Tällä palstalla on kyllä sairasta porukkaa! (eilisestä ketjusta)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kauhistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Raiskaushan on yhtä kuin seksiin pakottamista, mitä tuo eilinen tapahtuma kyllä oli. Viis siitä, oliko siihen seksiin alun perin pakotettu. Tuntuu kuin yrittäisit vähätellä asiaa? Tekeekö se raiskauksesta jotenkin vähemmän pahan, jos nainen on aluksi suostunut seksiin? Seksuaalista väkivaltaahan tuo oli, naista sattui ja mies painoi käden hänen suulleen. Raiskaus tuo on jo ihan lain mukaankin.

Niinhän sanoin, seksuaalista väkivaltaa. En sanoisi raiskaukseksi. Enkä vähättele asiaa, vaan totean että raiskaus on eri asia kuin tämä.

Miltä itsestäsi tuntuisi tuommoinen kun yrittää lopettaa sen kun sattuu ja mies ei sitä lopeta pyynnöstä huolimatta vaan laittaa käden suulle ja tekee mitä tykkää!

Mun mielestä se on raiskaus vaikka aluks oli ok mut jos keskenkin sanoo esim kipujen takia et lopettaa ja toinen ei sitä kunnioita ni se on kyllä raiskaus!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja noo:
No mä olen sitä mieltä että se pitää myös pystyä poliisille todistamaan et kyseessä on raiskaus, sillä jos joku raiskaa, niin eihän kukaan jätä rikosilmotusta tekemättä?

itse asiassa hyvin monikin jättää tekemättä, uhri tuntee usein häpeää ja syyllisyyttä. Usein käy niin, ettei ole riittävästi todisteita, jolloin raiskaaja pääsee kuin koira veräjästä.

Niin, nuo sana sanaa vastaan ovat kyllä vaikeita paikkoja. :/ Kuitenkaan ketään ei voi tuomita ilman todisteita, vaikka uhrin kertomus olisi kuinka tunteisiin vetoava. Mikä tietysti on hyvä, ettei syyttömiä joutuisi rangaistuiksi.

Koko prosessi on pitkä ja vaikea, joten ihan ymmärrettä sinänsä että nainen helposti jättää ilmoittamatta raiskauksen jos noita todisteita ei ole. Kuitenkin todennäköistä että syyllinen jää tuomitsemätta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Miksi se ei olisi raiskaus?

Sen perusteella mitä luin, tämä sattuminen olisi tapahtunut aktin loppupuolella. Ensinnäkin, mies on voinut olla juuri tulossa eikä ole tarkoittanut "käyttää väkivaltaa" vaan käsi suulla olisi ollut puhdas vahinko. Tekevälle sattuu kun kiimailee. En silti vähättele sen kyseisen ketjun aloittajan tuntemuksia, minusta vain on jopa refleksi puolustaa itseään tietyissä tilanteissa. Jos itsesuojeluvaisto ei herää, todellista vaaraa ei ole ollut, näin kärjistetysti sanoen :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Ruotsissa ainakin onneksi vapaaehtoisesti aloitettu seksikin voi muuttua raiskaukseksi.

Toki voi tehdä sitä ihan Suomessakin.

Miksei se tässä tapauksessa sitten ollut sitä?

Jos kyseinen mies olkisi ottanut uhrikseen jonkun vieraan naisen ja painaen käden tämän suulle ottanut hänet väkisin naisen kivuista huolimatta, olisiko silloin ollut raiskaus?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Niinhän sanoin, seksuaalista väkivaltaa. En sanoisi raiskaukseksi. Enkä vähättele asiaa, vaan totean että raiskaus on eri asia kuin tämä.

Miltä itsestäsi tuntuisi tuommoinen kun yrittää lopettaa sen kun sattuu ja mies ei sitä lopeta pyynnöstä huolimatta vaan laittaa käden suulle ja tekee mitä tykkää!

Mun mielestä se on raiskaus vaikka aluks oli ok mut jos keskenkin sanoo esim kipujen takia et lopettaa ja toinen ei sitä kunnioita ni se on kyllä raiskaus![/quote]

Mun mielestä se on seksuaalista väkivaltaa, edelleen.
Ja tuntuisi paskalta, joskaan ei sais tehtyä mitä lystää kun puolustaisin itseäni. Aina ei tosin sekään onnistu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Miksi se ei olisi raiskaus?

Sen perusteella mitä luin, tämä sattuminen olisi tapahtunut aktin loppupuolella. Ensinnäkin, mies on voinut olla juuri tulossa eikä ole tarkoittanut "käyttää väkivaltaa" vaan käsi suulla olisi ollut puhdas vahinko. Tekevälle sattuu kun kiimailee. En silti vähättele sen kyseisen ketjun aloittajan tuntemuksia, minusta vain on jopa refleksi puolustaa itseään tietyissä tilanteissa. Jos itsesuojeluvaisto ei herää, todellista vaaraa ei ole ollut, näin kärjistetysti sanoen :/

Pahassa paikassa moni menee ihan lukkoon/shokkiin tai ei uskalla tehdä vastarintaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Ruotsissa ainakin onneksi vapaaehtoisesti aloitettu seksikin voi muuttua raiskaukseksi.

Toki voi tehdä sitä ihan Suomessakin.

Miksei se tässä tapauksessa sitten ollut sitä?

Jos kyseinen mies olkisi ottanut uhrikseen jonkun vieraan naisen ja painaen käden tämän suulle ottanut hänet väkisin naisen kivuista huolimatta, olisiko silloin ollut raiskaus?

Ei, vaan sitä seksuaalista väkivaltaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Miksi se ei olisi raiskaus?

Sen perusteella mitä luin, tämä sattuminen olisi tapahtunut aktin loppupuolella. Ensinnäkin, mies on voinut olla juuri tulossa eikä ole tarkoittanut "käyttää väkivaltaa" vaan käsi suulla olisi ollut puhdas vahinko. Tekevälle sattuu kun kiimailee. En silti vähättele sen kyseisen ketjun aloittajan tuntemuksia, minusta vain on jopa refleksi puolustaa itseään tietyissä tilanteissa. Jos itsesuojeluvaisto ei herää, todellista vaaraa ei ole ollut, näin kärjistetysti sanoen :/

Pahassa paikassa moni menee ihan lukkoon/shokkiin tai ei uskalla tehdä vastarintaa.

Tiedän.
 
Ehkä se on niin tuttua kaikille, niin yleistä, ettei sitä myönnetä raiskaukseksi, koska silloin pitäisi myöntää että sitä on omienkin seinien sisäpuolella. :$
 
Onneksi sinä et ole tuomioistuimissa tuomioista päättämässä! Sinähän näköjään hyväksyt mieheltä mitä tahansa "kun on vähän kiimassa". Kerro minulle, miten VOIT sanoa seksuaalisesksi väkivallaksi jos vieras mies, pakottaa naisen yhdyntää käsi suun edessä!! RAISKAUS se silloin on eikä mitään muuta! Oletko sinä niitä naisia, jotka itse on raiskattu ja hakattu henkihieveriin ja sen jälkeen kokee, että vähänkin lievemmät tapaukset on ihan höpön löpöä? Tuolla asenteella olet vaaraksi koko sukupuolellemme ja tasa-arvolle. HÄPEÄ!
t. raiskattu
 
Alkuperäinen kirjoittaja järkyttynyt:
Onneksi sinä et ole tuomioistuimissa tuomioista päättämässä! Sinähän näköjään hyväksyt mieheltä mitä tahansa "kun on vähän kiimassa". Kerro minulle, miten VOIT sanoa seksuaalisesksi väkivallaksi jos vieras mies, pakottaa naisen yhdyntää käsi suun edessä!! RAISKAUS se silloin on eikä mitään muuta! Oletko sinä niitä naisia, jotka itse on raiskattu ja hakattu henkihieveriin ja sen jälkeen kokee, että vähänkin lievemmät tapaukset on ihan höpön löpöä? Tuolla asenteella olet vaaraksi koko sukupuolellemme ja tasa-arvolle. HÄPEÄ!
t. raiskattu

Olethan tehnyt ilmotuksen poliiseille? No minkä tuomion raiskaaja sai?
 
