Haaveissa vauva 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lumikukka80:Itse en oo käyttänyt ehkäisyrengasta,mutta oon kuullut siitä paljon hyvää.Ja pitää siihen resepti olla.Se on yhtä tehokas kuin pillerit,mutta vaikutustapa on vaan erilainen.Samoja hormonejahan siinä on kuin pillereissä.Lääkäri tekee siinä samanlaisen tutkimuksen kuin pillereitä hankkiessa ja haastattelee et sopiiko se.

Mä käytin kolme kuukautta, ennen kun jätin ehkäisyt pois. Musta se oli ihan ok. Mies ei valitellut, että se kamalasti olisi edes tuntunut. Itsellähän se ei tunnu. Vaikuttaa vain paikallisesti, eli pillerit levittää hormoneita ympäri elimistöä, niin rengas vain sille missä sitä pidetäänkin. Ehkä vähän enemmän vähensi mun seksihaluja kuin pillerit. Tai sitten olen vain liiaksi rouviintunut. ;) Joku sanoi joskus, että tietää monta tyyppiä, jotka on tullut raskaaksi renkaan aikana, mutta epäilenpä...

Mä olen täällä pikkasen hysteerisessä tilassa, kun jännitän josko ois plussaa tiedossa. Oireet on, turvottaa, nipistelee, lievä kuvotus silloin tällöin ja äsken palaverissa meinasin pökertyä, jonka jälkeen aloin palella. Tekis mieli testata jo tänään, mutta ei kai siellä vielä mitään näkyisi? Vähänkö harmittaa, jos tämä onkin vain luulottelua ja tulenkin vain kipeäksi. :(

Grapen oireethan vaikuttaa lupaaville db. Itse varmaan testailisin omalttamattomana, mutta kannattaishan sitä vähän vielä odottaa... Onko sulla mikä kp/kierto nyt?

Mulle tuli jo tänään postissa niitä Advance raskaustestejä kaappiin kummittelemaan ;)... Ohjeet oli ihan selkeät ja testit herkkiä. Mutta kun en ole koskaan testannut, niin saako niitä pissikuppeja apteekista? olen aina kuvitellut, että testi tehdään virtsasuihkusta, ettei tarvii kuppiin pissiä.... Voiko muuten testejä säilyttää kylpyhuoneessa vai voiko ne vioittua kosteissa oloissa? tyhmiä kysymyksiä aloittelijalta ;).

Iltavuoroon pitäisi taas joutua. Vähän tässä jo odottelee koulun alkua, vaikka rankka syksy onkin tulossa opinnoissa. Marraskuussa pitäisi sitten helpottaa... Jokohan sitä silloin oltaisiin raskaana ;)).

Tyhmiä kysymyksiä, mutta... onko se rengas vaikea laittaa paikalleen? Kuinka usein pitää vaihtaa? Tai siis pidetäänkö sitä ylipäätänsä jatkuvasti?

Peukkuja grapenille! :)

Kp 25/28-32
Mä olen tehnyt elämäni aikana parinkin kertaa raskaustestin ja aina mielestäni olen sen suihkusta ottanut, kun mielestäni ohjeissa on näin sanottu. Kenties vaihtelee testeistä riippuen?
Joudun tänään muutenkin käymään apteekissa, niin voisin ostaa muutaman testin... :)

Mieskin koulussa koko illan niin saisin rauhassa testailla. :) Jos vaikka mies saisi elämänsä yllärin ekan koulupäivän päätteeksi. :)) bdbdbdbdbdbd

Rengas on siis sellanen lasten rannerenkaan kokoinen, joka puristetaan soikioksi sisälle laittettaessa. Välillä sen laittaminen oli vähän hankalaa, mutta vastaa vähän tamppoonin laittoa ilman asettia. Materiaali on pehmeää muovia. Rengasta pidetään sisällä 3 vko ja otetaan viikoksi pois, jolloin tulee tyhjennysvuoto ja 7 päivän jälkeen laitetaan uusi rengas ja pidetään taas 3 vkoa jne.
En muista enää laitettiinko eka rengas sinä päivänä, kun menkat alkaa. Taisi olla niin... Rengasta voi ottaa välillä pois, mutta taisi olla 3 h raja, jonka jälkeen ehkäisyteho ei ole enää taattu.
Mä pidin kokoajan, kaverini otti aina välillä pois ja pesi rengasta. :) Materiaali on hygieenistä, joten siinä ei ole mitään mömmöä, kun sen ottaa 3 vkon jälkeen pois.

mä tilasin jokunen aika sitte kaappiin valmiiksi r.testejä jotka voi ottaa suoraan pissistä ettei tarvi alkaa läträämää purkkien kanssa... kannattaa kattoo aina tarkkaa et miten minkäki testien kans menetellää.. tosin voi noilla mun testeilläkin ottaa purkista, mut helpompi varmaan ottaa suoraa ku etsiä ja hakea purkkia ja sitten siinä testailla.. :)

Mistä ootte tilannu noita advancen testejä?! onko ne kuin herkkiä? Mä tilailin tosta ww.mammaksi.fi:stä omat testini...

Mun kaverilla on kans ollu käytössä rengas, ja se on kehunu sitä kovasti.. enempää en kyllä osaa siitä sanoa :)
onkohan niillä minkälaista hintaa? onko kuinka kalliita, tietääkö kukaan?! ei sillä että alkaisin ehkäisemään taas, mutta jos sitten joskus raskauden jälkeen, ennen seuraavaa raskautta... ;)

Lumikukka80, tuolla ellien keskusteluissa olikohan klinikalla tai naistentautien keskusteluissa on ollut juttuja renkaasta. Siellä oli kyllä aika paljon negatiivisia kokemuksia; haluttomuutta ja olikohan ollut myös iho-ongelmia... Mutta nämähän ovat niin yksilöllisiä asioita. Miksi muuten mietit rengas asioita?

Kiitos muuten tiedosta tuosta pissikuppi asiasta ;))! Tilasin Advanced testejä kotitestit.com nettisivulta, http://www.kotitestit.com/content.html. Tilasin la iltana ja tänä aamuna tuli postin mukana. Nää mun testit on siis Advanced Ultra HCG 10 mlU liuskatestejä. Ilmeisesti aika herkkiä...

haastattelu meni ihan hyvin, tosin sinne oli vielä menossa 5-6 haastateltavaa, ja jos kellään niistä on enemmän kokemusta kuin mulla niin varmasti ottavat sellaisen... eipä se sinällään mitään, eiköhän niitä sijaisuuksia löydy muualtakin.. ja ilman että tarvis sitten muutamassa päivässä löytää jostain auto että pääsee ylipäätänsä töihin...

No aika näyttää kuinka käy :)

Sulla on tähti herkempiä testejä ku mulla!! mulla on 25 mIU... (mitä lie sitten tarkoittaakaan *hymyilyä* ) :D

Mäkin tutkin yks ilta noita testejä.Pitäs varmaan tässä joskus kans tilata niitä.Kunhan nyt ne luomumenkat eka tulis..
Luin tuossa Ellien etusivulta Plan-kummiudesta jutun niin siitä tuli mieleen et onkos teillä kenelläkään tollaista kummilasta ulkomailla?Mua kiinnosti se pitkään ja vihdoin viime syksynä sain hankittua sellaisen Kolumbiasta.Onko teillä muuten kummilapsia?Mulla on yksi 4v.sukulaistyttö:)

Yksi kummilapsi on, kaverin 1,5 v poika. Oon jännännyt, saanko alkuvuodesta toisen... :)

Tämä menee taas tähän, mutta on jo pitkän aikaa ollut mielessä, ketkä vois olla meidän oletuslapsemme kummeja :) Toisaalta valinnat on ihan itsestäänselvät. Oletteko te miettineet tällaisia?

Mulla on kolme kummilasta, ihan perhepiiristä.. ja kaikki poikia :)
pojille tuntuu vaan olevan välillä niin vaikea löytää mitään lahjoja, tai siis tuntuu että tytöille löytyisi vaikka mitä..

Kummit on tääläkin mietitty jo valmiiksi ainakin kahdelle lapselle etukäteen... sen jälkeen voi joutua ihan miettimään että ketä pyytää..

Heippa! Aattelin nyt mi-iun kehotuksesta liittyä teidän ketjuun kummittelemaan... Meillä on alkamassa yritys ensi helmikuussa, joten puoli vuotta tässä saisi vielä kärvistellä... Mikäs muilla on tilanne?? Itse olen aivan pyörällä päästäni, vielä viime viikolla elin siinä uskossa, että mies ei todellakaan halua lapsia - mutta toisin kävi, kun totuus paljastui =) Minä tietysti haluaisin, että yritys aloitettaisiin heti ja tällä sekunnilla, mutta juuri nyt ei järkisyistä voi. Ja tunnetusti odottavan aika on pitkä! Ja vielä pidempi, jos tärppiä joutuu vielä odottelemaan kovinkin kauan... Nimet on jo mietinnässä :)

Onko teillä muilla jo ennestään lapsia? Meillä ei ole, paitsi eläinsellaisia.

...joo, on kummilapsia: mulla on kaksi omaa, molemmat tyttöjä ja miehen kanssa kaksi yhteistä, tyttö ja poika. Että onhan nuita siunaantunut :D Ja toki olen miettinyt jo kummeja myös mahdolliselle tulevalle pienokaiselle! Ihan selvyyteen en niistä ole vielä päässyt, ja ehkäpä sen ukkokullankin mielipide tässä jotain painaa :)

Olettekos muuten muut menneet naimisiin? Me ei olla, eikä kyllä ainakaan vielä ole näköpiirissäkään...

Utelias pahalainen 29v/30v Yrityksen aloitus siirtyi vuoteen 2008, Varsinais-Suomi
Yonni 31v, yrityksen aloittaminen vasta haaveissa
Lorete, 27v, pkseutu, "haaveilija"
Mi-iu, vm85/ vm81, Y 08/07
fif Vielä pari kuukautta 29 v ja pkseudulta.. Haaveilija vielä, mutta toivottavasti pian toimintalinjalla! :)
Rainbow-wow, 30v./29v., Pohjanmaa, y3/07, plussannut?
Tähti*, 22v. / 28v., Keski-Suomi, y08/07
minisun, 24v, yritys alkaa syksyllä (?)
Johkuliini, 24 v. "On/off haaveilija" :)
Villa
Lumikukka80, 26v./29v.
Grapen, 24v./28v. (tjot) y 07/07

Liitäthän itsesi listalle Pilpattaja!! niin ja tervetuloa joukkoon!!
Hauska nimimerkki sinulla :)

Itsestäni voin kertoa sen verran, että me menimme naimisiin nyt elokuussa ja sitä myöten yrityskin virallisesti alkoi. :) Lapsia ei ennestään ole, mutta kovasti niitä toivotaan. :)

Nyt tämä rupeaa keskittymään tuohon kolmoskanavan muotitaloon, kun on jäänyt siihen jo pikkusen koukkuun.. ;D

Ajattelin perustaa uuden ketjun, jossa voinemme jatkaa keskustelua, kun alkaa taas keskustelujen määrä lähennellä 100kpl:tta.
Siirtykää siis uuteen ketjuun.....................

Alkaa olla meitinkin ketjussa oikeen säpinää,ku saa jännäillä muitten yritystä!Hienoa!!Ehkä tämä auttaa omaa pelkoa ehkäisyn jättämisestä...
Pidän peukkuja kaikkien puolesta :)

Lumikukka: Itsellä käytössä ehkäisylaastari,mutta rengasta myös joskus harkitsin.Molemmat taitavat olla nykyään todella suosittuja,omassa kaveripiirissä ei paljoa enää kukaan viitsi pillereitä syödä,kun näin hyvät ehkäisykeinot on markkinoille tullut.Ehkäisyrengasta varten tarvitsee lääkäriltä reseptin,homma toimii ihan samalla tavalla kun pillereitä hankkiessa.Suosittelen,vaikka onkin vähän kalliimpaa kuin pillerit!Mutta paljon vaivattomampaa,kun ei tarvitse muistaa vaihtaa kuin kerran viikossa!

Kukas se olikaan meiän ketjussa,joka plussasi silloin joskus aiemmin...ei ole tainnut mitään kuulua?vai olenko nyt jotenkin missannut jotain??Ois kiva kuulla hänestäkin.

Aah...taas yks kaveri on raskaana...hieman kateellisena seurailen,mutta onnellisena tietysti!!Jännää on.

Mites mi-iun työhaastattelu sujui?Onko kyseessä vakkari vai sijaishomma?

Tänne ei kuulu mitään erikoista vauvahhaveiden suhteen...kummallakin meillä on vauva ajatuksissa,mutta myös tiedetään että halutaan ne pari matkaa vielä tässä vuoden sisään tehdä,joten ehkäisyn jättäminen saa vielä odottaa...

Ainii,ja piti vielä siihen galluppiin,että itselle ei pahemmin kukaan ole sanonut,että ei kannata liian nuorena lapsia tehdä (itse olen kyllä tainut sanoa tuon lauseen useemman kerran ääneen,köhöm) :DD Mutta myöskään ei ole kukaan patistellut perheen perustamiseen...mitä itseasiassa oikeestaan toivoisin esim omilta vanhemmilta,jotenkin asia olisi näin helpompaa...