Tahkoojaplussat 68

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aniliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No höh, missä te kaikki olette? Pääsiäisen vietossa jo??

Mä siivoilen täällä pöytääni ja järjestelen vimosia töitä. Onneksi kaikki tuli valmiiksi! Muutenkin on niin hyvä mieli, kiitos upean auringonpaisteen - jeeeee! Olo on aika neutraali, luonnollisesti fiilis on täysin erilainen kuin viimeksi, jolloin olin ratketa liitoksistani, kun painoin officeoven perässäni kiinni. Mukavaa toki palata taas pyjamapäiviin (hah!), mutta onhan täällä töissä vähän helpompi työleiri ;) Toisaalta kun aurinko alkaa enemmän paistaa ja kevät tuoksua ilmassa, on ihana olla ulkona paljon ja istuskella parvekkeella. Joten sinänsä erittäin mukavaa!

Nasupille on pitänyt sanoa jo tsiljoona kertaa, että ONNEA IHAN TUHANNESTI!! Siis niin mahtista, että teille syntyy kaksoset ja kaikki on mennyt niin hyvin tähän asti. Tule vain rohkeasti rupattelemaan tänne, olisi hinoa myötäelää myös eka tahkooja-kaksosraskaus :-)

Me lähdetään huomenna reissuun lumisempiin maisemiin ja ollaan matkalla vajaan viikon. Oikke leppoisaa ja riemukasta päästäistä siis mammoille ja muksuille!
Mä palaan sit taas sieltä kotikoneelta.... ;-)

Ollaanpa me hiljaisia. Konttorirotta kuitenkin kaipaa breikkinsä.

P:lle tervemenoa mammalomalle! Uskomaton juttu. Perästä tullaan, ei oo mullakaan kuin pari kk.

Julia, ihania kuvia Illistä! Vitsit, musta on oikeasti totaalisen huikeata, että osaa hiihtää, se meinaan vaatii melkoista koordinaatiota!!! Mä olen myös monesti miettinyt, että Ilona kuulostaa samanlaiselta touhottajalta kuin Lotta.

Eilen L oli taas ollut elementissään pk:ssa, nukkunutkin kuin tukki. Tuntuu sopeutuneen. Edelleen varaudutaan takapakkeihin, mutta hyvä lähtökohtahan tämä on. L on niin onnessaan muiden lasten keskellä ja seura kelpaa ja pelkissä kotipuuhissa menee hermo. Eilen tosin imurointi oli aivan huippuhauskaa, piti letkusta kiinni ja käkätti.

Muiden lasten seurasta puheenollen: oltiin ystäväni kanssa viime lauantaina ihan tippa linssissä, kun meidän tytöt (toinen vuoden vanhempi) saivat omasta mielestään huikean hauskan leikin aikaiseksi ja nauraa rätkättivät ihan hervottomina yhdessä. Se oli NIIN ihanaa katsottavaa ja kuultavaa.

Meillä ei ihmeitä pääsiäissuunnitelmia. Lammasta eri muodoissa ja paikoissa – ja suklaatia naturligtvis. Kavereita nähdään siis ja sukua. Tänään pitää änkeytyä puolen kaupungin kanssa markettiin iltasella… Ihana aurinko ulkona! Hyvää pääsiäistä kaikille!

Pääsiäistä täällä toivottelen kaikille, ihanaa kun miehelläkin (kuten kaiketi teidänkin) on pitkä viikonloppu. Illi menee sunnuntain yökylään mun äidille ja isälle, joten laatuaikaa tiedossa ;) hehee.

Istukkakontrolli ok, on noussut, mutta nytpä toinen tenkkapoo; vauva on perätilassa.
Juuri eilen illalla totesin miehelle, että melkoinen nyrkkeilijä tuolla mahassa on oltava kun oikein sattuu alapäähän kun käsillään huitoo, mutta nytpä selvisikin voimanlähde, jalathan ne siellä jyskyttää. Välillä tuntuu, että kohta jokin osa vilahtaa pimpasta pihalle.
Ko. asiasta on kontrolli rv36 ja sitten asioidaan sen tiimoilta Taysissa mikäli tilanne ei muutu. Vauvan koko nyt 1,8kg ja lääkärin mukaan pitäisi olla vielä tilaa ja aikaa kääntyä. Peukut sille.

Pääsiäistä siis.

Mukavaa pääsiäistä vaan kaikille!

Voih, Julian vaavi "väärinperin". Toivotaan, että hoksaisi vielä kääntyä. Kiitos hauskoista kuvista, Ilona on ihan älyttömän suloinen!

Kiitos myös muille kuvista! Lotta niin iso tyttö ulkomailla ja nyt päiväkodissa, ihanan reipas on ollut kuten arvelinkin. Hinoa! Vili oli mainio pääsiäistrulli :).

Sandeman, aika sissi kun jaksoit bailata Lapissa... Ei olisi musta moiseen. Ainakin nyt tuntuu siltä. Hauskaa Keski-Euroopan matkaa!

Uskomatonta, että Pirittan äitiysloma alkoi jo! Koskas nähdään :)?

Ei mulla menkat alkanutkaan vielä. Mitä lie oireilua. Eiköhän kohtapuoliin ala. Ensi viikolla H täyttää 8kk. En voi uskoa, että on jo niin "vanha"! Aika on vilahtanut toosi nopeasti. Nyt konttaa jo eteenpäinkin, ei kovin kovaa vauhtia vielä, mutta aika näppärästi pääsee haluamiinsa paikkoihin. On se niin ihana että! Yöt on edelleen vähän takkuisia. Nyt pari viime yötä on ollut hereillä yöllä, ei itke mutta kiehnää ja näpelöi mua koko ajan. Grrr, pinna on kireällä kun itse on tosi väsynyt. Nyt laitoin taas pinnasänkyyn nukkumaan, mutta epäilenpä ettei ole siellä koko yötä...

Matkakuume nousee täälläkin. Mies pitää isyyskuukauden toukokuun lopusta juhannukseen ja kutkuttaisi lähteä jonnekin. Mä pääsisin SASin ja Blue1:n pisteillä Pohjois- ja Baltian maihin. Vilna kiinnostaisi. Onko joku käynyt?

