HUHTUKUISET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä-83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Edelleen yhtenä kappaleena. Eilen kävin äitipolilla yliaikaisuuskontrollissa ja kaikki oli ok. Verenpaine oli koholla sitä pitää tarkkailla. Huomenna tulee 42 rv täyteen ja torstaina menen aamulla käynnistykseen jos ei sitä ennen synny. Alkaa olemaan todella tukala olo enkä aio enää ikinä olla raskaana!! Kuinkahan moni on näin sanonut=) On kyllä kiva tietää että kohta vauva on sylissä.

Meillä uhma jatkuu. Aivan kamalaa kädenvääntöä melkein joka asiasta. Alkaa ärsyttää ihan tosissaan kun ei mikään kelpaa ja kokoajan on jompikumpi naama nurinpäin. Saas nähdä kuinka pojat suhtautuvat vauvaan. Toivottavasti menee mahdollisimman kivuttomasti.

Aivan mahtavia ilmoja ollut. Eilenkin oli päivällä niin lämmin ulkona että kevätpuvutkin tuntui kuumilta. Mieltä piristää kun aurinko paistaa ja linnut laulaa=) Kyllä sitä harmautta sai taas katsella ihan riittävästi.

Nyt täytyy tehdä vähän kotihommia. Mulla on kamala kasa silittämättömiä vaatteita ja lakanoita mutta ei millään jaksais alkaa purkaa sitä vuorta..Pakko kai se on!

Tulen sitten ilmoittelemaan kun vauva on syntynyt ja ollaan päästy kotiin.

Ihanaa keväänjatkoa!

En ois uskonu,että Tuiskulla menee 2vk yli!! Kyllä sitä tuossa vaiheessa alkaa olla jo tosi valmis luopumaan mahasta...Tsemppiä vielä vaan sulle!
Meiän Matias syntyi tasan 42+0 rv:lla ei tarvinu käynnistää...Mä olin kans menossa sillon yliaikaiskontrolliin seuraavana aamuna ja sit poika alko tehä illalla kymmenen aikaan tuloa eli supistukset alko.Synty kylläkin vasta seuraavana iltapäivänä,ku mulla on ollu pitkiä kaikki synnytykset.

Täällä on myös nautittu aurinkoisista päivistä.Esikoinen on tänään miehen kans korvien putkituksessa ja mä olin nuorimpien kans ulkoilemassa.Käveltiin lähikauppaan(oisko sinne ees takasin n.kilometri?).
Daniel jakso kävellä hyvin.Meinasin ottaa eka kaksostenrattaat, mut en sit ottanu ja hyvin se jakso tosiaan kävellä.
Tosin matkanteko oli hidasta, ku piti jokaista lumikasaa käyä potkimassa ja joka asiaa ihmetellä.:) mut se on niin ihanaa,ku noi pienet näkee kaiken mahollisen luonnossa,mitä ite ei kiireessä huomaa.

Unohdin viel kertoa matkustamisesta lentokoneessa lapsen kans.Me ollaan lennetty Arabiemiraatteihin esikoisen kans,joka oli sillon 9kk ikäinen.Se oli 6 h lento ja suju tosi hyvin.Tuon ikäinen ku ei vielä kävele ja nukkuuki paljo...Mut 2-v.on vähän eri juttu.Pitää varata tosiaan virikkeitä ja syömistä ja sit joku peitto vaan lattialle ja lapsi sinne nukkumaan.Niin me ainaki tehtiin,vaikkei lentoemot varmaan hyvää siitä tykkää.Lattialla on mun mielestä ihan yhtä turvallista,ku siinä omassa sylissä istuessa.Sylissä tai penkillä on vaan hankalampi nukkua.No kyllähän tuo 4-6h lento menee miten vaan,ku ottaa asenteen,että tästä selvitään.Istutaanhan sitä autossaki meillä usein monta tuntia,ku täältä pohjosesta etelään ajellaan.

Täällä päivät juoksee ohi huomaamatta!

