Moikka ja hyvää välipäiväperjantaita! Kävin jo eilen kuulumisia lukemassa, mutten ehtinyt riviäkään rustaamaan.
Tiitulle onnittelut hienon hienoista ultranäkymistä, tulehan säkin nyt reippaasti tännekin puolelle kirjoituspuuhiin!
Hienosti joulunvietot menneet, niin myös meillä. Ruokaa ja löhöilyä sekä seurustelua perhepiirissä. Ihanaa, kun mies on ollut pitkään kotona, nyt meni hetkeksi töihin, mutta tullee melko pian. Vili päikkäreillä nuhaisena, joten kitinää täälläkin viime yönä, muuten onkin nukkunut joulun yöt _todella_ hyvin. Ehkä yksi havahtuminen per aamuyö.
Vilin ehdoton suosikki lahjoista oli itsensä kokoinen Niisku-Neiti, kantaa sitä ähkien joka paikkaan ja sanoo, että Muumi painaa! Pomppii päällä ja halii vuorotellen. Kiva kamu!
Mutta, voihan nenä Ilonan iltanukahtamista. Syö varmaan jonkin verran hermoja, kun aikaa kuluu ihan tuhottomasti. Meillä makoillaan iltasadun jälkeen hiiskumatta Vilin vieressä (on siis kuitenkin omassa sängyssään), joskus myllää toosi kauan (45 min.), joskus nukahtaa alta vartissa. Yleensä nousen/noustaan vielä ylös, joskus jäädään saman tien lukemaan itsekin. Mutta kun Vili meinaa olla samaa sorttia Masan kanssa: illanvirkku ja aamuntorkku. Eilenkin oli kello kymppi, ennen kuin simahti, tosin otti kahdet päikkärit, kun nukahti shoppailureissun jälkeen autoon.
Kata muuten, missä Vane nykyisin nukkuu? Vieressä vai omassa sängyssään jossain teidän sängyn lähistöllä?
Pikku-Hertalle parempia yöunosia, rankka vaihe. Kivaa, että saatte perhepiiriin vauvan, onko siskosi saanut esikoisensa nuorena vai nyt sitten hieman kypsemmällä iällä iltatähtösen? Kivaa, kun voi kysellä vinkkejä pikkusisarelta, jos omat ovat unhoittuneet.
Alessa käyty Raision Myllyssä ja hiivatti soikoon, jos olisin aavistanut, että siellä on ihan pari muutakin, niin menemättä olisi jäänyt. Kaikissa vaateputiikeissa joka kassalla n. 20 m:n jono!! Argh. Löysin mä sentään kengät, joita menin itselleni metsästämään ja parit paidat Vilille ja itselleni.
Tosiaan, Julia, olen huomannut H&M:n mammavaatteissa saman. Nyt kun huusin huutiksesta parit äitiyshousut, niin yhdet M-kokoiset juuri ja juuri sopivat päälle ja toisiin L-kokoisiin hukun. Jos olisi noissa kyseisissä vaatekappaleissa toisinpäin nuo koot, niin saattaisivat olla ihan hyvät. Mulla alkaa masua olemaan sen verran, että ei valu äitiyshousut päältä ja alan näyttämäänkin raskaana olevalta, enkä pelkästään lihoneelta, niin kuin aluksi aika pitkään. Alavatsan pömpötysvaihe on se "urpo" vaihe, kun kaikki omat vaatteet kinnaa, mutta mammareleet ei istu lainkaan.
Voihan jeekuli taas tuota Juskan sairastelua. Ja muidenkin köhiä ja nuhia. Pah! Tulisi nyt kunnon pakkanen, niin pöpöt kuoleentuisivat. Toivotaan, toivotaan, että risojen poisto vie Juskan sairastelut mennessään.
Pöh, mies aukaisi illalla jälleen suklaarasian, tuossa se haistattelee itseään nenän vieressä, pakko kai sortua. Noo, pitäähän ne tuhota, että sitten tammikuussa saa vähän niskasta kiinni, vaikkei laihikselle voikaan ruveta. Mua kyllä Piritan tavoin vähän hirvittää seuraava punnitus, viime kerralla käydessäni oli tullut lähtöönpainoon n. 2,5 kg. Mitenkäs muiden painonnousu? En siis kysy vaan lukemia, vaan plussamääriä? Laitelkaas itsestänne kuvia!
Keijun pahoinvointi sen kun jatkuu. Eiköhän se kohta ota loppuakseen. Mulla kesti Viliä odottaessa johonkin 14+ viikolle, sitten loppui kuin seinään.
Autohankinnoista oli toisella puolella keskustelua.. Meillä sama harkinnassa (isompi haaveissa, ei tuokaan pieni ole, mutta takaluukku minimaalinen), mutta ei oikein päästä yhteisymmärrykseen. Meillä siis BMW ja mies haluaisi saman edelleen merkin. Mä vaan en tykkää kyseisen merkin farmarimalleista ja maasturit maksaa pari mansikkaa. Täytynee tutkailla Saksanmaan markkinoita, yksi tutuntuttu toi tuon nykyisenkin sieltä, tuli huomattavasti edullisemmaksi.
Multa ei saa huhtikuun matkustusinfoa, kun ollaan aina marras-joulukuussa lomailtu. Kiva ylläri Riinuska, se "matkalahjakortti". Ei muakaan hirmuisesti hotsittanut ekalle matkalle lähteä, mutta nyt kyllä on innostusta joka vuosi. Paitsi tähän hätään ei matkakuumetta ole, kun justiinsa tultiin, eli mua ei "viettele" tuo äkkilähtö-mainos!