Nasupille tosiaan tuplaonnea :)!! Vautsi vau!

Pääsiäisen viettoon käyn ma. Moikka!

Minä täällä taas, huomenta! Piti jo eilen tulla pääsiäistoivotuksille, mutta lähdettiinkin yllärireissulle miehen mukaan Turkuun työkeikalleen, enkä jaksanut enää illalla rustata mitään. Löysin viimeinkin Vilille tuulipuvun Citymarketista, ajattelin jo, että jää esim. mun äidin ostettavaksi, kun lähikaupungeista ei löytynyt mieleistä ja mietin, etten enää jaksa kauemmaksi shoppailureissulle, vaan hyvinpä jaksoin! :)

Voi että tosiaan, pikku-Herttakin on jo niin iso, että konttailee. Onko teillä H:t mahista päästä Turkuun/Tampereelle treffeille, olisi niin kiva nähdä teitäkin! :)

Kiitokset hiihtäjä-Ilonan kuvista, ihana punaposkinen suklaasilmä! :) Samantapaisethan nuo näyttää Illin siteet tai kiinnityssysteemit olevan, kuin Vilin suksissa, mulla ei vissiin vaan hermo kestänyt kiristää niitä riittävästi, kun poika ei ollut kovin yhteistyökykyinen. Hyvinkö pysyvät jaloissa?

Hyvä juttu Julia, että istukka-asia ookoo ja kyllähän se vauveli kovasti ehtii vielä kääntyä, vaikka tiedän, että mietityttää.. Mä jo ehdin miettimään perätilasynnytystä alateitse, mutta Kerttuhan heitti voltin rv 32, kuten myös Vili. Voin kertoa, ettei tuntunut nastalta. Kuin ei tosiaan myöskään se, että ne pikkujalat murjoo alakertaa. Paljonkos sulla J viikkoja, siinä kolmenkahden hujakoillako jo?

Mun th sanoi viimeksi, että suurin osa vauvoista syntyy sillä tavalla, että selkä ja peppu on vasurilla eli asento on rt I. Mulla nyt peilikuvana, eli vauvan selkä oikealla, rt II-asennossa. Ei siis synnytyksen kannalta merkitystä, mutta aikojen saatossa on vain huomattu, että tuo raivotarjonta ykkönen on yleisin asento. Puhuinkos mä tästä jo??

Ilo, miten paljon etuajassa teidän O syntyi? Kovin siro tuntuu mittojen mukaan neitokainen olevan, verraten omaan 12-kiloiseen ja melkein 90-senttiseen jörkäleeseen, joka on siis pari kuukautta teidän tyttöä vanhempi. Haluaisitkos s-postirinkiin? Olisi ihana "tavata" teidät! Tietty ihan livenäkin, mutta kuvat olis kivat! Jos huvittaa, niin laittele postia! ani-liini@suomi24.fi

Olikos teistä joku "kuuhullu"? Vili nimittäin tuntuisi olevan, uskottava se on! Joka ainoa kerta, kun on täysikuu, nukkuu todella levottomasti, eikä meinaa saada unenpäästä kiinni ja itkeskeleekin välillä. Nytkin pyöri ja kitisi 03-04.30.. Havahtui tosin siihen, kun mä jouduin vaihtamaan hälle vaipan!! Meillä yövaipat, eli Lidlin teippivaipat pääsivät loppumaan, eikä nuo housuvaipat kyllä Vilin pisuja öisin pitele, pah, oli ihan märkä etumuksesta jo puolivälissä yötä.
Mä heräsin itse siihen, kun mies kotiutui 02.30 muutakin kuin kansalaisluottamusta nauttineena kaverinsa synttäreiden vietosta ja olisi ollut _niin_ jutustelutuulella, mutta mä en jaksanut, mutisin vain, että älä virkistä mua. No, sitten hän aloitti raskaan hengityksensä, niin mä olin tietty pikapuoliin virkeä kuin peipponen, kun oli kuitenkin pakko käväistä vessassa. Herättäisinkös??! ;)

Riinuskasta ja Juskasta ei ole hetkeen kuulunut, huhuuhuhuu! Onkin pitänyt kysäistä, että mitä Juskan matka maksoi ja mihin te taas olittekaan menossa?
Mullakin Hertan tavoin matkakuumetta pukkaa, tosin ensi talvea ajatellen, mutta mies toppuutteli, että pitäähän ainakin vauvan hlötunnus olla tiedossa ennen matkan varaamista! :)

Niin Pirittakin sitten sai pöytänsä putsattua ja siirtyy jälleen mammakerholaiseksi. Tosiaan, varmaan eri fiiliksillä kuin ekalla kerralla, jolloin ei malttanut "housuissaan pysyä". =) Hauskaa reissua teille, toivotellaan hyviä ja aurinkoisia hiihtokelejä!

Me ostettiin eilen aimokeko suklaamunia ja Vilikin sai tietty heti eilen ekan omansa. Pyysi koko illan, että "antaa, antaa, hassu muna"! =)
Oikein hyvää pääsiäistä joka poppoolle!

Pitkää perjantaita ja pääsiäistä muutenkin!
Päivä on mennyt itkeskellen. Se tyttö, jolla oli syöpä (josta olen muutaman kerran kertonut), kuoli tänä aamuna. Olen aivan järkyttynyt, tuijotan vaan omaa lastani ja mietin kuinka onnekas olen. Tyttöhän oli Juskaa päivän vanhempi, siksikin tuntuu niin pahalta..

Ilosta oli tosiaan kiva kuulla, mukaan vaan!

Aniliini, en tiedä matkan hintoja, mies on hoitanut kaiken kun sinne etelään halusikin :) Ja Kyprokselle, Protarakselle ollaan menossa, lähtö 14.4.

Kiitos kuvista, Ilonan kuvia en kyllä saanut? Päivän kurjuudesta huolimatta tuo "pimpasta pihalle" sai kyllä hymyilemään.

Nyt mun pitää lähteä töihin (olen koko pääsiäisen), joten aurinkoisempaa päivää teille muille!

