Tahkoojaplussat 61

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nekku ejk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Iltaa!!

Vitsi että oli paljon tekstiä! Ihan pikaisesti tulin iloitsemaan teidän ihanista ultrakuulumisista, erittäin hieno juttu, ei voisi ihminen parempaa uutista saada!

Mä kävin tänään kuuntelemassa jumputusta, eli täälläkin suht rauhallinen mieli. Ultraa odottelen kuitenkin kovasti, vielä 2,5 viikkoa aikaa.

Sandemanille paljon onnea syntymäpäivästä!! Stellalle myös iso kiitos joulukortista :)

Ihanaa joulua kaikille, itse palailen jo välipäivinä töihin.

Iltaa vielä pikaisesti! Sandelle ONNEA ja kaikille Ihanaa Joulua! Me ollaan aatto kotona kolmistaan, käydään joulupäivänä mun vanhemmilla ja tapanina anoppilassa, rauhallista siis. Viikonloppu kyllä vielä vauhdikas, sillä siivoukset, ruokaostokset ja vähän lahjaostoksiakin tekemättä...=) Ei kylläkään stressaa yhtään, mä en oo yhtään sitä tyyppiä et stressaisin tommosista. Varsinaisia jouluruokia ei tule kotiin muuta kuin kalkkuna ja kylmät kalat, sit mummolla syödään kunnolla laatikot ja rosollit joulupäivänä. Ja siivoukset käsittää siis imuroinnin ja lattioiden pesun, ei katosta lattiaan puunaamista!

Hienoa että kaikilla niin hyviä ultrauutisia, siitä on hyvä lähteä joulunviettoon! Nyt sänkyyn, meillä on ollut huutoja ja valvomisia öisin noin joka toinen yö, olen imettänyt viime yönäkin jo puoli kaksi (tosin olkkarissa, enkä uneen asti), kun V oli ollut hereillä puolitoista tuntia, ja huutanut kolme varttia. Ei siinä muu sitten auttanut. Liekö hampaat vai mikä. Ei kyllä näy tulevia uusiahampaita, mutta kuolaa ja käsi usein suussa.

Öitä!

Heippa ystävät! Kiirusta on pitänyt, mutta nyt on rauha maas. Tänään vietämme joulua kotona. Aamulla haettiin kuusi (meidän eka kuusi, ihana joulun tuoksu tuli heti kotiin). Nyt se on koristeltu, Hertta ihasteli valoja ja yritti syödä palloja. Torttuja on syöty ja blinitaikina on kohoamassa. Meillä tapana syödä blinejä jouluna tai uutena vuotena. Mummoloissa saa sitten jouluruokaa syödä pari päivää. Saunaankin päästään tänään, mukavaa. Huomenna sitten lähdetään kohti mummoloita ja takaisin tullaan tapanina.

Ihana kuulla hinoja ultrakuulumisianne, Nekku ja Keiju! Gissallakin "juna puskuttaa" mahassa, ihanaa. Mitkäs on Tiitun aikataulut, koska ultra?

Myöhästyneet synttärionnittelut Sandelle! Äh, sä mitään vanha ole. Nainen parhaassa iässä :). Menkat siis alkoivat sulla, plääh...

Meillä yöt olleet tosi vaihtelevia... Onneksi on välillä kuitenkin tosi hyviä öitä (yksi syöttö ja nukkuu hiiskumatta), niin jaksaa. Päivät menee tosi mukavasti, nautin todella kotona olosta H:n kanssa!

Nyt toivottelen oikein mukavaa ja rauhaisaa joulua kaikille, myös toiselle puolelle! Kiitos tuestanne, ootte (olemme ;) parhaita!

Tällekin puolelle tulin toivottelemaan tunnelmallista ja oikein hyvää joulua! Yhdyn Hertan sanoihin, olette (olemme ;) parhaita! Kiitos kovasti tuesta vaikeina aikoina, on kyllä ihanaa kun olette olemassa, sekä tahkoojat että tahkoojaplussat.

Heissulivei ja jouluntoivotukset joka iikalle!
Arki vie mennessään ja tänne ei meinaa millään ehtiä. Nyt joulusiivojen lomassa pääsin tänne pikaisesti. Tarkoitus oli pistää piiperoisten tonttukuvia, mutta enpä tietenkään kerinny kuvailemaan.
Muutamat jouluaskareet pitää vielä hoitaa ja sitten pääsee rauhoittumaan joulun viettoon. Kiitokset muuten ruokaohjeista, meillä tulee joulupöytään Sanden ohjeen kakku :)
Rauhallista joulun aikaa kaikille tahkoojattarille ja plussattarille!

Aatonaattoa!

Miehen isä lähti kohti itäistä Suomea, me kävästiin Vilin ja miehen siskon kanssa lenksulla ja nyt Vilkku uinuu vaunuissaan. Tässä miehen kanssa vierekkäin surffaillaan, (minä hänen kannettavallaan, rasittava kirjoitella kun on tottunut toisenlaiseen näppikseen..) ja vaan oleillaan tämä päivä. Huomenna mennään mun kotiin syömään ja illaksi miehen siskolle pelailemaan ja jouluiltaa istumaan.

Meillä oli melkoinen karuselli aamulla, olin juuri appiukolle kehunut illalla, että Vili vetelee sikeitä aamulla pitkään, niin johan rääkäisi seiskan maissa niin, että kissa ja appi heräsivät toisessa huoneessa, vauva mahassa ja me miehen kanssa virkistyttiin hetimiten ihan täysin. Niin olivat miespuoliset rattikelkkailemassa (nurmikolla kuuraa, luistaa hyvin!) jo puoli ysin maissa. Siksi päikkärit jo nyt. =)

Nekulle muistaessani vastaan unikysymykseen, että Vili heräilee normisti n. 8.30-9.30, päikkärit n.13.30--> nukkuu pari tuntia ja yöunille pyritään menemään viim. 21.30, tosi nyt loman jälkeen on valitettavasti venynyt joskus yli kymppiinkin.

Nyt kirjan (ja suklaan) pariin! :)

"Jos kurkistat kuusen alle tai katsahdat ladon taa,
näet hangella pienen polun, se kutsuu seuraamaan.

Se vie sinut tonttujen piiriin,
käsi kädessä tanssimaan,
ja tunnet joulun taikaa kuin lapsena aikonaan."

Tunnelmallista Joulua jokaisen kotiin!

Juuh, eipä voi muuta sanoa kuin, että mahtavan hyvien ultra ja jumputus -uutisten kera kelpaa joulua viettää :))

Meillä on ihanan rauhallista, jo perjantaista asti kun mies tuli töistä. Luksusta nauttia kiireettömyydestä ja siististä kodista kaikki kolme yhdessä.
Miehellä peräti kolme lähes vapaata päivää (yrittäjänä aina jotain kun firma on auki pyhinäkin, paitsi joulupv).

Ilonan nukuttamiseen otettiin eilisestä asti "aseeksi" se, että istutaan nojatuolissa hänen huoneessaan kunnes simahtaa. Ei enää päästetä karkaamaan huoneestaan kun on kerran sänkyyn viety. Eilen kesti 1,5 tuntia, joten vähän edistystä kahden tunnin sijaan ;) Kop kop.

Eipä tässä muuta kuin rauhallista joulua kaikille meille. Voi että mää rakastan joulua!
Voikaa hyvin.

Tulin vielä toivottelemaan joulua, meilläkin rauha maassa. Neltsi nukkuu, mies meni vielä kaupungille lahjaostoksille, mä en suostunut lähtemään. Polttelen kynttilöitä ja syön lusikkaleipiä (nami), pakkailin tuossa jo ettei tartte jouluaamuna ruveta sähläämään ja unohtaa sitten puolet kamoista.
Meillä on ollut aivan ihana vuosi, vaikka rankka valvomisineen, mutta en hetkeäkään vaihtaisi pois. Tai ehkä ihan muutaman;-). Tiedätte mitä tarkoitan.

Pitäkää huolta toisistanne ja läheisistänne, armaat ystäväni!

Hyvää joulunjälkeistä elämää! Oli ihanan rentouttava joulu, aatto oltiin vain kotona kolmestaan, ja muutenkin aiempaa vähemmän ravaamista paikasta toiseen. Lahjoissa oltiin panostettu määrään, eli annettiin miehen kanssa toisillemme paljon pikku paketteja.

Joulunajan yöt meni suht hyvin, tosin nyt olen päätynyt imettämään Vanessaa kello neljä, sillä siihen aikaan näköjään herää aina, eikä nukahda ellen imetä. Viime yö olikin sitten ihan horroria, yhdestä neljään valvottiin. En tiedä mikä on, mutta Vane herää ainankin kerran viikossa yöllä itkemään eikä mikään auta. Laitoin supon, silittelin ja sylittelin. Lopulta nousin olkkariin tunniksi, ja siellä ipana leikki sitten väsyneenä mutta suht tyytyväisenä. Liekö sitten vain itsepäisyyttä??

Alessa piti piipahtaa jo tänään.. Sello oli pullollaan ihmisiä, joten jäi aika vähiin ostokset, mutta jotain pientä tarttui mukaan. Pitää ottaa uusinta joku päivä ilman Vanessaa. Tosin rahat on sen verran vähissä, että ehkä kannattaa ottaa tuo pieni shoppailun rajoitin mukaan..=)

Nyt lyö pää tyhjää, tulkaas muutkin linjoille!

Hyvää joulun jälkeistä aikaa! Ja huhuu, vieläkö te muorit lomailette?? Tylsä arki saapui jo meidän huusholliin, kun mies palasi jo sorvin ääreen. Ankeeta. Joulu menee aina liian äkkiä ohi, eikä tämäkään vuosi tehnyt poikkeusta. Jotenkin enemmän toivoisi, että joulun jälkeen olisi paljon vapaita..No siksipä ihmiset ottavat välipäivät vapaaksi.

Mukavasti siis joulu meni, juuri sellaista ihanaa yhdessä oloa mitä odottikin. Pukin tuoma Trivial Deluxe koukutti aika huolella ja pelattiin yömyöhään parina iltana. Herkkuja on syöty läjäpäin, hirvittää huominen punnitus nlassa...Onneksi ei enää tällä iällä voi vetää konvehtirasiaa tosta noin vain, eikä tässä tilassa suklaa niin maitakaan.

M sai lahjaksi paljon duploja, mm. kaivurin ja poliisiauton, ja voitte kuvitella, miten ooonnnellinen poika oli! :-) Sitä riemua oli ilo katsella. Parkkitalonkin pukki toi, mutta on vähän hakusessa vielä sillä leikkiminen. Itse ilahduin eniten just siitä käytännöllisestä superpehmeästä pyjamasta :)

Mutta sissus hei, kuten olitte jo miesten aivoituksia täällä siunailleet, niin voin lisätä oman korteni kekoon. Pyhä sylvi, kun muistutin miehelle joulukaloista 3 vkon ajan keskimäärin 3 krtaa viikossa (kalat hankittiin hänen tuttunsa kautta) ja entistä pontevammin päivää ennen kuin lähdettiin reissuun ja ko. aamuna, niin arvaatte varmaan, muistiko hän niitä??! Sitä sitten haettiin kaloja kissojen ja koirien kanssa pahimmassa ruuhkassa ympäri Hkiä...Voin sanoa, että pikkasen oli hermot kireellä auton takapenkillä. Uskomatonta, miten mies ei saa sanotuksi ääneen, ettei pysty hoitamaan asiaa, olisin kernaasti hakenut kalat itse vaikka marketin tiskiltä. Ja eniten mua harmittaa miesten toilailuissa se, ettei koskaan voi olla pahoillaan toilailuistaan. Auttaisi asiaa jo paljon.

No mutta juu, Ansku kyselit tuplista. Ne taittuu normaalisti kasaan, mutta onhan ne leveät, joten vievät kohtuupaljon tilaa. Aika runnominen oli autoon, vaikka on iso tavaratila. Pyörät saa toki pois, mutta siinä on taas oma vaivansa. Kantsii katsella myös tandem-rattaita, ne vois mennä pienempään tilaan, ehkä?

M taitaa olla yhtä unikeko kuin Vilikin. Nukuttiin pyhinä kaikki tosi pitkään, Matias vaan kääntää kylkeä, kun supatan sen korvaan ysin aikaan, että ois aika nousta ;) No on sitten vastavuoroisesti illan virkku, eilenkin riekkui pystyssä aivan liian myöhään.

Mäkään en osaa sängystä karkaajille muuta vinkkiä antaa kuin tuon takaisin viennin sanomatta mitään. Työlästähän se on, kun toistoja saa tehdä satakin kertaa. Näin Jo Frost -super nannykin opetti telkussa :-) Voimia Julia! Ehkä on just parempi istua tytön seurassa tovi ja vaikka lueskella itse samalla, ettei ihan hukkaan mene oma aika :) Kirjaan laitat sellaisen minilampun kiinni, niin ei häiritse Illiä.

Taidan tarttua konvehteihin ja pukin tuomaan kirjaan kiinni. Tulkaas päivittämään joulun kuulumiset!

Pikaiset heipat täältäkin! Jäätiin vielä mummilaan Lotan kanssa, ollaan huomiseen, mies meni jo tänään töihin. Kivasti ja perinteisesti meni joulu meilläkin. Lotta oli mielissään, kun riitti serkkuja ja vilinää ja vilskettä. Olihan se lahjarumba liikuttavaa, kun toinen suorastaan tärisi, kun näki, että paketista kuoriutui nukke. Tippa linssissä oltiin miehen kanssa molemmat. Pyhät lätkittiin serkkulasten kanssa fortunaa ym.

Ah, ja ruoka_oli_hyvää. Meillä painottuu kaloihin: graavia lohta, siikaa, mätejä ja silliä. Nami, nami. Kinkkua taisin syödä pari siivua yhteensä. Suklaata jokseenkin liikaa…

Puuh, ymmärrän, että tunnelma kiristyi kalaepisodista! Miehille tuntuvat pienet jutut (=pyykki-/tiskikoneen tyhejnnys/täyttö, sängyn petaaminen jne.) olevan joskus käsittämättömän hankalia asioita.

Tänään käväisin aleissa, kuten vissiin puolen maakuntaa! Härregyyd mikä ryysis, onneksi olin ilman ”rajoitintani”. Ostin pari ns. arvokkaampaa neuletta. Muuhun ei oikein ole motia, housuja en viitsinyt edes katsella tai mitään kittania paitapuseroita. Mulla on kai rv13+ ja kyllähän toi pakki alkaa muotoutua. Vielä se on sellainen löllö löllerö, mutta vaatepuoli on jo hankaloitunut, kun kaikki näyttää ihan urpolta päällä. Housut kinnailee ja mammahousut valuu. Hullu vaihe. Mitähän sitä laittaa töihin viikon päästä???

Eilen kävin katsomassa Sooloilua. Oli aika kiva, harmiton pläjäys, joten suosittelen. Nyt pistää taas L taloa sileäksi, joten lähdetään ulos, kun mun vanhemmatkin on asioilla ja hitsi vie, joudun hoitamaan tytön itse. :-)

Tiitulla huippuhinoja ultrakuulumisia! Jee. Nyt sitten tälle puolen myös juttusille.

Helloy! Kiva että joulut on menneet kodikkaasti. Niin myös meillä, tänä jouluna olikin koolla enemmän porukkaa kuin koskaan kun oltiin kaikki (myös miehen äiti) mun vanhemmilla. Äkkiähän ja rennosti ne pyhät meni, piipahdin tänään töissä ja huomenna jatkan lomailua. Tapaan rakkaan ystäväni, käydään taidenäyttelyissä, syömässä jne. Oli niin onnellinen kun kerroin raskaudesta että alkoi itkeä puhelimessa :/ Tietää koko historian ja hoidoista. On muutoinkin ollut jotenkin ihan hämmentävää miten iloisia ihmiset ovat meidän uutisesta ja miten joulunakin hössötettiin mun (meidän) ympärillä.

Mulla pahoinvointi jatkunut vieläkin, aattona päivällä ja tänä aamuna. Huh. Viikkoja nyt 12+3 joten toiveissa on että loppuis pikapuoliin. Onneksi enää harvemmin täytyy voida pahoin, joten kai se on hyvä merkki? Sulla ei ole Nekku tainnut olla oksentelua ja Juliakin tainnut selvitä kohtuullisen vähällä tässä raskaudessa?

Nekku, mulla on masu välillä pömpöllä, välillä ihan littana. Kai se on mulla vielä enemmän turvotusta kuin vauvamasua se pömpötys mutta kyllä mä seisaaltaan tunnen kohdun reunat tuossa alavatsalla. Odotan kyllä kovasti että alkais näkymään ja niitä liikkeitä.

Multa kysyttiin jo töissä että kauanko aion olla kotona??!! No, enhän mä tiedä!! Eikä mun onneksi tarvitse sitä vielä ilmoittaakaan. Jotenkin sekin aiheutti naaman vääntelyä että ainakin sen 9 kk aion olla plus lomat tietty päälle. Ihme porukkaa...

Tiitun uutiset olivat tosissaan ihania! Helpotus.

Uudet vuodet tulen vielä maanantaina toivottelemaan joten oikein mukavia välipäiviä kaikille!

Mukavia välipäiviä toivottelen myös! Mukavasti mennyt kaikilla joulu. Meillä myös, vaikka liikaa ravaamista paikasta toiseen olikin... Ensi vuonna en kyllä jaksa enää samaa rundia. Junat on ihan täpötäysiä, ihmisten lisäksi kaikilla kauheasti matkatavaroita, lastenvaunupaikat eivät riittäneet mihinkään. Hertta kyllä viihtyi niin junassa kuin mummoloissakin, yhtä hymyä oli vaan.

Oon tosi väsynyt, krooh. Kaksi viimeistä yötä olleet ihan horroria (sympatiat Katalle). H nukkuu ensin rauhallisesti tunnin-puolitoista, sitten aloittaa heräilyn n. 20 min välein, kääntyy mahalleen, herää ja rupeaa itkemään. Nousen kääntämään takaisin kyljelleen ja hyssyttelen, joskus ei auta muu kuin ottaa syliin. Toissa yönä tätä rumbaa kesti klo 2 asti, viime yönä klo 4.30 asti. Otin lopulta meidän sänkyyn, syötin ja annoin nukahtaa mun viereen, siinä nukkuikin hiiskumatta aamuun asti. Taitaa olla taas järkyttynyt omasta sängystä, kun reissussa nukkui mun vieressä. Äh, pitäisikö vaan ottaa takaisin nukkumaan meidän väliin? Saataisiin kaikki nukuttua. Jospa ensi yö menisi paremmin? Heti aamusta on niin ihanan aurinkoinen ja hymyileväinen, että unohdan yön koettelemukset heti :). Pitäisi varmaan myös pyrkiä eroon tissinukuttamisesta? Nukahtaa siis yöunille, kun imetän. Yleensä menee puoli tuntia, kun ei millään halua päästää tissistä irti.. Jotenkin vaan vielä(kin) ajattelee, että Hertta on niin pieni vauva, että on annettava imeä niin pitkään kuin haluaa. Vaikka eilen H täytti jo 5 kk! Sitten sitä ajattelee, että nyt on mokannut jossain vaiheessa, että olisi pitänyt jo aiemmin ja päättäväisemmin "opettaa" nukahtamaan yksin ja omaan sänkyyn jne. Että nyt olen totuttanut sen tietyille tavoille, joiden muuttaminen on tosi vaikeaa. Argh.

Iloisimpiin tunnelmiin, Tiitulla upeita ultranäkymiä! Kyllä on mahtavaa, että kaikkien raskaudet etenevät hinosti!

Sitkeässä on Keijun pahoinvointi, toivottavasti jouluruuat kuitenkin maistuivat.

Meidänkin perheeseen tulee vauva! Mun isosisko on nimittäin raskaana, kolmas lapsi tulossa ja ikäeroa nuorimmaiseen tulee 11 vuotta, todellinen iltatähti siis! Kesäkuussa on la. Oon tiennyt asiasta alusta asti, mutta oli vielä top secret jouluun asti, niin en viitsinyt tännekään kertoa, jos joku vaikka mut tunnistaa. Ihanaa, että Hertta saa serkun! Ei meinaan ole muita serkkuja kuin siskon lapset, jotka jo lähes teini-ikäisiä. Vein siskolle mun äitiysvaatteita ja vauva-lehtiä. On kuulemma monet neuvotkin muuttuneet siitä kuin viimeksi oli raskaana, muutenkin tuntuu kuin olisi eka kerta kyseessä sen verran pitkä aika on viimekertaisesta.

