Tahkoojaplussat 87

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gissa ejk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gissa ejk

Vieras
Tahkoojaplussat 87

Mimmu: 29.10.2005 Venla, 53 cm, 3670 g
Kirppu: (esikoinen poika -97) 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g ja 1.7.2007, Anna-Sofia 51 cm, 4475g
Hilla: 20.8.2005 Nea, 50cm 3390g
Riinuska: 7.1.2006 Juska, 50cm 3260g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g ja 26.7.2007, Kaisla 50 cm, 3355 g
Julia: 30.5.2006 Ilona, 49cm 3240g ja 16.5.08, Hertta 48cm, 3470g.
Nekku: 30.6.2006 Lotta, 51 cm, 4165 g ja 28.6.2008 Elli
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g ja 27.4.2008, Anna, 50 cm, 3600 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g. 30.4.2008 Silja, 51 cm, 3540 g.
Mariska: (esikoinen Teemu 12/02) 9.8.2006 Samu, 51 cm, 3100 g
Suvi: 10.2.2007, Elsa 46 cm, 2500 g
Kata: 23.2.2007, Vanessa 53 cm, 4428 g
Murmeli: 23.2.2007, Maija 51 cm, 3650 g
Sandeman: 1.5.2007, Nella 50 cm, 3320g
Hertta: 27.7.2007, Hertta 51 cm, 3680 g
Keijukainen: 10.7.2008, Mai 51 cm, 3740 g
gissa: 19.7.2008, Leo 50 cm, 3080 g
Tiitu: 11.8.2008, Linus 51 cm, 3880 g
Nasuppi: 20.9.2008 tyttö ja poika

Odottajien la:t:
Sanelma 5.3.2009
Molly 14.4.2009
Hertta 4.7.2009
Manna 7.7.2009
Mimmu 9.7.2009
Riinuska 16.7.2009

Gissa, oisitko oikeasti niin ihana, että myisit mulle pari lippua? Se olisi mahtavaa, niin tulisi onnellinen päätös tällekin purnaukselle :D. Laitetaan asiasta sähköpostia.

No wau, Gissalla on sitten ihan liikaa noita Madonnan lippuja! Johan nyt =) Mutta hyvä Stellalle - kyllä sä nainen vain olet ne ansainnut. Mua ei henkoht juurikaan kiinnosta ko. konsertti, M:n nykytuotanto ei iske, eikä naisen lookkikaan oikein...Ihan järkyttävän laiha ja sellainen wanna-be-ikinuori. Sori fanit ;-) Se väenpaljous on myös aika hui hui, olen joskus ollut Metallican keikalla, eikä sieltä väkijoukon keskeltä nähnyt oikein mitään. Mutta silti, hinoa, että isoja artisteja saadaan meitien maahan.

Jee hyvähyvä, että pottailu alkaa kiinnostaa Nellaakin. Muumit tosiaan rokkaa =) M on jotenkin mennyt kipsiin mummilassa, eikä uskalla/halua/viitsi pottailla.

Voi ankeus Stella teidän sairastupaa. Toivotaan, että pikkuiset tulee pian terveeksi. On kyllä aikamoinen epidemia ollut liikkeellä koko maassa. Kaverin mies makaa sairaalassa tutkimuksissa, kun on kuumeillut 2 vkoa ja kärsinyt päänsärystä, eikä selitystä löydy. Kamalaa.

Ansku, A ei varsinaisesti yritä liikkeelle, koska pääsee pepullaan aika hyvin etenemään. Tosin kitisee herkästi, jos lähellä olevat tavarat/lelut on jo käyty läpi. On samalla tavoin varovainen, kuten veljensä aikanaan. Viihtyy, jos veli on vieressä MUTTA tosi nice, kun Matsku vetää toista kuonoaan tämän tästä. Ihan vain huvikseen.

Vitsi miten hyvin sitä nukkuukin, kun on lähes koko pvän ulkona! Anna nukkui 21-07 ja jatkoi vielä ysiin, Matskua piti potkia hereille ysin aikaan. Aah, ihan luksusta.

Missä leidit luurailee? Vieläkö Nekku on reissussa? Juliasta ois niin kiva kuulla. Onkohan hän FB:ssa...? Mitäs Katalle, Suville...Tulkaahan joskus kertomaan kuulumisia, jos käytte sivuilla.

Pitänee kuoriutua kalsareista, kun systeri tulee pian kylään. Vi hörs.

Heipsan,

Jee, mahtavaa, että Stella saa Madonnan liput ostettua gissalta, oot tosiaan tosi ihana gissa:) Itse sain liput netistä, hermot meinas kyllä mennä mullakin, monta kertaa järjestelmä kaatui, kun olin maksamassa. Puhelimellakin pääsin "läpi" kaksi kertaa, mutta huhhuh, keskustelin muiden jonottajien kanssa, käsittämätön moka! Sitten sain kuin saikin yhdessä välissä tilauksen sivujen kautta läpi. Surkea palvelu kyllä tosiaan. Mutta toisaalta, ei kai sitä kapasiteettia riitä, kun oli niin käsittämätön volyymi.

Stellan perheelle pikaista paranemista!

Aniliinille peukut pystyssä, että tarjouksenne siitä talosta menee läpi!

Mitäs vielä, unohtui taas kaikki jutut, kun jäivät toiseen ketjuun... Ai niin, mulla on vähän sama kuin Aniliinilla, että en tohtisi lähteä matkalle yksin, jotenkin en viihtyisi. Olen kyllä matkustanut yksin esim. Belgiaan, lento menee vielä, mutta siellä oli sitten ystävä vastassa, jonka kanssa vietin koko loman.

Vau, Mailla ja Leolla on jo hampaita. Meidän poitsulla ei vielä tietoakaan, kalju hampaaton mies;)

Käsittämättömän nopeasti aika on mennyt, L täyttää huomenna puoli vuotta! Teen pienen kakun, miehen vanhemmat tulevat kakkukaffelle. Tänään mies hakee sen Tripptrapp-tuolin, pääsee poitsu vihdoin oikean pöydän ääreen. Päädyttiin ostamaan se Stockalta, kun sieltä sai helmikuun kantisseteleillä 50 egeä alennusta siitä.

Meillä on yöt parantuneet huomattavasti, poitsu herää vasta n. klo 5-6 ekan kerran syömään, nukkumaan menee klo 20. Joskus saattaa huudella siinä kolmen maissa, mutta taputtelu riittää vielä siinä vaiheessa. Ja koputetaan taas sitä puuta...

Me varattiin matka tuohon huhtikuun alkuun, jee. Mennään tuttujen luo kaupunkilomalle (Euroopassa pysytään). Laitan tarkempaa tietoa teille maililla jossain vaiheessa samalla, kun voisin laittaa muutaman kuvan...

Nyt kakkua vääntämään, adios!

olenpa mä nyt ihana :)
Tiitu, mun siskokin puhui jonkun asiakkaan kanssa puhelimessa, että ihan hallussa homma jne :/ Ties vaikka oisitte jutelleet toisillenne :)

Onnittelut Linukselle!!! Mä hyvistä suunnittelmista huolimatta en saanut aikaiseksi järjestää mitään puolivuotispäiviä, laiskotti. En ole aiemmin huomannutkaan, että Linus on syntynyt meidän vuosipäivänä :)

Laita ihmeessä poitsusta lisää kuvia, edellisistä onkin jo kauan.

Kiva, että Matsku, Anna ja Linus ovat nukkuneet paremmin, toivottavasti jatkuukin. Meillä edellisyö heräämättä ja viime yönä viiden maissa. Saa nyt nähdä mihin se tästä kehittyy.

Tissiä huudellaan, mentävä!

Mihin tää aika katoaa??? Meillä on ollut niin viriilejä päiviä etten oo ehtinyt tänne kuin kurkata. Ihanan paljon juttua ja kaikki sopuisasti yhtenä muhjuna päässä.

Stella, mä olin myös ihan tohjona silloin yhden viikon, kun L oli kipeänä ja käkittiin vain kotona! Eikä mun tarvinnut edes repiä stressiä työasioista. Toivottavasti taudit ovat teillä jo voiton puolella. Saiko Kaislakin sitä spiraa (?) maskin kautta hengitettynä keuhkoputkentulehdukseen?

gissa on kyllä ihana noiden lippujen suhteen! Ystävää autetaan pulassa. ;-D

Meillä Elli on hidas hämäläinen siskoonsa verrattuna. Pääsee jo ryömimällä jotenkuten etenemään ja pyörii akselinsa ympäri ja keikkuu konttausasennossa. Mutta siskonsa seisoi jo tässä iässä (7 kk) ja lähti liikkeelle alle 5-kuisena ja on edelleen mielestäni aika liikunnallinen.

Oi, oi, Sanelmaa me nyt jännätään! Vitsit, kohta teitä on kolme, pikku perhe. Ja tosiaan hieno juttu miehesi työtilanne ja oma hyvä olosi.

Hertta, Lottakin puhuu usein pikku-Hoosta ja muistelee, mitä on hänen kanssaan syöty ja tehty. Ja siis puhuu myös sinusta, kuten myös P:stä, Masasta, Annasta ja Katasta ja Vanesta. Eilen kertoi vieraille, että “Matias ei tykkää jäätelöstä”. Selitti, että M katsoi Muumeja, kun hän söi jäätelöä. Pitää paikkansa.

Hyvä, hyvä Leon kääntymistä ja syömistä! Ellilläkin sujuu jo mallikkaasti, pitäisi vissiin siirtyä 8 kk soseisiin jo vähän etuajassa, kun voisi mennä enemmänkin kuin se pikku purkki.

Jäis muuten multakin maksalaatikko tekemättä! Tykkään kyllä, kuten myös Lotta, mutta se on yksi niistä harvoista ruoista, jotka Saarioisten äidit saa meille tehdä.

Hehee, muumikeksit näyttävät tehoavan kaikkiin lapsiin! Ovat ehkä parasta, mitä L tietää.

Lapsilla on kyllä kummallisia unikavereita, esim. se Leon DVD ja Masan taannoinen mailaepisodi. Hehee. Ihan muuten intuitiolla heitän, että olisiko noi pahimmat painajaiset enemmän poikien juttu? Kun heillä jyllää mielikuvituksessa kaikki hirviöt ja lohikäärmeet. Mun mieskin taistelee välillä unissaan kaikenmaailman kaksipäisiä liskoja vastaan. Ööh, ei oo ihan mun kaliiberin unia onneksi…

Mä haaveilen tosta retkiluistelusta! Mista sujuvasti antibioottien jälkeiseen vatsantoimintaan… Sama juttu Eltsulla, ei toimi relat ja sontaa piisaa. Shit.

Huiii Sande, aika taiten saa tuolla tosiaan juosta, on meinaan ihan pääkallokeli! Eilinen puistoilu oli suorastaan hurjaa, kun joka paikka oli jäässä.

Ostettiin matkarattaat, ja kyllä on hinot. ;-D Kompromissasin kuosissa (mustat) ja ostettiin Suomesta, saatiin tingittyä. Tuli elvytettyä kotimaata siinä samassa ja hyvä mieli siitä. Niissä on 2 vuoden takuu, joten hoituu sekin sitten tarpeen mukaan helposti.

Meikä täällä vihreänä lukee Leon ja Linuksen unista… Keskimäärin kai kohtalaista ollut meilläkin (pl. muutamat toivottomat yöt ja toooodella aikaiset aamut), mutta pari päivää olen ollut aika hyytynyt. Viimeksi lokakuussa olen nukkunut yli 3 h pätkän eikä toi todellakaan ole mitään jokaöistä herkkua. Tää on niin tätä. Nukkumattomuutta lukuunottamatta jotenkin ihanaa elämää, kuten Herttakin totesi.

Palataan!

Voi, jotenkin tuntuu, että kaikki on niin tyytyväisiä ja seesteisiä, ihanaa. Poislukien sairastelut ja lyhyet yöunet tietysti, huh.

Kyllä sä nyt vaan olet Gissa ihana ystävä :)

Mua periaatteessa kiinnostaisi Madonna, kovastikin, ja olisin varmaan maisemissa. Mutta pieni tyttö silloin maailmassa ja kuten Pirittaakaan ei huvita niin muakaan ei innosta massatapahtumat. Uuh, ihmismäärä ahdistaisi ja se paikka. Mutta on kyllä artistina aina kuulunut kestosuosikkeihin. Laiha lihaksikas looki on tosiaan harmi vaan aika yöks.

Sanelman miehen työtilanteesta myötäiloitsen minäkin! Voiko noin sanoa... Hinoa joka tapauksessa, että näkyy valoa tunnelissa jo näinkin aikaisin kuitenkin, jes. Ja se sun lenkki! Tsiisus nainen! Ootko sä noin hyvässä kunnossa vielä! Musta tuntuu, että mä hengästyn suihkun jälkeen pelkästä ripsivärin laittamisesta.

Mä näin retkiluistelu-valokuvia jonkun kaverin kaverin fb:ssa, kyllä näytti tältä näkökannalta eksoottiselta ja kivalta! Ihanan raikkaita talvipäiviä.

Tosi kiva kuulla Tiitustakin ja onnittelut Linuksen puolivuotispäivänä! Mäkin taidan ottaa kakkupalan täällä töissä L:n kunniaksi, kun sitä jääkaapissa näyttää olevan :) Tuoreita kuvia olisi tosiaan kiva nähdä, ja voi että tulen kateelliseksi Euroopan kaupunkilomasta, mihin tahansa päin suuntaattekaan.

Keijun teksti jäi toiseen ketjuun, jotain piti kommentoida. Ainakin pahoittelut lähisuvun suruun.

Toivottavasti Piritta sun ystävän miehellä ei mitään vakavaa.

Aniliini, mä ainakin liputan funkkistalon tyylin puolesta :) Toivottavasti menee läpi ja ainahan tosiaan sen aidan voi rakentaa jos muuten kaikki miellyttää! Muuttaminen on rankkaa, mutta kun asettunut ja tavarat on paikoillaan (ainakin hetken, hih) niin kyllä tuntuu kivalta, uudelta ja erilaiselta! Mä katselin kans täysikuuta ja mietin teitä :) Meneekö Vili ja Silja siis ihan omiin omiin huoneisiin uudessa talossa jos muutatte, vai yhteiseen omaan huoneeseen kahdestaan? Onko ne nyt nukkunut teidän makkarissa?

Stellalle piti vielä huikata, että ihania kiertoilmaisuja Leolla :)

Mitä Mannan masussa tapahtuu? Onko kaveri ilmoitellut itsestään enempää? Mä en tiedä mistä syystä mulla on nyt jotenkin tullut poikaolo teidän vauvasta... Poikahauvalle "pikkuveli" :)

Sanelma, mitä tuntemuksia sulla on vatsassa tällä hetkellä? Ja muualla? Mietin mitä on odotettavissa. Minusta meidän likka on ollut vähän hiljaisempi parina päivänä. Välillä tullut villikohtauksia kun on oikein kunnolla möyrinyt ja pyllistellyt :) Mutta välissä hiljaista kun nukkuu. Pientä nipistelyä ehkä kans ollut havaittavissa oikealla puolella, mihin siis yleensä potkii. En tiedä, onko se sittenkin nyt enemmän tuolla vasemmalla puolella kun potkut tulee oikeaan kylkeen. Varmaan poikittain siellä jotenkin :)

Heipat! Onpa kyllä tosi ihanaa, että tätä kautta lapsetkin ovat saaneet kavereita, kun pystytte siellä pk-seudulla toisianne treffaamaan niin kätevästi.

Mä en ymmärrä, mistä noi poikien lohikäärme- ym. jutut tulevat, kun Leollakin on selvästi aina mielessä kaikki mielikuvitusörkit. Ei me kotona sellaisia niin käsitellä, mutta ehkä sitten kavereiltaan päiväkodissa oppii juttuja. Ja toisaalta voi olla, että poimii ne "poikamaiset" jutut kaikista tarinoista, lastenohjelmista ja muualta. Leo oli aivan innoissaan Spidermanista, kun sai siihen liittyviä tarroja ja hupparin synttärilahjaksi.

Joo, tosiaan, kiitos vielä Gissalle lipuista. Ei se nyt mikään katastofi olisi ollut, jos emme olisi konserttiin päässeet. Toisaalta ajattelen Madonnasta ja massatapahtumista samoin kuin Piritta. Mutta tähän ehkä liittyy se, että olen menossa konserttiin hyvän ystäväni kanssa, joka on kova fani, ja se on enemmän sellainen meidän yhteinen hauskanpitojuttu. Naistenkeskeiset biletykset kun ovat nykyään niin harvassa. Ja toki se ärsytti, että meni niin paljon aikaa ja hermoja hukkaan lippujen metsästyksessä, vaikka lipunmyyjä lupaili, että homma toimisi.

Ai Matiaskaan ei tykkää jäätelöstä. Leo ei tykkää myöskään, jätski on liian kylmää. Leo on pullapoika :). Ja Muumi-keksit ovat meilläkin suosiossa.

Kaisla ei saanut muuta kuin nestemäistä antibioottia kolmen päivän kuurin. Höyryhengitystä annettiin kylppärissä. Tehtiin oikein kunnon höyryhuone lämmittämällä kiuas ja valuttamalla kuumaa vettä suihkusta. Myös ilmankostuttimesta on ollut apua.

Tänään lapset ovat viimein päiväkodissa. Leo oli kyllä vielä nuhainen, mutta pirteä. Mun sydän heitti taas sata volttia aamulla, kun Leo kaatui niin, että löi päänsä kynnykseen :(. Patti tuli päähän ja kova poru. Meni onneksi nopeasti ohi, mutta noi on niin kauheita hetkiä!

Retkiluistelu kuulostaa tosi mahtavalta, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi kokeilla. Ehkä jonain talvena. Hiihtämisesti haaveilen, mutta sekin on jäänyt tekemättä. Menemme mökille kuun lopussa ja siellä on tarkoitus sivakoida.

Nyt täytyy siirtyä taas hommiin, tämä kirjoittelu tänne tuo aina niin mukavan tuumaustauon :).

Heippa!
Kiitos osanotoista. Hautajaiset ois parin viikon päästä mutta me tuskin Main kanssa mennään. PIentä vauvaa on vähän vaikea saada pysymään hiljaksiin kirkossa ja muistotilaisuudessa..

Onnea Linukselle puolivuotispäivästä ja Leolle kääntymisestä! Leolla tosiaan jo 2 hammas, Mailla vielä se yksi. Tosin Ellilläkin taisi niitä hampaita jo löytyä kans?

Me muuten ostettiin stokken tuoli käytettynä 90 e kaikkine tykötarpeineen, ostettu v. 2007 ja ihan priima paria pientä kolhua lukuunottamatta. Haetaan se tänään mun vanhempien naapurista. Mennään muutenkin viettämään Main kanssa aikaa mun vanhemmille, mies menee illalla gaalailemaan.

Eilen istuskelin ystäväni kanssa tapasravintelissa, ihania tapaksia ja pari lasia punkkua, ja tietysti juteltiin sydämen kyllyydestä. Olipa ihana ilta, 5 tuntia siinä vierähti :) Toi meille tuliaisina Thaimaasta onnea tuovan buddhan pään, sellaisen kivisen, olin aivan otettu!

Ihana Gissa kun myit Stellalle ne liput, huippua :) Meillekin on luvattu 2 lippua, katsomosta en tiedä mitään. Mies sai ne työnsä kautta.

Voi Stellan viime viikkoa, huh huh. Ja Leon kaatumista. Onneksi ei käynyt pahasti.

Meillä kans nukutaan aika hyvin. Mai syö yleensä kerran vielä, joko 2-3 tai 6 maissa, nukkuu siis aina 6 h putkeen. Silti vuorotellaan öitä, molemmat saa sitten välillä sen 8 h unta putkeen. Luksusta..

Anskulle onnea talokauppoihin! Oon itse ihan funkkisfani!

Niin, mulla on kans Mannasta tällä hetkellä poikaolo :)

Voikaahan hyvin, mä meen nyt kattomaan sen mein 70-luku pätkän :)

Moikka!

Alkaisiko lapsukaiset olla jo terveinä? Pikku-Hoon antibioottikuuri loppui eilen, mutta jostain syystä yöt ovat TAAS olleet huonoja. Ääh, en ala, jos sama peli jatkuu taas... Viime yönä en nukkunut juuri lainkaan eikä kyllä Herttakaan. Voisiko olla, ettei a-kuuri tepsinyt? Yhden yön kuurin aloittamisen jälkeen kyllä nukkui tosi hyvin. 4 viikon päästä pitäisi mennä jok. tap. tarkistuttamaan korvat.

Mulla edelleen flunssaa, mutta tänään tuntuu jo vähän paremmalta. Toivottavasti parannun, koska pe ollaan H:n kanssa lähdössä Turkuun ystäviä tapaamaan, ollaan yötä.

Madonnan keikalle olisin ehdottomasti halunnut, mutta uusi vauva on vasta muutaman viikon ikäinen, että tuskin onnistuisi. Kyllä harmittaa! Huono ajoitus rouvalla. Siis sekä tällä että hällä :). gissa on toosi kiltti, kun myy liput Stellalle. Mä olen vanha M-fani. Sieltä ihan alusta lähtien. Mun bestiksen kanssa kuljettiin mustat pitsipaidat ja helyt ja korut päällä meidän pienellä kirkonkylällä ja vannottiin, että isoina meistä tulee ihan samanlaisia kuin M. Mä tilasin jopa Suosikista "Italians do it better" t-paidan, jollainen M:lle oli Papa don´t preach -videossa. Ja oli 12 vee... Hih. Mutta ehkä M olisi pitänyt nähdä silloin joskus 15-20 vuotta sitten, vanha akka jo..

Argh ja kääks, mä meen töihin parin viikon päästä. Tänään menen käymään työpaikalla, joka on myös muuttanut, kiva paikka keskustassa. Osaankohan mä enää mitään... Jännittää myös miten pärjään niin monta tuntia päivässä näkemättä H:aa.. Isä ja H pärjäävät varmasti, sitä en epäile.

Viime yönä (kun heräilin 10 min välein, manasin ja hermosin) tunsin vauvan potkut eka kertaa tosi selvästi! Ei mitään pelkkää liikettä vaan ihan pikkuriikkisiä potkuja. Ei voinut olla hymyilemättä :). Ehkä pikkuinen halusi vähän piristää hermokimppuäitiä. Ihana!

Maanantaina meillä on rakenneultra. Ja puoliväli, hui..

Mitäköhän muuten Kirpulle kuuluu? Kirppuu??

Iltaa.
Oltiin tänään Leon kanssa ekaa kertaa vauvabiossa. Oli jännää ja hyvin meni, hirmuisesti väkeä!

En mäkään Madonnasta enää nykyisin niin perusta, mutta nuorempana olen tykännyt kovinkin. Mietin pitkään, että lähdetäänkö edes sinne, kun en itsekään innostu noin suuresta tapahtumasta. Jotenkin kuitenkin tuntui siltä, että tämä tilaisuus ei uusiudu, joten mentävä on. En ole noin suurella keikalla ollutkaan. Metallica stadikalla oli pienempi ja Metallican Tallinnan keikkaliput jäi käyttämättä punktion vuoksi, siellä ois ollut 100 000 ihmistä. Juu ja yhtään ei harmittanut, muutama satku sitten roskiin. Kaiken lisäksi punktio meni pieleen :/

Ihanaa, että Hertta on tuntenut liikkeet kunnolla!

Nyt pitääkin taas mennä, enpä ehtinyt teidän juttuja kommentoida...

en ole tarkkaan lukenut teidän pikkusen hoitoa mutta jos hän sai sen normi ekan vaihtoehdon tk:sta antibioottina muistaakseen Amorion?. Meillä on tosi huonot kokemukset kyseisestä, meillä ei koskaan tehonnut tulehdukseen. Meidän tyttö sai sen aina ekana vaihtoehtona ja parin kolmen viikon päästä joutui syömään aina uuden kuurin:( Kun siirryttiin käymään yksityisellä sieltä ei koskaan kys. antibioottia tarjottu.

Kiitos sivusta seuraajalle. Juuri tuota saatiin.. Antoi ilmeisesti senkin takia, että H sai samaa lääkettä syksyllä kuumetautiinsa, mutta silloin ei ollut korvatulehdusta. Siskon poika sai hiljattain korvatulehdukseen myös tuota Amorixia eikä tehonnut. Äh, pitää vissiin käydä uudelleen lekurilla. Meinaan viime yö ihan hornaa...

Hello naiset!

Pikaiset (?) kuulumiset. Eilen oli neuvola. Muuten kaikki ok, mutta taas oli virtsassa valkuaista yhden plussan verran. Mutta koska ei ole joka kerta ja muita oireita ei ole, niin asiasta ei kuulemma tarvitse kehitellä mitään stressiä. Ensi viikolla torstaina on se ultra, joka korvaa myös neuvolakäynnin tuolta viikolta.

Minulta myös osanotto Keijukaiselle suruun.

Toivottavasti pikku-H paranee yhdellä kuurilla. Ja toivotaan että myös yöt palautuvat taas parempaan suuntaan, jotta iso-H saa levättyä. Tuo on muuten ainoa aine maan päällä tuo Amorion-antibiootti, joka on mulla saanut aikaan allergisen reaktion. Heti nousee niskakarvat pystyyn kun kuulen nimen. No, se on tietty vaan mun oma ongelma ei mikään yleinen vaiva.

Jänniä ja myös vähän stressaavia aikoja Aniliinilla. Kodin vaihto on iso juttu. Toivottavasi onnistaa!!

Molly kyseli tuntemuksia. Olo on siis kokonaisuutena oikine hyvä. Eniten masu on tiellä sukkia ja kenkiä pukiessa. Yöllä sängyssä kääntyminen ja sängystä/sohvalta nouseminen ovat niitä vaikeimpia tehtäviä. Kääntyessä välillä oikein joutuu keskittymään, koska kudokset venyy ja paukkuu. Käsin välillä avitan mahaa kääntymään. Muutoin masussa tuntuvat vauvan liikkeet voimakkaina oikeassa kyljessä ja rintojen alla. Yleensä pylly on oikealla rinnan alla ja selkä menee ristiin alas vasemmalle. Vauvan pää kun on jo aika alhaalla, niin sitten tuolla virtsarakon ja häpyluun tienoilla tuntuu välillä melko kivuliaita vihlaisuja. Mutta ne ovat niin ajoittaisia eivätkä edes jokapäiväisiä, että ne kestää kyllä. Olen ottanut tavaksi harjoitella rentoutumista silloin, kun niitä vihlaisuja tulee. Harjoitussupistuksia tulee edelleen, mutta nyt harvakseltaan. Yhtään kipeää supistusta ei vielä ole ollut. Näiden tuntemusten ulkopuolella vois melkein unohtaa olevansa raskaana. Masu kulkee hyvin mukana ja vointi siis mainio. Yksilöllistähän tämä on, mutta kyllä muillekin toivoisin yhtä mukavaa odotusaikaa.

Loistavaa että Stellalla lapsukaiset paranemaan päin. Ehkä saadaan tapaaminen buukattua ensi viikolle?? Keskiviikko??

Nyt on pakko rientää. Anopilla on lomaviikko omaishoitajantyöstään ja hän on tulossa meille yökylään. Pitää ehtiä imuroida ennen kuin saapuu. Mies lähti sitä hakemaan.

Palaillaan taas!

Pikapikamoi!

Tulin vain nopeasti tässä työpäivän vilskeessä pitämään taukoa tänne:)

Ihana Gissa olet, kun myyt liput Stellalle. Mua ei henk.kohtaisesti Madonna nappaa ja onhan tosiaan ajoitus mullakin mahdoton, ettei sen puoleen. Onhan se kuitenkin iso juttu Suomelle, että megatähti saatiin tänne ja ainutkertainen tapahtuma. Kävin aikoinaan Robbie Williamsissa ja Rollareiden keikalla ja ihan hauskoja olivat omalla tavallaan.

Onnea pikku Linukselle ja myöhässä myös pikku Leolle. Aiotteko Tiitu käyttää puolivuotiskuvassa poikaa? Ja olisi mukava saada tuoreita kuvia Linuksesta.

Äh, huonoja öitä ja kipeitä muksuja. Kunpa taittuisi nämä flunssa-aallot pois. Ja parempia öitä toivon kaikille:/

Sanelma tosiaan mielessä jatkuvasti, huih* Ja Mollynkin aika lähenee. Sitten onkin pinei breikki ja isompi lauma heinäkuun tietämillä. Hertta, meillä on keskiviikkona rakenneultra, hiukan jännittää jotenkin. Ihania nuo potkut; YHYY, mä en tunne mitään oikein:( Tai ei voi sanoa, ettei mitään, koska masussa kyllä tuntuu asuvan joku, joka aiheuttaa oudon tunteen välillä ikäänkuin siellä kääntyisi "jokin". Pissatusta mulla on ollut taas enemmän, liekö kohtu painaa rakkoa jollain lailla nyt. Masu on kasvanut ja kuvankin laitan, kun saan ne koneelle. Taitaa olla rv 17 viimeksi otettu ja seuraava kuvaussessio on rv20, kun ollaan tiistaina puolessavälissä. Uskomatonta, mutta totta:D

Niin, Keiju ja kuka muu veikkali...Mullakin on hiukan enemmän poikaolo. Sanoinkin jollekin, että mä hassusti kuvittelen vatsassa olevan tytön, mutta kun ajattelen sitä vauvaa maailmassa, niin näen pojan. Omituista. Oon miettinuyt synnytystäkin ja koen sen pohtimisen aika raskaana...En ole koskaan sitä varmaan tunnustanut, mutta mulla siihen liittyy paljon pelkoja. Uskon, että olisi hyvä saada tukea sen pelon käsittelyyn. Iso juttu mulle, vaikka aikaa siihen on vielä.

Nyt on pakko jatkaa hommia. Kiva oli lueskella taas juttuja, vaikka suurin osa jäi kommentoimatta taas ..

Heipsan taas,
Kiva kuulla, että Sanelma voit siellä hyvin. Loppusuoralla sitä yleensä voikin aika mainiosti, on sellainen mukavan seesteinen olo - ja odottava. Heh, niin kuin meillä kaikilla :-)

Hehee, jäätiin koko sakki makoilemaan sänkyyn, oli tarkoitus taas retkiluistella, mutta lötkötys vei voiton :). Illalla suunnataan kylpylään, siellä saa remuta ihan riittämiin. Mun äiti on töissä ja isä omilla jutuillaan välillä, joten naurettin miehen kanssa, että vuokrattiin sit tällainen iso talo loman ajaksi :-) Mukavaa kyllä, kun on enemmän tilaa ja rauhallista. Masa on vaan välillä hukassa, kun omat tutut lelut ja "tekeminen" on kateissa.

Mannakin pian olet jo puolessa välissä! Mieletöntä tämä ajankulu. Kyllä ne liikkeet alkaa pikkuhiljaa tuntua, mullakin ekassa raskaudessa vasta kirkkaasti 20 rv:n paremmalla puolella. Millä alalla Manna toimitkaan? Olet varmasti maininnut monet kerrat, sori..

Mutta mainiota, että meidän kakkosodottaja tuntee jo liikkeitä =)) Loistavaa Hertta! Työhönpaluu voi kauhistuttaa alussa, mutta ihanaa se on. Sitä on niin kiva palata iltapäivisin kotiin, kun lapsi on tohkeissaan ja innoissaan jälleennäkemisestä. Tosi hyvää tekee koko perheelle pieni muutos arjessa.

Hei ihana miten Kaisla opettaa veljeään puhumaan. Kuulosti niin ihanalta! Hellyttävä tuollainen sisarjuttu. Symppaan sua Stella tuon puheen kanssa, sitä kun itse nyt huomaa, miten _valtavan_ iso helpotus se on, kun lapsi alkaa puhua. Perusasiat rullaa niin kitkatta, kun toinen osaa ilmaista, mitä haluaa ja mitä ei, onko nälkä, jano jne...

Nyt kaffelle.

Moro tytöt,
Perjantai ja 13.päivä. Justiinsa sopivasti mulla oli tänään haastis joka ei mennyt sitten ihan putkeen. Mikälie olikaan kun yritti saada mua puhumaan itseni pussiin ja sinnehän mä sujahdin kuin kiltti tyttö ainakin:-((((. Oikein itseä ärsyttää, mutta yritän tässä itseäni lohduttaa ettei kaikkien tarvitse olla samanlaisia ja olla yhtä nopeita. Pirskatti sentään.

Vaelsin lastenvaateosastolla haastiksen jälkeen (terapiaa?) mutta en oikein sieltäkään (Lindex, HM ja Kappahl) löytänyt mitään kivaa:-(. 92-senttiset kun on joko niin neiti-vaatteita tai sitten hyvät kuosit oli lyhythihaisia...mitä hittoa...onko toiset lapset niin kuumakalleja että voivat helmikuussa mennä tarhaan lyhythihaisissa?? Mä olen itse sellainen vilukissa ettei tulis mieleenkään laittaa Nellaa sellaisessa pkotiin, kai mä kuvittelen että se on perinyt sen(kin) ominaisuuden äidiltään?

Eilen oltiin Nelden kanssa kavereilla kylässä, riitti menoa ja vauhtia ja päästiin vasta kympiltä kotiin ja nukkumaan. Pikkuisen kitinää oli ilmassa aamulla.

Ihana ilma,aurinko paistaa. Meillä ei mitään hiihtoloma-suunnitelmia, N ja mies ovat normisti pkodissa ja työssään. Pääsiäisenä meinattiin sitten aloitella raksaa ja olla pidempään siellä maalla. Onneksi otettiin silloin täysi puuosatoimitus, voidaan rakennella hiljakseen vaikka rahaa suurempiin investointeihin (takka, keittiö, kylppäri, sähköt) ei olekaan.

Hertta, meillä ollut Amorion, Amoxin, Clavurion lääkkeet ja noiden A-alkuisten lääkkeiden jälkeen on ollut heti perään toinen tulehdus. Siis että lapsi jäi itkuiseksi ja valvoi, ei kuumetta ja ennen jälkitarkastusta mentiin uudelleen lääkäriin toteamaan tulehdus. Mutta toisaalta ovat myös tehonneet joillakin kerroilla. Mistä noista tietää jos vaikka jotkut bakteerit ovatkin vastustuskykyisiä toiselle lääkkeelle? Tai eivät imeydy joka kerta? Äh, tämä on tätä maallikon spekulointia, kun en muuta voi. Toistaiseksi parhaiten on toiminut clavurion, syystä tai toisesta.

Taidan mennä hakemaan yhden isovanhempien ystävänpäivää viettäneen pkodista, voi olla vähän poikki kun on kuulemma tehtaillut ystävänpäiväkortteja:-)). Ihanaista ystävänpäivää teille virtuaali/live-ystäväni! Hauskaa viikkistä!!

Heippa naiset.

Harmi Sandeman jos haastis ei sujunut hyvin. Toivottelen tsemppiä taas kerran töiden suhteen.

Mä oon kanssa kökkinyt koko viikon lasten kanssa kotona kun ovat sairastelleet vuoron perään. Teemulle haettiin kuuri korvatulehdukseen tiistaina ja Samulle kuuri torstaina samaiseen vaivaan. Lekuri rupesi taas puhumaan, että jos Samulla tulehdus jälkitarkastuksessa niin voipi olla, että parempi olisi laittaa putket taas kerran pojalle. Toivotaan, voi toivotaan, että korvat parantuvat eikä tulehdus taas muutu krooniseksi. Samukin on niin ylpeä ja kertoo joka kerta kylpyyn mennessään "tamu ei taltte pantaa ja tulppia enään, tamun kolvat on telveet".
Lääkkeistä...Samulla parasta on ollut Clavurion. Amorion ei ole auttanut oikeistaan koskaan eikä Citromax (en ole varma kirjoitettiinko se noin). Teemulla on taas ollut tuota Amorionia (kuten nytkin) ja se on taas Teemulle auttanut.

Nasaupista oli kiva kuulla pitkästä aikaa, toki olen fb:ssä aina statusta kurkkinut. Hyvä, että typykään ei enään ole niin itkuinen. Ihanan seesteisesti kirjoitit elämästänne vaikka varmasti on välillä rankkaakin ja ylimääräisille käsipareille tarvetta.

Gissa oli kyllä tosi reilu, kun myyt Stellalle liput. Multa meni toi Madonnan lippurumpa ihan ohi, toisaalta olisi ollut kiva mennä rautarouvaa katsomaan.

Mä kävin äidin kanssa jumpassa keskiviikkona. Se oli aika kokemus. Heh, siellä mä jumppasin senioreiden kanssa 70-luvun hittejen tahdissa semmoisia eh...miten sen nyt sanoisin jotenkin hassun nostalgisia liikkeitä.Se ohjaajakin oli aika iäkäs ja musta oli hassua kun se vaan laittoi suun tuimaksi viivaks ja musan soimaan ja rupes jumppaamaan, eikä puhunut yhtään mitään. Kun "mun" jumpilla ohjaajat heittävät koko ajan mukavaa läppää ja selittävät liikkeitä. No mulla oli kyllä tosi hauskaa toisinsanoen naurussa pidättelemistä...en tiedä miksi se musta oli vaan niin tavattoman huvittava kokemus...ihan kun jostain sketsistä neonvärisine jumppapukuinen...No joka tapauksessa vatsalihakset ja haukkarit on sen tuntuiset, että jotain on tehty joten tehokasta jokatapauksessa.

Manna, musta olis kiva kuulla teidän rakennusprojektista enemmän jos haluat sitä meidän kanssa jakaa. Minkä tyylistä, kokoista olette rakennelleet ja sisutus kertomuksia on kiva kuulla aina.

Hino homma, että Sanelmankin perheen työstressi on helpottanut. Me kanssa miehen kanssa julistettiin taantuma voitetuksi ainakin hetkellisesti kun nyt on taas ollut mukavasti hommaa..toivottavasti sama vire jatkuu kesään ja syksyyn. No pieni yrittäjä on aika yksin tän maailmantalouden pyörityksessä joten välillä on aika toivotonkin olo, mutta vielä ollaan selvitty..

Hei, nyt tuo jälkikasvu rupesi vaatimaan soppaa pöytään joten saamansa pitää.
Oikein hyvää ystävänpäivää teille kaikille rakkaat ystäväni.

Oikein ihanaa Ystävänpäivää teille kaikille!!!

Mulla kaikki suht ok, supistuksia on jonkun verran ja työkuvioita ruukataan uusiksi. Juska ollut tämän viikkoa kipeenä, flunssassa. Ensi viikko lomaa ja risteily odottaa tiistaina. Nyt töihin...

No jos nyt ehtisi muutaman rivisen taas raapustella. Mihin tämä aika nykyään menee? Ei ainakaan siivoukseen, ainakaan siitä päätellen mitä katse näkee ympärillä: täyden kaaoksen. Hmmmmph. :/

Miehet nukkuu ja Silja leikkii.

gissa kyllä niin ihanan ystävän elkeen teit Stellalle, mahtijuttu! Mua ei kiinnosta rva Madonna tipan vertaa. Mutta pitäkäähän kaikki kiinnostuneet hauskaa ja nauttikaa! =) Nauratti Hertan ajoituspohdinnat! :D Onnittelut sulle potkuista!

Sen sijaan mua kiinnostaisi Metallica Kirjurinluodossa, mutta suolainen hinta hirvittää.
Kauhistuttavaa, kun gissa kun teidän Metallica-lipuille kävi niin kuin kävi. :( Muistankin sen kyllä.

Ihana Mariskan jumppakokemus! Nauratti erityisesti mielikuva viivasuisesta neonkeltatrikoisesta nutturapäästä!:D

Me ollaan nyt käyty siellä suolahuoneessa 3 krt:aa, ei vielä mitään apuja, räät roiskuu. :( Jos se tänä talvena niistetty nessuvuori olisi säästetty, yksi huone varmaan täyttyisi niillä. :/

Mutta niin on muillakin tautia toisen perään, paranemisia kaikille!

Mä en tiedä mikä kestoPMS mulla on ollut, olen ollut _todella_ ärtynyt ja kettuuntunut viime ajat. Heräilen kyllä iloisena aamuaurinkojemme hyväntuulisuuksiin, mutta tuntuu, että hetken päästä aina joku menee mönkään ja mua alkaa toden teolla ärsytämään. Miehen aamuvuorot ovat kökköjä, kiva tietty, kun on illat kotona, mutta ihan tuska saada Viliä nukkumaan, kun tahtoisi vaan olla iskän kanssa. Ja kun tahtoisi hällekin suoda sen rauhaisan hetken ennen kuin itse menee nukkumaan. Mieskin on ollut jotenkin ihan varpaillaan ja tuntuu, että ollaan kiukustuttu jo pelkästä toisen hymähdyksestä, kun molemmat o ollut ihan varpaillaan. Tänään tuntuu paremmalta, kun istuttiin eilen valkoviinilasillisten äärellä (ja vähän krapulaa pukkaa, toiv. ei liskoja..)ja jutusteltiin. Kai tämä taloasia tosiaan on stressannut molempia, mutta nyt on ainakin päätös tehty. Ja sekin vaikuttaa, että kun lakkaa saamasta, se näkyy naamasta. Tilanne korjattu. ;) Ei vaan huvittanut hetkeen sen raskauspelotuksen jäljiltä.

Ei vitsit, Silja haiskahtaa taas. Jo viides kerta tänään. Päästää pökerryttävän hajuisen pikkupapanan saman tien kun vaihdan uuden vaipan. Reilua.

Odottajillemme vielä hyvän olon toivotukset, toki muillekin! Mannakin kohta jo puolivälissä ja Sanelman H-hetki on ihan käsillä. Mikäs Mollyn fiilis?

Nyt pyrstöpesulle, tai taidetaankin mennä suihkuun Siljan kanssa. :)