Tällä palstalla on kyllä sairasta porukkaa! (eilisestä ketjusta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kauhistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja noh noh:
Ei Cothis ole mun mielestä kertaakaan oikeuttanut tuota tekoa, tai puolustanut miestä. Ainoa mikä mulla särähti korvaan oli se että Mies kiimaisena sais anteeksi asioita.

Joo siis tähän selvennän, että jos oot tyyliin just saamassa niin ainakin itse olen mykkä, kuuro ja sokea sillä hetkellä kaikelle muulle :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja järkyttynyt:
tuollainen asenne on vaarallinen. Me emme päätä syytettä emmekä luojan kiitos tuomiota. Sanon edelleen oman pointtini: termi mikä tahansa, rikos on tapahtunut ja nainen oli uhri. Tällä pallolla edelleen sorretaan naista päivittäin ja miksi, koska me annamme niin tapahtua. Miksi emme tee mitään korjatakseemme asioita? Koska moni nainen antaa edelleen miehen kohdella heitä kuin esineitä. Tämän takia raiskauksistakaan ei useinkaan tehdä ilmoituksia. pelätään, että syyllistetään.

Entäs toisinpäin? Voihan myös nainen raiskata, tai olla väkivaltanen

Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
tuollainen asenne on vaarallinen. Me emme päätä syytettä emmekä luojan kiitos tuomiota. Sanon edelleen oman pointtini: termi mikä tahansa, rikos on tapahtunut ja nainen oli uhri. Tällä pallolla edelleen sorretaan naista päivittäin ja miksi, koska me annamme niin tapahtua. Miksi emme tee mitään korjatakseemme asioita? Koska moni nainen antaa edelleen miehen kohdella heitä kuin esineitä. Tämän takia raiskauksistakaan ei useinkaan tehdä ilmoituksia. pelätään, että syyllistetään.

Entäs toisinpäin? Voihan myös nainen raiskata, tai olla väkivaltanen

Raiskauksesta, seksuaalisesta väkivallasta ym tulis aina ilmoittaa jonnekin oli sitten mies tai nainen :attn: Vittuakaan se ei siinä auta oloon, mutta voipahan koittaa estää toista pääsemästä ku koira veräjästä. Vaikka tod.näk siinä pääseekin, ku tää suomen oikeusjärjestelmä on näin hieno :kieh:

ollaanko ala-asteella?
Jos minulle IRL tulee joku kertomaan, että mies ei kiimassaan huomaa ei:tä ja se pitää antaa anteeksi, niin teen muutakin kuin sanon naudaksi. Uskalla väittää, etten ole edes ainoa jolla voipi napsahtaa silloin. En viitsisi olla oikeasti niin teini-ikäinen, että alkaisin tässä listamaan mitä cothis tai "muut" ovat maininneet minusta. Koska minua ei loukkaa. Näin tärkeä keskustelun aiha kun on kyseessä, minua saa sanoa, vaikka miksi, (saa kokeilla, en provosoidu).

ollaanko ala-asteella?
Jos minulle IRL tulee joku kertomaan, että mies ei kiimassaan huomaa ei:tä ja se pitää antaa anteeksi, niin teen muutakin kuin sanon naudaksi. Uskalla väittää, etten ole edes ainoa jolla voipi napsahtaa silloin. En viitsisi olla oikeasti niin teini-ikäinen, että alkaisin tässä listamaan mitä cothis tai "muut" ovat maininneet minusta. Koska minua ei loukkaa. Näin tärkeä keskustelun aiha kun on kyseessä, minua saa sanoa, vaikka miksi, (saa kokeilla, en provosoidu).

No eihän toi cothis kai ole meinannutkaan et pitäs antaa anteeksi tollanen. Poliisiasiahan tuo on, oli termi mikä hyvänsä. Vakava asia.

ollaanko ala-asteella?

Kuka sunkaan kans jaksaa edes keskustella, jos taso on tollasta? Oikeasti olet vaan niin rasittava, että mees ammumaan vaikka muualle

ollaanko ala-asteella?

Huoh, taas sä vedit ton ekan lausees suoraan väärin. Et naudat vaan itselles, oli muuten eka tota sorttia ;)

ollaanko ala-asteella?

Jos sua ei loukkaa niin oikeuttaako se sinut loukkaamaan muita?

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
ollaanko ala-asteella?

No eihän toi cothis kai ole meinannutkaan et pitäs antaa anteeksi tollanen. Poliisiasiahan tuo on, oli termi mikä hyvänsä. Vakava asia.

No näin, kiitos sirkka kun suunnilleen ehkä tajusit :D

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
ollaanko ala-asteella?

No näin, kiitos sirkka kun suunnilleen ehkä tajusit :D

Vaikka en ookkaan termistä samaa mieltä, eikä sillä nyt niin väliä olekaan, joku muuhan sen termin kuitenkin miettii jos rikosilmoitusta tehdään.

että aletaan vääntämään ja vähättelemään. Sitten kun alettiin kysymään vähän tarkemmin mitä cothis ajaa takaa niin tulee ympäripyöreää. Ota vastuu cothis sanoistasi. Ja jos jaksat pinnistää niin kerro mitä mieltä olet (niin ettei tarvitse heti sitten sanoa, että et noin sitä tarkoittanutkaan. en ole ainoa joka on täällä sanonut, että kirjoituksesi vaikuttaa vähättelyltä. niin että mitä mieltä sinä nyt sitten aiheesta olet?

järkyttynyt: kopioi minulle tähän nyt cothiksen viesteistä se kohta missä hän vähättelee.

Kumma että ensin haukut cothiksen mielipiteen ja vasta nyt kysyt, että mitä mieltä olitkaan..?

että aletaan vääntämään ja vähättelemään. Sitten kun alettiin kysymään vähän tarkemmin mitä cothis ajaa takaa niin tulee ympäripyöreää. Ota vastuu cothis sanoistasi. Ja jos jaksat pinnistää niin kerro mitä mieltä olet (niin ettei tarvitse heti sitten sanoa, että et noin sitä tarkoittanutkaan. en ole ainoa joka on täällä sanonut, että kirjoituksesi vaikuttaa vähättelyltä. niin että mitä mieltä sinä nyt sitten aiheesta olet?

Lopeta nyt ihan oikeasti tuon saman asian vatvominen. Cothis on vastannut sulle moneen kertaan ja muut koittaneet myös vääntää rautalangasta mitä Cothis kirjoittanut.

Huolehdi omista asioistas

Vaikka en ookkaan termistä samaa mieltä, eikä sillä nyt niin väliä olekaan, joku muuhan sen termin kuitenkin miettii jos rikosilmoitusta tehdään.

Näin on.

No mutta minkä takia sitten kun nainen ilmoittaa mitä on tapahtunut, pitää ensimmäiseksi ilmoittaa, että se ei sitten ollut raiskaus?
Miksi ei voi vaan olla olkapäänä? Kun me ei tosiaan niitä termejä päätetä...

Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
cothis vois ja moni muukin että kaikki ei silti koskaan ajattele samalla tavalla ja että sille ei voi mitään. Ja juu mun mielestä toi oli raiskaus.

No mun mielestä tuolla ei ole raiskaukseen mitään eroa, muuta kuin se lain käyttämä terminologia. Muuten ihan yhtä törkeää ja tuomittava teko.

Mä ainakin yritin vaan selventää että Cothis nimenomaan tarkensi tuota termiä joka nyt vaan sattuu olemaan laissa määritelty.
Ei siihen mutut auta.

Mutta kuten sanottua, tuomittava teko. Ihan yhtä tuomittava kuten minkälainen tahansa raiskaus tai seksuaalinen väkivalta. Kaikilta munat solmuun.

Mä olen kyllä tasan sanonut, en mitään ympäripyöreitä. Kyllä sä mun mielipiteen raiskauksesta ja tästä saat selville, ku luet tosta pari sivua taaksepäin ja mun selventelyt tarvittaessa. Järjen käyttö sallittu.

cothis on tuolla sivuilla 2-3 aloittanut mielipiteensä ilmaisun. Olen näihin kommentteihin vastannut. mm. kiimassa sattuu ja tapahtuu, raiskaus on puskassa tapahtuvaa vieraan nussimista, seks. väkivalta on tutun tekemään lievempää vapaaehtoista muotoa. Tässä muutama esimerkki...

miksi te vaannatte sanoja edestakaisin.asian ydin on se, etta jos tallaista tapahtuis mulle ja kai suurimmalle osalle naisista, mies lentais samana paivana ja nainen marssis poliisille.mita ihmeen valia silla on milla nimella sita merkitaan.suurin osa taalla on "jarkyttyneita" siita etta nimet ei mene oikein, itse teko on taysin sivuseikka.yok.

Onneksi sinä et ole tuomioistuimissa tuomioista päättämässä! Sinähän näköjään hyväksyt mieheltä mitä tahansa "kun on vähän kiimassa". Kerro minulle, miten VOIT sanoa seksuaalisesksi väkivallaksi jos vieras mies, pakottaa naisen yhdyntää käsi suun edessä!! RAISKAUS se silloin on eikä mitään muuta! Oletko sinä niitä naisia, jotka itse on raiskattu ja hakattu henkihieveriin ja sen jälkeen kokee, että vähänkin lievemmät tapaukset on ihan höpön löpöä? Tuolla asenteella olet vaaraksi koko sukupuolellemme ja tasa-arvolle. HÄPEÄ!
t. raiskattu

Anteeksi, mutta en häpeä. Enää. Tässä tapauksessa mies ei ollut vieras, vaan oma kumppani, joten eipäs liioitella. Seksuaalinen väkivalta on aina paheksuttavaa, raiskaus anteeksiantamatonta. Et ehkä tullut ajatelleeksi, että oma pääni on tehnyt tämän asian näin jyrkäksi minulle? Että oma pääni kieltää sen, että minuun olisi kohdistunut raiskaus kertaa 2, vaan vääntää toisen tapahtuneista jotenkin lievemmäksi sen kestämisen takia?
Mutta oli miten oli, raiskaus on puskaan raahaamista ja väkisin nussimista.
Seksuaalinen väkivalta sitä tutun tekemää lievempää vapaaehtoista muotoa.

Ekaks,kurja mitä oot joutunu kestään :hug: Mutta eipä edes nuo tapahtumat oikeuta sua sanelemaan mikä on raiskaus ja mikä ei.Et sä voi päättää toisten puolesta että se on vapaaehtoista,jos sattuu olemaan lievempää kuin mitä sulle on sattunut. :o tsiisus..

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä