Heippa!
Keijulle ihanaa reissua, muistahan jaloitella riittävästi pitkällä lennolla!
Ja Mariskan poppoolle myös, milläs vempeleellä te menette kohti pohjoista?
Nekulle tervetuloa takaisin, nyt kelpaa, kun paistelee aurinkoinen aika ajoin täälläkin, toivottavasti koko ajan enenevässä määrin, täällä on tosi ihana kevätkeli! Hienoa, että pikkumatkalainen on niin hyvää seuraa poikkeuksetta aina lomilla! Mä en ollut saanut s-postia, laitahan tännekin päin, jahka ennätät!
Juliallakin oli ollut kiva Lapin reissu, oiskos kuvia? =)
Meilläkin oli kiva pidennetty vkl Pohjanmaalla. Rattikelkka- ja pulkkamäessä oltiin, osa poppoosta (miehen sisko siippansa kanssa ja tyttärensä+boyfriend olivat siis myös mukana) "uskaltautui" rinteeseen, muakin kovasti sinne hingutti mennä, mutta siirsin ensi talveen. Vaikka sitä omiin taitoihinsa luottaisi muutaman rauhallisen laskun verran, ajattelin, että saattaa kuitenkin joku vauhtiveikko törmätä. Ja ainahan sitä itsekin voi monoihinsa seota.
Huh, suklaata syöty lohdutukseen, oli aika episodi hetki sitten: Vili nappasi mun pöydälle jääneen ihan upouuden puuterin, pyysin nätisti antamaan takaisin, mutta lähtikin karkuun ja heitti sen seinään/lattialle -menihän se tuhannen päreiksi. Oli jo toinen, PRKL! Mä tulistuin ihan totaalisesti, korotin vähän ääntäkin toruessa, mutta enimmät höyryt menin päästämään vessaan - parkuen ja kiroillen. Kun muutaman minuutin päästä tulin pois (Vili itki tietty, kun sinne olin lukittautunut), menin sohvalle ja yritin niellä karvaita kyyneliä, mutta ne vaan valuivat. Poika kiipesi syliin ja silitti poskeani sanoen; äiti, anteetti!! Kyllä kuulkaa sydän suli ja karvaat kyyneleet vaihtuivat liikutuksen tipoiksi. Sai anteeksi, mutta tietty mua harmittaa edelleen. Hetkeen en osta kivipuuteria tai ainakin muistan aina laittaa sen omalle paikalleen, jonne pikkukädet eivät yllä. Tai ehkei tuon yhteenoton jälkeen heti koske mun kiellettyihin kamoihin.... Hope!!!!
Huh, mikä sepustus, pakko oli purkaa..
Meillä ei ole Vilille vakuutusta ja todella tyytyväinen olen ollut julkisen palveluihin. Meillä täällä kun ei juuri ikinä tarvitse odotella lääkärille pääsyä tai jonotella ja päivystykseenkin ollaan päästy aina ihan viiveettä. Kerran ollaan käytetty Pulssia, silloin käytiin lastenkirurgian erikoislääkärillä näyttämässä sitä Vilin hemangiomaa eli verisuonikasvainta, josta muuten taas 8.4. kontrolli Tyksissä. Saa nähdä joko laittavat leikkausjonoon.
Vakuutuksen voi siis käsittääkseni ottaa muutaman kk:n ennen laskettua aikaa tai sitten tosiaan Riinuskan mainitsemasti eli muutaman kk:n ikäiselle vauvalle.
Mulla on jotenkin kömpelyys helpottanut, kun vauva on kääntynyt raivotarjontaan. Pojan pukeminenkaan ei ole mitään ihan tuskaa ja kengät menee (vielä) ihan sujuvasti jalkaan. Justiinsa leikkasin ja lakkasin varpaankynnetkin. Mutta tosiaan liikuntaa ei tee enää mieli harrastaa, vaikken tällä hetkellä kovin kipuisa taas olekaan. Ensi ma alkaakin äitiysloma, mutta tasainen siirtymä saikulta mammikselle ei arkea hetkauta. =)
Voihan kamaluus tosiaan Samun tempauksia. Tai vahinkojahan ne on, mutta miten sattuukin moni kommellus Mariska juuri teidän pojille. Onneksi _taas_ selvisitte säikähdyksellä.
Vili myöskään ei heti kelpuuttanut tav. maitoa, mutta pian alkoi uppoamaan. Meillä kuitenkin eri tilanne, kun oli pullopoika, eli sekoitin sitten 50/50 tuttelia ja maitoa hetken aikaa. Mutta Nelliksellähän kyse olikin siitä, ettei huoli mukeja tms. Kävittekö jo kasvukontrollissa, missä mitoissa N porskuttelee?
Mitäs muuta? Kaislalle oli yöunoset alkaneet maistumaan ja Hertta-neiti oli alkanut istuskelemaan, hienoa! =)
Me oltiin tänään leluostoksilla, naapurikaupungin Sportiassa lelujen poitsomyynti -40%, jäi sitten rekkoja ja kaivureita ym. satkulla käteen tuleviksi synttäreiksi ja jouluiksi. Meillä on vielä viime keväänä savuvahinkoalesta jemmassa Brion junarata ja parit Dublo-paketit, että ei heti lahjavarastot lopu. Mutta pakkohan se on hamstrata, kun halvalla saa.

Löysin mä itselleni Goretex-lenkkarit, nekin lähti ihan ylihalvalla, alle kolmenkympin. Mutta nyt kelpaa jo vähän shoppailla, kun on taas palkkalistoilla, vaikka "laiskottelenkin".
Mä olen taas kukkunut aamuviidestä, joten menen poitsun viereen. Tsau!