I'm back. Voi Riinuska, miten ikäviä uutisia. Voimia ja osanotto ystäväsi perheelle, ei sitä pysty edes kuvittelemaan miltä tuntuu. Ihan kamala juttu :(

Ilosta oli mukava kuulla. Minäkin olen monesti miettinyt mitä sulle ja perheellesi kuuluu. Ihanaa että elämä on nyt mallillaan! Meillä on sitten aika samaan aikaan la:t. Lisäähän itsesi listaan :) Ja lämmin kiitos onnitteluista!

Reissu meni mukavasti, ihmeen hyvin masun kanssa jaksoi vaikka käveltiin parhaimmillaan 9 tuntia päivässä! Nähtiin varmaan koko Manhattan viikossa ja käytiin myös mm. Bronxissa (eläintarhassa) joten oon vieläkin aika pää pyörällä. Mutta kyllä New York on kaupunki joka kannattaa nähdä! Kovin kiiireistähän siellä on ja pitää omaksua "New York-attitude" niin pysyy perässä. Ikinä en haluaisi siellä asua. Ja kyllä ne leffoissa nähdyt legendaariset mestat on just niin hienoja kun kuvittelinkin. Amerikkalainen smalltalk pisti välillä ärsyttään mutta onhan se toki ystävällistä. Iltamaisemat Empire State Buildingista ja Roosevelt Islandin köysiradalta olivat huisin hinoja!
Laitoin teille fotoja.

Jet lag oli aika vaikea molempiin suuntiin. Nyt taitaakin mennä pääsiäinen siitä toipuessa :) Takastulomatkalla supisteli niin että olin jo huolissani. KÄvin tsekkauttamassa tilanteen Kättärillä eilen, kaikki kunnossa. Vauva potkii ihan hurjasti ja eilen tuntui kylkiluiden alla selvästi pää(?) niin etten voinut kumartua lautasen ääreen kun oltiin syömässä. Potkut näkyy jo ulospäin ja meitä nauratti miehen kanssa Nykissä kun mun maha heilui.

Kiitos Nekulle ihanista lomakuvista (on tuo Lotta varsinainen menija ;) ja masukuvista.
Anskulle myös kiitos Vilin kuvista! Julialta en saanut Ilonan fotoja, onkohan mun mini-postilaatikko taas heittänyt ne takaisin? Laitahan Julia myös masukuva, olis kiva nähdä :)

Gissa tais kysellä jossain vaiheessa tanssikisan suosikkia, taitaa mulla olla se Travis.

OIkein mukavaa pääsiäistä kaikille ja Pirittalle mukavaa mamaloman alkua!

Raskas huokaus, ihan hirvittävä oli lukea Riinuskan kertomasta pienestä tytöstä. Ei voi millään lailla kuvitellakaan vanhempien tuskaa ja pohjatonta surua, eikä edes oikein uskalla sellaisia ajatuksia päästää mieleensä, niin pelottavalta ja tuskaiselta tuntuu näin ventovieraanakin. :( Voimia heille, muuta ei osaa sanoa. Samoin sinulle Riinuska! Niinpä minäkin olen omaa lastani pitkäperjantaisen lukaisun jälkeen tuijotellut ja halinut entistä tiiviimmin ja hermot ovat pidentyneet ja venyneet tosi paljon tämän uutisen myötä. :'(

Keijusta oli sen sijaan niin ihana kuulla ja kiitos mainioista kuvista, ihan häkellyttävää varmasti kokea ja nähdä kaikki omin silmin! Ja ihana masu sulla! :)

Me oltiin pe mun kotona syömässä karitsaa lisukkeineen, että oli hyvää, vaikka mun suussa useimmiten lampaanliha on maiskahtanut villasukalle eli ei juurikaan millekään, mutta tämä jugurttimarinoitu oli kyllä vietävän hyvää ja mureaa. Sitä pitää lihan olla, jotta saan niellyksi. Samoin suklaa-appelsiini-tuorejuustokakku vei täysin kielen mennessään. Eilen oltiin miehen kotona ja saimme palan painikkeeksi herkullista lihamureketta, Vilin lempparia, jota juuri sen vuoksi oli tarjolla. Tänään tässä taas päivän valjetessa ja ip:ksi muuttuessa miehen sisko on pyytänyt heille syömään, tällä kertaa lammasta punaviinissä. Että eipä juuri tarvitse kotona vaivautua kummoisempia ruokia väsäämään, vähän niitä "hassuja munia" välipalaksi! ;)

Mulla täällä tiski- ja pyykkikone tekevät töitään, mä en voi kertakaikkisesti jäädä tuonne sängynpohjalle yrittämään sitä unta kiinni, turhauttaa ja suututtaa vaan, kun ei väsytä. Olen valvonut taasen kolmesta saakka. Nukun sitten päikkärit ja yritän täällä omassa rauhassa touhuilla kaikkea mitä mieleen tulee. Vietän nyt siis sitä omaa laatuaikaa, aamuöisin. Mikäs siinä. =)

Alkaa muuten olla melkoisen muhkea olo, _ihan oikeasti_, vaikka sitä olen jo kuukausitolkulla jauhanut. Mutta nyt on niin pönkeä olo, ainakin iltaisin, että oksat pois. Tuntuu, että liikun lyllertäen, enkä tunne kyllä oloani kovinkaan viehättäväksi, vaikka masu onkin ihana - pulleudestaan huolimatta. Painoa on kuitenkin tullut vain karvaa vaille 7 kg, mutta kyllä sekin tuntuu. Paitsi nyt pääsiäisherkkujen myötä viisari heilahtanee reilusti seuraavalla punnituksella! En silti halua valivalittaa, ei se pieni, uusi ihminen tuskitta maailmaan tule! =)

Meidän kamut sai tässä alkuviikolla tytön, reippaat kolme viikkoa etuajassa ja mitat 4150g/53 cm! Siltikin näyttänee hyvin pieneltä, en ole vielä käväissyt kurkkaamassa.

