Tammiloput

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 4 kk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tosca: niin hyvää lomaa sulle saimaan rannalle!ja koko perheelle myös.

Niin mä jään hoitovapaalle ainakin 2v.asti ja sit töihin hetkeksi ja sit vielä toinen pätkä lomaa(sopivasti kesän).
ku en voi mennä töihin edes muutamaksi tunniksi ku menetän salolisän sit heti. sekin kävi mielessä.
no ny on mentävä tai treffiseura hermostuu jos paljon myöhässä.

Sweetie: ja mä ku luulin, et meillä herätään aikasin! ;) Poika tosiaan otti sitte 8.00 ekat päikkärit ja nyt on taas hereillä. Ehin just syödä aamiaista ja viedä koiran rauhassa ulos.

Kohta me lähetäänkin käymään Ikeassa.. poika pääsee vaunuissa mukaan. Vaikka saa nähä suostuuko se siellä olemaan, ku veti noi päikkärit jo näin aikasin.

Meba: siis hoitovapaalle jäät 2 vuoteen asti (se oli mullaki ideana, paitti et kävisin EHKÄ sen pari pvää vkossa tekemässä), mutta mites se loppu meni.. Meet siis sen jälkeen hetkeks töihin? ja sitte takas lomalle? Vai menee Salolisä samantein jos töihin menee? No eihän se sitte kannata.. Mäki tässä meen loman jälkeen Kelaan ja selvitän, et kannattaako mun sinne töihin mennä. Vai menetänkö Vantaalisän sitte samantein. Jos niin käy niin passaan sen töihin menon kans sinne 2 vuoteen asti. No sittenhän sitä voi olla jo toistaki lasta kehissä, et katotaan nyt.. ;)

Menipä taas sekavaks löpinäks..

Moikka Tammiloput!
Kiitos Meba ja Tosca kun vastailitte.Ette vissiin hirveesti vellittele, mutta annatteko soseita?Meillä soseet aloteltu jo vähän ennen 4kk ikää pottu,porkkana,parsakaali,kukkakaali,maissi.
Mukavaa saimaanlomaa Toscan perheelle!Mekin ollaan vantaalta ja ajattelin kanssa sit kesän jälkeen kävästä kelassa juttelemassa hoitovapaajuttuja, millonkohan sais sit tietää et saako ens vuonna vantaalisää?Menee tosi vähäseks tulot jos sitä ei saa!Viime vuonna oli ainakin kaikenmailman mielenosotukset sun muut vantaalisän puolesta.
Mites paljon tammiloppujen vauvat nukkuu päiväs?Meillä viime viikol lopetettiin aamu-unien nukkuminen eli yhet 2-3h päikkärit ja 1-2 n 30-45min unet illemmalla.Niin siis 8 aikoihin noustaan ylös(n. klo5 syödään ekaks ja jatketaan unia).
Äsken tultiin ulkoota ja nyt sit alkaa keli parantua!HÖH!No jos illalla viel pikku vaunuajelulle.
T:vierailija HelmiBaby+Joonas
ja illalla n 21 yöunille.

Tosca:Juu täällä menee lisät samantien ja laskeskelin et jos tekis töitä jonkun verran sais sitä sit olla 15 iltaa töis et kannattais tai sit kaik sunnuntait . iltaisin ei vois tehä ku 3h-4h et ois sit ukon kaa vuoronvaihto. ei oikeen iskeny toi et olis noin montaa iltaa pois.
niin aattelin kun täyttää 2 olis sit töis jonkin aikaa ja pitäis sit vielä pätkän oikeen kunnon kesäloman(kesä,heinä,elo ja ehkä syyskin vielä).. niinkun tuon hoitovapaan voi pitää kahdessa osassa. mun tarttis jo enskuussa ilmoittaa työnantajalle etten tuu syyskuussa töihin.

nyt poju nukkuu ulkona ja sitä ennen oli ihan nakuna ulkona patjan päällä, kun saatiin toi katos vihdoin kuntoon. oli pojalla hauskaa.
sen verran sai torilla käydessä aurinkoa että rajat löytyy :)

meillä heräillään 630 nyt kotosalla, kun meillä on niin ohuet verhot että aurinko aamulla sisään paistaa. olen ite sellanen etten voi pimeessä nukkua tai ainakaan pimeesä huoneessa herätä, olen silloin aina niin nuutunu ettei päivästä tuu mitään. hassu juttu :)

Meba: no mutta tuohan kuullostaa hyvältä suunnitelmalta hoitovapaan suhteen. Vielä ku työnantajalle ilmotat ;)

Mun on tosiaan selviteltävä noita rahajuttuja ennen ku voin ilmoittaa työnantajalle. Eks se oo 2 kk ennen ku PITÄÄ ilmoittaa, et jää hoitovapaalle? Kuulostaa aika pahalta toi mitä Helmibaby sano, et EI SAIS vantaalisäää! Jos sitä ei saa niin sitte pitää kattoo, et mitä rahaa sitä sitte jää käteen. Kurjassa paikassa sitä pitääki asua ;)

Meillä on nykyjään nukuttu päivisin aika huonosti. Aamulla poika vetäsee 9.00 alkaen semmosen vajaan tunni tirsan. Sitte seuraava univaihe tulee 11.-12. aikaan ja taas vajaa tunti. Sitte 14.-15. aikaan taas vajaa tunti ja sitte vielä voidaan nukkua siinä 17.-18. aikaan vajaa tunti. Jos sattuu hyvä päivä ja poika nukkuu jossain välissä pitemmän tovin niin sitte tietysti jotkut tirsat jää väliin. Nukkumaan poika menee 19.30-20.30 ja syömään herää (edelleenkin) puolilta öin, sitte kolmelta ja sitte vielä viideltä. Ylös noustaa päivästä riippuen 6.-8.00 Eli aika laaja aamuskaala meillä ;)

Meba: ai niin.. nyt ku mainitsit tosta, et oot pemessä huoneessa nukutun yön jälkeen väsyny niin tuli vaan mieleen, et johtuisko mun miehen aamuväsymys myös siitä? Me meinaan nukutaa melkosen pimeessä huoneessa (on tumma rullaverho) ja mies on aamuisin tosi väsyny oli sitte kello kuus tai yheksän..

Noh.. nyt vielä iltapalaa tälle mamalle ja sitte teho-osastoa ;)

Tosca ja poika

Huomenna me sitten lähdetään lomalla 2 vkoksi eli palailen sen jälkeen kuulolle. Siihen mennessähän ehtii tapahtua viakka mitä.. 5 kk neuvola.. kiinteät?.. kasvaminen.. liikkuminen.. ym ym Eli oon varmaan aika pihalla teitin jutuista kun palailen. ;)

Hyvää kesää siis kaikille ja nauttikaa elämästä! Palaillaan..

Tosca ja poika

Hei kaikille! Päivittäin lueskelen teidän viestiä, saisinko liittyä teidän joukkoon? Tyttäreni syntyi 29.1 ja pituutta oli 51, painoa 3330.Pari ensimmäistä kuukautta oli koliikkia , mutta onneksi se on ohi. nyt se on oikein iloinen ja kiltti tyttö. Meillä on jo tullut 2 hammasta eikä mitään itkua ja levottomuutta ollut. Nykyään tyttö nukkuu pitkät yöunet (21-22- 7-8) eikä syö öisin (toisin se varmaan johtuu siitä, että rimetys meillä loppui 2kk-iässä),päivällä nukutaan muutamia puolen tunnin päikäreitä. 4kk mitat oli 6600 ja pituutta 65 . Lattialla tyttö kääntyy aika reipasti vatsalta selälle ja takaisin muutamia kertaa peräkkäin, pitää nykyään vahtia, että ei löisi omaa päätä johonkin. Haluaisin kysyä onko joku jo ottanut pois kopan vaunuista? Tyttö muutamia päivää jo niin kovasti yrittää nostaa vartalon yläosan (varmaan harjoittelee istumista)-missä vaiheessa säädetään se istuinosa vaikka hiukan ylöspäin?

Hei vaan Mira! Tervetuloa joukkoon ainakin minun puolesta.
Meidän joukko on hieman kutistunu tuolta odotuspuolelta kun lähdettiin. ihan kiva jos saadaan kirjoittajia lisää, kun kesäkin on sellaista aikaa että ollaan pitempiä aikoja aina poissa menossa muualle.
tässä sulle hieman tietoa mistä me aloitimme ja mistä olemme. jospa sinä kertoisit hieman itsestäsi mistä päin ja monesko lapsi sulla? saadaan susta kuva :)
Niinkuin olet huomannu täällä kirjoitellaan hyvässä hengessä.

Meba, LA 21.1. 34-v. toinen, Salo/SAS
Helena, LA 22.1. 38-v. viides, Mikkelin keskussairaala
Shanelle, LA 23.1. 27-v. ensimmäinen, Espoo/Jorvi
Sweetie LA 25.1. 29-v. ensimmäinen, Centre Hospitalier Luxbg.
Jeanette LA 25.1. 22-v. ensimmäinen, Hki/Kätilöopisto
Tarja La 25.1, eka, synnytys sairaala LKS, ikä 23v.
Tosca LA 26.1. 26-v. ensimmäinen, Hki/Kätilöopisto
Tamma LA 27.1. 28-v. ensimmäinen, Vantaa/Hki/Kätilöop
Heidi LA 30.1. 23-v. ensimmäinen, Kanta-hämeen KS
niin ja muille muistin virkistämiseksi että mistä me olimmekaan :)
Huomasin kun kaivelin meidän tietoja niin mähän täytin vasta tänävuonna ton 34,(eli olinkin 33 ku poju synty) no saa olla 2 vuotta samanikäinen, jee!!!
tais olla odotusaikana hormoonit sekaisin ja nyt vielä enemmän.

Poju heräs tänä aamuna 530 eikä nukkunutkaan uudelleen, no ei auttanu ku 45 min pyörimisen jälkeeen nousta ylös , kauhee meno päällä aamusta, pitäis päästä menee, mut ku ei pääse niin ei pääse. sit oli kiva kuunnella omaa ääntään oikeen kunnon kiljahduksi siis hyvässä mielessä. (tuli mieleen kukko kun pitää kiekua aamuvarhain).
no minäpä keittelin kahvit ja join ne ulkosalla, kun poju vihdoin päätti väsähtää. 7 aikaan.

-Meba ja poju

Mira: Me ollaan otettu(kova) koppa jo pois ku säät lämpeni, ku meil on toi kuuma- kalle, mut on peitto siin pohjalla luomassa hieman turvallisuutta. mut ei olla vielä nostettu istuin osaa ylemmäs, kun ei vielä oikeen tuota selkää kannattele.vaikka onkin jämäkkä pakkaus ja sitterissä kampee itteään ylöspäin.aattelin kyl täs katella tilannetta miten pysyis siinä, jos hiukan nostaa vai valuuko alas.

Terveisiä täältäpäin SuomeaLueskelin teidän jutut jatulin siihen tulokseen, että teillä siellä monellakin jo uutta vauvakuumetta sittenkin, onnee vaan yrittämällenne.

Säät on ollu mahtavat viimepäivinä.Joten varmaa sekin, että hiljasta senkin vuoksi netissä, ymmärrettävää.

Kiitti Tosca mun tietojen päivityksestä, hino juttu.

Ostin muuten, rintarepun pojulle, lähenkin tästä , ulkosalle.Ja poju rintareppuun, toinen nuorempi tyttö rattaisiin ja vanhempi tyttö voi , vaikka vuorotelle kävellä ja tai istua kans rattailla.
Täytyy kokeilla kuin homma sujuu.

Pojulle on ruoka maistunu, syö aina enempi jo kiinteetä ruokaa.+

Meitin pitää taas pärjätä isää ilman kun , se ei ehdi.
Onneksi on kaksi vanhempaa lasta, jotka auttavat meitä, aina kun voivat.Siis kohta jo täysikäiset.

Nyt luonto kukkii parhaimmillaan ja mekin raasut ollaan juuttuttu sisälle.
HEIPPA! Helena+poju ja tyttöset.

Moi! Olen 33-vuotias (siis synnytin 32-vuotiana) ja asuskelen Turussa, synnytin TYKS-ssä. Synnytyksessä mulla oli tosi kiva ja ammattilainen kätilö , supistukset kestivät pari vuorokautta 20-minuutin välein plus varsinainen synnytys 15 tuntia (ponnistusvaihe 2 tuntia, pitkältä tuntui)Lapsi on ensimmäinen joten kaikki asiat on uutta. Olen itse ulkomaalainen , mutta asun Suomessa jo 15 vuotta, naimisiin menty perussuomalaisen kanssa 5 vuotta sitten. Meillä on tänään aika sekävä ilma- välillä paistaa, välillä sataa niin kovasti ja joka kerta kun pistin tytön vaunuihin alkanut kovin satamaan. Tytöllä on toistaseksi on ollut aika selkeä rytmi- 2 tuntia valveilla-tunti unta, mutta tänään menee kaikki sekaisin. Iltapäivällä tyttö valvoi yli 4(!) tuntia ja vasta nyt nukahti sänkyyn. Kävimme tänään koko porukalla (siis koko perhe) TYKSissä, halusin kiittää kätilöä hienosta työstä, mutta hän ei ollut paikalla- jätettiin pieni paketti ja kortti. Miten teille (erityisesti tarkoitan äitiä, joilla jo muita lapsia) riittää aikaa kaikkiin kotihommiin? Minusta ainakin aika usein tuntuu, että ei riitä mihinkään, jotain aina jää tekemättä. No, ehkäpä se ajan mukaan järjestyy joskus. Ja, unohdin mainita, että perheseemme kuuluu myös kissa Ja vielä yksi asia, nyt kun kesä pihalla , käyttääkö joku lapsen aurinkovoidetta? Tottakai yritän pitää tyttären varjossa,mutta ei pysty aina välttämään aurinkoa

noi kotihommat tehdään ku keritään. Aamulla ku herään ni ekana tiskikoneen tyhjennys ja täyttö ja illalla taas kone päälle eli tää on joka aamuinen homma (on rytmiä jo.. ) sillä aikaa kahvi tippuu. ekana tietty poika saa tissiä ja tulee keittiöön sitteriin sitä sulattelemaan. kun olen juonu kupin kahvia ja leivän syöny, ni poika pesulle ja päivävaatteet päälle..leikitään ja sit poika jo nukahtaa. sit pääsee äiti suihkuun ja kuppi kahvia ja ulos istumaan näin kesäisin.
imuroidaan sit aina välillä keittiö melkeen joka päivä, pyykkiä joka päivä ainakin koneellinen, sitä aamusta kans päälle. siinä se päivä kivasti menee. sit jos ei jaksa lähen kärryttelee kaupungille niin ei tarvii kotihommia katella...:)
meillä on sellainen perus siisteys en oo mikään himo siivooja, mut ei meillä likaista oo..otetaan rennosti. mies aina kun töiltään kerkee imuroi ja laittaa.
tyttö juoksee kavereiten kans pihalla( on jo 9v.) näin kesäisin melkeen ollaan pojan kaa kahdestaan.

nyt joku kutsuu...poikahan se...

käytiin tänään koko perhe uimarannalla, vaikka olikin tuulista ja ajoittain pilvistä. Mut kun tyttö halus. sai poikakin köllötellä ilman vaippaa filtin päällä varjossa.kivaa oli ja paljon uutta katseltavaa...
tänään ja eilen on poika pidentäny hereillä olojaan on enää aamu ja iltapäikkärit ja yhet tirsat päivällä. näyttää riittävän, kun on kokoajan kuin aurinko, no katotan kuin kauan kestää.

ai niin, kieltä on kiva pitää ulkona :) ainakin pojan mielestä..

jaaha ny pihahommiin..

Pikainen pyrähdys ennen lomille lähtöä ylihuomenna (tai siis sinne anoppilaan lennellään oikein lentokoneella)!

Miralle ensiksi tervetuloa joukkoon, meillä onkin täällä kivankokoinen juttuporukka :o)

Oltiin tänään Belgiassa käymässä, ja oli kyllä äärimmäisen huonosti valittu päivä, sillä lämpötilaa oli paikka paikoin jopa 40 astetta ja autossa aivan järkyttävä helle. Meillä on vielä tummansininen turvakaukalo, varmaan oli kamalat oltavat vauvalla siinä. Laitoin harsokankaan kaukalon ja pojun väliin isoimpia hikiä imemään, ja koitin kostuttaa niskaa ja tukkaa vähän väliä... mutta kyllä siinä silti oli posket punaisina itse kullakin! Vieläkin näyttää mittari 35 astetta, huh huh.

Mutta jos tosiaan en huomenna enää ehdi tänne kääntymään, niin hyvää juhannusta kaikille tammilopuille ja vauvoille, ja mukavaa lomaa lomailijoille! Itse palaan kuvioihin parin viikon kuluttua.

t. Sweetie

Kivat helteet teillä siellä. Muuten kyllä tykkäisin tuollaisista helteistä :), mutta en tänä kesänä pojan takia.
Hyvää lomaa ja juhannusta Sweetie! Ja kaikille muillekkin.
me kökötellään kotinurkissa koko juhannuksen, mies on töissä..

Terveisiä Turusta! Täällä paistaa aurinkoa. Tyttäremme on hoidossa anopin luona pari tuntia, joten kerkii äiti vähän siivoamaan, mutta on jo ikävä omaa vauvaa. Tyttö oli koko päivän vähän kiukuinen- mahtuuko se johtaa toisesta hampaasta , joka jo näkyy vähän. Me olemme menossa juhannuksena Vantaalle ystävien luokse- vähän jänittää matka, se on ensimmäinen kerta niin pitkä matka ja yö toisessa paikassa. Kai se menee hyvin Hyvää juhannusta kaikille

huh, tänään tuli vähän lenkkeiltyä. Kävelin ystäväni luo tuohon mäen päälle n. 400m pelkkää ylämäkeä ja mullakun ei oo noi vaunut ihan kevyemmästä päästä. olis luullu et rasvaa palaa, mut tuntuu et housut vaan kiristää entisestään. niin ja sitä ennen käytiin kaupungilla asioilla kävellen.
apua kaikki lähtee johonki reissuun... mun pitää sit ihan itekseen pitää ketju ylhäällä. hih..
no meil tulee ystävä pariskunta juhannuksena grillailemaan, etten koko jussia täällä vietä. :)

täytys tulla nostelee meidän ketjua vähän ylemmäs.
juhannus vietetty.. nyt pakkaillaan tytön reissukassia, lähtee 5 pvää leirille. huomen aamulla on lähtö 930.
Poika taas on maistellu puuroa ja näyttää ainakin paksumpi menevän alas, mut vähän löysempänä ei. eikä oo mitään vattan puruja ollu, ollaan vasta päiväruuan jälkkäriksi maisteltu että miten käy. niin sit vois iltapuuroa ajatella. tuo velli ei oikeen nyt pidä unia kasasa on meinaan klo 5 ollu herätyksiä vaikka nukkumaan menisi 2130. no ihan hyvä tuokin aika on.
no täytyy jatkaa pakkausta ja nimikoimista..

Hei! Tässä on juhannus vietty. Palasimme tänään Vantaalta (oltiin tyttökaverini kylässä) Ja ihan hyvin reissu meni , matkaaika tietysti oli pidemmin kun pysähdyttiin välillä syömään ja vaihtamaan vaippaa. Ihan hyvin tyttö nukkui uudessa paikassa- äitiä jännitti enemmän . Sitä syömisestä- tuntuu, että yleensä tytöt syövät vähemmän kun pojat. Meidän tyttö syö illalla korkentaan 160 ml maitoa+ vähän luumusosetta (1/3 osaa purkkia) ja nukkuu koko yön läpi heräämättä , eikä aamulla 7-8 aikana ei mitään kovaa nälkä, silti kasvaa hyvin. Kylässä oli tyttökaverin poika, 11 kuukautta vanhaa. Hän jo syö ihan aikuisten ruokaa (siis tarkoitan ihan suolattua ja maistettua, ei hänelle mitään erikseen laitetaan- minä ihmittelin sitä) No, on pojalle annettu puuroja jo 1kk-iässä. Poika myös herää edelleen syömään klo 24 maitoa- joten hyvä ruokahalu on pojilla. Miten muuten puurojen kanssa- keitetäänkö ihan tavallinen puuro (tietysti vedellä tai korvikkeela) vai käytetäänkö erikoiset vauvojen puurot-ainekset? Ne on aika kalliita kun katsoin tänään kaupasta, jotain 6 euroa kaurapuuropaketti. Huomenna meillä on 5 kk-neuvola, kirjoittelen sitten käynnistä

Terveisiä 5kk neuvolasta!! piikki tuli, mut poika oli rohkea ja itki vain just sen hetken ku piikki oli reidessä ja sit sen jälkeen hymyili nla tädille.
kasvaa kuulemma johdonmukaisesti hieman keskikäyrän alapuolella. saa aloitella lihat ja viljan.on reipas iloinen poika.
Meillä vaihtuu tätikin ens kuussa on kuulemma tää reviiri laajentunu, niin joudutaan vaihtaa paikkaa..

Onko kaikki lomailemassa vaan ?
me joudutaan olee koton, ku mies on töissä heinäkuun loppuun asti :(
No ei kyl huvita reissata ja muuta sellaista.
no nyt täytyy mennä laittaa ruoka loppuun että saa jotain sapuskaa..

Mira: mä olen ihan nalle 4- viljan hutaleet laittanu tehosekoittimella pieniksi ja siitä sit 1-2 rkl jauhetta lautaselle ja vettä, sit mikroon. ihan hyvää on tullu. sit oon laittanu jotain hedelmä sosetta joukkoon, kun poika ei oikeen välittäny maidosta eikä oikeen löysästä vellimäisestä puurosta, pitää olla kunnon puuroa. mut voi sen tehdä korvikkeestakin.
ostin myös yhen valmiin puuro tetran, mut ei olla viel maistettu. mut kyllä jatkossa ite teen ja voin sit silloin tällöin vaihtelun vuoksi ostaa jotain valmista.

tässä uutta kopioitavaa kaikille niin saadaan sit suora lista seuraavaan ketjuun. siihen vaan sit 5kk mittoja...
8.1. Tarja tyttö 49cm 3280g / 5kk 61cm ja 5110g
24.1. Sweetie poika 49cm 2945g /
25.1. Meba poika 49,5cm 3480g / 5kk 64,7 cm ja 7240g
25.1. Heidi poika 51,5cm 3410g /
25.1 Tosca poika 48cm 3435g /
26.1. Shanelle tyttö 52cm 3580g /
26.1. Helena poika 53,5cm 4200g /
28.1. Tamma poika 53cm 3738g /
29.1 Mira tyttö 51 cm 3330g /
30.1 Jeanette tyttö 47cm 3160g /
Sunnyn vauva

Eilen kävimme neuvolassa ja pituutta nyt 67, painoa 7400, mukavast kasvanut. Meillä oli tällä kerralla joku toinen neuvola-täti, kyllä, niiden neuvot eroavat- hän kehotti antamaan vettä lapselle, vaikka meidän neuvola-täti on sitä mieltä, että vauvat eivät tarvitse vettä. Edellesena käyntikerralla oli puhuttu, että 5-kk neuvola-käynnillä puhutaan puuroista, mutta eilinen neuvola-hoitaja oli siitä mieltä, että puurot aloitetaan 6-kk-iässä. Joten en tiedä, ketä pitää kuunnella, varmasti itseä. Olen jo kuitenkin antanut maistamaan tytölle muutamia lusikoita puuroja, hyvin meni. Meille rokotus tehdään 6kk-iässä, koska ensimmäinen oli annettu 4kk-iässä, kastotaan, miten se menee. Mieheni on pitkät päivät työssä, joten puuhailen tässä yksin vauvani kanssa, pian menemme ulos. Miten teidän vauvat pärjäävät vaunoissa valveilla? Meidän tyttö aika nopeasti kyllästyy maku-asentoon ja kiukuttelee- pakko välillä nosta hänet pois vaunuista näyttämään paikat

Heips, pitkästä aikaa. Onkos kaikki lomailemassa kun on näköjään aika hiljaista täällä meidän ketjussa ollut. Tosin enpä ole mikään sanomaan ku en ole itekkään kirjotellu. Tänään meillä oli 5 kk neuvola, ikää nyt siis 5 kk ja 4 päivää. Mitat oli 67 cm ja 7635 g. Ihan sopusuhtaiseksi täti kehui, vaikka moni on sanonut, että jopas meidän pojalla on poskia ja reisiä :) Poju oppi tossa juhannuksena kunnolla kääntymään mahalleen, niin ettei käsi jää mahan alle ja nyt kääntyy koko ajan ja mahallaan nostaa pyllyä ylös, että voi olla ettei mee kauan ku lähtee liikkeelle. Piikki saatiin siis tänään ja pikkuinen itku tietty tuli, mut loppu heti kun piikki oli koivesta poistettu. Iloiselta vaikuttaa kaveri, jotta toivottavasti ei piikistä mitään harmia tulekaan. Hirveästi yrittää pallero myös istumaan, mutta vielä menee kaarelle selkä kun eteenpäin kurkottaa. No koitan kirjotella vähän ahkerammin...aina käyn kyllä juttuja täällä lukemassa, mut oon laiska kirjottaan, no nyt pittää hakee poju kun on herännyt pikku uniltaan. Mukavaa kesäpäivää kaikille mammoille!

hups, enpä huomannut, että Meballa oli jo toi lista valmiina täytettäväks eli:

8.1. Tarja tyttö 49cm 3280g / 5kk 61cm ja 5110g
24.1. Sweetie poika 49cm 2945g /
25.1. Meba poika 49,5cm 3480g / 5kk 64,7 cm ja 7240g
25.1. Heidi poika 51,5cm 3410g / 5 kk 67 cm 7635 g
25.1 Tosca poika 48cm 3435g /
26.1. Shanelle tyttö 52cm 3580g /
26.1. Helena poika 53,5cm 4200g /
28.1. Tamma poika 53cm 3738g /
29.1 Mira tyttö 51 cm 3330g /
30.1 Jeanette tyttö 47cm 3160g /
Sunnyn vauva