Tahkoojaplussat 69

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huhuu!!!!

Himpun parempi yö takana, heräilyjä kuitenkin ja vähän alkaa väsy painaa itseäkin. L oli onneksi oli aamulla tosi hyväntuulinen. Tuli mieleen, että tutin jättäminen voi olla loistojuttukin, koska eipähän tilanteeseen totuttuaan ala sitä etsimään öisin… Ehkä.

Pöh, ankeaa sen työpaikan suhteen. Mua ahdistaa jo valmiiksi seuraavan ä-loman päättyminen, koska mun on PAKKO saada uusi paikka. Mutta hei, siitä vain tjot-talkoisiin. Soititko muuten suoraan pk:n johtajalle vai sille alueen tyypille? Mun tarttis soittaa toivottuun pk:in myös tässä huhtikuun aikana. Elokuu on paras aika hakea paikkaa, mutta tosiaan teidän ja meidän alueet ovat kuulemma oikein erityisen ruuhkaiset. Hanurista. Nythän L pk:ssa hankalan matkan päässä.

Mäkin inhoan lomakkeita, yök. Meillä muuten nla ei ota mitään kantaa Kela-asioihin, on heidän linjansa, joten ihan hyvää palvelua Tiitulla. Keiju, tulojen pitää olla noussut todellisuudessa yli 20% (ab. 23% tai jotain) ennen kuin heltiää 6 kk mukaan. Kelan sivuilla taitaa olla laskuri, jossa voit kokeilla. Mä sain ekalla kerralla 6 kk mukaan, mutta tiukille meni. Ainahan toki voi yrittää!

Hello!
Kiitos Nekku ja Stella infosta, kyllä se sitten tosiaan menee tuon 2006 verovuoden mukaan mutta ei se mitään, ihan ok. Selvittelin asioita Kelan sivuilta ja isäkuukaudenkin voi ilmoittaa vasta ensi vuonna, ihan hyvä. Ei tartte kaikkea sompailla etukäteen, toki mies aikoo sen pitää. Huomenna laitan paperit menemään.

Meinasitko Nekku olla miten pitkään kotona tämän tulokkaan kanssa, ootko vielä miettinyt?

Tiitu, kiva jos laitat sen juustokakun ohjeen. Mies on pari seuraavaa viikonloppua töissä, ensi viikolla yötkin pois (nyyh) joten voin kutsua sitten immeisiä kylään ja tarjota Tiitun hyvää juustokakkua :)

Kauheesti ovat muuten ihmiset alkaneet nyt arvailla vauvan sukupuolta kun vatsa on kasvanut. Poikaan viittaa tietty tää puikulamasu mutta eihän se mitään kerro. Helpottaa vaan vaatteissa kun omat housut menee virittelyllä vielä jalkaan (belly belt).
Makeeta tekee kyllä mieli kovasti alun suolaisen himon jälkeen, joten eikös se viittaa tyttöön =)?

Moro,
Soitin siis meidän lähipkn johtajalle, saapi nähdä nyt miten suhtautuvat kun hakemus oli NIIN ajoissa. Kuulemma osa tän pk-alueen lapsista on sijoitettu sinne samalle alueelle kun Lottis. Täältä on VIELÄ hankalampi matka sinne...grr.

Kelasta ja rahoista kun puhuitte...arvatkaa kuinka paljon palautusta meitsi saa kun en muuttanut veroprosenttia ä-loman ajaksi. Usemman tonnin. Tulee tarpeeseen ja sijoituskohde on varma, raksa imee omat ja lainatut varat.

Mää mietin että pitäiskö tehdä tahkooja-matka vaiks Tallinnaan tuossa kesällä? Kun meitillä on mies kuitenkin töissä ja jos kelit suosii niin voisi ottaa rattaat ja passit(?) ja mennä pikalaivalla meren yli vähän shoppaamaan ja viettämään aikaa toisissa maisemissa. Hertta, Kata??? Olisko mukaan lähtijöitä?

Me mennään tänään sinne kasvukontrolliin, toivottavasti mimmi olis saanut vähän lihaa luittensa ympärille ettei jouduta siellä yhtenään ravaamaan.

Jaahas, taidan vähän surffata duunipaikkoja...

Koleaa päivää,
Hurr, miten onkin viluista. Käytiin _nopealla_ käynnillä keskustassa, ei tuon pojan kanssa voi nykyään oikein mitään tehdä kaupoissa, viihtyy sekunnin rattaissa ja sekin aika pitää olla suu täynnä ruokaa. Onneksi oli ytimekäs lista siitä, mitä tarvittiin, mm. iskälle synttärilahja.

Kiitos tarhatädille kommentista, olet aivan oikeassa. Kärryt jäivät miehen hoitovapaan ajalta käyttöön ja ovat tosiaan viereisestä pkodista. Pitänee ehdottomasti palauttaa asap, poikamme on vain niin rakastunut kärryihin, ettei olla vielä saatu aikaiseksi palauttaa. Lurjukset. Totta - miksi emme osta itse. Onhan Masalla omat kärryt kotona, mutta automallinen, joten ei vielä olla roudattu pihamaalle. Pitää tehdä vaihtis samantien.

Voi harmi Sande tota duunia =( Plaah, hanurista tosiaan. Äläkä mieti, oliko kiinni palkkatoiveesta, musta naiset ei koskaan pyydä liikaa palkkaa ;-) Onneksi tässä on vielä kesä välissä ennen duuniinpaluuta, ja voihan hyviä paikkoja tulla vielä hakuun.

Juu, mä ajattelinkin, että Vili ja Lode on ohittanut 74-cm-aikakauden ajat sitten. Riippuu hirmuisesti vaatteesta, missä 74 sopi vielä talvella ja missä ei. Esim. Loggin paidat ja housut on aika reiluja. M on kasvanut paljon pituutta lähikuukaudet, jonka huomaa esim. Henkkamaukan 86-pyjamissa. Vielä hetki sitten olivat reiluja ja nyt just sopivia. Farkuissa ja sammareissa 80 on hyvä koko, mutta collegehousuissa taas iso.
Ei M kauheen laiha kyllä ole, mutta ei mikään pullukkakaan. Reidethän sillä on aina olleet aika kaposet. Ja pepa :)

Anskulla la senkun lähenee. Jänskää =) Meikällä vielä tasan 3 vkoa la:han, ja arvelen, että sen vkon alussa ehkä jotain alkaa tapahtua...Saas nähdä. Voi kun lähtö tulisi päiväsaikaan, olisi niin paljon helpompi Matskun kannalta. No menee miten menee, siihen ei paljon voi vaikuttaa.

Mä kyllä nautin valtavasti Matskun vauva-ajasta ja veikkaan, että tämä kakkonen menee vähän samalla tavalla kuin Stella kuvaili. Kahden kanssa arjesta tulee kuitenkin niin rutiininomainen ja ns. organisoitu, ettei samalla tavalla voi tuntikausia makoilla vauvan kanssa sängyllä ja tuoksutella ja ihmetellä pientä ihmistä. Ja kieltämättä se vähän harmittaakin. Tiedän jo nyt, ettei helppoa meillä tule olemaan, koska M saa jo nyt aikamoiset raivarit, jos häntä kieltää jostain tai ei kiinnitä välittömästi huomiota (täh, meidän runopoika...?? :) Joten uuuh...Jos aiemmin puhuin tavaroiden heittämisestä, niin korjaan, se onkin tavaroiden _paiskomista_....Miten lie tuosta tavasta pääsisi eroon...? Otan mieluummin sen sata raivokohtausta kaupassa kuin sitä alinomaista autojen ja ruoan viskomista pitkin poikin.
No se siitä vuodatuksesta, onneksi olen ainakin henkisesti hyvin valmistautunut, niin tuskin ihan järjettömän suuria yllätyksiä tulee vastaan ;-)

Mäkin olen itse asiassa miettinyt, että sellainen Nekun ostama untuvapussi olisi tuplissa varmaan kantokoppaa kätsympi. Ei ois sellaista tunkemista sen kopan kanssa, vaikka pehmeenä aika sutjakka onkin.

Joo, koitan saada noita M:n kuvia lähetettyä. On ongelmia sähkiksen kanssa, joten siksi on jäänyt. Hotmailin on jotenkin kömpelö noiden kuvien suhteen - tai sitten en osaa käyttää.

Oih, Hertta, mitä ihanaa gurmeeta söitte Toscaninissa. Nam! Just tänään käveltiin paikan ohi, ja mietin, että pitäisi ehdot. käydä. No koska koti-iltoja tulee olemaan paljon, ostin J. Oliverin Italia-keittokirjan, josko siitä loihtisi jotain verrokkia =)

Mitenkäs Illin tutittomuus on sujunut? Ilmeisesti hyvin.