Ristiäiset tuli pidettyä ja neidistä tuli Heta. Isoveli pistää hanttiin minkä kerkiää: pissaa vaippoihin, tyhjentää kaapit, ei syö, tekee kiellon päälle uudestaan yms. olenkin käynyt välillä saunassa huutamassa kiukkuani pihalle....... hermot menee täysin ja sit välillä on nii-in kultaista ja omatoimista yms. ja kiukuttelua on ainoastaan kotona, kerhoissa, puistossa yms. ei mitään! olenkin yrittänyt lähteä aina pihalle ja kerhoihin, kun niitä on.
sairastin mahataudin viime viikolla ja nyt tarvitaan neidin kanssa korviketta päivisin. Tosin on paljon helpompaa/nopeampaa antaa pullosta, kun toinen riekkuu ympäri taloo. yöt ollaan pärjätty tissillä, kun saadaan rauhassa syödä. neiti kasvaa nyt hurjaa vauhtia: 5,3kg ja 60cm ja ikää vasta 6vk. ja hymyilee aurinkoisesti kaikille!
Täällä etelässä on ollu mahtavat ilmat +15 ja aurinkoa. Täshän kohta ruskettuukin ;)) ja mieli kohoaa ja paino! söisin kaiken makea mitä on. syynä on univelka ja stressi. eilen sanoin, et taloon ei tuu mitään herkkua ennen Maxin synttäreitä. muuten kierin kesään mennessä.
Tuiskulle voimia synnytykseen!

Hei kaikki!

Meille syntyi keskiviikkona 28.3 tyttö vauva. Painoa oli 3888g ja pituutta 52,5cm. Käynnistykseen ei onneksi tarvinnut mennä vaan tyttö lähti itse tulemaan keskiviikko aamuna. Synnytys kesti 7,5h ja ponnistusvaihe 3min. Tosi hienosti meni ja päästiin jo eilen kotiin. Ainut ongelma oli istukka joka ei irronnut vaan piti nukutuksessa irrottaa. Mutta muuten kaikki hyvin. Tikkejäkin tuli vaan kolme. Tulen myöhemmin kertomaan lisää kuulumisia!

Hyvää viikonloppua!

Todella mukava kuulla että kaikki meni hyvin!
Tulehan sitten kertomaan miten pojat ovat ottaneet uuden perheenjäsenen vastaan. Lepäile aina kun voit!

AURINKOISTA PÄIVÄNJATKOA!

minä-83 & Iida

Onnea Tuisku ja perhe!
Näin siinä näköjänsä monta kertaa käy että lähete polille on kuin hormooniruiske, niin kävi mullakin keskimmäisen kanssa.

Aurinkoa!

Ja onnea Hetalle kauniista nimestä myös!

Paljon onnea Tuiskulle ja perheelle vauvasta! Kiva kuulla, että synnytys sujui hyvin. Toivottasti vauvaelämä sujuu ja pojat ottavat pikkusiskon hyvin vastaan.
Kaura, nätin nimen löysitte tytölle!

Aurinkoista sunnuntaita kaikille!

Ulrika

Tulin vasta nyt lukemaan vauvauutiset.
Oikein paljon onnea Tuiskulle ja koko perheelle pikkuprinsessan syntymän johdosta!
Tosi kiva,että synnytys meni hyvin.Ja ihan normaalikokonen tyttö,vaikka meni sit sen kaks viikkoo yli lasketunajan.Voimia kolmen pienen kanssa!

Kiva nimi tosiaan Kauran tytöllä.Vähän harvinaisempi...

Meillä nuorimmaiselle pukkaa hampaita ja itkeskelee öisin.
Isoveljet on onneks ollu terveitä. Aattelin tänään lopettaa Danielilta nokkamukista juonnin illal ja yöl.Se on ollu sillä vieläki käytössä.Päivisin juo tavallisesta mukista.On vain niin sisukas ja kovaääninen poika,etten oo varma saanko sitä loppumaan.Jos yrittäis kuitenki.

Onnea Tuiskulle ja perheelle! Tulin pitkästä aikaa katsomaan kuulumisia ja hyviähän tänne kuului, uusi vauva ja uusi nimi, hienoa!

Mulla vko 28+ menossa ja olen voinut hyvin, painoa tosin on tullut jo n. 8 kg lisää, mutta toivotaan, että käy niinkuin ekan kanssa, että vikaan kahteen kuukauteen ei paino noussut kuin kilon. Muuten tässä ehtii vielä tulla toiset 8 kg lisää. Kääääääk, ja nyt jo on niin suuri olo.

Meillä tytön suurinta huvia on vaatteiden sovitus, koko ajan pukee ja riisuu ja pukee ja pukee ja riisuu.... Sitten riisuu myös vaipan ja pissaa minne sattuu. Huoh.. Potalle pissa tulee noin kerran sadasta.. Eli vielä on harjoittelemista..

Laitoin illalla Danielin nokkamukit piiloon.Poika ei kumma kyllä nokkamukia kysyny vaan nukahti ilman juomista ja tuttia(!) ja nukkui heräämättä 11.00 asti päivällä! Vähän väsyny kaveri kai.Mä ku olin varautunu kestämään huutoa ja toi yö meniki noin.:) Tänään oon pitäny tutinki piilossa.

Joo apua kaivattais ton tutin poist jättämiseen... Tyttö jatkuvasti huutaa tutu tutu, haluaa imeä jatkuvasti! Annan jonkin aikaa huutaa, mutta sitten menee omat hermot!? Tai jos ei omat hermot mene niin sitten tyttö itkee niin kauan että oksentaa, joten senkin takia täytyy tutti antaa. Nyt kun tulee 2 vuotta täyteen niin täytyy yrittää edes jättää se muuten pois, mutta nukkuessa vielä antaa olla. En vaan jaksais huudattaa, tuliskohan joku tekemään sen puolestani? Meillä myös edelleen ennen nukkumaan menoa maito juodaan pullosta, pitäisi sekin lopettaa, että antaisi vaan lasista vähän juotavaa ja nukkumaan.

Sitten on kauhea uhma, itse pitää pukea ja tehdä kaikki ja sitten myöhästytään joka paikasta... Mieli muuttuu jatkuvasti, ensin halutaan että äiti syöttää sitten iskä ja taas äiti, ei vain pidä lähteä siihen pelleilyyn mukaan. Kauheasti kasvaa pituutta nytkin menee 98cm housut ja 98/100 cm paidat. Ensi viikolla olis 2-vuotis tarkastus katsotaan kuinka pitkä tyttö on. Kotivaa'alla paino on n.15 kg.
Viikonloppuna pidetään sitten synttärit, saan sitten urakalla perjantaina siivota ja leipoa. Onneksi mies lupasi auttaa ja hoitaa poikaa sen ajan. Synttärisankari meneekin siksi aikaa mummolle leikkimään. Tulipas tarinaa...

Kauralle: Todella mukavan nimen olette tytölle antaneet!

Nyt yrittämään nuorempaa nukkumaan. Flunssassa oltu koko viikko!

Jokos St teillä Matias liikkuu? Meillä konttaillaan ja noustaan seisomaan. Hampaita on kaksi.

HYVÄÄ YÖTÄ VAAN KAIKILLE!

Heipä hei taas pitkästä aikaa!
Oikein paljon onnea Tuiskun perheelle pikku prinsessan syntymän johdosta!! Mulla tänään viikkoja tasan 26. Vein juuri pojan päiväkotiin varahoitoon kun oma hoitaja on lomalla. Sinne jäi tyytyväisenä pihalle leikkimään. Mulla onkin tässä nyt hieman aikaa järjestellä paikkoja ennen töihin lähtöä, joten taidanpa ryhryä hommiin!

Onnea Tuiskulle ja koko perheelle =)

Meille kuuluu tavallista kiireistä arki elämää.
Tytöllä oli juuri elämänsä toinen korvatulehdus,edellinen oli melkein tasan vuosi sitten.
Muutenkin Siiri on sairastellut paljon tarhan alotettua.
2 viikkoa terveenä ja viikko kipeenä...No ei ihan mutta melkein,siltä ainakin välillä tuntuu,kun koko ajan saa olla miettimässä hoito juttuja jos likka kipee...No onneks on mummut =)

Me lähdetään kaveri porukalla perjantaina tallinnan laivalle,että jännitää =)
Kyllä tätä on odotettukkin...
Siitä onkin jo aikaa,kun ollaan kunnan rajojen yli lähdetty...

Kylmää tiistain jatkoa.

minä-83:lle: se ilta/yömaitopullon lopetus on yllättävän helppo homma ku siihen vaan ryhtyy ja ei periks anna.
Oon lopettanu sekä esikoiselta että Danielilta tos 1v.10 kk iässä nokkamukista juonnin,joka on meil ollu pullon tilalla.Ja yllättävän kivuttomasti se on menny.Esikoinen itki parina iltana sen mukin perään.
Daniel on saanu tav.mukista on iltasin vähän maitoa,mut nokkamukia ei oo enää ollu ollenkaan käytössä.Ja sit yöllä ei oo juurikaan heräilly,ihanaa! Ja Danielilla on tosiaan kans uhma päällä,että sisua riittää ja pelkäsin,et miten toi nokkamukin lopettaminen onnistuu.
Tutti sillä on vielä nukkumaanmennes,mut ei juurikaan päivällä.Laitan sen aina aamulla piiloon.Illalla sit sanoo,missä tutti on? ja ei osaa viel ilman sitä alkaa nukkuu.
Daniel on lyhyempi ku teiän tyttö,ku oli helmikuus 90cm ja 13,5kg muistaakseni,ku sil oli vasta sillon se 1,5-v.neuvola.

Matias ei vielä liiku.Istuu vain ja pyörii lattial ympäri.Eli ei ryömi tai konttaa.Toi alhanen lihasjäntevyys hidastuttaa liikkeelle lähtöä ja sit pojalla on painoa ainaki 11kg,ni ei oo käsissä voimaa vetää itteensä eteenpäin,ku ne käden lihakset on vähän heikommat...

Mitenköhän Tuiskulla on menny tosiaan kaksosten ja pikkuprinsessan kans.Odotellaan kuulumisia.

Moikka!

Huomenna tulee tytölle ikää kaksi viikkoa ja kyllä on aikamoista vuoristorataa ollut. Pojat ei todellakaan otteneet kovin hyvin uutta perheenjäsentä vastaan. Onneksi eivät vauvaan mustasukkaisuuttaan kohdista vaan äitiin ja vähän isiin. Pariin ensimmäiseen päivään pojat eivät suostuneet tekemään mitään äidin kanssa, en saanut edes antaa hyvänyön suukkoa tms. Pikkuhiljaa se siitä laantu ja nyt ollaan taas kavereita. Uhma on kova ja se lisää arkeen stressiä aikalailla. Helppoa tämä ei missään nimessä ole mutta kaikesta selvitään, tavalla tai toisella.
Tyttö on ihanan kiltti, nukkuu ja syö hyvin eikä turhista kitise. Voihan tilanne vielä muuttua mutta ainakin alku näyttää hyvältä.
Väsymys on jotain aivan kamalaa ja univelat senkun lisääntyvät. Silloin kun pojat ovat päiväunilla niin tyttö on hereillä jne. Tänään on esimerkiksi sellainen päivä että tuntuu kuin kulkisi sumussa eikä järki kulje ollenkaan. Nukutaan sitten eläkkeellä=)
Mies on onneksi vielä ensiviikon kotona mutta käy kyllä iltaisin koulussa. Kohta se "yksinhuoltajan" elämä taas alkaa kun mies palaa töihin ja käy illalla koulussa.
Tämmöstä tänne meille kuuluu. Kovasti ollaan suunniteltu poikien synttäreitä ja siivoomiset ja leipomiset pitäisi aloittaa jo huomenna. Vietetään lauantaina ja sunnuntaina synttäreitä ja väkeä tulee aika paljon. Ajatella että mun vauvat täyttää jo kaksi vuotta=) Aika menee todella nopeasti, pitäisi osata nauttia tästä hetkestä mutta aina on mielessä ensi viikko ja ensi kesä jne.
Nyt välipalalle!
Hyvää viikonjatkoa=)

Muistelin täs,et miten Daniel otti Matiaksen syntymän,ni muistan,että se oli sillon hirveesti iskän perään.Daniel oli 1.v.3kk,ku Matias synty ja uhmaa ei vielä ollu.Sen jälkeen siitä on tullukki "iskän poika".Daniel ei alkuun Matiasta kiusannu,mut esikoinen oli sillon mustasukkanen ja olin siitä yllättyny,mut se oliki sillon 2v.4kk,että sen ikänen sit varmaan osaa jo paremmin mustasukkasuuden näyttää ja tajuaa tilanteen jotenki paremmin ku vuoden nuorempi...
Mut äkkiä se tilanne siitä tasaantu ja pojat tottu uuteen tulokkaaseen.Nykyään Daniel saattaa välil käyä Matiasta kiusaamas,eli hakee huomiota.Joskus taas sit silittää ja antaa pusuja sille.
Daniel on kyl nyt jotenki ihanassa iässä, ku ei oo vielä kovin iso, mut silti puhuu täysin, ni ne jutut on niin huvittavan kuulosia.Ja ku esikoinen 3-v.on jo tietyllä lailla iso,ni toi 2-v.on jotenki viel erilailla aito ja viaton.

aika menee tosiaan siivillä

onneks olkoon tuisku! taitaa tulla tyttövuosi, kun kaikki tutut saa tyttöjä :)

meillä mennään vaihtelevalla tyylillä. Max oli pääsiäisenä mahataudissa, alkaa pikkuhiljaa kuntoutua. känkkäränkää riitti kaikille. heta on onneksi ollut terve ja tyytyväinen. muutamana yönä nukkunut jopa 6h putkeen! päivät menee pikkutirsoilla ja tietenkin eri aikaan kuin max.

synttäreitä ei oo edes ajateltu, en jaksa, mutta tiedän et mummut ja papat tulee kutsumattakin. Kuinka sä tuisku jaksat puurtaa? täytekakku tehdään ja muut kaivetaan pakkasesta (onneks siellä on).

Tänään oli meidän tytön 2-vuotisneuvola. pituutta 94,5 cm ja painoa 14,4 kg. Kaikki ok. Pientä itsepäisyyttä havaittavissa. Tutin jätti neuvolaan omasta tahdostaan, mutta päiväunille mentäessä piti vielä tutti saada. Jospa se jäisi vain siihen nukkumiseen... Jaksamista Tuiskulle! Voin vain kuvitella kahden uhmaa kun yhdenkin uhmassa kestämistä! Meillä ei onneksi kertaakaan ole osoitettu mustasukkaisuutta veikkaa kohtaan. Tai sillä tavalla vaan, että äiti kelpaa vain tekemään suurimman osan asioista. Nuoremmalle on keuhkoputkentulehdus. Viikonloppuna käytin päivystyksessä niin ei kuulemma ollut mitään ja eilen vein yksityisellä niin olihan siellä sitten kumminkin jotain!?!

Synttäreitä meillä vietettiin viikonloppuna. Tuli kivoja lahjoja ja tyttö oli reippaana koko päivän.

Eipä kummempia! Taisi tulla muuten takatalvi... =(

minä-83 € iida

Joo,tosiaan osa Huhtikuisista on jo täyttäny 2-v.Onnea kaikille 2-vuotiaille!!!
Daniel täyttää vasta 3.5.että vielä pari viikkoa.Täytyyhän niitä juhlia jotenki.Ku esikoisen 3-v.synttäreitäki juhlittiin maaliskuussa...

Kaura: Musta kans tuntuu,että kaikki tutut saa tyttöjä tänävuonna.Eilen synty serkkutyttö pojille ja tänään kaverille tyttö kans...

Daniel alkaa olla kypsä luopumaan tutista.Aika vähän sitä enää syö,omasta tahdosta.Suostuu laittamaan tutin hyllylle aamuisin.:)Yöjuonnit on myös jääny pois.

Meiän vauveli on kohta 9kk.Istuu,mut ei ryömi tai konttaa.Saa nähä millon lähtee liikkeelle...

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä