Haaveissa vauva 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kenties mäkin mahdun mukaan? Mä nuori rouva 24v. Etelä-Suomesta, ukko-kultani 28v. ja vauvakuumetta en juuri koskaan ole potenut, ennen kun mieheni kanssa Juhannuksena käytiin Keskustelu. Siitä se ajatus sitten lähti... :)
Meidän yhdessä olon aikana ehkäisyt on vaihdelleet pillereistä renkaisiin ja välillä oltu ilmankin. Nyt Juhannuksen jälkeen en enää rengasta laittanut ja ollaan liikkeellä tulee-jos-on-tullakseen-ajatuksella.

Epäilen kyllä kovasti, koska joskus teininä niin säännöllinen kiertoni on ihan sekaisin ja kuukautiskivut aina vaan kamalampia. Lisäksi epäilen myös mieheni raskauttamiskykyä, koska edellisessä suhteessa (4v. kesti) ei käytetty mitään ehkäisyä, eikä tullut vauvoja...

Lisä kypsyttämistä aiheuttaa tutut, jotka muistavat kysellä, että no oletko sä raskaana. Mulla on pömppövatsa ja häiden jälkeen tuli muutama lisäkilo... :/

Että näin positiivinen aloitus. :)

Tervetuloa joukkoon uudet haaveilijat!!

Tuntuu olevan hyvin yleistä tuo,että mies ei pode vauvakuumetta...mikä niitä miehiä vaivaa :D Ei vais...itsellä ollu sellainen periaate,että en puhu edes omasta kuumeilustani miehelleni,vaan annan hänen itse kypsyä ajatukseen ja siihen,että koska hänellä alkaisi olemaan vauvakuume....noh,nyt on asian laita niin,että miehellä on vauvakuume ja hän haluaisi tässä jossain vaiheessa jättää ehkäisyn.Minua on alkanut koko asia pelottaa ihan pirusti!!Mutta,ei olla jättämässä ehkäisyä pois nyt ainakaan puoleen vuoteen,joten tässä on nyt aikaa itsellä miettiä ja valmistautua asiaan.Eikö teitä pelota?? Itse liikaa pohdin asioita...pelkään muutoksia.

Tänään ollaan menossa iltaa istumaan kavereille,jotka saavat esikoisen alkuvuodesta,joten asia seuraa joka paikkaan :)

Hirmu jännää,että kohta alkaa olemaan realistista ajatella,että tähänkin ketjuun pärähtelee plussia!Toivottavasti te jaksatte jakaa ajatuksianne täälä edelleenkin,se auttaa ainakin minua tämän asian kanssa!!

Moimoi!

Tervetuloa Grapen mukaan myös! Laittele tietojasi listaan :).

Täälläkin kauhea väsymys ja päänsärkyä. Huomenna pitäisi vielä aikaisin jaksaa herätä, mutta onneksi on kuitenkin vapaa viikonloppu. :) ihanaa, saa olla niin kuin "normaalit ihmiset" vapaalla.

Johkuliini, siis minähän olen ihan totaalisen paniikissa ja peloissani tästä ehkäisyn lopettamisesta, vaikka niin kovasti olen tätä halunnutkin. Olen kuitenkin ajatellut, että tätähän olen halunnut jo pitkään ja järkeillä, että joskushan ne pillerit on kuitenkin lopettettava niin miksipä ei nyt. Olen myös aina halunnut lapsia ja nyt niitä saa luvan tulla, jos on tullakseen. Iltaisin, vaan nukkumaan mennessä tahtoo risteillä ajatukset kauhun sekaisista tunteista onnellisuuteen. Aamulla sitten ajatukset on paljon selkeämmät eikä niin kauhea paniikki. Pelkään myös mitä se tulevaisuus tuo tullessaan. Yritän kuitenkin olla luottavaisin mielin ja ajatella, että se mikä tapahtuu niin kuuluu tapahtua.

Tänään olisi oikeasti pillerilistan aloitus päivä. Kyllä se vaan jännältä tuntuu olla ilman... Ja kyllä aion jakaa ajatuksia vielä täällä, vaikka se "yritys alkaakin" =tjot meiningillä mennään.

Hyvät viikonloput haaveilijoille!

Juhuu-u, kyllä pelottaa välillä ajatus lapsesta. Välillä on pelko voitolla ja välillä halu. Mutta se lapsenhinku on kyllä ottanut voiton viimeaikoina :)

Eniten pelottaa se, että päättyykö oma elämä siihen, kun vauva tulee. Jonkin verran pelottaa myös parisuhteen puolesta ja mietityttää, millainen mies ois vanhempana.

Iltaa!
Kyllähän sitä aina välillä tulee mietittyä että kuinka elämä muuttuu sitten kun se vauva joskus toiv taloon tulee..Mut innolla mä sitä odotan:)Se on kuitenkin mukava muutos..
Tylsää,mies on työmatkalla ja yksin pitäs saada kulumaan pe-ilta...

Täälläkin ollaan yksin pe-ilta, mies töissä, taaaaas.

Itsekin olen, myös sitä, miettinyt että loppuuko se oma elämä sitten lapsen myötä tyystin. Mutta täytyy sitten yrittää ottaa myös välillä omaa aikaa ja muistaa hoitaa sitä parisuhdetta. Mietityttänyt on myös se, että kun mies on aika paljon töissä ja tekee pitkää päivää niin miten sitä itse sitten jaksaa arkea pyörittää. Täytyy vaan luottaa, että elämä kantaa :).

Milloinka muuten minisun odottelet ensimmäisiä luomumenkkoja? mulla h-hetki pitäisi olla 10.9. jos lasketaan tän pillerikiertojen mukaan, jolloin kierto on ollut sen 28. Silloin olis meikäläisen synttärikin, et saa nähdä saanko plussan synttärilahjaksi vai menkat vai piinaavaa odottelua ;).

Hmm... Miehen ja mun suhde menee selvissä nousu- ja laskusuhdanteissa ja nyt on taas kaikki laskusuhdanteen merkit ilmassa. Siinä voi vauvakuume saada vähän kylmää samalla.

Lumikukka toivottavasti saatte asiat kuntoon miehen kanssa. Mutta kyllähän ne taitaa normaaliin parisuhteeseen kuulua nousu- ja laskusuhdanteet.

Sukupuolitauti -keskustelu oli yllättäen aika kärkästä. Todella huono tuuri kyllä ollut ap:llä. Toivottavasti heillä tärppää pian!

Tänään olis illalla tiedossa hyvää ruokaa ja viiniä kullan seurassa. Ihanaa vähän rentoutua välillä ja olla vain kullan kanssa. Monesti kun ollaan viikonloput töissä tai vähintään toinen on. Tätikin on poistunut niin voi pöllytellä lakanoita ;) pitkästä aikaa.

Tilasin muuten eilen raskaustestejä muutaman netistä :). Varmaan tulevat jo alkuviikosta. Enpä ole koskaan sellaista pitänyt kädessä. Olen varmaan hyvin innokkaana testaamassa jo hyvissä ajoin kierron lopulla.

Joskus on ollut puhetta ketjussa, että onko kertoiltu vauvahaaveista muille ihmisille. Minullahan tietää muutama kaveri asiasta. Toinen näistä kavereista on vähän aikaa sitten saanut vauvan ja on minua muutamia vuosia vanhempi. Hän on kovasti minulle aina sanonut, että "elä nyt vielä vauvoja haaveile, ettei kannata vielä, bilettäisit nyt kun voit". Mua sitten on suorastaan siepannut nuo sanat! Odottaisin kuitenkin kaverilta vähän sellaista tukea ja ymmärtämistä kuin arvostelua/neuvomista tässä asiassa. Vaikka olenkin nuori iältäni niin en koe, että olisin liian nuori tai epäkypsä äidiksi tai että menettäisin jotain lapsien myötä. Ketjussa on muitakin nuorempia haaveilijoita, mi-iu, Johkuliini, minisun.., onko teillä ollut tällaista toppuuttelua?

heh, mulla kaverit on tietäny jo varmaa viimeset kymmenen vuotta et tämä haluaa paljon lapsia... :D eivät siis ihmettele koskaan jos hymyilen kun vauvoja tai pieniä lapsia tulee vastaan... ja olen kyllä sanonut tuhansia kertojakin kuinka ihanaa olisi saada oma tuollainen <3 eli tavallaan tietävät, mutta tuskin uskovat että yritys on "jo" alkanut..

Olin tossa töissä ja eilen tajusin et tätäkö on tää ovulaatio valkovuoto?!!? oli ihan semmosta et mulle tuli ahaa elämys, MÄ OVULOIN!! Onneks sitten illalla olin 10jälkeen jo kotona ja käytin miestä hyväkseni ;D
Ja nyt sitten mietin että pitäiskö ihan huvikseen kuitenkin käyttää yks ovistesti, ku joskus niitä tilasin... ja siihen tuli ihan yhtä vahvat viivat sekä testialueelle että kontrolliviivan kohdalle.. eli tänään on vielä houkuteltava mies mukaan jahka se tulee reeneistä..

Onneks kukaan ei nähnyt mun ilmettä ku tein testin, olin ihan suu auki että JEE mun keho sittenkin toimii!! kun ennen en ole koskaan tajunnut limaseurannoista ym jutuista mitään mistä oviksen voisi tunnistaa.. heheh!

Ehkä mä tässä yritän nyt rauhoittua.. :)

Ainiin, äiti joskus ajat sitten sanoi (oisko ollu viime vuonna) että ei heti kannattais vauvoja et ensin voisit töitä jne... sanoin et mun alalla työt ei koskaan lopu ja en ala kyl sitä odottamaa että saan vakipaikan jostain, se tulee jos on tullakseen siitä en ota paineita! mut työt ei kyl ala mun vauvahaaveita jarruttamaan! Oon aina ollu tunneihminen, kuten ehkä saattaa huomata ;)
Ja kyllä äiti on sen ymmärtäny ja iskäkin että tehdään niinkuin hyvältä tuntuu, ei aina toisten toiveiden mukaisesti.. eli ne ei pysty vaikuttamaan asiaan millään lailla..

Joskus kun jonkun kaverin kanssa puhuin jotain vauvajutuista, niin sanoin että en tod. odota montaa vuotta että pääsee edes yrittämään vauvoja, kaveri jäi suu auki kun hänen tavoitteet on vielä opiskella montamonta vuotta.. :D enkä sano että opiskelukaan on pahasta, tarkoitan vain että meitä ihmisiä on erilaisia ja toisille erilaiset ratkaisut ovat luonnollisempia kuin toisille.. jos joku nyt ymmärtää tämän pointin :)

Joo tuo sukupuolitautikeskustelu on kyl aika kärkästä.. miten joku voi sanoa tuntematta toista lainkaan että tämä on kevytkenkäinen kun on harrastanut seksiä kolmen ihmisen kanssa?!?! onkohan nykynuoret jotka harrastavat pelkästään yhden illan juttuja niin porttoja sitten tämän kirjoittajan mielestä?!? Pah!
anteeks, mua vaan ärsyttää suunnattomasti tommonen mustavalkonen ajattelu ettei mitään siitä välistä voi olla... aargh!
Ja mitä tulee siihen ehkäisyyn, niin nykyinen mieheni sanoi kyllä että voi mennä testeihin jos niin haluan ennen kuin jätetään kumiehkäisy pois.. Mutta tietäen miehen taustan entisistään jne niin ajattelin että eiköhän se riitä jos minä käyn perustesteissä sitten kun pilleriresepti tarvi uusia... eli näin ollen varmaan minutkin voidaan yleistää erittäin huolimattomaan porttoon... ;D hahah! ja pyh!

nojoo, periaatteessa olisin voinut tuon avautumisen pistää sinne keskusteluunkin mutta en taida jaksaa alkaa kirjoittelemaan enää sinne :P

Johkuliini, ei ole ihme että välillä mietityttää ja jopa pelottaa ajatus vauvan saamisesta.. liittyyhän siihen suuren suuri vastuu pienestä ihmisestä ja hänen kasvattamisestaan.. Mutta voin kuvitella kun sen nyytin saa syliinsä niin siinä vaiheessa sitä ei mieti niinkään sitä että osaanko kasvattaa oikein, riitänkö minä äitinä hänelle ja entä jos en ole hyvä äiti... toki noita saattaa miettiä jossain vaiheessa, mutta olen aivan varma että jokainen joka joskus miettii vähän asioita että osaanko, olenko tarpeeksi hyvä jne, niin on paras äiti lapsellensa... Jos taas on ihan bimbo (enkä tarkoita ketään teistä, mutta jolla on oikeasti päässä vikaa) niin hän tuskin edes miettisi asioita mitkä liittyvät lasten kasvattamiseen... (ja nyt mä yleistän, heh... nojoo, tiedän vaan erään tapauksen tähän liittyen...)

Ja nyt tämä lopettaa tämän jaarittelun...

Ketä jännätään seuraavaksi?!

No niin...lomapäivät vähenevät ja minäkin alan pikkuhiljaa taas siirtyä koneen lähettyville.
Onnea vaan kaikille uusille haaveilijoille ja extratuplaonnittelut niille, joilla yritys on jo käynnissä/käynnistymässä!!!!!
Toivottavasti saadaan pian plussia tähänkin ketjuun ja tosiaan kukas teistä sitten ensimmäisenä on jännäyslistalla???????????????????????????????????????????????????????????
Meillä ei mitään uutta taivaan alla.......mies edelleen ei-kannalla ja mäkin olen suunnannut katseeni joulukuussa ehkä tehtävään ulkomaanmatkaan.Olen ajatellut, että miehellä on kokonaiset 6kk aikaa kypsytellä vauva-asiaa hiljaa mielessään ilman mun painostusta. Ja kunhan taloproggis lähtee käyntiin käynnistän myös minä omat äänekkäät vauvahaaveiluni =) julmaa eikös vain..........

Kuulostan nyt ihan typerälle, mutta tässä tulee: eilen luulin, että nyt se mies ei ehkäise. Aikakin olisi ollut mitä sopivin, ovis päällä. Mutta ei se sitten ihan niin mennytkään... Sääli sääli! Aika huvittavaakin, että miten se on monessa asiassa hyvin huoleton, mutta tuon ehkäisyn kanssa on kyllä ollut tarkka :D Siis eiliseen mennessä.

Huomenta päivää!
Mulle tuli nyt oikosulku,siitä et koska mun menkkojen pitäis alkaa.Eli tulisko niiden alkaa n.28 päivän päästä siitä ku otin viimeisen pillerin vai siitä kun se vuoto alkoi?
Tähti*kyselyyn vastaten niin mulle ei oo kyllä toppuuteltu melkein päinvastoin on ollut...Kukaan ei oo suoraan sanonut mutta oon kyllä huomannut että monet odottavatkin jo ilmoitusta koska meille vaavi tulee..Kun kaikki ulkoiset puitteet on kunnossa ja oon niin älyttömän lapsirakas..

Eiköhän se ole 28 siitä vuodon alkamisesta. Välttämättä ei kyllä ole heti säännöllinen.

Mies lähti varastoa rakentamaan, mitähän sitä omaksi huviksi keksisi... dam dam...

Jaa, taisin missata yhden kyselyn. Ei ole kukaan toppuutellut, mutta ei ole kyllä kannustanutkaan. Ikää alkaa kyllä olla jo sen verran, että outoa olisikin jos toppuuttelisi. ;) Voishan sitä tietty olla muitakin aiheita kuin ikä. Anopintekele kyllä heitti vähän vihjailua tuosta varaston tekeleestä... Kyseli, että tuleeko siitä leikkimökki.

Mi-iu minäkin bongasin oviksen tässä kierrossa, ihan kiva juttu. Ja jälkeenpäin ajatellen myös ensimmäisessä pillereiden jälkeen. Nyt kun on näitä ketjuja lueskellut, niin sen jopa tunnistaa :)

Onnea oviksen bonganneille ;)! Eli mun käsityksen mukaan ollaan jännäämässä ensiksi Mi-iuta (minä päivänä??) ja sitten minua. Minä siis odottelen plussaa/menkkoja 10.9. pillerikiertojen mukaan. Omasta luonnollisesta kk-kierrosta, kun ei ole mitään hajua. Nyt siis kp9. Vähän tässä pikku hiljaa alan odottelemaan mahdollisia ovis oireita/tuntemuksia. En aio kuitenkaan ovistestejä ostaa.

Ja Minisun odottelisin ensimmäisiä luomumenkkoja siinä 28 päivän päästä edellisten menkkojen alkamisesta. MUTTA sitähän ei tiedä miten kierto asettuu pillereiden jälkeen. Toki voihan se olla heti säännöllinenkin, kun et ole kovin kauaa pillereitä syönyt.

Siitä toppuuttelusta, että ei onneksi muut kuin se yksi kaveri ole toppuutellut vaan olen kyllä ollut viime aikoina havaitsevinani pientä vihjailua. Tää kaverihan on mulla ihan suoraan neuvonut, että "sinuna en vielä tekisi lapsia, että odottaisin edes valmistumista". Jotenkin toi ei mun korvaan kauhean kivalta kuulosta... No jätänpä hänen kommentit omaan arvoonsa, sillä itsehän minä tiedän oman ja meidän perheen tilanteen.

Kiva taas saada Utelias pahalainen aktiivisesti mukaamme :). Toivotaan nyt, että se mies rupeisi teillä lämpenemään! Ja myös muidenkin miehet!!!

Mä luulen et mua jännätää joskus 30.8 tai 1.9.. en oo ihan varma tuleeko menkat mahdollisesti (voi kumpa ei tulisi) 14päivää oviksen jälkee vaiko aikasemmin.. eli luulisin että viim 1.9 alkaa tai sitten ei.. ja toivotaan että ei :) olisi se kyllä kiva testata kaverin synttäripäivänä plussa... mutta taidan jättää sen testauksen kuitenkin kauempaa ajankohtaa.. jos sitä yrittäis vaikka viikon vielä siitä kärvistellä jos menkat on myöhässä.. :)

Mulla on tänään työhaastattelu, vähäsen jännittää... mahassa vaan muljuu..

Lumikukka80, etkös sinä kirjottelekin tuolla "ajatuksesta yritykseen" ketjussa?!? mietinkin että mistä sinun nimimerkki on niin tuttu :) kivaa kun tulit tähänkin ketjuun!!

Ihanaa ja aurinkoista päivää teille kaikille!!
tämä rupeaa laittamaan hiuksia kuntoon... :)

Juu no sitten mulla pitäis alkaa menkat joskus ens viikon alussa.Saa nähdä kuinka säännöllisesti ne tulee sitten.Mäkin kyllä havaitsin oviksen nyt tän kierron aikana,aikaisemmin en ole sitä huomannut enkä kyllä miettinytkään..
Täytyy olla kärppänä tietokoneen ääressä tänään klo.12 kun alkaa kansalaisopiston ilmoittautuminen netissä et pääsen varmasti italian kielen kurssille:)Onneks on rauhallinen työpäivä..

Utelias pahalainen 29v/30v Yrityksen aloitus siirtyi vuoteen 2008, Varsinais-Suomi
Yonni 31v, yrityksen aloittaminen vasta haaveissa
Lorete, 27v, pkseutu, "haaveilija"
Mi-iu, vm85/ vm81, vauvaprojektin aloitus haaveissa Y näillä näkymin syksyllä
fif Vielä pari kuukautta 29 v ja pkseudulta.. Haaveilija vielä, mutta toivottavasti pian toimintalinjalla! :)
Rainbow-wow, 30v./29v., Pohjanmaa, y3/07, plussannut?
Tähti*, 22v. / 28v., Keski-Suomi, y08/07
minisun, 24v, yritys alkaa syksyllä (?)
Johkuliini, 24 v. "On/off haaveilija" :)
Villa
Lumikukka80, 26v./29v.
Grapen, 24v./28v. (tjot) y 07/07

No niin olen liittänyt itseni jonon jatkoksi. :)

Rohkeutta teille, jotka ehkäisyn pois jätätte. Onhan plussaamisen jälkeen 9 kk aikaa totutella ajatukseen äitinä. Ja sitten tietysti tämä yritysaika, joka saattaa venyä hyvinkin pitkäksi... (Anteeksi, että mä olen taas näin kamalan negatiivinen *yrittää takoa plussia otsaan*) Mikähän siinä on muuten, että varjelee itseään koko pienen elämän, ettei vaan raskautuisi ja sitten kun sitä alkaa yrittämään niin hommassa saattaa mennä vuosi jos toinenkin? Toki toivomme, että tässä porukassa plussaa napsahtaa nopealla tahdilla. ;)

Meillä ei juuri kukaan ole kannustanut tai topputellut lastenhankinnassa. Häiden aikaan kaikki sitä toki kyseli, mutta ei nyt enää. Tein silloin kaikille aika selväksi, että mun äidinvaisto on todella kuollut ja sitä päivää saa odottaa, kun huutavat kakarat saa mut haaveilemaan. :) Ei kyllä vieläkään saa, mutta ajattelen aina tyypillisesti, että eihän mun oma lapseni olisi sellainen. :D Toinen isosiskoni toppuutteli joskus, että et hommaa mitään lapsia nuorena, sulla jää elämä elämättä. Itse sai ensimmäisen 22v ja toisen 25v. Mutta siskoni onkin kyyninen ja vähän katkera. Appiukko taas totesi hääpuheessa, että toivoo paljon lapsenlapsia ja siellä käydessä tuntuu, jos tarjotaan viiniä, että ne oikein odottaa, että sanoisin ei kiitos.

Itse tässä vähän jännäilen, että alkaako menkat ens viikonloppuna vai ei. Olen meinaan kärsinyt ihan ihme turvotuksesta ja vatsa ollut kumman sekasin. Kroppa voi tietysti ihan muuten vaan sekoilla, koska lopetin tupakoinnin. Mutta tietysti mä elättelen toiveita... :)

Jaha, jos vaikka jatkaisin töitäkin välillä.

Utelias pahalainen 29v/30v Yrityksen aloitus siirtyi vuoteen 2008, Varsinais-Suomi
Yonni 31v, yrityksen aloittaminen vasta haaveissa
Lorete, 27v, pkseutu, "haaveilija"
Mi-iu, vm85/ vm81, Y 08/07
fif Vielä pari kuukautta 29 v ja pkseudulta.. Haaveilija vielä, mutta toivottavasti pian toimintalinjalla! :)
Rainbow-wow, 30v./29v., Pohjanmaa, y3/07, plussannut?
Tähti*, 22v. / 28v., Keski-Suomi, y08/07
minisun, 24v, yritys alkaa syksyllä (?)
Johkuliini, 24 v. "On/off haaveilija" :)
Villa
Lumikukka80, 26v./29v.
Grapen, 24v./28v. (tjot) y 07/07

Päivitin vähän omia tietojani nyt kun yritys on virallisesti alkanut :)
Tämä lähtee nyt haukkaamaan jotain ja sen jälkeen sinne työhaastatteluun, jännää! :)

Jännäyslista:

Mi-iu 30.8-1.9 (luulisin näin)
Grapen 23.8. - 26.8. (näin pitäisi olla, mutta kiertonihan on ollut aika sekaisin)
Tähti* 10.9. (??)

Oikein paljon onnea Mi-iulle työhaastatteluun!!