Voih, meidän iskä suuntasi työmatkalle 3 pväksi, joten jotain kivaa pitäisi keksiä iltojen iloksi. Haen ainakin pussin namia :-) Huomenna haen tutun luota vauvalle kaukalon, kun ehdittiin vanha heittämään pois. Hih, tuttuni sai sen viinipullolla, joten samalla vastikkeella saadaan mekin.

Ja vielä, kun Sande mietit noita istuimia. Meillä on Brion Zento, joka on ollut hyvä. Ei sen koommin kokeiltu autoon, mikä ei ehkä ollut viisasta, mutta hyvin poika siinä istuu. Two way elitestä ollaan kai montaa mieltä, jotkut tykkää, toiset ei. Siinä ei kai niitä supersuojaavia sivutyynyjä enää ole?

No, voihan pöh Sandemanin työnhakua, uutta yritystä kehiin vaan, niin kuin epäilemättä teetkin ehkä juuri parhaillaan. Kiitokset kuvista, Nella on aina niin aurinkoinen! Ja en ainakaan kuvien perusteella voi "moittia" tyttöä pieneksi, kun posket ovat niin suloiset vauvamaisen pyöreät. Toivottavasti käyrät nousussa! :)

Nekku, mä olen miettinyt samaa tuttiasian kanssa, että ei sitten öisin etsiskele sitä, kun hyväksyy ajatuksen tutittomuudesta. Meillä kyllä tuttinauha öisin, siis yleensä, (kiitos vaan P taannoisesta vinkistä), mutta Vili ei kovasti tykkää siitä ja repii sen usein pois.

Sitä pitikin Piritalta kysymäni, kun kerroit siitä autojen arestipaikasta, että miten käytännössä toteutatte sen? Eli heti lentävät esineet arestiin, milloin ne saa pois ja mistä syystä? Aikojen saatossa vai miten? Tepsiikö?
Mä olen pari kertaa laittanut Vilin itsensä tavaroiden heittelyn vuoksi arestiin makkariin (1 minuutti ikävuotta kohti, en kyllä ole pitänyt niinkään kauan), nyt ei tarvitse kuin väläyttää sanaa, niin heittely loppuu kuin seinään -hetkeksi. Ja mä en montaa kertaa uhkaile, vaan toteutan kyllä uhkaukset, jos tarve vaatii. Tuntuu julmalta pistää noin pieni ihminen nurkkaan, mutta jotain keinoja on käytettävä. Sitten jutellaan ja sylitellään, ettei tule "hylkäyskammoa".

Keiju vuorostaan siellä "leskenä", kun mies paljon pois, meillä taas vaihteeksi toisinpäin. Miehellä on ollut hieman normaalia lyhyempiä työpäiviä tällä viikolla ja mukavaa, kun olen saanut iltaisin vähän levähtää, auttaa hyvin paljon pinnankin kireyteen tai siis venymiseen. Eli siis huomattavasti hyvätuulisempi äitiliini täällä, kun ei kaikkea "ohjelmanumeroita" ja vastuuta tarvitse kantaa yksin, niin kuin viime viikon arkipvät.

Niin, siitä isäkuukaudesta piti kysymäni (löytyy varmaan kelan sivuiltakin, mutta plääh..) missä vaiheessa sen voi pitää? Siis ennen äitiysrahakauden vai vanhempainrahakauden päättymistä vai vasta niiden päätyttyä? Ja eikös se lyhennä äidin vapaita? Isyyslomahan sitä ei tee. Mäkin inhoan täyttää kimurantteja lomakkeita, mutta jos menee kuin vettä vaan, eikä tarvitse tarkistella, niin mikäs siinä.

Kiitokset kissankarkotusvinkeistä, sitruunaa jo laitoin oven pieleen, appelsiinia ei ollut. Karkottaako se Hus pois-"tökötti" meidän omankin kissan? :)

Turvaistuinasiaa oli Sandeman pohtinut ja minäkin jo niin pitkälle, että mietin, minkälaisen istuimen ostamme tulokkaalle turvakaukalon jäädessä pieneksi. Vilillä Recaro Young Sport, joka muuttuu turvavyöistuimeksi ja edelleen korokkeeksi lapsen kasvaessa. Olen miettinyt, että pitäisikö se ottaa sitten toiselle käyttöön ja ostaa Vilille jo pelkkä turvavyöistuin, mutta suositusiät taitavat niissä olla 3-4 vuotta/15 kg, Vili on sitten vasta vajaat 2,5-v, kun pitäisi siirtyä toiseen istuimeen. Ei siis ajankohtaista vielä, kunhan mietiskelin..

Eiliset nlakuulumiset: ei ole vauvan pääkoppa kiinnittynyt vieläkään, kovasti vielä heilui. Hieman turvotusta ja verenpaine vähän nousussa, mutta vointi ihan ok. Th käski vain himmata tahtia ja välttää entisajan neuvoja: ei saunaa ja siivousta, ei tee kuin hallaa väsyneelle kropalle ja sydämelle. Seksiä sen sijaan kehotti harrastamaan.. Jep. Ja tosiaan kummasti mielialat heittelee tuon kärsimättömyyden ja odottelun osalta, iltaisin mä aina ajattelen, että voi kunpa saisi nukkua vielä tämän yön, mutta aamuisin ja päivisin olisin heti valmis synnyttämään. Mutta sellainen tuskastuneisuus on tipotiessään -toistaiseksi. Muistan kyllä ylimenneet päivät Kelpiksen -hih- osalta ja myös Sandemanin odotuksen tuskan, kun Ilppis -hih, hih- ei aikonutkaan tulla maalimaan. :)

Mä odottelen kuumeisesti ystävän puhelua ultrasta, muutaman viikon takaisessa rakenneultrassa oli hieman ongelmia ja tarkistavat, onko kaikki nyt ok. Hui.

Väsyttää, vaikka hyvä yö takana. Nekku, mietin samaa, että jospas se on jotain luonnon lakia, että nyt yhtäkkiä saankin nukuttua vessareissujen jälkeen.

Juliasta ei ole hetkeen kuulunut, huhuu, onko vauveli muljahtanut kuperkeikan??

P:n kanssa yhtaikaa linjoilla.. Meillä on jo pitkän aikaa tavaroiden heittelyn jälkeen sanottu, että vain palloa saa heittää, ei mitään muuta. Nyt se on sen verran mennyt perille, että kun itse eilen heitin yhdet kengät eteiseen, laiskuuksissani, Vili komensi heti, että "äiti! Palloa heittää!!" Joskus tepsii yksi pallonheittomuistutus, joskus taas ei niin mikään. :/

Voi että, mistä mäkin saisin hitusen jotain ruuanlaittoinnostusta, pyörittelin taannoin päätäni, kun P kerroit suunnattomasti nauttivasi vkl:n keittiöön "sulkeutumisesta" lieden viereen viinilasin kanssa. Pöh, mä väännän kyllä perusruuat tuosta vain, mutten nauti siitä pätkääkään, saati sitten, jos pitäisi tehdä jotain spesiaalia. Tai kutsua illallisvieraita, painajaismaista!! Teen siis kyllä ruuat alusta loppuun itse, harvemmin meillä valmisruokia syödään -paitsi Vilin herkkuja, veri- ja pinaattilettuja-, mutta niin ankeaa puuhaa on. Keittokirjat sen kun pölyttyy, onneksi mies innostuu aika ajoin kokeilemaan uutuuksia, olen kyllä reipas sillä toisella saralla, nimittäin syömisessä! =)

Apua, ei vieläkään ystävän puhelua, jo reilu tunti ultrasta, toiv. ajat myöhässä....

Hihii, mua naurattaa Aniliini sun jutut. Kiitos, päivän piristeitä :)
No joo, olen kyllä miettinyt, että pitäisi ennemmin laittaa poika arestiin...Ollaan mekin puhuttu, että vaan palloa heitellään ja sitä rataa, mutta ei mene perille ei. On jotenkin tosi uhmakas ajoittain. Vaihtelee toki, tänään on yhtä aurinkoa ja äitin kultaa, mutta esim. eilen itkeä tirautettiin molemmat, kun niin v*******i (äitiä....) kukkaruukusta viskotut mullat ja sorat.

Autot ja muut viskotut lelut on on siis arestissa vaihtelevan ajan, yleensä tehdään se siksikin, että piilossa olleet autot kiinnostaa kovasti taas hetken aikaa. Raivarithan siitä kehkeytyy, mutta jotenkin oma korva ja pinna suodattaa melskauksen hyvin, eikä kohtaus edes kestä kuin hetken. Liikuttavan nopeasti nämä naperot unohtaa oman keuhkoamisesta.

Mitenkäs Nellikset kasvukontrol? Tuskinpa kasvussa mitään häikkää on, neuvolantädit on useimmiten varman päälle pelaavia, mikä on tietty hyväkin.

A, isäkuukausi on siis kaksi viimeistä vanhempainvapaa-viikkoa, ja kun sen pitää, saa 2 vkoa bonusta. Ja nykyäänhän tuon bonuksen voi pitää milloin vain. Lyhentää kylläkin äidin vapaata, ja useimmitenhan äidit on silloin vuosilomalla, jos ja kun jää hoitovapaalle. Meillä isäkk pidetään taas - ja heh, olipas taas suunnittelemassa skimbalomaa poikien kanssa ja minne - no Kanadaan tietty! Kyllä vähän yskäisin ja korostin, että isäkuukauden tarkoitus on hieman eri..ja meikällä on hitusen eri oltavat kahden kanssa. Noh, se nyt voi olla talvilomakin tietty, minkä siihen käyttää. Ja jonkun reissun miehelle ehdottomasti suon, on sen ansainnut ja haluan, että pääsee laskemaan jonnekin kavereiden kanssa, kun tämä talvi jäi väliin.

Jaahas, kai se imuri kutsuu. M saa hepulin jo imuri-sanasta, joten pitää hoitaa se ennen heräämistä. Voikaa hyvin!

Lorvikatarri iskenyt, plääh.

Koskas Riinuska lähtee reissuun? Eikös se ollut Kyprokselle?

Meillä imurointi on muuten about hauskinta, mitä L tietää! Innoissaan pitää kiinni letkusta ja nauraa rätkättää. Tänään pitäisi vissiin impata ainakin eteisen hiekat. L sitä jo eilen ehdottikin.

Hei, uskomatonta, että Masalle koon 80-collegehousut isoja! Nääs Lotalla esim. just Loggin pöksyt 92-senttisiä ja hääkin mun mielestä aika sopusuhtainen plikka.

Huh, huh, Sande, jos tosiaan sijoittavat teidänkin alueen lapsia sinne! Melkoinen tilanne. Mä meinaan laittaa tämän seuraavan tyypin jonoon heti, kun on nimensä saanut. Keiju, päivähoitojuttujen vuoksi saatan mennä töihin jo elo-/syyskuussa 2009. Saa nähdä. On toki kiinni lapsestakin. Haluan, että osaa hyvin kävellä ja syö jo itse ja mielellään puhuukin jotenkin tolkullisesti.

Sama juttu mulla, kolahtaa muhkeat veronpalautukset, kun kitkutin tavallisella veroprossalla vanhempain- ja hoitovapaan. Noh, tulevat tarpeeseen seuraavalla hoitovapaalla. Pistän nytkin palkasta säästötilille niin paljon kuin suinkin.

Tallinnan-keikka on hauska ajatus, mutta ei taida meille kesällä onnistua, you know. Äidin kanssa oli puhetta käväistä siellä mun ä-loman aluksi.

Harmitus muuten tosiaan Sande sitä duunia. Jotkuhan sanoo että hoitovapaalta on "helpompi" mennä vielä vanhaan paikkaan kun on pieni lapsi kotona mutta tietty jos on ihan kypsä niin ymmärtäähän sen ettei huvita. Mitäs mies sanoi tjottailuun =)?

Piritta selvensikin hyvin tuota isäkuukautta. Ei se tosiaan ole kuin 2 viikkoa pois äidin vapaasta ja mies saa sitten 2 viikkoa ekstraa siihen. Mä pidän kummatkin vuosilomat vasta ensi vuonna eli saan käytännössä sitten 10 viikon palkan plus lomarahat silloin. Sitten alkaakin se "ihana" hoitovapaalla kitkuttelu. Hyvä vinkki tuo ettei laske veroprossaa niin saa sitten jossain vaiheessa jotain takaisinkin, takautuvasti tosin. Hoitovapaan ajaksi aion kyllä muuttaa prosentin mutta äitiys- ja vanhempainrahakauden voisin hyvin mennä vanhalla. Mun kaveri muutti sen prosentin ja hälle tuli 9% äitiysloma-ajaksi.

Aniliini, kiva kun sun mies on tehnyt nyt lyhyempää päivää. Mäkin mietin kyllä niitä iltoja jo etukäteen kun oon sitten vauvan kanssa kotona. Tosin mies on sitten koko aamupäivän kotona aina. Kiva vaan jos tulee joku iltahuutaja..no, turha murehtia etukäteen. Masuliikkeiden perusteella tää on kyllä varsinainen iltakukkuja ja aamutorkkuja.

Jännää tosiaan kun Aniliinin ja Pirittan la:t senkun lähestyvät! Veljen vaimolla on kans lähellä, eilen kävin heillä. Siellä vauvan pää on jo kiinnittynyt ja veikkaavat että voi tulla aikaisemminkin. Saas nähdä. Virallinen pv siis sama kuin A:lla.

Mitkäs on uusimmat sukupuolituntemukset :)?

Juliastakin olis kiva kuulla!?

Riinuskalle ihanaa reissua, laitan vielä tekstaria!

Huomenta!
Mä täältä kotoa taas viestittelen. Selkäkipu minimaalista, mutta jäin ihan periaatteestakin kotiin jo eilen, kun oli pieni hlökoht. bonus -juttu töissä. Me saadaan siis joka kevät tulospalkkiota edelliseltä vuodelta. Siinä on perusosa, jonka saa kaikki ja pomon valinnan mukaan voi saada vielä henk.koht. lisää. Ennen olen aina saanut, tänä vuonna en, eikä myöskään kollega saanut. Meillä siis uusi esimies, vaihtui vuodenvaihteessa, joka ei tiedä meidän viime vuodesta mitään. Näin on kuitenkin päättänyt, että me ei sitä ansaittu. Enpä siis aio tehdä mitään urhauksia työnantajan hyväksi. Samat 2 pv aion olla pois myös ensi viikolla, eihän meidän treffitkään onnistun mun osalta muuten :)
Muutenkin ajattelin, että jäisin sitten paria viikkoa ennen äippäloman alkamista jo pois, jos siis vähänkin siltä tuntuu. Mulla on tietysti maailman huonoin omatunto tämän takia, mutta yritän tehokkaasti pitää sen hiljaa :)

Ihanaa, että Keijulla on hauskaan mun vihreiden hiusten takia :) Mulla on myös shampoota, mutta ei auta. Kampaaja on siis jo kerran poistanut vihreyden ja värjännyt uudestaa, mutta nyt alkaa taas vihertää. Ei se mitään shokeeraavan näköistä ole, hieman sävyä vain. Eikä siis ole mikään yksi kohta, vaan tasaisesti koko pää ja sehän saikin mun parturin ihan hämmentyneeksi. Mä jo epäilin tuota rautalisääkin, mutta eipä se kai siitä voi johtua?

Keiju, mulla on istukka takaseinässä, joten ei pitäisi vaikuttaa liikkeiden tuntemiseen. Mulla on muuten nlalääkäri maanantaina, ihan kivaa, niin saa (toivottavasti) taas mielenrauhaa. Ultra oli joskus toukokuun alussa sitten.

Voi että, ois niiiin kiva tulla Helsinginkin tapaamiseen, mutta enpä usko, että viitsin täältä yksin lähteä.

Voi ahdistus tuota Riinuskan ystävän tilannetta ja on siinä ystävänkin osa tosi raskas. Voimia ystävän tukemiseen.

Tuo Hertan ruoka kuulosti ihan taivaalliselta!! Pitäisi suunnitella viikonlopun ja ensi viikon safkoja ja tuon jälkeen mikään muu ei innosta :)

Mä olen Keijun tavoin pohtinut tuota Kelan korvaus-asiaa. Mulla jää just kivasti vähän alle sen 20% palkannousu, joten vanhoilla mennään ilmeisesti. Mullakin ta maksaa sen ekat 3 kk, kivaa. Isäkk on mietityttänyt, mutta mä mietin, että jos sen siirtää myöhemmäksi, esim. seuraavalle kesälle, niin pitääkö mun olla nimenomaan sen isäkk:n ajan esim. vuosilomalla, etten voi olla hoitovapaalla?? Ja koko kk, vai vaan se 2 vkoa, mikä on mun osuudesta pois? Mulla myös jo nyt 5 viikkoa lomaa sapatissa, ja lisäksi ne, mitkä kertyy sitten ensi vuoden alussa.

Sandemanille pahoittelut, että työpaikka meni ohi. Se ei vaan sitten ollut sun paikka, sekin tulee vielä vastaan!! Tietysti harmittaa, I know.

Äh, karmea nälkä, pitäisi mennä aamupalalle.
yksi kysymys vielä... mä ajattelin, että jos jättäisi pinniksen Sisun huoneeseen ja järjestäisi jonkun muun syysteemin meidän sängyn viereen? Kuulostaako huonolta? Sellaista vuokrattavaa sänkyä ajattelin, mutta en raaskisi laittaa siihen rahaa ja sitten mietin, että jos pyydän pappaa tekemään jonkinlaisen kehdon ja voisin sitten vaikka maalata sen. Saisi siis olla about meidän sängyn korkuinen ja ei tarvii keikkua. Koitin kovin googlettaa, jos löytyis joku simppeli malli, mutta en oikein mihinkään lämmennyt. Peruskehtomallissa ei sinänsä mitään vikaa, mutta ovat liian matalia, ja haluaisin sen kuitenkin olevan nätti. Jos laittaa siihen jalat, niin varmaan näyttää vähän hassulta. Onko teillä ideoita??

Ai niin, pitää vielä kiroilla vaunuasiaa. Ensinnäkin, mun ystävällä oli täysin käyttämättömän näköinen turvakaukalo, sama minkä ostin. Tietenkin. Lisäksi mun yksi tuttu on töissä siinä kaupassa, josta ostin vaunut, enkä tietenkään tajunnut sitä ostaessani, tietty oisin jotain alea saanut. Sokerina pohjalla tällä vkolla lehdessä kuponki samaan kauppaan: osta vaunut, saat 100 euron lahjakortin. Huh, kyllä ärsyttää. Koska mahdan tottua siihen, että hinnat tippuu heti, kun olen ostanut jotain?

No niin, nyt riittää romaani. Meen syömään. Ihanaa perjantaita kaikille!!!!

Perjantai, jee!

Täällä pandamama. Huh, sitähän on vallan unohtannut tämän jatkuvamman yövalvomisen meiningin… L:lla tosiaan joku vaihe; ei nukahda ilman vieressä istumista ja yöllä havahtui kahteen otteeseen, joista toisella kerralla nukahtamiseen meni 1,5 h, joka siis vuorotellen istuttiin siinä sängyn vieressä. Itse valvoin ab. 3 h putkeen ja jonkun verran pumppasi adrenaliinia. Nooh, yökyöpelitär itse oli tosi aurinkoinen aamulla, joten sai sydämen sulamaan… Miten ne osaakin??? ;-)

Toisaalta, nyt ei kirpaise tutin pois ottaminen, kun nukahtamiset ja yöt ovat muutenkin hulabaloota. Mähän olen lykännyt sitä itsekkäistä syistä, koska on helpottanut niin paljon elämää ja iltoja erityisesti. Josko ensi viikolla.

Äh gissan bossin pelisilmää tai sen puutetta! Syö motivaatiota. Mä en varmaan tänä vuonna bonareita saa, koska jaetaan viime vuoden töistä. Kohtuullista tietenkin. Mutta toisaalta eipä kukaan viime vuonna muistanut edellisen vuoden ansioitani…

Toi isäkk on ilmeisesti jotenkin muuttunut, viimeksi ajankohtaa ei saanut itse valita. Mutta siis hoitovapaalla ei silloin voi olla. Mä pidin sen 24 pv vuosilomaa.

En mä tohon sänkyasiaan osaa juuri sanoa. Mä vuokraan sen vaavisängyn aluksi ja pinnis tulee taloon vasta sen jälkeen. Ä-pakkauksen loota on hyvä, mutta kun sä et sitä ota niin ei auta. :-) Sehän olisi ihana, jos joku osaisi tehdä sängyn! Löytyisikö suvusta jotain rottinkikoria tai kavereilta? Menee kuitenkin vain muutaman kk:n.

Perjantaita!
Kiva kuulla susta Gissa! Ihan peestä tuo bonusjuttu, kyllä mäkin sinuna jäisin saikulle vaikka pidemmäksikin aikaa, älä yhtään tunne huonoa omaatuntoa.
Me saadaan bonarit aina vuoden lopussa, viime vuodelta sain kyllä luonnollisestikin.

Vielä noista tulohommista, että eikös se ole niin vaikka Kelasta hakisin ed. puolen vuoden perusteella vanhempainrahaa, ne katsovat siellä että jos ei palkka ole noussut tarpeeksi, laskevat sen sitten normaalin verovuoden mukaan? Minä katsokaas kuitenkin yritän =) Laskin että on just siinä ja siinä.
Ihanaa, saan tänään paperit postiin ja sitten vaan odottelen päätöstä.

Meille tulee vauvalle rottinkikori ekoiksi kuukausiksi missä on jalat on ja pyörät alla niin voi sitten kätevästi kärräillä huoneesta toiseen tarpeen mukaan.

Pakko lähtee lounaalle, on tapaaminen! Palailen.

Keiju, kandee kokeilla! Tosiaan torppaavat, jos ei mene läpi. Niin kävi P:lle Masan kanssa, taisi olla hällä kiinni ihan satasista. Se 20% ei siis todellisuudessa riitä, mutta ihmisethän ne niitä päätöksiä tekevät. Käsittääkseni tarviit palkanlaskennasta palkkatodistuksen, jos haet 6 kk mukaan.

Ai niin, unohdin kommentoida että mitähän se Lotta nyt valvoo? Toivottavasti olis joku tosi lyhyt vaihe.
Mulla ainakin kyllä palaa heti käämi jos en saa yöllä nukuttua ja aamulla on töitä. Otan heti paljon rennommin jos ei tartte aamulla lähteä mihinkään, sen takia en ainakaan äitiyslomasta ota paniikkia vaikka tietty toivon että bebe nukkuis hyvin.

Kiitos infosta Nekku, laitoin palkkatodistuksen mukaan. Katotaan miten käy, on ainakin yritetty :)
Nyt täytyy mennä kurkkimaan Pepin ja Sanelman kuulumisia!

No, mitenkäs tämä nyt näin päin on kääntynyt, että hyväuninen Lotta valvottaa ja Vili nukkuu hyvin? Ei taas inahtanutkaan koko yönä, juhlaa! En pane vastaan, mutta Nekkua kyllä symppaan, vielä kun pitää aamusella raahautua töihin. Mä olisin varmaan ollut koko työssäoloajan ihan hiilenä, nimittäin samaa vikaa kuin Keijulla, että heti pukkaa ärsytystä ja stressiä, jos aamusella on lähtö ja V on valvottanut. Tsemppiä siis Nekun poppoolle tähän vaiheeseen.

Sain siis itsekin taas niin mahtiunet, pari vessareissua ja valvoskelua niiden jälkeen ehkä puoli minuuttia eli porskuteltu on 22-07, jee!

Voihan gissan kipuilua, mutta hyvä kun lepäilet. Ja hus, pois huono omatunto, ethän sä mitään lusmuile, vaan olet saanut sairauslomaa ihan syystä. Ja ihan pyrstöstä nuo huonot tuurit vaunu- ja kaukaloasioiden kanssa, uskon, että ottaa pannuun.

gissalle mäkin olisin ehdottanut sänkyasiaan, että olisikos jollain lainata rottinkikoria tai vastaavaa. Meillä pieni veljeni (18-v.) vanha pyörällinen, puinen pinnasänky-kehtoyhdistelmä -jonka aion tänään pestä pölyistä ja silittää verhot, patja jo buunattu -, johon Vili mahtui n. 5kk, sitten isoon pinnikseen. Muuten olisit saanut sen lainaksi, mutta on luvattu jo seuraavalle tulokkaalle. Eikä se olisi teille ehtinytkään, jos meillä käytössä puolisen vuotta.

Mä en tiedä tuosta Kela-asiasta mitään.

Voi argh, mikä kerhoilukerta tänään. Vili on aina siellä käyttäytynyt hyvin, ollut suht rauhallinen ja leikkinyt nätisti. Nyt kaatoi kaikki liimat ja kynät pitkin lattioita moneen kertaan kun silmäni vältti, levitti palapelejä ja leluja uhmakkaasti, ei pystynyt sekuntiakaan eväiden parissa pöydän ääressä ja rimpuili minkä kerkesi puettaessa. Pikkuisen tuli hammasta purtua, huh. Ehkä ensi kerralla taas paremmin, hope so!!!!!

Ai niin, mun ystävältä huojentavia uutisia ultrasta. Nyt kun kaikki on hyvin, voin kertoa, että rakenneultrassa ei löydetty vauvalta lainkaan virtsarakkoa pitkällistenkään "etsintöjen" jälkeen, mutta kolmen viikon pitkän piinan jälkeen eilisessä ultrassa se löytyi ja kaikki näytti muutenkin olevan oikein hyvin. Kyllä pelotti todella.