Alkuperäinen kirjoittaja järkyttynyt:
Onneksi sinä et ole tuomioistuimissa tuomioista päättämässä! Sinähän näköjään hyväksyt mieheltä mitä tahansa "kun on vähän kiimassa". Kerro minulle, miten VOIT sanoa seksuaalisesksi väkivallaksi jos vieras mies, pakottaa naisen yhdyntää käsi suun edessä!! RAISKAUS se silloin on eikä mitään muuta! Oletko sinä niitä naisia, jotka itse on raiskattu ja hakattu henkihieveriin ja sen jälkeen kokee, että vähänkin lievemmät tapaukset on ihan höpön löpöä? Tuolla asenteella olet vaaraksi koko sukupuolellemme ja tasa-arvolle. HÄPEÄ!
t. raiskattu

Anteeksi, mutta en häpeä. Enää. Tässä tapauksessa mies ei ollut vieras, vaan oma kumppani, joten eipäs liioitella. Seksuaalinen väkivalta on aina paheksuttavaa, raiskaus anteeksiantamatonta. Et ehkä tullut ajatelleeksi, että oma pääni on tehnyt tämän asian näin jyrkäksi minulle? Että oma pääni kieltää sen, että minuun olisi kohdistunut raiskaus kertaa 2, vaan vääntää toisen tapahtuneista jotenkin lievemmäksi sen kestämisen takia?
Mutta oli miten oli, raiskaus on puskaan raahaamista ja väkisin nussimista.
Seksuaalinen väkivalta sitä tutun tekemää lievempää vapaaehtoista muotoa.
 
rikosilmoituksen. Tekijää ei koskaan saatu kiinni. Olin 15v ja tapahtui kadulla. Mutta kaiketi mies oli vaan kiimassa ja tarpeillaan, joten mitäs tuosta. Kyllä suututtaa tuollaiset naudat!
 
Sellaista se pää joskus tekee, mutta oikeasti jos oikeudentajusi on noin hämärtynyt niin tee palvelus ja ole aiheesta hiljaa, olet menettänyt suhteellisuuden tajusi asian tiimoilta.
Kiitos.
 
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Alkuperäinen kirjoittaja järkyttynyt:
Onneksi sinä et ole tuomioistuimissa tuomioista päättämässä! Sinähän näköjään hyväksyt mieheltä mitä tahansa "kun on vähän kiimassa". Kerro minulle, miten VOIT sanoa seksuaalisesksi väkivallaksi jos vieras mies, pakottaa naisen yhdyntää käsi suun edessä!! RAISKAUS se silloin on eikä mitään muuta! Oletko sinä niitä naisia, jotka itse on raiskattu ja hakattu henkihieveriin ja sen jälkeen kokee, että vähänkin lievemmät tapaukset on ihan höpön löpöä? Tuolla asenteella olet vaaraksi koko sukupuolellemme ja tasa-arvolle. HÄPEÄ!
t. raiskattu

Anteeksi, mutta en häpeä. Enää. Tässä tapauksessa mies ei ollut vieras, vaan oma kumppani, joten eipäs liioitella. Seksuaalinen väkivalta on aina paheksuttavaa, raiskaus anteeksiantamatonta. Et ehkä tullut ajatelleeksi, että oma pääni on tehnyt tämän asian näin jyrkäksi minulle? Että oma pääni kieltää sen, että minuun olisi kohdistunut raiskaus kertaa 2, vaan vääntää toisen tapahtuneista jotenkin lievemmäksi sen kestämisen takia?
Mutta oli miten oli, raiskaus on puskaan raahaamista ja väkisin nussimista.
Seksuaalinen väkivalta sitä tutun tekemää lievempää vapaaehtoista muotoa.


