Yli 36-vuotiaitten toteutuneet toiveet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja klaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei!

Olen kyllä käynyt täällä muutaman kerran katsastamassa, olisko jouku kirjoitellut jotain. En viitsinyt itse aiemmin kirjoitella, etten ole liikaa suuna päänä.

Hiljaisesti on mennyt tämä pitkäperjantai. Minä olen pysytellyt aika tarkkaan sisätiloissa, kun on niin jäätävän kylmä tuuli ulkona.
Mies poltti hiukan kuivia lehtiä tuossa pihalla, ja naapurin frouva soitti tuohtuneena, että savut menee heille... Aikoo kuulemma kirjoittaa lehteen, kun aina (?) poltetaan jossain nurkassa!???
Täytyy vaan yrittää pysytellä väleissä, se vasta kamalaa on, jos alkaa riitelemään naapureiden kanssa. :o
Täällä kyllä aika tasaisesti kaikki naapurit polttelevat roskiaan, myös tämä kyseinen rouva. Itse yritän aina ajoittaa polttelut niin, ettei hän ole kotona.
No, myönnän kyllä, ettei ollut kovin tahdikasta savuttaa pitkäperjantaina. :ashamed:

Tytär menee huomenna koko päiväksi veljeni luo, joka on hänen kummisetänsä. Eka kertaa menee yksin, ilman pikkuveljeä, jonka kanssa on kuin paita ja peppu.
Vähän säälittää poika, jolla on viisi kummia, joista yksikään ei ole koskaan vienyt häntä mihinkään, tai edes pyytänyt luokseen.
Onneksi tyttären kaksi kummia (tämä minun veljeni ja kummitäti, joka on hyvä ystäväni) ovat touhunneet kaikenlaista molempien lasten kanssa.
Veljelläni on ollut tapana viedä muksut kerran kesässä johonkin kivaan paikkaan. Tytön kummitäti käy lasteni kanssa kerran kuussa kirjastossa.

Raskausrintamalla menee yllättävän hyvin.
:) Olen päässyt nyt pidemmälle, kuin koskaan ennen! 36 viikkoa tulee just tänään täyteen.
Nyt uskaltaa jo alkaa haaveilemaan, että josko tällä kertaa saisi vauvan vierihoitoon osastolle. Ekalla kerralla vauva vietiin heti ekana yönä keskolaan ja toisella kerralla vauva joutui keskolaan hengityskoneeseen suoraan leikkaussalista.
Olisi hieno kokemus saada vauva mukaansa osastolle, ja saada imettää!
Aikaisemmilla kerroilla on imetyskin mennyt ihan pipariksi, kun vauvat ei ole jaksaneet imeä, sitten kun ovat ensin päässeet nenä-mahaletkusta eroon.
Tuskin uskallan tätä nyt tänne kirjoittaa (varmaan viimeistään huomenna vauveli no.3 kääntyy taas perätilaan...), mutta musta tuntuu, että tämä meidän "skrapabulla" olisi kääntynyt oikeinpäin! Varma en ole, mutta siltä tuntuu. =)

Hyvää pääsiäisen jatkoa kaikille! :flower:

Iloista pääsiäistä mammat :wave:

Täällä on hirmuisen ihana ilma, aurinko paistaa ja ei tuulekkaan paljon. Saisi olla kyllä heiman lämpimämpi. Nyt on jotain 2-3 astetta pakkasella.
No ootteko mässäilleet pääsiäisherkkuja? Täällä ei oikein olla kun närästää hirmuisesti :$ .

Neuvola on heti pääsiäisen jälkeen. Nyt kyllä jännittää tuo hb että tarviiko ruveta syömään rautaa ollenkaan. Se olisikin eka kerta jos ei tarttis.

Yöt sitten menee niin että pari tuntia unta ja kyljen kääntö :laugh: ja mahdollisesti myös vessassa käynti :p . Tuota vettä tulee juotua aika paljon. Kuopus sitten herää joskus kuuden aikaan joten unet jää aika rikkonaiseksi. Otan kyllä sitten päikkärit jossain vaiheessa.

Tässäpä nämä turinat

T. HissunMyy

Täällä meneillään viimeinen työviikko eli enää vajaa neljä päivää jäljellä. Töitä olis sitten senkin edestä, mutta teen mitä ehdin.

Kävin neuvolan lääkärillä tänään. Kertoi, että kohdunsuu on pehmennyt, mutta vielä kiinni. Joten varmaan tässä muutaman viikon joutuu vielä odottelemaan. Eli käytännössä varmaan mennään taas yli lasketun ajan (ainakin nuo lääkärin kommentit oli ihan samoja kuin kuopusta odottaessa ja silloinkin meni 8 pv yliajalle).

Miten te muuten suhtaudutte, kun neuvolassa on harjoittelija seuraamassa? Mua ei yleensä ärsytä, mutta nyt kun kävin lääkärillä, ärsytti kyllä. Erityisesti, kun ei minulta kysytty sopiiko harjoittelijan olla läsnä vai ei.

No, eipä tuolla niin väliä, mutta jotain tapoja sentään odottaisi. Onhan kyse aika henkilökohtaisesta asiasta, vaikka tää onkin jo viiden raskaus ja kaikenlaiseen ronkkimiseen onkin tottunut.

Tänne ei ihmeempiä. Vielä viimeiset työpäivät pakettiin ja sitten kotiin. Mitenhän tuosta oikein selviää....

Heips!

Jess! Kävin äitiyspolilla tänään (nyt rv 36+3) ja vauva on kääntynyt oikeinpäin!
Painoarvio oli komeat 3400g, kohdunsuu oli sormelle auki.
Nyt sitten vaan odotellaan...

Ja kappas vaan, kun mulla oli sellainen olo, ettei neuvolalääkäri välttämättä ole oikein asiantuntija noissa kilpirauhasasioissa... Kysyin polilla myös oliko aiheellista aloittaa Thyroxin-lääkitys, ei kuulemma ollut, pitää lopettaa.
Onneksi en ehtinyt syömään sitä kuin viikon, annoskin oli niin pieni, ettei siitä varmaan haittaa ollut.

Klaava, hyvää viimeistä työviikkoa sulle! Koitahan jaksaa!

Jaksamisia ja hyviä vointeja myös kaikille muille!

Mimosa, hienoa, että vauva on kääntynyt. Ei tarvitse enää jännätä perätilasynnytystä.

Mulla olis ensi viikolla käynti äitiyspolilla. Kaikki on kyllä hyvin, mutta ihan kiva nähdä lapsukainen ultralla vielä. Aion lisäksi vaatia käynti ajan viikolla 40+, jollei lapsi siihen mennessä suostu vapaaehtoisesti tulemaan. En halua mitään turhia riskejä ja minusta 2 vkoa yli lasketun ajan odottaminen on jo riski. Jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin tuskin saan neuvolan kautta kovin helpolla sitten aikaa polille, koska mulla yleensä nuo verenpaineet yms. pysyy kohdallaan.

Tänään mennään parin työkaverin kanssa syömään kaupungille alkavan äitiysloman kunniaksi.

Täällä Keski-Suomessa muuten satoi lunta viime yönä ja nyt on maa valkoinen. Ilmeisesti viikonloppuna kuitenkin lämpenee ja lumet saa kyytiä. Kukahan tulis haravoimaan meidän pihan :whistle:

Moikka!
Täällä koko pääsiäinen meni töiden merkeissä, pari jopa 10 tuntisenakin päivänä. Nyt alkaa olemaan veto aika lopus mut onneks tänään on vapaa päivä et saa vetää ns. henkee. Meillä ollut yksi kokki saikulla 2,5viikkoo niin siks täs on pitänyt tehdä yhdellä vapaalla per.vko. Tän viikon vielä kun jaksaa, niin ensviikol olis jo kolme vapaat ainakin toivon niin....
Mulla vaan tuppaa tulla selkä kipees nykyisin kun monta tuntii joutuu seisoo. Mä olen nyt lohduttautunut ajatuksel et kyllä se syksyllä helpottaa...
Täällä on vaihteeks tosi syksyisen tuntuinen ilma, tuulee ja vettä tihuttaa. Eipähän tarvitse olla pihalla ainakaan raapustamas vaikka mä en jaksa kerätä paineita haravoinnist kuten mun mies. Karmee hössötys et piha pitäis saaha haravoituu et kaupungis on niin siistei pihoja ja vaik mitä... eipä täällä maalla ketään käy tuijottelee et ootko haravoinu ja sinnehän maatuu suurin osa.
Meillä alkaa vanhempi neiti pikkuisen jo sulaa tähän vauva ajatukseen, tuntuu ihan hyvältä kun ei enää tuijota kasvavaa mahaani otsa kurtussa ja mieti koko aikaa et mitä kaverit sanoo.
Koulussakin kokeen numerot ovat palanneet niihin hyviin mitä aikaisemmin ennen joulua sai.
Nuorempi on iltasella laittanut kättään masuni päälle ja yrittänyt tunistaa sen liikkumisia. taisi neiti yksi ilta tuntea sen pienen liikkeen.
Olihan karo jo sitä mieltä et tämä tarvitsee kaverin, johon tokasin et ootetaan kun tämäkin ensin syntyy...
Eipä kai tässä muuta kuin vointeja kaikille =)
Klaavalle oikein ihanaa mammalomaa :hug:
Terv. Jaana ja pikkuinen masuasukki

Heipsan!

Tulinpa tänne valittamaan näitä loppuviikkojen vaivojani ;)
Ihan on nimittäin tullut ennen kokematon riesa: oikean käden puutuminen. Puutuu heti kun on pari minuuttia paikallaan, ja yöt menevät tietty pitkälti valvoskellessa ja kättä lattian rajassa heilutellessa... Ja mun oma neuvolatäti on tietty tämän viikon lomalla. Soitin synnytyssairaalaani kätilölle ja kysyin että oliskohan mitenkään mahdollista saada käynnistystä (viikot tasan 38) kun jos nyt vielä pari viikkoa valvon yöt niin olen aika väsy synnyttäjä... Kehotti pyytämään lähetteen neuvolasta. Ja koska nyt sitten saan sen vasta ensi viikolla niin olen kyllä kovin toiveikas että jos vaikka loppuviikosta käynnistäisivät kun on 39 täynnä. :) Muutenkin olin ajatellut pyytää käynnistystä kun on 7. synnytys ja matka pitkä (liki 100km) ja useampi parin tunnin synnytys takana. En sitten millään haluaisi autossa synnyttää :whistle:

Muuten kaikki onkin mallillaan: pitkästä aikaa ihanan lämmin ilma, vauvaa varten kaikki ok, käynnissä suursiivous kaiken varalta jne. Ja nyt olen sitten päättänyt etten haluakaan sterilisaatiota kun en ole enää niin satavarma ettäkö tämä vauva kuitenkaan jäisi viimeiseksi... :whistle: TODENNÄKÖISESTI kyllä jää, mutta mieleni sopukoihin on tässä viime viikkoina pesiytynyt sellainen heiveröinen "jos kuitenkin...."

Sellaisia tänne. Jään odottelemaan josko postisetä kohta toisi uudet pinnasängynsuojat :) , ihania kevätpäiviä kaikille pömppömahoille B)

Hei Mamma ja muut!

Tulipa tuossa mieleen, kun luin, ettei Mamma annakaan steriloida itseään, että minäkin peruin ko. toimenpiteen viimeksi äitiyspolilla käydessäni.
Olen kyllä edelleen sitä mieltä, että kolme lasta riittää meille, varsinkin kun mies on ehdottoman varma asiasta.
Rupesin vaan miettimään sitä, miten kivaa on ollut, kun hormonikierukan kanssa ei ole ollut kuukautisia 10 vuoteen. Mikä ihana vapaus!
Sitten mietin sitäkin, että mitä jos esim. kätkytkuolema kohtaa meidän perhettä, siinä tapauksessa saattaisin katua katkerasti sterilisaatiota.
Niin sitten sanoin rohkeasti lääkärille, että olen tullut toisiin aatoksiin, ja lääkäri repi lupalappuni!
Vähän hävetti, kun tulin teettäneeksi turhaa työtä virkakoneistolla, mutta oli tämä moninvverroin halvempaa yhteiskunnalle, kuin sterilisaation purkuleikkaus. :)

Mulla oli yhtenä yönä samaa puutumisvaivaa, kuin Mammalla. Oikea olkapää lisäksi särki niin kovin, että lopulta valvottuani kello kolmeen, otin Panadolin. Tiedän kyllä mistä mun vaiva johtui, tästä netissä roikkumisesta.
Tehtiin läppäritaso makuuhuoneen nurkkaan, jotta pinnasänky mahtui kirjoituspöydän tilalle, ja korkeus ei taida olla ergonomisesti ihan oikea.

Jaahas, lapset tuossa on lähdössä linja-autolle, nyt alkaa äidin oma aika.
Asutaan sen verran korvessa, että täällä kulkee tasan kaksi linja-autovuoroa päivässä, yksi menee aamulla ja toinen tulee iltapäivällä. Jos koulun alkaminen tai loppuminen ei sovi aikatauluun, kuskaa taksi.
Meidän muksujen kouluun kuljetetaan taksilla tai bussilla lähes kaikki sata oppilasta, sillä koulutie on luokiteltu "liian vaaralliseksi koulutieksi". Se on kapea ja mutkainen, ei piennarta ja sillä kulkee paljon sora- ja tukkirekkoja. Ja valitettavasti myös rattijuoppoja.
Asiasta oli kova kädenvääntö viime syksynä, kun kaupunki halusi säästää, ja uhkasivat lopettaa koulukyydit. Kerättiin nimilistoja ja pyydettiin poliisilta lausunto tien vaarallisuudesta.
Poliisin lausunnossa todettiin, että kyseessä on kaupunkimme vaarallisin tieosuus, ja silloin ilmeisesti armaat päättäjämmekin jo tajusivat, että olisi laitonta lopettaa koulukyydit.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
Voikaahan paksusti!

:kieh:

Heipsan!

Mimosa: Olipa kiva kuulla etten ole ainoa joka sterilisaation kanssa jyrkästi vaihtaa kantaansa kun alkaa olla totuuden hetket... Hyvä näin, eipä tule ainakaan kaduttua!!!

Me asumme myös syrjässä, ja ala-asteikäiset saavat taksikyydin kotiin PAITSI nyt kun meidän tie on niin huonossa kunnossa etteivät herrat taksikuskit viitsi ajaa sitä vaan laittavat pienen väsyneen koululaisemme kävelemään viimeisen kilometrin :(

Minä se sitten valvoin aamuyöhön asti supistusten kourissa, ihanaa! No siis se ei ollut ihanaa kun supisteli ja muistui mieleen mitä se synnyttäminen sitten taas onkaan, mutta se oli ihanaa että kyllä tässä nyt sitten voi tosiaan odotella että lähtö tulee päivänä minä hyvänsä! Kauhea kiire olisi jo saada pieni tuoksuva nyytti syliin... Eikä toki olisi hassumpaa päästä tästä pötsistä eroon ;)

On se jännä miten väsymys ainakin mulle saa aikaa aivan järjettömän makean himon!!! Ajattelin tehdä kohta puolin pellillisen IHANAA suklaapiirakkaa, nam! Nyt kun vielä on lupa mässätä... Pääsiäisestäkin otin kaiken irti: pashaa, mämmiä, rahkapullia, rahkapiirakkaa, suklaamunia... Ei tulisi mieleenikään käydä vaa'assa... Synnytyksen jälkeen on tarkoitus ottaa itseä niskasta kiinni ja jättää kaikkinaiset herkut heti kotiin tultua. Ja onneksi on noi hepat; ratsastus on vallan oiva, ja erittäin nautittava, keino saada ylimääräiset kilot lähtemään! Mikäpä sen ihanampaa kuin lähteä kauniina kesäaamuna maastoon lintujen laulaessa ja muiden vielä nukkuessa :)

Meidän eläinkuntamme muuten lisääntyi viime viikonloppuna: uusi jäsen on punakorvakilpikonna Väinö. Ystäväperheemme joutui luopumaan siitä tilanpuutteen takia, ja kyllähän meille aina yksi kilpikonna mahtuu... Vallan veikeä otus!

Jopahan tulikin sepostettua! Unentäyteisiä öitä (erityisesti Mimosalle ;) ) ja hyviä vointeja kaikille!!!

Tervehdys :wave:

Loppu viikot ovat alkaneet. Neljää viimeistä viedään. Mulla olisi äippäpolilla käynti viikonpäästä. Ei onneksi ison vauvan vuoksi vaan siksi kun viimeinen synnytys oli nopea 1t42min ja matkaa meiltä on noin 90 km :p . En varmaan kerkiä sairaalaan asti synnyttämään jos kotona käynnistyy :kieh: . Mulla on aina mennyt yliajan. Viimeksi synnytys käynnistettiin ja ei ruvennut ekalla yrityksellä syntymään. Seuraavana päivänä alkoi sitten syntymään omilla suppareilla ja nopeeta oli toiminta :o . No sittempä sen näkee mitä päättävät.

Terkuin HissunMyy

Äitiysloma on sitten alkanut. Säiden puolesta aika hienoissa merkeissä, olkoonkin, ettei tuo lämpö välttämättä miellytä. Kuuma kun on muutenkin ihan tarpeeksi.

Ke olis käynti äitiyspolilla. Ihan vaan hermoja rauhoittamassa..

Hyvää sunnuntaita ja alkavaa viikkoa kaikille!

Heissan kaikille ja Klaavalle erityisesti, kun ei joudu huomenna lähtemään töihin! =)

Mahtaakohan meikäläisen odotusaika olla lopuillaan, kun perjantaista asti on tullut limaklönttejä ja supistellut enemmän kuin yleensä?
Tänään on ollut ihan TÖÖT-olo :/ en ole jaksanut mitään, vatsaa on jomotellut pitkin päivää ja ollut huono olo. Vauva painaa alaspäin niin, että tuntuu putoavan kohta.
En uskalla olla vielä turhan optimisti, ehkä tätä kärsimystä jatkuu vielä jokunen viikko, kuka tietää. :whistle:
Miehellä on torstaina tärkeä (?) työreissu Itä-Suomeen, ja hän on kuin persauksiin ammuttu karhu, kun pelkää minun synnyttävän just torstaina.
Käskee pinnistellä ja ajoittaa oikein... ihan niin kuin se onnistuisi!

Ilma on kyllä tänään ollut loistava, harmi vaan, ettei ole oikein jaksanut nauttia siitäkään. Istuin kyllä vähän aikaa pihalla lukemassa lehteä ja kuuntelemassa linnunlaulua.
:flower:
Omenapuissa on jo melkein nuput, toivottavasti ei taas käy niin, että kun kukat puhkeavat, niin kylmä ilma saapuu ja kaikki pörriäiset kaikkoavat!

Mukavaa ensi viikkoa kaikille!
Te, joilla on kokemuksia tuosta limatulpan irtoamisesta, olisi kiva kuulla, että kauanko meni synnytyksen käynnistymiseen.

;)

Terkkuja vaan täältäkin äitiyslomalta!

Mimosa, mulla esikoisen syntymä alkoi tuolla limatulpan irtoamisella ja oisiko mennyt 3-4 pv synnytyksen käynnistymiseen (en oikein muista, kun siitä on jo niin kauan). Se on muuten ainoa kerta, kun tunnistettavasti limatulppa on irronnut. Muilla kerroilla ei ole havaintoa koko hommasta.

Toivottavasti pääset pian tosi toimiin. Nyt onkin oikein mukava keli olla raskaana tässä vaiheessa... Onneksi takatalvi koittaa jo loppuviikosta :) <br><br>

jospa nyt alkais näitä viikkoja oleen sen verran kasassa että uskaltais "virallistaa" tämän oman esiintulon tässä klubissa ;) , sitä en tiedä miten ahkera kirjoittelija olen mutta yritän pysyä jotenkin ajantasalla.
Olen siis 38täyttänyt neljän lapsen äiti ja viidettä ihmettä odotellaan syntyväksi 23.11.07,nytkin tässä kirjoittaessa kaksivuotias istuu ja touhuaa sylissä kurkottaen jokasuuntaan ja 8kk:n ikäinen konttaa tietokonepöydän alla yrittäen repiä kaikkia mahdollisia johtoja irti mistä vain otteen saa :whistle: , eli eipä tässä kauheasti syventyä voi ;) :/ :whistle: , mutta saanpahan jonkun "elonmerkin" itsestäni tänne vihdoinviimein =) .
Kyllä mä nyt taidan luovuttaa ja palata asiaan myöhemmin, mutta lapset on siis vm-97,-98,-05.-06 itse vm-69, siinäpä ne tarvittavat tiedot taisi ollakkin?
Onkos muita ihan alkumetreillä menijöitä minun lisäkseni?

rv8+3 :heart:

Tuttelitar, lisäsin sun tiedot tuonne listaan. Sanokaa muuten, jos täällä on joku joka sieltä puuttuu. En ole ihan varman olenko saanut kaikki lisätyksi.

Mulla on huomenna täynnä rv 35. Eilen nipisteli niin vietävästi tuota alavatsaa, että lienee kohdunsuulla jotain tapahtuu pikkuhiljaa. Mulla se ei tosin tarkoita, että tositoimiin pääsisi mitenkään etuajassa (ainakaan aiemmin ei óle näin käynyt), mutta homma hoituu sitten oletettavasti tuosta syystä melko vauhdikkaasti. Se sinänsä vähän hirvittää, kun pitäisi olla aikaa saada joku tätäh lapsenvahdiksikin, ettei tarviis yksin lähteä synnyttämään.

Tosin, kyllähän tuo esikoinen (11,5 v) jo vähän aikaa pystyy katsomaan nuorimman perään, mutta ei kyllä voi puolta tuntia pidemmäksi ajaksi jättää huoletta.

Eniten mua hirvittää, että synnytys alkaa vesien menolla, sillä silloin pitää varmaan tilata jo ambulanssikyyti. Poika syntyi aikanaan siten ja koko hommaan meni 1h18min ja silloinkin hädin tuskin sairaalaan ehdittiin. Mutta, turha varmaan etukäteen murehtia, sillä minkä sille mahtaa. Pitää vaan henkisesti asennoitua siihen, että voi olla ettei mies pääse mukaan. Ainakaan ihan heti.

Huomaa, että olen äitiyslomalla, kun joudan tällaisia pohtimaan :whistle: Viime viikolla vielä töissä oli niin kiire, ettei joutanut mokomalla päätään vaivaamaan.

Hyvää takatalviviikkoa kaikille! Tänne se kuuluu kuulemma ainakin tulevan viimeistään torstaina.

Minäpä odottelen kutsua synnytyssairaalaan; neuvolatäti laittoi sinne eilen lähetteen menemään (postitse, joten on vasta tänään perillä). Vakaa aikomukseni on synnyttää tällä viikolla (nyt viikot 38+5) :)
Nukkumiset ovat jääneet muutamaan tuntiin per yö, ja olen aikas lailla kiukkuinen yksilö tällä haavaa... Huokaisevat varmaan lapset ja mies helpotuksesta kun lähden täältä pyörimästä ;)
Joten eipä muuta kuin mahdollisimman kivuttomia ja levollisia loppumetrejä muille h-hetkeä lähestyville :)

Huomenta,

Mulla olis tänään edessä äitiyspolikäynti. Millaisenhan syynäyksen ne siellä oikein pitää? Olen vaan kerran aiemmin käynyt näin loppuraskaudessa ja silloin viikot oli jo yli 38. Nyta vasta se 35.

No, pääasia, että katsotaan kaiken olevan kunnossa. Alkaa tuo vainoharhaisuus taas nostaa päätään.

Mutta, polikäyntiä ennen mulla olis aika kosmetologille kasvohoitoon. Jotain hemmottelua siis tiedossa. Kuopus piti viedä hoitoon tuon polin takia, koska mies on reissussa, niin ajattelin sitten käyttää tilaisuuden hyväkseni ja varastin tuon kosmetologin samalle päivälle.

Hyvää keskiviikkoa kaikille ja käyn istten illalla tai huomenna kertoilemassa polikuulumiset.

Huomenta! :flower:

Voi olla, että on eroja eri sairaaloissa, tiedän vain tyksin äitiyspolikäynneistä.
Ensin otetaan vauvalta sydänkäyrää ja äidiltä verenpaine. Viimeksi annoin myös virtsanäytteen, kun sitä ei oltu otettu moneen viikkoon.
Sitten on lääkärin vastaanotto, alatietutkimus ja ultraus.
Tarpeen mukaan saa sitten kontrolliajan.
Paljon on muuttunut laitteet 11 vuodessa. Muistan, että odottaessani esikoista olin kerran tyksissä sellaisessa ultrassa, jossa katsottiin napaverenvirtaus. Taisi olla ainoa sellainen laite, kun oli ihan eri huoneessakin. Nyt uä-laite tsekkaa napaverenvirtauksen joka kerta lääkärin vast.otolla.

Minuahan kehoitettiin viimeksi äitiyspolilla varaamaan aika neuvolaan viikon päähän. No, sitten oli niin, ettei th ollut töissä ja sain ajan vasta 2 viikon päähän. Vedin vähän hernettä nenään itsekseni täällä kotona, kun aika meni niin pitkälle, mitäs jos kuitenkin ehtii tulemaan jotain vikaa siinä välissä?
Eilen tämä th soitti mulle, ja tarjosi aikaa huomiselle, hän joutuu sittenkin tulemaan päiväksi töihin, kun on niin paljon asiakkaita.
Kaipa johtuu säästöistä, ettei sijaisia ole, vai olisiko niin, ettei niitä saa?

Rentouttavaa kosmetologikäyntiä, Klaava. Ja toivottavasti äitiyspolikäynti menee hyvin.

Mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille! =)