Mäkin tuun häiriköimään tänne puolelle kun taas närästykseni kanssa valvon. En ollutkaan lukenut tätä puolta koko viikolla, kun olin siellä reissussa ja täällähän meidän ääriryhmä tietysti lymyää
Älkää pelotelko sillä synnytyksellä, että se on kohta. Tänään oli se synnytystapa/kokoarvio ja sekin oli niin epämiellyttävän tuntoista, että saa nähdä miten selviän synnytyksestä. Tokihan siihen puuhaan lähtee jo ihan eri asenteellakin. Sanoin miehelle tänään, että sen pitää pitää mun puolia sitten synnärillä. Että kun mä en ite saa välttämättä kerrottua tarpeeksi ponnekkaasti toiveitani siellä niin sen vaan on pakko viedä mun sanaa eteenpäin. Jäi niin huono fiilis siitä tän päiväisestä käynnistä, että en oo yhtään luottavainen minkään suhteen. Mä vaan toivon, että muhun suhtaudutaan asiallisesti, että ei lässytetä tai mikä pahempaa tiuskita/olla tympeitä. Se lääkäri ainakin tänään oli niinku ois p*skaa haukannut. Kyllä siinä vaiheessa kun synnyttää, haluaa empatiaa ja ystävällisyyttä.
Ihana tuo paavin hyääääääh, vai mikä olikaan

Rosa kyllä herättää mun epäluontaisen uteliaisuuteni tuosta synnytyksestä. Mutta totta turiset, ei sillä ole mitään väliä miten se meni, lopputulos on tärkein ja se että teillä on molemmilla kaikki hienosti. Mun piti kommentoida muuten, kun kirjoitin tuonne toiselle puolelle vähän pölösti että "ei oo oma vika jos päädytään sektioon, asiat menee niinku menee" niin eihän se siis ole mikään vika edes ollenkaan. Sun synnytys nyt vaan meni niin.
Muistinkos siitä vatvoa, että tuntuu että meidän laitoksella luomusynnytys tuntuu olevan arvossaan, jos kuuntelee henkilökuntaa. Kun siellä synnärikierroksella se osastonhoitaja kehui, kuinka joku ensisynnyttäjä oli niin ja niin hienosti luomuna vetänyt pelkän ammeen turvin ja kuinka lapset on syntyessään virkeitä jos ei käytetä lääkkeellistä kivunlievitystä. Onhan se varmasti totta, mutta musta ei sais pitää tavoiteltavana luomusynnytystä. Tai siis ihannoida sitä jotenkin että se on parempi kuin jos tarvii kipulääkettä. Huomaa, että oon taas tosi herkkänahkainen, mutta tulee sellanen olo että onko sitä sitten turhasta marisija jos haluaa sen epiduraalin. (Oon mä varmaan tästä jauhanu?)
JB:lle jaksuja ja toivottavasti yöt pian helpottavat. Tämä valvominen ei kyllä ole mitään herkkua ja sulla on vielä kaksi pientä palleroa siellä hoidettavana.