HUHTUKUISET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä-83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa!

Tänään oli neuvola eikä mitään ihmeempiä ollut. Hb oli onneksi noussut enkä nyt joudu syömään niitä rautoja, mulla menee maha ihan sekaisin niistä. Verenpaine oli hieman noussut joten sitä pitää nyt tarkkailla.Syntymäpainoksi arvioitiin 3600g, mutta eipä sitä voi oikein tietää kun käsin vaan terkka kokeili tuosta vatsan päältä. Tulisi jo!!! En jaksais enää yhtään odotella.

Pojilla on jonkinsortin uhma. Aika kovilla ollaan täällä tällähetkellä. Välillä on meininki sellaista ettei mitään järkeä. Molemmat huutavat kurkku suorana kun äiti on kieltänyt tekemästä jotain...Sitten kiukku puretaan veikkaan ja käydään lyömässä tms..Ja siitä seuraa sitten lisää huutoa...Oon muutaman kerran menettänyt hermoni ja kantanut pojat omaan huoneeseen huutamaan ja laittanut oven kiinni. Ei taida kyllä tuon ikäinen vielä oikein ymmärtää sen tarkoitusta. Ja harvemmin ne siellä rauhoittuvat... Ihanaa olla 2v poikien äiti!!!=()

Kiva että mies on tällä viikolla tullut suoraan töistä kotiin eikä ole tarvinnut mennä kouluun. Pääsee ite vähän helpommalla kun on kaveri auttamassa iltaisin.

Nyt meen tekemään ruokaa, alkaa olla jo nälkä koko porukalla.

Hauskaa päivää!

Menisköhän tää näin ilman kirjautumista.;)

Kaura:Kyllä se arki siitä lähtee rullaamaan ajan kanssa.Se alku on vaan sellasta sopeutumista uuteen kuvioon.Mietin mäki Matiaksen syntyes,että miten tästä selvii yksin,ku oli 2v.,1v. ja vauva.Mies ei ollu ku viikon kotona sillon.Mut ihmeesti sitä vaan on selvinny.Nyt tuntuu,että arki on jo aika helppoo.Matias on kohta 7kk.Mulla on tietysti helpompaa ku on kaks isompaa ja leikkivät keskenään.Kahen kans oli ehkä tietyl lailla vaikeempaa.
Mut on noi meiän pojat melko vilperttejä ja molemmilla tietynlainen uhmaikä...Että välillä menee hermot.Mut mulla ainaki vaikuttaa hyvin nukuttu yö paljon jaksamiseen.Jos joutuu heräilee usein,on hermotki tosi kireellä sit...Nyt pitää lopetella.
Mut tsemppii vaan Kaura!

Heippa meiltäkin!

Tultiin just sisälle kun ulkona oli aika märkä ilma. Parempi ois jos pysyis kuitenkin edes asteen verran pakkasen puolella, paljon miellyttävämpi olla ulkona kun on vähän pakkasta.

Eipä meille mitään kummempia kuulu. Pojat on nyt jonkinverran alkaneet puhumaan. Jotain sanoja tulee jo aika selvästi mutta suurinosa on vielä vähän sinnepäin, mutta hyvä että edes jotain puhuvat. Mä oon pelännyt että ne kehittelee keskenään jonkun oman kielen ja oppivat vasta koulussa kunnolla puhumaan.

Potta hommat meillä ei oo oikein edistynyt. Kummatkin tekee kyllä pissat pottaan mutta kakkaa ei sinne ole kertaakaan vielä tullut. Pitäisköhän huolestua? Miten teillä muilla?

Edessä ois vielä tuteista eroon pääseminen. Muuten pojat ei tuttia syö mutta nukkumaan mennessä sen vaativat. Kyllä varmaan nyt alkaisi olemaan korkea aika pyrkiä eroon siitä, täyttäähän nuo jo kaksi vuotta ensi kuussa.. Voi apua. Aika on kyllä mennyt todella nopeasti. Muistan vielä kun ne oli mun mahassa ja nyt jo niin omatoimisina peuhaavat. Nyt alkaa olemaan elämä aika paljon helpompaa kaksosten kanssa. Vielä vuosi taaksepäin oli asiat toisin. Vielä kun tuo uhmailu menisi ohi, siihen kyllä taitaa mennä vielä ainakin 18vuotta=)

Huomenna mennään kummipojan ristiäisiin. Muita suunnitelmia vklopuksi ei olekkaan.
Jos vaikka lähtisi synnyttämään...

Hauskaa vkloppua kaikille!

-Tuisku- rv 38+3

Tuisku: Meil ei ole vielä esikoinenkaan kuiva.Eli en ois sinuna huolestunu jos alle 2-v.ei oo kuiva.Pojat oppii vielä usein myöhemmin.Meil esikoinen tulee 3-v.täs kuus.En oo huolestunu.Kesällä aion opettaa...Daniel käy sillon tällön pissal tai kakal potalla,useimmiten on vaippa kokoajan päällä.
Daniel syö myös tuttia.Yleensä väsyneenä ja nukkumaan mennes aina...Siitä on vaikee luopua.En oo vielä sitäkään stressannu.Vaik monet sanoo,että hampaat kasvaa vinoon tms.Mun mielestä se on pieni murhe.
Meil oli isommil pojil ja mulla norovirus tms.täl viikolla.Matias(vauva) selvis ilman tautia ja mies.Tosi hyvä,ettei vauvalle tullu.Olihan se melkosta sotkua noitten isompienki kans...Olin aika tiukilla,ku yöllä yökkivät ja mul on ollu nyt vähän muutenki unettomuutta.Joskus elämä on rankempaa.
Mut nyt tauti on takanapäin.Ihanaa.
Onnea Tuiskulle synnytykseen! jos oot menny jo synnyttää...

Heippa!

Täällä vielä yhtenä kappaleena. Huomisesta viikko ni ois laskettuaika. Ei oo kyllä mitään tuntemuksia ollu joten tää menee varmaan yliaikaiseksi. Hohoijaa! Ärsyttää kun on niin väsynyt kokoajan ettei jaksa tehdä juuri ollenkaan kotitöitä vaan ne pakolliset. Olisin halunnut vielä siivota kunnolla ennen vauvan syntymää, mutta en mä jaksa mitään mattoja mennä tamppaamaan..Turhauttavaa!

Mua jännittää miten pojat suhtautuvat tähän uuteen vauvaan. Niillä on nyt kova uhma päällä, varsinkin Joonalla ni saas nähdä kuinka hankaliksi ne heittäytyy. Onneksi miehellä on 4vkoa vapaata sitten kun vauva syntyy niin ehkä päästään pahimmasta yhdessä yli. Mutta mitäs sitten kun jään yksin kolmen kanssa..Huh..Siinä on kyllä arjessa järjestelyä. Nostan kyllä sulle st hattua kun oot niin hyvin jaksanut lapsien kanssa ja teillä on aika paljon vielä sairasteltukin.

Ehkä mä en nyt ala tosta potasta ja tutista stressaamaan. Kaikki ajallaan, mutta olisi kyllä kiva jos pikkuhiljaa pojat alkaisivat oppia pyytämään potalle ei tarttis niin paljon noita vaippoja vaihdella. Siitä tutista kyllä pitää päästä eroon mahdollisimman nopeasti.

Se olis meillä paiväunien aika. taidan itsekkin mennä lepäämään, kohta siitä saa vaan haaveilla!!=)

Hauskaa päivänjatkoa!

Moikka kaikille pitkästä aikaa!!!
Oon täällä välillä käynyt lueskelemassa,mutta en ole ite kerennyt/jaksanut alkaa kirjottaa.Aika työn täytteistä tämä elämä tällä hetkellä,varsinkin kun on joutunut tekeen yhen tytön vuoroja välillä,kun se kirjottaa ylioppilaaksi tänä keväänä.Nytkin tässä 9pvän putki meneillään,onneksi tosin enään yksi iltavuoro ja 3 aamuvuoroa jäljellä ja sitten v-loppu vapaa =) Tosin mun työpäivät on 6-7h päiviä,että se ihan plussaa.

Meillä on aikalailla sairasteltu kans,Siirillä oli kolme viikkoa sitten kova flunssa ja kaiken kukkuraksi tuli vielä märkärupi =(
Mies oli viime viikosta 4 pvä kipeenä ja tietty oli vielä talvilomalla...
Mä tosin olen säästynyt taudeilta,mutta mummut ja papat on myös sairastellu.

Me ollaan lähdössä kaveri porukalla ens kuussa laivalle =)
Harmi kylläkin,että Siirin syntymäpäivä osuu meidän tulo päivälle ja ollaan vasta illalla kotona.
Pienet kahvitukset varmaan järjestetään sitten seuraavana v-loppuna.

Meillä ei pottailla,siihen ei saa likkaa millään istumaan,mutta isolle pöntölle pyytää ja sinne tulee silloin tällöin pisut.
Se vaan välillä turhauttaa,kun likkaa joutuu koko ajan siinä pitämään ettei valahda pönttöön...Vieläkös niitä sellasia lasten istuimia siihen päälle myydään?

Tutti meilläkin vielä käytössä ja tytön mielestä varmaan vielä pitkään.
Lähinnä se on sellanen nukkumaan meno tutti,mutta kyllä välillä pyytää "tuttu,tuttu" ja oon sitä sille vielä antanut.
Siiri on aina syönyt paljon tuttia,että siihen nähden mitä joskus söi,se on vähentynyt aikalailla.
Mä itse olen kuulemma syönyt 4-vuotiaaksi,eikä hampaita koskaan ole täytynyt oikoa.
Mutta kyllä siinä varmaan jotain perää on,että hampaat saattaa vääntyä yms.

Nyt on sanojakin alkanut tulla hurjasti.
Leikeistä in on vauvat ja niiden ruokkiminen,hoitaminen yms.
Legoilla rakentelee torneja ja "mikrofonin" ja laulelee siihen =)
Omatoimisuus lisääntynyt,roskat viedään roskiin,likaset vaatteet pyykkikoriin (välillä puhtaitakin) jne...

Tsemppiä Tuiskulle tuleviin koitoksiin =)
Aurinkoista päivää kaikille!!!!!

Arki lyö vastaan eli mies palas töihin.

neidillä ei oo mitään rytmiä :/ nukkuu 30min-4h unia, syö jatkuvasti, kakkaa ihan koko ajan ja Max painelee pitkin kämpää tuhoamassa! nyt alkaa mustasukkasuus paistaa läpi herran touhuissa. onneksi muutamana yönä ollan nukuttu 5h putkeen, mutta alan olee aika zombi. tänäänkin jäi aamu-ulkoilu väliin, kun neidin unet ei osunut sinnepäinkään. kokeillaan ipllä uudestaan. nyt tosin nukkuvat yhtä aikaa, joten sain syötyäkin !!!

Imetys hiukan tökkii_ neuvoja_ neiti syö 15min, nukahtaa ja herään 15min päästä uudestaan syömään. olen antanut pari kertaa korviketta, kun ollaan 3h yritetty saada pidempää unta aikaiseksi. silti haluaa tissiä ennen unta, tutti ei kelpaa silloin. olen harkinnu jo imetyksen lopettamista, pumppaamista pulloon (tosi vaikeeta mulle), mut maitoo tuntuu silti tulevan (vuotaa), yöllä hän syö hyvin ja nukkuu 3h putkeen, mut päivällä tökkii....
olen myös ite aika väsynyt ja pinna kireellä, joten siitä kai nää lopetusmietteet. imetys olis vaan niin paljon kätevämpää. muutama kuukaus vielä -ajatuksella eteenpäin-

Tuisku: lepää, lepää, lepää, tarvit niitä voimia vielä! mut sähän oletkin nuori ja vetree muhun verrattuna ;)) siks meillä tää ikäero onkin näin pieni, en olis jaksanut enää myöhemmin uutta vauvaa.

Täällä sitä vielä ollaan yhtenä kappaleena. Huomenna olisi la mutta mitään synnytykseen viittaavia merkkejä en ole havainnut. Katsotaan nyt kuinka kauan tässä joutuu vielä odottelemaan. Parempi olisi kyllä jos syntyisi viikonloppuna saisi pojille helpommin hoitajan.

Me oltiin viikonloppu vatsataudissa. Ihan kamala tauti. Elias ei tietenkään sitä saanut mutta kaikki muut kyllä. En tiedä mistä tuo poika on vastustuskykynsä saanut mutta kaveri ei ole ikinä kipeänä. Yhden ainoan kerran elämässään on lääkärissä käynyt ja silloin ikää oli 4kk ja syynä korvatulehdus. Sen jälkeen ei ole mitään ollut. Joona sen sijaan on sairastanut molempien puolesta. Viime syksynäkin oli vissiin 5 antibioottikuuria. Ihan erinlaisia poikia.

Pojilla on kyllä ihan kamala uhma päällä. Joka asiasta tulee sanomista ja kaikki kielletty tehdään. Jos äiti tai isi komentaa niin poru on kamala ja tavarat lentää..Jes..Ja tämä on varmaan vasta esimakua tulevasta, eiköhän se kunnon uhma ole vasta alkamassa. Välillä kyllä tuntuu että on ihan hukassa lasten kanssa. Ei oikein tiedä että mikä olisi oikea tapa suhtautua mihinkin asiaan jne. Vanhemmuuden vaikeutta.

Nyt täytyy mennä vaihtamaan vaippaa, kamala käry täyttää kodin=) Kohta lähdetään leikkimään kuralammikkoon.

Ihanan keväistä päivää kaikille!

Moikka!!

Täälläkin Tuiskun uutisia odotellaan....
Ihanaa kun kevät on tulossa ja 2v synttärit lähestyy, joillakin jo aika pian!!

Meilläkin on ollut tuota uhmaa. Ihan hirvee huuto tulee jos kieltää jostain, varsinkin silloin kun äiti kieltää. Onneksi välillä ne huutokohtaukset kestää vaan ihan hetken, pahimmillan on kestänyt sellasen puol tuntia ja silloin on parasta äidin vaan pysyä hiljaa ja odottaa että poju rauhoittuu.
Välillä ollaan taas niin äidin poikaa, istuu sylissä ja halailee. Ja ihanaa kun on oppinut sanomaan mitä haluaa eikä tarvi aina arvailla että mitähän nyt on mielessä.

Tsemppiä Kauran arkeen!! Käyhän välillä raportoimassa miten teilleä menee. Uteliaana täällä seurailen kun meillä on sama tilanne loppukesällä edessä. Eli meille on kans tulossa vauva, jos vaan kaikki menee hyvin tällä kertaa.

Pottailusta sen verran että kyllä meilläkin on vielä vaippa käytössä lähes koko ajan, silloin tällöin pissat tulee pottaankin.
täytyy nyt alkaa kotihommiin!
terkuin minna

Heippa!

Yhtenä kappaleena täällä vielä. Nyt on menossa 40+2 viikot eli päivänä minä hyvänsä syntyy. Mitään synnytykseen viittaavia merkkejä en ole huomannut. Toivottavasti syntyisi pian, ei millään jaksaisi odottaa enää.

Onnea minnalle raskautumisesta!! En muista olenko jo onnitellut. Millon sulla oli se la? Ootko voinu ihan hyvin?
Mites kaikki muut raskautuneet? Miten menee? Niin ja diana tule ihmeessä kertomaan kuulumisisa jos vielä käyt kattomassa meidän ketjua!!

Nyt on ollu kiva olla ulkona kun on niin kurasta!! Pojat jaksaisi leikkiä siellä kuralammikossa vaikka kuinka kauan. Kauhea homma vaan aina kun tullaan sisälle että saa kuravaatteet mahdollisimaan siististi pois päältä ettei koko eteinen ole kurassa.

Taidan mennä lukemaan meidän perhe lehteä ja nauttimaan omasta ajasta vielä kun sitä on.

Hyvää viikonloppua kaikille!

ei oo paljon aikaa.. mut meillä on typy ollut keskiviikosta saakka ilman tuttia !! ei oo ihan kivuttomasti mennyt ja vähän on mammalla silmät ristissä. mut kun tähän saakka on päästy, enää sitä ei takaisin tule. kyselee vielä missä tutti on ja sanoo vastauksen kuultuaan "paha mieli", mut ei voi mitään. vanhempien tehtävähän on tuottaa lapsilleen pettymyksiä ;)

seuraava projekti on kait sitten potta.... huokaus. hyvin pottailee tarhassa, mut kotona ei oo yhtä helppoa. äidille on hyvä jumpittaa.. mut jos kesällä sit vois juosta nakuna ulkona PALJON. synttäreitä tässä viritellään.. ekat vieraat tulee viikon päästä.

Tuiskulle tsemppii!!!
Tiedän tunteen,ku raskaus jatkuu ja jatkuu,
meillä kaikki lapset syntyny melkeen 2 vk yli lask.ajan(41+6,41+3 ja 42).Mut toivon,et sulla ei kestä odottelu ihan niin kauaa.

tänne kuuluu ihan hyvää.Tänään yritin heittää Danielin tuttii roskikseen.Se oli ihan paniikis ja etti sitä sieltä.
Pitäs aamusta heti piilottaa tutit,ni ei osais kaivata...

Matias on jo kohta 8 kk ja melkonen jysky.10640g,75,5cm oli viime viikolla mitat.:)
Ja ei vielä liiku.Istuu jotenki...Jumppari käy edelleen kotona kaks kertaa viikossa.

Kauralle voimia vauvan kanssa.
Matias huutaa,täytyy mennä.

kiitokset onnitteluista! La on elokuun puolessa välissä. Tänään ois rakenneultra, täytyy toivoa et kaikki on ok.

Tuiskulle Tsemppiä loppumetreille!! Mites teidän pojat, odottelevatko he innolla vauvaa?
Meillä poju ei vielä kyllä ymmärrä että vauva on tulossa, ei olla kyllä paljon vielä puhuttukaan. Ehkä se sitten on selvempää kun alkaa olla jo oikein iso maha.
Me ei olla vielä valmisteltu synntäreitä, meillä onkin yli kuukausi aikaa :). Ja ennen sitä ollaan vielä lähdössä viikoksi etelään. Miten te muut oletteko olleet etelän lomalla tai lentäneet lasten kanssa, kertokaahan kokemuksia.

Mä meen nyt kahville!!

Tulin vain katsomaan onko vauva-uutisia... Odottelu käy varmaan hermoille. Meillä tyttö kasvaa ja kehittyy koko ajan. kaikista sanoista tulee vain ensimmäiset tavut. Yrittää kovasti itse pukea päälle, joskus onnistuukin. Itsepäinen on kyllä! Kaikki on minä itse tai äiti...=) Pikkuveikkaa hoitelee kovasti. Pojalle on tosiaan tullut pari hammasta. Äsken oli juuri 8 kk neuvola lääkäri. Pituus 71 cm ja paino 8220g. Aika kiitää... Syksyllä takaisin töihin.

AURIKOISTA KEVÄÄN JATKOA!!!

Unohtui äsken sanoa pottailusta sen verran,että kotona ollaan suurin osa ajasta ilman vaippaa ja kiltisti tehdään pottaan pissat. Yöllä on vaippa käytössä. Tutti meinataan ottaa pois kun 2-vuotta tulee täyteen...saa nähdä onnistuuko. Huutaa koko ajan että, tutu tutu...

Nyt tekemään ruokaa

Daniel totes aamiaisella: äiti,tuolla pihalla on koivu.Eli poika on melko pikkuvanha ja on ilmeisesti oppinu tunnistamaan puulajeista koivun.:)
Äsken tuli tähän koneen viereen ja sano :äiti anna pusu mulle! ihana.

Minä-83 : teiän poika on melko keijukainen meiän Matiaksen rinnalla.:) Matias tulee ens viikolla 8 kk ja painaa tosiaan lähes 11kg...No pituutta oli 75,5cm,että on se aika pitkäkin,mut on se silti melko pullero.Niin sitä on lapset erilaisia.Esikoinen paino 1-vuotiaana reilu 9kg.
Oon imettäny Matiasta edelleen,mut aika paljo juo myös Nannia,et seki voi lihottaa.Iteltä on tippunu kilot,ku on imettäny.Oon ihan tyytyväinen nykyiseen painooni(53kg).

odotellaan Tuiskun poksahtamista...ja mukavia kevätpäiviä kaikille!

Kävin tänään neuvolassa ja huomattiin vauvan sykkeessä rytmihäiriöitä. Siitä ajoin nopeasti äitipolille ja käyrän kautta lääkärin vastaanotolle jossa katsottiin ultralla sydän. Kaikki onneksi ok eli ilmeisesti aika normaalia tuo epätasainen syke...Pelästyin kyllä ihan kamalasti ja ajattelin jo mielessä vaikka millaiset sydänleikkaukset ja kuukaudet lastenosastolla. No onneksi kaikki oli hyvin. Ultralla tehty painoarvio oli 3,5kg joten ihan hyvän kokoinen vauva on, kunhan nyt tajuaisi tulla ulos. Tänään rv 41.. voi tuska!!

Miehellä on tänään synttärit joten täytyy mennä siistimään paikkoja ja leipomaan pullaa. Kohta pojat herää päikkäreiltä sitten ei kyllä leipomisesta tule mitään.

Hauskaa päivää!

Terve kaikille tosi pitkästä aikaa! En ole melkein vuoteen kirjoittanut, vaikka aina silloin tällöin olen käynyt kuulumisia lukemassa. Aika kuluu niin hirveen nopeasti:) Mukava nähdä, että jaksatte aika aktiivisesti kirjoitella!
Onnea kaikille uusista raskauksista ja vauvoista!
Meillä Adaan kanssa elämä sujuu ihan hyvin, vaikka viimeaikoina onkin tullut aika kovaa uhmaa( ei nâköjään ole ainoa). Neiti on ollut tarhassa viime syyskuusta lähtien ja siellä menee aika hyvin, mut alku oli tosi hankalaa, ei meinannut millään sopeutua. Puhetta ei tule vielä hirveesti, jonkin verran yksittâisia sanoja ja niistäkin usein ekat tai vikat tavut. Adaa ymmärtää hyvin, vanhempiensa suureksi hämmästykseski, kaikkia kolmea kieltään, vaikka suomi taitaa olla se kaikkein vahvoin, ollaan oltu niin paljon yhdessä ja vietetty oikeastaan kaikki lomat suomessa. Ennen Suomen lomaa helimikuussa neiti sanoi aina maman, mutta mummolassa oppi sanomaan äiti ja jatkaa sitä edelleenkin ja se kuulostaa niiiin ihanalta:) Miehestä on nyt tullu maman, ehkä ne sanat siellä pienessä päässä loksahtaa jonain päivänä paikoilleen..
Meillä on pottailtu vaihtelevasti, aamukakka tulee aina pottaan, mutta päivâllä pissat varsinkin tulee usein housuun. Kesällä pitää yrittää päästâ vaipasta eroon.
Mä olen jatkanut opintoja tänä vuonna ja tehnyt vähän töitä. Alkuun oli hankalaa, kun olin ollut pitkään koona, mutta nyt tuntuu taas hyvältä tehdä muutakin kuin ola tytön kanssa.
Neiti on ollut kipeänä tosi paljon talven aikana, korvatulehduksia, vatsatauteja, angiina, silmätuledus... päivâkodissa taitaa kaikki pöpöt kiertää.

Nyt neiti heräsi uniltaan, menen antaan välipalaa. koitan vastaisuudessa käydä vähän useammin kun meillä on taas netti kotona.

Aurinkoista kevättä kaikille!

Ulrika

Heips taas!
Tuisku vielä kokonaisena? Kyllä se sieltä viikon sisään tulee.Koitahan vielä jaksaa!
Meiän Matiaksella todettiin vastasyntyneenä rytmihäiriöitä ja sehän joutu teholle.Sit kuitenki pääsi jo 4 pv:n ikäisenä kotiin, ku rytmihäiriöt hävis ja ne todettiin vastasyntyneen normaaleiksi rytmihäiriöiksi.
Et se on tosiaan yleistä,että niitä rytmihäiriöitä löytyy ja ne ei oo useinkaan vaarallisia.
Onnea Tuiskulle synnytykseen,toivotaan,että kaikki menee hyvin.

Mukava,että Ulrikakin tulit kertomaan kuulumisia pitkästä aikaa.

Danielilla on korvakäytävä tulehtunu.On itkeskelly muutamana yönä ja tänään mies käytti lääkäris,ni ei ollu tosiaan välikorvantulehdusta,vaan korvakäytävä vaan tulehtunu.Sil on lähteny putki korvasta ja se on siinä korvakäytävässä,ni se on sit tulehtunu.Toivottavasti se putki tulis nyt pois,ku sai korvatipat.
Daniel juo muuten vielä illalla ja yleensä kerran yössä maitoa nokkamukista.Pitäs lopettaa toi nokkamukista juonti,ku jaksas vaan ottaa asiaks.Sais ton ikänen jo nukkua täydet yöunet...

Ensinnäkin onnittelut kaikille vauvoista ja raskautumisista, jos/kun oon unohtanu onnitella!

Meillä täällä arki menee tasaseen malliin, joka päivä poju keksii jotain uutta, ja joskus uusia kepposia... tai siis joka päivä, ja vielä monta kertaa :)) Ulkoilu on äärettömän ihanaa, äidillä tosin joskus loppuu veto, kun pesee kuravaatteita kolmatta kertaa. Hei, muuten, millasen kevät tai välikausihaalarin ootte hankkinu, suosituksia! Pitäs hankkia, kun en oo kirpparilta löytäny. Viimeks sain lassien suprafillin 7eurolla, ja se pelitti tosi hyvin ja oli ihan sika hyväkuntoinen.

Puhe on lisääntyny aika paljon, sanoo max 3 sanan lauseita, pääasiassa kommentoi yhellä sanalla. Pottailu on ihan hyvin kuosissa, kakan sanoo hyvin, ja painelee potalle.

Oltiin justiinsa 2vuotis kontrollissa tosta maitoallergiasta, ja saatiin puhtaat paperit, eli se on nyt selätetty meillä. Ihanaa! Ollaan jo tosta 1v7kk asti altistettu poikaa maidolle, ja ihan hyvin on menny. Ei vaan suostu juomaan maitoa, joten pitää ruokiin sitten koittaa ujuttaa ja antaa kalkki purkista vielä. Lääkäri sanokin, että usein maitoallergiset lapset vierastaa "oikean" maidon makua niin paljon sen korvikkeen jälkeen, etteivät ikinä opi juomaan tavallista maitoa. Nyt pitäis vielä testata kananmunaa varovasti kotona, sitäkin poju on kyllä jo saanut vähäisiä määriä pullassa, joten tuskin ainakaan on kauhean allerginen munalle, kun ei ole reaktioita tullu siittä.

Korvat pojalla on ollu terveet (kop, kop) siitä 6kk:n iästä asti, jolloin laitettiin tuubit korviin. Ne on myös pysyny tosi hyvin. Toinen tuubi oli irronnu vuoden vaihteessa, ja toinen nyt. Harmillista oli, että siihen tärykalvoon mistä ekaks irtos se tuubi, ni oli jääny reikä, ja nyt sen kanssa on tarvinu olla vielä varovaisempi ku tuubin kanssa ni ton veden suhteen. Saa nähä huhtikuun lopulla, miltä näyttävät.

Me on kanssa nyt yritetty pitää tuttia vaan unilla, ja suht kivuttomasti on menny, kunhan esim. mummu nyt uskoisi, että 2v on ihan sopiva ikä vierottaa/rajoittaa tutin mutustelua... :/

Jahas, nyt synttärikakun tekoon, meille tulee sunnuntaina ekat synttärivieraat, vaikka vasta ens viikolla onki virallinen päivä. Tajutonta, että meidän VAUVA on jo 2v... :))
aattelin väsätä sellasen Nalle Puhin nassu kakun, ootteeks nähny siittä kuvia netissä? Meinasin kun se on aika monissa lastenjuhla tms ketjuissa pyöriny täällä elleissä. Saa nähä miten onnistuu :)

Keväistä viikonloppua kaikille!

Terv, Kata ja Emil

Moi!

Kiva kun täällä vielä käy teitä meikäläisiä kirjoittelemassa! Ja mukava yhdessä jännittää teidän uusia raskauksia!

Meillä päivät sujuu samaan tahtiin kuin ennenkin. Minähän oon vielä syksyyn asti kotona, ja nyt jo alkaa ärsyttää koko töihin meno. Voisin jäädä vaikka kotirouvaksi, mutta kun nuo kodinhoidolliset taipumukset on vähän niin ja näin, niin mitä sitten tekis kun lapsi kasvaa, eikä tarvi enää äitiään samalla lailla.
Poika puhuu kolmen neljän sanan lauseita, usein sanat on vielä sellaisia arvattavia, ittehän ne aika hyvin ymmärtää, mutta mummoilla ja paapoilla onkin jo enemmän arvattavaa.
Syöminen meillä heittelee, välillä ei maistu mikään ja välillä kaikki. Rusinat ja luumut uppoaa aina. Pottailu on myös niin ja näin. Ehkä jos olisin vähänkin aktiivisempi itte niin asia alkais rullata, mutta ehtii tuon. Ennen syksyä kumminkin, kun täytyy mennä hoitoon.
Minna, kyselit siitä lentämisestä. Me oltiin syksyllä Berliinissä, ja matkat meni tosi hyvin, lentoaikahan oli tosin vain kaks tuntia, ja koneessa oli tilaa, joten meilläkin oli siinä pojalle oma paikka vaikka ei sitä varattukaan. Nyt ollaan lähdössä kuukauden päästä Kyprokselle, 4 tunnin lento, joten saa nähdä kuinka tuo elohopea kyllästyy olemaan paikoillaan. Täytyy ottaa vaan runsaasti kirjoja ja muuta virikettä. Ja ruuat myös, sillä jos ei lapsella ole varattuna paikkaa, ei se saa myöskään ruokaa matkan aikana.
Vierestä huudellaan että romaaniako kirjoitat, joten parasta kai lopetella. Aurinkoista kevättä kaikille!!!

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä