Tahkoojaplussat 68

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aniliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aniliini

Vieras
Mimmu: 29.10.2005 Venla, 53 cm, 3670 g
Kirppu: (esikoinen poika -97) 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g ja 1.7.2007, Anna-Sofia 51 cm, 4475g
Hilla: 20.8.2005 Nea, 50cm 3390g
Riinuska: 7.1.2006 Juska, 50cm 3260g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g ja 26.7.2007, Kaisla 50 cm, 3355 g
Julia: 30.5.2006 Ilona, 49cm 3240g
Nekku: 30.6.2006 Lotta, 51 cm, 4165 g
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g.
Mariska: (esikoinen Teemu 12/02) 9.8.2006 Samu, 51 cm, 3100 g
Suvi: 10.2.2007, Elsa 46 cm, 2500 g
Kata: 23.2.2007, Vanessa 53 cm, 4428 g
Murmeli: 23.2.2007, Maija 51 cm, 3650 g
Sandeman: 1.5.2007, Nella 50 cm, 3320g
Hertta: 27.7.2007, Hertta 51 cm, 3680 g

Odottajien la:t:

Aniliini 23.4.2008
Piritta 1.5.2008
Julia 19.5.2008
Nekku 3.7.2008
Keijukainen 7.7.2008
gissa 14.7.2008
Tiitu 12.8.2008

Heippa!

Keijulle ihanaa reissua, muistahan jaloitella riittävästi pitkällä lennolla! :)
Ja Mariskan poppoolle myös, milläs vempeleellä te menette kohti pohjoista?

Nekulle tervetuloa takaisin, nyt kelpaa, kun paistelee aurinkoinen aika ajoin täälläkin, toivottavasti koko ajan enenevässä määrin, täällä on tosi ihana kevätkeli! Hienoa, että pikkumatkalainen on niin hyvää seuraa poikkeuksetta aina lomilla! Mä en ollut saanut s-postia, laitahan tännekin päin, jahka ennätät! :)

Juliallakin oli ollut kiva Lapin reissu, oiskos kuvia? =)

Meilläkin oli kiva pidennetty vkl Pohjanmaalla. Rattikelkka- ja pulkkamäessä oltiin, osa poppoosta (miehen sisko siippansa kanssa ja tyttärensä+boyfriend olivat siis myös mukana) "uskaltautui" rinteeseen, muakin kovasti sinne hingutti mennä, mutta siirsin ensi talveen. Vaikka sitä omiin taitoihinsa luottaisi muutaman rauhallisen laskun verran, ajattelin, että saattaa kuitenkin joku vauhtiveikko törmätä. Ja ainahan sitä itsekin voi monoihinsa seota. :)

Huh, suklaata syöty lohdutukseen, oli aika episodi hetki sitten: Vili nappasi mun pöydälle jääneen ihan upouuden puuterin, pyysin nätisti antamaan takaisin, mutta lähtikin karkuun ja heitti sen seinään/lattialle -menihän se tuhannen päreiksi. Oli jo toinen, PRKL! Mä tulistuin ihan totaalisesti, korotin vähän ääntäkin toruessa, mutta enimmät höyryt menin päästämään vessaan - parkuen ja kiroillen. Kun muutaman minuutin päästä tulin pois (Vili itki tietty, kun sinne olin lukittautunut), menin sohvalle ja yritin niellä karvaita kyyneliä, mutta ne vaan valuivat. Poika kiipesi syliin ja silitti poskeani sanoen; äiti, anteetti!! Kyllä kuulkaa sydän suli ja karvaat kyyneleet vaihtuivat liikutuksen tipoiksi. Sai anteeksi, mutta tietty mua harmittaa edelleen. Hetkeen en osta kivipuuteria tai ainakin muistan aina laittaa sen omalle paikalleen, jonne pikkukädet eivät yllä. Tai ehkei tuon yhteenoton jälkeen heti koske mun kiellettyihin kamoihin.... Hope!!!!
Huh, mikä sepustus, pakko oli purkaa..

Meillä ei ole Vilille vakuutusta ja todella tyytyväinen olen ollut julkisen palveluihin. Meillä täällä kun ei juuri ikinä tarvitse odotella lääkärille pääsyä tai jonotella ja päivystykseenkin ollaan päästy aina ihan viiveettä. Kerran ollaan käytetty Pulssia, silloin käytiin lastenkirurgian erikoislääkärillä näyttämässä sitä Vilin hemangiomaa eli verisuonikasvainta, josta muuten taas 8.4. kontrolli Tyksissä. Saa nähdä joko laittavat leikkausjonoon.
Vakuutuksen voi siis käsittääkseni ottaa muutaman kk:n ennen laskettua aikaa tai sitten tosiaan Riinuskan mainitsemasti eli muutaman kk:n ikäiselle vauvalle.

Mulla on jotenkin kömpelyys helpottanut, kun vauva on kääntynyt raivotarjontaan. Pojan pukeminenkaan ei ole mitään ihan tuskaa ja kengät menee (vielä) ihan sujuvasti jalkaan. Justiinsa leikkasin ja lakkasin varpaankynnetkin. Mutta tosiaan liikuntaa ei tee enää mieli harrastaa, vaikken tällä hetkellä kovin kipuisa taas olekaan. Ensi ma alkaakin äitiysloma, mutta tasainen siirtymä saikulta mammikselle ei arkea hetkauta. =)

Voihan kamaluus tosiaan Samun tempauksia. Tai vahinkojahan ne on, mutta miten sattuukin moni kommellus Mariska juuri teidän pojille. Onneksi _taas_ selvisitte säikähdyksellä.

Vili myöskään ei heti kelpuuttanut tav. maitoa, mutta pian alkoi uppoamaan. Meillä kuitenkin eri tilanne, kun oli pullopoika, eli sekoitin sitten 50/50 tuttelia ja maitoa hetken aikaa. Mutta Nelliksellähän kyse olikin siitä, ettei huoli mukeja tms. Kävittekö jo kasvukontrollissa, missä mitoissa N porskuttelee?

Mitäs muuta? Kaislalle oli yöunoset alkaneet maistumaan ja Hertta-neiti oli alkanut istuskelemaan, hienoa! =)

Me oltiin tänään leluostoksilla, naapurikaupungin Sportiassa lelujen poitsomyynti -40%, jäi sitten rekkoja ja kaivureita ym. satkulla käteen tuleviksi synttäreiksi ja jouluiksi. Meillä on vielä viime keväänä savuvahinkoalesta jemmassa Brion junarata ja parit Dublo-paketit, että ei heti lahjavarastot lopu. Mutta pakkohan se on hamstrata, kun halvalla saa. :) Löysin mä itselleni Goretex-lenkkarit, nekin lähti ihan ylihalvalla, alle kolmenkympin. Mutta nyt kelpaa jo vähän shoppailla, kun on taas palkkalistoilla, vaikka "laiskottelenkin". ;)

Mä olen taas kukkunut aamuviidestä, joten menen poitsun viereen. Tsau!

Moro,
Äiteen reissu lähenee ja alkaa olla jo matkakuume! To-iltana siis lähden lappiin firman kanssa, jei!! N sai eilen nuhan ja on ihan tukossa joten arvaatte kuka nukkui viime yönä? Tutti on vielä niin tärkeä ja sitten kun nenä tukossa ei voi sitä imeä:-(. Hohhoijaa.

Taisi meillä ihan luonnostaan jäädä myös tissi pois tässä tohinassa. Ei huolinut eilen päivällä eikä illalla eikä aamulla, joten mitäs sitä enää tuputtamaan. Onneksi ei itsellä ole mikään räjähdysolo joten taisi olla ihan ok aika lopettaa. Ollaan nyt lisätty korvikkeen määrää, ihan lorauteltu puuron sekaan ja lisäksi taitaa tykätä A-jugurtista kun sitä voisi vetää tolkuttomia määriä. Toistaiseksi oon antanut vaan jugu makuannoksia ja raejuustoa, ei vielä lehmänmaitoa. Kasvukontrolli on vasta 1.4. En millään viitsis lisätä välipalojen määrää kun sitten ei syö kunnolla lämmintä ruokaa, mutta oon tarjonnut soseen jälkeen leipäpalaa ja hedelmäsosetta vähän niinkuin jälkkäriksi. Mitäs sormiruokia suosittelette? Raejuustoa ei oikein hiffaa eikä makaronilautanen pysynyt pöydällä vaan kaikki kävi lattian kautta....huoh.

Mukavalta kuulosti Nekun reissu, toivottavasti meidänkin reissu onnistuu yhtä hyvin. Tosin ei päästä lämpöön vaan talvikeliin, mutta reissuun silti:-). Kun vaan tuo nuha paranisi pian, aikuisten flunssa ei ole niin vakavaa, mutta kun toinen lentää ekaa kertaa niin toivoisi sen olevan helppoa.

Me ei olla tarvittu vakuutusta, mutta kun miehellä atooppinen iho ja allergiahistoriaa niin päätettiin ottaa silloin Ilppikselle vakuutus ennen syntymää, kertaakaan ei ole tarvittu, mutta ei ole minusta ollut hukkaanheitettyä rahaa. Eihän kaikilla ole tapaturmavakuutustakaan, mutta mulla on turvallisempi olo kun homma on hoidossa jopa muiden puolesta (talkoovakuutus raksalla).

Kiitos tytöt sposteista, lämmittävät mieltä! Ansku, anteeksi, jäit pois listasta, koska kopioin sen sun viime viestistä. Laitoin tulemaan.

Kommentoinkohan mä ikinä gissalle, että musta Sisu olisi musta ihan loistonimi pojalle ja teidän pojalle varsinkin, kun antoi odotuttaa itseään niin kovin pitkään. Leo on kyllä myös huippu.

Ah, tota Juskan uhmaa. ;-) L:lla se on vielä niin alkuvaiheissaan, että musta ne kiukut on jotenkin liikuttavan primitiivisiä. Lähinnä ajattelen silloin suurella rakkaudella, että juu, tätä on kasvatus ja nuo kiukut ovat tarpeen matkalla isoksi ja toivottavasti viisaaksi ihmiseksi. Epäilemättä tulee koettelemaan tosissaan hermoja myöhemmin… Tsemppiä sinne, perässä tullaan ja sitä uhmaahan sitten vissiin kestää vuosikaudet…

Meillä oli L:lle mukana vain purkit lennoille sekä kaurahiutaleita iltapuuroon. (Tosin Juskallahan on jo oma paikka ja saa sapuskan koneestakin.) Hotellin aamiaiselta löytyi syötävää, tosin oppi sitten loppuviikosta pyytämään nakkia aamiaiseksi, great. Söi myös hyvin hedelmiä ja vihanneksia. Lounaalla oli hotellissa oma buffetpöytä pienille (spagettia yms.). Välkkäriksi juggea ja hedelmiä kaupasta ja illalla sitten tilattiin lastenlistalta munakasta, pizzaa tai mitä milloinkin tai annettiin omasta annoksestamme. Jädeä ja mehua meni melkein joka päivä, kun teki itsekin mieli jätskiä…

gissa, joko sä selvittelit sitä maaliasiaa / valitsit sävyjä? Ai, kun ihanaa, että saatte laittaa kotia pienelle!

Hassua, mutta musta ei tunnu lainkaan raskaalta. Ainoastaan tissit on VALTAVAT, sapuskaa lapselle, heh. Itse asiassa ei tunnu vielä miltään, mutta ei tuntunut kyllä Lottaa odottaessakaan edes ihan lopussa, vaikka painoa tuli sen 12 kg. Johtuu varmaan siitä, että säästyin kaikilta kolotuksilta.

Oliko joku (Sande?) pohtinut haalareiden yms. kuivatusta? Meillä on pieni kylppäri ulko-oven vieressä ja se on valtava apu. Nostan usein likan sinne ulkovaatteissaan / kuravaatteissaan ja suihkutan siinä kurat/hiekat pois ja ripustan muutenkin sinne kuivumaan kosteat haalarit ja lattialle kumpparit ja muut. Pitäisi vielä kehittää naulakoita sopivalle korkeudelle, mutta hitto, kun on niin turkasen pieni eteinen! Uh, ja se hiekkasota on loputon…

Mä en vieläkään ehtinyt lukea kaikkia viime viikon juttuja. Samulle tosiaan sattuu ja tapahtuu, huh.

Ughh mä hukun töihin...Huomaa, että totista työaikaa enää reilu vk...Jää salettiin osa mammalomalle, mutta jääköön. No, mä niin nautin tästä mun työstä, joten eipä niin väliä.

Keijulle oikke hyvää Nykin matkaa! Kylläpä naiset nyt reissaavat, mutta sehän on se elämän suola.
Ja Nekulle tervetuloa takas! Olikin iso vaje porukasta, kun olit poissa :-)

Kävin aamusta nlassa ja sain myös ultran, mikä oli oih, niin kivaa. Tekee hyvää mun hieman-rasittuneelle-raskausmielelle, koska nyt mä en malta odottaa, että näen meidän pikkunyytin ja pääsen sitä rutistelemaan ja tuoksuttelemaan. Siellä se (Hän!)köllötteli pää alaspäin ja asento on muutoinkin sellainen kuin oletettiin. Eli jalat tömistää aika tasaseen vasempaan kylkeen, ja peppu on oikealla. Arvot bueno ja muutenkin olo ihmeen energinen. Ja kiitos vkloppujen irtokarkkimässäilyn, painoa on tullut mukavat 8 kiloa, puolikiloa vkossa. No on tämä masukin jo aika huge, mutta kivan kompakti silti. Mä hingun kyllä edelleenkin liikkumaan, siksikin, että ruoka maistuu erittäin hyvin ja se myös tarttuu hyvin luiden ympärille. Parasta liikuntaa on jälleen kuntosali + spinning.

Voi Aniliini, näen silmissäni tuon teidän puuteriepisodin. Toi kyllä harmittaa, murrrr. Meillä M ylettyy kyllä myös mihin vain ja tietenkin kaikki luvaton myös kiinnostaa. Lähes kaikkea saa kyllä koskea ja katsoa, mutta meilläkin valitettavan hyvin tavara lentää lattialle ja seiniin. Yksi ilta hämmästeltiin, kun ei olohuoneen vitriinin lasit ole vielä hajalla...Ei kai pitäisi sanoa ääneen.

Kivalta kuulosti Julia teidän loma. Ihanko Illi itse pisteli suksilla? Aikamoinen hurjapää, kun uskaltautui kelkankin kyytiin! Onneksi meilläkin on ensi talvena vuorossa Levin loma, ne on aina niin huippuja.

Aurinkoinen sää tekee muuten ihan megaihmeitä mielelle. Siis ihanaa!!!

Jees, pitää jatkaa.

Moikkelis!

Aah Nekku teidän lomaa ja toki kaikkien muidenkin! Mä fiilistelen yleensäkin kesää, ja sitä että saa istua auringossa kun V leikkii ulkona..luksusta kun viime kesä meni ihan sisällä. Eli nyt kiitos lämmin ja kaunis kesä!

Passihakemus pitäis meidänkin viedä, Barcelonan reissu pukkaa päälle kuukauden päästä, nyt harmittaa vähän ettei otettu koko viikkoa..;-) Mutta ihanaa päästä reissuun, on hirrrveä matkakuume!

Hinoa, jos Kaisla on oppinut nukkumaan, antaa toivoa.. Meillä on alkaneet vaihteeksi tuhottoman aikaiset aamut, puoli kuuden ja puoli seitsemän välillä neiti kampeaa ylös ihan pirteänä, aargh! Olen sitten sortunut tissittelyyn vielä siinä vaiheessa, niin saa ostettua vähän lisäaikaa makuulla..

Harmi Nelliksen nuhaa, meillä ihan sama, molemmat ollaan Vanessan kanssa kipeitä, räkää päät täynnä, toivottavasti ei tuu mitään jälkitauteja. V on kumminkin nukkunut normaalisti (eli aika huonosti=)), kun ei sitä tuttia syö. Mä olen myös tunkenut sitä lasten Nasolinia väkisin vähän väliä sieraimiin.

Töihin liittyen on pakko mainita, että taas olis haussa vanhassa työpaikassa vakituinen paikka jota hakisin jos olisi mennyt vuosi eteenpäin..harmittaa vähän, mutta minkäs teet.

Kylläpäs on nyt todella reissuja kaikilla ja mikäs sen mukavampaa. Toivotaan, että muillakin lapset antavat vanhempien lomaillakin. Aina se vähän jännittää, että miten sujuu lennot tahi pitkät automatkat. Mua pelotti eniten taas se, että unirytmi menisi aivan sekaisin, mutta onneksi oli turha pelko.

Aniliini, kuvia on, mutta ne ovat tuolla alakerran koneella eivätkä tällä kannettavalla. Kunhan sinne joskus pääsen istumaan, niin laitan tulemaan. Tässä kannettavalla on jopa Illin kanssa välillä mahdollista olla kun olen nostanut korkealle lipaston päälle..

Piritta, juu, kyllä Ilona meni ihan itsekseen suksilla. Kaatuili kylläkin ja piti nostaa uudestaan ylös, mutta oli tosi innoissaan ja meni yllättävän pitkänkin matkaa ja pyysi aina vaan uudestaan "hiittää".
Moottorikelkkailua varten ostettiin Illille kypärä (sattui mieletön alennus kohdalle juuri ennen reissua), joka on säädöiltään sen verran monipuolinen, että luulen sen menevän vielä pari talvea. Jos vaikka laskettelumäkeenkin.

Ilona vei tutit eilen pikkulinnuille ja valmistauduin järkyttävään huuto-yöhön, mutta eikö mitä, Ilona nukkui koko yön.
Nukuttaminenkaan ei ollut normaalista poikkeava, pari kertaa kysyi tuttia, mutta tyytyi kun sanottiin ettei ole, vaan se on pikkulinnuilla. IHMEELLISTÄ! Tietty ens yönä vinkuu kun nyt "reteilen" ;)

Ah, ihanaa Kata pääsee Barcelonaan, se on niin mun suosikki.

Nekku sanoi ettei vielä tunnut raskaana olevalta! Musta kyllä alkaa tuntumaan, että todella olen raskaan, vaikka jaksankin liikkua ja touhuta. Iltaisin saattaa jalkoja jomottaa, on sukanvarresta jäljet joten vähän turvotusta ja pitemmän kävelylenkin (yli tunnin) jälkeen vähän vihloo alapään luita tms. Hiihto oli paljon miellyttävämpää, paitsi jos lipsui. Heh.
Painoa on tullut kilo enemmän kuin Ilonasta näillä viikoilla. Ilonasta tuli kaikkiaan 11kg, joten nyt taitaa tulla noin 12-14kg arvelen. Toivon.
Näytän kyllä jo melkoiselta möhömahalta, monet ovat kommentoineet tyyliin "onpa se jo iso". Great. Onneksi en ole niitä herkkänahkaisimpia, tokaisen vain, että "Eiks oo ihana."!

Ootteko jo miettineet nimi- ja kummi-asiat valmiiksi? Meillä on vähän päänvaivaa molempien suhteen. Ei jostain syystä osata päättää. Lienee liikatarjontaa molemmista. Yleensä päätökset syntyvät meiltä helposti, mutta nyt kuhnataan ja kuhnataan.
Pojan nimistä viimeksi mieleeni pullahti Tarmo! Se on kuitenkin lähipiirissäni jo täysin tyrmätty - Tarmo-kauppias ym. vitsit on kuultu ja tutun juoppo isä. Kiitos vaan mielikuvista kavereille ;)

Nyt Ilona kuulostaa nukahtaneen, teen seuraa. Oon nukkunut huonosti kun pissattaa 2-4 kertaa yössä ja aamuyön vessakäynnin jälkeen en jostain syystä meinaa nukahtaa uudestaan. Ilonan odotusaikana oli ihan samat "vaivat". Eipä tässä kait enää tarvi valvoa kuin semmoinen puolitoista vuotta lisää..johan helpotti!

Onpa hiljaista, mikälie musta aukko vienyt teidät?

Käytiin vähän shoppaamassa, siis hurjaa, ostin itselleni vaatteita!! Yhdet housut, paidan ja parit alusvaatesetit. Tulipa tarpeeseen ja onneksi löytyi halvennuksesta:-).

Neltsin flunssa melkein ohi, viime yönä ei enää heräillyt kuin pari kertaa. Joskus 11 maissa heräsi ja huusi kuin syötävä eikä meinannut millään loppua, ennenkuin hiffasin että tytöllähän saattaa olla jano! Kun ei iltatissi kelvannut ja puuroa veteli jättiannoksen. Noh, pari vesihörppyä ja taas jatkettiin unta.

Kuulkaa mä sain työhaastattelupyynnön! Ei siihen mistä kerroin täällä vaan yhteen toiseen. Hiukkasen jännittää ja mietityttää milloin haluavat palkata. JOS siis kävisi tuuri että ajatukset (ja palkka) osuisi kohdalleen niin olisinko valmis aloittamaan jo ennen kesää. Kääks.

Tuli tuosta Julian lausumasta "onpa se jo iso" mieleen toinen yhtä HINO lausuma. Meitin Nellis kun on pienikokoinen niin järjestään kaikki arvioi hänet 6 kuukautiseksi:-(. Pitäisi kehittää joku yhtä "omahyväinen" vastaus noille urpoille, olisko ehdotuksia? Mieleen tulee "mutta kovin on vahva ja kaunis".

Nimistä, mun mielestä kiva pojan nimi olis Olli, mutta me ei sitä voida käyttää sukurasitteiden takia.

Onpa hiljaista, minäkö teidät hiljensin? Missä muuten Tiitu? Eikös hääkin lomaillut viime viikon? Aika haipakkaa töissä mullakin, tänään menee vielä ip seminaarissa istuen.

Stellalle onnittelut parantuneista öistä. Se on iso asia. Just väsyneenä aamulla mietin, että miten ihmeessä sitä taas selviää siitä rumbasta… Hormoneilla varmaan.

Mäkin voin tulla Turgguseen tai Tampesteriin, jos tavataan kesäkuun puolella.

Miten gissan selkäkolotus (iskias?)? Mun yks raskaana oleva kaveri on justiinsa samasta syystä sairaslomalla.

Miten se muuten nyt menee se äitiyspäiväraha? Olen kysynyt tätä aikaisemminkin, mutta kun Kelan sivuilta en saanut selkokielistä vastausta. Saanko siis saman kuin viimeksi, vaikka olen töissä alle 6 kk? Mä säästän lomat ä-loman loppuun. Mies pitää sitten taas sen isyyskuukauden ja mä olen ”töissä” eli vuosilomalla ja siltikin taitaa jäädä hyvin varastoon.

Onnittelut Sandelle haastattelukutsusta, hinoa! (Kunnallisen) hoitopaikan saaminen teidän alueella tuskin onnistuu (ilman tuuria!) pika-aikataululla, mutta onhan sulla anoppi back upina ja josko aloitusta voisi lykätä.

Waudet, Illin hiihtämistä! Ihan mahtavaa. Ei ole tullut edes mieleen, että tämän ikäinen voisi mitenkään pysyä niiden lautojen päällä. ;-) Ja hei, onnittelut tutittomuudesta!!!! Meillä sama edesää kk päästä. Apua. Painajainen. L kun saa sen myös autossa ja kaupassa…

Meillä kummiasiat vielä auki, nimiasia taitaa olla paketissa. L:kin jo tietää siskonsa nimen, nääs. Mustakin muuten Olli on aivan, aivan ihana nimi, mutta meilläkin niitä on lähipiirissä kaksi.

Huomenta,
Hehkeää keliä tyrkkää taas ainakin tänne etelään...On kyllä surkein "talvi" ikinä. Miestä käy sääliksi, kun koittaa keksiä pojan kanssa tekemistä. Eilen oli ollut megahuonopäivä, ja isukin pinna oli hiukka kireellä....Joskus vaan se känkkäränkkä kestää aamukasista sinne iltaan asti :/ Ja öööh...mulla oli vielä teatteri eilen...No mies voi tehdä seuraavina iltoina ihan mitä tahansa mieltä rentouttavaa :)

Teatterista puheen ollen: ho-hoi pk-seutu kipin kapin varaamaan lippuja Ryhmiksen Kaaokseen. Oli ihan älyttömän hyvä ja viihdyttävä!

Wau Sande, toihan on tosi hinoa, että sait kutsun haastikseen. Go girl! Tietty jos ennen kesää pitäisi aloittaa, niin pla-ah, mutta toki jos ehdot täyttyvät, niin ainahan sitä sen verran voisi ehkä joustaa :-)

Jeis Hyvä Illi! Helposti tuntui tutti jäävän linnuille. Hieno homma. Hauskaa kyllä, miten nämä lapsukaiset menee halpaan niin helposti, hihiiii =) Meillä unitutti taitaa olla vielä kesään asti, syö kuitenkin loppupelissä niin vähän tuttia, ettei se sinänsä häiritse.

Mitäs muille? Mä taidan syventyä taas pöydän täyttämiin papereihin...

Huomenta!
Voi ei tuota Aniliinin puuteria, uskon että harmittaa... mä olen monesti miettinyt, että onkohan mussa jotain vikaa, kun tuollaiset pienet asiat voi ottaa niin kovasti päähän, mutta näemmä ottaa muillakin :)

Mainitsin muuten varmaan siitä Activiasta jo viime viestissä, mutta pakko vielä mainita, että jatkoin sen syömistä muutaman päivän tauon jälkeen ja nyt on ihan kevyt ja hyvä olo taas, ei yhtään hankala. Eli johtui taas aineenvaihdunnan puutteesta tämä yliheavy olo. Pitää vaan muistaa syödä sitä joka päivä tai jotain vastaavaa tuotetta.

Väri on vielä aika hakusessa. Huoneen sisustamisesta olen kyllä innoissani, mutta tuosta värin valinnasta otan stressiä, sen kun pitää mennä ihan nappiin. Kodin muiden seinien värin valintaankin käytin aika paljon aikaa ja vaivaa ja ostin jokaista vaihtoehtoa pienet purkit ja testailin. Vain kahdessa huoneessa onnistui ekalla yrityksellä. Molemmissa olohuoneissa on kolmas yritys seinässä :)
Taidan olla vähän turhan tarkka :)

Kuten Julialle, niin mullekin satelee näitä onpa se iso- kommentteja. Tietyiltä ihmisiltä ihan ok, mutta vierailta en oikein jaksaisi kuunnella... Olin viime sunnuntaina NaisDay- messuilla ja yksi myyjä tms sanoi, että saatko toukokuussa ja sanoin, että en, vaan heinäkuussa ja arvaatte varmaan mitä kommentoi seuraavaksi. Oli todella lähellä etten sanonut, että ei sunkaan maha ihan pienemmästä päästä ole, kun kyse oli vähän isommasta ihmisestä :) Joskus varmasti vielä sanonkin, kun oikein sopivalla hetkellä kommentoidaan :) Musta se on kuitenkin ihan kiva maha, en mä siitä kärsi. Ainoa murhe on, että mitenkä iso siitä vielä tulee, hui sentään. Niin ja näähän on ihan katsojan silmässä. Muutamalle tutulle olen jotain kommentoinut ja ne on ihmetelleet, että miten niin suuri vatsa.

Etkö Nekku aio meille kertoa tulevaa nimeä?? Meillä edelleen ainakin ne 2 vaihtoehtoa ja ajattelinkin, että eiköhän se siitä aukene, kun nähdään miltä hän sitten näyttää. Kummit on ainakin alustavasti miehen kanssa juteltu, mutta ei aiota kysyä ennen kuin syntymän jälkeen. Miten muilla, onko ollut tapana pyytää kummeja jo raskausaikana? Mulle meinaan joku ihmetteli, että ettekö ole vieläkään! pyytäneet? Ei tosiaan ole käynyt mielessäkään, oisko pitänyt??

No, ihan kesken jutun pitää mennä kahville...

Hohhoijaa, N niin tukossa ettei meinaa millään nukahtaa päikkäreille. Nasolinia mäkin tungin nenään, mutta pani vastaan aika voimakkaasti että en tiedä menikö perille asti.

Kummeista: me kysyttiin ennen syntymää, pari viikkoa ennen lata. Mää vaan tokaisin pihassa että " en tiedä onko tähän jotain virallista tapaa mutta tulisitteko Ilppiksen kummeiksi?"

Jaahas kitinä yltyy, pakko lopettaa....

Tervehdys! Terveitä ei olla ihan täälläkään. Pikku-Hoo myös nuhassa ja kova yskä. Onneksi ei ole kuumetta. Nyt nukkuu päikkäreitä partsilla. Yö oli kyllä aika levoton. Panda-look taas äidillä... Pikaista paranemista Nellalle!

Onneksi olkoon työhaastattelusta, Sande! Mulle ei tullut haastista siihen "unelmatyöhön". Nyt tosin olen tajunnut, ettei se unelmahomma olisi ollutkaan. Liikaa matkustelua, ja siis ihan maailmanääriin. En tiedä, olisiko tullut mitään, kun olisi pitänyt lähteä viikoksi jonnekin Mosambikiin... Nyt kun H on niin pieni. Joskus 10 vuoden päästä olisi ollut unelmatyö. Parin päivän Euroopan matkat ovat vain plussaa ja sellainen on mun nykyinen työ.

gissa pohtii lastenhuoneen sisustusta. Mä myös! Mä ajattelin pääväreiksi punaista ja valkoista ja lisukkeeksi vihreää. Siis kunnon värejä, ei hempeilyjä... Saa nähdä, koska H muuttaa omaan huoneeseen - kesällä ehkä...

Mulla on muuten ihan menkkaolo :(. Pyh ja pah. Eilen illalla poltteli tuttuakin tutumpaan tapaan ja nyt särkee selkää. Kaivoin jo aamulla ob:ita kaapin pohjalta. ARgh, ei tahdo...

Sande, mä en olisi kovin huolissani Nellan kasvusta. Kun muuten kehittyy kuitenkin koko ajan. Viimeksi neuvolassa leikki pikkutyttö, joka oli Hertan kokoinen, mutta 10kk. Hyvä tietysti, että seurataan.

Kiva, että matka oli onnistunut, Nekku. Naama vihreänä Keijun olinpaikasta tällä hetkellä.

Heips täältäkin. Hirvee kiirus töissä, en ole kerinnyt muuta kuin hoitelemaan viime viikon tekemättömiä töitä:(

Pikaisesti luin kuulumiset. Keijukin kerkis mennä, ihanaa matkaa näin jälkijunassa. Paranemisia sairaille! Ja Sandemnille onnittelut haastiskutsusta!

Kävin aamulla neuvolassa, kaikki hyvin ja sydänäänetkin kuunneltiin taas, vahvana kuuluivat. Mitattiin myös se kohdunpohjan korkeus (vai mikä lie) nyt ekaa kertaa. Rakenneultraa odotellessa...

Täytyy taas mennä, palataan

Heip! Harmaata ja ankeaa ulkona, mutta oltiin silti hiekkiksellä ja tehtiin posti-kauppareissu rattailla, sai kyllä olla viimeinen "pitkä" matka (yht. 3,5 km!) mahan kanssa, supisteli kyllä siihen malliin ja selkää kolotti, ettei huvita enää mennä/jäädä tuonne seisoskelemaan tien päälle ihmisten tuijoteltavaksi oma naama irvessä. Ja häpyliitoskin kiukkuaa heti, kun vähän enemmän kävelee. Muuten vointi oikein mainio! Kuusi viikkoa vielä!! Plus "ylipäiväykset"! =)

Voi kurjuus, näitä pienten tauteja. On kyllä ollut ihan "ylisairas talvi", kun pöpöä pukkaa toisen perään. Paranemisia neitosille! Vilillä yskä kestänyt kohta kaksi viikkoa, eikä loppua tunnu näkyvän, kai sitä kohta pitää mennä herraa huudattamaan pelottavalle lääkärisedälle ja kuunteluttamaan keuhkot. Pah!!

Sandelle onnenpotkut työhaastikseen, milloin se on?

Mäkin olen Nekku vähän pihalla tuosta äitiyspäivärahasta ja kun en töissä välillä ollut, en osaa vastata. Saan kaiketi saman kuin Vilistä? Ei ole päätöstä vielä tullut, kun lähetin todistuksen raskaudesta Kelaan ja se olisi pitänt mennä työnantajan kautta, odottivat sitten puolin ja toisin kaavakkeita, palkkakirjanpitäjä multa todistusta, joka oi Kelassa ja Kela odotti pkp:n selvitystä palkasta. Noooo, eihän tässä nyt jänön selässä olla, maanantaina vasta alkaa ä-loma!!

Vitsit, Ilona hiihtää ihan itse, waude! Vili sai naapurinpojan vanhat sukset, mutta niissä on typerät siteet, joihin kengät kiinnitetään, aion kyllä ensi talvena investoida monoihin ja siteisiin, ettei heti tule hiihtelyinhoa johtuen huonoista välineistä. Kerran yritin kokeilla tänä talvena niitä Vilkun jalkaan, mutta kiljui vaan, että pois, pois. Ei sitten liikkunut senttiäkään niiden kanssa.

Ja tuttitutikankin on Illi antanut pikkulinnuille! Mä luulen, että me tehdään samat kuin Matias, kesällä vatsa luovutus. Lähellä Vilin synttäreitä on mun veljen vauvan l a, joten ajattelin, että viedään sitten vauvalle tutti. Mitä pidempään tätä venyttää, sitä hankalampaa on, mutta, mutta, mutta...... Kauppa- ja autotutittelusta ollaan päästy, enää siis vain uneen apuna. Pyytää sitä kuitenkin monesti päivässä, mutta ei heru, ei.

Mä olen täällä maistellut Olli-nimeä, sopisi hyvin Vilin kanssa (siis jos tulee poju), mutta miksei se maistu mukavalta mun suussa, kun niin moni teistä tykkää..? Kun on kuitenkin aika yksiin mennyt monet muut vaihtikset. Ja Olli-sukulaismiekkonenkin kyllä löytyy, ehkä se johtuu siitä. Mä taidan miettiä nimiä urakalla vasta syntymän jälkeen, kun nyt en oikein osaa, kun ei tiedä kumpia tosissaan miettisi. Kummeja pyydetään vasta syntymän jälkeen, mutta mietittynä on.

Hienoa, että Tiitulla kaikki ok nlassa, samoin P:lla. Koskas Julian rakenneuä on, ei kai vaan ole mennyt multa jotain ohi?? Eikös se synnytystapa siellä sitten selviä?

Pitääkin muuten kokeilla sitä Activiaa ihan aktiivisesti, jos se kerran todella tepsii. Mä voin niin pahoin pelkästä ajatuksesta tunkea suuhuni noita laksatiivivalmisteita, ovat niin ällön makuisia. Nielen kaikenkokoiset pillerit vaikka ilman nestettä, mutta levolacit ym. tökkii ja pahasti.

Mulle ei ole kukaan kommentoinut vatsan kokoa paitsi siihen suuntaan, että on vielä aika pieni. Parempi niin, kun tuntuu varsinkin iltaisin ihan mammuttimaiselta!

Hieman pomppimista asiasta toiseen ja kolmanteen, mutta suolsin kaikki ulos, mitä muistin.

Tänään menen veljen vaimolle Mary Kay-ihonhoito-ja kosmetiikkakutsuille, kivaa vaihtelua arki-iltaan. =) Onko joku kokeillut kys. sarjan tuotteita? Maksaako mansikoita? Jos sitä puuteria miettisin kuitenkin.....!!

Huoh, N nukahti viimein p-unille ja mä sain syötyä lounasta ja pakattua! JES siis tänään lähden illalla Lappiin ja tuun vasta sunnuntaina! Arvatkaa kuinka monta lappua olen kirjoittanut anopille ja miehelle about kaikesta mahdollisesta? Anoppi voi vähän naureskella, mutta hitsi jos sillä saan vähän mielenrauhaa niin olkoon.

Sopivasti haastis on maanantaina joten kaikki selvitykset firmasta ja alasta pitää tehdä netin kautta. Enkä tosiaankaan voi paljoa muille mainostella tai kysellä kun alani on mitä on (pieni) ja juttu kulkee. Kassotaan sitten, en jaksa ottaa kamalaa stressiä vielä, periaatteessahan mää olen vain pöydän toisella puolen kuin normaalisti. Ja tiedän varmaan osan kyssäreistä etukäteen:-). Noh, voihan se olla ettei yöllä tule uni, mutta ihan hyvällä mielellä menen, katsotaan mitä niillä on tarjottavana.

N on alkanut osoittaa omaa tahtoa voimakkaasti, enää ei suostu selälleen vaipanvaihtoon ja syöminen on tehtävä neidin ehdoilla eikä juksaaminen enää onnistu. Pulauttaa pois ne safkat joita enää halua. GRRR. Tosi raivostuttavaa, mä en voi sietää ruoan poisheittämistä ja sillä pelleilyä. Lisäksi on kehittänyt tekoitkun jonka volumea vaihtelee vaikka mikään ei ole hätänä. Alkaa siis olla high maintenance pimu, huoh. Äiti osti eilen uuden lelun jotta saisi tän päivän olla suht rauhassa...kevyttä lahjontaa. Mutta miten meidän ylikiltistä tytöstä on tullut raivotar kun asiat ei mene niinkuin hän haluaa??? HUI. Keneen lie tullut...

Olli olis sopinut myös Nellaan:-). Mutta se nyt on turhanaikaista spekulaatiota kun ei ole edes tjottaillua.

Mä eilen katsoin sellosta sellaista isoa N kirjainta lastenhuoneeseen, hintaa 10€!! Tsiisus! Punaista ja valkoistahan meilläkin on huoneessa mutta toivoisin että osa kamoista siirtyisi hamassa tulevaisuudessa mökille että tyttö oikeasti saisi oman huoneen eikä sänkyä varastossa. Huoh.

Eikös ne äitiyspäivärahat oo samat kakkosenkin kanssa, kun enää ei tartte olla töissä sitä 6 kk lasten välissä kuten aikaisemmin. Jos olisitte tienannut sen 20% enemmän kuin aikaisemmin ja olisitte olleet töissä sillä palkalla 6 kk niin sitten olisi voinut laskea uusien tulojen mukaan. Näin se minusta menee, korjatkaa jos oon väärässä.

Jaahas taidan kellistyä itse hetkeksi, iltalento tunturiin ja siellä nukkumaan ei pääse varmaan ennen puoltayötä. Mutta eipähän tartte tutitella:-))))

No vitsit, mähän unohdit toivotella Sandemanille mukavaa ja rentouttavaa Lapin reissua!! Hyvä, kun on ohjeet, niin eivät hoitajat "häiriköi" sua alati ja saat siitä itsellesikin mielenrauhaa.

Hei, Nellahan se alkaa kokeilla itsenäistymistä ja kasvatella omaa tahtoaan, eipähän ole mikään nynny!! ;)

Ai niin S pääsetkin tänään pohojoseen! Kivvaa. Kyllä hoitsut selviää Nelliksen kanssa, rentoudut nyt vaan itse täysin. Tekee hyvää pääkopalle.

Trust me S, siitä se ruoalla leikkiminen ja heittely voi vaan pahentua...Nään asiasta punaista edelleen ajoittain, mutta toisaalta olen jo niin tottunutkin, että ruoka nousee lattialta ilman mölyjä. Taitaa teillä olla sama henkinen muutos edessä kuin meillä/mulla, että mihin se yltiökiltti, helppo ja rauhallinen vauva katosi :-) Mä ihmettelen sitä edelleen, kun M saa raivokilarit jostain pikkupikkuasiasta ja on muutenkin oikea tuittu välillä. Mutta kasvua isoksi ja kuuluu asiaan, niin kuin viisas-Nekkumme totesi.

Meillä on kummit jo pyydetty ja musta on ihan kiva kysyä jo raskausaikana, muttei sillä ajoituksella lienee niin väliä ole. Ja jos multa kysytään, nimetkin on jo päätetty. Mies lienee samaa mieltä...ainakin tytsyn kohdalla.

Hih, Gissa, musta uuden puuterin hajoaminen EI ole ihan pikkujuttu, etenkin jos menee käyttökelvottomaksi ;)

Joo, musta Nekku sä saat samaa äippärahaa kuin viimeksi. Niinhän se on, jos lapset tulee 3 vuoden sisällä. Munhan kohdalla tuo ratkaisu olisi pahin mahdollinen, koska liksa on nykyään hieman eri kuin vuonna 2004...Ei voi kun käsiä ristiä, että ne laskis nykyisen palkan mukaan. Mutteihan ne tietty laske, koska olen töissä vaan 3 kk...Murrgrrrr.

S, mä ostin Stokkalta sellaisen ison valkoisen M-kirjaimen hintaan 6 e jotain. Käyhän katsomassa. Musta noi on aika kivoja lisiä sisustukseen - öööö - vaikkei mies tietenkään ymmärtänyt sen funktiota...

Paranemisia muuten sairastupiin. Kurjia tauteja nämä fluut, kun kestävät sitten oman (liian pitkän) aikansa.

Moro! Kauheesti tekemistä koko ajan, ei meinaa tännekään keretä. Mulla alkoi yrittäjäkurssi, jossa olen nyt istunut harva se ilta. Tekee kyllä hyvää pähkäillä ihan uusia juttuja ja olla illalla aikuisten seurassa itsekseen :).

Olli-nimi liippaa niin likeltä, että nuo teidän pohdinnat hymyilyttävät ;). Mun on jo pitänyt pitkään tarjota Aniliinille sellaista nimeä kuin Jali. Mun kanssa samassa koulussa oli veljekset nimeltä Vili ja Jali. Mun mielestä se on hauska nimi.

Sama äitiysraha teille taitaa tosiaan tulla kuin esikoisesta, mutta korotuksilla. Vanhempainrahan maksuprosentithan muuttuivat olikos se nyt viime vuonna.

Sandemanille hyvää reissua! Hienoa, että Nella jätti tissin sopivasti pois. Niin ja kovasti onnea työhaastatteluun. Toivottavasti natsaa, ettei sun tarvitse palata vanhaan paikkaan.

Muakin ois ärsyttänyt suunnattomasti puuterin rikkoutuminen. Näin punaista tänäänkin, kun Leo söi (!) mun yövoidetta purkista. Ei mitään kallista onneksi, Bodyshopin rasvaa, mutta silti! Hetken mietin, että ei kai se ole myrkyllistä, mutta tuskinpa nyt sentään, kun sitä kerran voi kasvoihinkin laittaa :).

Leo päätti jättää päikkärit väliin tänään. Kävimme kaupungilla etsimässä mulle iltapukua kaverin karonkkaan, mutta eihän siitä mitään tullut noiden kahden kanssa. On muuten aika haastavaa käydä kahvilassa ja yrittää ruokkia molemmat. Kaisla yritti koko ajan vetää tarjotinta syliinsä, ja kun siirsin tarjotinta Leoon päin, yritti Leo juoda mun Cokis lightini... mrrrr.

Mitäs vielä... meillä lastenhuoneet on sisustettu niin, että Kaislalla on valkoista, vaaleanpunaista ja beigeä (kirahvitapetti), Leolla on turkoosia, ruskeaa ja valkoista sekä verhot viidakoneläin-kuvioiset. Vinkiksi muuten taaperoiden vanhemmille, että Ikeassa myydään Lätt-nimistä settiä, jossa on kaksi tuolia ja pöytä. Hinta on vain 20 euroa, ja Leo ainakin tykkää siitä tosi paljon. Katselee kirjoja ja piirtelee oman pöydän ääressä. Meidän kokemuksen perusteella jo useampi kaveriperhe on ostanut samanlaiset.

Hertalle tsemppiä valvomisiin taas... toivottavasti nuha on pian ohi.

Mä nyt roikun täällä edelleen ja taas.. Mullekin oli/on melkoisen kova pala nieltäväksi se ruualla "pelleily". Sotkulle ei mitään voi, kun itse opettelee syömään, vaikka meinaan silti aika hanakasti tarttua avustavaksi kädeksi lusikkaan edelleen vaikkei kai pitäisi, mutta se ruuan poissylkeminen tai kielellä työntäminen saa niskavillat pystyyn edelleen. Onneksi Vili ei ole hetkeen tehnyt sitä. Ennen teki aina, kun masu täyttyi, mutta nyt pudistaa jo päätään, kun ei enää maistu. Mä toivoisin, että söisi aina lautasen tyhjäksi, mutta onnistuu aniharvoin. Noudatan töissä sitä linjaa, että niin vähän otetaan/annetaan, että kaikki jaksaa syödä. En tietty väkipakolla pakota, mutta aika pian eskarilaiset/koululaiset tottuu siihen sääntöön ja osaavat ottaa oikean määrän ruokaa. Toista on täällä kotona vielä toistaiseksi, kun masu täyttyy ihan yhtäkkiä tai sitten ei muuten vaan enää maistukaan.

Ja noista uhmista, oman tahdon kehittymisestä ja raivo- ja villikohtauksista on täälläkin saatu osamme. Yleensä Vili on suht tottelevainen, vaikkakin eloisa, mutta kun meille tulee esim. miehen sisko tai mun äiti, Vilille tulee se kaikkien tuntema esiintymisvietti ja saattaa justiinsa silloin heitellä tavaroita, läpsiä tai vaan muuten olla kuin pikkuapina ja juosta päättömästi ympäriinsä. Ärtsyä.
Tänään meillä oli mun ystävä poikansa kanssa kylässä, meidän pojut siis samanikäiset ja ystäväni hermot olivat todella koetuksella, kun heidän pikkupoika töni ja tuuppi Viliä koko ajan kaaduksiin, läimi kämmenellä naamaan ja otti _aina_ kaikki lelut käsistä. Ja Vili ei puolustautunut millään lailla. Siis en tarkoita, että olisin suinkaan antanut töniä tai läpsiä takaisin, mutta ei saanut edes tavaroista sanottua, että tämä on nyt minulla tms. vaan vinkui vaan äiti, äiti, "Kalle", "Kalle".. Että siinä toivoisi jonkin sortin omaa tahtoa, ettei ihan alakynteen jää. Lopulta teki vain väistöliikkeitä (oltiin siis koko ajan ulkona) kun "Kalle" tuli kohti. Kurjaa ystävälleni, kun joutuu joka tilanteessa koko ajan komentelemaan, kun pojulla on tuo vaihe, hänkin on siis ihan kiltti kotioloissa. Mutta teki ihan samaa, kun me oltiin alkuvkolla heillä. Mutta mennee ohi sekin. :)

Piritalta on pitänyt kysyä, että oletko huomannut, että vauvan liikkeet olisivat vähentyneet? Kun mun masussa on huomattavasti hiljaisempaa kuin ennen. Eilen ja tänään huolestuin sen verran, että tein ihan liikelaskentaakin ja kyllä se 10 liikettä kuitenkin aika äkkiä tuli täyteen, kun makoilin, mutta huomattavasti aiempaa vaimeampana. Ilmeisemminkään ei enää mahdu liikkumaan entisellä lailla..?

Kiitos Stella Jali-vinkistä, pitää sitäkin "maistella", jotenkin se tuo mieleen R-vikaisen Jarin näin ensiaatoksella! ;) Olli, Jali, Olli, Jali, hmmmmm..... Tai jospas hää kutinasta huolimatta onkin tyttö!!! =))

Pitääkin mennä Ikeaan, kun tätä teitokonetta joskus hamassa tulevaisuudessa aletaan muuttamaan lastenhuoneeksi! :)

Voi hitto, ymmärsitte varmaan, että tietokonehuonetta muutetaan lastenhuoneeksi! :)

Ja nimistä vielä, että heitelkääpäs lisää noita i-kirjaimeen loppuvia nelikirjaimisia nimiä, tai ainakin kaksitavuisia. Saku meillä oli Vilille vaihtoehtona pitkään, mutten tiedä tykkäänkö enää siitäkään niin paljoa.. Ja tosiaan tuo kutinajuttu ei ollenkaan vältsisti pidä paikkaansa, eli en millään lailla siis odota sitä poikaa, mutta tytölle on liuta hyviä nimivaihtoehtoja jo plakkarissa. =)

Nyt mä menen valmistautumaan.. :)

Huomenia! Tulin toivottelemaan viikonloppuja, ollaan lähdössä kympiksi kerhoon ja sitten kamulle kylään ym. ohjelmaa tälle päivälle. :)

Voihan pee, mä luulen että mr. Kerttu on kääntynyt taas perätilaan, en ole siis kääntymistä kylläkään huomannut. Siksi EHKÄ tuntuu hiljaisemmalta kuin ennen. Ahistaa tuosta rinnan alta, että voiskohan se olla pää? En tunne käsikopelolla mitään "möykkyä" selkeästi. Alavatsalla tuntuu hentoisia liikkeitä. Viimeksi nlassa vauva oli rt II-asennossa, eli selkä vasurilla ja potkut tuntui ja näkyi oikealla kyljellä, nyt ei tietoakaan ulospäinnäkymisestä. Ma neuvola.

Ai joo, Sande pääsi omalle lomalle! Hyvin niillä kotijoukoilla menee.

Voi nuhaneniä. Ootteko kokeilleet apteekin keittosuolatippoja? Nenäfriida myös auttaa, vaikka L pistikin tulisesti vastaan sen käyttöä. Myös Mariskan neuvo, pilkottu sipuli sängyn vieressä mielestäni auttoi nukkumiseen, vaikka L:n lääkärikummisetä saikin siitä makeat naurut.

Viimeksi toinen kummipariskunta oli ollut selvillä jo teinivuosista, joten ei paljon kyselyitä tarvittu. Mutta toiset kummit (miehen puolelta) pyydettiin tehtävään vasta syntymän jälkeen. Nytkin taidetaan pyytää vasta tyypin synnyttyä, koska vielä ei oo täysin selvillä. Mä en oo vielä varma, paljastanko nimen teille etukäteen. ;-)

Äh, noi mahan kokoon arvioinnit on jotenkin rasittavia.

Ankeus, jos mr. Kerttu tosiaan on kääntynyt perätilaan!

L on ollut nyt muutamana päivänä hetkiä yksikseen pk:ssa, jäänyt lounaalle ja pihalle. Hyvin on mennyt, mutta on siinä varmaan pienellä pää pyörällä – ja isälläänkin kyllä. Melkein tippa linssissä kertoi, kuinka L oli siellä parijonossa odottanut vuoroaan tulla riisuttavaksi ulkovaatteista. Snif, meidän pieni ihminen... Omahoitajansa on kuulemma aivan ihana ja L jo puhuukin hänestä kotona. Ryhmä on ns. sisarusryhmä, joten siellä on pari 5-vuotiastakin, joten varmaan L joutuu pitämään puoliaan juuri, kuten Ansku toivoi Vilkusta.

Viikonloppuja!

Missäs te kaikki olette, höh. Meillä alkaa kiire helpottaa ja mä jo oikeastaan siivoan pöytääni ja viimeistelen sen tuhat asiaa. Onneksi ei vikalle vkolle jää mitään sammutettavia tulipaloja.

Mä olen aivan riemuissani, koska Kelan rahapäätös tuli eilen ja se on aivan JESHHH! Pitkään kuori oli avaamattomana pöydällä, enkä uskaltanut avata sitä, koska pelkäsin pahinta...Mutta mitä vielä, saan kun saankin päivärahan (melkein) nykypalkkani mukaan, enkä niin kuin kaikkien lakipykälien mukaan ilmeisesti kuuluisi. Onneksi siitä puljusta löytyi inhimillisyyttä ja joustoa asian suhteen. Huh, olen helpottunut. Äärimmäisen.

A, en usko, että Kerttu enää muuttaa asentoaan noin radikaalisti. Eihän sillä ole oikein tilaakaan siihen masussa. Samoin liikkeetkin voi vaimentua ihan tilanpuutteen vuoksi.

Mulla liikkeet tuntuu kyllä edelleen vahvoina, vähän liiankin välillä :-) Sellaista muljahtelua, joka tekee ilkeetäkin välillä. Eilen tarrasin melkein kantapäästä kiinni, kun jalat tuntuu niin selkeiltä tossa vasemmalla puolella.

Musta on oikeasti ihan hassu ajatella, että pian meidän huushollissa on uusi vauva. Siis, meikäläisten elämä muuttuu niin kuin NIIN paljon, ja se jos mikä on jännittävää. Koitan joskus mielikuvaharjoitella, millaista meillä on sitten toukokuussa...Varmaan aika intensiivistä ;) Ja Matskun takia jännittää moni moni asia.

Muhun toi Jali ei oikein uponnut. On hassuhko, ja tulee ehkä vähän toi Anskun mainitsema ärrävika mieleen. Ajattelitte A ilmeisesti samantyyppistä nimeä kuin Vili? Siis saman"muotoinen"? Mitenkäs Toni tai Joni...? Olli on kyllä kiva, sellainen reipas nimi kuten Lottakin.

Stella, voin kuvitella, millaista on olla kahvilassa kahden pienen kanssa - Yksin. Kun toista yrittää auttaa ja valvoa, niin toinen ehtii sillä välin hoslaamaan paikat uuteen uskoon. Voihan kääk Leon rasvamaistiaisia...! Mulla noi purkit on lapsilukon takana ja jotenkin M on jo luovuttanut, kun tietää, ettei kuitenkaan pääse käsiksi. Tällä hetkellä saa olla silmä tarkkana, ettei käännä lieden levyjä päälle..Liesisuojaa ei ole, ja nappulat kääntyy helposti, kun on keraaminen liesi, joten...Onneksi menee ani harvoin yksin keittiöön, eikä ylipäätään uskalla sitä usein tehdä, koska sana "poppa ja pipi" on sille aina kauhistus :)

Jeis, perjantain pullahetki käsillä. Mukavaa viikonloppua!

Nopeasti vain...

Aniliini, mites olisi Tami?

Matka meni hyvin oli paljon lunta ja jyrkkiä isoja mäkiä joissa onnistuin menemään rähmälleen ja hankkimaan itselleni "kammon"...heh :)
Oli tosi ihanaa ja rentouttavaa vaikkakin 5-vuotiaan tahto on välistä pirun kova ja jos ei asiat mene nuoren miehen tahdon mukaan on raivokohtaus valmis. Mutta kaikesta huolimatta matka meni todella kivasti. Ainoastaan nyt ollaan minä, mies ja Samu nuhassa nyt. Toivotaan pikaista paranemista.
Me muutes mentiin ylös auto-juna kyydillä. On tosi kätsy, suosittelen.

Keijulle ja Sandelle kivaa reissua tälleen jälkikäteen huudellen..

Nyt miehen kainaloon. Hauskaa loppu viikkistä kaikille.