Ajatuksissa 23

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anna...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hienoa Neilikka! :D Ovisplussista minäkin haaveilen! Miehen vauvakuume on nosteessa, hih, taktiikkani olla painostamatta tuntuu toimivan... eli koetan hillitä kieltäni ja peukutella, että yritys voisi alkaa jo ennen häitä. Päivittäin vauvoista puhun kyllä, sitä ei voi välttää! Viikonloppuna pääsemme katsomaan ystävien pikkuista prinsessaa, eiköhän taas kuumekin nouse pykälällä. ;)

Vieraslista häihin on todellakin vaikea laatia! Me olemme vetäneet itsekästä linjaa, kutsumme vain ne joiden kanssa olemme oikeasti läheisiä. Rasittavat sukulaiset on jätetty rannalle kylmästi. Onneksi olemme saaneet tukea vanhemmiltamme, jotka ovat korostaneet sitä, että kyseessä on MEIDÄN päivämme. Enkä tiedä, onko nykypäivänä hääkutsut niin tavoittelemisen arvioisiakaan? Vaatiihan se vierailtakin aikaa ja monta kertaa myös rahaa... Eräs ystäväni oli aivan onneton viime kesänä, kun joka viikonlopulle oli joko polttareita tai häitä! Olisi ennemmin viettänyt kesälomansa mökillä! Tulipas nyt kyynistä tekstiä... Eli Minni, rohkeita päätöksiä vain omaan napaan tuijottaen!

Nyt oikein leppoisaa viikonloppua, nauttikaahan auringosta!

Kiitos, Ballerina :) Ongelmana on enimmäkseen vaan, että ollaan miehen kanssa eri mieltä siitä, ketkä on "läheisiä". Mutta toisaalta kun kerran meidän häät pidetään Suomessa, ja itse asutaan Tanskassa, niin toivon mukaan ne kännissä kutsutut puolitutut (karkeasti sanottuna) jättävät tulematta. Kun ei me tietenkään makseta matkoja ja majoituksia pitkältä tulijoille (autetaan tietysti löytämään halpa paikka ja varauksessa tms) niin ne joille meidän häät ei paljon merkkaa niin jättää toivonmukaan tulematta (ja toivottavasti ilmoittaa ajoissa niin ehkä ehdin sitten kutsua omia vanhoja kavereita joita olen nyt joutunut karsimaan).

Jeps, mutta ihana ilma on täälläkin ulkona! Sovittiin miehen kanssa just et mennään yhdessä kävelylle sellaseen ihan megaisoon puistoon meidän lähellä :) Täällä on muuten hauska tapa -jokaisessa kaupungissa on pari TUTTIpuuta, joihin lapset käymät viemässä tutin kun eivät enää sitä tarvitse (yleensä yhteinen rituaali lastentarhassa). Siellä puistossa on iso vanha puu jossa on tuhansia värikkäitä tutteja roikkumassa, ja niihin on kiinnitetty lasten kuvia, tarinoita jne. Mennään varmaan sen ohi, hihihihi :)

Vai tuttipuita! Paikasta saa varmasti vauvahaaveille lisäpotkua! :D

Aivan upeat lenkkikelit koko viikonlopun, pääsin koeajamaan uudet lenkkaritkin ja askel tuntuikin kevyeltä. Voi kun ensi vuonna pääsisimme työntelemään vaunuja pitkin teitä...

Me haimme vauvakuumeen nostatusta ystävien pikkuisen tyttären luota, neiti on 9kk ja aivan uskomattoman aurinkoinen tapaus! Tänään aloittelin uuden Terolut-kuurin, saas nähdä muutunko taas kiukuttelevaksi itkupilliksi kuten viime kerralla. Eipä tarvitse miehenkään päästä niin helpolla! ;)

Olisiko kenelläkään jännäämistä? Olisi niin hauska peukuttaa jollekin, kun ei itselleen vielä voi!

Huomenet! Ajatelkaa, viime viikolla kello olisi ollut vasta puoli seitsemän ja minä olen jo pirteänä töissä!!!
TÄRKEÄÄ: Onko Iipillä uutisia?
Palaan kohta omine juttuineni, mutta tänne päin olisi ehkä syytä alkaa nostelemaan peukkuja pikku hiljaa ;) Totuuden hetki on vasta pääsiäisen jälkeen, mutta kevätkylvöt on nyt tehty...

Himskatti, ajatukset jossain muualla kun ei tämä viestin kirjoittaminen näytä onnistuvan... kolmas kerta toden sanoo, hmph

Huomenia tytöt!

Täytyy myöntää että pikkuisen jänskättää: pillerien aikaisen aikataulun mukaan menkkojen pitäis alkaa tänään eli h-hetki on käsillä. Vielä ei ole minkäänlaisia tuntemuksia sen suhteen, joten täytyy vaan seurailla tilannetta. Onneksi kävin perjantaina mammaksin sivuilla vähän "shoppailemassa" eli sekin puoli on nyt hoidossa. Varmuuden vuoksi tilasin setin ovis- sekä raskaustestejä...

Täyttelin just treenipäiväkirjaa viime viikon osalta ja >tadaa!< kokonaista viisi harjoitusta! Hrm... ja kyllä se lauantainen treeni vielä pakaroissa tuntuukin, vuorossa oli nimittäin alakroppa. Eilinen lenkkikin meni to-del-la rauhallisissa lukemissa.

Ja arvatkaapa mitä? Siippa rupes huomauttelemaan mun suklaansyönnistä :-O Jos ostin perjantaina yhden pienen suklaalevyn ja söin sen viikonlopun aikana, niin ei oo tosiaankaan aihetta - eihän vaan? Mun mielestä ei :-D

Huomenta!

Mites iipi? :)

Höh, perjantaina kirjoittelin pitkät pätkät, mutta jotain tapahtui, enkä silloin enää jaksanut kirjoittaa samoja asioita.

Juu, se mun mahtava mörköily oli kuin olikin PMS... Viimein menkat alkoivat suunnilleen ajoissa :D Mutta kestivät yhden päivän... Hmph.

Ihana tuo tuttipuu-juttu :D Miksei täällä ole sellaista perinnettä?

Eilen nähtiin miehen kanssa sellainen juuri kävelemään oppinut pikkupoika. Voi että olis suloinen :D Ja huom! Mieskin katsoi sitä, vaikka ei mitään sanonut. Yleensä ei edes huomaa tuollaisia :) Muutenkin miehellä tuntuu olevan lapsi mielessä useammin kuin ennen. Viikonloppuna piti käydä katsomassa paria automallia liikkeessä, kun "1,5-2 vuoden päästä kuitenkin tarvitaan isompi auto, niin on hyvä käydä tutustumassa ennakkoon" :) Voisko vaunuihinkin käydä tutustumassa etukäteen? :D

Huomenta!
Ja hurjat peukutukset iipille ja muillekin db db db db db db db db db db db db!!!!!!!!!!
Täällä suomessakin on ainakin yksi tuttipuu! Ideaparkissa nimittäin. Oiskohan otettu vähän mallia tanskalaisilta?
Mulla oli ihana viikonloppu. Lauantaina shoppailtiin koko päivä, ja löysin lopultakin itselleni ihan unelmakengät. Pyöreäkärkiset nyörisaappaat, ruskeaa nahkaa. Ihanan sironnäköiset ja aika korket korotkin, mutta silti tosi hyvät jalassa (testasin heti lauantai-iltana baarissa :). Lauantai-iltana oli sit yhdet kemut ja sen jälkeen käytiin pitkästä aikaa baarissa. Oli tosi hauskaa, mutta silti puhuttiin miehen kansa eilen että vähän pakkopullalta se baariin meno tuntui. Ois nykyään hauskempaa vaan syödä ja juoda hyvin hyvässä seurassa ilman että lähdetään liikenteeseen ollenkaan. Toivottavasti kohta onkin hyvä syy olla lähtemättä ;)
En oo vieläkään saanu niitä ovistestejä tilattua/ostettua ja yourdaysin mukaan tänään ois ovispäivä. Eilen vähän vihloi munasarjoista, toivottavasti se ei mennyt silloin vielä ohi. Ei pystyny viikonloppuna heiluttelemaan peittoja kun meillä oli yövieraita. Tämän illan suunnitelmat on siis jo lyöty lukkoon :) ja lypsyjakkara kiiltelee jo valmiina :D

Joo ei tosiaan kuulosta kovin pahalta tuo iipin suklaan syönti...Varsinkin kun oot treenannutkin niin paljon viime viikolla.

Aurinkoista maanantaita!!!

Mega-jätti-hyper-super-peukut Iipille!!! Onko tuntemuksia?
Hei munkin piti kommentoida sitä tuttipuuta. Tähän ei varmaan ole kuin yksi sana olemassa: SÖPÖÄ! Minä olen aikoinani vienyt tuttini hautausmaan oravan poikasille. Sitten kun Aku Ankan välissä oli ollut Eläinmaailmalehden mainos, jossa oli oravan kuva, olin vain todennut tyytyväisenä että nyt ne oravat lähetti kiitoskortin.
Sulla Saana ei nyt tainnutkaan tulla mitään jättipitkää kiertoa? Kyllä se mies siellä on lämpenemässä… Mitenkäs sen kesätyön kanssa?
Mun ovisbongailuille kävin vähän huonosti, kun ennakko-odotusten mukaan laskeskelin että se olis nyt tiistaina ehkä. Silloin perjantaina oli se melkein plussa, ja minä hölmö en lauantaina tikuttanut ollenkaan! Se kun olisi siellä anopin luona ollut vähän hankalaa. No sunnuntaiaamuna sitten päätin tikuttaa, ja se olikin ihan puhdas nega. Eli nyt en tiedä olisiko lauantaina tullut ovisplussa, mutta pakko se kait on niin ajatella. Sehän tarkottaisi että eilen oli paras päivä, ja mikäpäs oli hyödyntäessä siinä kevään kohistessa eteenpäin! Ennen pääsiäistä en aio testata, oli mikä olo tahansa.

Hih, kiitoskortti :)

Juu, 34(?) päivän kierto oli pitkästä aikaa :) Enkä testannu ollenkaan tuossa kierrossa! *nostaa itselleen hattua* :D Mutta kyllä jotenkin vähän kammottaa se testaamattomuus ja päivän menkat, kun aloitin sitten ne renkaat. Että jos kuitenkin.... HMPH.
Mä luulen, että sain kesätöitä :D Tai ainkin se rekryihminen soitti ja kysyi oonko kiinnostunu. Sanoi soittavansa tällä viikolla uudelleen. Ei ainakaan maininnut mitään esim haastattelusta, että ei kai siellä ole ehdolla sata muutakin samaan työhön? Hmm... No, tämä työ olisi todella turvallista sikiölle ;D

Juu kai se ovisplussa oli lauantaina :)

Vautsi Saana, me peukutetaan sulle nyt sitä kesätyöpaikkaa bd bd bd! Oisko se samalla paikkakunnalla kuin sun mies? Mää oon muuten unohtanut, että onko sun mies jo töissä vai opiskeleeko?
Ja Pikkumyyn ja mun jännäykset onkin sitten aika samoihin aikoihin. Kivaa että on seuraa!

Täällä on yksi.
Tiedän, että lasten saanti ei ole helppoa. Silti olen toivonut, että lapsen saamisen voisi ajoittaa suunnilleen.... Saas nähdä.
Onkohan olemassa jotain sellaisia lääkkeitä, joita voisi käyttää? Nenäjauheissa yksihän on ainakin sellainen, että se on pelkkää selluloosajauhetta. Sitä nyt ainakin voi käyttää. Pakkohan on olla jotain sellaisia lääkkeitä olemassa, mitä voi käyttää. Parempihan se on, että jotain lääkettä käyttää, kuin että lopettaa hengittämisen? :)

Ai hitsi, allergialääkkeet oon unohtanut ihan kokonaan... Mun siitepölyallergiakausi alkaa yleensä huhtikuussa ja loppuu joskus syyskuussa. Onneksi oireilut on helpottanu viime vuosina eli lääkkeitä ei tarvi enää niin kamalasti napsia. Joskus aikanaan Duact oli ainoa joka tehos :-I Nyt pärjäillään ihan reseptivapailla.

Saanalle peukkuja kesätyöpaikan varalle db db db!

Voi "#¤%&. Laitoin chiliä itämään. Jotenkin olen onnistunut saamaan sitä pölyä sormien taipeisiin, peukalon melkein parantuneeseen haavaan ja huuliin. Apua! Pitäisköhän ottaa maitokylpy tai jotain?

Tähän kohtaan on varmaan syytä laittaa pieni varoitus Duactista. (nim söin sitä aika monta vuotta...) Se supistaa verisuonia, myös aivoissa, jolloin seurauksena on päänsärkyä. Raajoissa se voi rajoittaa verenkiertoa todella paljon=>siniset jalat. Todella hyvä allergialääke se on, mutta sitä ei pitäisi ottaa kuin ihan pakon edessä, jatkuvasta käytöstä=koko allergiakauden käytöstä tulee jo sivuvaikutuksia lähes huomaamatta. Nykyisin mä otan sitä enää silloin, kun ei mikään muu enää auta ja röörit alkaa mennä tukkoon :)
Ei tämä siis pelotteeksi ole, niitä ei vaan ihan oikeasti kannata napsia 3 päivässä niinkuin resepteissä usein lukee :)

Peukutusta täältäkin suunnalta! Ja Saana, fiksu veto viedä mies autokauppaan. Meillä ainakin vauvakuume on ollut kovasti nosteessa autohaaveiden vanavedessä! Naisena saa ja täytyykin olla hieman ovela! :D

Teroista taisi joku kysellä; valmisteen keltarauhashormonin pitäisi säännöllistää kiertoa ja suojata kohdun limakalvoa (jos siis oma hormonitoiminta on puutteellista). Ovulaatioon ei ole pitäisi olla vaikutusta suuntaan eikä toiseen. Eli syön teroja ensimmäiset puoli vuotta, jonka jälkeen kai sitten estrogeenia avuksi ovulaatio-vaikeuksiin. Minulla on siis todettu rakkulaiset munasarjat, ja menkat ovat aina olleet todella epäsäännölliset ja poissa pitkiäkin aikoja. Aika monta vuotta tuli popsittua e-pillereitäkin ja varmasti ihan turhaan.

Treeni-intoa tällekin viikolla, saapahan sitten herkutellakin hyvin mielin. Eli Iipi, kuittaile vain miehelle takaisin! Minäkin voitin miehen eilen jätskin syönnissä 5-0!

Aargh! Mies joutu just tänään jäämään ylitöihin...Niinköhän jää tässä kuussa ovis käyttämättä jos se tosiaan on tänään... Vähänkö tympii!!!!!

meilläkin ajatuksia vauvasta...
duactista joku kirjoitti... mullakin oli sitä joskus aikoinaan ja nyt ollaan asuttu jo vuosia ulkomailla. meni muutossa hukkaan duactin tiedot. mikähän tehdas niitä tekee? siis onko ne suomalaisia? saakohan niitä siis muista maista?

Helmikuun Lancetissa oli juuri tutkimus kalan rasvahapoista ja sikiöiden aivojen kehityksestä. Tutkimuksen mukaan, jos äippä söi raskausaikana kohtuullisesti kalaa, vauvan aivotoiminta oli parempaa(?) kuin niiden vauvojen, joiden äidit söivät vain vähän tai ei lainkaan kalaa.
Kala siis hyvästä, kunhan ruokavalio ei ole liian yksipuolinen, siis ei kalaa joka aterialla.
Kalaöljykapselit on hyvästä, jos ei syö kalaa. Niitä voi turvallisesti popsia ohjeen mukaisen määrän päivässä. Jos syö jonkin verran kalaa, voi ottaa kapseleita esim. niinä päivinä, kun et syö kalaa.
Kapseleissa on A-vitamiinia, jonka haitallista vaikutusta raskausaikana on liioiteltu. Normaaliannoksina A-vitamiini on ok. Taitaa löytyä myös kapseleita, joissa A-vit. ei ole.
Tärkeää on tiedostaa se, että vitamiineja ym. lisäravinteita ottaessa ei tule jonkun, lähinnä rasvaliukoisen vitamiinin yliannostusta.
Totta, että kalassa saattaa olla raskasmetallijäämiä ym., mutta kohtuukäytössä niistä ei ole haittaa. Turhaa peloittelua siis.

Allergialääkkeistä Dauct sisältää akrivastiinia ja pseudoefedriiniä. Sen käytöstä raskauden aikana ei ole tietoa.
Setiritsiini-valmisteita ei myöskään suositella käytettäväksi raskauden aikana, sillä tutkimustietoa ei ole. Eläinkokeissa ei ole havaittu vaikutusta sikiöön.
Olen kuullut, että useat lääkärit ovat kuitenkin suositelleet setiritsiinin käyttöä, sillä kokemuksen kautta kertynyt tieto on näyttänyt, että vaikutusta sikiöön ei olisi. Joka tapauksessa, keskustelkaa lääkärinne kanssa. Nenäsumutteilla ja silmätipoilla pääsee pitkälle, kun osaa käyttää niitä oikein.

-apteekin tiskin takaa-

Kiitokset Tarkkailevalle vieraalle lisätiedoista. Täytyykin kaivaa esille ne puoli tusinaa erilaista allergialääkettä ja tutkia pakkaukset tarkemmin... sekä se kalaöljykapseli purkki myös.

Tällä suunnalla ei mitään tuntemuksia, ei suuntaan eikä toiseen. Hieman skitsofreninen olo, kun menkkojen alkaminen olis positiivinen ja toisaalta negatiivinen uutinen, hmm. Ainoa tuntemus on tällä hetkellä tuo paino, joka on jumiutunut edelleen samoihin lukemiin. Uskoisin, että se johtuu punttitreeneistä ynnä muuten aktiivisesta treenikaudesta. Eilen taas lenkillä ja se oli viides treenipäivä putkeen. Tuntui ettei oikein irtoa, joten tänään on pakko pitää lepopäivä. Ja digiboxilta löytyy eilinen Käenpesä :-D

kiitos duact-tiedosta!
just nyt ei tarvi allergialääkkeitä ollenkaan, kun olen siedätyshoidossa toista vuotta ja alkaa toivottavasti auttamaan;-)
tähän asti ei nenäsumutteet ja silmätipat auttaneet, vaikka luultavasti niitä oikein käytän...