Tahkoojaplussat 69

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gissa

Vieras
Mimmu: 29.10.2005 Venla, 53 cm, 3670 g
Kirppu: (esikoinen poika -97) 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g ja 1.7.2007, Anna-Sofia 51 cm, 4475g
Hilla: 20.8.2005 Nea, 50cm 3390g
Riinuska: 7.1.2006 Juska, 50cm 3260g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g ja 26.7.2007, Kaisla 50 cm, 3355 g
Julia: 30.5.2006 Ilona, 49cm 3240g
Nekku: 30.6.2006 Lotta, 51 cm, 4165 g
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g.
Mariska: (esikoinen Teemu 12/02) 9.8.2006 Samu, 51 cm, 3100 g
Suvi: 10.2.2007, Elsa 46 cm, 2500 g
Kata: 23.2.2007, Vanessa 53 cm, 4428 g
Murmeli: 23.2.2007, Maija 51 cm, 3650 g
Sandeman: 1.5.2007, Nella 50 cm, 3320g
Hertta: 27.7.2007, Hertta 51 cm, 3680 g

Odottajien la:t:

Aniliini 23.4.2008
Piritta 1.5.2008
Julia 19.5.2008
Nekku 3.7.2008
Keijukainen 7.7.2008
gissa 14.7.2008
Tiitu 12.8.2008

Iltaa! Mä tulin ilmoittautumaan ja aloitanpa samalla uuden ketjunkin.

Sori kovasti, olen yrittänyt tulla ihan päivittäin, mutta aina on jotain muuta. Ei siis mitään hätää :)

Mä olin pääsiäisenä kipeänä, se mun perus tulehdusvaiva ja reilusti kuumetta. Ei ollut kivaa, varsinkin kun en ensin tajunnut mistä johtuu ja tietysti huolestuin. Viime viikon olinkin sitten saikella selän takia. Eipä mitään auttanut, nyt alkaa jo tuntua kahden päivän istumisen jälkeen. Sanoin pomolle, että olisin mielelläni näin, että teen minkä pystyn, enkä haluaisi mitään pitkää saikkuputkea. Vaikutti siltä, että sopii firmallekin, onhan tästäkin apua, että olen muutaman päivän viikossa ainakin. Kivun kyllä kestää, että pakolla pystyisin olemaan, mutta eipä tässä mitään tarvetta olla työn sankari, joten lomailen, kun siltä tuntuu.

Edelliseen liittyen, mulle voisi sopia torstaina paremmin, kun varmaan olen silloin saikkarilla, ei sitten ole ajalla väliä. Kumpi vaan viikko käy!

Pitkästä tauosta johtuen on jäänyt tuo Riinuskan ystävän kova kohtalokin kommentoimatta... Ei ole elämää tehty helpoksi heille, ei tähän sanat edes riitä. Varmasti oma onni korostuu, kun tuollaista lähipiirissä tapahtuu. Tsemppiä ystävän tukemiseen.
Mä näin tutun, joilla vähän alle vuoden ikäinen lapsi ja ihan perus kuulumisia kysellessäni kertoi, että lapsella diagnosoitu kehityshäiriö. En viitsi sen harvinaisuudesta johtuen kertoa enempää, mutta kovasti surettaa heidän puolesta ja aika sanattomaksi sekin veti. Mitä siihenkin osaisi sanoa. Lisäksi tuntuu, että kaikki p***a kaatuu tiettyjen ihmisten niskaan, varsinkin sillä isällä on ollut itsellä aika vaikea elämä, lisäksi pariskunnalla lapsettomuutta ja rypäleraskautta jne jne. Ei ole reilua ei :(

Siitä sujuvasti Nasupille tuplaonnittelut ja tervetuloa tänne puolelle :) Mahtavan jännää aikaa, voi sentään :)

Mä kommentoin nyt tosi huonosti teidän juttuja, kun tässä ollut niin pitkä väli. Luin kyllä kaikki, mutta en mä enää muista mitä piti kommentoida... sori.

Mä maalasin Sisun huoneen viime viikolla ja nyt se odottelee vielä miehen listoitusintoa. Yksi ihan tavallinen lipasto vasta ostettuna, muut huonekalut sitten myöhemmin. Vähän otti koville tuo maalaaminen, sen verran on kuitenkin raskas olo, mutta olenkin nyt superhyvällä fiiliksellä siitä, että todella sain sen tehtyä. Väri on kai jotain vaaleanlilan tyylistä, aika sellainen vauva, mutta ihan tyylikäs sävy kuitenkin. Halusin tarkoituksella vauvamaisen, tehdään sitten naapurihuoneesta reippaan leikki-ikäisen värinen, kun sen aika on. Niin ja värivalinta käy molemmille, jos kuitenkin väärä diagnoosi sukupuolesta :)
Ekat vaatteet sorruin ostamaan viime viikolla, ei vaan pystynyt enää hillitsemään :) Lindexissä on ihan ylisöpöjä sellaisia eläinkuoseja ja löytyi myös aika unisexejä versioita ja ihanan retroja. Voi sentään, mä en päässyt millään ulos sieltä :)
Nyt yritän hillitä itseäni ja menen sitten juhannuksen jälkeen alennusmyynnistä ostamaan jotain, noita lastenvaatteita taitaa löytyä ihan kivasti?

Joko Tiitu ja Keiju olette ostaneet jotain??
Mun piti kysyä noista liikkeistäkin, että miten kovin ja usein teillä potkitaan? Mulla tuntuu vaihtelevan hirveästi, välillä monottaa oikein kunnolla, mutta toisinaan on kovin rauhallista. Vieläkään ei tunnut läheskään kaikki liikkeet vatsan päältä, miesparka.

Pitää kai lopettaa, juttua tuntuu tulevan, mutta tästä tulee ihan liian pitkä. Niin 17.4. kävisi mulle ainakin hyvin!

Hyvä Gissa, kun ilmoittauduit. Harmi tuota selkääsi, mutta mukavaa, jos töissä suhtautuvat saikkuiluun positiivisesti.