Miten se voi olla vapaaehtoista muotoa, jos toinen pakottaa väkisin jatkamaan? Tuo voi olla joillekin jopa pahempaa, että oma mies raiskaa, ihminen jota rakastaa ja johon luottaa, satuttaa tuolla tavalla. Se horjuuttaa turvallisuuden tunnetta ihan älyttömästi. yhtä anteeksiantamatonta kuin tuo että tuntematon raiskaa. raiskaus=seksuaalinen väkivalta
 
Alkuperäinen kirjoittaja järkyttynyt:
rikosilmoituksen. Tekijää ei koskaan saatu kiinni. Olin 15v ja tapahtui kadulla. Mutta kaiketi mies oli vaan kiimassa ja tarpeillaan, joten mitäs tuosta. Kyllä suututtaa tuollaiset naudat!

Hei, suotta sinä cothista nyt sätit. Ei kyse ole vähättelystä vaan käytettävästä termistöstä! Cothis ei väitä, että apn tai sinun tilanne olisivat jotenkin vähäpätöisiä vaan että onko termi raiskaus oikea apn tapauksessa. Eli aika tylyä naudaksi nimitellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja järkyttynyt:
Sellaista se pää joskus tekee, mutta oikeasti jos oikeudentajusi on noin hämärtynyt niin tee palvelus ja ole aiheesta hiljaa, olet menettänyt suhteellisuuden tajusi asian tiimoilta.
Kiitos.

Just just, kaiva se herne sieltä nenästä pois. Mä esitin sulle vaihtoehdon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja järkyttynyt:
Sellaista se pää joskus tekee, mutta oikeasti jos oikeudentajusi on noin hämärtynyt niin tee palvelus ja ole aiheesta hiljaa, olet menettänyt suhteellisuuden tajusi asian tiimoilta.
Kiitos.

no jaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miten se voi olla vapaaehtoista muotoa, jos toinen pakottaa väkisin jatkamaan? Tuo voi olla joillekin jopa pahempaa, että oma mies raiskaa, ihminen jota rakastaa ja johon luottaa, satuttaa tuolla tavalla. Se horjuuttaa turvallisuuden tunnetta ihan älyttömästi. yhtä anteeksiantamatonta kuin tuo että tuntematon raiskaa. raiskaus=seksuaalinen väkivalta

Hei, meistä ei kukaan ole siinä tilanteessa ollut mistä siinä oli kyse. Ja jos sä et oikeasti pistä vastaan, toinen ei välttämättä kiimoissaan oikeasti huomaa. Siinä tilanteessa mies ei tiedä "raiskanneensa" kun ei suoraan sanota että painu nyt v*ttuun siitä ja potki kulkusille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja järkyttynyt:
rikosilmoituksen. Tekijää ei koskaan saatu kiinni. Olin 15v ja tapahtui kadulla. Mutta kaiketi mies oli vaan kiimassa ja tarpeillaan, joten mitäs tuosta. Kyllä suututtaa tuollaiset naudat!

Hei, suotta sinä cothista nyt sätit. Ei kyse ole vähättelystä vaan käytettävästä termistöstä! Cothis ei väitä, että apn tai sinun tilanne olisivat jotenkin vähäpätöisiä vaan että onko termi raiskaus oikea apn tapauksessa. Eli aika tylyä naudaksi nimitellä.

Kiitos, joku ymmärtää :flower:
 
Terminkin päättää ihan tasan tarkkaan oikeuslaitos ei uhria vähättelevät kanssa"sisaret". Tuollaiset naiset pilaa koko sukupuolen maineen ja edesauttavat asenteellaan sitä, että tuomiot seksuaalirikoksista on niin naurettavia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja järkyttynyt:
Terminkin päättää ihan tasan tarkkaan oikeuslaitos ei uhria vähättelevät kanssa"sisaret". Tuollaiset naiset pilaa koko sukupuolen maineen ja edesauttavat asenteellaan sitä, että tuomiot seksuaalirikoksista on niin naurettavia.

Älä vaahtoa siinä! On olemassa raiskauksia ja "raiskauksia"
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä