Tahkoojaplussat 68

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aniliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Reissusta palattu eilen. AHH mitkä rinteet ja keli!!! Nassu on punainen ja jalat hellinä, mutta negatiivisella puolella mennään koska N sai kunnon flunssan reissussa, eilen kuumetta ja tänään ei ole viihtynyt kuin sylissä:-(. On myös nukkunut (buranan voimalla) ensin 8-12 ja yhden jälkeen meni uudestaan nukkumaan. Kai se noilla pienillä menee samalla lailla kuin vanhemmillakin että unet tekee hyvää?
Oltiin siis Sveitsissä moikkaamassa kavereita ja mukavasti siellä olis viihtynyt kauemminkin, varsinkin viikonlopun alppikohteessa. Lunta riitti ja aurinko paistoi, ainoa miinus oli että N ei oikein viihdy koko päivää ulkona kun ei pääse liikkumaan itse. Haalarissa ei osaa kontata ja lumessa jaksaa pulkan kyydissä mutta ei muuten. Su päästiin oikein naisten kesken rinteeseen ja painettiinkin urakalla rinteitä, reidet huusi hoosiannaa kun vauhti oli kohtuullinen:-). Isillä olikin melkoinen urakka kuuden lapsen ja krapulan kanssa, mutta oma valinta oli lähteä la-iltana ulos ;-).

Tänään piti olla neuvolan kasvukontrolli mutta soitin aamulla ettei tulla. Ja siirsin sen 10.4 torstaille, joten sorry Keiju silloin ei sovi meille.

Torstaina olis avautumassa mamman omaa aikaa kun anoppi on tulossa meille. Pitäisi vissiin käydä hullareilla. Olisko kukaan tulossa tapsalaan puolen päivän jälkeen niin saisi shoppausseuraa?

Nekkua mietin viikonloppuna. So sad.

Mua ahistaa meidän kämppä. Kukahan ottais vastaan kaikenlaista romua ja tulis hakemaan ne? Hamsterin kanssa kun elää niin kaikki pitää säilyttää ja mää yritän ihan vahingossa kadottaa käyttämättömiä tavaroita kun niitä lojuu nurkissa.

Mutta kuulkaa, mä olen lanseeramassa "ole kiltti aviomiehellesi"-kampanjaa. Armaani avautui mulle reisussa ja päätin nyt olla mukavampi vaimo, ainakin hetken;-) Kunhan vaan valvomiset ja sairastelut ei vie musta mehuja. Sille työssäkävijälle on niin helppo kiukutella päivän päätteeksi kun lapsi on huutanut koko päivän. Jos yrittäisin hiukan sitä Stellan positiivisuutta saada itseeni.

Jaahas pimatsu tuntuu vielä nukkuvan, jos vaikka ripustaisi seuraavan koneellisen pyykkiä ja hakis postin...adios amigos.

Sandeman, en mäkään sentään NIIN positiivinen yritä olla, että miehelle en kiukuttelisi :D. Kurjaa, että Nella on kipeä, mutta laskettelureissu kuulosti ihanalta.

Piritta, kiva että saitte Matskulle pöydän ja tuolit. Leo käyttää niitä ihan jatkuvasti, joten ovat kyllä hyvä ostos.

Meillä on Leolla tosiaan edelleen pitkä tukka. Tarkoitus olisi leikata se sitten, kun puhetta alkaa tulla kunnolla. Saas nähdä, miten pitkäksi letti ehtii...

Kaislasta on kehkeytymässä oikea räpätäti. Ihan älytön pulina koko ajan, ja joukossa on jo nyt (vahingossa) oikeitakin sanoja. Tänäänkin puistossa huuteli muille lapsille "tätätä, ämmämmää" ja muuta vastaavaa. Sitten päristää päälle ja tuhisee niin, että kaksi hammasta vilkkuvat. Ja äidin sydän menee ihan solmuun.

Piritta, kyllä tämä kahden lapsen kanssa elely kieltämättä on aika väsyttävää välillä. Tuntuu, ettei ehdi mitään muuta kuin juosta jomman kumman perässä ja tehdä huoltotoimenpiteitä. Pitää vaan pitää mielessä, että tätä kestää loppujen lopuksi aika lyhyen aikaa. Vinkkeinä sanoisin vanhat tutut eli aina kun mahdollista, niin lapset yhtä aikaa päiväunille. Ulkopuolista apua käyttöön heti kun tuntuu, että päässä napsahtaa. Ja omaa aikaa heti kun mahdollista, edes tunti viikossa. Meillä oli tosi hyvä silloin kun tultiin sairaalasta, että anoppi oli meillä reilun viikon auttelemassa. Ylimääräinen pari käsiä tuli tosi tarpeeseen eikä tarvinnut tehdä ruokailu- ja siivoushommia itse. Kesä tosiaan helpottaa tilannetta aika paljonkin. Ja pelko on ihan hyvästä. Kun tarpeeksi kauhistelee etukäteen, muutos ei välttämättä tunnukaan niin kamalalta.

Mulle voisi olla ihan mahdollista tulla Turkuun ensi viikolla. Päivällä ei ole niin väliä.

Voi hitsit, nyt lyö ihan tyhjää vaikka piti vaikka mitä kommentoida. No, Aniliinille nyt ainakin onnittelut hyvin sujuneista öistä (Vilin osalta siis...). Nukkumisjärjestelyt ovat yksilöllisiä perheen ja lapsen suhteen. Meillä Leo siirtyi rutinoitta omaan huoneeseen n. puolivuotiaana. Kaisla siirtyi vasta vähän aikaa sitten omaan sänkyynsä ja nukkuu nyt sivuvaunussa. Mutta puistossa kuulin juuri yhdestä 3-vuotiaasta, joka nukkuu ja on aina nukkunut vanhempiensa välissä. Tärkeintä kai, että lapsi nukkuu ja vanhemmat ovat järjestelyyn tyytyväisiä.

Ja sitten pyykkäämään.

Moikka!

Mä alan tosissani olla huolesta soikeana, kun gissa ei ilmoittaudu, kohta laittelen tekstaria, jos ei huhuilut tuota tulosta. Olikos gissalla kotikone? Kun mietin, että jos on selkäkipuisena saikulla, eikä kotoa päin pääse tänne..??

Nyt mä ostin sitä jädeä, Valion mustikka-vaniljaa, kevytversiona. Ihan hyvää on.

Vitsit, mä haluaisin vaikkapa räjäyttää tämän tietokonehuoneen, jotta tästä tosiaan saisi sen lastenhuoneen ja sitten aikanaan ne _molemmat_ tenavat tänne nukkumaan, ettei tarvitse miettiä sitä yksinnukkumista, lasten osalta ainakaan.. Ja niinpä, Piritta, taatusti tenava ei ole mitenkään pulassa nukkuessaan ja äännähtää, jos tarve vaatii, mutta kun mulla on vaan se ajatus, että voi, voi, pientä poloista, kun siellä ypöyksin pimeässä joutuu olemaan ja tunnontuskissani en sitten nuku senkään vertaa, olen kokeillut. Mutta vain yksittäisiä öitä, eli toki siihen kai tottuisi. Mutta näin toistaiseksi, se on meille parasta.

Niin, ei mua kyllä mitenkään hirmuisesti tuleva jänskätä/kauhistuta. Jotenkin olen ajatellut, että kaikki sitten kyllä suttaantuu omalla painollaan. Kunhan muistaa pitää esikoisen rutiinit suht ennallaan (mutta miten? :). Onneksi mies jää sitten heti isyyslomalle, muuten olisin pulassa täällä yksin, ainakin iltaisin. Ja miten ne ulkoilut hoituisi, saako kevätvauvaa viedä heti ulos, heinäkuussa kun sai.. Imetyksen onnistuminen on asia, mikä mua eniten mietityttää. Viimeksi kun se takkusi alusta alkaen, niin miten ihmeessä monen tunnin tankkaussessiot onnistuu, kun pieni mies on vaativainen vieressä? Katsotaankohan meillä sitten usein musavideoita, jotka muuten ovat tämän hetken Juttu! Katsoisi Titi-Nallea ja Fröbeleitä vaikka joka päivä, jos saisi.
Yöunia en ole edes miettinyt, mitään en kuitenkaan tule menettämään, kun katkonaisia ne on tähänkin asti olleet, niin ei hirvitä yhtään se asia. Ymmärrän kyllä P, että sua jänskättää se asia ja vielä sitä varmaan väkisinkin miettii, että jos tuleva Tapaus ei olekaan yhtä hyvä nukkuja, kuin M.

Mä olen myös Nekun tavoin paljon miettinyt, että näyttääkö tulokas isoltaveljeltään. Niin jännää tavata! :)

Kevätkenkäasiaa on myös pitänyt kysellä. Mun äiti on luvannut ostaa ne Vilille, pitäisi tällä vkolla mennä katsastamaan. En ole yhtikäs tutustunut. Kannattaako ostaa varrelliset kuitenkin? Siis sellaset ensiaskelkengän-tyyppiset? Minkä kokoisisa koipia tenavillanne? Vilillä 24.

Keiju, meillä on se Tyksin keikka 8.4. joten harmien harmi, jos tulet jo ensi viikolla, mä en usko, että millään jaksan ajaa Turkuun samalla vkolla kahta kertaa, täältä on kuitenkin matkaa n. 80 km/suunta. Mutta jos vasta seuraavalla, niin sitten on varmasti taas uutta "ajopuhtia". Olisi NIIN kiva nähdä!

Sanden reissusta kiva kuulla, mutta harmitus Nellan fluuta, taas. Nauratti isien "kuusi lasta ja krapula"! :D

Mä näin muuten Stellasta ja lapsista unta. Vahditte Viliä mun lentopalloturnauksen ajan, mahastani ei ollut tietoa.. Leo oli ihan itsensä näköinen ja kokoinenkin kaiketi, mutta Kaisla-neitipä oli samanmittainen ja kaksi pitkää lettiä tyttösellä. Leo söi pähkinäsuklaata ja Kaisla vaan hymyili aurinkoisena, muuta en juuri muista. :)

P:lle kiitos seurasta! Voi, voi kun Masastakin on kehkeytynyt iso poika. Noh, syytä onkin, kun on kohta isoveli… Mullakin on mielikuvat tulevasta arjesta enemmän sillä kauhuskenaariopuolella… Huh. Just puhuttiin P:n kanssa, miten esmes se vastasyntyneen itku on stressaavan kuuloista, auts. Ja apua, en mä muista, mitä se on sellaisen avuttoman pienen ihmisen kanssa, jonka tapoja ei aluksi tunne yhtään ja entäs jos onkin ihan totalemente erilainen kuin edellinen eikä mikään opittu päde???

Mäkin alan olla gissasta huolissani. Huhuu!!!

Mäkin olen ton kenkäasian kanssa hoomoilasena! Lotalla yhdet perityt kävelykengät kokoa 24, jotka varmaan suht passelit, mutta sitten vissiin ostan jotkut lenkkarin tyyppiset. Hiekkiksellä rymytessä ovat varmaan hilpeän näköiset hetkessä, no, käyttöönhän ne ostetaankin, mutta siksi varmaan pitää olla vähintään kahdet popot. Kesäksi onkin crocsit valmiina, niihin hää ihastui matkalla vallan, kun eivät paina mitään.

Höh, Neltsin tautia. Toivottavasti pian tokenee ja matkan tajuaa virkistäneen mieltä. Ah, Alppi-rinteet kuulostavat taivaalliselta.

Sande, lähetyskirpparit ja muut ottavat rompetta vastaan. Meidänkin huushollista lähtee kyllä lasti sinne lähitulevaisuudessa. Tulevat ainakin huonekalut hakemaan kotoa.

Sandelle teretulemast takaisin. Hyvältä kuullosti reissu.

Aniliini, voin hyvin vasta tulla seuraavalla viikolla eli esimerkiksi tiistaina 15.4. tai 17.4. torstaina? Mutta se on kyllä tosi lähellä sun la:ta, uskallatko vielä lähteä ajamaan? Mitenkäs Stella, sopiiko sulle se viikko?
16.4. ei käy kun mulla on yhdet babyshowerit silloin ;)