Ajatuksista asiaan 0808

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Baltsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mukavaa että Angsterin yö meni hyvin. Mua jännittää juuri tuo oma univelka. Sehän on ihan pahin kidutuskeino, että ihmistä pidetään väkisin hereillä. Onneksi mies ja äitini ovat varmasti apuna. Äitini kertoi että mulla oli yli 3 kuukautta koliikkia, ja että hän oli tyhmä kun ei pyytänyt apua vaan kuvitteli että piti pärjätä yksin (juu, isukilla oli töitä. piste). Äitini on sanonut että on sitten käytettävissä aina ja mielellään. Se on kiva tietää.

Älä Angstis stressaa Nukin ekasta yökyläilystä! Hyvin se menee. Ja olet (kuin minäkin) onnekas kun on lähellä luotettava mummola. Kiva kuulla että käytte pelaamassa sulkista! Mekin aloitettiin sulkiksen peluu kun muutettiin tammikuussa, mutta tulin raskaaksi ja ylivarovainen kun olen, niin en halunnut raskaana käydä. Haaveillaan juuri siitä että voitaisiin taas aloittaa. Mun mielestä on tosi tärkeetä että ottaa ajan kahdestaan tekemiselle, vaikka kuinka muka olisi kiire tai ei aina jaksaisi. Siksi vakiovuoro olisi hyvä. Avantouinti on ollut meidän yhteinen juttu, mutta en usko että sinne heti pääsen (Ei varmaan tee kutaa revenneelle ap:lle lillua meressä ja yleisessä saunassa ihan heti synnytyksen jälkeen?).

Kiva Baltsu että muskarissa oli mukavia äitejä! Niin se vain on, että kaipaa seuraa samassa tilanteessa olevilta.

Mi-iu, kiitos kuvista! Ihania olette molemmat!

Hih, vauvalla hikka, kissa nukkuu sylissä ja hikka tökkii kissaa päähän. Hassun näköistä.

Toivottavasti Nukkelin hyvä olo jatkuu ja saatte viettää laatuaikaa koko perheen voimin.

Vinkkukin on tosiaan löytänyt nyrkit ja kädet ihan uudella lailla. Koskettelee ja tarttuu leluihin ja kasvoihinkin. Väsyneenä melkoiset nyrkkeilyharjoitukset! Näkökykykin on selvästi parantunut. Uutena ilmiönä on pelästyminen, eilen sai kauhean sätkyn leikkimatollaan jostakin syystä ja seurauksena sydäntäsärkevä itku ja kyyneleet... alahuuli menee somasti mutrulle.

Eilen olimme ensimmäistä kertaa uimassa koko perhe, huikeaa oli! Koska Vinkku on vielä niin pikkuinen, emme olleet altaassa kuin 20min ja sen jälkeen poika oli ihan puhki. Nukkuikin sitten loppupäivän tavallista pidempiä unia. Mutta oli mahtavaa nähdä miten pikkukaveri nautti vedessä!

Lisää kysymyksiä, mitä puuhaatte vauvojen ollessa hereillä?

Jatkan myöhemmin...

Ääh, Vinkku temppuilee taas tuttipullon kanssa. Olin jumpassa ja mies oli taas hätää kärsimässä, kun poika ei suostu syömään. Rinta kyllä kelpasi heti. En aio kyllä jämähtää kotiinkaan, eiköhän tilanne taas tasoitu. Nyt mies lähti vuorostaan pelaamaan tennistä ja sain pojan partsille unille.

JB millaisista leikeistä Irkku tykkää tällä hetkellä?

Vinkku on tällä hetkellä kerrallaan hereillä 1-2h. Aamupäivisin viihtyy hyvin leikkimatollaan, joten yleensä annan pojan touhuta omiaan. Iltapäivisin sitten köllitään sängyllä, seurustellaan ja lauletaan yhdessä. Vinkku laulaa oikeasti mukana! :) Iltaisin sitten homma on enemmän sylittelyä ja kanniskelua. Unta vastaan taistelu on joskus kova, siinä saa käsilihakset treeniä. Toisina päivinä taas nukahtaa itsekseen. Mites Nuki ja Mi-iun tyttö?

Uunissa tuoksuu lasagne, kiukuttelin miehelle ja koetan nyt hyvitellä...

Huomenia ja terveisiä yhden yöherätyksen äidiltä ;) ! Nukkeli nukkui kuin tukki ja imetin kerran koko yönä, klo 05 ja joitain minuutteja! Tosin mainita täytyy, että en sitten itse jostain syystä saanut unta kuin yhden jälkeen... Näinhän se aina menee...

Baltsu, meillä on aika sama rytmi ja noi illat on juuri niitä vaikeampia. Siinä saa tosiaan kannella ympäri taloa. Meillä varmaan näkyy kohta lattiassa sellainen Aku Ankoista tuttu kuluma... Meilläkin oli eilen rintaraivareita. Ne on todella rasittavia ja kestää meillä ainakin aika pitkään tai ei itse raivoaminen, mutta pahantuulisuus. Toivottavasti ne nyt helpottaisi sekä Vinkkuliinillä, että meidän Nuccyllä.

Meillä yöunet kestää ilta yhdeksästä aamu kahdeksaan-yhdeksään. Sitten Nuki on hereillä n.tunnin, enintään ja taas nukutaan. Hän on mun mielestä tosi äreä, jos ei pääse kahden tunnin välein päikkäreille.

Miten se uinti meni itkujen suhteen? Itkikö yhtään vai jaksoiko polskutella koko ajan? Mites Rousa? Oletko jo ajatellut Small-Rousan vauva-ajan harrastuksia?

Juu, ihanat mummit ja mammat on tärkeitä! Anoppi lupasi (ja ehdotti itse!!), että hän haluaisi hoitaa tänään vauvaa, jos me halutaan tehdä jotain muuta. Me sitten siivotaan tänään ja mennään sen päälle kaksistaan saunaan- luksusta!!.

Kyllä on meillä luksukset muuttuneet: siivousta ja saunaa -ihan kuin synnärille taas lähdössä! Toivottavasti saatte Angstis sen kolmannenkin ässän yhdistettyä. :D

Eilinen oli siis kenkkuilu päivä, mutta Vinkkuli nukahti kasilta ja nukkui kellon ympäri. Tänään meidän poika on ollut taas niin hyväntuulinen. Nyt vetelee toisia uniaan partsilla.

Vinkku oli vauvauinnissa kuin unelma: riisuessa tosin pissasi vaatteensa ja hoitoalustan läpimäriksi. Suihkussa hän tykkää olla aina ja altaassa ei päästänyt inahdustakaan. Uintiaika olisi 30 min, mutta mies huomasi 20 min kohdalla, että pojan silmät luppaa jo pahasti joten lähdimme pukemaan. Turvakaukalossa sitten megaitkut, ennen kuin simahti. Näin pienillä tuo 30min on pitkä aika jo palelunkin takia. Osasin odottaa, että uinti menee hyvin, kun pyllynpesut, kylvyt ja suihkut ovat takuuvarmat keinot saada poika viihtymään.

Mullakin on pirteä olo hyvinnukutun yön jälkeen, meillä syötiin klo 23 ja 4.30. :)

Yhteistyössä