Tahkoojaplussat 80

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sandeman ejk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mariska*:
Sandeman, niin olet!! Rakastava ja huolehtivainen äiti Nellalle. Muista se, äiti tietää lapsensa parhaimman!!

Tuo on aika vanhanaikainen käsitys että jokainen äiti tietäisi lapsensa parhaimman. Pakko yhtyä muihin taustailijoihin että aikamoiselta äidiltä tuo tapaus kuulostaa. Samoin perheen isä.. En tiedä kuinka joku nainen jaksaa katsoa tuollaista möllykkää, joka tuntuu osallistuvan kovin vähän perheen arkeen.

Mikä tarve ihmisillä on tuoda omia näkemyksiään esiin kritiikin muodossa toiselle? Jokainen taplaa tavallaan! Varmaan jonkun mielestä teilläkin taustailijoilla on jotakin vääränlaisia kasvatusperiaatteita, tai ehkä olette täydellisiä kotiäitejä...

Helou!

Olin ihan jäädä sanattomaksi, mutta enpäs jääkään..
Se, että me tahkoojakaverit täällä sanomme toisillemme hienovaraisesti, kuuluu kai meidän luonteeseen ja siihen, ettei muutenkaan ole kohteliasta hyökätä haukkumaan toisten tyyliä kasvattaa, vaikka eriäviä mielipiteitä omaammekin. En minä täällä lähipiirinkään ystäviä mene hitleriksi haukkumaan, jos joskus joku kertoo hieman kovemmista otteistaan tai vastaavasti en hauku lällykäksi, jos ei omasta näkökulmastani riittävästi ole selkärankaa komentaa. Kukin tyylillään, ei mennä haukkumaan, vaikka vinkkejä saakin antaa, ne meistä jokainen vastaanottaa hyvin mielellään.
Ja mitä miehiin tulee, kyllä me jokainen olemme omat Möllykkämme valinneet puutteineen ja parhaine puolineen, kestämme kyllä heitä katsella ja toisinaan taas emme, jolloin täällä purnattuamme taas jaksamme! :) Kiitos taustailijoille, kun niin innokkaana luette ketjuamme, mutta muistakaa sama minkä itse muistamme: kohteliaisuutta peliin! =)

Kiitokset hampaallisten lapsosten imetyskokemuksista, vielä nuo helmet ovat täällä niin pikkuruiset, etten ole saanut tuntumaa osakseni, toiv. jatkossakin niin.

Mä mittasin ja punnitsin Vilin täällä kotona eilen, 14,5 kg ja 94 cm. Pitkä poika on.

Huvitti Stellan luulot siitä, että miekkosensa olisin ihastunut kaveriinsa ammoisina aikoina ja se, kun Sande sanoi juhlien alkavan , jos pöydässä on jotain muuta kuin hirveä! :D

Siljan ulkohaalari oli jäänyt Mollyn mieleen, piti siitä sanoa sen verran, että satiin ystävän tytöltä pilkkahintaan uudenveroinen toppis, hieman turhan pinkki mun makuun, en olisi kaupasta ihan noinvaaleanpunnaista ostanut, enemmän mun suosikkeja ovat aniliinin- ;) ja vadelmanpunaiset. Ja violetin eri sävyt. Siljalle varmaan sopisi sininenkin, kun on niin siniset silmät, mutta kovasti tekee mieli pukea tyttömäiseen. :)

Täälläkin kieutaan ja kiljutaa!
Höh ja yskitään, nyt se on sitten Siljallakin, tosin ei toistaiseksi kuumetta, mutta kuorossa yskivät koko yön. Ihmeen hyvin silti saatiin nukuttua, vaikka herätyksiä tulikin.

Silja kääntyy nyt melkein välittömästi vatsalleen, kun laittaa lattialle, muttei osaa kiepsahtaa takaisin. Miten Anna? Vililtä kun jäi tuo kääntymisvaihe tosi myöhäiseksi, kun istui tuetta 5 kk:n ikäisenä, niin ei tullut usein laitettua enää makoilemaan lattialle.

Meillä olisi ollut yhden Vilin tyttökamun synttärit, mutta ei näitä nuhaneniä voi kemuihin viedä. Mennään sitten, kun tervehtyvät.

Mä kerroin mun hyvälle ystävälle Mollyn ja Sanelman raskauksista ja kun vähän valotin vaiheitanne, hällä ihan kyyneleet nousi silmiin. Siinä sitten räpyteltiin silmiämme lenkillä molemmat. Heillä siis itselläkin pakkasakka! =))

Hyvät viikkikset, menen seurustelemaan Möllykkäni kanssa, lapset unilla. =)

Perrrrjantaita!
Pikkiriiviöt nukkuu, jes, samaan aikaan, ja mun seurana kahvi ja aah, neekerinsuukkoja. Ja siis TE ;-)

Pitää heti alkuun hölmistellä teillekin, että Anna ei syönyt viime yönä YHTÄÄN KERTAA! Mies nukkui makkarissa tytön kanssa nyt toisen yön putkeen, ja kun vakiherätys kello 0.30 tassuteltiin pois, menin puulla päähän lyötynä _herättämään_ likan kello 08...!! Siis käsittämätöntä - ja kertoo vain sen, että heh, mun ei pitäisi nukkua tytön kanssa lainkaan. Ja jos olisi yksi ylim. huone, tyttö siirrettäisiin sinne välittömästi. Annoin illalla hedelmä- + kasvissosetta, sekä lisäksi vielä riisivelliä ja tissiä, että näillä pöperöillä hän sitten selvisi. Hinoa, todella hinoa. Ja AAH, mä olen saanut nukkua. Sekun on tällä hetkellä mun elämässä prioriteetti Nro 1.

En mäkään oikein jaksa uskoa allergioihin, mutta vielä mä tarkkailen, koska tyttö itkee edelleen aika paljon päivisin. Usein maitoa juotuaan, ja siis vellien ja lihamössöjen jälkeen. Usein on tilanne, että on syönyt tissistä, molemmista, mutta silti jatkaa huutoaan. Enkä heti siis oivalla, että tytöllähän on nälkä edelleen.

Juuh Nekku, olen samaa mieltä, meillä on aikamoisen haasteellinen tyttö. Esim. tänään totesin Stokkalla, että Masa olisi jopa helpompaa shoppauseuraa kuin Anna, joka ei viihdy vaunuissa edes niin, että selkänoja on nostettu ylemmäksi. Tosin Anna-paralla ei oikein rytmi pysy kuosissaan, kun ollaan niin paljon liikenteessä, ja usein M herättää hänet unesta, joten reppana ei saa kunnon nukkumarauhaa.

Mutta ei vitsi Leoa, onpa hienoa, että hän jo nyt selviää öistä syömättä . Välttämättä se ei heti tule "tavaksi", mutta ainakin herätykset voi kokeilla ohittaa tassuttelemalla tai tutilla.

Aniliini, jälleen kerran, hienosti kuittasi taustiskommentoinnin. Kukin toimii tavallaan, itse teen varmasti asioita lasten kanssa, joita joku muu ei tekisi ja vice versa.

Oi joi, joko Siljalla pilkottaa valkoista! Heh, ja tässä vaiheessa on taas ihmeteltävä, että nämä mukelot on kohta puolivuotiaita. Kyllä se hampaanalku jonnekin vaan "väistyy", kun tissi tulee suuhun, harvemmin purevat - tosin Anna vetelee ikenillä tissiä joskus lopussa niin, että tekee kipeetä.

Anna on vähän laiska kääntymään, tekee sen joka päivä, muttei joka kerta. Pyrin silti pitämään häntä joka päivä vatsalleen, vaikkei kauheen kauan viihdy. Masa ei koskaan oppinut kääntymään takas, ja se se vasta mukavaa olikin ;-)
Eikös Vilillä ollut sellainen istumatuoli vauvana? Onkohan se edesauttanut hänen istumistaan, kun oppi taidon niin varhain?

Hih, ihania nuo muistelot parisuhteen alkutaipaleelta. Mä löysin lompsasta kuvan miekkosesta vuodelta -97. Entäs se lookki: hassut pyöreät rillit ja vihreä toppatakki :D

Samun edesottamuksia pitää hämmästellä. Aika eteviä nämä taaperot, voin vaan Mariska kuvitella, miten on teidät yllättänyt. Hih, on tainnut isoveikka opettaa teidän kuulematta ;-) Samoin Juska vaikuttaa aikamoisen lahjakkaalta kaverilta ikäisekseen. Kohta poitsu jo lukee teille aamunlehteä :)

Juliasta olisi tosiaan kiva kuulla. Ja Murmelista, samoin Mimmusta.

Stella, kerros vähän miltä sun työrintamalla vaikuttaa? Kiva, kun teidän lapset viihtyy pkodissa niin hyvin. Pääsivätkö K ja L muuten teidän ensisijaisesti haluamaan pkotiin?

Mitäs mammat ovat löytäneet Hullareilta? Mä ostin mm. Masalle Ticketin toppatakin, ja tänään Jesperin tarjouksesta Legon toppikset. On sitten siinä asu valmiina ensi vuodelle. Vaikea funtsia kokoja, koska M mahtuu hyvin vielä viime talven Reimateciin, mutta miten kauan..? Joitain leluja ostin myös, heh, jopa sinne pukinkonttiin asti.

Hiljenen viimein. Vklopun aikana selviää, jäädäänkö näihin niukkoihin neliöihin asumaan... Mukavaa viikonloppua kaikille!

Moi!

Piritta, oot ollut mielessä, olisi ihana taas nähdä, kun on niin jäänyt! Sulla on kyllä ilmeisesti ollut niin rankkaa, ettei yhden lapsen äitinä voi edes kuvitella. Joten superonnittelut viime öiden menestyksestä! Uni on kyllä niin kaiken A ja O, tietää huonounisen tytön huonouninen äiti..no ei, Vanessa ei paljoa enää valvottele, mitä nyt välillä heräilee enemmän, mutta niin kai kaikki lapset tekee välillä.

Hulluilla päivillä olin yksin keskiviikkona, ostin kaikenlaista pientä ja lastenosastolta lämpö- ja fleecekerrastoja itselleni ;-). Vanessalle en oikeastaan tainnut ostaa mitään isompaa, jotain sukkia ja sukkahousuja. Talvipuku ja -kengät on ostamatta, mutta en saanut inspiraatiota hullareiden tarjonnasta.

Niin, piti hampaista ja imetyksestä sanoa, että meillä ei koskaan hampaat haitanneet, vaikka 1-vuotiaaksi osittain imetin. V ei varmaan kertaakaan puraissut kunnolla, kun en muista sellaista..

Vauvat kasvaa kyllä kovaa vauhtia, tänään treffattiin Hertat ja Nekku Ellin kanssa, hänkin jo niin isoksi kasvanut! Huomasin tässä yksi päivä miettiväni, että kyllä joku kaunis päivä vielä olisi kiva olla vauva kainalossa, vaikken yhtään ole kaivannut Vanessan vauva-aikoja sinänsä. Kai se on jotenkin biologista..=)

Hyvää viikkistä kaikille, mä olen kenties lähdössä vähän ulkoilemaan lauantai-iltana, muuten kotona oleilua ja puistoilua tiedossa.

Hei vain,

ihanaa Pirittaa, että olet saanut nukkua! Jos tuo metodi toimii, niin sitä kannattaa hyödyntää jatkossakin. Niin se taitaa olla, että äidin läheisyys saa lapsen unen levottomaksi. Meillä yöt muuttuivat ihan toisenlaisiksi, kun K ei enää kiehnannut kainalossa. Kaikki epämääräiset nukkumajärjestelyt kannattaa sietää, jos ne antavat toivoa paremmista unista. Meillä oli kaiken maailman versioita - milloin minä olin sohvalla, milloin mies, välillä olin Kaislan huoneessa patjan kanssa, jne.

Mä en ole taaskaan jaksanut mennä Hullareille. Tänään kävin lähellä, mutta en sitten mennyt sisään kuitenkaan ;).

Firmajutuista ei ole paljon raportoitavaa. Markkinointi jatkuu. Finanssikriisi vaikuttavaa valitettavasti aika paljon tähän alaan, joten vähän on apatiaa ja odottelua tämä touhu. Mutta onneksi on myös sellaisia mahdollisia asiakkaita, johon pankkikriisi ei vaikuta niin paljoa. Kattellaan...

Taustailijoiden kommenteissa on usein se vika, että he eivät ota huomioon kokonaisuutta. Me kun ollaan täällä kirjoiteltu ja luettu toistemme juttuja jo vuosikaudet, niin kunkin tyyliin on jo tottunut ja kommentit osaa tulkita aiemmin esille tulleiden asioiden valossa. Mun mielestä on kurjaa, että näissä äitiysasioissa monesti on niin, että nainen on naiselle susi. Äidit syyttävät toisiaan kasvatusmetodeista tai ura/kotiäitiysvalinnoista. Mä olen samaa mieltä kuin Aniliini, että asiat voi ottaa esiin kohteliaasti eikä aina tarvitse puuttua lillukanvarsiin. Tänne kirjoitettujen tekstien perusteella tuskin on selvillä kokonaiskuvaa toisten perhe-elämästä.

Asiasta seuraavaan. Nekku, ei me saatu ekaa valintaa päiväkodiksi, mutta kakkonen saatiin. Ja hyvä niin, tämä on oikeastaan sijainniltaan parempi. Lyhyt kävelymatka ja pk metsän vieressä. Ainoa miinus on se, että pk lakkautetaan parin vuoden päästä. Sitten on edessä vaihto.

Meillä vkl-ohjelmassa mökkeilyä. Lapset ja mies ovat nuhaisia, ihmeen kaupalla mä olen vielä terveen kirjoissa. Mahtava auringonpaiste, toivottavasti sitä ois tarjolla viikonloppunakin.

Mä palaan linjoille keskiviikkona. Siihen asti: hyviä unia ja mukavia hetkiä!

Itse myönnätte, että sanotte asioista vain kohtaliaasti. Eli siis ette ehkä ole täysin sitä mieltä mitä sanotte, jätätte vain kovemmat kommentit sanomatta? Sehän se vasta mukavaa onkin, kunnon kaksinaamaisuutta. Missä on rehellisyys? Vai pelkäättekö asioiden todellista sanomista herneiden nenään vedon pelossa?
Itse olen ainakin seurannut teitä vuosia, jo tuolta toiselta puolelta ja joistain ihmisistä on kyllä jäänyt aikamoinen kuva alusta alkaen. Mutta kuten itse sanotte niin kukin tavallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmeellistä ja kummallista:
Alkuperäinen kirjoittaja Mariska*:
Sandeman, niin olet!! Rakastava ja huolehtivainen äiti Nellalle. Muista se, äiti tietää lapsensa parhaimman!!

Tuo on aika vanhanaikainen käsitys että jokainen äiti tietäisi lapsensa parhaimman. Pakko yhtyä muihin taustailijoihin että aikamoiselta äidiltä tuo tapaus kuulostaa. Samoin perheen isä.. En tiedä kuinka joku nainen jaksaa katsoa tuollaista möllykkää, joka tuntuu osallistuvan kovin vähän perheen arkeen.

no ei mikään möllykkä, kun alfauros :DDDDDDDDDDD

Niin justiinsa Justiina, alfauros! Mutta eikös nämä naiset tai osa heistä ole usein sanoneetkin että eivät jaksaisi mitään tossukoita katsella? Vaihtoehtojahan ei tietenkään ole kuin dominoiva (?) alfauros tai tossukka. Niinpä.

Huomaakohan kukaan kuinka hiljaiseksi nämä kommentit saivat muuten niin "äänekkään" porukan. Viitsiikö kukaan enää kertoa mitään tai avautua kun kommentit ovat noin teilaavia? Mulla meni maku.

Älkää missään tapauksessa lopettako kirjoittelua. Tästä forumista olen saanut paljon neuvoja ja vinkkejä.
Ihania omanlaisia ihmisiä olette kaikki, jatkakaa samaan malliin vaan.
Mun mielestä pelkästään tämän forumin kirjoitusten perusteella ei mitenkään voi arvostella toisten kasvatusperiaatteita tai perhe-elämää. Kurjaa, jos tällainen ketju lopetettaisiin, kun jotkut ilkeät taustailijat pilaa kaiken.
Kiitän kaikkia ja poistun takavasemmalle, jossa olen ollut jo vuodesta 2006.

No hei! Itselläkin meni vähän fiilis, olen varmaan edellisviikolta asti pari kolme kertaa alkanut kirjoittelemaan ja kommentoimaan noita taustailijoiden juttuja (koska on ottanut niin kovaa päähän) mutta ei helv****, jätänkin omaan arvoonsa enkä sano mitään. Tosi hyvin esim. Aniliini kommentoi joten jos ei sillä taustailijatkin tajua niin en tiedä millä. Kaksinaamainen olen minäkin btw.

Huh, viikonloppuna oli tosi hyvä olo, ei mitään kuvotusta tms ja melkein unohdin olevani raskaana. Ja tietysti vähän huolestuinkin siitä. Tänään on taas vähän ollut sellainen ollako vai eikö olla-fiilis. Kumma juttu, kun se olo tulee töissä mutta ei kotonaollessa ;) Muutenkin viikkis meni kivasti, olin kampaajalla nauttimassa, elokuvissa ja käytiin miehen kanssa kahdestaan ulkona syömässä kivassa paikassa.

Hmm, toivottavasti tämä finanssikriisi ei pistä kapuloita rattaisiin Stellan bisneksille. Peukkuja, että lähtee rullaamaan ja toivotaan tosiaan, että alalla on niitäkin asiakkaita joihin tämä ei niin hurjasti vaikuta. Olen melko kyllästynyt koko kriisiin, tai siis jokapäiväiset isot masentavat otsikot siitä uuvuttaa melkein. Kuten myös USA:n pressanvaalien jutut ja väittelyt, huooh.

Kävin muuten Ikeassa ja katse harhaili sinne lastenosaston suuntaan kun kävelin ohi. Mitä kaikkea teillä muilla on Ikeasta hankittuna? Sänkyjä, hoitopöytiä tms? Onko millaisia kokemuksia niistä? Ei sillä, että tuollaisia tarvii tässä vielä piiitkään aikaan miettiä...

Flunssarokotuksesta olisin kysynyt myöskin, että onko kukaan teistä ottanut sitä raskaanaollessa? Luin, että suositellaan jos on ekan kolmanneksen ohittanut, sillä rokotus ei vahingoita sikiötä, mutta kunnon influenssa voi loppuraskaudessa iskiessä viedä mehut pahemman kerran. En itse oikein tiedä??.... Commentseja please :)

Niin ja koitetaanko vaikka purra hammasta ja unohtaa/sivuuttaa noi typerät taustakommentit, eikö vaan. Mä ainakin kaipaan teidän seuraa joten pliis pliis linjoille siitä juttelemaan muista asioista.

Hello! Kiva lukea teidän kuulumisia mutta taustisten jutuista tuli paha mieli. Aniliini ja Stella kirjoittivat niin osuvasti ettei ole lisättävää.

Hinoa Piritta että sait nukuttua!! Jospa se siitä. Yksikin tuollainen yö antaa jo toiveita paremmasta.

Ja kiva kuulla Sanelmasta pitkästä aikaa, sulla tosiaan viikot lisääntyy ja pian on se rakenneultrakin. Onneksi supistukset ovat laantuneet ja kyllähän ne levolla sitten menee ohi joten saikulle vaan jos on pakko. Mä oon toisaalta tyytyväinen että jätettiin se sukupuoli ylläriksi kun kaikki veikkas meille poikaa, vatsan ja muunkin perusteella niin oli se sitten aikamoinen ylläri :) Mutta toisaalta olis ollut ihana tietää etukäteenkin.

Voi noita Nasupin nyyttejä, aivan ihania. Mustakin ovat ihan erinäköisiä mikä on kyllä hauska juttu. Onko nimet ihan pysyväiset?

Karvoista sen verran että mulla alkuun kiihty mutta se kasvu tyssäs sitten totaalisesti ja mahassa, poskissa ja hartioissa oli kans vaaleeta nukkaa, se oli tosi hassua.

Ja nyt omaan napaan ja Pariisiin. Olen totaalisen hullaantunut kaupunkiin! Lähtöä edeltävä yö oli kamala, halusin nukkua tiukasti Main vieressä, itkin yöllä, haistelin ja pusin pientä ja pidin itseäni kamalana äitinä :( Onneksi Mai nukkui päikkäreitä kun lähdin eikä jäänyt tapittamaan perään.
Kuitenkin reissuun ja jo koneeseen päästyäni ikävä helpotti. Olihan Mai mielessä koko ajan mutta sain koko ajan tekstareita päivän kulusta ja heillä meni isänsä kanssa aivan loistavasti. Mummi auttoi silloin kun mies joutui olemaan töissä eikä siinäkään ollut mitään ongelmia. Olen samaa mieltä kuin Nekkukin että isä on tasaveroinen hoitaja ja kahdestaan oleminen lähentää lapsen ja isän välejä. Pulloruokinta on tietysti onnistumisen edellytys.

Olin siis siskoni kanssa reissussa ja olipa mahtavaa. Nähtiin kaikki perusnähtävyydet,olivat tosi vaikuttavia, Sacre Coure, Notre Dame, Riemukaari ja Louvre vetivät hiljaiseksi mutta ehkä eniten pidin vanhasta Pere Lachaisen hautausmaasta jonne on haudattu mm. Jim Morrison ja Edith Piaf. Mulle käynti Morrisonin haudalla oli jotenkin ihan tosi tärkeä juttu vaikka en mikään huippu-Doorsfani olekaan ollut koskaan.
Siellä kävelimme monta tuntia ja sattui aika hauska episodi. Sinne on haudattu ranskalainen journalisti Victor Noir josta on makaava pronssipatsas luonnollisessa koossa, sepalus auki, sarkofagin päällä. Siskoni opaskirjassa luki että kohteesta tuli aikanaan lapsettomien naisten pyhiinvaelluskohde koska huhuttiin että hmm..Noirin haarovälin koskettaminen lisäisi naisen hedelmällisyyttä. Jossain vaiheessa patsaan ympärillä oli jopa suoja-aita suojaamassa ajoittain härskeiltäkin lähikontakteilta. Hihitettiin siskon kanssa kun se sepaluskohta oli ihan hinkattu :) Minähän siihen koskin jos tulis vaikka toinen lapsi joskus mutta siskoni jätti taikauskoisena väliin kun ei ihan vielä halua lisääntyä :))

Pariisissa oli täysi kesä, lämmintä 20 astetta.Istuttiin katukahviloissa ja joka ilta saatiin syödä ulkona, oli niin lämmin. Hotelli oli upea vanha pariisilaishotelli, meillä oli ranskalainen parveke jopa kylpyhuoneessa. Kaiken kaikkiaan niin onnistunut reissu että olen todella onnellinen että oli rohkeutta lähteä. Ehdottomasti haluan uudestaankin, miehen kanssa ens kerralla, on sen verran romanttinen paikka :)

Eli Gissa, jos vaan tuntuu siltä että suinkin uskallat lähteä niin suosittelen. Viime yönä oli niin ihana tulla kotiin pienen tuhisevan paketin viereen ja tänään oon saanut aivan hurmioituneita hymyjä :) Mai on muuten löytänyt nyt kätensä ajoittain ja tutkii niitä ihmeissään.

Mä kans muuten uskon tuohon että äidin läheisyys lisää vauvan levottomuutta. Viime yön tulin kotiin vasta yhden jälkeen, Mai nukkui yksin makkarissa ja mies toisessa huoneessa itkuhälyttimen kanssa. Mai veti sikeitä klo 20.30- 2.30! Ja sitten kun minä olin tullut kotiin ja heräs ekaan syöttöön, niin siitä heräs sitten 2 tunnin välein. Luulen että laitetaan omaan huoneeseen kun yösyötöt vähenee, n. puolen vuoden iässä? Itkuhälytin on kuitenkin tosi toimiva juttu.

Jospa sulla Molly alkais jo pahoinvointi helpottaa? Mullakin oli joskus kausia ettei tuntunut miltään. Sitten kun se maha kasvaa kunnolla, et voi enää unohtaa olevasi raskaana, puhumattakaan liikkeistä :) Ihanaa kun olet saanut nautiskella viikonloppuna.
Voi, se on kyllä ihanaa kun ne liikkeet alkavat tuntua!

Nyt täytyy vähän siivoilla, ei liene kenellekään ylläri että kämppä on aika kaoottisessa kunnossa miehen jäljiltä.. :)

Ahh, ihanalta kuulosti Keijun Pariisin matka!! Tosi kivaa kun saatiin pitkästä aikaa oikein matkaraporttia! Mä niiiin tykkään lukea tuollaisista, fiiliksistä, paikkojen tunnelmista ja maisemista. Tosi hauskasti kirjoitit siitä edesmenneen journalistin haarovälistä, vitsi mä käkätin täällä! :D

Piritan öistä mäkin muistin kommentoida jossain sellaisessa viestissä mitä en sitten ikinä lähettänytkään. Eli tosi hieno yö teillä Annan kanssa takana - silloin - toivottavasti se on saanut jatkoa viikonlopun aikana!

Ja Nasupin pikkuisten nimet on tosiaan kivat minunkin mielestä!

Täällä on taas mellastettu, olikin hetken aikaan edellisestä konfrontaatiosta tautisten kanssa. No, mulla ei kyllä ole irlkään tapana suoraan ja päin naamaa pitää omia tapojani muita parempina, joten en katso sitä tarpeelliseksi täälläkään. Mielipiteeni voin kyllä sanoa ja sen (mielestäni) tässäkin sopassa tein. Nonnis, miksiköhän sitä tätäkin soppaa piti vielä hämmentää??? Sori.

Ollaan taas mummin luona. Muuten mukavaa, mutta eka yö aina hornaa, kun en itse saa nukuttua täällä ja Ellikin melskasi, piereskeli ja huuteli koko yön. Ei oikein ymmärrä, että vaununkoppa on täällä yhtä kuin oma sänky. Heh, gissa se odottelee jo yöherätysten loppumista ja meikä pessimisti yöhulinoiden alkua. ;-) Ei kai kukaan vauva koko vuotta nuku_vain_1-2 herätyksellä? Vai onko sellaisiakin tapauksia tavattu? L oli vauvana sen verran huono nukkumaan, etten osaa odottaa näin loistavien öiden jatkuvan.

Keijulla ihana reissu! En oo ikinä käynyt Pariisissa, mutta mieli kyllä tekisi mennä. Vitsit. Mäkin nauroin täällä sitä edesmennyttä journalistia, hih. Toi on niin tyypillistä, että miehet hanskaa kyllä loistavasti sen lapsen mutta huushollaaminen siinä ohessa vaatii jo harjaantumista. ;-)

Mä siirtäisin Eltsun heti omaan huoneeseen, jos sellainen olisi available! Lotan huoneeseen en kuitenkaan jaksa vielä ravata öisin tai ottaa sitä riskiä, että hän heräisi. Meillä Lotta siirtyi 7 kk iässä omaan huoneeseen. Ei muuten ole koskaan käytetty edes itkareita, vaikka on toisessa kerroksessa. Luultiin kyllä etukäteen, että olisivat tarpeen. Mä ainakin heräsin aina jollain kummalla vaistolla pieneenkin itkuun, mies tosin ei. Nyt en tulppien läpi kuule, vaikka L karjuisi kuinka. Diili onkin, että mies hoitelee Lotan (harvinaiset) yöheräilyt.

Ansku, pirskatti, teilläkin siis vielä tauti pitää otteessaan. Ankeaa. Meillä Lotta myös yskii ja räkä valuu, ei tosin kuumetta eikä muutakaan. Ellikin ehkä vähän tukossa.

P, miten kävi asunnon kanssa? Vieläkö Antsu on jatkanut hyviä otteitaan öisin? Hope so.

Nyt kikattelee Ellikin ääneen, isälleen erityisesti.

Adios ja pidetään nyt vähän positiivisempaa virettä taas, jooko?

Voitteko käsittää, meidän taloyhtiössä on myynnissä samanlainen kämppä kun meillä, myyntiaika on ollut jo puoli vuotta, ensin siinä oli vuokralaiset jotka tarjosivat 220.000 mutta omistajat eivät suostuneet. Nyt hinta on 188.000!! Todellakin uutiset myyntiaikojen pitkittymisestä ja kämppien hintojen laskemisesta ovat totta!!!!

Mua ei huvita kirjoittaa esseetä jonka DL on tänään. Arvatkaa kuinka "hyvä" se on?

Pika pikaa ilmoittaudun!

Supparit on rauhoittuneet ja olo muutenkin ihan ok. Liikkeet on muuttuneet hellästä hipelöinnistä ihanaksi muljahteluksi ja kevyiksi potkuiksi. Aivan ihana tunne! Huomenna rakenneultraan ja jännittää kyllä, että onko kaikki ok. Tuun sitten kertomaan.

Palaillaan!

Morjentes,
Meillä yöt ovat nyt kääntyneet entisestä ihan päälaelleen: Anna ei syö öisin enää lainkaan. Kiehnää, kitisee, vääntelehtii toki yön aikana, mutta kun ISÄ taputtelee ja hyssyttelee, rauhoittuu heti. Ihan uskomaton juttu. Kaipa se on todella niin, että kun lapsi tajuaa, että äiti on vieressä, kitinällä ja itkulla tietää saavan myös tissiä ja meillä ainakin se oli jatkuva kierre. Huh, mikä helpotus. Uskon jopa, että tässä on rukouksiin vastattu, koska oli niin lähellä, että olisin todella kupsahtanut jatkuvaan univajeeseen.

Asuntoasiat vielä hieman rempallaan (yllättäen!), johtunee saamattomasta miehestä, joten mietitään hieman nukkumisjärjestelyjä. Että saisko mukulat tungettua samaan huoneeseen.

Keiju Pariisin-reissu kuulosti fantastiselta! Mukava kuulla, miten nautitte. Paljon ehditte kiertääkin. Pariisi on ihana paikka, itsekin olin aivan pyörryksissä. Siellä ei edes tee mieli shopata, kun on niin paljon kaunista nähtävää joka puolella. Hihii, tuota pyhiinvaelluskohdetta pitääkin vältellä ;-) Tämä aika on varmasti hyvä aika Pariisissa, kun pahimmat turistisumat ovat ohi, mutta vielä on lämmintä kahvitella jopa ulkona. Mukava kuulla, että Mai pärjäsi hyvin, ja miksipä ei olisi. Samanlaisia hyviä hoitajia ne isukitkin ovat.

Nekku, musta tuntuu, ettei Ellistä tule hankalaa yökukkujaa ikinä. Hänhän on itse tyytyväisyys! Todella helpon oloinen lapsi.

Samaa mieltä, Nasupin vauvat ovat aivan ihastuttavat! Niin suloisia vierekkäin, ja ihanalla tavalla aivan erinäköisiä. Kauniit nimet lapset saavat. Ja sekin piti lisätä, että Siljassa ja Annassa on kyllä paljon samaa näköä.

Sen haluaisin itse lisätä tähän ulkopuolisten kommentointiin, että musta täällä, avoimessa foorumissa, jokainen kirjoittaja ottaa riskin, että joku kommentoi omaa kirjoitusta. Aika paljon sanansäilä on siitä kiinni, miten avoimesti omista tekemisistään kirjoittaa. Lasten kasvatus on aina herkkä puheenaihe, ja mielestäni sanomme täällä kyllä mielipiteemme, mutta sen mielipiteen ei tarvitse olla ilkeä tai loukkaava. Ei ole tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä, vaikka eri mieltä asiasta olisi.

Jeps, pian saamme vieraita, joten pitää hieman huushollata. Sanelmalle ihkua rakenneultraa! Upea hetki, vaikka muistelen kyllä itsekin jännittäneeni hurjasti. Mutta siellä se pikkupotkija haluaa päästä näyttäytymään äidilleen ja isälleen ;-)

Päiviä,

Nasupille kiitokset ihanista kuvista ja kauniit nimet tosiaankin olette antamassa. Keijulle myös kiitokset kuvista.

Ihanalta kuulosta Keijun reissu! Itsekin olen käynyt Pariisissa ja siellä sitä kyllä riittää nähtävää. Itselleni maistui kyllä myös shoppailu, kuten aina;)

Mekin käytiin Hullareilla lauantaina, L oli messissä, nukkui vaunuissa koko 3,5 tunnin reissun ajan. Olin ajatellut käyväni syöttämässä välillä, mutta eipä tarvinnut. Mukaan tarttui Anna Wahlgrenin Lapsikirja, kosmetiikkaa ja pari kassillista ruokaa Herkusta.

Nekku kyseli pullon kelpaavuudesta, öh, ei olla kokeiltu syökö Linus pullosta... Synnärillä kelpasi, mutta sen jälkeen on saanut vain tissistä. Veikkaan kyllä, että tämä poika on sen verran kova syömään, että nälkäänsä vetää maidon ihan mistä astiasta vaan:) Pitäisi varmaan totuttaa pulloonkin, mutta toistaiseksi ei ole ollut tarvetta, kun olen ollut niin lyhyitä pätkiä poissa kotoa, maksimissään pari tuntia.

Mahtavaa, että Pirittakin on saanut nukkua. Me siirrettiin Linus omaan huoneseensa viikko sitten ja huomaan myös, että nukkuu paljon rauhallisemmin. Ennen nukkuin mun vieressä kopassaan ja loppuaikoina varsinkin oli melkoista kiehnäystä. Linuksen huone on ihan meidän makkaria vastapäätä, joten ei tarvita itkuhälyttimiä ja herään heti, kun haluaa syödä. L nukkuin viime viikolla jo ekan pätkän n. 7 tuntia eli kun menee yöunille klo 20-21, heräsi syömään kolmen jälkeen, mutta nyt viikonloppuna veteli välisyönnit myös puolen yön tienoilla, että vaihtelevasti, kuten gissakin totesi Leon tekevän.

Tuosta sukupuolten todennäköisyydestä muuten, meille sanottiin VL:ssa, että jostain syystä näillä hoidoilla syntyy enemmän tyttöjä kuin poikia, joten pysyn siinä tyttökannassa Mollyn ja Sanelman suhteen:)

Mä muuten myös jännitän sitä, että koska alkaa härdelli, kun Linus on tämän alkuajan ollut tosi helppo. Toisaalta turha niitä kai on etukäteen surra.

Skippaan kokonaan tuo taustisten kommentit, enkä tietty vielä tässä vaiheessa lasten kasvatuksesta mitään tiedäkään, heh.

Alkuperäinen kirjoittaja Nekku ejk:
Täällä on taas mellastettu, olikin hetken aikaan edellisestä konfrontaatiosta tautisten kanssa. No, mulla ei kyllä ole irlkään tapana suoraan ja päin naamaa pitää omia tapojani muita parempina, joten en katso sitä tarpeelliseksi täälläkään. Mielipiteeni voin kyllä sanoa ja sen (mielestäni) tässäkin sopassa tein. Nonnis, miksiköhän sitä tätäkin soppaa piti vielä hämmentää??? Sori.

Ollaan taas mummin luona. Muuten mukavaa, mutta eka yö aina hornaa, kun en itse saa nukuttua täällä ja Ellikin melskasi, piereskeli ja huuteli koko yön. Ei oikein ymmärrä, että vaununkoppa on täällä yhtä kuin oma sänky. Heh, gissa se odottelee jo yöherätysten loppumista ja meikä pessimisti yöhulinoiden alkua. ;-) Ei kai kukaan vauva koko vuotta nuku_vain_1-2 herätyksellä? Vai onko sellaisiakin tapauksia tavattu? L oli vauvana sen verran huono nukkumaan, etten osaa odottaa näin loistavien öiden jatkuvan.

Keijulla ihana reissu! En oo ikinä käynyt Pariisissa, mutta mieli kyllä tekisi mennä. Vitsit. Mäkin nauroin täällä sitä edesmennyttä journalistia, hih. Toi on niin tyypillistä, että miehet hanskaa kyllä loistavasti sen lapsen mutta huushollaaminen siinä ohessa vaatii jo harjaantumista. ;-)

Mä siirtäisin Eltsun heti omaan huoneeseen, jos sellainen olisi available! Lotan huoneeseen en kuitenkaan jaksa vielä ravata öisin tai ottaa sitä riskiä, että hän heräisi. Meillä Lotta siirtyi 7 kk iässä omaan huoneeseen. Ei muuten ole koskaan käytetty edes itkareita, vaikka on toisessa kerroksessa. Luultiin kyllä etukäteen, että olisivat tarpeen. Mä ainakin heräsin aina jollain kummalla vaistolla pieneenkin itkuun, mies tosin ei. Nyt en tulppien läpi kuule, vaikka L karjuisi kuinka. Diili onkin, että mies hoitelee Lotan (harvinaiset) yöheräilyt.

Ansku, pirskatti, teilläkin siis vielä tauti pitää otteessaan. Ankeaa. Meillä Lotta myös yskii ja räkä valuu, ei tosin kuumetta eikä muutakaan. Ellikin ehkä vähän tukossa.

P, miten kävi asunnon kanssa? Vieläkö Antsu on jatkanut hyviä otteitaan öisin? Hope so.

Nyt kikattelee Ellikin ääneen, isälleen erityisesti.

Adios ja pidetään nyt vähän positiivisempaa virettä taas, jooko?

Aika hassusti Nekku, kolkyt ja risat vee, kahden lapsen äiti, kirjoitat avoimein foorumin kommentoijsta nimittäen heitä usein tautisiksi. Onkohan toi oikeasti ihan fiksua...?