Ja päivän olotilaan: Aamusella tuntui menkkamaista vihlontaa ja kipuilua alavatsalla ja -selässä parin tunnin ajan, siis ihan tasaista, ei mitään aaltoilevaa supistelua. Vähän mua nyt arveluttaa se ensi viikon treffipäivä, _haluan_ niin ehdottomasti sinne, mutta en tiedä uskallanko uhmakkaasti lähteä. Turusta ei kylläkään ole kuin reilut parikymmentä km:ä (eli n. 60) pidempi matka Loimaalle (jossa haluan ehdottomasti synnyttää) kuin täältä meiltä, mutta arveluttavaa olisi itse ajaa synnyttämään ja vielä Vilin kanssa. ;) Mietin vaan, että Keijua en ainakaan sitten pysty kovin nopeasti treffaamaan, kun tuskin tulee Hkiin lähdettyä tuosta vaan kahden pienen kanssa, etkä säkään sieltä sitten taas tänne päin ole useimmin tulossa, vai oletko? No, odottelen rauhassa ensi viikkoa ja voinnin mukaan saavumme paikalle. Toki odotan gissan ja Stellan tapaamista yhtä lailla, mutta me ehkä pystytään treffaamaan täällä seudulla helpommin tulevaisuudessakin. Miehelle en ole uskaltanut edes mainita (vielä), että Turun reissua suunnittelen ensi vkolle.. :)

Kertoilehan Keiju veljesi vaimon kuulumisia, kiinnostaa kovasti, kun sama la! :)
Onko hän juuri se, jonka edellinen raskaus päättyi ikävästi? :(

Viimeisimpänä, mutta ei suinkaan vähäpätöisimpänä asiana pahoittelut Sanelmalle. Voi SURKU, kun ette päässeet siirtoon. :(

Sanelman uutiset harmittavat minuakin. Ei muuta kuin sisua peliin ja urheasti eteenpäin taas.

Meillä on Leo ollut hirveässä uhmassa pari päivää. Potkii ja lyö, sotkee kaiken ja levittelee tavaroita ekstrapaljon. Nyt pääsee vielä kiipeämään lähes mihin vaan. Suunnittelen kaikkien tavaroitten poisheittämistä tai vinttiinsulkemista - tai sitten vaan roheesti munalukot jokaiseen oveen ja laatikkoon.

Mulla oli ihana tyttöjen ilta eilen, kävin ystäväni kanssa viinilasillisella ja leffassa sekä sitä ennen kurssin päätöstilaisuudessa. Teki hyvää, mutta nyt kyllä väsyttää. Kaisla kun herättää kuudelta.

Aniliini, katso tosiaan olotilaasi ihan rauhassa. Jos nyt sattuisi niin käymään, että alkaisit treffeillämme synnyttää, niin mä voisin kyllä ajaa sut sairaalaan :). Jos murehduttaa liikaa tai olosi on huono, niin sitten jäät kotiin.

Kuulostaa muuten tutulta tuo Vilin käytös. Leo on yleensä myös kerhossa ihan hyvin käyttäytyvä, mutta niitäkin kertoja mahtuu joukkoon, että kaikki on mennyt päin seiniä.

Onpa Matsku tosiaan pienikokoinen. Leollekin meni kyllä vielä pari kuukautta sitten jotkut 80-senttiset housut, mutta nyt poika on venähtänyt, sillä ne alkavat olla lyhyitä ja käytössä on 86-senttiset pökät.

Huoh, pitäisi harrastaa kun huomenna tulee vieraita. Ärsytys, että siivooja tulee aina väärällä viikolla. Tosin ei se nyt olisi mitään auttanut, kun on kauhea kurakeli ja eteiset hiekkaa täynnä. Imurointi on jokapäiväistä pakkopullaa.

Gissa, onpa sulla ollut epäonnea ostosten kanssa. Meillä sänkyasia on hoidettu niin, että pinnasänky on meidän sängyn vieressä ja vaunukoppa on pinniksessä. Tuttu ja riittävän kapea vaunukoppa tuo Kaislalle turvallisuudentunnetta ja pinnis (jossa on laskettava laita) mahdollistaa vauvan helpon rauhoittamisen/syliinoton omalta pediltä käsin.

Voi pahus, että Lotan yöt ovat menneet silpuksi. Vaiheita, vaiheita vain. Leolla oli varmaan suunnilleen tuon ikäisenä myös heräilyä. Veikkasin aiheuttajaksi pahoja unia.

Niin ja Aniliinille vielä, että hyvä kun ystäväsi vauvalla oli kaikki hyvin. Tuli siitä mieleen, että Leon virtsarakkoa ei löydetty np-ultrassa, minkä takia me saatiin vielä rakenneultra (yleensä Treella ilmaiseksi vain yksi ultra). Ultraaja ei tehnyt siitä - onneksi - sen suurempaa numeroa, joten en jännittänyt asiaa.

Julia, huhuu!

Nyt kyllä nukuttaa, mutta eikun imurin varteen. Ajattelin hoitaa vieraat helpolla ruualla, kun ei ole yhtään kokkausintoa. Lasagnea ja tiramisua, ehkäpä. On niissä vähän värkkäämistä, mutta sujuvat vanhasta muistista.

Mukavaa viikonloppua!

Helouta vaan!
Vai on mamoilla harrastamiset mielessä. Mun tarttis kanssa imuroida mutta oon päättänyt ensin hankkia uuden imurin! Mies on tänään lähdössä poikain kanssa ulos joten taidan käyttää hyväksi sen "huonoa omatuntoa" ja jättää hänet Nelliksen kaa kotiin ja mennä shoppaamaan imuria. Kun illan joudun kuitenkin yksin käkkimään niin hoitakoon omaa osuuttaan Nelliksen kanssa ennen sitä. Täytyy vissiin surffata vähän hintoja ja laatua. Eilen oltiin koko perha bauhausissa ja sieltä mukaan lähti hiomakone. Jahuu.

Vai viikonlopun ruokalistaa olette pohtineet. Me meinattiin avata grillikausi ja listalla on hirvenpihvejä ja parsaa ja salaattia. Atkinssi olis tyytyväinen:-). Jos vielä pari lasia punkkua nauttis.

Tjottailusta en ole vielä miehelle maininnut, eikä hänkään ole puhunut siitä kuinka pitkän tauon ajatteli pitää tässä lapsenyrityksessä ansaitaksemme rahaa. Kauhean montaa vuotta ei voi odottaa sen tietää mutta ehkä hän on tyytyväinen yhteenkin lapseen, vaikka aikaisemmin on puhuttu useammasta. Aika haipakkaa mennään ettei iltaisin juuri jaksa muuta kuin "vaihda kanavaa, pliis" tai "heitä lisää löylyä". Meillä saunominen kuuluu nääs iltarituaaleihin, aika usein saunotaan yhdessä kun N on käynyt unille.

ONNEKSI meillä nukutaan taas, sen korvatulehduksen jälkeen. Ainiin ne kasvukontrolliluvut....paino 8340g ja pituus 72,5. Paino edelleen laskevalla käyrällä, mutta toisaalta alla antibioottikuuri ja huono syöminen. Pituutta tullut mukavasti lisää joten se ei ongelma. Kolmen viikon päästä 1-vuotisneuvola jossa arvioidaan tilanne uudelleen. Aika pieni kirppu tuo N on, mutta eiköhän siitä jaksa kasvaa. Ainakin on iloinen ja tyytyväinen pimatsu joten en jaksa itse olla huolissani. Kaippa hän ajallaan rupeaa kasvamaan?

Tuota gissan kokemaa tavaroiden "löytymistä" sen jälkeen kun on itse ostanut kalliilla, symppaan ihan kybällä. Mua harmittaa kanssa samanlaiset sattumat. Mutta siihen auttaa se että kyselee ihan suoraan kamuilta että "olisko teillä ylimääräisiä ja voisko niistä maksaa jotain". Samalla tyylillä me saadaan se turvaistuin ja ne hemmetin vk-haalarit kavereilta. Vähän tylsää tietty kysellä mutta nyt säästetään jokunen satanen. Ja pannaan ne sataset johonkin "kivaan" raksalaskuun.

Äääh, paree maksaa laskut ennen kuin N herää, adios, ja mukavaa viikkistä!

Taas on tovi hurahtanut kun viimeksi kirjoitin. Nyt olen sentään ehtinyt käydä lukemassa jutustelunne ja sikäli olen hengessä mukana ollut, mutta auta armias, joka ikinen kerta kun yritän päästä kirjoittamisen alkuun on Ilona hyppimässä mun ja koneen päälle. Iltapäivisin taas kun mies on jo kotona niin on kaikenlaista puuhailua, enkä raaski tahi jaksa istua koneella. Töissä ollessa kirjoittelu oli helppoa..hih.

Siitä tulikin mieleeni, että mulla alkoi tänään äitiysloma :)

Ihania kuvia olitte taas laittaneet ja vautsi mitkä lukaalit teillä Sande ja Stella on mökkeinä! Kyllä siellä kelpaa viettää aikaa.

Huonounisiin voinen minäkin liittyä, ikävä kyllä. Samaa ongelmaa kuin Aniliinillakin, että herään aamuyöstä, yleensä vessaan, enkä sitten meinaa enää saada unta. Muutenkin ovat yöt levottomampia kuin aiemmin, vauva potkii melkoisesti. Välillä tuntuu, että koko sänky tärisee. Liikkeet tuntuvat aika erikoisilta Ilonan odotukseen verrattaessa, johtuu ilmeisesti siitä perätilasta. On siis edelleen pt ja musta tuntuu, että on laskenut alaspäin. Voiko olla mahdollista?

Vielä omaa napaa - ollaan oltu Ilonan kanssa flunssaisia JO neljä viikkoa. Ilonan olen käyttänyt lääkärissä kahdesti, ei mitään. Itse käynyt kerran, jolloin punkteerattiin poskiontelot kun oli tulehdus. Eilen ensimmäisen kerran tuntui, että nyt alkaa taas olemaan suht normaali olo.
Ilona sen sijaan oksensi perjantain vastaisena yönä neljästä aamu kahdeksaan. Huh huh, oli siinä valvominen, siis siinä ettei tyttö tukehdu ja että oksennukset menevät ämpäriin. Vieläkin väsyttää valvottu yö. Ilonalla ei sen koommin ole ollut mitään. Outoa.

Sori, sekoilen nyt asioista toiseen vailla punaista lankaa - yritän muistaa mitä kaikkea pitikään kommentoida.
Riinuskalla oli ja on yhä rankka tehtävä ystävänsä tukemisessa. Hän varmasti arvostaa läsnäoloasi. Kovin lohdutonta.

Aniliini, meillä kaikki on mustaa, kirkkaanpunainen, keltainen jne. Hassua.
Hassuista sanomisista - ilona pyytää "lisää kamaa" kun tahtoo lisää kananmunaa. Ilona puhuu pääasiassa kolmen sanan lauseita, välillä neljänkin, mutta sanat ovat vähän mitä sattuu.

Hienoa tuo Vilin "möykyn" paraneminen.
Huh, että selvisivät pelästyksellä hyllyn tippumisesta. Olen huomannut, että jos mielessä vain vilahtaakin jokin asia, mikä voi tapahtua ja sen voi estää poistamalla jonkin tavaran tms. niin se on tehtävä HETI kun asia tulee mieleen. Meillä on ollut muutama läheltä piti tilanne sen vuoksi kun ei olla heti tehty jonkin asian eteen sitä mikä on käynyt mielessä. Olipas hankalasti selostettu.. Nykyään en enää totea miehelle "tuo pitäisi siirtää" tms. vaan toimin oitis.

Kissanpissasta - meillä käy naapurustossa vapaana kulkeva kolli merkkaamassa ovisyvennyksen ja se raivostuttaa mua niin, että melkein voisin laitta rotanmyrkkyä nurkkaan. Sori vaan.
Oon ostanut apteekista Kissa Stop -nimistä ainetta, mutta ikäväkseni totesin ettei auta. Sitruunan palasia ripottelen usein nurkkaan ja se tuntuu auttava jonkun verran. Pippuria en ole kokeillut, joku sitäki suositteli. Koita Aniliini noista jotain, tai kaikkia..
Vinkkinä vielä, että mitä tahansa laitatkin, niin sitä pitää muistaa laittaa päivittäin lisää samaan kohtaan, jotta haju on tarpeeksi voimakas.

Ilona syntyi 39+6. Nyt on 34+5, joten eiköhän mulla ole tässä vielä hyvin aikaa, eikä olossakaan ole juurikaan valittamista. Niitä normaali raskausvaivoja kuten närästys, huonounisuus, ajoittaiset vihlaisut ja lapioinnin tai puutöiden jälkeen illalla ei meínaa enää päästä liikkeelle. Olen varmasti alkanut ähisemään liikkuessani ;)
Synnytystapa-arvio on vasta 24.4. (rv36+3). Mua on alkanut jännittämään, että jos synnytys ehtiikin käynnistyä ennen todennäköistä suunniteltua sektio päivää, niin mitäs sitten? Kauhee paniikki tulis koska en todellakaan halua alakautta punkea perätilassa olevaa ja siitä seuraisi sitten hätäsektio. Hui hui. Noh, eipä auta panikointi, menee niin kuin menee ja sillä sipuli.
En muista kerroinko jo, että neuvolakäynnillä mulla oli elämäni ekan kerran vähän verenpaine koholla ja hb laskenut 30 yksikköä, joten rautaa napsin.

Kenkäostoksille ehdottomasti lapsi mukaan! Koot vaihtelevat todella hurjasti, kokemusta on. Kotimaiset ovat järjestään huomattavasti suurempia kuin muut. Ilmeisesti sama mikä pätee esim. vk-haalareihin kuin kenkiinkin. Haalari kun hankittiin, niin aloitin kokeilemaan 92, mikä on pääsääntöisesti suht sopiva ja päädyttiin kokoon 86, joka dumpattiin jo ennen joulua. Merkkinä Lassie ja Reima.

Koosta puheen ollen - pitäisi kai pikkuhiljaa varata kaksivuotis neuvolaan aika. Huh, miten aika onkaan kulunut.

Mää en vielä tiedä Hesan tapaamisesta 3.5. Meillä on ollut puhetta viettää miehen kanssa yksi viikonloppu ihan kahdestaan ennen vauvan tuloa ja se todennäköisesti on juuri tuolloin. Huh, siis Ilona olisi ensi kertaa KAKSI yötä ilman meistä jompaa kumpaa ;)

Sandelle onnittelut 2v hääpäivästä :)

Mää koin Ilonan vauva-ajan niin mahtavana, vaikkain välillä total zombina, etten usko, että kahden kanssa enää ihan niin paljon osaan nauttia olosta. Stellan tavoin koin, että ne kahdenkeskiset hetket ja mielettömän kaunis kesä olivat ihan parasta aikaa. Luulen sanovani vielä samalla lailla kuin Stellakin, että "meni siinä sivussa".

Sandelle harmitus kun työpaikka ei natsannut.
Etpä oo ainut joka kaipaa uutta työtä. Nekun tavoin mun on kans pakko saada uusi työ, sillä vanhastahan jo irtisanouduin..vähän ahdistaa, mutta nyt taas ä-lomalaisena en aio asian vielä painaa.

Keijukainen, poikaa meillekin veikataan mahan perusteella. Musta ihan hauskaa kuunnella yleensä vanhempien naisten "varmoja" arvailuja vatsan muodon perusteella. Ilonasta olikin sivuille enemmän ja tyttö tuli, taitaa ne tietää mitä arvailevat ;))

Illin tutittomuus on sujunut ällistyttävän mallikkaasti. Ei ole lainkaan itkenyt tuttien perään! Joskus tärkeän näköisenä selittää miten linnut saivat hänen tuttinsa. Ei muuten Nekku etsinyt yölläkään tuttiaan ja siten aiheuttanut herätystä. Toivottavasti teillä menisi samoin totuttelun jälkeen. Tuumasta toimeen vaan!

Nonni, nyt oon kirjoittanut ainakin novellin, joten alan lopettamaan. Ehdin hetkeksi köllöttämään, Illi on vielä pvunilla.

Ollaan muuten aloitettu remppahommat. Lämmitysjärjestelmän muutosta varten on kellari kokonaan tyhjennetty (mm. kodinhoitoh. miehen työpiste, romuhuone jne.) ja melkoinen sekamelska alkaa vallata talon, vaikka vinttiin suurin osa menikin.
Ensi viikolla saadaan porakaivo porattua (porausfirma kaksi viikkoa myöhässä..) ja sitten asennetaan uudet pömpelit.
Kesä menee purkaessa ja lattioita valaessa ja EHKÄ syksyllä uuden saunan ym teko. Olen tosin varautunut siihen, että vielä vuoden päästäkin kesällä sählätään näitä hommia. Ehtiipähän tottua mm. pesukoneen, liinavaatekaapin ja pakastimen "uusiin" paikkoihin asuintiloissa...heh.

Nyt köllimään.

Huomenia! Noustaanpas taas uuteen viikkoon toiselta sivulta. =)

Kiva kuulla Juliasta ja vielä niin pitkästi! Harmillista, ettei vauva ole ainakaan vielä kääntynyt päälaelleen. Ellei käänny, käsittääkseni saat supistuksia estäviä "nappeja", jotta pelkäämäsi tilanne väistettäisiin. Näin ainakin mun ystävällä, jolla siis sen eteisistukan vuoksi suunniteltu sektio aikoinaan.
Mahtijuttu, että Ilonan tutittomuus on mennyt niin mallikkaasti, samaa toivon täällä. Mutta siihen on nyt hetki aikaa, kun päätettiin Vilin synttäreiden korvilla syntyvälle vauvalle ne tutit vasta viedä.

Tuo on kyllä hauskaa, kun ihmiset arvuuttelevat tai "varmana" tietona kertovat vauvan sukupuolen mahan muodon perusteella, meille on kyllä ahkerasti povattu tyttöä. Hih, kihelmöivää jännäystä...

Vili on taas vaihteeksi kipeä, en edes osaa laskea, monesko flunssa on meneillään tämän talven aikana. (Talvi siis taas, ihan kökköä, kun on maa valkoinen.) Paukkuvaa yskää siis ja nuhaa, silmäluomet oudon turvonneet, liekö silmätulehdusta tulossa.. :/

Mulla oli tosi kurja päivä eilen, siis fiilisten vuoksi, koko ajan vaan olisi itkettänyt, vailla ihmeellisempää syytä. Tai Vili oli villi kuin pikkumarakatti, eikä me meinattu saada häntä millään aisoihin, oli voimat ihan vähissä. Mieheltäkin, joka yleensä on pitkäpinnainen, hermo paukkui kyllä eilen, kun tavarat lenteli ja rikkoontui ja ties mitä. Oltiin mun kotona syömässä ja V riehaantui siellä ihan täysin, harvoin kotona mitään sen kummallisempia hepuleita saa. Nyt on poitsulla ihan toinen ääni kellossa, kiltisti on touhuillut koko aamun. :)

Mä valvoin viime yönä pitkästä aikaa monta tuntia, mutta kumma kyllä ihan pirtsakkana silti nyt. Mitään tuntemuksia ei tietenkään ole. Nyt olen nähnyt synnytyksestä unta monena yönä, milloin synnytys käynnistyi uintimatkalla meressä ja milloin lapsivesien menolla ties missä. :)

Harrastelut kutsuvat, keittiö on kaaoksessa vkl:n jäljiltä, menen raivauspuuhiin. Mies on kiitettävästi kunnostautunut viime aikoina tiskikoneen käyttäjänä, mutta nyt lipsui meiltä molemmilta pahemman kerran viikkiksen aikana. Pyykkejäkin olisi aimo vuori ja sitä hiekkaa, hiekkaa. Onneksi mulla on iloinen pikkuapulainen täällä nuhiksesta huolimatta! :)

Hyvä kuulla Juliasta! Mun kahdelle ystävälle (toisen ystävän miehen tiedätkin, hih!) on käynyt niin, että pt-vauvat ovat alkaneet syntyä ennen suunniteltua sektiopäivää. Hienosti on mennyt silloinkin; kuten Aniliini sanoikin, supparit pystytään pysäyttämään/hidastamaan jollain lääkkeellä eikä mitään hätäsektiota ole tarvittu. Mutta nämä ystävät kyllä ovat arvostelleet sitä, että leikkauspvm on asetettu niin lähelle la:a. Saattaahan teidän tyyppi vielä kääntyäkin.

Hui kamaluus Illin oksentelua! Pelottavaa – ynnä tietty raskasta.

Uuh, remonttia tiedossa Julialla, mutta jotenkin suhtaudut lunkisti, hyvä niin.

Meillä muuten mies on ihan ahdistunut, kun mä maalailen piruja seinille tulevan elämän rankkuudesta. Hän ei suostu sitä ajattelemaan lainkaan niin – ja tokihan on niin, että ei hänen elämänsä_ihan_samalla tavalla muutukaan kuin omani – pääsee sentään aikuisten pariin lepäämään työpäivän ajaksi. ;-) Hän on ihan yltiöpositiivinen ja minä tällainen pessimisti, joka varautuu tässä pahimpaan eikä siten toivottavasti pety…

Meillä vähän parempia öitä takana. Heräilyjä edelleen, mutta kestäneet vähemmän aikaa eikä niin raivokasta. Huomasin alhaalla toisen poskihampaan pilkottavan ikenestä, joten sillä on varmasti ollut osansa. Tutit pitäisi viedä tutulle vauvalle ke-iltana…

L:kin sai huilata vkl:na oikein kunnolla, koska sai osakseen ”mummipäivän” pe:na eli mun äiti oli hoitamassa aamusta ihan iltaan saakka, kun käytiin vielä miehen kanssa syömässä töiden jälkeen. Oli aivan tohkeissaan saamastaan huomiosta ja itkuksi meni, kun mummi lähti. ;-) Pitävät nyt näitä kerran parissa vkossa. Aika kiva juttu.

Farouge oli kyllä hyvä! Mutta melkoinen turvotus ja valkosipulin maku seurasivat seuraavaan päivään.

Vilkulle paranemista! Nämä pienet osaavat kyllä syödä toisinaan energiaa. Joskin sitä usein antavatkin. Melkoisia otuksia.

Moikka.

Nyt varaan itselleni hetken aikaa ja tulen tänne vähän turisemaan. Kiirettä on pitänyt.

Hieno juttu että, Vilin möykky on häviämässä itsestään.
Hienoa myöskin että, Ilonan tutittomuus on alkanut hyvin.

Mä ostin Samulle muistaakseni 92 cm puvun. Kengät on numeroa 24. Musta tuntuu että, Samu on aika "jässikkä" ainakin pituudelta meni viimeksi käyrillä + 15 prossaa, paino taisi olla keskikäyrällä.
Voi vitsit mikä hulivili meidän pikkuisesta onkin tullut. Huh hoijaa. Koko ajan tekee jotain "pahaa". Sittenkun näkee että, mä olen tulossa rupeaa kikattamaan ja tekemään turbo nopeudella tuhojaan. Juoksee karkuun, repii, raastaa, kipee, kaatuu jne jne. Koko ajan pitäisi olla silmät selässäkin. Sittenkun kaikki ei mene herran mielen mukaan niin alkaa ihan jumalaton parku...eli uhmista täälläkin suunnalla havaittavissa.

Riinuskalle voimia omaan suruun ja ystävän surun tukemiseen.

Meillä oli semmoinen tosi lapsellinen 100 kpl tekstari "riita" miehen kanssa aamupäivällä. Nyt mulla olisi ihan oikeasti asiaa eikä se voi vastata puhelimeen. Mokoma mököttäjä. Mulla rupea taas olemaan herne nenässä sen kanssa. Vastaiskohan se tekstariin ;)

Ei mutta, nyt mun on ruvettava taas töihin. Paljon jäi kommentoimatta. Yritän keritä tänne useammin..

Uutta vkoa tosiaan. Ihanaa, ettei ole ihan niin karsea keli kuin eilen. Huh, poika oli koko eilisen pvän sisällä, ja sen kyllä huomasi illalla...Vilin tavoin oikein villi marakatti ja me pelätään sitä hetkeä, kun meidän taulutv:ssä on ruutu entinen...Jotenkin lämmittää mieltä, että teillä muillakin on välillä tekemistä näiden uhmisten kanssa - Matsku on meinaan _totaali_ eri poika kuin vielä ennen vuodenvaihdetta. Mitä lie seerumia isä pojalleen syöttänyt...? ;) Energiaa ja uhmakkuutta löytyy kuin pienestä kylästä ja nimenomaan rohkeutta. Ennen ei olisi tullut kuuloonkaan, että lähtee ulkona mun seurasta vetelemään pitkien matkojen päähän. Nyt vaan vilkuttaa ja sanoo, että moi ja painelee vaikka autotielle...
Että yhdistä se kaikki sitten pieneen vauvaan. HUH sanon minä. Yöllä valvoin kuorsaavan miehen vierelle (arg..ärsyttävää, nukun niin hyvin yksin =)) ja olin ihan kohmelona paniikista. Tosiaan Nekku, ei miehet samalla tavalla näe tulevaa aikaa. Nehän pääsee duuniin lepäämään ;) Meillä mies on liikkuttavan hermostunut synnytyksestä, vaikka koitan vakuutella, että eiköhän se tällä erää ole helpompi, enkä mäkään karju niin teurastustyyliin. Toisaalta nyt tietää, mitä se kipu _voi olla...

Voi kurja pieniä sairastelijoita. Illin oksentelu kuulosti kyllä hurjalta. Ja Vilin fluu =( Voimia, toivottavasti pahin terä katoaisi pian. M on ollut ihmeen terve, en muista milloin on ollut nuha viimeksi, syksyllä kai. Vaikkakin...olen joskus kauhuissani, miten kevyesti mä puen M:n ulos verrattuna muihin lapsiin...mutta toisaalta poika on aina tosi lämmin, ja touhuaakin niin ulkona, ettei siinä kovin ehdi vilu tulla.

Hyvä kuulla, että Illin tuttivapaa-elämä on sujunut hyvin. Aika ällityttävääkin, miten helposti voivat sen unohtaa. Zemppiä Nekku teidän tulevaan koitokseen! Eiköhän se hyvin suju, ja toisaalta jos unille meno takkuaa nyt, niin samaan syssyyn huudetaan sitten sitä tuttiakin. Me ei olla mietitty mitään dl:a, joskus kesällä sitten. On kyllä niin tärkeä unikaveri, että kamaluus, mitä siitä tuleman pitää...

Harmi tosiaan Lotteliinin heräilyjä yöllä. On tosi rankkaa, kun vielä joutuu itse kampeamaan töihin. Voisko nyt reagoida jotenkin pkoti-eloon..? Ihan randomina heitin, en tiedä, voiko se vilkas puuhailu ja uudet ärsykkeet ja seura siellä vaikuttaa pieneen jotenkin viiveellä...? Ja siten vaikuttaa yöuniin. Vaihe varmasti, toivotaan, että menee pian ohi.

Isäkk:sta vielä. Sen ideahan on todellakin se, että "isä hoitaa", eli silloin ei molemmat vanhemmat voi nauttia hoitotukea. Siksi se onkin vähän kökkö käytäntö, koska jos äiti jatkaa hoitovapaalla, se isän hoitoaika on sitten äitin vuosilomaa. No voihan silloin puuhailla jotain kivaa lomailua koko perheen voimin (jos on pätäkkää...), esim. yksi kollega vietti perheineen sen koko ajan Thaimaassa :-)

Argg, mun makeanhimoa. Jatkuu ja jatkuu. Pe-iltana nautin yksinolosta ja vetelin ison säkin karkkia tuosta noin vain. Ja kun isukki palasi työmatkalta, olin aivan onnesta soikeana, kun kassista paljastui jättitoblerone ja puolenkilon säkki lakua :P Paino ei kyllä kovinkaan ole noussut, että kai se kaikki menee sitten lihaksiin ja muksun reisiin, hahhh! No pitäähän sitä jotenkin itseään palkita, kun on saanut muksun petiin illalla :-)

Harmi Gissa sun huono-onnisuutta ostosten kanssa. Noi sapettaa aika tavalla. Pyydät sitten itse hyvää hintaa, kun jatkomyyt joskus.

Mäkin sain muuten ihan mukavat veronpalautukset. Hyvä niin. En osannut odottaa, koska muutin kyllä veroprossaa. Kaipa asuntolaina ja eläkevakuutus vaikuttavat sitten sen verran paljon, vaikka prossa olikin pieni. Tekee hyvää joulun alla rahalisä.

Masan vaatteista vielä (ihan kuin jotakuta kiinnostaisi...), mutta mua itseäkin huvittaa, kun nyt vasta on jotkut 80 cm paidat käytössä ja niissä ikäkuukaudet on merkitty 9-12 kk useimmiten. Olen huomannut, että monet Benettonit, Timberlandit ja Espritit on melko pieniä kooltaan, mutta tosiaan H&M:n vaatteet taas reilumpia. Nyt pojalla on 86cm Esprit-college, joka just sopiva, mutta alaosaan menee edelleen 74:t, mutta joissain merkeissä 80cm:t. Ripakinttu :) Ja aika pieniruokainenkin ajoittain, melkomoista nirsoilua välillä syöminen. Ylipäätään 74cm-koko meni tosi pitkään, mutta sen koon vaatteita olikin extrapaljon, että ihan hyvä niin.

Kannattaa ehdottomasti yrittää Keiju, että saisit päivärahan tuoreimpien tulojen mukaan. Mulla jäi viimeksi harmittavan hilkulle, ihan muutamista satasista. Ja sen eron kyllä huomaa, koska kyse on tosiaan _päivä_rahasta. Hieman harmitti! Ne Kelan tekemät vähennykset kokonaisansiosta on yllättävän isot, vaikka itse olisikin laskenut, että reilusti menee 20% rikki.

Jassoo, kai se pitäisi siirtyä muihin puuhiin, kun on vielä 45 min aikaa....Äiti just soitteli, että tulee ensi vkolla vklopuksi kyläilemään. No mehän mennään kyllä mielellään leffaan ja syömään :) Saa M tutustua lähemmin mummiinsa, vähän aristelee, kun on nähnyt mun äitiä kuitenkin harvemmin. Adios!

Pommitin teitä taas vaihteeksi kuvilla! :)

Juu, makeanhimotusta täälläkin. Multa jäi viikkiksestä Maraboun Dicestiveä, se tuolta kaapista huutelee, vaikka mä yritän vastustella.. Mustikoita Flora Vanillalla vetelin äsken aimo annoksen.. Vaaka laulaa taas huomenna, viimeksi nlassa mulla olikin painoa tullut rutkasti verraten aiempaan nousuun, nyt reippat 9 kg nousua.

Heippa, täällä käheä täti. Perjantaina alkoi flunssa kuumeella ja kurkkukivulla. Tänään lähti ääni. Ihan pepusta tällainen, kun piti tulla vieraita, piti mennä vauvauintiin ja harrastuksiin (ihan oikeisiin). Kaikki piti jättää väliin ja maata soffalla. No, eilen sentään käytiin yksillä 2-vee synttäreillä, kun mulla ei ollut enää lämpöä.

Oli tosiaan kiva kuulla Juliasta. Tsemppiä vaan remonttipuuhiin. Kurjaa, että olette sairastelleet niin pitkään.

Leolla on ehkä alkamassa jokin uusi vaihe. On nimittäin ollut _kiltti_ monena päivänä ja tulee mun syliini halimaan vapaaehtoisesti. Yleensä tekee tuota jälkimmäistä vain väsyneenä. Poika on ollut jotenkin niin lutunen, haluaa opiskella kaikista kirjoista ja lehdistä sanoja (vaikkei siis edelleenkään _sano_ niitä, osoittelee vain) ja auttaa siivouksessa, saunanlämmityksessä ym. Nyt alkaa olla kiinnostusta myös itse pukemiseen ja riisumiseen. Pisut ja kakat tulevat jo aika kivasti pyttyyn. Iso poika, niiiiisk! Kun nyt vielä alkais tulla sitä puhetta.

Kaisla opettelee nousemaan tukea vasten ja olikos se nyt pe vai la, kun oppi taputtamaan. Siitä lähtien onkin sitten taputettu ja hihkuttu vähän väliä :).

Mulla on aivan karsea hinku ostaa kevätvaatteita, vaikka budjetti ei oikein antaisi periksi törsäilyä. Ehkä sitä jotain kuitenkin voi ostaa... Mies on työmatkalla, joten ehkäpä menen tänään lasten kanssa vielä kauppakierrokselle. Tosin shoppailu lasten kanssa on haastava laji.

Mahanmuodosta vielä. Yksi ystäväni on melko viimeisillään raskaana toista kertaa ja maha on ihan erimuotoinen kuin ensimmäisestä, oikein "oppikirjamainen" poikamaha. Ultrassa kuitenkin todettiin vastikään varmuudella, että toinen tyttö on tulossa.

Plaah toi keli on kamala, märkää loskaa :(. Sinne on vain pakko puskea, kun koiran on päästävä pisulle. Sitä ennen menen katsomaan Aniliinin lähettämät kuvat.

Ai niin, vielä piti kysyä Piritalta, että oletko ajatellut, että veisit Matskun vaikka kerran viikossa hoitoon? Jo se helpottaa kummasti, nimimerkillä kokemusta on :).

Hauskaa viikon alkua!

Hyvillä mielin istuskelen soffalla ja vetelen lontoonrae fasunsinistä, NAM! On meinaan harrastettu tänään urakalla, imuroitu ja korjattu jälkiä. Nyt hetki rauhaa kun N lueskelee lempparikirjaansa ja odotellaan seuraavaa syöttöhetkeä ja vauvauintiin lähtöä.
1-vuotiskuvan sain torstaille, onneksi vaikka olin myöhään liikenteessä. Nyt vielä pitäisi vetää tarjoamiset kasaan. Pari sienipiirakkaa ja täytekakkua nyt ainakin. Olisko hyviä ideoita? Pää lyö tyhjää.
Onneksi tänään jo mukavampi ilma, alkoi meilläkin pinna kiristyä kun ei ulos pääsyt eilen. Käytiin sitten ajelulla, hakemassa kierrätetyt vk-haalarit Neltsille. Niitä saatiinkin jopa 4 kpl, hiukan eri keleille.
Kurjaa kun lapsoset sairastaa. Varsinkin tuollainen Julian pitkittynyt flunssa on ihan pepusta kun ei pääse kuntoon ollenkaan ja lääkitseminen on sattuneesta syystä huonoa/hankalaa.

Aika tehokkaasti N jo osaa levittää tavaransa ympäriinsä. Eilen löysin palikoita kirjahyllystä ja stereoiden takaa. Lisäksi on oppinut huonoille tavoille, tänään kun komensin ja siirsin seuraavaan paikkaan, niin puraisi mua olkapäähän! Hemmetti sentään, taitaa olla kovapäinen lapsi??

Jaahas paree ruveta suunnittelemaan lähtöä että ehditään bussiin....