Mukavaa viikonloppua ja vuoden vaihdetta, jos en ehdi enää kirjoittelemaan! Ja Pirittalle ja Nekulle loivaa paluuta työelämään ;).

Moikka!

Hertta, älä turhaan stressaa pikku-Hertan tavoista, kyllä se oppii myöhemminkin. Jos yöt jatkuu edelleen huonosti, niin mä ehkä sinuna (vaikkei pitäisi näin sanoakaan, sillä jokainen tekee niin kuin itse parhaaksi näkee!) jatkaisin iltaisin tissinukuttamista ja ottaisin Hertan viereen pariksi kuukaudeksi, ja sitten kokeilisin uudestaan. Meillä loppujen lopuksi meni suht helposti yötissittelyn väheneminen, ja vaikka aina välistä on noita horror-öitä, niin esim. viime yö taas parhaasta päästä, heräsi puoli viisi syömään, sitä ennen havahtui kerran-pari, mut nukahti heti kun laittoi hetkeksi käden selän päälle. Toisen kerran imetin vielä kuuden aikaan (kyllä, olen sortunut nyt tähän..=)), ja puoli kasi herättiin. Eli tosi hyvä!!

Sen sijaan hyvä asia ei ole se, että mulla on taas rintatulehdus! Eilisestä asti rinta kipeä, ja tänään noussut kuumetta. Yritän saada neuvolan kautta puhelinresetin, ja aloitan sen heti. Oli sen verran hirveä olo viimeksi. On mulla yksi hätävara-resepti, jonka käytän jos en saa muuta. Liekö nyt sit se yöimetysten lopetus syynä näihin? Joka tapauksessa erittäin ärsyttävää.

Vitsit Finnmatkat aloitti jo ensi talven Thaimaan matkojen myynnin, aikaistuu vain vuosi vuodelta. Vähän kutkuttais olla joulu lämpimässä, mutta jaiks mitä hintoja! Ja kyllä vähän ne matkat mietityttää. Yritän puhua miehen ympäri Arabiemiraatteihin, mutta se on aivan rakastunut Thaimaahan, niin en tiedä onnistuuko.

Meillä koitti arki vasta tänään kun kotiuduttiin mummuloista. Mies tosin oli jo eilen täyden päivän töissä.

Kiva kuulla, että pääsääntöisesti kaikkien joulu on sujunut rauhallisissa merkeissä hyvästä seurasta ja ruoasta nauttien. Näin meilläkin :)

Kiitos Piritta vinkistä tuon pikkuvalon suhteen. Sain lahjaksi luettavaa, kuten aina toivon ja nyt taidain istua Illin vieressä lukemassa jahka sen lampun hankin. Vinkki mistä löytyisi?

Ilona on jatkanut aika levotonta touhua nukuttamisessa, vaikka illat ollaan rauhoitettu jo hyvissä ajoin ja tutut rutiinit tehty mummuloissakin. Nukuttaminen vie 1,5-3 !! tuntia. Eilen meni kylläkin vaan tunti.
Oon nyt alkanut nipistää Ilonan pvunista, sekä yrittänyt aikaistaa niitä, jotta olisi illalla väsynyt. Karmeelta tuntuu herättää kesken pvunien, mutta pakko ottaa kaikki keinot käyttöön.

Toivottavasti Kata saat lääkkeen nopeasti ettei mene yhtä pahaksi kuin viimeksi.

Mulla on ollut kauhea yskä jo viikon, nyt aavistuksen helpottaa. Oon väsynyt kun yöllä on ollut yskimisen takia vaikeuksia nukkua.
Ilonan lääkekuuri (yskän vuoksi) loppui eilen, mutta yskiin vieläkin. Toki huomattavasti parempi, mutta ei ihan terve. Varmasti sekin on vaikuttanut nukahtamiseen. Toivossa on hyvä elää ;)

Hertta, musta tuntuu, että sitkeys palkitaan näissä yö/nukutus hommissa. Mun neuvo on, että koita jaksaa vielä vähän aikaa ja jos ei millään mene parempaan suuntaan, niin ota sitten vasta takas viereen. Tosin Katalla on hyvä kokemus juuri päinvastaisesta. Näin se aina menee, yhdelle sopii yksi tapa toiselle jokin aivan muu. Tottakai teet niinkuin susta parhaalta tuntuu. Neuvoja saa aina ;)

Kata, mulle on iskenyt jokin ihme kuume päästä Dubaihin. Symppaan siis matkakuumeilua ja rahan riittävyyden pähkäilyä. Jouluks mää en tosin haluaisi pois. Kiva muuten tuossa sivun alalaidassa tuo Äkkilähdöt -mainos... hih.

Nekku, mua kans ahdistaa vaatteiden valitseminen ja pukeminen. Monet vaatteet näyttävät jo aivan urpoilta päällä, mutta kuten totesit mammahousut valuvat. Ei ole yhtään kiva vaihe tämä. Kävin Tukholman reissulla hermostuksissa shoppaamassa h&m:stä mahdollisimman kireät mammahousut, mutta tyhmä ostin sellaiset, joissa on stretsiä ja ne tietysti venahtaa hetken jalassa oltuaan niin, että valuvat, vaikka ovatkin S kokoa.
Ootteko muuten panneet merkille, että h&m "laatu" tarkoittaa sitä, että housuja ja paitoja pitää ottaa koppiin SAMAA kokoa olevista useampi kappale, sillä ne kaikki ovat eri kokoisia. Sitä saa mitä tílaa - made in Bangladesh.

Jees, otan nyt torkut jos vielä ehdin ennen kuin herätän Illin pvuniltaan.
Äitini lupasi ostaa alesta Ilonalle toppa-asun ja sitä pitäisi lähteä parista liikkeestä katsomaan kun herätään.

Moron.

Morjens!
Joulusta selvitty, taas kerran. Töissähän se suurimmaksi osaksi siis meni. Sain käytännöllisiä lahjoja, joita olin toivonut. Mankelin (mun ja miehen yhteinen), uuden epilaattorin vanhan tylsän tilalle ja hiuspiipparin. Ja kengät, joissa pitäisi pystyä olemaan pakkasilla palelematta ulkona.
Juska oli aivan haltioissaan parkkitalostaan ja autotallista, mutta voiton vei kauppasetti, mihin kuuluu kauppakärryt ja kauppa kaikkinen tavaroineen ja viivakoodinlukijoineen :) Pikkuherra kulkee polleana pikku pankkikortti taskussaan ja käy vähän väliä suorittamassa ostoksia.

Muuten, J on taas kipeä. Kauhea röhä. Korvissa ei onneksi tulehdusta, mutta lri oli sitä mieltä että nyt ne kitarisat poistetaan kun koko ajan kipeä. Eli semmonen olisi edessä 9.1.

Tiitukin vaan rohkeasti tänne turisemaan kun ultrakuulumisetkin noin hinoja, jee!

Voi Keiju tuota sun oksetusta. Kumpa helpottaisi pian!

Pitikin mainostaa täällä, että J pysyy iltaisin sängyssään... No ei pysy enää. Onneksi ruljanssi ei kestä noin kauaa kun Ilonalla, max tunnin mutta on siinäkin tarpeeksi. Saattaa olla vartin välissä sängyssä, mutta sitten tulee hipihiljaa ovelle kuikuilemaan. Ei uskalla päästää ääntäkään koska tietää tekevänsä väärin. "Karjaisusta" painelee kyllä takaisin petiinsä. Vaihe se on taas tämäkin. Vaihe on myös se, että ruokapöydässä tekee kaikki temput vaan ei haluaisi syödä. Hohhoijaa.

Noista matkustamisista tuli mieleen, että yhdessä mun joululahjassa oli lappu, että saan vapaavalintaisesti valita matkan ihan mihin vaan yhdeksi lahjaksi. Heh, tiedätte mun matkustusinnon. Mutta kait se olis sitten pakko lähteä kun toinen on jo noin "epätoivoinen" :) Mitä olisi hyviä kohteita lapsen kanssa jos lähtee huhtikuun puolessa välissä? Vinkkejä?

Hertalle samaa kun muutkin, et sä mitään vielä ole pilannut. Pikku -H on vielä niin pieni, ettet sä sitä pysty pilalle hemmottelemaan vielä. Teet niin kuin parhaaksi näet ja kyllähän itseäkin (ja omia unia) on ajateltava, että jaksaa. Ja onnittelut siskon raskaudesta, kiva kun H saa suht saman ikäisen serkun.

Harmi Katan rintatulehdusta! Toivottavasti sait terkkarin kiinni.

Nyt yritän soittaa vakuutusyhtiöön, tulipa meinaan taas semmonen tonnin hinta- arvio leikkauksesta, huh.

Moikka ja hyvää välipäiväperjantaita! Kävin jo eilen kuulumisia lukemassa, mutten ehtinyt riviäkään rustaamaan.

Tiitulle onnittelut hienon hienoista ultranäkymistä, tulehan säkin nyt reippaasti tännekin puolelle kirjoituspuuhiin! :)

Hienosti joulunvietot menneet, niin myös meillä. Ruokaa ja löhöilyä sekä seurustelua perhepiirissä. Ihanaa, kun mies on ollut pitkään kotona, nyt meni hetkeksi töihin, mutta tullee melko pian. Vili päikkäreillä nuhaisena, joten kitinää täälläkin viime yönä, muuten onkin nukkunut joulun yöt _todella_ hyvin. Ehkä yksi havahtuminen per aamuyö.

Vilin ehdoton suosikki lahjoista oli itsensä kokoinen Niisku-Neiti, kantaa sitä ähkien joka paikkaan ja sanoo, että Muumi painaa! Pomppii päällä ja halii vuorotellen. Kiva kamu!

Mutta, voihan nenä Ilonan iltanukahtamista. Syö varmaan jonkin verran hermoja, kun aikaa kuluu ihan tuhottomasti. Meillä makoillaan iltasadun jälkeen hiiskumatta Vilin vieressä (on siis kuitenkin omassa sängyssään), joskus myllää toosi kauan (45 min.), joskus nukahtaa alta vartissa. Yleensä nousen/noustaan vielä ylös, joskus jäädään saman tien lukemaan itsekin. Mutta kun Vili meinaa olla samaa sorttia Masan kanssa: illanvirkku ja aamuntorkku. Eilenkin oli kello kymppi, ennen kuin simahti, tosin otti kahdet päikkärit, kun nukahti shoppailureissun jälkeen autoon.

Kata muuten, missä Vane nykyisin nukkuu? Vieressä vai omassa sängyssään jossain teidän sängyn lähistöllä?

Pikku-Hertalle parempia yöunosia, rankka vaihe. Kivaa, että saatte perhepiiriin vauvan, onko siskosi saanut esikoisensa nuorena vai nyt sitten hieman kypsemmällä iällä iltatähtösen? Kivaa, kun voi kysellä vinkkejä pikkusisarelta, jos omat ovat unhoittuneet. :)

Alessa käyty Raision Myllyssä ja hiivatti soikoon, jos olisin aavistanut, että siellä on ihan pari muutakin, niin menemättä olisi jäänyt. Kaikissa vaateputiikeissa joka kassalla n. 20 m:n jono!! Argh. Löysin mä sentään kengät, joita menin itselleni metsästämään ja parit paidat Vilille ja itselleni.

Tosiaan, Julia, olen huomannut H&M:n mammavaatteissa saman. Nyt kun huusin huutiksesta parit äitiyshousut, niin yhdet M-kokoiset juuri ja juuri sopivat päälle ja toisiin L-kokoisiin hukun. Jos olisi noissa kyseisissä vaatekappaleissa toisinpäin nuo koot, niin saattaisivat olla ihan hyvät. Mulla alkaa masua olemaan sen verran, että ei valu äitiyshousut päältä ja alan näyttämäänkin raskaana olevalta, enkä pelkästään lihoneelta, niin kuin aluksi aika pitkään. Alavatsan pömpötysvaihe on se "urpo" vaihe, kun kaikki omat vaatteet kinnaa, mutta mammareleet ei istu lainkaan.

Voihan jeekuli taas tuota Juskan sairastelua. Ja muidenkin köhiä ja nuhia. Pah! Tulisi nyt kunnon pakkanen, niin pöpöt kuoleentuisivat. Toivotaan, toivotaan, että risojen poisto vie Juskan sairastelut mennessään.

Pöh, mies aukaisi illalla jälleen suklaarasian, tuossa se haistattelee itseään nenän vieressä, pakko kai sortua. Noo, pitäähän ne tuhota, että sitten tammikuussa saa vähän niskasta kiinni, vaikkei laihikselle voikaan ruveta. Mua kyllä Piritan tavoin vähän hirvittää seuraava punnitus, viime kerralla käydessäni oli tullut lähtöönpainoon n. 2,5 kg. Mitenkäs muiden painonnousu? En siis kysy vaan lukemia, vaan plussamääriä? Laitelkaas itsestänne kuvia!

Keijun pahoinvointi sen kun jatkuu. Eiköhän se kohta ota loppuakseen. Mulla kesti Viliä odottaessa johonkin 14+ viikolle, sitten loppui kuin seinään.

Autohankinnoista oli toisella puolella keskustelua.. Meillä sama harkinnassa (isompi haaveissa, ei tuokaan pieni ole, mutta takaluukku minimaalinen), mutta ei oikein päästä yhteisymmärrykseen. Meillä siis BMW ja mies haluaisi saman edelleen merkin. Mä vaan en tykkää kyseisen merkin farmarimalleista ja maasturit maksaa pari mansikkaa. Täytynee tutkailla Saksanmaan markkinoita, yksi tutuntuttu toi tuon nykyisenkin sieltä, tuli huomattavasti edullisemmaksi.

Multa ei saa huhtikuun matkustusinfoa, kun ollaan aina marras-joulukuussa lomailtu. Kiva ylläri Riinuska, se "matkalahjakortti". Ei muakaan hirmuisesti hotsittanut ekalle matkalle lähteä, mutta nyt kyllä on innostusta joka vuosi. Paitsi tähän hätään ei matkakuumetta ole, kun justiinsa tultiin, eli mua ei "viettele" tuo äkkilähtö-mainos! :)

Niin, tuosta painoasiasata vielä, että ei mun paino viime ja edelliskerran välillä ollut noussut sitä 2,5 kg, vaan yhteensä alusta alkaen sen verran. Tarkistin justiinsa, että Viliä odotellessa tässä vaiheessa olin vielä kilon "miinuksella", kun pahoinvointi pudotti kuusi kiloa. Mutta eka numero olikin 2 nroa isompi kuin nyt ja suhteessahan se paino oli silloin noussut tässä vaiheessa jo puolet enemmän, kun tuli "omat takaisin"!:)

Heh, Vilillä on uusi '"sana", kun kaikkea toistelee ja matkii. Pampumppi-kirjaa tuo tämän tästä luettavaksi. Sehän on tietysti ambulanssi! :D

Ehtoota,
Käväistiin tänään nlan jälkeen ytimessä ja esim. Stokkalla oli yllättävän väljää. Olin varautunut kunnon ruuhkiin, mutta toisaalta ne rytkyt nähtyä en...En ole koskaan tehnyt aleista löytöjä, pois lukien laskettelu/hiihtoreleet, eikä nytkään ollut mitään erikoisempaa. Jotain piti tietenkin saada, joten ostin sitten se kinnaavan paitapuseron tulevaa elämää varten ;-)

Meillä oli Matskun kanssa yhteinen nla, ja molemmat voitiin hyvin. Matsku on nyt 84 cm ja painoa 11 kg rapiat. Reppana itki pitkään piikin jälkeen ja tuli kyllä mamallekin paha mieli. Suuntasi heti ovelle, eikä edes vilkaissutkaan th:aa päin enää. Nukahtikin rattaisiin heti stokkalle päästyämme, taisi hieman nukuttaa rokote. Eli perin iisi shoppausrajoite =)
Mutsille on tuota painoa tullut....ei mitenkään liikaa, mutta lukema kyllä hirvitti. Joulun jälkeiset punnitukset pitäisi eliminoida! Eilenkin vetäsin puoli suklaarasiaa ja lakuja, kun pelailtiin triviaalia. Ja ihan kevyesti upposi. Joulussa on se ihana puoli, että on lupa syödä mitä vaan niin paljon kuin napa vetää.

Kaikkien joulut tuntuivat menevän hyvin. Parasta mun kannalta taisi olla se, että Matiaksella oli paljon seuraa ja leikittäjiä, eikä roikkunut mun puntissa lainkaan. On tosin aika tarkka siitä, kuka hänen lähellään saa olla, mutta onneksi mun veli tyttöystävineen on siinä parhaassa A-ryhmässä :) Ja iskäkin koko ajan läsnä.

Olipas outo reaktio Keiju sun työpaikalla. Eikös äidit nyt yleensä ole ainakin sen 9 kk, yleensä pitempäänkin. Pöh, kelju asenne. Etkä tietenkään ota kuuleviin korviinkaan ;)

Oi Riinuska sun lahjakorttia. Nyt vaan reilusti matkaa varaamaan! Huhti-toukokuussa voi mennä moneenkin paikkaan. Välimeren maissa on jo melko kesäistä ja esim. Barcelonassa on kivoja puistoja ja aukioita, joissa lapsetkin viihtyvät. Tai Nizza, tosin enemmän ehkä aikuisille. Rantakohteissa on vielä aika vilpoista, mutta kyllä kai jossain Portugalin seudulla voi olla jo tosi lämmintä silloin.

Voi Vanessan unia. Taitaa vaihdella tosi paljon teidän unet. Sitkeä likka, kun ei malta nukkua koko yötä putkeen, en osaa kyllä antaa neuvoja.
Kuten en Hertta sullekaan. Oma kokemus on vain yhdestä lapsesta, joten ehkä paras mennä kuten Julia totesi, että miltä itsestä parhaimmalta tuntuu. Pikku-hertta on varmaan samaa tyyppiä Kaislan kanssa, että haluaa olla lähellä, sekä äidin että tissin. Ehkä puolen vuoden iässä voisi sitkeämmin suunnata nukkumisia ja syömisiä niin, että yöt menisi heräämättä.

M sai muuten lahjaksi Reinot ja voi vitsi se tykkää niistä! Aamulla kiikuttaa tossut mun luokse ja vaatii jalkaansa. Turha varmaan mainita, että iskä sai samanlaiset ;-)

Harmi kun Juska on taas kipeenä. Noi on niin ankeita vaiheita, etenkin jatkuva sairastelu.

Julia, en osaa neuvoa, mistä minilamppuja saa. Joskus on ollut Stokkalla, joskus Mokossa, mutta ei taida sua auttaa. Kysäsepä isoista marketeista.

Leppoisaa viikkistä! Jatkakaa suklaa syöntiä, tekee hyvää :D

Heipparallaa. Joulusta on selvitty täälläkin. Hyvin perinteistä joulumeininkiä oli eli syömistä ja pelaamista ja makoilua. Leolla oli paljon seuraa sukulaisista, ja poika oli onnesta soikeana, kun sai paljon (paljon!) lahjoja ja syödä pipareita niin paljon kuin napa veti.

Mua hieman taas ahdisti lahjojen älytön määrä ja myös se, että mun äiti yritti syyllistää mua siitä, ettei oltu aattoa siellä. Ensi vuonna mennään mökille :).

Treffasimme tänään Sanelman kanssa ja mukavaa oli rupatella :). Pyörähdin lasten kanssa parissa kaupassa, mutta iski pakokauhu, kun porukkaa oli kuin pipoa, huh.

Hertta, en mäkään usko, että sä oisit mitään "pilannut". Eikös yksi "koulukunta" ole sitä mieltä, että alle 1-vuotiasta lasta ei voi hemmotella pilalle. Pikku-Hertta taitaa tosiaan olla samaa herkkäunista sorttia kuin Kaisla. Nukkui Leokin kyllä paljon kainalossa kunnes sitten puolivuotiaana aloitettiin tassuttelu. Mä olen taas tyytynyt siihen, että Kaisla nukkuu vieressä. Se omaan sänkyyn nukuttaminen on liian kovaa taistelua. Väsymys tekee musta alakuloisen ja ärtyneen, joten jos saan nukuttua enemmän kun Kaisla on vieressä niin olkoon sitten niin.

On se vaan hurjaa, että Kaislakin on jo 5 kk. Muutaman viikon päästä alkaa kiinteiden syönti ja yötissittelystä luopuminen. Helpottavaa mutta voih, niin haikeaa! Aiotko Hertta imettää pikku-Herttaa puolivuotiaaksi?

Voi pah tuota Juskan sairastelua. Toivotaan todella, että risojen poistosta ois apua.

Keiju, älä pahastu mölöjen kommenteista. Raskauteen ja lapsiin liittyen saa usein kuulla kommentteja, jotka eivät miellytä. Ne pitää vain päästää toisesta korvasta ulos ja luottaa omiin ajatuksiin ja vaistoihin.

Tuohon liittyen: anoppi osti meille joululahjaksi kasvatusoppaan... no comments!

Piritta, meilläkin on sekä Leolla että miehellä reinot, ja molemmat tykkäävät tossuistaan kovasti.

Toivottavasti Kata sait helpotusta tulehdukseen. Ei ole kivaa :(.

Nyt teki pää taas tenän eli väsymys yrittää ottaa musta yliotteen... eikun lattialle Kaislan viereen köllöttelemään. Mukavaa viikonloppua!

Minä täällä vielä.

Unohdin kokonaan kommentoida Katan ikävää rintatulehdusta, toivon mukaan sait lääkkeet. Mä en ole ikinä kyseisestä vaivasta kärsinyt, mutta olen kuullut, että voi olla kovinkin kivulias. :( Paranemista siihenkin suuntaan!

Keijulla oli töissä aika lailla erilainen suhtautuminen kuin mulla. Niin sitä ihmiset ovat eri ympyröissä erilaisia ja muutoinkin tietty eriluonteisia. Kökköä, kun kaikki eivät iloitse asiasta, vie omia fiiliksiäkin hetkeksi aikaa matalammalle, mutta äh, älä välitä!

Riinuska, eikö Juskalle uppoa ruoka nyt alkuunkaan vai pelleileekö vain aluksi, mutta sitten kuitenkin huolii sapuskansa? Meillä on joku halvatun perunalakko, ei mene sitten missään muodossa. Tai ranskikset voisivat upota, mutta en viitsi edes kokeilla. Tosin, ovathan monet kasvikset pottua rikkaampia ravintoarvoltaan, mutta kun herra ei huoli mitään, ainakaan keitettynä. Maissia vetelee keitettynä ja raakaa paprikaa sekä porkkanaa, siinäpä ne. Hedelmät menevät suht hyvällä halulla. Pitänee varmaan kokeilla jotain kasvislohkoja uunissa seuraavaksi. Vinkkejä?
( . ) Mulla sen sijaan päinvastainen ongelma, miten kummassa saan tämän syöpöttelyn katkeamaan, tänään olen syönyt ainakin seitsemän miehen edestä, eikä loppua näy.. :/

Onko teidän pikkuväki kovia juomaan? Vili nimittäin juo varmaan ainakin litran päivässä (siis maito vielä pois lukien). Ennen veteli aina vaan vettä, mutta reissun jälkeen on vinkunut mehua koko ajan, kun siellä sai sitä juoda. Meillä on hedelmäsokeroitua tiivistemehua (ja sokeroitua kotimehua), teen tositosilaimeaa, enpä tiedä maistuuko edes mehulle, kuhan on vähän väriä. Saisi mun mielestä hampsujen takia silti juoda vain vettä janojuomaksi.

Me jouduttiin tänään heittämään yksi tutti roskiin, oli mennyt rikki. Annoin Vilin itse heittää, (leikkasin vielä pään irti, jotta kokeillessaan kunnolla tajusi, että tutti on rikki) kyllä niin ankara parku tuli, kun yhdestä tutista joutui luopumaan. En edes tiedä oliko fiksua Vilin antaa se itse "hävittää", olisi varmaan ollut viisaampaa tehdä se silloin, kun tutista kokonaan luopuminen on ajankohtaista. Mua hirvittää se ajatus päivä päivältä enemmän... Kohta on pakko ryhtyä tuumasta toimeen. Mutta ehkä vasta kk:n kuluttua tai kahden. Aapua!

Mukavaa, että Stellan ja Sanelman treffit sujuivat mukavaisesti (tai miksipä ei olisi sujunut), en mä sitten muistanut ilmoitella, ettei se mun Treen kamu ollut maisemissa, eikä eilisen Mylly-reissun jälkeen oltaisi jaksettu tänään poistua kotinurkilta mihinkään.

Vili sai jo viime jouluna Reinot, mutta ovat vieläkin isot. Kokeiltiin justiinsa jakaan, mutteivät pysyneet kuin hetken. Pitävätkö Matias ja Leo tossujaan ihan mielellään jalassaan? Vili kun ottaa yleensä aina sisällä sukatkin pois.

Me katsottiin äsken miehen siskon kanssa rakenneultravideo ja kyllä vaan monien still-kuvien jälkeen molemmat alettiin arvelemaan, että Kerttu taitaakin olla Eino! ;) (Vili sanoi leikkiessään eino, juuri kun katsottiin videon pätkää, siitä nimi, vaikka mitä lie tarkoitti..). Maallikoiden tirkistelyn ja tarkastelun jälkeen olimme näkevinämme ne roikottimet, mutta jääpi nähtäväksi.. =)) Vielä nelisen kuukautta Odoteltavaa. Mulla pari ultraa edessä, mutta ne tehdään vanhalla vehkeellä naapurikaupungin tk:ssä, joten voi olla ettei selviäisi, vaikka kysyisin.

Nyt lopetan tämän päivän pälpätyksen, mukavaa perjantai-iltaa! :)

Uuden vuoden aatonaattoa!

Joulusta on selvitty, syömällä hyvin ja lepäämällä paljon. Oikeastaan joulupäivänä hoksasinkin kuinka väsynyt mä olin ollutkaan kaiken koulun, työn, sairastelun ja remontin keskellä. Nukuin siis joulupäivänä kunnon yöunien jälkeen 5 tunnin päikkärit ja sitten vielä klo 22 petiin.
Meilläkin on hiipinyt taas joku peikko Samun yö uniin. Harmillista! Sillä on myös ollut tosi kovaa yskää ja 3 yönä peräkkäin herää ja on hereillä (parkuu) aina nelisen tuntia. Meinaa olla hermot koetuksella. Nukkumaan menokin meinaa olla tahtojen taistelua. Pämisee ja parahtelee kymppiin asti kun normaalisti arkena käy tyytyväisenä nukkumaan kasilta. Et hoh hoijaa. Onneksi on vielä pinnasänky käytössä...symppaan siis äitejä joilla on harjoitukset kesken laidattomaan sänkyyn siirtymisessä.

Yritän laittaa teille kuvia uudesta ja vanhasta keittiöstä heti kun löydän kameran johdon millä saan kuvat siirrettyä. Keittiöstä tuli tosi hieno. Juuri sellainen kun toivoimme.

Vai että Eino? Ihanaa, voi tietty tulla ylläri Ainokin :)

Mä luin pötkössä teidän kuulumiset läpi, enkä taas muista yhtään mitä oli kirjoiteltu.
Voimia valvovien ja sairastelevien lapsosten äideille..

Jokatapauksessa hyvää Uutta Vuotta kaikille!

Oikein hyvää vuoden viimeistä päivää!
Aniliini, vai on Eino tulossa :-) Huhtikuussa se sitten nähdään! Kadehdittavan paljon sulla on noita ultria kyllä, mä ajattelin tuohon ennen rakenneultraa varata vielä yksityiseltä yhden ultran.
Mä muistelinkin että sulla oli Vilistä ihan oksenteluakin. Kyllä mulla selkeästi on se harventunut, satunnaisia pahanolon puuskia enää. Tänään alkoikin taas uusi viikko, tasan rv13 siis nyt.

Kiva kun Sanelman ja Stellan treffit olivat mukavat. Taisittekin tavata ekan kerran siellä isossa tapaamisessa?

Stella, mua kans ahdistaa joululahjavuoret. Joulusta muuten nautin kyllä kovin. Ja onneksi ollaan aikuisten kesken sovittu että vain yksi lahja. Omaa lastani en myöskään halua opettaa lahjavuoreen tai joulupukille kirjoitteluun.

Kiitän teitä kaikkia Tahkoojaplussia kuluneesta vuodestan, vuosi on ollut monelle ikimuistoinen ja niin tulee taatusti seuraavastakin :-) Olette ihania!
Oikein ihanaa vuodenvaihdetta ja onnea ja tähtihetkiä vuodelle 2008!

Heips, tällekin puolelle, kai sitä tosiaan kohta jo uskaltaa enemmänkin turist, tosiaan varhaisultrassa kaikki hyvin, olittekin jo moni käyneet tuolta toiselta puolelta lukaisemassa. Aniliinille onnittelut myös ihanista ultrakuulumisista, porskuttelee siellä sitten Eikka tai Aikku;)

Oikein ihanaa uutta vuotta kaikille teille ja kiitos kuluneen vuoden tuesta! Ja toivotaan tosiaan, että saadaan listaan syysvauvojakin... Laitan vielä tuohon listaan oman lasketun aikani, Nekulle kiitokset nimen lisäämisestä. Se, joka aloittaa uuden ketjun kohta, voi sitten suoraa kopsata tuosta:

Tahkoojaplussat

Mimmu: 29.10.2005 Venla, 53 cm, 3670 g
Kirppu: (esikoinen poika -97) 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g ja 1.7.2007, Anna-Sofia 51 cm, 4475g
Hilla: 20.8.2005 Nea, 50cm 3390g
Riinuska: 7.1.2006 Juska, 50cm 3260g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g ja 26.7.2007, Kaisla 50 cm, 3355 g
Julia: 30.5.2006 Ilona, 49cm 3240g
Nekku: 30.6.2006 Lotta, 51 cm, 4165 g
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g.
Mariska: (esikoinen Teemu 12/02) 9.8.2006 Samu, 51 cm, 3100 g
Suvi: 10.2.2007, Elsa 46 cm, 2500 g
Kata: 23.2.2007, Vanessa 53 cm, 4428 g
Murmeli: 23.2.2007, Maija 51 cm, 3650 g
Sandeman: 1.5.2007, Nella 50 cm, 3320g
Hertta: 27.7.2007, Hertta 51 cm, 3680 g

Odottajien la:t:
Aniliini 23.4.2008
Piritta 1.5.2008
Julia 19.5.2008
Nekku 3.7.2008
Keijukainen 7.7.2008
gissa 14.7.2008
Tiitu 12.8.2008

Se on sitten viimeinen virallinen hoitovapaapäivä meikäläisellä ja kyllä tunnustan, että olo on haikea, kaikesta huolimatta! Mutta mä olenkin ihan parantumaton nostalgikko… ;-) Lotta on ollut hyvällä tuulella ja ollaan tanssittu ja halittu ja olen pussaillut hänet melkein puhki. Maailman ihanin tyttö, mulla on ollut moneen otteeseen tippa linssissä tänään. Onhan tää ollut tosi ainutlaatuista aikaa. _Siltikin_ menen tosi mieluusti töihin, mutta on tää muutos ja vähän jännittääkin. Olen tosi kiitollinen, että mies jää kotiin, saan ottaa yhden asian kerrallaan. Mies on aivan innoissaan, vielä kuukausi sitten oli vähän kauhuissaan. P, mikä fiilis?

Meillä huutaa koneet hoosiannaa, kun olen urakalla pessyt pyykkiä ja vaihtanut lakanoita jne. Ja pakannut pois joulua! Niin ihana kuin se onkin, musta on kiva saada laittaa koristeet taas kaappiin heti näin uutena vuotena.

Mariskalla on ollut tosiaan rankkaa ja ankeus Samun nukkumista (tai siis valvomista!). Toivottavasti menee ohi, en edes pysty kuvittelemaan moista, hermo olisi meikäläisellä mennyttä. Meillä menee nukutukseen nyt se 15-45 min. Yleensä tuo 15 min. Olen nyt hyväksynyt sen, kun olen niin monelta kuullut, että tässä vaiheessa on muillakin vaihtunut homma samaksi. Menee ohi tai sitten ei. En jaksa ottaa pulttia, koska muuten on yöt meillä parantuneet (luulisin, että uuden sängyn ansiosta). L on viikon verran herännyt vasta klo 8.15 vaatimatta kertaakaan mitään yöllisiä tutinnostajaisia. Kop, kop… Vissiin olisi parempi ollan ihan hiljaa näistä.

Mutta upeaa Mariska, että olette tyytyväisiä keittiöön!

Aniliini, kuten tiedät, mä symppaan niin totta tuttijutussa… Sen poisottaminen on mulle painajainen, on NIIN tärkeä tytölle. Puuh, keväällä sitten – viimeistään. Vai että Eino. :-)

Mä muuten varasin just 4d-ultran, on 21.2. Taitaa olla täsmälleen sama päivämäärä kuin Lotasta aikanaan.

Hei, mä olen kuullut tosta parkkitalosta muiltakin! Siis, että on poikain suosikki. Mun siskonpoika sai sen jouluksi ja tuntui kelpaavan. Voi liikutus Juskan kauppaleikkejä, voin kuvitella silmissäni. Mitenkäs korvat siellä nyt? Onneksi teillä on se vakuutus!

Me tavataan tänään kolmen lapsiperheen kesken ja heh, tehtiin tosi helpottava ratkaisu. Nimittäin tämä entinen gourmetporukka tilaa pizzat ja jälkkäriksi jätskiä! Nähdään niin harvoin ja tosiaan näiden pienten kanssa (yht. 4 kpl) sellainen hulabaloo, että mieluummin vain nautitaan yhdessäolosta.

Mun tekee ihan tolkuttomasti mieli blinejä, on tehnyt siitä saakka, kun Hertta niistä puhui. Teen niitä aina tähän aikaan vuodesta, joten pitää ottaa ohjelmistoon vaikka jo heti viikonloppuna.

Kiitos tosiaan tärkeästä tuesta – tänäkin vuonna! Teistä on tullut korvaamattomia. Poks uudelle vuodelle. ;-)

Nyyh, mä menen nyt nauttimaan ja lukemaan. Näitä hetkiä tulee ikävä.