Tahkoojaplussat 66

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aniliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta! Mä olen myös niin surullinen ja pettynyt Sanelman puolesta :(. Yölläkin valvoessani mietin häntä ja toivoin niin kovasti iloisia uutisia. Pah. Ei sitä voi oikein kuvitellakaan, miten pahalta mahtaa tuntua.

Joo, keli on hirveä täälläkin, vettä sataa. Onneksi on vielä vähän lunta maassa, niin ei ole ihan mustaa. Pakko puskea ulos kuitenkin, kun sisällä tulee hulluksi. Leo tuhoaa kaikki paikat :D.

Teatterissa oli oikein mukavaa. Esitys oli niin hyvä, etten miettinyt kotia kertaakaan. Teki hyvää, ja mies oli pärjännyt kotona oikein kivasti. Kaisla köllötteli sylissä tuttipullo hyppysissään ja loi ihanan hymyn äitiin heti kun näki. Harmitti kyllä, etten voinut jäädä lasilliselle kaverin kanssa, mutta ehkä sitten parin kuukauden päästä.

Viime yö oli jo vähän parempi, herätys vain kahden tunnin välein ;) ja sain onneksi Kaislan helposti nukahtamaan uudelleen. Yritettiin taas treenata vähän tuttiakin, mutta se menee leikkimiseksi.

Me lähdetään huomenna meidän upouudelle mökille, päästään olemaan ekaa kertaa yötä siellä. Jee! Mies pitää vähän talvilomaa, joten ollaan mökillä varmaan tiistaihin tai keskiviikkoon asti eli minä olen skuggassa sen aikaa.

Mukavaa viikonloppua!

Multa kyllä ihan kyynel vierähti surusta Sanelman puolesta, ei osaa mitenkään kuvitella sitä epätoivon määrää. Nyyh. Mutta häntä on nostettava, kun on taas sen aika. Voimaa työpäivääsi!

Meillä vaipparalli jatkuu, sitkeää on, pirun sitkeää. Yöllä 02 Vili heräsi ja kirkui täysillä, että kakka pois. Arvasin äänen laadusta, että jo aiemmin on tullut löysää housuun ja pylly on rikki. En ollut väärässä. Pesut ja sitten vaipanvaihdon yhteydessä lensi taas oksennus kaaressa. Ei muuta kuin taas yösuihkuun ja toki sellainenkin kommervenkki oli taas, että öljypoltin sammunut ja vesi oli haaleaa. Siinä sitten itkua väännettiin molemmat, minä myötätunnosta, kun piti poika pestä "kylmällä" vedellä. Pylly on kirkuvan punainen ja todella arka nyt, mutta kaipa Bepanthen taas tekee tehtävänsä, kun menisi muutama tunti ripuloimatta.
Virkeä siis poika jo on, onneksi. Leikkii kovasti ja kantaa kirjoja luettavaksi. Onneksi mies on ollut kotona koko viikon, tosin puolikuntoisena, kun vatsataudin jälkeen sai kovan flunssan, mutta apua on ollut.

Apua, karhunpalvelus tehty, Vilkku on saanut nyt kipeänä syödä tuttia ihan liikaa, muttei olla raaskittu kieltää, kun on niin anovasti ja kitisemättä pyytänyt. Sitten terveenä se taas menettänee merkitystään, hope!!

Täälläkin oli kaatosade, kun kasin kieppeillä herättiin, mutta nyt aurinko armas kurkkii pilvien lomasta ja piristää säteillään. On kyllä ollut ihan kökköjen kökkö "talvi". Meillä on mökki Pohjanmaalta varattuna vkl:ksi parin vk:n päästä, miehen sisko perheineen lähtee mukaan. Saa nähdä pääsevätkö mäkeen.. Mä jätän suosiolla väliin. Tosin tekisi mieli viedä Vili pienen, pieneen lastenrinteeseen, mutta ehkä odotamme ensi vuoteen. Voisi tulla sanomista välineisiin sonnustautuessa. Ja ehkä 1,5 -vuotias on tosiaan hiukan pieni lasketteluharrastuksen aloitteluun. Mites P, koskas Matias menee mäkeen?

Meilläkin kaivurit ja traktorit on kyllä sanoja, jotka puree. Ja niiden parissa viihtyy!

Nää on nyt hei ihan sairauskertomuksia nämä mun viestit, toivottavasti vkl:n jälkeen on jo muutakin mielessä, kuin nuo kirotut eritteet.

Tulkaahan linjoille!

Aniliini ehti väliin. Voi kamaluus tuota teidän yötä! Yök. Toivottavasti alkaa tauti taittua, jotta saatte rennomman viikonlopun.

Sitä piti vielä sanoa, että PALJON ONNEA näin etukäteen yksivuotiaalle Vanessalle! Kiva tosiaan Kata, että kävit päivittämässä kuulumisia. Niin ja onnea tietysti myös Maijalle, jos Murmeli vielä luet näitä juttuja. Tulepa sinäkin kertomaan kuulumisia, jos voit.

Huomenia,

Voih, hyviä ja huonoja uutisia toisella puolella, surku täälläkin Sanelman puolesta.

Mulla alkaa tauti olemaan voitettu, jäin kuitenkin vielä kotiin, kun oli vähän hutera olo ja päänsärkyä. Eilen pystyin jo syömään mustikkakeittoa ja puuroa, enkä oksennellut enää sen yön/aamun jälkeen. Kai se tästä.

Toivottavasti oli mukavat treffit;)

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Iso ilo Nasupin puolesta ja yhtä suuri suru Sanelman puolesta. Voi sentään. Ei tosiaan pysty edes samaistumaan tuohon suruun ja pettymykseen. Kun vain osaisi valaa sitä uskoa, että vielä on rutkasti toivoa ja keinoja jäljellä.

Onpa sitkeä vatsatauti Vilkulla! Rankkaa. Tutille on varmaan tuossa tilassa tilaus ja samoin kaikelle herkulle, kunhan nyt jotain söisi ja joisi. Anna mennä vain, jos helpottaa pikkupotilaan oloa.

Kiitos seurasta eilen! Oli tosi kiva nähdä, taas. Keiju, toivottavasti meidän jutut ei olleet täysin liian vauvapitoisia… Oli ihana mennä kotiin, kun L oli niin tohkeissaan hoitajastaan. Aivan innoissaan selitti, kuinka olivat leikkineet legoilla ja piirtäneet. Sanoi tytölle kiitos ja vilkutti perään. Joten eiköhän hän hyvin sopeudu päiväkotiinkin. (Sande, kiitos kyydistä!)

Kovasti on taas puhekin kehittynyt. Huomasin ykskaks, että taivuttaa jo verbit persoonamuodossa, tyyliin: menen alas, niistän nenän, väritän vs. Lotta värittää.

Mä(kin) huomaan olevani vähän herkkä tässä tilassa. Aamulla tuli autoa ajaessa tippa linssiin, kun radiossa puhuttiin sisarussuhteista ja yksi kuuntelija oli kirjoittanut omista sisaruksistaan niin kauniista. Mullakin on tosi läheinen isosisko. Siinä sitten toivoin, että omatkin tytöt saisivat kasvaa läheisiksi toisilleen ja pitäisivät tiiviisti yhtä myös aikuisina. Eihän kukaan muu yleensä ole ihmisen elämässä yhtä kauan kuin sisarukset.

Keiju muuten, millaisen kantoliian sä sait? Kata, Hertta, Julia onko jotain suosituksia? Mä luulen, että voisin kokeilla sitä viritystä kesällä.

Marraskuu palasi takaisin… Jestas mikä sää!

Vitsit, miten upeaa, että Stella pääselle uudelle_omalle_mökille! On varmaan huikea fiilis. Nauttikaa.

Meillä muuten mies jo suree hoitovapaansa päättymistä. Alun shokkivaiheen jälkeen nauttii selkeästi tästä vaiheesta ja siitä, että on tytölle niin kaikki kaikessa. Mähän olen aivan statistin roolissa. Joten todellakin suosittelen tällaista ratkaisua kaikille!

Hyvä oli kuulla Katasta ja Vanelle onnea etukäteen täältäkin! Ootte mielessä.

Hello! Mä oon taas roikkunut aamupäivän tuolla toisella puolella kun on kurja fiilis Sanelman puolesta ja toisaalta suuri ilo Nasupin puolesta.

Huh, Aniliini, onneksi selvisit säikähdyksellä ja vauveli voi hyvin. Toivottavasti tosiaan viihtyy vielä masussa hyvän tovin.

Kiitos minunkin puolestani eilisestä tapaamisesta, oli tosi mukavaa ja aika tosiaan hurahti kuin siivillä. Nekku, no worries, päinvastoin, oikein mietin kotonakin että ihana nähdä noin positiivisia mammoja :) Kun sitten kuulee paljon sitäkin "odota vaan mitä tuleman pitää"- juttua mikä ei ainakaan minua millään lailla valmista tulevaan. Nyt odotan kovasti tulevaa äitiysvapaata (ah!) ja sitä että tämä tyyppi tulee maailmaan ja nähdään että millainen pieni ihminen siellä masussa onkaan asustanut.

Kiva että Stellan teatteri-ilta oli onnistunut.

Se kantoliina on puuvillaa ja musta mutta muuten en ole sitä ehtinyt yhtään vielä katsella. Varmaan joku aika perus-malli.

Nyt täytyy jatkaa, on yks palaveri vielä tänään ja hommaa taas riittää muutenkin. Koetan tulla vielä toivottelemaan hyvät viikonloput iltapäivästä mutta niille ketkä eivät enää koneelle tule, toivottelen ne jo nyt :)

Kiva kuulla Katasta ja todellakin Vanessan synttärit huomenna, Onnea!

Hus hus, sairastelut jo pois meistä. Kaamee toi oksennustauti. Huh.

Nekku, meillä kantoliina on joustavaa puuvillasekoite-materiaalia ja pitkä. Musta tosi hyvä, kokeilin myös rengasliinaa ja puuvillaista, joustamatonta kantoliinaa. Eivät mun käytössä ainakaan olleet niin hyviä. Rengasliina on nopea, siis laittaa vauva siihen ja pois, mutta ei musta kovin ergonominen, menee kotosalla touhutessa. Ei tarvi osata kuin kaksi eri solmimistapaa, niin sillä jo pärjää loistavasti. Mieskin oli aivan kantoliina fani.

Stellalle mukavaa mökkiviikonloppua :)

Meillä viikonloppuna tiedossa ystävän kanssa turisemista, tulee Ruotsista käymään. Illin harrastusta la ja su mää mee kavereitten kans teatteriin.

Oltiin aamusta Illin kans rattailla kauppareissulla ja voi jösses sentään mikä kaatosade kuuro saatiin niskaamme. Onneks olin varautunut pukeutumisen suhteen hyvin. Silti aika extremeä näin helmikuulla.
Eilen olin hiihtämässä, liekö viimeinen kerta näillä leveysasteilla, lapissa sitten ensi viikon lopulla .)

En itkemättä pystynyt lukemaan Tahkoojien juttuja. Raskasta. Toisella taas mitä suurin onni. Niin se menee, ei voi mitään.

Hyvää viikonloppua.

Kiitokset vaan eilisestä. Tuli hyvä mieli teidän jutuista. Mikä olikin tarpeen kun tulin kotiin ja yritin selittää auton mälläämistä:-(. Miehille nuo autot ovat niin tärkeitä kun mulle pala metallia jolla pääsee eteenpäin.
Paha mieli jatkui tänä aamunakin, en ollut siis ollut kovinkaan huolellinen kolarin yhteydessä ja siitäkös mies sai vettä myllyynsä. Eikö sille riitä että mulla on paha mieli vaan pitää oikein v-ttuillakin. HOH. Ja sitten pitäisi vielä istua sen kaa autossa maalle vähintään sen 5 tuntia. En jaksais.

Ja TIETTY kun Hertalle hehkutin eilen Nelliksen unia niin viime yönä vietin 1,5 tuntia sänkyjen välillä, istuin Nllan huoneessa ja välillä kävin lämmittelemässä omassa sängyssä ja odotin huudon laantumista. Mitälie, vaihdoin vaipankin ja laitoin supon, hampaita kai kun kuolaakin valuu hervottomasti.

Voi Sanelmaa...niiskk.

Toivottavasti viikonloppu vie tätä bluesia veke...so'on moro.

Kirjoitan pikaisesti kannettavalta joten toivottelen Gissalle hyvää huomista ultraa (olihan se huomenna?) ja tulethan kertomaan kuulumisia. Mä koetan ehtiä koneelle vaikka väkisin lukemaan mutta kommentointi on vaikeaa töistä tällä hetkellä.

Mies edelleen kipeenä , ilmeisesti keuhkokuume joten iisisti on mennyt viikonloppu. Vauvan potkut tuntuu jo voimakkaammin ja mies tunsi ne ekaa kertaa tänä aamuna ulospäinkin :)