Taas on tovi hurahtanut kun viimeksi kirjoitin. Nyt olen sentään ehtinyt käydä lukemassa jutustelunne ja sikäli olen hengessä mukana ollut, mutta auta armias, joka ikinen kerta kun yritän päästä kirjoittamisen alkuun on Ilona hyppimässä mun ja koneen päälle. Iltapäivisin taas kun mies on jo kotona niin on kaikenlaista puuhailua, enkä raaski tahi jaksa istua koneella. Töissä ollessa kirjoittelu oli helppoa..hih.
Siitä tulikin mieleeni, että mulla alkoi tänään äitiysloma
Ihania kuvia olitte taas laittaneet ja vautsi mitkä lukaalit teillä Sande ja Stella on mökkeinä! Kyllä siellä kelpaa viettää aikaa.
Huonounisiin voinen minäkin liittyä, ikävä kyllä. Samaa ongelmaa kuin Aniliinillakin, että herään aamuyöstä, yleensä vessaan, enkä sitten meinaa enää saada unta. Muutenkin ovat yöt levottomampia kuin aiemmin, vauva potkii melkoisesti. Välillä tuntuu, että koko sänky tärisee. Liikkeet tuntuvat aika erikoisilta Ilonan odotukseen verrattaessa, johtuu ilmeisesti siitä perätilasta. On siis edelleen pt ja musta tuntuu, että on laskenut alaspäin. Voiko olla mahdollista?
Vielä omaa napaa - ollaan oltu Ilonan kanssa flunssaisia JO neljä viikkoa. Ilonan olen käyttänyt lääkärissä kahdesti, ei mitään. Itse käynyt kerran, jolloin punkteerattiin poskiontelot kun oli tulehdus. Eilen ensimmäisen kerran tuntui, että nyt alkaa taas olemaan suht normaali olo.
Ilona sen sijaan oksensi perjantain vastaisena yönä neljästä aamu kahdeksaan. Huh huh, oli siinä valvominen, siis siinä ettei tyttö tukehdu ja että oksennukset menevät ämpäriin. Vieläkin väsyttää valvottu yö. Ilonalla ei sen koommin ole ollut mitään. Outoa.
Sori, sekoilen nyt asioista toiseen vailla punaista lankaa - yritän muistaa mitä kaikkea pitikään kommentoida.
Riinuskalla oli ja on yhä rankka tehtävä ystävänsä tukemisessa. Hän varmasti arvostaa läsnäoloasi. Kovin lohdutonta.
Aniliini, meillä kaikki on mustaa, kirkkaanpunainen, keltainen jne. Hassua.
Hassuista sanomisista - ilona pyytää "lisää kamaa" kun tahtoo lisää kananmunaa. Ilona puhuu pääasiassa kolmen sanan lauseita, välillä neljänkin, mutta sanat ovat vähän mitä sattuu.
Hienoa tuo Vilin "möykyn" paraneminen.
Huh, että selvisivät pelästyksellä hyllyn tippumisesta. Olen huomannut, että jos mielessä vain vilahtaakin jokin asia, mikä voi tapahtua ja sen voi estää poistamalla jonkin tavaran tms. niin se on tehtävä HETI kun asia tulee mieleen. Meillä on ollut muutama läheltä piti tilanne sen vuoksi kun ei olla heti tehty jonkin asian eteen sitä mikä on käynyt mielessä. Olipas hankalasti selostettu.. Nykyään en enää totea miehelle "tuo pitäisi siirtää" tms. vaan toimin oitis.
Kissanpissasta - meillä käy naapurustossa vapaana kulkeva kolli merkkaamassa ovisyvennyksen ja se raivostuttaa mua niin, että melkein voisin laitta rotanmyrkkyä nurkkaan. Sori vaan.
Oon ostanut apteekista Kissa Stop -nimistä ainetta, mutta ikäväkseni totesin ettei auta. Sitruunan palasia ripottelen usein nurkkaan ja se tuntuu auttava jonkun verran. Pippuria en ole kokeillut, joku sitäki suositteli. Koita Aniliini noista jotain, tai kaikkia..
Vinkkinä vielä, että mitä tahansa laitatkin, niin sitä pitää muistaa laittaa päivittäin lisää samaan kohtaan, jotta haju on tarpeeksi voimakas.
Ilona syntyi 39+6. Nyt on 34+5, joten eiköhän mulla ole tässä vielä hyvin aikaa, eikä olossakaan ole juurikaan valittamista. Niitä normaali raskausvaivoja kuten närästys, huonounisuus, ajoittaiset vihlaisut ja lapioinnin tai puutöiden jälkeen illalla ei meínaa enää päästä liikkeelle. Olen varmasti alkanut ähisemään liikkuessani

Synnytystapa-arvio on vasta 24.4. (rv36+3). Mua on alkanut jännittämään, että jos synnytys ehtiikin käynnistyä ennen todennäköistä suunniteltua sektio päivää, niin mitäs sitten? Kauhee paniikki tulis koska en todellakaan halua alakautta punkea perätilassa olevaa ja siitä seuraisi sitten hätäsektio. Hui hui. Noh, eipä auta panikointi, menee niin kuin menee ja sillä sipuli.
En muista kerroinko jo, että neuvolakäynnillä mulla oli elämäni ekan kerran vähän verenpaine koholla ja hb laskenut 30 yksikköä, joten rautaa napsin.
Kenkäostoksille ehdottomasti lapsi mukaan! Koot vaihtelevat todella hurjasti, kokemusta on. Kotimaiset ovat järjestään huomattavasti suurempia kuin muut. Ilmeisesti sama mikä pätee esim. vk-haalareihin kuin kenkiinkin. Haalari kun hankittiin, niin aloitin kokeilemaan 92, mikä on pääsääntöisesti suht sopiva ja päädyttiin kokoon 86, joka dumpattiin jo ennen joulua. Merkkinä Lassie ja Reima.
Koosta puheen ollen - pitäisi kai pikkuhiljaa varata kaksivuotis neuvolaan aika. Huh, miten aika onkaan kulunut.
Mää en vielä tiedä Hesan tapaamisesta 3.5. Meillä on ollut puhetta viettää miehen kanssa yksi viikonloppu ihan kahdestaan ennen vauvan tuloa ja se todennäköisesti on juuri tuolloin. Huh, siis Ilona olisi ensi kertaa KAKSI yötä ilman meistä jompaa kumpaa
Sandelle onnittelut 2v hääpäivästä
Mää koin Ilonan vauva-ajan niin mahtavana, vaikkain välillä total zombina, etten usko, että kahden kanssa enää ihan niin paljon osaan nauttia olosta. Stellan tavoin koin, että ne kahdenkeskiset hetket ja mielettömän kaunis kesä olivat ihan parasta aikaa. Luulen sanovani vielä samalla lailla kuin Stellakin, että "meni siinä sivussa".
Sandelle harmitus kun työpaikka ei natsannut.
Etpä oo ainut joka kaipaa uutta työtä. Nekun tavoin mun on kans pakko saada uusi työ, sillä vanhastahan jo irtisanouduin..vähän ahdistaa, mutta nyt taas ä-lomalaisena en aio asian vielä painaa.
Keijukainen, poikaa meillekin veikataan mahan perusteella. Musta ihan hauskaa kuunnella yleensä vanhempien naisten "varmoja" arvailuja vatsan muodon perusteella. Ilonasta olikin sivuille enemmän ja tyttö tuli, taitaa ne tietää mitä arvailevat

)
Illin tutittomuus on sujunut ällistyttävän mallikkaasti. Ei ole lainkaan itkenyt tuttien perään! Joskus tärkeän näköisenä selittää miten linnut saivat hänen tuttinsa. Ei muuten Nekku etsinyt yölläkään tuttiaan ja siten aiheuttanut herätystä. Toivottavasti teillä menisi samoin totuttelun jälkeen. Tuumasta toimeen vaan!
Nonni, nyt oon kirjoittanut ainakin novellin, joten alan lopettamaan. Ehdin hetkeksi köllöttämään, Illi on vielä pvunilla.
Ollaan muuten aloitettu remppahommat. Lämmitysjärjestelmän muutosta varten on kellari kokonaan tyhjennetty (mm. kodinhoitoh. miehen työpiste, romuhuone jne.) ja melkoinen sekamelska alkaa vallata talon, vaikka vinttiin suurin osa menikin.
Ensi viikolla saadaan porakaivo porattua (porausfirma kaksi viikkoa myöhässä..) ja sitten asennetaan uudet pömpelit.
Kesä menee purkaessa ja lattioita valaessa ja EHKÄ syksyllä uuden saunan ym teko. Olen tosin varautunut siihen, että vielä vuoden päästäkin kesällä sählätään näitä hommia. Ehtiipähän tottua mm. pesukoneen, liinavaatekaapin ja pakastimen "uusiin" paikkoihin asuintiloissa...heh.
Nyt köllimään.