Tahkoojaplussat 59

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aniliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aniliini

Vieras
Tahkoojaplussat 59

Mimmu: 29.10.2005 Venla, 53 cm, 3670 g
Kirppu: (esikoinen poika -97) 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g ja 1.7.2007, Anna-Sofia 51 cm, 4475g
Hilla: 20.8.2005 Nea, 50cm 3390g
Riinuska: 7.1.2006 Juska, 50cm 3260g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g ja 26.7.2007, Kaisla 50 cm, 3355 g
Julia: 30.5.2006 Ilona, 49cm 3240g
Nekku: 30.6.2006 Lotta, 51 cm, 4165 g
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g.
Mariska: (esikoinen Teemu 12/02) 9.8.2006 Samu, 51 cm, 3100 g
Suvi: 10.2.2007, Elsa 46 cm, 2500 g
Kata: 23.2.2007, Vanessa 53 cm, 4428 g
Murmeli: 23.2.2007, Maija 51 cm, 3650 g
Sandeman: 1.5.2007, Nella 50 cm, 3320g
Hertta: 27.7.2007, Hertta 51 cm, 3680 g

Odottajien la:t:
Aniliini 23.4.2008
Piritta 1.5.2008
Julia

Isänpäivää!

Sainpahan näköjään jollain kurin kahteen kertaan, kahteen kertaan tuon otsikon aloitusviestiin..

Vili nukkua tuhisee, mies lähti hakemaan työautoaan ja joutuu jo illalla lähtemään kohti pohjoista. :(

Voihan Piritta sun fluuta, pikaista paranemista!!! Mä en edes muista milloin olen ollut viimeksi kipeänä, ehkä joskus ennen edellistä raskautta. Sitä puunkoputusta taas.

Meillä isukki löysi lahjakassistaan T-paidan, johon kerhossa painettiin Vilin kämmenet, onnistui tosi hyvin :) sekä kirjan ja iskä-mukin. Muki oli ihan tylsä juttu (ei siis miehen mielestä), mutta kun haluaa aina juoda kahvinsa tietynkokoisesta mukista ja löytyi sattumalta justiinsa passeli, niin pitihän se ostaa. Justiinsa väsäsin täytekakun, joka on vailla koristuksia vielä ja possunfilé odottelee paistamista, oli miehen toive: possua ja valkosipulipottuja, saamansa pitää. :)

Me ulkoiltiin pitkään ap:lla ja laitettiin varmaan Vilille liian vähän vaatteita tai kuumakalle on muuttunut kylmäkalleksi syksyn ja viimojen myötä, raukalla oli ihan kylmät (kylläkin kuivat!) sormet ja varpaat. Toppapuku oli päällä, mutta ilmeisesti villapaita välissä olisi ollut tarpeen.
Ja kuka kumma noille tenaville senkin opettaa, että vesilätäköissä pomppiminen on mielettömän mukavaa? Kikatti taas ääneen, kun "hyppi" lätäköstä toiseen. Onneksi pysyi pystyssä, olisi tullut äkkilähtö sisälle. :)

P, en mäkään sitä miehen kakkavaippainhotusta käsitä, saisi hiukkasen karaista itseään! Mutta on tosi herkkä pahoille hajuille, lähes yökkii jo pelkästään siitä, kun Vili hilluu hänen lähellään eväät housuissa, saati sitten, jos näkisi tuotoksen ja joutuisi pyllypyykille. Varmaan vie suoraan suihkuun, kun pakkotilanne tulee eteen.

Tykkääkö teidän taaperot saunomisesta? Meillä Vili on ihan hulluna kyseiseen asiaan (kuten myös kylpemiseen), eikä poikaa meinaa saada pois millään ilman parkua. Eilen menin edellä saunaan Vilin kanssa ja kun tein lähtöä, ankara huuto alkoi. Hoputin sitten miehen telkkarin äärestä saunomaan ja siellä heittelivät löylyä ties kuinka pitkään välillä suihkutellen. Oli muuten punaposkinen poika melkoisen pitkään.

Minkäs kokoiset talvikengät teidän pikkutaaperoilla on? Vilillä 22 Kuomat, mietin, että mahtavatko kuitenkin olla liian pienet villasukan kanssa. Jalkapohjaa ja kengänpohjaa kun vertaa, mielestäni varaa jää yllinkyllin, mutta varpaankynnet eivät voi kaiketi hyvin, näyttävät jotenkin kärsineiltä, en oikein osaa kuvailla. Vai ovatko ne varpaiden kynnet pienillä jotenkin ohuempaa laatua kuin sormissa (verraten omia sormien ja varpaiden kynsiä)? Kenkäpulmia siis..

Jahas, kaipa mä menen kermanvatkaukseen.

Muistakaas katsoa Suomi-Ruotsi -lätkää klo 18! =)

Ai niin, piti vielä lisätä, että meidän uudet odottajat saavat lisätä itsensä listaan sitten kun rohkenevat siirtyä kokonaan tälle puolelle! Ja Nekku tietty, sitten kun halajat. Julian la puuttuu. :)

Hih, mulla on kanssa possufilettä uunissa, meillä syödään uunipottujen ja paistettujen kasvisten kanssa se. Jälkkäriksi toffeekakkua.

Piritalle voimia flunssan selättämiseen. Tänä vuona tuntuu olevan aika ärhäkkä ja pitkäkestoinen flunssa liikkeessä.

Meidän isä sai semmoiset mukit pojilta joihin olivat itse piirtäneet/sotanneet kuvioita. Ihan kivat. Itse ostin miehen kauan haluaman tehosekoittimen ;), on hulluna pirtelöihin ja kaikkiin hedelmä juomiin. Nam syötiin sitten aamupalalla heti mansikka pirtelötkin. NAM, NAM.

Meillä Samu ja Teemu on tosi kovia kylpemään. Teemu ei kauheasti tykkää istua löylyssä, Samu kylläkin istuisi jos hetken malttaisi olla paikoillaan. On semmoinen iki-liikkuja nykyään! Kylpyläreissut saa meidän perheen lapsoset ilosta soikeiksi.

Samun jalka on ihan mahoton, ostin sille nyt syksyllä kengät kokoa 23, ja ei ne meinaa mahtua enään jalkaan. Villasukkaa sinne on ainakin turha änkeä. Joten 24 tai 25 seuraavaksi. S:llä on paljon isompi jalka kun T:llä samassa iässä. Muutenkin Teemu on semmoinen "luuviulu" ja Samun taasen on "mörssäri" eli raamikas ja roteva.

Nyt uunista kantautuu niin hyvä tuoksu, taitaa olla possu ja potut valmiina.

Huomenta. Nyt alan minäkin kuulua pandamameihin. Takana on viikko huonoja öitä ja nyt kaksi tosi huonoa yötä. Väsyttää totisesti, ja pää on sumua. Kaislalla se kolmen kuukauden kirous pitää näemmä paikkansa, sillä nyt ovat yöunet mennyttä. Typy heräilee n. tunnin välein ja on tosi levoton. Omaan sänkyyn nukuttaminen ei onnistu, kun Kaisla ei meinaa nukahtaa mihinkään tai mitenkään. Pe-la-välisenä yönä nukutin tyttöä kolme tuntia... ja eilen illalla mä kävin ensin tunnin verran kärryttelemässä ja mies sen jälkeen autolla ajeluttamassa vartin verran, mutta ei. Tyttö huusi kurkku suorana eikä unesta ollut tietoakaan. Täytyy vaan kestää, kai tää joskus muuttuu paremmaksi.

Isänpäivä meni kivasti, oltiin anoppilassa suurin osa päivästä. Mies sai meiltä neulepaidan, ja Leo oli askarrellut pari korttia ja leiponut hoidossa pipareita. Söi kyllä itse ensimmäisen :).

Voi kauhistus, että Pirittan flunssa kuulostaa kamalalta! Toivottavasti olet jo voiton puolella.

Ja muihin kysymyksiin. Leolla on 22-kokoiset kengät ja yhdet 23-kokoiset odottamassa. Lapsen maailma -lehdessä oli joskus sellainen vinkki, että kenkien oikean koon voi tarkastaa paperimallilla. Eli piirtää lapsen jalan ääriviivat ohuelle pahville ja leikkaa sen irti. Sitten pujottaa mallin kenkään, ja jos se jostain reunasta rypistyy, se tarkoittaa, että kenkä on väärän kokoinen tai -mallinen lapselle. Vanhoissa kengissä pitää muistaakseni olla 1,2 cm käyntivaraa ja uutena ostettavissa 1,7 cm.

Leo tykkää saunoa, jos saa istuskella omassa pesuammeessaan ja on tarpeeksi leluja mukana :). Suihkussa käynti on hänen mielestään kuitenkin mukavampaa.

Jahas, siellä se yksi kiljukaula aloitti konserttinsa, joten pitää mennä. Mukavaa viikonlopun alkua, ja toivottavasti muilla on ollut hyviä öitä!

Voih, Kaislan ja Stellan öitä. :( Kerhot ovat yleensä mukavia, mutta "pandakerholaiset" eivät ole vireys- ja iloisuustilastoissa ykkösiä. Heh ja sumupäissään sitä toivottelee helposti viikonloppua, vaikka on maanantai! :)

Kiitokset kenkävinkistä, pitääkin askarrella pian.

Me ollaan lähdössä ulkoilemaan, joten pikana Keijulle: valittelit kipuja, jotka ihan varmasti kuuluvat asiaan. Sellaista menkkamaistyyppistä vihlontaa on mulla ollut sekä Vilistä, että nyt varmaan lähemmäs kymppiviikkoa. Sellaista jomotusta, välillä tasaista alavatsakipua ja joskus yltyi kovemmaksikin, jopa niin kovaksi, että piti aika ajoin mennä vessaan tarkistamaan, ettei vain ole vuotoa. Niitä kovia ja äkillisiä vihlontoja ja viiltämisiä on vieläkin, johtuvat kohdn kasvusta. En siis tiedä, johtuuko nuo alkuraskauden menkkamaiset kivut millään tavalla endosta, onko muilla ollut samaa?

Nyt pihalle, Vili kantaa jo saappaita mulle. :)

Huomenta!

Oih Stella, symppaan totisesti sua, ja meneehän siinä päivätkin sekaisin..mä olen jotenkin ihan oudon tottunut tuohon yörumbaan, joskus on päiviä että apatia iskee ja väsyttää ihan törkeästi, mutta useimmiten jaksaa jotenkuten. Tänään sain pitkästä aikaa nukuttua päiväunet äsken, melkein puolitoista tuntia, ihanaa! Yleensä en saa unta enää päivisin. Mä luulenkin, että ollaan Vanessan kanssa ihan samanlaisia huonostinukkujia, kai se on geeneissä.

Isänpäivä meni kivasti, iskä sai T-paidan ja kirjan ja herkkuaamiaisen sisältäen lähinnä hirveät määrät eri hedelmiä pilkottuina, meidän isä kun on vähän huono syömään aamuisin mitään tukevampaa. Sitten mä kävin V:n kanssa mun isän luona, mies jäi potemaan flunssaa kotiin. Tuntuu muuten, että kaikilla on flunssa just nyt, kai tää on perinteinen tautiaika.

Kiitos Stella kenkäinfosta, mä olen ajatellut kohtapuoliin ostaa talvikengät Vanessalla, seisoo jo niin topakasti, ja ihan kohta varmasti kävelee tuettuna. Nyt ottaa haparoivia askelia sohvapöydän äärellä. Lempilelu on kaukosäädin, josta puuttuu patterikotelon kansi. Vane irrottaa patterit, ja yrittää sitten laittaa ne takaisin, fiksu lapsi! Pitää vaan vahtia ettei siinä välissä eksy suuhun...

Menin muuten hiljan liittymään siihen Facebookiinkin, vaikka olin päättänyt etten..niin sitä syö sanansa..semmoinen yltiöpäinen kaverien keräily on musta naurettavaa, lähinnä ajattelin, että jos joku vanha tuttu etsiskelee, niin sitä kautta saattaa löytää, kun on meilit ja puhelinnumerot vaihtuneet niin monta kertaa, niin kuin nimikin.

Tänään mulla ja Vanella on mammatreffit iltapäivällä, kivaa!

Räntää taivaan täydeltä näillä leveyksillä. Oltiin rännästä huolimatta hetki puistossa. Mä en tajunnut laittaa kuriksia, melkoisessa kunnossa haalari, vaikka suihkuttelinkin sen ihan suihkussa.

Toiv Piritta on jo paremmassa hapessa! Ankea tauti. Saisi edes rauhassa potea, mutta näiden elohiirten kanssa sekin on mahdotonta…

Apua Stellan öitä! Toi on ihan painajaista ja ainakin mulle se oli rankinta vauva-ajassa. Huh, näen itseni samassa jamassa vuoden kuluttua… Sitten se on Stella, joka lohduttelee meitä, että kyllä se ohi menee… Sitä tekee mitä tahansa saadaksen lapsen hiljaiseksi / Nukkumatin matkaan. Mäkin työntelin Lottaa kerran klo 24 vaunuissa ja ulkona pakkasta paljon.

Meillä eilisen päivänsankari kuori paketeistaan pipon ja Sami Garamin Kokkaa vartissa –keittokirjan. :-D On meinaan hänenkin pakko alkaa vääntämään peruskotiruokaa perheelleen. Oli tyytyväinen lahjoihinsa. Lotta paljasti pipon osoittaessaan pakettia ja sanoessaan “hattu”. Yhdessä nääs oltiin ostamassa ja paketoitiinkin. Eilinen menikin kyläillessä. Illalla tosin olin hieronnassa. Kyllä teki eetvarttia, on meinaan niskat aikasta jumissa.

Hihii, Anskun mies on kyllä_hiukan_herkkis kakan suhteen! Hihii, polttaako jotain suitsukkeita oman istuntonsa aikana??? :-D Ei ilmeisesti pystyisi huussin tyhjennykseen tai kompostin möyhimiseen, ne on kyllä munkin mittareilla no go ja jätän suosiolla suvun miehille.

Lotta on hulluna saunomiseen myös. Istua kököttää ihan siellä ylälauteilla meidän kanssa ja lontraa vedellä. Kestää samat löylyt kuin mekin. Hiustenpesu shampoolla on myös hänen mielestään kivaa ja suihku ylipäänsä.

Lotan Vikingin Goret on kokoa 23. Yhdessä myyjän kanssa mitattiin, kun mä olen ihan uuno noissa. Mustakin tuntuu, että varpaan kynnet on jotenkin hauraat. Tai siis Lotalta niitä joutuu tosi harvoin leikkaamaan.

Mua naurattaa Mariskan kuvaus pojistaan: luuviulu ja mörssäri. ;-D

Huh, tää on aina tätä samaa jankutusta, mutta sissus, että käy luonnon päälle tämä kodin kaaos. Loputon suo. Enkä mäkään ole (tai ole ollut) mikään tiptop-tapaus ikinä. No mutta, toisaalta olen tajunnut, että parasta tässä kotonaolossa on kiireettömyys lapsen kannalta. On jotenkin liikuttavaa, kun L juoksentelee aamuisin alasti ties kuinka kauan, kun on niin innoissaan kaikesta taas päivän aluksi. Jos olisi pk:ssa, pitäisi hoputtaa ja kiristäisi pinnaa. Sitähän se sitten tulee olemaan. Jaiks.

Meilläkin sirkusta ulkovaatteiden pukeminen nykyään. Siinä saa vähän venytellä omaa pinnaansa, joten samassa jamassa taidetaan olla kaikki taaperoiden äidit. Mikä ihme siinä pukemisessa on muka niin kauheaa? Kuitenkin innoissaan ulos haluaa ja Vilkun tapaan tuo hatut ja saappaat itse puettavaksi.

Onko Mimmu kuuluu psykopaattitesteistään???

Hieman parempi olo tänään. Mutta ilma ei kyllä yhtään piristä =( Pakko oli silti raahautua ihmisten ilmoille muskariin, koitin olla vaan köhimättä enempiä. Tekee pojallekin hyvää päästä vähän muiden lasten luo, ollaan kökitty sisätiloissa ihan riittämiin. Tämä yskä on melkein pahinta, kun ei yhtään helpota. Sain sentään yön nukuttua, siitä rasti seinään.

Hahaa, hyvä idea Nekku toi kirja. Sellainen pieni vinkkivinkkinen uuden arjen merkiksi :) Hm..liekköhän tuo meidänkin mies alkaa kokata sellaista peruskotiruokaa kotiin jäädessään..? Kenties, kyllä hänellä intoa riittänee, mutta ehkei taitoja ihan yhtä paljon. Harjoitelkoon.

Onpas Samulla iso jalka! Matskulla on 21:t talvikengät, ja just passelit. On tosin perinyt parit punaiset siskontyttöjen talvikengät, joten siirrytään niihin varmaan lopputalvesta.

Ou Nou Stella teidän öitä =( Toi on sitten niin rankkaa. Kolmikuisten kirous tosiaan, vaikka tarkoitushan silläkin on, mutta toi valvominen väärään aikaan, auts. Jaksamisia. Laitas S muuten uusia kuvia Kaislasta, on varmaan taas NIIN kasvanut.

Matias tykkää saunomisesta joo, lähinnä haluaa läiskytellä vettä ja heittää löylyä. Vannassa viihtyy max 15 min, istuu mieluiten suihkun alla tai on suihkutettavana. Mutta vesipetoa hänestä ei kyllä saa, ainakaan vielä.

Meidänkin pitäisi suunnata ehdottomasti kirjastoon. Matias haluaisi katsella koko ajan kirjoja ja lukea, aiemmin kun ei oikein pysynyt sylissä ja jaksanut keskittyä yhteen asiaan. On kyllä ihanaa, kun kömpii kirja kädessä syliin ja oikeasti jaksaa kuunnella ja katsella sivuja. Olen vaan vähän laiska kirjaston käyttäjä, jos instanssi ei ole lyhyen kävelymatkan päässä. Nyt lähin on meinaan liian kaukana...ainakin tässä kelissä.

Mitäs vielä...Tuntuu, että pääkoppa on vähän jumissa, kun on niin järkky nuha. Taidan oikaista soffalle ja katsoa Uutispommin, jonka sain viimein kalastettua vklopun ilmaisilta kaapelikanavilta. Onko Marklundin fanit nähneet ko. leffan? Ainakin kirja oli _niin_ hyvä.

Hassua muuten, kun se kaamea nälkätauti on jäänyt. Selviän jopa pienellä lounaalla, wauuu!

Moro tytöt,
Tosi jees kirjoitin jo pitkät jutut ja sitten kone söi sen....grr.

Palattu skuggasta, ihanaa oli kun sylejä ja käsiä riitti runsaasti Nellalle ja mutsi pääsi hiukan hengähtämään. La oli perinteisiä veneenpeitto- ja autotallinraivaus-operaatioita, N sisällä unilla ja mummi vahtimassa unta. Serkukset kohtasivat nätisti, 11 kk ikäeroa on vielä aika paljon eikä intressit ole samat. N katseli ihaillen miten serkku pelasi isänsä kanssa jalkapalloa:-)).
Meillä iskä sai perinteisesti kirjan, liittyen harrastukseensa ja märän pusun Nellalta. Vaari sai kuvan kehyksessä. Meillä ei ole kauheasti kyseistä päivää juhlittu/ostettu lahjoja, muuta kuin syöty hyvin, nytkin lammasta ja mun tekemää mansikkakermakakkua päälle.

Anoppi kävi just kahvilla ja ilmoitusasiana kerroin pari muutakin (kuin ne häät) lapsenvahtitarvetta. Mukisematta otti vastaan ja sanoi että mielelläänhän hän/he. Jotta silleen. N on nyt siirtänyt aikatauluaan siten että herää aamusta kasin maissa ja ottaa kympin maissa jo torkut (max tunnin), sitten viimeistään yhdeltä uudelleen unta pari tuntia ja vielä ehkä viiden maissa puolen tunnin torkut. Syö kivasti ja nukkumaanmeno edelleen kasilta. Viime yönä söi kerran neljältä ja nousi puoli kasilta. Aika jees alkaa olla. Kun ei nyt nuo hampaat häiritsisi liikaa, alahammas nr 2 ilmestyi eilen.

Ansku, meillä miehellä meinas kanssa tulla oksu kun N veti niskakakkaversion:-). Taitaa nuo äijät olla vähän herkkiä näille muillekin eritteille kun meillä niisto/suppo/kuola-osasto on jostain syystä automaattisesti mun hommia.

Riinuska, perille tuli ainakin mulle. Voi ihanuus, miten suloinen Juska on!!!! Aivan mahtavan syötävän ihana,tosi onnellisen näköinen poika. Älyttömästi muuttunut edellisestä kuvasta.

Kiitos Riinuska kuvasta! Juska on tosiaan tosi suloinen, ja ihan iso poika jo :D.

Mäkin innostuin laittamaan muutamia kuvia Kaislasta.

Kuten Kata totesi, niin kummasti sitä jaksaa. Aamun ärsytys on haihtunut ja nyt sitä vain olla möllöttää. Väsymys näkyy kyllä, koska äsken ulkona seisoin vaunujen kanssa valoissa, ja yhdet vihreät meni ohitse kun mä vaan seisoin ja tuijotin kaukaisuuteen.

Heh, yö taisi tulla jo. Meillä ainakin on jo säkkipimeää. _Ankeeta_

Oi kivoja kuvia lapsosista. Juska näyttää kyllä jo niin isolta ja komealta pojalta. Ja Kaislasta kehkeytyy vielä kaunotar. Hauskasti on sekoitus äitiä ja veljeä. Nooh, isästä en osaa sanoa mitään ;)

Niin, enmä sinne sohvalle päässytkään. Miten tämä kone imaiseekaan?!

Mimmu: 29.10.2005 Venla, 53 cm, 3670 g
Kirppu: (esikoinen poika -97) 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g ja 1.7.2007, Anna-Sofia 51 cm, 4475g
Hilla: 20.8.2005 Nea, 50cm 3390g
Riinuska: 7.1.2006 Juska, 50cm 3260g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g ja 26.7.2007, Kaisla 50 cm, 3355 g
Julia: 30.5.2006 Ilona, 49cm 3240g
Nekku: 30.6.2006 Lotta, 51 cm, 4165 g
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g.
Mariska: (esikoinen Teemu 12/02) 9.8.2006 Samu, 51 cm, 3100 g
Suvi: 10.2.2007, Elsa 46 cm, 2500 g
Kata: 23.2.2007, Vanessa 53 cm, 4428 g
Murmeli: 23.2.2007, Maija 51 cm, 3650 g
Sandeman: 1.5.2007, Nella 50 cm, 3320g
Hertta: 27.7.2007, Hertta 51 cm, 3680 g

Odottajien la:t:
Aniliini 23.4.2008
Piritta 1.5.2008
Julia 19.5.2008

Ultrasta tarkennettuna tuossa nyt munkin la.

Mistähän sitä ensin alkaisi, päässä vilisee varpaankynnet ja kengät. Hih. Oon valvonut kaksi yötä järkyttävän yskän vuoksi ja sen takia polla kumisee lähes tyhjyyttään. Lentsua liikkeellä täälläkin.
Ärsyttävää, sillä juuri podin parin viikon flunssan ja yskän ja nyt TAAS yskä. Istuvillaan sängyssä olo öisin ei oikein rentouta. Vinkkejä, mitä troppeja ootte uskaltaneet ottaaa? Mää laitoin nenääni keittosuolaliuosta kun ensin huuhdoin sarvikuonokannulla ja yön aikana menee melko monta bafucinia. Pari Panadolia on mennyt päivä-aikaan kun päätä jomottaa valvomisesta.

Inhottavalta kuulostaa teidän muidenkin valvomiset, flunssasta tai lapsesta. Ainut lohtu tosiaan taitaa olla se, ettei kestä ikuisesti. Pandakerholainen ei kukaan haluaisi olla. Jaksamista vaan ja muistakaa pyytää apua läheisiltä jos se vaan on mahdollista.

Poukkoilen tässä asiasta toiseen -
mahtavia menyitä teillä joillakin oli ollut isänpäivänä. Mää en varmaan koskaa saa aikaseksi kokata tuollaisia settejä. Kadehdittavan ihailtavaa ja niin herkullista. Meillä nuo mummut hoitavat tuon ruokapuolen, oltiin nytkin molemmissa paikoissa, yhdessä ruoalla ja toisessa jälkkäreillä :)
Mies sai kotona vain aamupalan, joka sekin suht suppea kun ei ole aamusyöjä juuri lainkaan. Ilonan avoimessa päiväkodissa askartelema amuletti oli mieleen, sekä tietyt iittalan kaljalasit, joita mies on kerännyt muutaman ja sai nyt lisää. Kortti oli tietysti myös Illin askartelema.

Kengistä - muakin neuvoi kenkäkaupassa myyjä samoin kuin Stellaa oli neuvottu. Niillä oli siellä kaupassa kipollinen eri kokoisia kengänpohjallisia ja me etsittiin Ilonan jalkaa vastaava plus se puoltoista - kaksisenttiä lisää. Kengät ovat tällä hetkellä kokoa 21 tai 22. Vähän vaihtelee mallista ja käyttötarkoituksestakin (villasukkavara) riippuen.
Tuota varpaankynsiasiaa mietin minäkin taannoin ja ajattelin, että ollaanko pidetty Illillä liian pieniä kenkiä, mutta ei se kyllä siitä johdu. Onko kellään hyvää selitystä?

Sujuvasti saunomiseen...Illi tykkää olla sekä suihkussa/kylvyssä, että saunassa. Saunassa viihtyy parhaiten vannassa tai jossakin vadissa mihin nyt vaan mahtuu istumaan. Uimahallissa annan yleensä saunan toisen ämpärin Illin viereen ja lutraa sillä innoissaan. Joo ja muistan täyttää sen uudestaan! Kerran yksi kanahaukka muistutti vähemmän ystävällisesti asiasta.

Niin joo, piti kommentoida yövalostakin. Ilonalla on seinään kiinnitetty suht himmeä yövalo, johon ylettyy itse sängystään. Pitää aina joskus diskoa ennen kuin nukahtaa. Siis naksuttelee valoa päälle ja pois. Joskus pyytää, että sammutetaan, mutta yleensä jätetään valo päälle ja käydään sammuttamassa kun I on nukahtanut.
Aamulla I laittaa itse valon päälle kun herää. Musta se on ollut hyvä juttu. Ennen kuin hankittiin valo, niin I itki heti herättyään ilmeisesti koska oli niin pimeää (pimennysverhot). Valon myötä alkoi olla rauhallinen herättyään. Laittaa valon päälle ja leikkii sängyssä hetken ennen kuin alkaa vaatia pois pinniksestä.
Niin, Ilona siis vielä nukkuu pinniksessä. Vuoden vaihteen jälkeen on tarkoitus ostaa sänky ja alkaa opetella siihen hyvissä ajoin ennen kuin vauva tarvitsee pinniksen toukokuussa.

Sandeman, Nella nukkuu aivan samalla tavalla kuin Ilona aikoinaan. Hassua ajatella, että monilla vauvoilla ja perheillä vedetään samaa tahtia.
Vielä hassumpaa ja ehkä pelottavaakin (?!) on ajatella, että sama ralli alkaa taas alusta. Hoh. Onneksi meitä on täällä monessa eri vaiheessa, niin aina löytyy joku kuuntelemaan ja tunnistamaan tiettyä vaihetta ja vähän symppaamaan ja tsemppaamaan.

Piritta, mulla oli parin viikon ajan aivan järkyttävän kova ruokahalu. Kai se oli se vaihe kun pahoinvointi vähän hellitti ja tuli mielitekoja toinen toisensa perään. Lihaa ja karkkia! Vuoronperään, ei sentään samalla lautasella ;)
Nyt pärjään suht normaalilla annosmäärällä.
Maha on viime viikon aikana todella pullahtanut esiin, järkyttävää huomata muuttuvansa, mutta toisaalta ihanaa. Ylpeä olo, vauva kasvaa mun sisuksissani :)

Ääh vielä jäi paljon asioita, mutta nyt silmät alkaa lupsumaan, joten eiköhän ole aika yrittää sitä istumanukkumista. Toivottavasti alkaa olemaan viimeinen yö, ainakin kurkku tuntuu vähän paremmalta kuin eilen illalla.

Nekku, ootko muuten jo varannut varhaisultra-ajan?

Öitä.

Hehee, mä täällä hekottelen Julian viestiä. Kanahaukkaa ja lihaa ja karkkeja samalta lautaselta, vai olikos se nyt niin..?!! :D
Ja samoin Mariskan pojat: luuviulu ja mörssäri! :))

Huomenta siis! Mä karkasin tänne, kun ei enää väsytä pätkääkään. Mies lähti töihin, havahduin herätykseensä, mutta jatkoin unia siihen saakka, kunnes hiirenhiljaa painoi lähtiessään ulko-oven kiinni. Kahvittelun ja vessareissut hoitelee ilmeisesti äänettömästi, kun en kuule mitään. Vilikin havahtui hetki sitten, mutta taintui vesitilkalla. Unissaankin viittoi:vettä! :)

Kiitokset ihastuttavista kuvista, yhdyn edellisiin, suloisia lapsia!! Juska on kyllä tosiaan muuttunut edellisestä "näkemisestä" jo niin isoksi pojaksi ja on _todellinen_ komistus. Samoin tummakutrinen Kaisla-neiti, ihana! Ekassa kuvassa hymy oli todella vallottava!
(Verraten vielä yhden tutun lapseen, joka saman ikäinen kuin Kaisla, on tosi ilmeetön ja hiljainen, mutta ehtiihän sitä vielä naurattamaan!)

Voi, noita teidän flunssia ja valvomisia. Mitä sitä muutakaan voi kuin pikaisia paranemisia toivotella. Yskä tosiaan on vihonviimeistä, vie omatkin unet, jos nuha kuorsauksen tai muun mekkalan tuodessaan vie vierustoverin unet.

Kata kyseli taannoin hampaiden aiheuttamista ongelmista, meillä ne ei tuottaneet minkäänlaista tuskaa, ei ennen eikä jälkeen puhkeamisen. Kuolaa vain.

Nyt totta totisesti yövalokaupoille!! Täältä tuppukylästä on turha sellaisia kysellä, enkä ole muistanut ikuna naapurikaupunki-kierroksella ostaa sellaista. Taidan tänään lähteä varta vasten. Jos saisi tuon yöhuudon loppumaan. Vaikka havahtuisikin unestaan, niin ei vältsisti kiljuisi, kun näkisi jotain.

Nekku, samaa mä manaan _joka päivä_, nimittäin tätä täydellistä kaaosta. Vaikka Stellan taannoinen "hällä väliä-vinkki" auttaa päivittäin kummasti, niin joskus ottaa takaraivoon niin vietävästi ainainen sekasotku. Ja vaikka pöydän vieressä pyritään syömään, niitä hiton muruja on imuroitavaksi koko huushollissa vaikka joka toinen tunti. Pitääkö lohduttautua sillä, ettei tätä kestä enää kuin reilut pari vuotta! :)

Nellan yöt petraantuneet, hienoa!

(.) Kyllä se pullahdus tosiaan tulee aika vaivihkaa, justiinsa kerroin kamulle, ettei musta mitään vielä näy, niin kyllä nyt alkaa tosissaan farkut olemaan liian tiukkoja pidettäväksi. Huppari kun on päällä, niin piilossa pysyy, mutta muuten kyllä pullistelua havaittavissa Jotenkin ihan yhtäkkiä, vaikka alamasu on koko ajan pikkuhiljaa kasvanut, niin nyt on koko vatsa pömpöllään. Ja kääk, eilisen lenkin jälkeen sama vanha vaiva yritti kolkutella, häpyluuliitos kipeytyi (nyt jo!) ihan inasen, muttei jäänyt vaivaamaan lenkkeilyn jälkeen. Pysyis nyt vaan poissa, argh.

Pitäiskös mennä kuitenkin vielä peiton alle herra H. Mankellin murhauskiemuroiden pariin..

Just eilen mietin, että onko Julian oksut ja huono olo jo takanapäin. Ilmeisesti on, hyvä, hyvä! Kun nyt vielä pääsisit yskästäkin. Inha vaiva, kun vaikuttaa öihin. Mä en ole kovin paljon (kop, kop) joutunut raskauksien aikana itseäni lääkitsemään, joten Panadol on suurin piirtein auttanut. Nasolin on sallittu raskaanakin, ja auttaa tukkoiseen nenään ainakin mulla. (Yhden fluun kärvistelin ilman, kunnes nlan tätsy sanoi, että saa sitä käyttää.) Juu, mulla on varhaisuä ylihuomenna eli torstaina.

Illi onkin taitava yövalonsa kanssa! Nerokasta, että tuolla ovat aamut rauhoittuneet ja toimii muillakin. Meillä tiedossa pinniksestä pois siirtäminen jo kk:n päästä, kun joudutaan antamaan lainassa ollut pinnis uudelle käyttäjälle. Puskee kylmää hikeä pelkästä ajatuksesta, miten suostuu uudessa sängyssä pysymään, kun on suht vilkas tapaus tuo meitin Lottis…

Oi, teillä on jo mahat pullahtaneet, se on kiva juttu! Tässä vaiheessa sitä on sellaisessa kummassa välitilassa, kun jatkuva syöminen ja iltainen turvotus saavat aikaan sen, että maha tuntuu jo nyt rötköttävän löllönä farkunvyötäröstä. Sori, detaljoitu kuvailu. :-)

P ja Ansku, tajuatteko, että me ollaan kuuden viikon päästä menossa töihin!!!! Tuntuu omituiselta. Mihin Vili muuten menee hoitoon? On siitä varmaan ollut puhe, mutta pää hatara.

Mä olen nukkunut huonosti, valvon keskellä yötä, mikä on mulle täysin epätyypillistä. Nälkä vaivaa toisinaan yölläkin ja usein hipsin syömään tavallisen yöpalani: raejuustoa ja banskun.

Huvittavaa, kun Lotta hoivailee “kaahujaan” ja “ukkejaan” eli karhuja ja nukkeja ja peittelee niitä tuhanteen kertaan rattaisiin ja sitten kiskaisee sieltä ja paiskaa olan yli lattialle. Että hivenen valikoivaa toi hoivavietti vielä. Syöttää ja juottaa niitä myös.

Nyt pyykkisouveihin ja sitten sohvalle kirjan ääreen. Palaan lukemaan juttujanne (vink, vink siis!)!

Täällä ollaan. Onpa hauskaa ja toisaalta ihan kummallistakin, että meillä on neljä odottajaa kakkoskierroksella :D. Sitä ei ole oikein sisäistänyt vielä, vaikka mahankasvusta ja nälästä puhuttekin. On se vaan NIIN hinoa. Ja tietysti erityisen mahtava asia, että on kaksi upouuttakin odottajaa! Kunhan saisimme heidät pian tälle puolelle.

Haettiin tänään Leolle influenssarokotus. Raasu itki niin kovasti, että annoin syödä kahvilassa pullan lohdutukseksi. Siellä poika innostui leikkimään Brion puisella junaradalla niin, että sai järkyt raivarit, kun pakotin lähtemään pois. No, tiedetäänpä nyt, mitä pyydetään pukilta ;).

Nyt ei ole pandapäivä, ihanaa. Kaisla söi yöllä muutaman kerran, mutta mä olin kai niin väsynyt, että sammuin heti kun tyttö sai nännin suuhunsa. Oli ihanaa yölläkin herätä, kun tajusi nukkuneensa ihan oikeasti paksua, sikeää unta. Kyllä tuntui hyvältä monen herkkäunisen yön jälkeen.

Tuosta varpaankynsiasiasta mä olen ajatellut niin, että lapsilla on vielä niin ohuet kynnet, että ne menevät herkästi rikki. Ja kun taapero painaa koko ajan ympäriinsä eikä osaa vielä varoa, niin jalat ja kynnet saavat kovaa käsittelyä. Leolla on mustelmiakin sääret täynnä, kun kooheltaa menemään.

Juu, on tuo meidän likka kova hymyilemään ja nauramaan. Ei tarvitse kuin syrjäsilmällä vilkaista tyttöä, niin johan tulee leveä virne.

Voi miten suloinen tuo Lotan hoivavietti ;).

Ja sujuvasti yövaloasiaan. Teidän vinkkien perusteella hain tänään yövalon Leon huoneeseen. Valitsin sellaisen 11 W energiansäästölampun, jonka voi laittaa pistorasiaan. Vaikutti hyvältä testatessa, toivottavasti siitä on iloa niihin hetkiin, kun yöllä tulee pahoja unia.

Julia, meillä Leo nukkuu myös vielä pinniksessä, kun olemme yrittäneet ehkäistä sitä, että poika ryhtyisi omin päin harhailemaan yöllä/aamulla. Vaihto tapahtunee puolen vuoden sisällä, kun kohta saadaan serkuilta pieneksi jäänyt jatkettava sänky.

Ja olikos vielä jotain. Niin, herkkuvinkit ovat varmaan aina tarpeen :). Ostin yhtenä päivänä ex tempore Pirkan Café Latte -kermajäätelöä ja voi pojat, että oli hyvää. Että jos täällä on jätskin ystäviä, niin kokeilkaa, jos kyseinen jäde osuu silmiin. Mun mielestä se on ihan laatujätskiä, ei mitään halpismössöä.

Nyt kahville.

Moikka.

Inhaa, toi Julian yskä.
Kiitos Stella Kaislan kuvista, ihana tyttö. Paljon veljensä näköä.
Riinuskan Juska-kuvat eivät tulleet mulle - tahtoo kanssa nähdä ne, viitsiskö joku laittaa ne mullekkin.

Ihanalta kuulosti tuo Lotan hoivaaminen. Stella meidän T:llä on paljon Brion junaradan osia. Pihinä huomasin Bilteman myy myös puuratasarjaa joka käy yhteen tämän Brion kanssa. Nyt junaradan osia onkin jo aikamäärä Teemulla.

Nekku, mä muistelen Teemun isonpojan sänkyyn siirtoa..eka viikko oli aika kamala, ei meinannut mennä nukkumaan millään. Kärsivällisyyttä tarvitaan siinä, mutta onneksi se ei kestä kauan kun tottuvat jo "vapauteen".

Jahas,työt kutsuu...kehtaavatkin häiritä...;)

Heti yksi jätskifriikki ilmoittautuu! Tuli jo vesi kielelle. Kiitos Stella vinkistä, mulla on tänään oma ilta ja takaisin tullessa ehtisin just ja just kaupan kautta tyyliin viittä vaille yheksän.
Hianoo kun oot saanu nukuttua. Samoin :) en juurikaan yskinyt viime yönä ja mieskin uskalsi tulla sohvalta viereeni nukkumaan.

Kylmänhiki on täälläkin oltu otsalla jo pelkästä ajatuksesta siirtää Illi "isojen" sänkyyn. Illi nimittäin hyörii ja pyörii ennen kuin nukahtaa ja jatkaa samaa unissaan. Täytyy katsoa sellainen sänkymalli, jossa on jonkunlainen laita, jonka saisi myöhemmin pois. Kodin Ykkösessä katseltiin eilen yhtä, jossa oli sellainen ja oli nätti. Nätti kyllä hintakin, mutta äitini on luvannut maksaa kun on siskoni lapsillekin sängyt ostanut.

Hei mää otin tänään itseäni niskasta kiinni ja nyt on Ilona heiluttanut hyvästit tuttipulloille! Huh, katsotaan miten iltaa kohti itku tulee. Aivan varmasti tulee.
Kerroin Ilonalle, että hän ei enää tarvi pulloja ja että ne viedään nyt linnuille. Ollaan yhdessä laitettu lintulauta korkean kannon nokkaan ja sitä Ilona katselee keittiönpöydän äärestä. Nyt sitten kerättiin pullot muovirasiaan ja vietiin kannonnokkaan ja sanottiin hei heit. Ei varmaan ihan tajunnut kuinka lopullista on, mutta nyt kun herää uniltaan ja katsoo kannonnokkaan niin pullot ovat poissa.
Vähän nauratti kun kävin pari valokuvaa räpsimässä pullosetistä kannolla.

Mää en muuten yhtään käsitä, että Nekku ja Piritta painelee kohta töihin. Tuntuu mulle erittäin kaukaiselta ja hyvä niin. Toivottavasti se on mukava piristys ennen uutta rumbaa.

Heh, mun _pitäisi_ olla imuroimassa.....Vähän heikko mun luonne at the moument ;)

Voi tätä fluuta, joka selvästi leviää jo verkonkin välityksellä. Kävin aamulla nlassa ja th kysyi, että kai olen hankkinut sellaisen höyryhengityskapistuksen, inhalaattoriko oli nimeltään? No en ollut ja siltä istumalta lähin ostamaan apteekista. Tepsii kuulemma takuulla tällaiseen sitkeään yskään, josta mäkin kärsin. Et ehkä sellainen voisi auttaa Julia? Muuten olen vedellyt Resilaria, mutta ööh, ei tod ole apua. Onneksi silmät ovat valkoiset jo.

Nyt on kyllä muutenkin ihanan hyväntuulinen olo. Muhun vaikuttaa sää tosi paljon. Valkoinen maa, aaahhh! Saisi vaan tuuli hieman laantua, poikakin melkein maahan mätkähtää tossa tuulessa. Muutenkin oma vointi paljon parempi ja poikakin super hyväntuulinen, joten elämä hymyilee vaihteeksi.
Hyvä, että yövalovinkkiset ovat realisoituneet. Meidän jeppe nukkuu tällä haavaa ihan mielettömän hyvin, siis tänäänkin ysiin saakka! Ja voi että me ollaan onnellisia. Tällaisena pimeänä kautena on pakko saada unta palloon paljon. Veikkaan, että aamumaitotarjoilun loppumisella on osansa, ei poika enää sitä vaadi, koska tietää, ettei tipu :).

Heh, nauratti Loden hoivailu, aika kyytiä saavat nuket ajoittain :D
Mua rasittaa toi M:n heittämisvimma, jos sen herneen kokoinen hermo katkeaa, niin kuin 1000 kertaa pvässä tekee, se heittää kaiken mahdollisen pitkin seiniä. Arggg ja Murrr!

Ai niin nlassa kuunneltiin ekan kerran sydänääniä - ihana reipas jumputus :-) On se vaan mahtavan kuuloista. On se vaan jännä ajatella, että tuolla sisässä on pieni ihmisenalku.

Jospa lopettaisin tällä kertaa LYHYEEN....Adios siis. :)

Heh, mä taas täällä hekotan, tällä kertaa Lotan hoivaviettiä, saa karhut ja nuket kyytiä välillä! :D

Hyvä, hyvä, että Stellakin sai kunnon unta. Sillä jaksaa taas pitkälle, kun välillä saa kunnon sikeät unet, vaikkakin pätkissä. Minkäslainen nukkuja Leo oli pikkuvauvana, en nyt muista yhtään?

Mä olen tosiaan välttynyt jo pitkään flunssilta, mutta tavallista Panadolia olen ottanut päänsärkyyn joskus. Yleensä kahvi auttaa siihen vaivaan eli ei kummempia vinkkejä Julialle.

Aapuaa, Nekku, mulla meni ihan kylmiä väreitä, kun tajusin, että tosiaan _vain_ kuusi viikkoa ja töihin paluu on edessä!! Mulla muuten sama kysymys koskien Lotan hoitopaikkaa?

Vili ei pääse ryhmikseen, johon olisin hänet ehdottomasti halunnut, tunnen sieltä kaikki hoitsut ja on kiva paikka, mutta tupaten täynnä. :/ Menee siis pph:lle, en vielä satavarmaksi tiedä meneekö tähän ihan lähelle vai joudunko kuskaamaan muutamia km:jä. Toivoisin, että pääsisi sinne kauemmas, syyt ovat sellaisia, että tämä lähellä oleva pph on ööhhh.... aikas naiivi ja melko kovakätinen täti. Ja toinen syy on se, että asuu ihan mun työpaikan vieressä, eli ulkoilevat samassa pihapiirissä, niin en ehdottomasti halua, että aamullinen huudattaminen toistuu päivän aikana useita kertoja, jos Vili näkee mut kesken päivän välillä.

Mä odottelen kuumeisesti äitiysvaatepakettia, jonka huutiksesta huusin, omat vanhat odotusvaatteet meni samaa kautta seuraavalle käyttäjälle, olivat ihan liian isoja, kun painoa kerran pudotin. Toivottavasti pkt tulee huomenna! :)

Jee, Nekun ultra jo ylihuomenna, lykkyä pyttyyn! Tuleeko mies mukaan vai porhallatkos sinne yksin vai pikku-Lotan kanssa?

Siitä mun onkin pitänyt sanoa, että niinhän se on, että se, minkä itse on kokenut, sitä jotenkin pelkää tapahtuvaksi uudelleen. Viitaten Nekun menetykseen ja muiden km:n. Jos kaikki on aina mennyt hyvin, ei ehkä osaa erityisesti sen kummemin pelätäkään, toki ehkä jonkinlainen pikkupelko kaikilla taustalla, varsinkin pitkään yrittäneillä. Niinhän se kuitenkin on, että harvoin sitä samat painajaiset toistuvat, vaikka kuinka etukäteen murehtisi. Vaan minkäs teet, jos murehdituttaa..

Ja vielä sujuvasti (joidenkin) miesten eritekammoon. Meillä mies sanoi jo meidän ekassa "perheenlisäyskeskustelussa", että peevaippaan en sitten halua koskea!! Oli alkuun myös vähän räkä- ja kuolakammoinen, eikä juuri ottanut pyllyttelevää poikaa syliin, peläten saavansa pissit niskaansa, mutta nyt on jo päässyt noista eroon. Räkää pyyhkii siinä missä minäkin, eikä ole moksiskaan, vaikka saa pisut varpailleen. :) Mutta tuosta hajukammosta ei varmaan pääse ikinä.
Kai se muuten Nekku on niin, ettei oma kakka haise!!! ;D Eli ei tietääkseni ole voinut pahoin omien käyntiensä jälkeen. Heh. :)

Moro,
tänään kestitty jo yhtä mammakaveria ja Nellaa 1,5 kk vanhempaa tyttöä. Hauskaa seurata noiden tyttöjen erilaisuutta, toinen liikkuu jo hurjaa vauhtia mutta ei yhtäkään hammasta vielä. Ja kun N on tasapaksu pötkylä niin toinen on hoikka pitkula:-).

Eilinen ilta oli kyllä tuskaa, N kitisi koko illan vissiin tuota hammastaan ja armaani oli jossain auttamassa kaveriaan. N meni vartin yli 7 nukkumaan näkemättä isäänsä koko iltana :-( (ja suorana seurauksena mäkin nukuin jo kasilta! Kitinän kuuntelu on sitten raskasta.) Puoli kaksi annoin tuttia ja 20 yli viisi tissiä. Ja isänsä nosti viereen varttia vaille 8. Pitäisköhän jo kokeilla jäisikö yösyttö pois kokonaan? Että kelpaisko tutti yölohdutukseen?

Kaisla on kyllä ihan kuin tumma versio veljestään. Kaunotar! Ja Juska jo niin ISO poika!

Meillä olis neuvola torstaina, saapi nähdä miten on pimatsu kasvanut. Nyt on kahtena päivänä vääntänyt syöttiksessä yhteensä kolmet niskakakka-sydeemit, todella hohdokasta! Pääasia että ruoka maistuu.

Mua ahistaa jo nyt joululahjojen ostaminen. Kolme kummilasta ja veljien lapset nyt lähinnä. N on vielä niin pieni ettei hiffaa lahjojen määrää eikä antajia. Kuulemma itse ei kannata leluja ostaa, niitä tulee muutenkin isovanhemmilta yms suvulta. Noh, kassotaan sitten.

Mun pää on tyhjä, ei oikein irtoa mitään juttua...haen villasukat ja kirjan tähän soffalle jospa N nukkuisi vielä tunnin....

Sinne ehti jo parit leidit väliin :)

Tosta sängystä tuli mieleen, että mä ajattelin vaaville vuokrata sellaisen "sairaalasängyn", joka on kuulemma tosi hyvä alkuun. Sen sitten hilaan mun viereen makkarissa, ja toivotaan, että bebe haluaa siinä myös nukkua ;) En missään nimessä halua Matskun pois pinniksestä vielä vuoteen, koko ajatuskin tuo _todella_ kylmän hien otsalle. Vaikka on hyvä nukkuja, on pinnis sentään pinnis.

Harmi aniliini, ettei Vili päässyt haluamaasi ryhmikseen. Se on aina vähän keljua, kun kuitenkin odottaa, että pääsisi siihen paikkaan, jonka on kokenut hyväksi. Ehkäpä sitten sille paremmalle pph:lle?
Mua niin naurattaa Ansku toi sun mies :-) Ja sen eritekammoisuus. No meitä on moneen junaan ja monen estoisia. Jos meikäläisen siippa ois kirkkain silmin sanonut mulle, ettei sitten tule vaihtamaan lapsen kakkavaippaa, olisin varmaan ollut ihan, että tähhh??! Tilanne ois ollut niin absurdi, etten voi oikein kuvitellakaan.

Niinpä töihin. Ja kieltämättä aika jännittävää. Tiedän, että eka pvä menee vain papereita pyöritellessä ja oman koneen salasalaa miettiessä, mutta parissa pvässä tuntuu, ettei mikään ole muuttunut, eikä täältä ole poissa ollutkaan. Se tuleva työmäärä vaan vähän kammoksuttaa. Töitä on meinaan odottamassa ihan hurumycket. Jaiks. Mutta aaah, musta on ihana, kun saa laittautua töihin ja voi sanoa pojalle ja miehelle, että "äiti lähtee nyt". Jee, tuntuu hyvältä. Ja mikä kiire on sit kotiin ip, kun on ikävä poikia =)) Ja kyllä niitä ihmisiä on kiva nähdä siellä töissä, ei käy kieltäminen, paljon hyviä ystäviäkin talossa. Ylipäätään musta on tosi nastaa saada uusi päivärytmi vähäksi aikaa. Siihen ehtii taas tympääntyä ja sitten tämä lokoisa kotoilu tuntuu jälleen hyvältä. No olipas sepustus.

Ansku, vastaan N:n puolesta, että mun ja Nekun miehet jää siis kotiin 3 kk:ksi.

Julia, hino homma toi pullojen "karkotus"! Kuulosti tosi hauskalta ja hauskan idean keksit. Kerros sit, miten Illi reagoi.