Tahkoojaplussat 61

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nekku ejk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei kerkiä nyt muuta, mutta kun kuitenkin kärkytte uutisia: hyviä sellaisia kerron. Kaikki vaikutti buenolta, kaveri oli 4 pv isompi kuin odotettiin, tuntuu kasvavan samoin kuin Lotta-siskonsa aikanaan. Np 1,2 mm. Pakko mennä, palaan detskuihin vaikka huomenna. Keijulle tsempit!

No tulinpas kreivin aikaan, kun Nekku oli juuri näpytellyt hyvät uutisensa. Mahtijuttu! :))

Hienoa, jos Elsan asiat alkavat selvitä. Kyllä se Suvi siitä alkaa suttaantumaan, siihen on vaan uskottava, vaikka koettelemuksien kiemuroissa olettekin kärvistelleet. Jaksamista edelleen! :)

Keiju, mä laitoin sulle ja Riinuskalle uudelleen lomakuvat, mutta taas tuli bumerangit. Laitan vaikka kahdessa osassa tai jätän osan kuvista pois, jospas vaikka mahtuisi teidänkin boxeihin.

Stellalle kiitokset sisarusten kuvista! Vili tarkkanäköisenä äkkäsi heti piparin Leon kädestä ja tokaisi namnam!

Mariska, tulta ja tappuraa on välillä täälläkin! Lähinnä mua ärsyttää mun miehessä se, että hiemankin kireänä/huonotuulisena ollessaan suuttuu ihan totaalisesti pikkuasioistakin ja ainahan sitä syyllistä haetaan jostain muusta kuin itsestä. Heti ekana iltana lomalla otettiin yhteen ja se puhdisti kyllä ilmaa kunnolla, kun saatiin (asiallisesti) listata toistemme vikoja. Niitä sitten on yritetty korjailla ja hyvillä mielin ollaan taas oltu jo monen monta päivää. Välillä pitää vähän näyttää kyntensä puolin ja toisin, niin taas hymyilyttää! :)

Nyt iltapalan väsäykseen..

Keijun huomisia uutisia odotellessa! =)

Mä palasin vielä, kun sain pikkulikan nukkumaan. Ultrassa tosiaan kaikki näytti siltä, miltä kai pitikin, mutta olihan tuo erilainen kokemus kuin erikoislääkärin tekemät ultrat. Kyllä kätilökin selitti näkemäänsä, mutta todella paljon vähemmän otti kantaa meidän kysymyksiin kuin lääkärit ovat vastaavassa tilanteessa tehneet. Heillä ei varmaan ole valtuuksia siihen, ihan ymmärrettävää kyllä. Esim. kysymykseen nenäluusta totesi vain, ettei kuulu tähän seulaan. Plääh. No juu, tänään olisi kai ollut rv12+0, mutta tyyppi vastasi rv12+4, mutta laskettua aikaa ei siirrelty mihinkään. L kasvoi aikanaan samoin. Kyllä helpotti, yksi etappi saavutettu.

Heh, oltiin taatusti odotustilan hermostuneimmat. ;-) Hiukan särähti korvaan, kun vieressä istunut mies kysyi puolisoltaan, että "onko tää siis se juttu, mistä saa niitä kuvia mukaan"!!! Jep. Mun mielestä jokaisen kannattaisi hetki ihan oikeasti miettiä, haluaako noihin osallistua, koska totuushan on, että noissa seulotaan epämuodostumia ja niissä saattaa paljastua yhtä ja toista, vaikka_onneksi_suurimmalla osalla kaikki onkin kunnossa. Mutta noin niin kuin periaatetasolla. Sori paatos.

Vai Ansku jatkaa ”lomailua”. No, noilla spekseillä todellakin järkevä ratkaisu. Mulle töihin meno on henkireikä, mutta mähän ehdin sentään olla töissä 5 kk.

Loistavia uutisia Juliallakin ultrasta! Onnea. Ja vitsit tota vesitilannetta! Toooodella rassaavaa ja ajatuskin ahdistaa.

Ilona ja Lotta vaikuttavat hyvinkin samanlaisilta tänttähääriltä ja touhupirkoilta! Meillä olisi ollut tuo pinniksestä kiipeäminen edessä myös. L oli innoissaan uudesta sängystään ja kiipesi sinne edes ja takaisin ja pomppi siellä. Ei olisi nukahtanut itsekseen. Saa nähdä, mitä meillä on edessä…

Kiitos kuvista, ihania! Molly on ihan pro-kuvaaja, waudet.

Heh, Vili on omatoiminen. Ja vitsit, kun nämä alkaa olla niin pitkiäkin, että ulottuvat ties minne kurkottelemaan.

Onpahan hienoa, jos Elsan vaivat selkiytyvät, sillä epätietoisuus on kaikkein raastavinta.

Nyt glögille, vaikka mehuglögi onkin teeskentelyä. ;-)

Huomenia! Ukkelit kuorsailee vielä, miehellä töissä hiljaisempaa, niin pitelee takataskussa olleita pekkasia. Mä täällä kuuntelen jouluradiota, ah.
Vili nukkuu nykyisin yllättävän pitkään, melkein aina lähemmäs puolikymppiä, vaikka illalla yritetään laittaa petiin viim. 21.30. Eilen kyllä vähän venähti pidemmälle, joten venynee toisestakin päästä.

Nekku, kylläpä tosiaan käytännöt vaihtelee, meillä nimenomaan nenäluuta tarkasteltiin np:ssa, sanoi, että se nenäluun näkyminen yhdessä niskaturvotuksen ja seerumiseulan tuloksen pohjalta antaa viitteet mahdolliseen downiin, jota juuri seulottiin.
Noloa, mutta mä en yhtään muista/tiedä, oliko silloin TYKSissä np:ssä kyseessä kätilö vai lääkäri. Minkäänlaista terminologiaa ei ainakaan käyttänyt ja muutenkin vaikutti enemmän "maanläheisemmältä" eli kätilöltä/sairaanhoitajalta.

Kieltämättä tosiaan otti vähän korvan sen Nekun+miehen kanssa odotustilassa olleen miekkosen kommentoinnit. Vähän tulee fiilis, että miestä on viety kuin pässiä narusta. Noo, ei kaikki taida olla ihan yhtä skarppina näiden asioiden kanssa.

Kiitokset Stellalle myöskin tapaamis-s-postista ja Sanelmalle "kutsusta", on vielä harkinnan alla. Kilautan mun Treella asustelevalle ystävälle, josko olisi samalla tapaamisvalmiudessa. Mutta jos mies lomailee, ei siis vielä tiedä välipäivistä, niin sitten saattaapi olla, ettei tule lähdettyä. Mutta meillähän on koko kevätpuoli aikaa reissailla. :)

Mä sain ne Kelan paperit, kovasti nyt mietitään, ottaako äitiyspakkausta vaiko ei. Mitäs muut olette miettineet? Toisaalta se raha tuntuu kovin pieneltä verrattuna äp:n arvoon, mutta kun kaikki tarpeellinen on kuitenkin valmiina, niin jos sijoittaisi ne manit vaikka tuplakärryihin. Toisaalta se fiilis, kun saa niitä uusia pikkuvaatteita käsiinsä hypisteltäväksi, on ihana. Vai onkohan se näin toisella kerralla yhtä nostalgista? Ja saattaapi joka paikka pursuta pikkuvaatteita, kun kuitenkin tekee mieli shopata omaa silmää täydellisesti miellyttäviä uusia vaatteita, vaikka pidän kyllä paljon tämän vuotisesta(kin) äp:sta. Ovatko Samu, Kaisla ja Anna-Sofia saaneet pakkauksen?

Kirpusta ei ole muuten taas hetkeen kuulunut.. Huhuu!

Unohdin muuten onnitella Juliaa liikkeistä!
Jokos P teillä potkotellaan tuntuvasti? Meillä on ne Mariskan kuvaamat bileet aikas usein, tuntuu tämä tenava olevan vieläkin vikkelämpi ja liikkuvaisempi kuin Vili. Tai sitten vain tulkinta parantunut ja edellinen hieman unhoittunut. Mutta sen kyllä muistan, ettei Vili öisin herännyt temmeltämään, vaikka käänsin kylkeä, nyt sen sijaan mehudisco on aina valloillaan! :)
Viikkoja nyt siis 22+1.

Ikään kuin joku eriskummallinen möllökkä olisi hieman kurkkimassa taivaanrannasta, hope! Mukavaista päivää, me kävästään tänään (viimeinkin!) ostamassa kummityttösille lahjat.

Hinot oli Nekun ja Julian ultra kuulumiset. Tuli hyvä mieli, niinkuin myös siitä että Elsan vaikeuksiin on luvassa helpotusta. Hyvä juttu.
Mä oon herkutellut täällä töissä kinkulla, kalalla, suklaalla ja pipareilla..namia. Ei täällä normaalisti ole korppua kummosempaa tarjottavaa. Joulun kunniaksi ja asiakkaille on tämmöiset herkut..mahtaakohan muille jäädä mitään. Ruisleipä ja kylmäsavustettu lohi on niin hyvää..jos vielä yhden ottaisi..

Vatsaa polttelee, täti tulossa näinä päivinä...sitä myötä niagaran putoukset aukenevat..hoh hoijaa. Joulu meneekin sitten rättiä vaihtaessa.

Mä pääsen tänään illalla pesemään ja laittamaan kuppeja ja kippoja uusiin kaappeihin..ihanata!

Nyt täytyy jatkaa työskentelyä, ei auta muukaan. Sitä ennen vielä yksi lohivoileipä..nami. :)

Mariska, 140€ saa. Kyllähän sillä jo puolikkaat tuplakärryt ostaa! ;)

Heh, mä täällä hekottelen sun joulusuunnitelmia: "menee rättiä vaihtaessa". Ei ole kivaa runsaasti vuotaa, toivottavasti siitä tasaantuu, kun kierukka "asettuu aloilleen".

Hinot uutiset Nekulla, ihanaa! Ja Julialla myös.
Ja täällä :-) Kiitos tsempeistä, kaikki näyttää olevan mallillaan ja kuten Nekullakin, täällä tyyppi kasvaa kans 4 pv edellä :) Nyt siis 11+3 ja koko vastasi viikkoja 12 mutta ei la:ta muutettu eli pysyy samana. Niskaturvotus 1,1.
Kaveri oli niin kova potkimaan ja hyörimään että kätilöäkin nauratti. Oli muuten tosi ihana ja huolellinen tyyppi ja selitti hyvin tarkasti mitä missäkin näkyy.

Siitä 21-trisomia verikokeesta että Mehiläisessä tehdään sitä pelkkää verikoetta. Felicitaksessa tehdään vain jos niskapoimu-ultrakin tehdään F:ssa. Voisin siis huomenna mennä Mehiläiseen aamusta siihen verikokeeseen. Tietysti tuo lukema on kai aika pieni mutta onko se niin että silti sillä voidaan poissulkea vain n. 50-prosenttisesti downin syndrooma? Kyllä mä harkitsen sitä verikoetta, ei se iso juttu olisi. Huomenna se pitäisi tehdä, 6 päivää aikaa sikiön koon mukaan ja joulupyhinä on kaikki kiinni.

Meikä vetelee kaksin käsin enkunlakuja...Eeh, ja noi lakut oli tarkoitettu muutaman kamun lahjan kylkeen ja nyt mä tuhoankin pussia...argg, miten lepsu mä olen! Iskenyt makeanhimo vuorostaan, no can do :-)

Aivan ihania ultrauutisia täällä, onnittelut niin Keijulle, Nekulle kuin Juliallekin. Upeeta!

Vatsatautia TOSIAAN liikenteessä, parit treffit on pitänyt tällä vkolla perua, kun perheen muksut yökkäilee - kurjaa. Ja itse meinasin aamulla kauppareissulla laatata nurmikolle, tuli tosi huono olo. Eipä sitä tiedä, johtuuko olotilasta vai tautipöpöstä.. Mulla on kyllä _selkeesti_ enemmän kuvotusta kuin viime raskaudessa. Lähes joka ap on kehnohko olo.

Me haettiin sitten maanantaina tuplarattaat. _Hieman_ outo myyjä oli, mutta hyviltä kiesit vaikuttaa ja edukkaatkin olivat. Punaiset X-adventurekset siis, ja kovin ovat keveät ja näppärät. Ilo on työntää, vaikka onhan se hassu yhtäkkiä noin leveää kuljetusta ohjailla :) Noissa on hyvää se, että molemmilla muksuilla on oma rauha väliseinän ansiosta ja istuimen saa aivan makuuasentoon.

Juu, liikkeitä on tuntunut jo muutamia viikkoja, sellaista kuplintaa ja sivelyä lähinnä. Eilen huomasin vatsanpäältä, kun pinnassa nyki. Hehh, assosioi mua jotenkin hassusti aina ongenkohosta...;)

Muakin rassaa Matskussa se, että se ylettyy IHAN kaikkialle. Meillä alkaa ylhäällä olevat tasot kohta loppua, kun kaikki tavara on siirretty lähes katonrajaan. Roinaa on sitten mitä hassuimmissa paikoissa, esim. paketteja ja kukkapaketti pojan pinnasängyssä.
Muuten on aivan ihana poika. On semmoinen halivaihe meneillään. Tulee antamaan haleja ja voi istua mun sylissä pitkänkin aikaa. Ei kai raasu aisti, että mamma on menossa töihin?? M on selvästi kovin tunteellinen tyyppi, ja osoittaa tykkäämistä monin keinoin. Tulispa kakkosestakin samanlainen, mulle niin sopii tällainen rauhallinen kaveri :)

No mutta sehän on Ansku hienoa, että voit jatkaa ns. lomailua. Hoitoaika ois jäänyt muutenkin aika lyhyeksi, joten varmasti sopiva ratkaisu teille. Siksikin, ettet hingunnut töihin mitenkään erityisen paljon.

Mä otan äitiysrahan pakkauksen sijaan. Vaatteita on yllin kyllin, vähän liikaakin, ja jos tulokas on tytteli, on sitten kiva käydä muutamat pinkkiunelmat ostamassa itse.

Mitäs vielä..Me lähdetään jo huomenna joulunviettoon, joten en välttämättä ehdi koneelle ennen aattoa, vaikkakin pyrin siihen toki :) Olen yleensä leipojavaltuutettu meillä kotona ja kummasti isä sujauttaa mulle myös pari paketoitavaansa, joten hommaa riittää kotipuolessakin. No mutta, en vielä toivottele jouluja, kuitenkaan.

Ai että kun ois kiva jaksaa leipoa jouluksi... mutta taitaa jäädä tältä vuodelta. Oon mä sentään yhden satsin torttuja ja pipareita tehnyt valmistaikinoista. Tänään ajattelin tehdä vieraille sillä Sanelman brownies-reseptillä tarjottavaa. Leipomisesta ja omatekoisten karkkien väsäämisestä tulee kunnon joulufiilis!

Onnittelut Nekulla ja Keijukaiselle huojentavista ultranäkymistä! Tosi hyvä joululahja. Kuten myös Suvin tilannetta luin tyytyväisenä. Toivottavasti Elsan voinnissa tulee pysyvä käänne parempaan!

Mä en ottanut myöskään Kaislalle äitiyspakkausta. Kaikki Leon äp-kamat ovat hyvässä kunnossa ja niitä on käytetty Kaislalla. Paitsi toppapukua, kun se 2005 pakkauksen puku oli mun mielestä susiruma. Pinkkiunelmia ym. tyttöjuttuja olen ostanut Leon vanhoja vaatteita täydentämään. Aika paljon Leon vaatteita ehdin jo panna eteenpäinkin.

Kiva Piritta, että saitte kiesit. Meidän Babywelteissä on ihan samanlainen runko kuin x-Adventureissa. Mä olen tykännyt rattaista, kun ovat niin kevyet ja kapeat. Leo mahtuu niissä ihan hyvin vielä istumaan, vaikka tilaa ei hirveästi olekaan. Kelpo menopelit mun mielestä kaikin puolin.

Me lähdetään joulureissuun lauantaiaamuna, ensin mun vanhemmille ja sitten miehen porukoille. Tämä ilta ja huominen menee vieraita kestitessä. Ja nyt pitääkin rientää harrastusten pariin.

Ja lopuksi pitää vielä munkin hörähtää Mariskan viestille - oli aika hauska lohileipineen ja rätin vaihtamisineen... :D.

Helpotuksen huokaus purkautui noita ultraviestejä lukiessa! Nyt voi sitten rauhoittua jouluviettoon tahkoojaplussienkin osalta. Kiitos näistä lahjoista!

Musta on tullut ihan herkkis tän äitiyden myötä. En tiedä onko kukaan seurannut Pako-nimistä sarjaa tiistaisin? Mä en voinut katsoa sitä tiistaina kun siinä yksi niistä pakolaisista yritti saada apua tyttärelleen ja sairaalassa vaan kyselivät vakuutusta:-(. Yhtään en pystynyt ymmärtämään että se oli vaan elokuvaa.

Nellis on niin hauska kun nostelee yläruumistaan suorille käsille mutta peppu painaa edelleen liikaa. Ihan kun punnertaisi huvikseen:-). Lähikaupan pukille ja porolle hymyili mutta ei tainnut ihan ymmärtää mistä oli kyse. Kivat punaiset releet tuolla partahepulla ja aika iso koira (ainoa eläin mitä N on tähän mennessä nähnyt).:-))

Huomenna mennään illalla syömään koko kolmen hengen perheellämme:-). Pöytä varattuna lempiraflastani (takuuvarma italialainen ruoka) ja molemmat rakkaat mukaan niin tarviiko sitä muuta synttärilahjaa? Mies yrittää kai löytää jotain, meni tänään vasta töihin taudin jälkeen. Minä sanoin kysyttäessä toivomuksia että timantteja;-)). Ehkä en sitten saa lämpökerrastoa??

Huomenna on vielä aikaa täällä hengaamiseen joten en toivottele vielä mittään muuta kuin aurinkoisen päivän rippeitä!!

Kiitos kaikille :-)
Katsoin että ultrakuvissa oli myös missä vauveli "katsoo" suoraan "kameraan", aika huisisti näyttää joltain avaruusoliolta :)

Sandemanille jo etukäteen varmuuden vuoksi hyvää syntymäpäivää (jos en jostain syystä huomenna ehdi toivottelemaan)! Olisko Töölössä tämä ravintola :D?
Ihanaa varmasti tulee teille illastaessa.

Mulla olis muuten ollut toi np-ultra vasta ensi viikolla jos se neuvolatäti olis laittanut päivämäärät oikein. Kun se ei mihinkään laittanut sitä ivf:ää eivätkä Kättäriltä siitä sitten tienneet. Mutta onneksi kaikki jo näkyi mitä pitikin ja kaveri oli kummiskin isompi. Mutta ärsytti taas se neuvolatyyppi, jotenkin ymmärrän niitä hoidoista raskautujia jotka käy yksityisellä neuvolassa.

Sande, mä seuraan Pakoa. On mieletön sarja! Ikävä tietty toi sun mainitsema kohtaus :(

Aniliini, vielä ei ollut kuvia tullut. Pirittalle sen sijaan kiitos kivasta fotosta :) Ja oikein ihanaa joulunaikaa teille jos et huomenna ehdi koneelle enää!

Hienoa, hienoa lukea Keijunkin hyvistä ultrakuulumisista. Kelpo kasvajia sinun ja Nekun vauvelit, kun menevät monta päivää aikaansa edellä. :)

Shopping-reissu tehty, ihmeen "vähän" oli väkeä liikkeellä. Luulin, että saa edetä kyynärpäätaktiikalla, muttei tarvinnut. Lahjat siis ostettu, huoh. Onneksi oli selvät sävelet.

Hih, mä hekottelen Sanden lämpökerrastolle! Oliko niin, että miehesi mieluusti ostelee käytännöllisiä lahjuksia?
Vaikka mikäs sen lämpöisempi lahja tällä hetkellä, vaikka aurinkoinenhan tänään pilkottelikin, niin viima oli kyllä vimmatun pureva, kun äsken hetki ulkoiltiin kauppareissun jälkeen.
Mukavaa, kun pääsette perheen kesken ravinteliin syömään, toivottavasti Nelliskin viihtyy! Onnea vaan synttäreiden kunniaksi!

Piritta ja Stella, miten pieneen tilaan tuplarattaanne taittuu? Meillä on postimerkin kokoinen kenkäeteinen, yhdistelmät vie siitä puolet, mihin ihmeeseen mä tungen vielä toiset mokomat ja vielä leveämmät?? Varastokin on kylmä, pöh.

Huomenna ruokakauppaan ja kampaajalle, miehen isukki tulee meille vkl:ksi, joten voipi olla, että en hetkeen ehdi kirjoittelemaan. Mutta joulut toivottelen vasta tuonnempana! :)

Jesh, onnittelut Nekulla ja Keijulle ultrista. Mahtava lahja, kuten Sandekin totesi.
Hienoa myös, että Suvin Elsalla alkaa näkyä valoa tunnelin päässä.

Nekku, kerrohan miten saatte Lotan nukkumaan sänkyynsä? Meillä on nyt iltaisin 1-2 tunnin taistelu asian kanssa. Viedään sänkyyn, jossa juo maitoaan samalla kun luetaan satu. Näin on tehty pinnis-aikanakin. Noh, sitten alkaa se taisto, että Ilona jää sänkyyn, mutta noin minuutin kuluttua juoksee olohuoneeseen. Sanon, että "sänkyyn" ja "nyt nukutaan". Sama toistuu 20-50 kertaa!!! Nyt yritimme niin, että sadun lukija jää sängyn viereen nojatuoliin istumaan, noh sitten Ilona karkasi kuitenkin huoneestaan. Jee jee... Sitten yritin vielä niin, että istuin itse sängyn reunalla ja taputtelin tyttöä. Ilonapa alkoi kiipeillä reppuselkään ym. temppuilla. Laitoin takaisin makaamaan ja sanoin, että "nyt nukutaan". Ei auttanut. Siirryin takaisin nojatuoliin ja sitten kyllästyin ja tulin olohuoneeseen ja jatkoimme alusta.. Hohhoijaa. Nyt Ilona uuvahti sänkyyn, aikaa on mennyt puolitoista tuntia, jona aikana olen joko istunut Ilonan huoneessa tai kävellyt olohuoneen ja Ilonan huoneen väliä.
Vinkkejä otetaan vastaan!
Toivon kovasti, että tämä on taas vain yksi vaihe kunnes tottuu uuteen sänkyyn.

Nyt väsyttääkin sitten sen verran, että hyvästi oma aika tältä illalta ja eikun sänkyyn.

Huomenta, täällä yksi Petteri-punakuono ilmottautuu. Iski meinaan ihan järkky nuha. En tiedä johtuuko tää remonttipölyista vai onko joku virun iskennyt. Toivottavasti ei tartu poikiin.

Eiliset riidat miehen kanssa sovittu, sovintoseksi on mahtavaa :) Täytyykin ruveta vääntämään tikusta asiaa useamminkin jos sen päätteeksi saa kunnon kyydit. Sorppa levottomat jutut heti aamusta.

HYVÄÄ SYNTYMÄPÄIVÄÄ SANDE!!

Hinoa, että Keijulla meni ultra hyvin. Onko teillä mitään työ nimeä tälle "tyypille"?

Täällä on kanssa yksi joka on aivan koukussa Pakoon. Aivan mahtis sarja.

Julia, mä tein T:n kanssa niin että jos karkas sängystä, niin vein vain takaisin sanomatta yhtään mitään. Peittelin ja lähdin pois. Sen pitäisi tepsiä ettei saa tempuilla puhetta tai huomiota aikaiseksi. Eka viikko oli tosi raskas, poika karkas illassa vähintään sen 50 kertaa. Mutta kyllä se siitä, voimia ja pitkää pinnaa!

Muutes nyt kun lapsoset ovat oppineet kävelemään ja ehkä availemaan ovia. Pitäkää ovet lukossa. Teemu oli jotain 2 v, kun karkas pihalle mun puhuessa puhelimeen sisällä (tein töitä siihen aikaan kotona). Mä en oo ikinä pelästynyt niin paljon kun silloin. Oli kauhea tilanne kun huomasin että ulko-ovi oli auki ja etupihalla ei ollut ketään. Siinä sitten miettii sadasosasekunnissa, meneekö ensin tielle, ojalle vai takapihalle. No poika löyty 50 metrin päästä metsästä. Onneksi ei ollut lehtiä puissa, niin näin hänet heti takapihalle mentyäni. Meidän kissaa oli lähtenyt sinne seuraamaan. Ulkona oli ehkä + 2 astetta lämmintä, pojalla ei ollut muutakun hihaton t-paita päällä. Ei kyllä mullakaan ollut kenkiä sen verran vauhdilla lähdin poikaa etsimään. Muistan niin hyvin kun nostin pojan metsässä syliin, hän vaan tokaisi äiti-kylmä. Ei mikään ihme.
Meillä oli kyllä suojelusenkeleitä matkassa, lähistöllä on syvä oja, tiellä oli siihen aikaan kova rekkaliikenne tietöiden takia..onneksi meni vaan metsään, vai olisiko kissa sen sinne johdatellut viisauttaan(/pirullisuuttaan.)
Ei ole tarkoitus pelotella, mutta nää kerkeää yllättävän kauas, yllättävän nopeasti. Sanokaa miehillennekin että laittavat oven lukkoon töihin lähtiessään, kun itse vielä nukkuu.

Nyt jatkan töitä, meinaan lähteä joulunviettoon puolilta päivin. Kotona on netti rikki joten on turvallisinta toivottaa Hyvää Joulua ja syvä kiitos tästä vuodesta. Olette korvaamattomia!

Hyvää Syntymäpäivää Sandemanille!

Tänks Mariska, samaa periaatetta olen ajatellut, että ei turhia hölistä ja anneta huomiota. Niin tehtiin aikoinaan tassuttelu-unikouluakin. Juuh, se on se 50 kertaa illassa, eikä todellakaan ole liioittelua! Uskokaa tai älkää.
Eilen kun sain viestini rustattua, niin eiköhän tuolta yksi pörröpää vielä pinkaissut ja meni vielä puolituntia lisää ennen kuin nukahti klo 23 pintaan. Huh, hyvä kun ite pysyin enää hereillä. Me miehen kanssa nukutetaan Ilona vuoroilloin. Eilen oli mun huki.

Oman lisänsä levottumuutta varmasti tuo Ilonan yskä ja nuha. Säi eilen lääkekuurin. Korvat ja keuhkot ok, mutta kurkku punoittaa ja nielu täynnä limaa ja siltä se todella kuulostaakin, aivan kuin oksentaisi kun yskänpuuska tulee.

Mariska tuo oli loistava pointti muistuttaa kaikkia pitämään ovet lukossa kun taaperot alkaa itse availemaan ovia. Sus sentään sää oot taatusti ollut kauhuissas.
Meillä on kans siinä opettelemista, sillä Ilona on aivan viime viikkoina kunnostautunut ko. asiassa. Illalla pitää muistaa monta asiaa - kuten ovet lukkoon, puukot sivuun leikkuulaudalta (pitäis muistaa laittaa jatkuvasti), alakerran rappujen turvaportti kiinni (unohtuu auki kun illalla unenpöpperössä käy pyykkejä nostaan) ja monta muuta pikkujuttua. Niin, nyt esim. pesuhuoneen ovi kiinni, sillä siellä on muutama ämpäri ja vanna täynnä puhdasta vettä. Kiva kun humpsahtais veteen niin että mää vielä nukkuisin. Huh. Taidan taiteilla hakasen oveen vielä tänään kun nyt asiaa ajattelen.

Jaha, lähdetään ulkoilemaan, Ilona jo vetää kauluria kaulaansa ja kengät saavat kyytiä.

Sandelle hyvää synttäriä! Timantit on aina hyvä toive. Mulla on vielä Lotan “syntymädiamondsitkin” lunastamatta. ;-)

Mäkin täällä hörisen Mariskan rätti- ja lohijuttuja, heh. Meille sitten kuvia uudestä köökistä!

Me oltiin äsken Keijun kaa lunchilla, kun hää on tässä meidän kulmilla töissä. Melkoinen ähky. Raivo Roosna nukahti kotimatkalla, olikin kiukkuinen, kun heräsi aamulla klo 6.30. Kylläpä teidän lapsoset muuten nukkuu aamuisin myöhään, Vilikin siis! Lotta herää n. klo 7.15 ja nukkumaan ab. klo 21. Mitenkäs päikät sitten? L koisii vaihtelevasti, nykyään yleensä n. 1,5 h. Joudutko Mariska herättelemään poikia aamuisin, vai heräävätkö itsekseen?

Julia, meillä menee nukkumaan meno samaa kaavaa kuin pinniksessäkin viime ajat. Eli viedään sänkyyn ja pidetään kättä olalla, kunnes on ihan sippi. Aikaisemminhan nukahti omin neuvoin, mutta se tyssäsi kuin seinään ehkä kuukausi sitten. Olen ns. nukutusvastainen, mutta ei vain ole ollut paukkuja muuhun ryhtyä just tuon sängyn vaihdon vuoksi ja muutenkin. Kun sitä yritettiin pinniksessä, nousi seisomaan ja alkoi huutaa ihan hysteeristä paniikkihuutoa, kun laittoi takaisin makuulle ja lähti pois. Äh. Joten siis meillä istutaan vieressä, mutta sekin huomattavasti mukavampaa nyt, kun ei tarvii kurkotella. Aikaa menee yleensä n. 5-15 minuuttia eli aika hyvä. Toi olis kyllä parempi, että vain veisi takaisin. Josko pian jaksaisi ryhtyä. Vieläkö Illillä on tutti?

Lotta tosiaan saa auki ovet ja vaikka mitkä. Pitää olla varuillaan.

Aah, kotona taas. Viiden päivän reissu takana. Pukkasi pienimuotoista perhekriisiä illalla, kun huusholli oli kuin pommin jäljiltä eikä herra ollut vapauden huumassaan malttanut tyhjentää edes tiskikoneesta puhtaita asioita! Siihenhän meneekin about 2 minuuttia… Siinä vaiheessa meinasi palaa päreet ja raivasin itselleni elintilaa melkoisella vimmalla. Selitti, ett kun oli jouluostosten tekemistä ja pitkiä työpäiviä... Eli sitä samaa, mista Mariska taannoin valitteli, kun joutuu ihan itsestään ja töistä huolehtimaan, mies siis. Huoh, parantumattomia jossain asioissa ja on se pakko olla joku sukupuolijuttu-stereotypia-yleistys tai jotain. Plääh.

Olin kampaajalla eilen. Oli aikakin, nääs kuontalohan oli sellainen variksenpelätin, että oksat pois.

Likat, mun (überurpo) bossi oli buukannut (työ)spostin kautta mulle kalenteriin jo kolme möteä! Jotenkin otti aivoon. Tarttee varmaan marssia neuvottelemaan palkasta suorilta uudelleen, jos kerran olen noin heleveetin tärkeä, mitä mötejen topicit osoittavat. En avannut “kutsuja” enkä aiokaan confirmata niitä ennen kuin offiisilla. Ehtiihän tuota.

No niin. Mä keikun täällä joulun tienoillakin, mutta jo nyt toivottelen kaikille ihanaista joulumieltä! Nauttikaa. Tää lähtis nyt siivoamaan…

Hello! Kiitokset ihanaisista joulukorttikuvista Aniliini ja Hertta! Suloisia.

Nekulle ja Lotalle kiitos lounasseurasta! Olipa mukava turista ja nähdä Lotta, ihana tempperamenttinen ilopilleri! Kiva kun olette päässeet hyvin kotiin. Mä sain shoppailtua vielä vikan joululahjan ja nyt on hankinnat ruokia lukuunottamatta tehty. Huh!
Äh, tota sun bossia. Meillä kans töissä pari (esi)miestä on suhtautunut vähintäänkin mielenkiintoisesti mun raskausuutisen tokaisemalla "aha" ja kääntämällä selkänsä :/

Aniliini, onkohan ne kuvat sitten tosiaan vaan liian isoja mun meiliin, se postilaatikko on kyllä ihan minimaalinen. Koetan vähän tyhjennellä.

Mariska, hyvä kun saitte miehen kanssa asiat sovittua. Juu, sovintoseksi rules :) Tsemppiä flunssailuun, toivottavasti hellittää jouluksi. Hui tuota Teemun karkuretkeä aikanaan!
Työnimeä meillä ei ole, perheen joulukortteihin kirjoitin pikku-Mato mutta eihän se nyt enää varsinaisesti madolta näytä :)

Voi olla että loppupäivä menee nopsaan vikat hommat tehdessä ja pitää lähteä vähän aikaisemmin kotiin. Meillä kans joulusiivous totaalisesti tekemättä.

Eli tässä vaiheessa kiitän teitä kaikkia tämän vuoden loistavasta seurasta ja vertaistuesta sekä toivottelen erittäin rentouttavaa ja ihanaa joulunaikaa! Olen ensi viikon to töissä eli enköhän silloin tule tänne kurkkimaan.

Heippa!
Vaivaiset 6h harrastamista takana, huh. Olipa meillä likaista! Vielä olis vessat ja kylppäri pesemättä, ehkä viikonloppuna...

Kiitos joulukorteista ja kuvista ja hinoista ultrakuulumisista, mahtia!

Ihan samaa mieltä kun Mariska, että ovet lukkoon! Juska avaa ovet mennen tullen, joten ulko- ovet on pakko pitää lukossa ja yläkerrassa portti kiinni vaikka alkuyön nukkuukin ovi kiinni. Hui kamala tuota Teemun karkaamista, voin kuvitella tunteen.

Meillä Juska jää hyvin uuteen sänkyynsä, joten ei ole oikein antaa neuvoja. Ainoa harmi sängystä on se, että herää aamulla aikaisemmin kuin ennen (6.30-7 kun ennen heräsi 7-8 välillä) ja sytyttää koko yläkertaan valot! Tulee meidän makkariin ilmoittamaan, että "Juska heränny aikasin" ja täysi vauhti päällä. Huh.
Oletko Julia laittanut kylmästi makkarin ovea kiinni? Mitähän Illi siitä tuumaisi?

Leohan on ketterä kun jo kuperkeikkaa tekee! Juska on aina ollut hieman "köntys" ja kun on ollut isokokoinenkin niin tuon puolen kehitys hitaampaa. Sanoja taas tulee Leonkin edestä :) 4 sanan lauseita jo tällä erää. Ja R ja S hinosti sorauttaen ja sihauttaen.

Nekku, allekirjoitan NIIIIIIN tuon sun mieseitajuasiivotaennenkunkäsketään- jutun. Mäkin välillä ihmettelen, mitä ihmettä miehet ovat koko illan tehneet kun kaikki on levällään kun tulen töistä... Uskon myös, että on sukupuolisidonnaista.

SANDELLE IIIISOT SYNTTÄRIONNITTELUT!!! Täällä myös eräs pakofani, mieskin katsoo. Muksaa iltaa!

Niin, mä en tosiaan tiedä mitä Juskan korville tehdään jos tulehdukset jatkuu. Lekuri tosin sanoi, että tämä alkutalvi on ollut aivan kamala. Putkikorvavuotoja on ollut puolet enemmän kuin aiemmin, syynä tämä pirun sää. Sais tulla pakkasta kunnolla, että pöpöt sais kyytiä!

Mäkin puolestani toivotan kaikille Tahkoojattarille perheineen ihanaa ja leppoisaa joulua! Kiitos myös siitä kuuluisasta vertaistuesta, on meillä mahtava porukka tässä!

Voi pojat sentään, onpa tänään ihanaa olla tahkoojamama! N päätti äidin synttäreiden kunniaksi nukkua viime yönä klo 20-5.30 inahtamatta kertaakaan. AH, mitä luksusta! Sitten syötön jälkeen paahtoi vielä kasiin. Hyväuninen pimatsu, kun nukkui päikät klo 10-11.45 ja nyt on toisilla unosilla alkaen 14.45. On kyllä ihanaa silloin kun päivät menee suunnitellusti. Ja nyt kun päästin tuon suustani niin loppuilta on tietty yhtä h*lvettiä?
Kiitosta vaan onnitteluista, kuten sanottu, on aika vanha olo. Varsinkin kun te muut olette niin hehkeitä ja nuoria:-(. Mutta paistaa se päivä risukasaankin, ehkä. Vielä en ole lahjaa saanut, itselleni ostin kukkia kun käytiin Nelliksen kanssa ulkoilemassa. Jospa vielä järkkäisin ne ja sitten saisi joulukin tulla...vain yksi pieni pakkausoperaatio edessä ja huomenna ensin tonttuilemaan kummilapsille ja illalla ystäväpariskunta meille syömään ja sunnuntaina vielä mies säntäilee lahjaostoksilla. Aattona käydään hautausmaalla mun mummin ja ukin haudalla ja sitten suunnataan anopille saunomaan ja valmiiseen ruokapöytään. Joulupäivänä herättyämme lähdetään skuggaan viikoksi, ehkä päästään käymään lähirinteessäkin. Uusi vuosi menee maalla, tulee pari pariskuntaa vieraiksi sinne. Rentoa oloa, ei liikaa pingotusta.

Ai muuten, se mun paljon parjattu työnantajani kutsui mut "pikkujouluja" viettämään maaliskuussa, mennään Leville. Not bad, varsinkin kun mies sanoi että tottakai meet ja kyllä me pärjätään. Hih, arvatkaa ootanko hulluna nyt maaliskuuta??;-))

Mut nyt........IHANAA joulua ja onnellista uutta vuotta koko poppoolle, mahakkaille, äideille, lapsille ja niille sottapytty-miehille! Olette parasta A-luokkaa!