Tahkoojaplussat 63

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiitu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
HIHHIHI, oravasta vauvakuume, mä en edes huomannut sitä, mutta tuo M:n jälkikommentti sai hekottelemaan :)

Aamu alkoi ihanasti sydänäänillä. Pissassa jotain tulehdukseen viittaavaa, pitää viedä näyte huomenna. Rakenneuä 25.2. Siinäpä suurimmat, helpotti kyllä kovasti!!
Nyt kerroin esimiehellekin, sille uudelle kotkalle ja oli tosi kiva, onnitteli jne. Hänellä itselläänkin 2 lasta, joten oletinkin suhtautuvan suht asiallisesti.

Keiju muakin ahdistaa toisten vauva-arki. Ohjelmassa on joka kerta eri pari ja siinä ehkä keskitytään enemmän siihen hetkeen kun vauva tulee kotiin ja syntymään jne. Jotenkin kiinnostava, kun on tosiaan oikeita ihmisiä.

Mä palailen ip:llä, nyt syömään!

Terve.
Meikällä on kuulkaas uusi look: otsis! Eikä ole koskaan ollut. Hui, huisia...muuttaa kyllä ulkonäköä tod paljon. Ja piristää. Mutta ou jeah, mikä taisto aamulla, että ne sojottavat tikut saa jotenkin aisoihin - nyt ymmärrän otsisihmisten tuskan, kun hiukset ei asetukaan niin kuin haluaa. Himputti, yleensä mun tukanlaittoon (ai mihin laittoon...) menee aamuisin 2 min, nyt tuhraantui _ikuisuus_. Ja edelleen näyttää kammolta.

Ja siis, 3 tunnin yöunien jälkeen hiustenlaitto tuntui entistäkin veemäiseltä. Mies heltyi 24 aikaan ja otti pojan meidän väliin, kun heräs ja itki, mutta eihän mun nukkumisesta tullut mitään. Kerran poika tippui lattialle (menee aina nukkumaan jalkopäähän..) ja viiden aikaan haahuili eteisessä.. Että pandaa täälläkin. Kylläpä mies tyytyväisesti kuorsasi vieressä..grr....

Hattua siis Kata teidän perhepedille. Onhan Vane jo iso tyttö, joten vie oman tilansa pedistä. Mutta tietty jos Vane heräilee yöllä, on helpompi rauhoittaa, kun on vieressä. Ajatella, että teidänkin tyttö on pian vuoden! Ja kiva muuten kuulla, että olet niin positiivisella mielellä, vaikka teillä edelleen on heräilyjä. Olet varmaankin kyllä jo niin tottunut niihin :)

Mariska, samanlainen touhutaavetti meilläkin. Tai siis a) rikkoo heittämällä kaikenlaista mutta myös b) jaksaa tutkia jotain tiettyä asiaa pitkäänkin. Mutta voihan video, mihin kaikkeen ylettyykään! Mun kaverilla on tismalleen samanlaiset pojat kuin teillä: toinen on paljon vilkkaampi ja touhukkaampi, kun taas nuorempi paljon rauhallisempi ja sellainen tutkijaluonne. Musta on kyllä aikas kiva, että mies saa välillä viettää arkea meidän pojan kanssa ja mä saan lepuuttaa hermojani täällä töissä ;)

Nlakävijät, laittakaas tuoreita kuulumisia asap.

Kamala muuten toi Heath Ledgerin kuolema =( Vei - ilmeisesti - huumeet taas nuorta tähteä...ja sillä oli pieni tyttökin, niisk.

Paltsu alkaa, moi!

Mäkin hekottelen Mariskan jälkikommenttia. :-D

Sydänääniä kuulin minäkin aamulla, mutta silti ahdistaa. Ei saanut niitä ihan heti välittömästi kuuluviin ja omakin pulssi oli varmaan 200 siinä vaiheessa. Löytyivät siis kyllä, mutta eivät sillä silmän kääntämällä, kun laski anturin vatsalle. Ei muuta ihmeellistä, hb oli laskenut 119 ja sanoi, että vähitellen voi alkaa syömään rautaa.

Kiva gissa, että sait pomolle kerrottua!

Päärynä kuulemma muuten hedelmistä jeesaa kovaan vatsaan. Tiedoksenne.

Nyt yritän vongata kollegat sapuskalle, järkky nälkä.

Jesh, sydämet sykkivät ultrissa, eli kaikki hyvin. Hinoa.
Nekku, olin viime viikolla neuvolassa, eikä meinattu saada tykytystä kuuluviin. Ei tuntunut kivalta, vaikka vauva potkiikin jo paljon ja sen perusteella on luottavainen mieli. Silti mullakin pulssi käväisi taatusti yli sadan. Pääasia, että lopulta kuului.

Hertsyykkeri mitä sairastamisia ja murtumiakin ! täällä. Jösses sentään mikä puoskari.

Nonni, luulin Illin jo nukkuvan pvuniaan, niin eikös se nyt haahuile tuolla yläkerrassa ja huutele mua...adios.

Moi!

Sydänääniä kuuluvissa, hienoa! Keijunkin tuoreita uutisia odotellen.
Mullakin viime viikolla kesti _tosi_ kauan, ennen kuin sydänäänet saatiin kuuluviin, vauva perätilassa ja äänet kuuluivat näin ollen ihan tuosta kylkikaaren välistä, ei hoksannut heti niin korkealta kokeilla. Mutta sama juttu kuin Julialla, liikkeet tuntuvat, niin en ollut huolesta soikeana, vaikka vähän säikäytti. Aiemminkin on molemmat pennut säikäytelleet, kun liikkeet ei olleet vielä tuntuvissa, silloin kyllä hikoiluttaa ja pelottaa ihan ältisti.

Hehee, nauramaan sai mutkin Mariskan kommentti, mutta myös Tiitun "odottajien sukupuolen arviointi..."
Kiitokset muuten ennustaja-Mollylle, jännityksellä odotamme povauksiesi paikkansa pitävyyttä! :)

Piritta, nyt kuvaa nassusta ja massusta! Halutaan nähdä sun uusi look!! Mulla otsis ollut jo pari vuotta ja vääntöä aamuisin myöskin. Paitsi täällä kotirouvana ollessa..

Hieno juttu, että gissan esinainen suhtautui hienosti, niin pitääkin!

Meillä Viliä taitaa kyllä tosissaan kuu valvottaa. Mun mielestä vähintään kolmas kerta, kun nukkuu todella levottomasti täyden kuun aikaan. Hyörii ja pyörii ja tulee viereen ja potkii ja kääntyilee siinäkin, mitä ei normisti vierellä tee. Kauanko kuu vielä mollottaa??
Pandattaa täälläkin, menen pikapikaa myöskin päikkäreille..

Mä ostin tänään lämmintä savukalaa torimyyjältä meille lounaaksi ja kommervenkkejähän siitä tuli. Vili tykkää kalasta kovasti ja lenksun jälkeen vaati "tavaa, tavaa" kiireellä. Mun riisuessa vielä päällysvaatteita ehti jo avaamaan kalakääreen ja niin se fisu luiskahti lattialle, great. No, se ei naurattanut, mutta onneksi oli puhtoinen lattia. Ruokailumme jälkeen annoin kissallekin osansa, joka tietystä syystä ruokailee nykyisin pakastimen päällä. Menin itse pyykin laittoon, niin eiköhän eteisen lattialla ollut kaksi kamua, joista toinen mussutti kisun lautaselta toisesta kädestään lohta ja toisella syötti kissaa, jaiks. En kyllä itse niin läheisenä kumppanina Paavoa pidä, mutta väkisinkin nauratti. Miten lie Vili ylettynytkin kurkottamaan pakkasen päältä lautasen, eikä kyllä jäänyt nälkäiseksi, kun omalta lautaselta annos ei ihan loppuun asti kulunut.

Joten kurkottelua täälläkin _ihan joka paikkaan_. Tavaroita on hajonnut yllättävän vähän, tottelee kyllä tosi hyvin tällä hetkellä. Kun tässä oikein hehkutan, varmaan talo kaatuu päälle illalla pojan toimesta.

Mä en ole sitä vauvasarjaa katsonut, milloin ja mistä tulee?

Peukkuja Mariskalle, jotta vauvakuumeilusta pääsisitte itse toimeen! :)

Keijulle on pitänyt kommentoida kahdesta asiasta. Mullakin on/oli kova sohvakuume, meillä on nahkasohvat, joista en pidä ollenkaan. En materiaalista, en väristä, en mallista. Ovat miehen isoisältä peritty, ehti ostamaan ne juuri ennen kuolemaansa muutama vuosi sitten. Nyt olen hylännyt ajatuksen uusista sohvista tällä erää, nuo ovat niin helppo puhdistaa, sillä niitä pikkuisia käpälänjälkiä on _joka paikassa_, vaikka usein kädet pestäänkin, eikä ruokaa syödä kuin pöydän ääressä. Joten hyvä, jos omanne on helposti puhdistettavaa matskua!
Ja taapero-sanasta mulla oli sama fiilis kuin sulla, se kalskahti kovasti korvaan, mutta nyt on jotenkin täällä kirjoittaessa iskostunut kirjoituskäyttöön (en edelleenkään käytä sitä puhekielessä) ja yleistynyt sana on muutenkin viime vuosina, hyvin usein virallisemmissakin artikkeleissa puhutaan taaperoista pikkulapsien sijaan. Me käytetään ehkä eniten napero- tai pikkupoika-sanoja puhuttaessa.

Vitsit, mäkin haluan kokeilla mutakakkua, en ole tehnyt ikuna. Nam. Nyt pitää kyllä varmaan luistaa arkilupauksesta ja ottaa pieni pala jädeä, jotta makeanhimo kaikkoaa. Vai söiskös marjoja ja jugua..? Muuten, missä jogurtissa on n. 15 palaa sokrua, huimaa ja uskomatonta!! Nastaa, että Lotalle kelpaa luonnonjugu, meillä ei.

Nyt lukemaan/tirsoille. Ai, niin se jäde..........

Tuli taas hetketksi luppohetket töissä... menee vähän liian herkästi totaalilorvailuksi, vaikka ois hyvä edistää koko ajan jotain hommaa.

Heh, no nyt kyllä muakin naurattaa Mariskan oravakuumeilu ja Gissan uusi kotka :D Mä en aina edes huomaa, jos joku korjaa sanomisiaan jälkikäteen.

Hyviä kuulumisia nloista, hyvähyvä. N, ei munkaan masu-asukista saada heti ääniä, löytyy jossain vaiheessa, muttei välttämättä heti, kun anturin laittaa vatsalle. Itse asissa mullakin oli melko matala hb, joka vissiin tavallista tässä vaiheessa, mutta mun th totesi vaan, että jos alkaa väsyttää, niin ota sitten extrarautaa. Varmaan kantsis ottaa noita Ladyvita-raskaustabuja sen 3kpl, mikä kehotetaan, tökkii vähän toi määrä. Meinaan sitten ei varmaan ois rautaongelmia, maybe.

Voihan viliä :-) Nää lapsen on tosiaan NOPEITA. Mä en voi selkääkään kääntää, jos M istuu tuolissaan, koska on heti roikkumassa keittiön lampussa tai tavoittelee maitopurkkia pöydällä sillä seurauksella, että maidot on pitkin lattioita. Kärsivällinen äitihän tota kestäisi, mutta mä en...

Ansku, noissa ihan tavan Valion ja Inkun joguissa on sokeria kyllä mieltsit määrät. Vaikka blandaisin luonnonjuguun, on mun makuun vieläkin liian makeeta. Rasvaton j. on taas yleensä liian liirua tai teennäisen makuista. Vaikiaa.... ;)

Huimasti oli tekstiä, katsotaan miten pitkälle pääsen kommentoinnissa ennen kuin N herää.
Tauti alkaa olla voitettu, vaikka aamulla irtosikin yksi niskapee, aina yhtä juhlaa sellaisen siivoaminen...

Gyneltä sain burana800- ja Meliane-pillerireseptin, endoa ei havainnut ainakaan tyypillisissä paikoissa eikä ultralla. Pilsut aloitan sitten ens kierron alusta, en ole noita aikaisemmin syönyt, niissä on kuulemma vähemmän estrogeenia (joka vauhdittaa endoa) kuin Femodenissa jota aikaisemmin söin. Muuten siis kaikki kunnossa, endoa pyritään pitämään kurissa nyt siis hormoneilla kunnes on (mieheltä) lupa yrittää toista lasta.

Ihanaa että olette kuulleet sydänääniä, se oli musta nlakäyntien kohokohta vaikka aina yhtä jännää. Mä en sitten uskoisi enää omia tuntemuksia lapsen sukupuolen kohdalla, enkä mummujen vatsanmuodon arvuutuksia, koska mulla oli NIIN poikaolo/arvaukset ja lopputuloksen tiedätte.

Voi argh, Vane siirtyy jo yksiin uniin. Meillä on palattu kaksiin, kun N on ruvennut heräämään seiskalta jolloin saa maitoa, kasilta puuroa ja ysin jälkeen onkin jo valmis torkuille. Tänään otti vain tunnin unet aamusta, mutta onneksi on nyt nukkunut jo 1,5 tuntia vaikka yrittikin jo tunnin jälkeen heräillä. Tänään ei lähdetty jumppaan ettei tuo tauti tarttisi muihin lapsiin siellä, ei sitä toivoisi kenellekkään.

Huomenna mäkin pääsen kampaajalle. Mummo tulee meille Neltsin kanssa ja mama pääsee yksin liikenteeseen. JES. Jos laittaisi jotain raitoja että piristyisi. Mulla on varsinainen irokeesi otsalla kun imetyksen alussa lähti niin paljon hiuksia ja nyt ne on tuollaisia 3 sentin mittaisia tuossa jakauksen/otsan kohdalla. Tosi styleä.

Jes, vahvistan Nekun tiedon päärynästä ja lisään että banaani vastaavasti kovettaa. Sitä vatsaa.

Aivan, vauvaohjelma on siis kanadalainen (tulee Nelpalta klo 13 kai ma-to, kotiäitiaikaan) mutta siis tyyli on ameriikkalainen. Käsittääkseni Kanadakin on pohjois-amerikkaa;-)). Viimeksi kun katsoin siinä oli joku pariskunta joka oli AVOliitossa (huikamalaa äkkiä pitäis mennä naimisiin) ja halusi synnyttää kotona. Noh, naimisiin menivät 3 kk lapsen syntymän jälkeen vanhempien painostuksesta ja lapsihan syntyi sairaalassa kun synnytys ei edennyt suunnitellusti. Että sellaista amerikkaa.

Taidan käydä meilinkin puolella kun N vielä nukkuu...