Mies eilisiltana mietti, että taitaisipa olla hyvä, jotta tyttö tulisi meillekin, ja samalla maalaili pirunkurisia kuvitelmia murrosikäistä N:n veljeksistä sen ikäistä itseään peilinä pitäen! Jaiks!!!! :D
Mulla on niin kihelmöivä jännitys, kun ei yhtään tiedetä, kumpi syliimme saadaan. Olen toosi iloinen, että säilytimme jännityksen h-hetkeen saakka!

Missäs Kata ja Mariska? Stellakaan ei ole "raportoinut" muutamaan päivään. Tulkaahan ilmoittautumaan!

Mä taidan katsastaa leffaa, jospas se väsyttäisi.. Mies aina nauraa mulle, kun sanon joka toisesta tv-leffasta, että heiii, mä olen nähnyt tämän!! -Joo-o, ekat kuusi minuuttia! =)

Pääsiäistä!

Voi, kuinka surullisia uutisia Riinuskalla, ei pysty kyllä edes kuvittelemaan vanhempien ja läheisten tuskaa:( Voimia heille ja teille...

Welcome back Keiju:) Kiitos kuvista, hinoja olivat ja muutenkin kivalta kuulosti reissu. Shoppailitko paljon? Hyvä, että supistuksista huolimatta kaikki kunnossa, tsemppiä jet lagista toipumiseen!

Voih Aniliini noita sun kukkumisia;) No, laatuaikaa tosiaan... toivottavasti saat sitten päivällä levättyä. Ihanilta kuulostaa teidän ruokailut. Itsekin on tullut kyllä panostettua nyt vapailla ruokiin, nam.

Mukavaa pääsiäisen jatkoa kaikille!

Kurkkaus tällekin puolelle kun Piritta vieraili mun unessa viime yönä. Kyllä, istuttiin teidän isossa keittiössä kahvittelemassa ja jaoit vuorotellen minulle ja Matskulle keksejä :) Hämmästelin kun sun vauvamaha näytti niin pieneltä vaikka olit sanonut että se on jo iso. Ja teillä lappasi väkeä koko ajan, ihmisiä tuli ja meni, työmiehiä (?) ja ties mitä astianpesukoneen korjaajia, kavereita, ja miehesikin oli kotosalla.

Keijun matkaa kommentoinkin jo toiselle puolelle. Mutta muakin kiinnostaa mitä shoppailit? :) Anskulle unihiekkaa ja parempia öitä! No, onhan tuokin omaa aikaa, olet kyllä mainio. Kiitän myös kivoista kuvista ja kaikille mukavaa pitkän vkl jatkoa!

Riinuskalle ja ystävän perheelle jaksamisia suruun :( Tuntuu aivan tosi pahalta toisten puolesta.

Maanantaita!

En pysty/halua edes kuvitella Riinuskan tuttavaperheen tuskaa. Kamalaa, kamalaa..

Meillä on pääsiäinen mennyt mukavasti. Miehen porukat olivat eilen kylässä ja tänään mennään ystäväperheen luo brunssille. Syöty on hyvin ja ulkoiltu.

Meidän elämä on muuttunut, kun Pikku-Hertta konttaa joka paikkaan ja pyrkii nousemaan pystyyn... Näyttää kyllä olevan itsekin tosi innoissaan taidoistaan. Mutta mikä niissä pistorasioissa ja johdoissa on niin kiinnostavaa?!

Ihan muutamassa päivässä tuntuu kuin Hertasta olisi tullut iso tyttö. Pari viime yötä on nukkunut koko yön omassa sängyssä! Nukahtaa sinne ilman kommervenkkejä eikä heräile parkumaan ja vaikka yöllä vähän itkeä tirahtaisikin niin nukahtaa heti itse. Olen jo suunnitellut omaan huoneeseen siirtämistä, etten itse heräisi joka äännähdykseen tarpeettomasti. Mutta katsotaan nyt, miten jatkuu.

Nyt täytyy taas mennä. Takatalvi näytti tänne Helsinkiin tulleen. Plääh.

Päiviä, missäs kaikki on, pääsiäisen vietosta toipumassa?;) Itselläni on tänään vielä vapaapäivä, ihanaa.

Terveisiä rakenneultrasta, se oli aamulla. Kaikki näytti olevan hyvin ja vastasi viikkoja. Ihmeen paljon kyllä jännitti, nukuin tosi huonosti viime yön, kun kaikki ajatukset pyöri mielessä, että mitä kaikkea saattaa ilmetä. Nyt on tosi hyvä fiilis, siellä se pitkäjalkainen tyyppi venytteli:)

Taidan tästä lähteä ulkoilemaan, kun aurinko paistaa, huomiseksi onkin sanottu järkyttävää lumipyryä, yöks. Mukavaa viikon jatkoa kaikille, tulkaahan poikkeamaan...

Hinoja uutisia Tiitulla ultrasta! Utelitteko sukupuolta / vilahtiko mitään??? ;-)

Keijulle tervetuloa takaisin ja kiitos kuvista! N.Y. ON mahtava kaupunki ja heh, ei mulle ainakaan yksi visiitti riitä, pakko päästä uudelleen. Siellä on oma atmonsa, vaikka mä sinänsä tykkään enemmän länsirannikon kick back –atmosta.

Riinuskan ystävän perhe on ollut ajatuksissa. Sanattomaksi vetää, täysin. Toivotaan heille kovasti voimia, että jostain joskus taas saisivat uskoa elämään, vaikka nyt ei varmasti mikään lohduta eikä tarvitsekaan. Ei lapsen kuolemasta varmasti koskaan pääse yli, koska se vain on niin luonnonvastaista. ;-(((

Voihan vihne tota Anskun valvomista! Tosi hurjaa. Mutta niin se on, ettei sitä kannata väkipakolla pyöriä sängyssä. Heh, pari päivää ennen L:n syntymää mä pesin vessoja keskellä yötä ja mies tuli sinne kommentoimaan, että eikö toi ole vähän omituinen aika tehdä tota. Joo varmaan, mutta kun jotain piti tehdä, kun ei uni tullut.

Mullakin oli aika horroryö pääsiäisenä, kun oltiin reissun päällä. L sai jonkun pirteyskohtauksen ja valvoi yhtenä yönä klo 01-04 ja vain höpötti. Ehti siinä sitten reflektoida koko elämänsä, juttua tuli laidasta laitaan… Siis taukoamatta. Nyt jo naurattaa, mutta silloin oli vitsit vähissä. Ei oo tapahtunut ikinä. Söi edellisen iltapäivän ja illan aikana neljä klementiiniä, mietin, että olisiko voinut olla joku c-vitskun overdose.

Huh, että mä sain aikaan ähkyt pääsiäisherkkujen äärellä. Pahempi kuin jouluna! Ja tänään sitten aamulla vaa’alle ja nlaan… Great. +7,5 kg jo, joten Ansku mää kadehdin sun lukemia!!!! Nlassa ei ihmeitä. Sf-mitta alakäyrän tuntumassa, nyt 21 cm.

Olin tänään myös viemässä Lottaa päiväkotiin. Oikein reippaasti jäi sinne aamiaiselle, mutta meikä sitten autossa melkein tippa linssissä mietin, että siellä se nyt on. Mä olen toivoton.

Pikku-Hoo sitten pistää huushollia uuteen uskoon, hauskaa. Vitsit, on kasvanut varmaan niin paljon, etten enää tunnistaisi samaksi tytöksi! Kesällä viimeistään nähdään lastenkin kera.

Tulkeehan linjoille. Sandekin lähtee huomenna reissuun - taas.

Heippa vaan.

Sorry, on ollut hirveä kiirus töissä. Sitä ne lomat teettää. "Sen minkä taakseen jättää, sen edestään löytää". Meillä on vielä ohjelmiston vaihtokin tässä menossa kaiken muun häsläyksen keskellä. Helpottais jos olisi kuusi kättä tekemässä näitä töitä. Mutta ei ole kuin kaksi, joten paperipinot kasvaa...

Riinuskan ystävän lapsen kohtalo raapaisi kyllä sydänmestä. Todella surullista.

Mä huomasin kun lueskelin jutut pikakelauksella läpi että, Kata on hävinnyt. Mihin? Tulehan heti ilmottautumaan ;).

Keiju, mä en saanut sun reissukuvia. Voisitko laittaa ne mariska@wippies.com. Kiitosta, niin ja tervetuloa takaisin.

Huisia, kuinka lähellä Anskun laskettu-aika onkaan. Oliko niin että, Vili syntyi vähän myöhässä lasketusta-ajasta?
Piritalle tervemenoa vaan takaisin äippälomalle.

Jaa-aa joku kyseli mun vauvakuumeilusta. Joo kyllä se tuolla takaraivossa vielä jyskyttää. Se on nyt toviksi työnnetty sivumalle. Meillä on työelämässä nyt semmoinen kausi että, meidän molempien työpanosta tarvitaan sataprosenttisesti.

Kiva juttu että, Tiitun vauvalla oli kaikki kunnossa rakenneultrassa.

Nyt täytyy lopetta, tusina hommaa odottaa vielä tehtävän ja kotiinkin pitäsi keretä.

Tiitulle onnittelut rakenneultran hinoista näkymistä! Kyllä se aina jännittää, ei voi mitään. Oliko mies mukana? Muakin kiinnostaa että saitteko tietää sukupuolta, kun joskus sanoit että aiotte kysyä jos se näkyy?

Aniliini, täällä kans yks uneton jos yhtään lohduttaa? Tai no, vaihdellen. Koko pääsiäisen nukuin kuin karhu talviunilla mutta viime yön taas valvoin klo 2-5. En meinannut millään löytää hyvää asentoa, lisäksi mulla on alkanut olla aika usein noita yöllisiä suonenvetoja, tosi tuskallisia, vaikka mageja popsinkin. Lonkat puutuu kyljellään nukkuessa, sekin herättää kun kääntää kylkeä. No, tämähän on vasta alkua..

Nykissä ei oikeestaan shoppailtu. Jotain pientä kotiin ja tietty sitä I love NY-kamaa :) Gapin liikkeessä käytiin kun oltiin yks päivä lähdetty liian vähillä vaatteilla ja oli pakko ostaa villapaidat! Mies löysi kyllä kahdet kengät tosi edullisesti. Mammavaatteita en edes etsinyt eikä kyllä osunut silmään. Oon kyl aika huono shoppaamaan, en malta :)

Tämä kaveri kyllä potkii ihan mahdottomasti. Käytiin sunnuntaina anoppilassa ja tuleva mummi sai "seurustella" vauvan kanssa eli sai sarjatulitusta kun piti kättä mun masulla :) Oli ihan innoissaan.

Koetan ennättää vielä huomenna linjoille, olen sitten loppuviikon Saksassa.

Pikana....N oppi konttaamaan joten vahtivuoroja pitäisi jakaa kun ei pysy paikallaan. Taitaa ottaa kiinni kaiken istuskelussa tuhlatun ajan:-). Lisäksi höpöttää itsekseen koko ajan. Nyt hetken malttaa purkaa lehtikoria joten pikaiset kommentit pyykinpesun ja pakkauksen lomassa.
Hoooh, pääsiäinen meni syödessä, saatiin onneksi hetki laatuaikaa Himoksessa kun mummi ja vaari jäi mökille Nellan kanssa. Mummi oli muutenkin rock, ei kelvannut äidin pulkkailu vain mummin hurjat mäenlaskut:-). Kikatteli ääneen mennessään:-).

Eilen tultiin ja huomenna taas lähdetään, mua jännittää ihan sikana! Miksiköhän finski ei anna muuttaa sylilapselle varattuja paikkoja netissä? Yritin tehdä lähtöselvitystä ja nytpä meidän paikat on jossain rivillä 16! Ihan hanurista. Noh, onneksi ei ole kiirettä eikä vaihtoja.

Oon ihan pihalla uutisista mutta kommentoin nyt sitä mitä muistan: Riinuskan ystävän perheelle kovasti voimia, ihan sanattomaksi jää.
Tiitulle onnittelut kohdallaan olevista rakenteista. Keijulle teretulemast takaisin. Plle mukavia mammalomapäiviä!

Mun on nyt syytä jatkaa operaatio PAKKAUSTA kun N kuukahti, josko saisin kamat kassiin ennenkuin neitokainen levittää ne seuraavan kerran, mukavaa viikkistä ja palailen sitten ens viikolla.

Täällähän minäkin, kiva kun on kaipailtu! Olen pikana lueskellut kyllä kuulumisianne, mutta ei ole oikein jaksanut kirjoitella mitään. Laitan tuossa meiliäkin vaikka tarkemmin tapahtumista, mikä lie yksityisyys-vimma muhun nyt kaikkien täällä lörpöteltyjen vuosien jälkeen sitten iskenytkään..=)

Hinoa et Nella ja Hertta konttaavat, siinä vaiheessa sitä viimeistään tuntuu että oma vauva on jo iiiiso lapsi! Saati sitten tässä vaiheessa! Mutta mulla ei ole kyllä yhtään vauvakuumetta (onneksi), nautin tästä kun saa koko ajan puuhailla uusia juttuja. Vanessa ei puhu mitään vielä, karjahtelee kyllä eritasoisilla volyymeillä, mutta sanan sanaa ei tule. Mutta eipä vielä tarvitsekaan, sitten sitä pulinaa ehtii kuunnella loputtomiin.

Ilokseni luin, että monilla on yöt parantuneet. Minä vielä sitä odottelen, mutta ei meilläkään nyt taas pariin yöhön ole mitään ihan hirveyksiä ollut, parhaat yöt on sellaisia, että V nukahtaa 19-20 välillä, herää ekan kerran 3 aikaan ja tokan kerran viiden aikaan ja sit aamulla noustaan noin 6-6.30. Huonompina öinä sitten ährätään parin tunnin välein tai huudetaan tunti-pari. Mutta toivon että imetyksen lopetus sitten parantaisi öitä entisestään, olen ajatellut lopettaa Barcelonan reissun jälkeen vasta, kun tissillä saa koneessa sit ainakin nukkumaan. Mennessä on nimittäin myöhäinen iltalento.

Riinuskan ystävillä on kyllä kamala paikka, minunkin kaveripiirissäni yksi pariskunta sai juuri vauvan, ja hällä on nyt joku vialla, muttei löydetä vikaa. Täytyy olla onnellinen että oma lapsi on ainakin toistaiseksi terve.

Sandelle hyvää matkaa! Nähdään sitten taas kun tuutte. Ja P ja N, oikein tässä odottelee että sais taas aloittaa treffailut! Tietty muita myös olis kiva nähdä pian livenä!

Kiva että Tiitulla hyvät ultrauutiset, rakenneultraa vielä usein vähän jännittää.

Nyt typy alkaa heräilemään, palaan vähän nopeammin..=)

Jestas mikä takatalvi täällä etelässä! Ihan kaamea keli. Ei olisi tätä tarvittu.

Hyvä kuulla Katasta! Sulla Barcelonan-reissu häämöttää, ihanaa. Mä ihastuin siihen kaupunkiin ihan totaalisesti viime vuonna. Olet ollut tosi paljon ajatuksissa ja on pitänyt laittaa spostia, mutta on jäänyt. Kiva, että olet vielä ”vapaalla” kesälläkin. Mulla ei tällä kertaa kovin paljon mammakavereita olekaan tiedossa teidän lisäksenne. Vertaistuki pitää tolkuissaan.

Missäs Stella??? Toivottavasti kaikki hyvin siellä.

Tämäkin tapaus kyllä potkii ja näkyy ulospäinkin, mutta Keijun tapaan en tosiaan voi sanoa, että potkisi hurjasti. L oli niiiiiin paljon vilkkaampi ja tokihan tämäkin ehtii vielä ryskiä, kunhan kerää massaa.

Heh, ja mä olen varmaan jotain mammuttien sukua, kun mulla ei tunnu vielä missään tämä raskaus, ei lonkissa eikä missään ja nukkuma-asentokin on ihan tavallinen vielä… Tai noh, aineenvaihdunta, mikä se on???

Miks me ollaan niin hiljaa? Missä gissakin? P taitaa palailla kotiin vasta loppuviikosta vai miten se olikaan.

Heippatirallaa lumen keskeltä!
Ollaan vielä mun vanhemmilla ja täällä totisesti ollaan lumen saartamina. Mutta ihanaa vaan, olen lumenlapsi, ja kaamean Hgin likaisuuden ja hiekan jälkeen tuntuu ihan paratiisilta. Tämän päiväinen tuisku on vaan aika ilkeetä, ei M oikke viihdy ulkona, kun lumi pyryttää naamaan.
Ollaan nautittu täällä täysin siemauksin. Väkeä ollut paljon ja kun 10 ihmistä huomioi Masaa, voitte kuvitella, miten helpolla me ollaan päästy ;-) Aahhhh, loistavaa ja M on hyvällä tuulella koko ajan. Nautinnollista jo sekin, että me ollaan perheenä koko ajan yhdessä, eikä toinen ole huitelemassa jumpissa tai salilla.
Täysihoito ollut vähän liiankin runsas, ajattelin sentään tänään kokata jotain, heeh. Eilen käytiin pitkällä hiihtolenkillä jäällä arskan paistaessa, olis aika ihanata. M on hihkunut pulkkamäessä - harmi vaan, kun mamma ei oikein taivu sinne pulkan taakse, puhumattakaan, että vedän jätkää perässä mäen harjalle :/ Mutta on se vaan erilaista olla ulkona lapsen kanssa, kun on paljon lunta, on tehty lumilinnoja ja -tunneleita - ja tämä kaikki oli niin arkea omassa lapsuudessa...!
No se meistä. Huomenna palataan kotiin.

Upeaa Tiitu, huojentavia ja hyviä uutisia ultrasta. Siitä se raskaus alkaa konkretisoitua, kun masu alkaa pian kasvaa. Näin mun rakasta ystävää toissa päivänä (ja onneksi vielä tänään!) ja hän reilussa puolessa välissä raskautta, eikä masua vielä tuskin lainkaan. Mä olin ihan megapallo sen rinnalla. No sanoinkin, että siitä ne kasvukuukaudet vasta alkaakin.

Keijun Nykin reissu kuulosti varsin onnistuneelta. Kiva, että ehditte näkemään paljon ja jaksoit hyvin kävellä. Onhan se sellainen mustpaikka, jonne pitäisi joskus elämässään mennä. Ollaan kamun kanssa suunniteltu, että heti sinne, kunhan muksut on vähän isompia (eli siis ILMAN muksuja :D)

Aivan kamala oli lukea Riinuskan tuttujen menetyksestä =( Ei voi kuin toivotella vanhemmilla voimia ja jaksamista, surun määrää on mahdoton kuvitella. Mä olen aina ihan tuusana, kun joskus lehdessä lukee, että (taas) lapsi on jäänyt omalla kotipihallaan peruttavan auton päälle. Tapauksia kun tuntuu olevan lähes joka kuukausi.

Hah, Molly sun unta! Mistä lie tullut :) Mutta tervetuloa vaan kylään, työmiehet sentään pyrin pitämään poissa :-)

Sande taas reissun päälle. Eikun hyvää matkaa vaan! Taisi Keski-Ee ollaa tällä kertaa kohteena. Siellä sitä lunta taitaa riittää ihan mukavasti.

Hauskaa, että meidät pikkutypyt on oppinut uusia taitoja. Tai no, ei ihan niin pieniä enää. Siitä se vauhti vaan kasvaa ja eeehhh, paikkojen tonkiminen ja myllääminen =) Jokos Kata Vane kävelee ihan sujuvasti jo? Harmi, että teillä yöt on edelleen risaisia, kyllä sulle soisi jo ihan tasaisia, rauhallisia öitä aamuun asti.

Onpa kyllä hienoa Nekku, että L niin hienosti jää päiväkotiin, eikä itke perään. Mutta eipä kyllä olisi lottamaistakaan itkeskellä oven suussa, vaan voin vain kuvitella, miten juoksee leikkimään. Öö, voin kuvitella, miten M kiljuisi silmät päästään, jos jättäisin sen pkotiin, tai ylipäätään minne vaan. Esim. tänään mennään illalla meidän kamuille syömään, ja arvotaan, viihtyykö M sen kaksi tuntia mun vanhemmilla vai otetaanko mukaan....On kuitenkin nähnyt niin vähän heitä, että ei ihan mukisematta jää hoitoon. Mutta eiköhän se suju. Ois vaan niin loistavaa syödä _rauhassa_...

Sori papupata täällä taas :-) M kinuaa ulos, joten me syöksytään nyt lumen sekaan. Ja eipä ole ikävä töihin ;-) (nooh, mä olenkin nyt vielä talvilomalla....:)

Moikkelis,

Auts mikä keli... No, Pekka Pouta onneksi lupasi, että perjantaina alkaa kevät;)

Kiva kuulla Katasta. Ah, kohta pääsette Barcelonaan, se on ihana paikka. Sandelle myös mukavaa matkaa!

Ai niin tosiaan, siitä sukupuolesta... Me oltiin miehen kanssa niin paniikissa, että onko kaikki kunnossa, että muistettiin kysyä sitä vasta sitten, kun olin jo noussut siitä "pöydältä". Kätilö totesi vaan, että ai te olisitte halunneet tietää, no kyllä se enemmän ******* näytti:) Että joku aavistus on, mutta päätettiin, että ei kerrota muille, sori. Ja kun ei sillä tosiaan meillekään ole mitään merkitystä, mutta ajateltiin, että saa sanoa. Meinataan mennä kyllä vielä 4D-ultraan n. kuukauden päästä. Nyt tyyppi ei ollut kovinkaan innokas poseeraamaan, niin esim. kasvoja ei nähty ollenkaan, kun käänsi pään pois.

Vatsasta, mulla on kyllä myös jo valtava pallo, vaikka just vasta tuli se puoliväli täyteen. Menen varmaan melkein samoissa mitoissa kuin Keiju ja Nekku... Muutama viikko ollut jo niin, että ei epäilystäkään, sf-mitta mulla oli silloin toissa viikolla 19. Terkkari totesi, että mulla on suht lyhyt tuo väli, niin silloin vatsa kasvaakin suoraa eteenpäin enemmän. Äh, täytyisi saada aikaiseksi se kuva...

Nyt töiden kimppuun taas...

Talvipäivää täältä nietosten keskeltä! Tein 1,5h lumitöitä, että sain meidän pihan putsattua ja lunta tulee yhä,huh.

Kiitos osanotosta kaikille, kyllähän tämä on pistänyt mullakin asioita tärkeysjärjestykseen. Me oltiin siis tytön äitin kanssa yhtäaikaa synnärillä 4 päivää (tutustuttiin synnytysvalmennuksessa) ja pidettiin yhteyttä ja nähtiin silloin tällöin. Viime syksynä näin tytön viimeistä kertaa kun olivat sairaalasta kotilomilla. Viimeiset päivät viestiteltiin tiheämmin voinnista ja yritin olla tukena. Sitä yritän nytkin, vaikka sanoja ei juuri enää ole. Aivan lohdutonta ja epäreilua. Tuntuu, että millon tämä kuoleminen loppuu kun näitä on tässä parin vuoden sisään ollut jokunen. Mun mummi on huonossa kunnossa sairaalassa, että siinäkö sitten seuraava.. No, mummi ainakin on saanut elää 80 vuotta kauemmin kuin se pieni tyttö. Aivan kamalaa.

Iloisempiin aiheisiin. Hinosti Lotta on jäänyt päiväkotiin, huippua. Meidän jannu itki sen pari kk:tta perään ja kiukutteli sitten illalla mielenosoituksellisesti meille. Ja sitten alkoi se sairastelu, toivottavasti L välttyy siltä.

Kiitos Keiju kuvista, samoin Nekku. Kyllä raskaana olevat ovat vaan aina niin kauniita! Mun pitäis ostaa biksut reissua varten kun vanhoissa tuo kuppiosa on tyhjää täynnä, ikävää.
Keiju, katsoitkos huippikset? Ja Gissako seurasi kanssa? Jes. Mun suosikkeja muuten siinä tanssi jos osaat ovat olleet alusta asti Benji ja Donyelle. Jännä, että Dmitri tippui eilen? Ehkä se liiallinen vilauttelu alkoi ottaa äänestäjiä pattiin :)

Ja aika hauskaa, että olette tykänneet Paksuna- leffasta. Mun mielestä se nimittäin oli niin huono, etten ihan loppuun asti jaksanut edes katsoa. Hauskoja leffoja on kyllä vaikea löytää, yleensä ei paljoa naurata muka komediat. Tai ehkä olen vaan tylsä tyyppi.

"Pikkuiset" ne oppii tosiaan uusia taitoja. Kyllähän se liikkumaan lähteminen kovasti avartaa maailmaa (ja teettää vanhemmilla töitä), mutta kyllähän lapset viihtyy yleensä paremmin kun pääsevät omin avuin tutkiman paikkoja. Niimpä, mikä ihme niissä pistorasioissa ja johdoissa viehättää?????

Aniliinin kirjoitteluajat pistävät hymyilyttämään, ei kiva ei. Mua ei kyllä onneksi valvottanut ennen poitsun syntymää, riitti kun valvoi riittävästi sen jälkeen. Mutta mitä sitä tosiaan siellä sängyssä unettomana pyörimään kun voi tehdä jotain hyödyllistäkin, kuten pestä niitä vessoja, heh.

Sandelle hyvää reissua, johan teillä on haipakkaa. Tajusin just, ettei meillä ole matkalaukkuja...

Kiva kuulla Katasta, laitahan toki meiliä josset täällä halua jotain kertoa. Kuulostat ainakin pirteämmältä kuin joku aika sitten, toivottavasti olen oikeassa.

Piritalle vielä toivottelen hyvää lomaa ja sitä äippistä sitten taas. Ehtiihän noita töitä tehdä vielä monta kymmentä vuotta. Kun me ollaan 6- kymppisiä, eläkeikä on varmaan 8-kympissä!

Nyt hetkeksi omaa aikaa viettämään sohvalle. Tulipa romsku.

Heippa.

Voi ei, mikä takatalvi tuli. Järkky lumisade täälläkin päin maata, niinkuin varmaan jokapuolella. No lunta kaivattiin ja nyt sitä saatiin..tosin toivoin sitä joskus marras-joulukuussa.

Keiju, etsä ollutkin kissa ihmisiä? Mä mietin että, tiedätkö jotain kotikonstia kissan löysään vatsaan? Meidän poika on löröllä..eikä sille oikein maista mikään ruoka.

Hei, tosi kiva Kata kun kävit päivittämässä kuulumisia. Laita vaan meiliä jos haluat kirjoitella enemmän kuulumisia.

Tosiaan Stellakin on hävinnyt jonnekkin...huhuu?

Ihanalta kuullosti P:n perheen täyshoito. On se helpottavaa kun on niitä, ylimääräisiä käsiä auttamassa taaperon kanssa. Miten teillä menee nää "lastenkasvatus"- jutut omien vanhempienne kanssa?
Meillä oma äitini antaa vanhemman pojista tehdä mitä tahansa ja hänen metodiensa mukaan lasta ei saa komentaa. Esim. että, jos poika innostuu huutamaan ja kiljumaan sisätiloissa pääpunaisena ja mä komennan olemaan hiljempaan. Niin silloin äitin täytyy aina kommentoida että, minkä sille voi kun pojalla on kova ääni..aargh välillä noi sen kommentit vaan ottaa aivoon. Kuuntelis itse 5 h putkeen jotain ylimääräistä kiljumista, niin rupeis suoni pullottaa senkin otsassa.
Muuten isovanhemmat eivät puutu meidän kasvatukseen eikä me oikeestaan puututa isovanhempien ja lastenlapsienkaan suhteisiin. Ainoastaan joskus tulee toppuuteltua että, niitä herkkuja ei todellakaan tarvitsisi antaa ihan älyttömästi. (Teemu änki pääsiäisenä 3 kinderiä peräjälkeen suuhunsa ja mummo kyseli vaan että onko hyvää?)
No nää on niitä asioita mitkä välillä ottaa aivoon mutta, ovat sitten loppujenlopuksi todella merkityksettömiä.

Äh, täällä mä juoruan kun pitäsi hommia tehdä.

Kuulumisiin...

Hello! Lunta tosiaan piisaa, riittäis jo talvi. Kun sitä ei kerta ollut joulu-tammikuussa niin täytyykö sitten enää maalis-huhtikuussa ollakaan? Toivotaan että Tiitun kuulema Pekka Poudan ennustus pitää paikkansa.

Kiva kuulla susta Kata. Teillä tosiaan reissu lähestyy, ihanaa! Barcelonan kevät on taatusti ihana.

Riinuska, katsoin Huippikset. Jes jes ;-)

Mariska, mä en kyllä taida tietää mitään kikkavitosta kissan löysään mahaan...maitohappobakteereita voi toki antaa niillekin ruuan seassa jos sellaisia löytyy. Näillä on ollut joskus molemmilla ja mennyt ittekseen ohi. Toki jos matojen mahdollisuus on olemassa niin matokuurikin vois auttaa.

Tiitu, mullakin vatsa kasvaa suoraan eteen ja sf-mitta on viikkoja yläkäyrän yläpuolella :) On tosiaan varmaan vartalon mallista aika lailla kiinni miten se massu asettuu.

Veljen vaimolta tuli vikat ultrakuulumiset, siellä on bebe jo lähtökuopissa eli pää alaspäin ja kaikki hyvin. Huojentavaa. La siis sama kuin Aniliinilla :-) Meitä pyydettiin miehen kanssa kummeiksi.

Pirittalle mukavaa talviloman jatkoa.

Toivottelen jo tässä vaiheessa mukavaa viikonloppua, oon huomisesta alkaen loppuviikon Saksassa (työjuttuja), toivottavasti siellä ei ainakaan pyrytä lunta...bebe pääsee siis taas reissuun :)