Ajatuksista asiaan 10/08

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja angsteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mi-iu, kiitti vinkeistä. meillä tuo "mies tuo" ei ole vaihtoehto kun toivotaan että saadaan perhehuone ja jos ei niin mies menee sitten sairaalan vieressä asuville sukulaisille yöksi vaikka kotiinkaan ei ole kuin se reilu 20minsaa..mutta kivempi näin. joten yritän pakata kaiken mahdollisen ja mahdottomankin mukaan, eli miehellekin jotain perustarpeita että pärjää pari päivää. ja toisaalta eipä se tuttipullokaan mitään tuolla paina. (siis pumputhan on sairaalassa mutta kun haluaisin käyttää noita Aventeja silloin jos jotain tuttia/pulloa täytyy käyttää kun niissä pitäisi olla testatusti samanlainen imemistyyli kuin rintaa imiessä niin siksi en sairaalasta haluaisi noita).

jeps mutta nyt taas valmennukseen..ja ihania kuvia oli Baltsu ja Angstis taas lisäilleet Facebookiin =)

aa, okei :) no mutta en usko että pumppua tai tuttipulloa niinkään tarvitsee mukaan siltikään... kun maidontuotanto on tosiaan aika pientä vielä ekoina päivinä... ja jos ne antaa vauvalle lisämaitoa niin yleensä antaa sen hörpyttämällä kupista.. mutta tutti varmaan kannattaa ottaa jos saatte perhehuoneen :)

ainiin, sade.. mulla hieman kesti tajuta tuo "mies tuo" vaihtoehto... mietin kauan että mitä ihmettä tossa tarkotetaan ennen ku välähti :D se on tätä äitiysdementiaa.. heh!

Täällä ei enää maissivelliä illalla ehditty kokeilla kun en viittiny yötä vasten antaa ja neljän-viiden aikaa oltiin muualla niin ei ehditty siihen syöttöön.. huomen aamupäivästä taas.. :) ei ainakaan mitään ihmeellistä tänään huomattu aamupäivän syömisestä..
Baltsu tuliko teillä mitään kummallista vellistä?! mahakipuja tms?!

kaivelin anopilta vanhoja vauvan vaatteita... niitä ihania froteisia potkupukuja <3

Meidän tyttö saa joululahjaksi PMMP: lastenlaululevyn. Tykkään bändistä muutenkin ja nuo laukut on hyviä ja tuttuja.

Sade,mä olin tyytyväinen että otin mukaan Aventin tutin. Ei ollut siis tarkoitus antaa tuttia lainkaan, mutta imemisrefleksi niin kova ja kun lopulta suostuin kokeilemaan tuttia, sairaalan tutti ei kelvannut lainkaan. Onneksi oli oma mukana. Lastenhoitaja sanoi, että ovat lahjoituksena saaneet tosi huonon mallisia tutteja, joita monet vauvat vieroksuu. Lisämaito meidän sairaalassa annettiin sairaalan omista lasisista tuttipulloista joissa oli perusmuoviset tuttiosat.

Mutta Angstis, kaikkihan meni hyvin! Tärkeintä on että mä ja tyttö ollaan kotona ja voidaan hvyin. Ei sillä ole merkitystä miten synnytys meni. Paitsi etten enää ikinä suostu alakautta synnyttämään. En ota riskiä että joatin menisi vähänkään pieleen ja saisin paniikkikohtauksen pelkästään vanhoista traumoista. Onneksi on sektio. Jos ikinä raskaaksi tulen. Kohtu repesi siinä sektion yhteydessä kun tehtiin vaakaviilto bikinirajaan ja vauvan pää oli jo niin syvällä synnytyskanavassa ja lantiossa, että kun sitä yritettiin ottaa pois, kohtu repesi alaspäin niin että muodostui T:n muotoinen haava, tietty sen kestää parantua kauemmin kuin pelkän viivan. Joulukuussa on jälkitarkasusultra. On tuo pieni kaiken sen arvoinen, tietty. Ja olen päässyt tämän kotonaolemisen kautta arjen makuun ja nautin vauvasta ja perheestä, en enää käy läpi synnytystä mielessäni.

Pikainen huomenta!

20 ml velliä mekin aloitimme, vellitutti on käytössä. Vinkulta tuli vellistä tosi pahanhajuista pulautusta, muutenkin poika pulauttelee paljon. Eilen jäi vellit antamatta, kun Vinkku sammahti kylvyn jälkeen saman tien. :)

Musta taas on kiva, että muskarissa oppii uusia lauluja. Tai riippuu tietenkin millaisia. Mutta Vinkku selkeästi tykkää muskarin lauluista, kun niissä on usein joku leikki mukana. Kiva kuitenkin, että Angstiksen muskarikokemus jäi kuitenkin plussalle. Meidän muskari on seurakunnan, siellä on yksi hengellinen laulu per kerta.

Rosankin synnytys on onneksi takanapäin! Kummasti nuo pienet saavat unohtamaan kivun ja säryn. Pääsin tosin itse niin helpolla, että melkein hävettää. Odotusaikaa en muistele lämmöllä (paitsi viimeisiä viikkoja), vieläkin joku haju tai tunnelma saa mielikuvan siitä kuvotuksesta aikaan, hyiii...

Mitäs vielä?! Aina jää jotain kommentoimatta...

Meidän puolella on niin hiljaista, että vierailenpa täällä.
Meillä on nyt ollut mietinnässä vaunuvalinnat. Olen käsittänyt että yhden lapsen yhdistelmävaunuissa on useimmiten heittoaisa. Onko teillä kaikilla, ja koetteko sen tarpeelliseksi? Kaksosten yhdistelmävaunuissa se on aika harvinainen. Olen antanut itseni tulkita, että vähän lähekkäimmin olevat etupyörät tekevät leveiden vaunujen ohjaamisesta näppärämpää, ja silloin heittoaisa on mahdoton. Näyttäisi siis siltä, että meidän on pakko päätyä sellaiseen vaihtoehtoon, jossa menosuuntaa ei voi vaihtaa. Ilmeisesti jos tulee paha keli niin lapset on tarkoitus suojata jollain sadesuojalla. En ole päässyt näissä opinnoissani vielä kovin pitkälle.
Ihania vauvapäiviä kaikille!

Ihana kuulla, että Rosa sä olet noin posifiiliksillä :)!! Tosiaan, muakin kiinnostaa toi käden tilanna. Toivottavasti on jo normalisoitunut!

Meillä Nuki otti sairaalan tutin ja "meidän sairaalassa" myös syötettiin ihan normi tuttipullosta vauvoja. Ei ainakaan meillä vaikuttanut rinnalta syömiseen mitenkään. Nää on niin näitä maku ja tyyliasioita. Miiun kanssa olen samaa mieltä, että heti tuskin tarvitsee pumpata, koska maito vasta nousee rintoihin kunnolla kotona tai ei ainakaan sairaalassa heti alkupäivinä. Mutta niinkuin Sade kirjoitit, niin eihän ne mitään paina, jos haluat mukaan ottaa. Mä jo odotan, että päästää sun ja Brogiksen synnytystä jännäilemään! Oletko Sade saanut päivät kulumaan mukavasti nyt äitiyslomalla?

Muskarista. Meidän muskari on musiikkiopiston järjestämä (kävelymatkan päässä meiltä -siksi mentiin sinne) ja siitä voi johtua tuo laulujen outous. Mua ei haittaisi jos ne laulut olisi vain uusia, mutta kun mun mielestä ne on liian hienoja...comprende, vai kuinka se nyt kirjoitetaan? Siis ei yhtään ns. lapsellisia ja hauskoja. Onneksi siellä tosiaan liikutaan ja tanssitaan vauvojen kanssa. Se on helmeä!

Hei, meidän iseillä on ensimmäinen Isänpäivä jo ihan kohta!! Miten olette ajatelleet muistaa? Mä ostan jotain pientä (tai ostin jo), teen itse kakun ja "hotelli aamupalan". Yleensä meidän lahjat saattaa mennä hieman överiksi hinnaltaan, joten nyt sovittiin, ettei kauhean kalliita äitien- ja isienpäivä lahjoja osteta. Lahjan haluan ostaa, koska se sopii mun luonteelle.

Ahaa, mä olin niin hidas kirjoittamaan, että Neilis oli ehtinyt väliin. Kirjoittele ihmeessä tänne puolelle! Muuten tulee sua ikävä ;) . Meillä on se heittoaisa, mutta en siinä mitään muuta hyötyä näe, kun että mahtuu paremmin autoon.

Ehkäpä Nukista kasvaa oikein fiini neiti jos imee sieltä muskarista nyt paljon hienoja vaikutteitaja lauluja ;) pääasia kai noissa muskareissa on se että on musiikkia ja liikutaan ja leikitään?!

Tosiaan, kohta on jo meidän ketjun isien eka isänpäivä, jänskää :) meillä ei taida ihan ehtiä isänpäiväksi syntyä enkä aio sitä vielä mitenkään juhlistaa koska ei juhlistettu äitienpäivääkään vaikka ihan yhtä äiti olin silloin kuin isä on isä nyt. (tosin tiedän että anoppi varmasti jo muistaa isänpäivänä poikaansa...). Ja kohta on jo joulukin ja pitäisi joululahjojakin alkaa miettimään.

Kyllähän nämä äitiyslomalaisen päivät aika vauhdilla menee, lähinnä sen vuoksi kun herään yleensä vasta 10 jälkeen niin on jo tavallaan puolet päiväst kulutettu =) viime viikon pyykinpesu otti kyllä veronsa, olin niin väsynyt ja tämän viikon olenkin ollut tekemättä mitään ja nyt alkaa olla taas jo suht pirteä olo..toisaalta pitäisi kyllä jotain pientä tehdä tai muuten tulee vielä tylsiä päiviä mutta toistaiseksi siis mennyt hyvin.

mitenkähän JBllä sujuu kun ei ole vähään aikaan kirjoitellut?

Täällähän minä. Luen kyllä jutut joka päivä, mut kirjoittamaan ei tunnu ehtivän. Ehkä sitten kun tämä arki tästä tasoittuu. Pikkutyttö valvoo yöt vissiin ilmavaivojen takia. Viime yönäkin sain nukuttua puoli tuntia ja muutamat 10 minuutin torkut... Hohhoijjaa kun haukottaa! Ärsyttää kun neuvolakin vaan sanoo et "niinkö, sepä ikävää" kun valittelen pikkuisen ilmavaivoja. Ei puhettakaan, että jotain neuvoja tai apua sieltä saisi. Nurinkurisesti päivät sitten nukkuuu kuin tukki. Nytkin vetänyt jo kolmatta tuntia unia, kun yöllä syö tunnin-kahden välein.

Tänään käytiin tyttöjen kanssa ensimmäistä kertaa vaunuilemassa tuolla apteekissa ja lähikaupassa. Eeti alkoi murisemaan heti kun vaunut pysähtyivät ja Irkku protestoi kun piti vaunuissa istua koko reissu. Meillä ei ole noissa vaunuissa heittoaisaa, mutta istuimen suuntaa saa käännettyä jos jaksaa ja viitsii. Eetille on kantokoppa, joka on melko suojaisa, mut jos tuulee kovemmin niin saan viriteltyä siihen harson suojaksi. Etupyörät on kääntyvät, joten varmaan siksi ei ole heittoaisaa. Paitsi että kyllä Emmaljungan twin cerox 360:ssä on heittoaisa, vaikka on kääntyvät etupyörät.

Sadella ja Broganilla alkaa pikkuhiljaa loppusuora häämöttämään! Neilikkakin on jo uskomattoman pitkällä, vastahan sä plussasit! Aika menee niin nopeaan.. Toivottavasti menisi vielä hiukkasen nopeampaan, kun odotan kuin kuuta nousevaa että Eeti alkaisi nukkumaan parempia öitä. Mulle tämä univaje on ehdottomasti pahinta tässä vauva-ajassa. Milloin Baltsun, Angsterin ja Miiun pikkuiset alkoivat nukkumaan vähän paremmin? Oliko teidän vauvoilla ilmavaivoja ja löysittekö niihin mitään apua?

Kiva kuulla JB:stä!! Kurjia noi mahavaivat -meille suositeltiin Cuplaton nimistä lääkettä vauvan ilmavaivoihin. Joillain kuulemma auttaa, joillain ei. Meillä ei ollut vaikutusta. Toinen mitä voisi kokeilla on vyöhyketerapia. Mehän molemmat Baltsun kanssa käytettiin vauvoja siellä ja mun mielestä siitä oli hyötyä. Kolmen kuukauden iän jälkeen ei ole ollut vatsavaivoja. Nukkuminen vaihtelee edelleen. Sekin kyllä parani kahden kk:n jälkeen. Kyllä se aika nopeasti menee! Koita vaan tsempata itseäsi posimielelle -Baltsun kanssa ollaan mietitty, että oma asenne vaikuttaa jaksamiseen ihmeellisesti (ainakin vähän).

Vielä Neilikselle vaunuista tai heittoaisasta eli onhan sillä se merkitys kummalta puolelta vaunuja haluaa työntää. Riippuu siis ihan vaunumallista, kuten Jelly sanoi. Meillä saa istuimensuuntaa käännettyä, mutta lisäksi on heittoaisa.

Öitä missukat!

Oon sellainen ihminen, että jos oon väsynyt niin mistään ei tule mitään. yöt varsinkin tuntuu tosi pitkiltä, kun pitää valvoa. Meillä on käytössä Disflatyl ja mies tuo Rela-tippoja apteekista tullessaan. Pitää vaan toivoa että yöt pian paranee. Ja mistäpä sen tietää jos jo ensi yö on parempi! Nopeasti tämä aika menee, kohta on jo vuosi hurahtanut ja mulla pyörii jaloissa kaksi ihanaa tylleröä. Nyt pitää oikeasti ottaa se asenne, että tästä vauva-ajasta täytyy nauttia kun se kuitenkin kestää vaan niin lyhyen aikaa. Onneksi nämä tytöt on niin ihania, että niitten vuoksi kestää hetken vähän kurjempaakin.

Pitää ottaa selvää tuosta vyöhyketerapiasta. Luultavasti tällä paikkakunnalla sellaista ei ole tarjolla, mut ainakin Kajaanissa on.

Anteeksi uteliaisuuteni, mutta onko Eeti siis teidän TYTÖN nimi? Minä luulin, että se kuuluu toiselle sukupuolelle. :) Joka tapauksessa onnittelut uudesta perheenjäsenestä ja toivon täällä taustalle, että arkenne muodostuu mukavaksi.

Mäkin tuun häiriköimään tänne puolelle kun taas närästykseni kanssa valvon. En ollutkaan lukenut tätä puolta koko viikolla, kun olin siellä reissussa ja täällähän meidän ääriryhmä tietysti lymyää :)

Älkää pelotelko sillä synnytyksellä, että se on kohta. Tänään oli se synnytystapa/kokoarvio ja sekin oli niin epämiellyttävän tuntoista, että saa nähdä miten selviän synnytyksestä. Tokihan siihen puuhaan lähtee jo ihan eri asenteellakin. Sanoin miehelle tänään, että sen pitää pitää mun puolia sitten synnärillä. Että kun mä en ite saa välttämättä kerrottua tarpeeksi ponnekkaasti toiveitani siellä niin sen vaan on pakko viedä mun sanaa eteenpäin. Jäi niin huono fiilis siitä tän päiväisestä käynnistä, että en oo yhtään luottavainen minkään suhteen. Mä vaan toivon, että muhun suhtaudutaan asiallisesti, että ei lässytetä tai mikä pahempaa tiuskita/olla tympeitä. Se lääkäri ainakin tänään oli niinku ois p*skaa haukannut. Kyllä siinä vaiheessa kun synnyttää, haluaa empatiaa ja ystävällisyyttä.

Ihana tuo paavin hyääääääh, vai mikä olikaan :D Rosa kyllä herättää mun epäluontaisen uteliaisuuteni tuosta synnytyksestä. Mutta totta turiset, ei sillä ole mitään väliä miten se meni, lopputulos on tärkein ja se että teillä on molemmilla kaikki hienosti. Mun piti kommentoida muuten, kun kirjoitin tuonne toiselle puolelle vähän pölösti että "ei oo oma vika jos päädytään sektioon, asiat menee niinku menee" niin eihän se siis ole mikään vika edes ollenkaan. Sun synnytys nyt vaan meni niin.

Muistinkos siitä vatvoa, että tuntuu että meidän laitoksella luomusynnytys tuntuu olevan arvossaan, jos kuuntelee henkilökuntaa. Kun siellä synnärikierroksella se osastonhoitaja kehui, kuinka joku ensisynnyttäjä oli niin ja niin hienosti luomuna vetänyt pelkän ammeen turvin ja kuinka lapset on syntyessään virkeitä jos ei käytetä lääkkeellistä kivunlievitystä. Onhan se varmasti totta, mutta musta ei sais pitää tavoiteltavana luomusynnytystä. Tai siis ihannoida sitä jotenkin että se on parempi kuin jos tarvii kipulääkettä. Huomaa, että oon taas tosi herkkänahkainen, mutta tulee sellanen olo että onko sitä sitten turhasta marisija jos haluaa sen epiduraalin. (Oon mä varmaan tästä jauhanu?)

JB:lle jaksuja ja toivottavasti yöt pian helpottavat. Tämä valvominen ei kyllä ole mitään herkkua ja sulla on vielä kaksi pientä palleroa siellä hoidettavana.

Brogis, vaihdetaanko synnäreitä?? mua taas pelottaa että meillä ei ole tarjolla mitään peruskamoja, mietin että pitäisikö hankkia oma jumppapallokin ja pakata se kassiin? (niin ja unohdin toisella puolella sanoa että kai niitä uimarenkaita saa halpahalleista näin talvellakin? pitääkin mennä penkomaan vanhempien varastoa nyt taas kuin muistaa että saisi sieltä napattua sellaisen kassiin mukaan). mutta itsekin kaipaisi nimenomaan sellaista lämmintä suhtautumista..saa nähdä ensi viikolla kun on se synnärille tutustuminen niin miten paniikissa sitä sitten on..

JB, luin jostain että vauvan ilmavaivoja voi auttaa silleen että laittaa sen vatsalleen lattialle ja jalat konttausasentoon (eli polvet koukkuun masun alle että peppu on ylhäällä). Suoristaa suolta ja ilmaa tulee kuulemma tosi paljon pois..jotkut aina iltaisin tekivät tuollaisen "ilmapäästön" kun neuvolassa oli neuvottu ja se auttoi..

JBlle kovasta voimia valvomisiin, mullakin tuo valvominen on huonoin juttu kun tulee niin äreäksi eikä mistään tule mitään, mutta ei se tosiaan loputtomasti kestä (helppohan mun on nyt sanoa kun ei vielä vauva ulkona..).

Toivottavasti Saanakin jakselee siellä kotona hyvin ja on päässyt jo arjen makuun?!
rv36+0

Huomenta!Ja voi sua Brogan, kun vieläkin kärsit uniongelmista :(

JB, kerron nyt, vaikka varmaan tiedätkin, että mahavaivoihin auttaa Saden kertoman konstin lisäksi mahahieronta navasta poispäin, tekemällä ympyröitä ja jalkojen jumppaaminen. Se vyöhyketerapia kuulemma muutenkin kypsentää elimistöä, luontaisesti, mutta hieman nopeuttaen prosessia. Eikä siellä tarvitse käydä kuin 3-4 kertaa. Mä teen Baltsut ja seuraavan muksun kanssa menen jo ennen vatsavaivojen alkamista.

Jaa oli Broganille hehkutettu luomusynnytystä...just.... Mä en ainakaan ihannoi luomusynnytystä -miksi helvetissä pitäisi kokea mieletöntä kipua, kun siihen on saatava apuja ja siltikin se sattuu. Siis jokainen voi itse päättää mitä tekee, mutta ei sairaala saisi ottaa siihen mitään kantoja. Mun kätilö puolestaan kertoi, että kyllä ne jotka ovat luomuna halunneet synnyttää, mutta ovat vielä ehtineet saada halutessaan esim.epiduraalin, ovat aina lopulta päätyneet siihen. Kipu vetää nöyräksi... Ja siis mä en nyt tosiaankaan tarkoita, että kukaan ei saisi vetäistä luomuna tai muka pystyisi siihen, jos on vara valita. Jotenkin sitä vaan on skeptinen, jos ensisynnyttäjä puhuu niin.

Sade, mitä varten otat sen uimarenkaan? Säkin olet jo mahtavailla viikoilla :)!!!

Täällä ei mitään uutta. Vähän särkee päätä -not a good day.

Heippa hei! Jos minä taustailija fanittaja en ole vielä kaikkia onnitellut, niin Onne kaikille.

JB, olet varmaan jo lukenut nämä jutut, mutta laitan kumminkin linkit koliikin hoidosta. Jaksamisia!

www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00430&p_haku=Koliikki%20vauvalla

www.poliklinikka.fi/?id=9243319&page=2652164

Angstis, oon samaa mieltä tosta luomujutusta, siis kun sattuu se vaikka kaikki lääkkeetkin sais niin mix ihmeessä pitäisi kärsiä? mä edelleen kammoan ajatusta epiduraalista mutta tajuan kyllä sen että en aio turhaan kärsiä ja jos siltä tuntuu niin otan sen. Mutta sen takia lähinnä tuo Brogiksen luomusairaala kuulostaa hyvältä kun haluaisin ainakin kokeilla eri ponnistusasentoja.

siis sen pienen uimarenkaan haluan varmuuden vuoksi autoon kun ei tiedä miten pystyy istumaan jos auttaisi.

mies jo eilen puhuikin vauvalle että saa tulla kun haluaa että meillä on täällä kaikki valmiina ja kovasti jo odotetaan..saa nähdä miten innokkaasti vauva haluaa nähdä meidät (vai onko saanut jo kohtuun niin sekopäisen kuvan että päättää pysyä siellä mahdollisimman pitkään ;)

Sen verran haluan kommentoida tuohon uimarenkaaseen liittyen, että itse kun olin synnyttämässä mulle sairaalasta annettiin sellainen rengas minkä päällä istua, mutta huonekaverilta kuulin että parempi on olla istumatta sillä. Hänen tuttavansa on kätilö (eri sairaalassa) ja siellä nuo renkaat on "kielletty" kokonaan, koska niillä istuessa jotenkin se paine sinne alakertaan lisääntyy ja itse asiassa vaan pahentaa asiaa.

Itse selvisin sairaalasta kotiin istumalla autossa pehmeän tyynyn päällä ja pyyhe käärittynä rullalle toisen kankun alla painoa jakamassa.

Anteeksi kun tuppasin ketjuunne, mutta halusin vain tuon kertoa :) Onnellista odotusta Sade ja muut odottajat & muille ketjulaisille ihanaa vauva-arkea!

No onpas jännä miten erilaista tietoa on noista uimarenkaistakin. Baltsu muistaakseni taiteili pyyhkeestä renkaan jonka päällä istui. Mietin vaan, että pitäähän sitä kotonakin vielä istua, että miten sitten.. On nämä kummia ajatuksia.

Niin se synnärin nainen sanoi, että "kyllä tuo amme on koettu avautumisvaiheessa tosi hyväksi avuksi jo ihan ensisynnyttäjilläkin. Vastakin yksi ensisynnyttäjä oli siellä pitkään eikä sitten muuta lievitystä tarvinnut, niin hienosti avautui siellä kun pystyi rentoutumaan" (hiven ylpeyttä äänessä) "tottakai sen epiduraalinkin sitten saa tai muuta lääkkeellistä lievitystä, jos tarvitsee" (jo nuivemmalla äänellä) ... En tiiä, mä vaan tietysti otin sen herkkänahkaisena heti itseeni ;) Ja sama juttu sitten siellä salissa, että "se on niin hienoa, miten vauvat itse ryömivät rinnalle heti synnyttyään, kun ei ole käytetty lääkkeellistä kivunlievitystä, ovat niin virkeitä" (sillä ylpeällä äänellä) ja jatkoi "kyllä ne vauvat vaan on passiivisempia, joiden synnytyksessä on turvauduttu lääkkeelliseen kivun lievitykseen" (ja taas nuiva äänensävy) .. Ihan tottahan tuo jälkimmäinen on, en minä sitä lähde kieltämään, mutta niinku sanottu niin miksi kärsiä kun apua on saatavissa. Vedetään tässä kohtaa esiin se kortti vaikean synnytyksen vaikutuksesta siihen varhaseen vuorovaikutukseen nyt sitten vaikka jos ei muuta. Okei, tuo oli provo.. Tämä tästä.

Ihanaa viikonloppua kaikille :)

Terveiset kosmetologilta! Mies varasi mulle ajan hemmotteluun ja teki kyllä niin hyvää hoidot ja hieronta. Olen ihan uusi nainen! :D

Hih, en nyt sentään pyyhkeistä uimarengasta taikonut! Broggis muistit kuitenkin oikein, sillä pyyhkeet olivat lapsiveden takia sairaalaan mennessä.

JB, meillä auttoi ilmavaivoihin jalkojen nostaminen koukussa ilmaan kohti korvia (vauva selällään, auttoi ilmaa ulos) ja sitten hieroskelu. Vyöhykkeeseen ja relatippoihin uskon myös. Yöt helpottuivat varmaan 2kk kieppeillä, jolloin vauva osasi tehokkaammin syödä makuulla ja en enää vaihtanut vaippaa turhan usein. Vinkulla oli onneksi selkeä ero yön ja päivän välillä heti alusta saakka.

Meistä tulee sylikummeja! :D

Ihanaista weekendiä!

Kiitos kovasti kaikille vinkeistä ilmavaivojen vähentämiseen. Täytyy laittaa kokeiluun. Onneksi viime yö oli hiukan parempi, kun sain Eetin röyhtäytettyä pariin otteeseen. Tosi tiukassa on kyllä röyhtäys. Toissa yönä sain ilmaa ulos rektaaliputkella, mut mielellään kokeilen noita vähän hellävaraisempia keinoja.

Kummasti muuten oman asenteen muutos auttoi. Sen sijaan että vaan odottaisin vauvan kasvavan, että yöt helpottaisi, päätinkin nauttia pikkuvauva-ajasta kun se ei kauaa kestä, vaikka vällillä olisikin vähän hankalaa. Ja heti tuntuu hauskemmalta! Varmaan osansa on kyllä paremmin menneellä yölläkin, kun sain oikeasti jopa NUKKUA!

Eetin oikea nimi tulee olemaan Edith, mutta vuosikkaan esikoisen kieli siihen tuskin kääntyy vielä pitkään aikaan, joten perheen kesken vauvaa sanotaan Eetiksi.

Kiitos ulkopuoliselle vinkistä, tuo pehmeä tyyny kuulostaa aika hyvältä myös :) ja Brogis, mitä oon kavereita seurannut niin harva kotona istuu/joutuu istumaan, suurin osa istuu toisen kankun päällä silleen vinossa ekat päivät..itse siis lähinnä juuri tuota automatkaa että miten sen kestää mutta jospa pakkaankin tyynyn autoon.

jeps mutta menen jatkamaan juttujani toiselle puolelle..ja ihanaa että JB sai nukuttua =)! ja Baltsu hemmottelua!

Ihana mies Batsulla! Virkeä vaimo tietä hyviä hetkiä myös miehelle ;)! Ja onnittelut kummiudesta!

Brogan, meidän päpyli kyllä ryömi ihan itse rinnalle, vaikka kaikki drobit sainkin ja oli heti niin virkeä että. Huusi heti syntyessä ja saikin 10 pistettä.

Loistavaa JB! Tosi kiva lukea hyviä uutisia!! Oikeasti vanha kanadalainen/jenkki sanonta onkin, että "it's up to your head" -tai vastaavaa. Eli väsymys ja melkein kaikki kuulemma johtuu asenteesta ja ajattelumallista (mitä eroa niillä sitten onkaan....). Eihän se tietty ihan näin ole, mutta joka tap.olen itsellänikin huomannut sen vaikuttavan. Kaunis nimi tulee tytöllenne!!!

Nyt unosille! Hyvää viikonloppua!

Yhteistyössä