Mulle sopii näillä näkymin 17.4. Turussa.

Ai niin ja munkin puolesta onnittelut ja tervetuloa vielä Nasupille!

Päälimmäisenä mielessä viikonloppuna oli Nekku. Kerrot sitten joskus s-postissa jos siltä tuntuu.

Katalle tsemppiä, laitoin s-postia sulle.

En nyt muuta jaksa, väsyttää. Öitä.

No hyvä, että gissa ilmoittautui! Mä taas yllättäen ekana.

Stella, ihan_mielettömän_upean näköinen teidän mökki! Wau. Uskomatonta, että olette saaneet senkin pytingin pystyyn ja olette vielä täysissä tolkuissanne. Kyllä kelpaa.

Myös Sisun huone kuulosti hinolta. Hih, mulle ainaisessa tilanpuutteessa kärvistelevälle kuulostaa uskomattoman luksukselta, että sitten vain siirrätte viereiseen huoneeseen, kun hempeä väri kaipaa päivittämistä. ;-)

Selkäkipu on ankea. Mutta kiva, että sait sovittua töissä noin. Olisikin varmaan hullua sairaslomailla ä-lomaan asti, jos kerran joskus on vielä työkuntoakin.

Mäkin voisin ostaa jonkun vaatteen tälle tulokkaalle. Josko se sitten konkretisoisi enemmän sitä, että joku meille heinäkuussa muuttaa??? ;-)

Huomenta, nyt olen heti kärppänä paikalla taas :) Olin muuten eilen töissä seiskaan, voi miten reipasta. Hyvä tehdä, kun iski fiilis. Kiva työkaverille, että saa tehtyä noita rästejä pois, ei jää sitten muille.

Nekku on ollut munkin mielessä, eilen unohdin mainita. Ehkä tuo on jonkinlainen pysäkki, josta voi sitten hiljalleen jatkaa eteenpäin, haluan ainakin uskoa niin. Jaksamista myös tulevaan.
Katan meilin luin vasta äsken, voi kurjuus. Oikea asenne sulla tuntuu olevan, hyvä niin. Varmasti tilanne ratkeaa vielä parhain päin, tsemppiä!

Apua, mä missaan kohta kahvitauon :)

Moikka! Pikaisesti ennen leikkikamujen visiittiä..

Huojentavaa kuulla gissasta! :)

Kiitokset Stellalle ihanista mökkikuvista, kerrassaan HIENO!! =) Pesuhuoneen kaakelit erityisest olivat mun mieleen, pidän justiinsa tuosta harmaan sävystä ja ajatonkin on.

Mulle myös sopii se 17.4. tapaamispäiväksi, pienellä varauksella tietysti, kun se tosiaan on aika lähellä laskettua aikaa. Mutta jos vointi ok, niin tietysti tullaan.

Ääk, tuossa auringonpaisteessa ei taida olla kuin yksi vika: todella likaiset ikkunat heittävät kärpäsenpeet, pölyt ja muut liat silmille. Vai oiskohan se vika pesijän laiskuudessa, eikä kuitenkaan siinä paisteessa.. :) Aurinkoa päiväänne!

Heips,

Huh, gissakin ilmoittautui:) Harmi nuo selkäkivut, toivottavasti hellittävät edes välillä. Ja tosiaan sitten vaan saikkua tarpeen mukaan. Kivalta kuulostaa Sisun huonevalmistelut. Lindexin vauvan vaatteet ovat munkin lemppareita:) Vaatteita on kieltämättä tullut jo hankittua. Sitten olen saanut siskon lapsen kierrätettyjä lisäksi ja äitinikin on ostanut jo melkoisen pinkan. Muuten on pinnasänky valmiina, sekin saatiin kierrätettynä.

Mullakin ne liikkeet tuntuu tosi vaihtelevasti. Eniten ehkä kuitenkin aamuisin ja iltaisin, päivällä on usein rauhallisempaa (tai sitten en huomaa niin helposti, kun paiskin töitä;))

Ah, mitähän muuta piti kommentoida, enpä muista, kun jäivät edelliseen ketjuun. Sandemanin loma ainaskin kuulosti mukavalta, tervetuloa takaisin.

Nasuppi voisi myös päivittää itsensä ja lasketun ajan listaan:)

Koin tuossa viikonloppuna aika pelottavan hetken, mulla alkoi mennä tunto toisesta kädestä, ekaksi luulin, että se on vaan puutunut, mutta ei mennyt ohi ja levisi vaan laajemmalle aluelle. Sitten siirtyi huuliin se tunnottomuus. Olin yksin kotona ja aivan paniikissa, että nyt tuli halvaus tai jotain ja mihin tästä pitää lähteä. Soittelin sitten äitiyspolille, sanoivat ensin, että ei ole soittoaika, mutta kuulivat varmaan, että olen ihan hädässä ja yhdistivät lekurille. Hän totesi, että jos ei ole hengenahdistusta, niin ei ole mitään hätää ja kuulostaa normaalilta. Kuulemma raskausaikana kohtu painaa eri kohtia niin, että tuollaisia voi tulla. Käski ottamaan rauhallisesti ja jos ei mene ohi, niin sitten tarkistuttamaan tilanne. Puhelun jälkeen tunto alkoikin pikkuhiljaa palautua, huh. En kyllä ikinä ole pelästynyt noin paljon. Toivottavasti ei ala tulla useammin, onko muilla ollut vastaavaa?

Nyt töiden pariin taas...

Mimmu: 29.10.2005 Venla, 53 cm, 3670 g
Kirppu: (esikoinen poika -97) 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g ja 1.7.2007, Anna-Sofia 51 cm, 4475g
Hilla: 20.8.2005 Nea, 50cm 3390g
Riinuska: 7.1.2006 Juska, 50cm 3260g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g ja 26.7.2007, Kaisla 50 cm, 3355 g
Julia: 30.5.2006 Ilona, 49cm 3240g
Nekku: 30.6.2006 Lotta, 51 cm, 4165 g
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g.
Mariska: (esikoinen Teemu 12/02) 9.8.2006 Samu, 51 cm, 3100 g
Suvi: 10.2.2007, Elsa 46 cm, 2500 g
Kata: 23.2.2007, Vanessa 53 cm, 4428 g
Murmeli: 23.2.2007, Maija 51 cm, 3650 g
Sandeman: 1.5.2007, Nella 50 cm, 3320g
Hertta: 27.7.2007, Hertta 51 cm, 3680 g

Odottajien la:t:

Aniliini 23.4.2008
Piritta 1.5.2008
Julia 19.5.2008
Nekku 3.7.2008
Keijukainen 7.7.2008
gissa 14.7.2008
Tiitu 12.8.2008
Nasuppi 28.10.2008

Dodiin, päivitin itseni listaan, kiitos Tiitulle patistuksesta :)

Huihui Tiitu, kylläpä kuulosti pelottavalta! Mäkin olisin varmasti ollut ihan paniikissa. Kaikkea se raskaus voi teettää, eipä uskoisi. Onneksi soitit lääkäriin. Ja onneksi ei ollut mitään pahempaa.

Kiva kuulla gissastakin pitkästä aikaa. Mäkin olin jo huolissani, kun olit niin pitkään hiljaisuudessa. Hienoa, että kaikki on hyvin, paitsi tuo selkäkipu on tietty kurja.

Mua vaivaa unettomuus. Oliko teillä alkuraskaudessa sellaisia ongelmia? Kyllä mä päivisin voisin nukkua, mutta öisin en saa unta vaikka mikä olisi. Viime yönäkin nukuin vain pari tuntia pätkissä. Nyt on tosi horrori olo, ihan kuin olisi krapulassa. Yök. Ehkä ajatukset vaan laukkaa öisin liikaa, tietysti raskauteen liittyviä juttuja. Mitkäpä ajatukset eivät liittyisi raskauteen ;)

Aurinkoista päivää kaikille (teillä ilmeisesti siellä paistaa aurinko, voi kateus)! Terveiset täältä vesisateesta...

Niin tosiaan, Stella mökkiä munkin piti kehua. Tosi kivalta näyttää, sopivassa suhteessa mökkimäisyyttä ja mukavuuksia :) Kyllä siellä kelpaa viettää aikaa.

Mua ahdistaa, kun päätettiin olla laskematta venettä osaksi siksi, että vauva syntyy ihan keskellä kesää ja vähän enemmän siksi, että kotona niin tuhottomasti hommia, joita voi tehdä vain kesällä. Terassia, keskeneräistä julkisivua jne. Rahat ei vaan taida riittää kaikkeen, kun mieskin vaihtoi palkansaajaksi. Nyt alkaa siis tutut laskemaan veneitään ja me kärsitään :)

Kuulostaa kyllä tosi pelottavalta tuo Tiitun puutumisjuttu, voi apua. Hyvä, että meni suht nopeasti ohi. Se on positiivista, että sait kuitenkin palvelua, eikä tarvinnut yksin murehtia.
Mä vedin myös pienet paniikit siitä mun kuumeesta, kun mulla ei ensin ollut mitään muuta, enkä yhtään tiennyt mistä johtuu. Kuumetta kuitenkin melkein 39 ja mitään selvää syytä ei ollut. Siinä sitten ehti moni vaihtoehto pyöriä mielessä... onneksi seuraavana aamuna oli tutut oireet ja syy selvisi sitä kautta.

Hyvä etten ole ihan ainoana ostanut jotain :) Me saatiin myös kummipojalta muutamia vaatteita, paras oli se puku, en tiedä miksi sanotaan, mutta voi vaunuissa pitää :) Tyhmä minä :) Niin, kun en siis ota pakkausta ja se on kai aika tarpeellinen sitten syksystä eteenpäin. Anoppi myös ostellut jonkun verran, niitä en olekaan vielä nähnyt. Äidin kanssa käytiin henkassa ja ostin niin käsittämättömän pienen lakin, että mies oli ihan kyynelissä kun näytin sitä :)

Niin, äidit, kertokaahan, että mitä kokoa kannattaa ostaa enemmän, vai onko vaan ihan lapsikohtainen. Itse ajattelin, että jos 62 ja 68 koot menisi sitten jo hetken pidempään, vai olenko ihan hakoteillä??

Heippa!
Täällä ainakin paistaa aurinko, aivan mahtis ilma! (misäs päin Nasuppi asustatkaan, jos saa udella?) Koiran kanssa paineltiin pitkin metsäpolkuja ja nautittiin.

Nekku oli myös mun mielessä, on se rankkaa.

Mulla on ensi lauantaina sen pikku tytön hautajaiset. Voitte varmaan kuvitella fiilikset asian suhteen. Mun ei tarvi kun ajatella sitä pienen pientä arkkkua niin itku tulee..

Iloisempiin asioihin. Keijun kanssa alustavasti puhuttiin, että menisin heille kyläilemään vapun jälkeisenä lauantaina. Olisi kivaa nähdä mahdollisimman montaa teistä vaikka silloin lauantai- iltana jossain hyvän ruuan merkeissä. Laittakaahan allakkaan ylös!

Mä kävin eilen pigmentoimassa mun kulmakarvat. Voi apua kun ne on tummat. Kuulemma viikon kestää parantua, sitten väri onkin pari astetta vaaleampi. Toivossa on hyvä elää. Ja uskottavahan se on ammattilaista.

Mä olisin ainakin pelästynyt ihan kauheasti tuota Tiitun kuvailemaa tunnottomuutta. Ei mulla ollut onneksi mitään tommoista, käsi vaan joka yö puutui kun nukuin kyljelläni. Onneksi kuitenkin normaalia.

Gissa, meidän poitsulla taisi mennä tuo 62cm jonkun aikaa. Mulla oli muutama 50cm ja sitten 56cm, jotka nekin alussa oli aivan liian isoja. Tietty riippuu paljon siitä, minkä kokoinen "jötkäle" sieltä on tulossa :)

Tosi makea mökki Stella teillä, hino! Mäkin tykkäsin harmaasta kaakelista/laatasta ja takasta myös. Huh, näkisittepä meidän mökkiröttelön. No, se onkin ikivanha.

Nyt pitää lähteä tilaamaan hautajaiskukat ennen töihin menoa. Missäs muuten Murmeli on?
Heippa...

Heissan!
Ah, huojentavaa kuulla Gissasta, kiva kun ilmoittauduit! Tosi korkea kuume ollut sulla, onneksi sitten oli tuttu juttu. Mäkin kateena luin teidän monista huoneista koska voisin lainata Aniliinin sanoja työhuoneen räjäyttämisestä. Kyllä me sitten tarvitaan 3 makkaria kun lapsi tarttee oman huoneen eli kämpän vaihto on edessä.Siihen asti voi kyllä nukkua työhuoneessa alkuajan jälkeen, sinne kyllä sänky mahtuu ihan hyvin.

Juu, Riinuskan kanssa tosiaan alustavasti sovittiin tuo vapun jälkeinen lauantai joten laitelkaa jo allakoihin. Tosi kiva kun tulet Riinuska!
Meillä on kans töissä kulmien tatuointi-"buumi" ja voin sanoa mitä olen muilta nähnyt että ne tosiaan vaalenee, joten no worries. Aluks näyttääkin tosi tummilta.

Piritta, me löydettiin tummanharmaat verhot makkariin, sellaista paksua pellavaa ettei tule valo läpi ja on ihan style se väri. Kun on muuten vaaleeta niin ei tee synkäksi huonetta. Musta oli mulle kans nou nou.

Tiitu, ymmärrän kyllä sun kauhistuksen tuosta puutumisesta. Multa tais kysyä neuvolan th jo tokalla käynnillä että onko ollut puutumista käsissä tms. Kuuluu kuulemma asiaan. Onneksi olivat ymmärtäväisiä ja sait jutella lääkärin kanssa ja tietty että vaiva meni pian ohi.

Mäkin ihastelin Stellan mökkiä, tosi luksusta! Harmaa kuuluu täälläkin suosikkeihin kaakeleissa. Nauratti kans oma mökki, joka on siis todellakin mökki, sanan varsinaisessa merkityksessä.

Nekku, tosiaan, taidatte käydä samassa neuvolassa kälyni kanssa. Mä oon kyllä kertonut hälle susta liittyen tiettyihin teitä yhdistäviin asioihin joten voin vaikka s-postilla antaa tarkempia tuntomerkkejä ;)

Vauvanvaatteita löytyy jo kans, sain yhdeltä ystävältäni varsinaisen arsenaalin, ja itse ostin sen samettisen oloasun josta varmaan jo kerroinkin. Ja Nykistä ne NY-kamat.

Liikkeitä tuntuu mulla kans eniten iltaisin kun olen paikalleni. Mieskin välillä ihan ihmettelee kuinka se voikin potkia ja muljua niin lujaa. Sellaiset kuperkeikat tekee ihan kipeää ja se kun potkii kylkiluihin.
Välillä on tosiaan rauhallista ja yleensä aamulla on tosi rauhallinen, heräilee aina vasta joskus puoliltapäivin. Isänsä rytmi..

Tänään oli neuvolalääkäri ja kaikki ok, vauva on jo pää alaspäin, oli ainakin sillä hetkellä (hermostui kyllä kopeloinnista niin että syke nousi 150). Sisätutkimus hänen tekemänään on epämiellyttävä kun on aika kovakourainen, ja esim. sf-mittaa ottaessaan painoi tosi kipeästi häpyluuta pariin otteeseen. Se mitta oli nyt 26 cm eli yläkäyrällä mennään.

Vielä piti kommentoida Nasupille tuota unettomuusasiaa. Mullahan oli raskauden alusta saakka unettomuutta, heräilin pitkin yötä ja nukuin tosi kevyesti. Edelleen jatkuu, yleensä herään kyllä jossain vaiheessa ja hyvinä öinä saan sitten vielä unta uudestaan (onneksi yleensä saan). Se on kyllä kamalaa jos ei nukuta. On tosi hyvä jos ei tartte aamulla lähteä mihinkään vaan voi sitten päivällä lepäillä. Mulla on mennyt töissä ihan pyörrytyksen puolelle jos en ole kunnolla nukkunut ja oon sit joutunu lähtemään kotiin lepäilemään.

Kiitos Keiju vastauksesta! Vähän helpotti, kun on joku toinen, jolla on ollut samanlaisia kokemuksia. Päivisin vain ei olisi aikaa lepäillä, kun pitäisi lukea pääsykokeeseen... Tänään oli pakko ottaa reilut päikkärit, oli niin paha olo.

Riinuska, mäkin olen haaveillut kulmakarvojen pigmentoinnista. Saako tiedustella mitä maksoi? Ottavatko ne kaikki omat karvat pois ja tatuoivat "uudet" tilalle?

Mä en viitsi täällä kertoa sen tarkemmin, missä maassa nyt asutaan, mutta pohjoismaassa ollaan :) Koirista puheenollen, se on täällä ihanaa, että koiria saa pitää vapaana. Tai ainakin niitä pidetään. Meidän toinen koiruus on ihan innoissaan, kun saa juosta vapaana pallon perässä joka päivä. Joskin taitaa suomalaiskoiria vähän oudoksuttaa, kun koko ajan on joku köriläs haistelemassa takapuolta.

Mä kaipaan meidän pimennysverhoja, jotka jätettiin varastoon Suomessa. Hitsit, miksi en ottanut mukaan. Tässä asunnossa on sellaiset säleverhot, jotka eivät todellakaan pimennä tarpeeksi. Ei hyvä unettomalle, varsinkin kun pimeä aika vaan lyhenee. En tiedä edes saako tähän vuokra-asuntoon kiinnittää mitään verhotankoa, kun täällä on jo valmiina nuo säleverhot. On jo vähän ikävä omaa kotia Suomessa.

Joku taisi kysellä, mitä täällä ulkomailla tehdään. Miehen työn perässä muutettiin, mies sai siirron tänne. Ollaan ensi kevääseen saakka, jollei päätetä jäädä pidempään. Synnytän siis täällä. Jänskää.

Voih, mäkin tahtoisin jo vauvanvaatteita ostamaan :)

Keijun neuvolalääkäri kuulosti tosiaan kovakouraiselta, yök. Ikävää, miten jotkut tosiaan ovat sellaisia. Me valittiin koko eilisilta meille sopivaa omalääkäriä, jonka luona sitten ilmeisesti käydään säännöllisesti raskauden edetessä. Toivottavasti valittiin hyvä lääkäri. Sen saa vaihtaa kaksi kertaa vuodessa. En edes tiedä onko täällä np-ultraa yms., kun täällä mennään lääkäriin yleensä vasta raskausviikolla 14. Hieman lisää jännitysmomenttia tähän raskauteen tuo tämä vieraassa maassa oleminen. Äitiyspakkausta koitin netistä selvittää, en usko että täällä on sellaista. Tosi harmi. Senhän voi Suomesta ostaa, mutta aika kalliilta kuulosti, yli 200 €.

Jees poks, nyt takaisin lukemaan!

Nasuppi, yhtenä vinkkinä voisit ostaa yöksi sellaiset (jos sieltä saa, ne on kai jenkkien keksintöjä)silmille laitettavat laput jotka saa pujotettua pään ympäri kuminauhalla. Mua ainakin auttaa lentokoneessa ja autto siellä Nykissä kun meillä oli kans hotlahuoneessa säleverhot jotka ei tarpeeksi pimentäneet ja valvoin yöllä kun oli se aikaerokin. Kesällä oon käyttäny niitä kotonakin kun mä oon tosi herkkä valolle ja meillä on makkari itään, tai siis jonnekin koilliseen.

Niin, ja hei Gissa, Stella ja Aniliini, sovitaan alustavasti tuo 17.4. tai mä tuun siis silloin joka tapauksessa. Ja Sande ja muut ketkä pääsee niin tulkaa ihmeessä!
Sovitaan sit s-postilla tarkempi paikka ja kellonaika.

Tosiaan, varmaan hassu ajatus, että mä vaihdan sitten vauvan huoneesta toiseen, kun kasvaa :) No, koskaanhan sitä ei ole tyytyväinen, mä kaipaisin reilusti lisää säilytystilaa. Ostin sellasia vakuumipusseja, jos sais litisteltyä noita peittoja ja tyynyjä.

Verhojen vuoritus auttaa myös pimennykseen ja sitten voi olla vaaleampaakin kangasta. Tietysti jos haluaa tosi pimeää niin ei auta tuokaan. Mä haluan ettei ole ihan säkkipimeää, tuntuu, että on vaikeampi herätä, jos ei aamuisin yhtään valoa.

Mä ihan unohdin tuota Keijun matkaa kommentoida. Vitsi miten ihania kuvia ja mun kuume ei yhtään laantunut. Ois sinne vaan niin ihan lähteä. Kerran oltiin jo tosi tosi lähellä, kun kaverit meni ja pyysivät mukaan. Soitin lipuista päivän liian myöhään, tarjous oli jo mennyt. En tiedä saisinko miestä mukaan, ehkä pitää joskus mennä vaikka siskon kanssa.
Mä tuossa jo googlettelin, että voiko kaukomatkalle, Thaikku tms lähteä pikkuvauvan kanssa. Kyllä sitä porukka tuntuu harrastavan. Ite ajattelin, että pitää mennä alle vuoden ikäisen kanssa, ettei liikkuisi vielä kovin?? Voi olla että olen ihan hakoteillä, mutta näin järkeilin :) Tai sitten mennään keskenään siinä vaiheessa, kun pystyy jättämään hoitoon, mutta tuleeko sellaista tilannetta kovin pian, joku 2 vkoa on kuitenkin tosi pitkä aika?? Ei sitä varmaan halua niin pitkään erossa olla?

Mulla on nlalääkäri 2 viikon päästä, se onkin ihan eka. Hb oli muuten edellisviikolla taas alle sadan. Nyt olen taas ottanut rautaa tunnollisesti, mutta pitänee vaihtaa tabletteihin tai jotain, kun se pieni pullo maksaa 20 euroa, aika suolainen hinta?

Uskon, että on aika jännää tuo odotus ja synnytys vieraassa maassa. Mun kummipoika on myös syntynyt siellä Nasupin nykyisessä maassa ja muuttivat sinne taas, joten toinen tulee varmaan myös siellä. Mähän voin Nasuppi ottaa sen pakkauksen ja myydä sen sulle tuota normia ostohintaa halvemmalla, jos tosiaan sen haluat :)
Musta on muutenkin aika outoa, että rahallinen arvo on pienempi, kuin pakkauksen todellinen arvo, ei ymmärrä?

Kohta pitäisi lähteä vesijumppaan. Jostain syystä ei huvita yhtään, onneksi on tulossa muitakin, niin en kehtaa jäädä poiskaan :)

No jee, nythän täällä on juttua! Mä tulin (mielestäni!) ansaitulle breikille, olen ollut superaikaansaava tänään.

Verhoista… Me teetettiin vuosi sitten makkariin laskosverhot, joihin ommeltiin taakse pimennyskangas. Toimii loistavasti! Suosittelen siis verhon vuorittamista.

Hui, Tiitun puutuminen kuulosti todella pelottavalta! Ei oo itselle käynyt enkä ole keneltäkään kuullut edes.

Toi vaatteiden kokoasia on kinkkinen. Niitä 50/56 senttisiäkin jonkun verran tosiaan tarvitaan, vaikka äkkiä niistä kasvavatkin ulos. Mä muistelen, että jo ristiäisten aikaan meillä oli osittain käytössä koko 68, joka sitten meni useita kuukausia. 62 taisi olla jotenkin ”välikoko” meillä. L oli aika iso tai siis kasvoi tasaisesti ja nopsaan, esim. siskon lapsi on 5 kk iässä samankokoinen kuin L oli 2 kk iässä, vaikka syntymäpainossa ei suurta eroa ollut. Kovin on lapsikohtaista.

Voih, sitä lohduttomuutta pienen tytön hautajaisissa ei voi käsittää. :´(

Mun äiti on pigmentoinut kulmansa ja olivat tosiaan jokusen hetken tummat, mutta nyt tosi aidon näköiset. En tiedä hinnasta enkä nyppimisestä.

Nasuppi, ei tarvinut ajaa kulmia pois. Toiset kuulemma tekee niin, mutta itse en olisi siihen suostunut. Kulmat ovat paljon pehmeämmän näköisetkin (ja aidomman) kun omat karvat kasvavat siinä päällä. Mäkin haaveilin siitä vuosia kun en tod.lähde mihinkään jos en ole laittanut kulmia. Helpottaa ainakin aamuvuoroon lähtemistä kun ei tarvii meikata. Oli halpa (mun mielestä), 180 tarjouksessa. Kouvolassa kuulemma eräs toinen liike ottaa 500 euroa. Olen kuitenkin näihin tosi tyytyväinen muodon perusteella, kunhan väri vielä haalenee. Hintaa kuuluu 2 käsittelykertaa kun yleensä tarvii parin viikon päästä joitain kohtia vielä korjailla. Semmosen vinkin voin antaa, että kannattaa teettää semmoisella joka tekee pigmentoinnit vuoroin makuullaan ja vuoroin istualtaan. Kulman sijainti voi heittää sentinkin eri asennossa. Mä nousin käsittelyn aikana monta kertaa istumaan ja katsottiin milli milliltä, mennäänkö oikeaan suuntaan. Pigmentointi kestää 2-5 vuotta, riippuen vähän kaikesta. Tulipas sepustus :)

Tuohon verhoasiaan vinkiksi, että mä olen laittanut hätätapauksessa jätesäkin ikkunan eteen yöksi jos ei ole ollut kunnon verhoja. Nimimerkillä en osaa nukkua valoisassa... Että varo vaan Keiju, tulen teille jätesäkkirulla kainalossa :)
Munkin neuvolalääkäri oli tosi kovakourainen (venäläiset lääkärit mun kokemuksen mukaan on yleensä aika ronskeja otteissaan), hirvitti oikein "avata itsensä" sille...

Vielä pari hommaa töissä tehtävänä, sitten kotiin nukkumaan. Öitä.

Yötä! Nyt kyllä vähän ressaa, kun ei uni tule, plääh. Tai nukuin mä 22-01, mutta vessahätähän se herätti. Äh. Vili on nukkunut nyt hyvin ja minäkin ainakin 3 yötä vain tunnin valvomisella. Nyt olen sisustanut kodin uuteen uskoon eli pyörinyt sängyssä pari tuntia, kun ensin lukaisin Kotivinkkiä tunnin verran. Kun vaan saisi muutakin kuin kuvitelmissaan jotain täällä aikaiseksi..
Verhoasiaakin tuli pohdituksi! :)

Nasupillekin tsemit valvomiseen, kurjaa kun on alkanut jo noin varhaisessa vaiheessa. Tai saattaahan hyvinkin olla, että keskiraskauden nukut kuin tukki.
Mun yhdellä kamulla on muuten vajaan vuoden ikäiset kaksospojat, ovat kyllä tosi hauskat tapaukset! Ja töitähän riittää, mutta myös kaksinverroin iloa! ;)

Gissan selkäkipuiluihin unohdin heitellä pahoitteluita. Miten saat yöt nukutuksi, siis löydätkö asentoa, vai vaivaako kipu laisinkaan (vielä) öisin?
Mulla on sitäkin vaivaa. Yltyi, kun "lupauksistani" huolimatta pari päivää sitten kävin lenkillä, niin pah, johan ne selkä-ja liitoskivut astuivat taas kuvioihin.

No, narinat sikseen, ei mun tänne pitänyt valittamaan tulla. =)

Tiitun puutuminen oli kyllä varmasti säikäyttävää, mullakaan ei vastaavaa. Ainoastaan huonohko olo iskee nyt loppuvaiheessa, jos makaa selällään, mutta ei mitään tunnottomuuden- tai puutumisentunnetta. Mutta no worries, kun kuuluu kerran asiaan. Se helpottaa mieltä aina, ei tarvitse suotta murehtia.

Niin muuten, ettehän te (lähinnä Keiju) pelkästään mun takia sitä 17. päivää valinneet tapaamispäiväksi, kun sanoin, etten ensi viikolla kaiketi jaksa kahta kertaa Turkuun ajella..? Mä kun en ole satavarma treffaaja, muuten tietysti, mutta synnytysvarauksella! ;)

Kivaa, että Riinuskakin pääsee Hkiin treffeille, mä sanoudun heti irti siitä tapaamisesta, vaikka olisi R tosi kiva nähdä suakin. Ajankohta vaan on vähän turhan heikko Hesan matkustelulle. :)

Kaislan nukkumisista piti kysymäni.. Nukkuu siis omassa sängyssään, heräileekö vielä öisin ja jatkaako uniaan siellä sen jälkeen? Oletko siis saanut itsekin kunnolla nukutuksi, Stella?

Mulla ei ole kovakouraisesta tutkimuksesta kokemusta muuta kuin yhdestä kerrasta ja sekin oli raskausmyrkytyskontrolli (jota ei siis ollut) polilla viikolla 40+, tahallaan vähän yritti "runnoa", että lähtisi synnytys käyntiin. Eipä auttanut.

Nekulta on pitänyt kysäistä Lotan Crocseista. Ilmeisemminkin pysyvät hyvin jalassa? Ostitko aidot vai reissulta vasta? Mietin jo kesää, sandaalit vai crocsit?

Piritta, sä kun olet monta kertaa maininnut Masan tavaroiden heittelystä, niin minkä sorttista se teillä on? Heittääkö huvikseen vai kiukuissaan vai muuten vain uhmalla? Meillä Vili edelleen tekee sitä, että kun saa käsiinsä jonkun kielletyn tavaran, niin jos astun askelenkaan kohti, niin jo lentää seiniä päin. Muistaa kyllä puuteriepisodin (en ole hankkinut uutta:), mutta heittämishetkellä ei ehdi ajatella. Nyt kun meillä oli mun ystävä puolivuotiaansa kanssa, Vili sai mielettömän heittelyhepulin, muuttui siis ihan pikkuapinaksi ja kaikki olisi lentänyt, ellen olisi kiinni pitänyt. Ei siis kiukunnut yhtään, mutta jonkun spektaakkelin halusi saada aikaan. Myös pyykit saavat kyytiä, olivat sitten viikattuja tai vastapoimittuja naurulta, niitä olisi kiva lennättää. Ärr, meinaa hermo mennä, kun heittely ei lopu. Ruokapöydässä on kyllä nätisti.

Muuten on kyllä veikeä tapaus, puhua pajattaa minkä ehtii, tulee jo pitkähköjäkin lauseita, neljä-viisikin sanaa peräjälkeen. Ja pääasiassa on iloinen, joskus on tietty känkkäränkkä-päiviä. Toruttaessa pyytää heti saada silittää, eli vaatii heti, että kumarrumme puoleensa, jotta saa silittää poskea anteeksipyynnöksi. Unohtaa kyllä katumuksensa hetkessä.. :)

Äsken kuului makkarista hätääntynyt äitii, sänkyyn!-huuto, ilman itkua kylläkin. Nukahti heti, kun menin omaan sänkyyni makoilemaan. Mutisi vain unissaan hetken päästä, iskä, iskä.. Mahtaa ikävöidä, kun mies on ollut pari vrk:tta työreissulla. Tai eilen meillä oli iskä-treffit naapurikaupungissa, kun oli ohikulkumatkalla. Kiirettä pukkaa. Jännittää vaan, että jos mies onkin jossain Kuusamossa, kun mä synnytän. Sieltä ei sitten ihan hetkessä ajeta tänne. Mummi ja mummu ovat kyllä käytettävissä Vilin vahtijoiksi, kunnes mies on maisemissa, mutta olisihan se kiva, että hän näkisi toisenkin lapsensa ihan tuoreeltaan, vaikkei itse tapahtumaan osallistukaan.

No, nyt alkaa tulla jo nälkäkin, leipää napaan ja sänkyyn!

Huomenta! Mies on Pariisissa työmatkalla ja mä tulin aikaisin töihin, jotta voin lähteä aikaisin kotiin:)

Voi teitä unettomia. Nasupille lohdutukseksi, että mullakin on nyt ollut välillä kausia, että nukun huonommin, mutta sitten taas tulee hyviäkin kausia. Toivottavasti et myöskään ihan koko raskausaikaa kärsi unettomuudesta. Ei-raskaana olin tosi hyväuninen, joten nyt parikin huonoa yötä tuntuu kyllä heti olossa. Toivottavasti Aniliinikin saa kuitenkin tarpeeksi lepoa.

Auts tuota Keijun neuvolalääkäriä:( Mulla onkin eka lekuri vasta tämän kuun lopussa, saas nähdä millainen tapaus on. Terkka kyllä sanoi, että on pidetty lääkäri. Skippasin kokonaan ekan lääkärin, kun klinikalla oli tutkittu kaikki varhaisultrassa.

Olisipa munkin neuvolatätsy maininnut, että puutumiset ovat normaaleja, en ehkä olisi vetänyt niin hirveitä paniikkeja:) Ja tosiaan, en itsekään ollut kuullut, että kellään olisi ollut, niin tietty eka ajatus oli, että nyt on jotain vakavaa. Se oli kyllä tosi outo tunne, ei liittynyt mitenkään esim. huonoon asentoon, vaan ihan kesken kaiken vaan lähti tunto.

Nyt töiden kimppuun, mukavaa torstaita kaikille!

Huomenta!

Meidän pirpana on taas kipeänä, ollut tämän viikon flunssassa, ja eilen oli kyllä melko raskas päivä..nyt vasta heräilee yöunilta (klo 9!!!), joten sairas täytyy olla. Ei oikein tunnu Panadol laskevan kuumetta, vaikka oon sitä laittanut kolme kertaa päivässä. Tehoaiskohan Burana paremmin?

Noista vauvan vaatteista, mä käytin kyllä kauan 62 cm vaatteita, ja oli mulla 56 cm vaatteitakin jonkun verran. Muistan että kun V syntyi helmikuussa, niin kesällä käytin kyllä 62 senttisiä. Vanessakin oli iso syntyessään, mutta kasvuvauhti vissiin siitä sitten hidastui. Nythän meidän pitää mennä kasvukontrolliin ennen vappua, kun pituus laskenut edelleen. Mutta nää kasvuthan menee eri tahtia aina kaikilla.

Mulla oli unettomuutta raskauden loppupuolella, sellaista että valvoin aina pitkälle yli puolen yön. Vielä töissä ollessa se oli rankkaa, ja olin välillä saikulla että sain nukkua. Musta on ihan ok hakea sairaslomaa välillä, jos yöt menee valvoessa. Uni on kumminkin tärkeää. Ostin muuten minäkin eilen pimennysverhot makkariin, lähinnä Vanessaa ajattelin.

Vanessa kävelee ihan suvereenesti nyt, kohta varmaan juoksee. Ulkona on vaan tosi varovainen, kun inhoaa pyllähdyksiä. Lempihuvia siellä on omien rattaiden työntelyä edestakaisin.

Aniliinin mies joutuu kyllä olemaan paljon poissa kotoa. Ainakaan ette pääse kyllästymään toisiinne!

Kiitos muuten kaikille ihanista meileistä. Tuli hyvä mieli!

tervehdys!
Voi Aniliini sun yötä :( Mullakin meni pari tuntia taas pyöriessä ja tuun sitten vähän myöhemmin töihin jos en jaksa seiskalta nousta. Onneksi se on mahdollista, kuten sekin että pääsee pötköttään kesken työpäivän jos tulee heikko olo. Jos olisin jossain asiakaspalvelutyössä, joutuisin varmaan ottamaan saikkua välillä.

Aniliini, mulle käy tuo 17.päivä siinä missä muutkin joten ei hätää :) Toivottavasti jaksat/pystyt vielä tulla paikalle!

Kata, kiva kun jaksat kirjoitella tännekin! Kurja Vanessan flunssa.

Gissa, mä voin vastata ystäväni puolesta joka on reissannut pienen lapsen kanssa ja mitä hän on mulle kertonut. Ekan kerran olivat reissussa kun lapsi oli just vuoden ja sanoi että se on ehkä pahin ajankohta hänen mielestään ;) Oli just oppinut kävelemään ja meni suuna päänä joka paikkaan ja kaikki suuhun tupakantumppeja myöten. Nyt olivat uudestaan kun lapsi oli 2,5 v ja sanoi että tosi hyvä ikä kun on jo vähän järkeä päässä, ymmärtää puhetta ja pysyy jopa välillä paikallaan ;)

Me meinataan kyllä olla niin "kamalia" vanhempia että jätetään lapsi mummille hoitoon ja karataan reissuun kaksinkin. Ehkä 2 viikkoa on tosiaan aika pitkä aika olla erossa että pitkälle reissulla on sitten hyvä ottaa lapsi mukaan.
Mummi alias mun anoppi odottaa muutenkin kovasti ensimmäistä lapsenlastaan ja sitä että tutustuvat kunnolla, myös kahdenkesken. Meidän pyrkimyksenä on että tällä lapsella olisi mahdollisimman laaja piiri hyvin läheisiä ihmisiä ympärillään, uskomme että tulee onnellinen siten :)

Tiitu, mitenkäs sun nivuskivut, joko ovat helpottaneet? Mulla tuntuu välillä sellasta terävää vihlontaa nivusissa ja alavatsaa supistaa jos kävelee reippaasti, muuten olo on hyvä. Paitsi että eilen lekurissa selvisi virtsis :( Aloitin kuurin sitten eilen illalla.

Se mun nla-lääkäri on siitä vähän outo että on tosi empaattinen ja mukava (ja siis ihan suomalainen :) mutta sitten jostain syystä noissa tutkimuksissa kovakourainen. Ehkä kun on mies niin ei osaa oikein arvioida miltä toi sisätutkimus tuntuu?

Mukavaa aurinkoista päivää, nyt on jo torstai. Ja huomenna perjantai, jee jee!!

Heipä!
Kata, mustakin olis kiva kuulla sun kuulumiset!

Voi miten Aniliini olet jo lähellä synnytystä! Ja tosi harmillista, että Vili nukkuu huonosti edelleen! Meillä yöt menevät vaihtelevasti. Joskus nukutaan läpi yön (useimmiten), mutta sitten on taas niitä hirmu tiheään heräämisiä ja kiehnäämistä.

Meillä hommattiin myös pimennysverho makkariin. Ja kyllä auttaa ainakin tytön iltanukahtamiseen!

Elsa myöskin kävelee jo, tosin vielä meno on vähän hataraa, mutta siitä se lähtee. Kesällä kipittää varmasti jo tosi vauhdilla.

Nopea pyörähdys taas, mutta ainakin ilmoittauduin! :)

Voi yökyöpeleitä! Mä kyllä nukuin hyvin, mutta aamu alkoi jo varhain, kun klo 5.50, kun saatiin viereemme innosta puhkuva, taukoamatta höpöttävä pörröpää…

Ansku, ostin tosiaan vain kopio-crocsit reissusta. Vaikuttavat ihan hyviltä nekin ja pysyvät hyvin jalassa sen lenksun ansiosta. L oli niistä itse aivan haltioissaan. Jos ovat kesään mennessä jääneet pieneksi, ostan aidot tilalle. En taida ostaa lainkaan sellaisia perinteisiä sandaaleja, koska ovat niin hinnoissaankin. Jotkut tennarit tai muut kivat kyllä.

Voih, istuin tänään aamulla töihin lähtiessä 10 minuuttia eteisessä takki päällä ja Lotta sylissä. Oikein rutisti mua kaulasta ja halusi vain olla siinä siliteltävänä. Tuntui, että kaikki kiireet kaikkosivat sillä hetkellä. Tärkeitä hetkiä.

Ihana tapa Vilkulla pyytää anteeksi, sydän sulaa epäilemättä hetkessä! L ei muuten heittele erityisesti mitään. Heittäytyy korkeintaan itse lattialle ja huutaa EIIIIIII. Pyykkikoria purkaa kyllä tehokkaasti ja tunkee vaatteita pesukoneeseen(kin) pikku apulaisena… Pitää aina tarkistaa, ettei valkopyykin joukkoon jää hänen jäljiltään jotain värikästä. Jotenkin liikuttavaa, kun on pk:ssa oppinut niin nätisti pyytämään asioita tyyliin ”saisinko maitoa”. Ennen sanoi vain, että ”lisää” ja ojensi mukinsa.

Kata, mulle sanoi lääkäri viimeksi, että kuumeen laskemiseen parasetamolin pitäisi olla ibuprofeenia tehokkaampaa. Tiedä sitten.

Mä muuten toivon, että päästäisiin miehen kanssa vielä kahdestaan edes Tallinnan reissulle ennen tämän seuraavan syntymää.

Nyt syömään.