Tammiloput

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 4 kk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
8.1. Tarja tyttö 49cm 3280g / 5kk 61cm ja 5110g
lisäsin Miran tiedot kans listaan.

24.1. Sweetie poika 49cm 2945g /
25.1. Meba poika 49,5cm 3480g / 5kk 64,7 cm ja 7240g
25.1. Heidi poika 51,5cm 3410g / 5 kk 67 cm 7635 g
25.1 Tosca poika 48cm 3435g /
26.1. Shanelle tyttö 52cm 3580g /
26.1. Helena poika 53,5cm 4200g /
28.1. Tamma poika 53cm 3738g /
29.1 Mira tyttö 51 cm 3330g / 5 kk 67cm ja 7400g
30.1 Jeanette tyttö 47cm 3160g /
Sunnyn vauva

67, painoa 7400,

Huhuu!!!
Lopettakaas toi lomailu jo!! :)
Eipä jaksa tonne muihin ketjuihin kirjoitella, jotenki vaan tuntuu kun niitä lueskelee niin niissä saadaan aiheesta kuin aiheesta pientä tappelua aikaiseksi.

No meillä poika on nyt syöny broileria ja puuroa muutaman päivän ja jopa 2 ateriaa. lounas on broileria ja jotain kasvissosetta ja hedelmää ja sit päivällinen on kasvissosetta ja puuroa ja joskus hedelmää ja sit illalla vielä pope- velliä.
masu on voinut hyvin uusista tuotteista. ja muuten tissiä syö 5-6 kertaa. lounaalla syö tissiä ensin ja hetkenkuluttua soseet, mut päivällistä syö ensin soseet ja sit vasta tissiä. Ja ajat on ollu nyt aika säännöllisiä lounas 10 ja päivällinen 1630.
Yö unet ollaan saatu siirrettyä tonne 21 asti, mut herää aikas tarkkaan klo 6 joskus 630. sen kun vielä sais vähän myöhemmäksi, niin kaikki olisi täydellistä :)
Muuten täällä on ihan sama meno, pyöritään filtiltä pois kokoajan ja ollaan yhtä hymyä koko poika.
Niin ja sit yritetään asettua konttaus asentoon, mutta pahus kun tuo pää tuntuu olevan liian painava silloin nostettavaksi, vaikka muuten sit nostaa itseään suorin käsin.
Neuvola täti kehoitti jo laskemaan pinnasängyn pohjaa alemmas, kun näyttä olevan tuota käsi voimaa. voi kuulemma vaikka vetää itseään kaiteelle vaikkei ylös pääsiskään. no me laskettiin ja poika viihtyy hyvin alempanakin. tulihan sieltä suojan alta ""tyttöystävän"" kuva esille. sellainen minnivauva on sinne joskus tytön aikana liimattu. sitä pitää sit aamuisin aina katella.
tänään tyttö tulee leiriltä kotiin. oli muuten poika ihan täpinöissä kun käytiin keskiviikkona siskoa kattomassa. tais olla vähän ikävä pojalla. no tänään näkevät taas.
siinä sitä taas tekstiä...itelleen...

Tässä on juuri tyttö saatu nukkumaan ja äiti voi vähän pyöriä internetissa. Ai syökö sun poikasi Meba jo broileria , miten sä laitat sen? Kyllä, tuntuu siltä, että pojat ovat tosi tyttöjen edessä ainakin syömispuolella. Meidän neiti syö toistaseksi porkkanaa, perunaa, luumua ja olen antanut hänelle muutamia päivää valmista matrjapuuroa, ja näyttää, että tytöllä ei ole edes paljon nälkää. Korviketta hän syö päivässä noin 700 ml-eli ei kovin paljon. No, hyvin hän kasvaa ja varmasti se riittää hänelle. Tänään pääsin kasvohoitoon kun isä oli hoitamassa töiden jälkeen tyttöä, tuntui niin hienolta hemottella . Isämme on innokas veneilija ja tarkoitus lähiviikonloppuna jos kiva ilma, lähteä koko porukalla veneilemaan.Mielenkintoisaa, miten vauva kestää veneretken. Miten sitten kun lämpimät päivät ja illat, laitatteko te ikkuna auki yöksi siinä huoneessa, jossa vauva nukkuu? Minä en vielä jostakin syystä uskoltanut- voiko se aiheuttaa vauvalle vilustumista?

Juu broiskua syöpi. Mä keitin naturel broilerin filesuikaleet ja pistin tehosekoittimesta läpi ja hieman joukkoon bataatin keitin vettä, kun keitin nekin toisessa kattilassa samaan aikaan. niin ensin broilerit itekseen+ oman maan pieniä persilja tupsuja 5 kpl ja sit ku ne oli pieninä niin lientä joukkoon. ja sitä syödään sit eri kasvissoseiden kera aina yksi nappi. possut tein kans samoin joukkoon vaan vähän tuoretta tinjamia. mut sitä ei olla vielä maistettu jos ens viikol aloitettais.

Ai ku mäkin pääsisin kasvohoitoon on se niiiin ihanaa. olin silloin ku jäin töistä äitiyslomalle. piti saada työn rasvat ja pölyt pois :)

Me ollaan pidetty lämpimien öiden ikkunaa auki, tosin verho on edessä ja pojan sänky on toisella puolella huonetta.
kokeile ensin ihan vähän auki tai aloita jo päivällä pitämään jos nukkuu sisällä. ja sit joka ilta/ yö vähän enemmin auki, niin tottuu siihen ilmaan, niin ei pitäis tulla mitään flunssaa.
Meil ei ainakaan oo tullu. Poika on kyl ollu sellainen kuumakalle, että alku keväästäkin oli jo vähemmissä vaatteissa vaunussa nukkumassa kuin muut. on niinkuin karaistunu. Voi toki aiheuttaa vilustumista, mut koittaa totutella pikkuhiljaa.
mun pitäis käydä suihkus vielä ja nukkumaan ,mut taas vaan täällä roikun, pitäis jonku varmaan potkaista persuksiin..:)

No nyt Meba palaan lomalta.. Ihan sua varten ;) Niin ja tervetuloa vaan joukkoon Mira, kyllä tänne mahtuu.

Täällä on poika vaan kasvanu loman aikana. Nyt on JO KAKSI hammasta tulossa, etualahampaat siis. Ovat jo kovastikin esillä, eikä poika ole onneksi niitä kovinkaan itkeskellyt. Muutenkin pika oppi uusia ""temppuja"" lomalla. Nyt jo ajoittain poika nojaa kämmeniinsä (siis kyynärpäät suorina) ja nostaa rintakehää ylöspäin. Samoin polvia vedetään koukkuun vatsan alle, jolloin peppu nousee irti lattiasta. Vieläkään ei kuitenkaan poika oo hiffannut tuota vatsalta selälleen kääntymistä (siinä äiti aina auttaa, kun hermo menee). Niin ja oman pippelinsä on poika löytänyt ;)

Mitäs vielä.. loma meni hyvin, vaikka matkaa Saimaalle täältä Vantaalta onkin. Aina pysähdyttiin pojan tarpeiden mukaan.

Nyt meillä on edessä pottusoossin maistelu. Ajatettein huomenna väsätä pottumuhennosta pakkaseen ja ruveta maanantaista lähtien maistattaa pojalla sitä. Niin ja torstaina meillä on neuvola, et sitte tulee vasta uusimpia tietoja..

Tosca ja poika

Otin pojan tähän syliini..

Semmoista piti vielä sanomani, että poika tykkää kovasti kun saa ""istua"" sylissä pöydän ääressä. Siinä uusin jippo on kun läpsyttää molemmilla käsillä pöytää. ;)

Meba: vai menee teillä jo broiskua.. ja me vasta niistä kasviksista alotellaan. ;) Tuliko muuten rokotuksista mitään oireita?

Tässä saatu neidin nukkumaan pikku kiukkuttelun jälkeen. Kiukkuttelevatko teidän vauvat ennen nukahtamista? Oli hyvin väsynyt, yritän päivän aikana mahdollisimman paljon pitää hänet lattialla neuvolan ohjeiden mukaan. Nyt kun tyttö kääntyy selältä mahalle ja mahalta selälle , pakko jo siirtää vähän kalustoa olohuoneessa, jotta hän saisi vapaasti pyörimään lattialla pitkin huonetta. Juovatko teidän vauvat vettä? Meidän vauva joi ihan mielellään 4-kk asti, mutta nyt kun on kesä ei suostu juomaan.

Mira: meitin poika kiukuttelee iltaisin aika harvoin. Silloin kun kiukuttelua tulee niin poika on yleensä tosi väsyny. Kun poika oli pienempi niin hän myös kiukustu nopeemmin (tai sitte mä oon oppinu lukee häntä paremmin). Niin ja vettä en oo juurikaan pojalle antanu. Nyt ku rupeen kiinteetä antamaan niin ajattelin ""ruoan"" jälkeen vettä vähän antaa.

Mites muute nyt ku vauvoillenne tulee hampaita niin miten ootte ajatellu ton ""hampaiden pesu"" politiikan? Mä ostin meitin pojalle semmosen 0- eteenpäin olevan hammasharjan. Nyt ku noita hampaita alko puhkeemaan niin kai se ois hyvä poikaa hammasharjaankin totuttaa?

Tosca ja suloinen uinuva poika

Tosca: kiva kun lopetit ton lomailun :)

Niin, rokotuksesta ei tullu mitään taaskaan. ihan hyvä niin.

Hammasharjaa mä annoin tytölle kun tuli ekat hampaat, no se oli sellaista totuttelua kauan, oli 3kk kun tuli 2 hammasta.
Aamu- ja iltapesun yhteydessä aina vähän harjailtaai niitä pieniä nököjä. Ja pojan kohdalla tehdään samoin kunhan niitä sieltä joskus tulee (ei niin väliä vielä, kun nytkin ikenillä välillä ""puree"" tissiä).
Meilläkin esiintyy tuota konttaus asennon harjoittelua..

Mira: vettä olen antanu soseen jälkeen sellaisen pienen lirauksen, juo sen pullon korkista (kiva pikku muki). Ja sit meillä on kaupungilla mukana vesipullo jos on oikeen kuuma päivä ja ei pääse tissille. Imetän kyllä ihan torikahviossa jos vaan aurinko ei paista suoraan meihin, mut yleensä niin tekee ja silloin annan hieman vettä, kun tiedän ettei nälkää ole. (olipas jotenki sekava, mut koita saada selvää)

Nyt pitää inventoida tytölle jotain kirppis myytävää ennenkuin poika herää...

Näin kahden vkon loman jäljiltä poika alkoi sitten vierastamaan ;) Mun vanhemmat olivat tänään kylässä ja poika sai kauheen itkukohtauksen, joka sitte halpotti vasta tissillä. Voi voi.. No nopeesti poika siitä sitte toipu, kuhan saatiin itkeminen loppumaan. Huomenna pojan pitäis jäädä mun vanhempien seuraan iltahoitoon (meillä kotona kylläkin) kun lähden itse koiran kanssa kisaamaan. Saas nähä miten käy, ku poika nyt tänään päätti heitä vierastaa..

Mira: kysyit jossain vaiheessa, et koska ollaan jätetty vaunujen koppa pois. Mä jätin jo tosi aikasessa vaiheessa, ku meillä oli niin kuuma koppa ja vielä tummat vaunut. Ei voinu muuta, ku vaunujen sisälämpötila kohos huimiin lukemiin. Nykyjään poika kellottelee vaunuijen pohjalla. Oon kylläki taitellu sinne pohjalle huovan, et ois vähän mukavampi.

Tänään annoin pojalle ensimmäistä kertaa maistiaiset perunaa. Ihan hyvin se meni, vaikka poika ite oliki sen näkönen, et mitäs tälle pitäis tehä ;) Mä keitin perunan höyrykattilassa (omien penunoideni joukossa) ja sitte kuorin sen ja soseutin tehosekoittimella. Sitte sulatin joukkoon vielä pakastimesta äidinmaitoa ja VOILA.. bon apetit ;)

Nyt poika nukkuu jo ja äiti käy iltahommiin. Eli löhöö ja rentoutuu ja käy suihkussa ;)

No niin, nyt ehdin minäkin pikaisesti tännekin ketjuun! Lomalta palattiin eilen ja mukavaa oli. Hellettä tosin oli niin paljon, että eipä tätä poikaa paljon viitsinyt ulkosalla käyttää, sisällä lähinnä nökötettiin.

Oli kyllä kiva huomata, kun mun mieheni on siis kotoisin sieltä Balkanilta, missä syntyvyys on pikkuisen eri luokkaa kuin esim. Suomessa (eli yleensä 3-6 lasta per perhe!), niin ei niitä oikein hetkauttanut sitten mikään vauvanhoitoon liittyvä, eikä mitään esim. imetys- tai imettämättömyyskiihkoilua ollut ollenkaan (toisin kuin esim. tällä palstalla!). Kaipa sitä noin monen lapsen kanssa jo huomaa, että kunkin vauvan kanssa mennään tapauskohtaisesti ja vauvan luonteen mukaan, eikä ole olemassakaan mitään ""ainoita oikeita vastauksia"" ylipäätään mihinkään vauvanhoitoon liittyviin kysymyksiin.

No niin, tämmöistä ajatustenvirtaa näin päivän päättäjäisiksi, palailen asiaan matkapöhnästä selvittyäni! :o)

Hei taas kaikille! Tänään kävimme meidän tuttavien mökillä (tarkoitus oli veneillä tänään, mutta siirretiin sen ensi viikonlopuksi). Mökillä oli mun tyttökaverin äiti, kyllä, hänen neuvot vähän eroavat nykyisistä suosituksista. Hän pisti tytön muutamaksi minuutiksi aurinkoon peppu paljana ja kertoi, että ainakin omia lapsia oli pienestä alkaen totuttanut aurinkoon , tietysti, varovaisesti(ja minä en uskolla sitä tehdä ja aina pistän tytön varjoon). Nykyään huomaa, että tyttö nukkuu koko ajan vähemmän päivällä. Tänään laskin, että kaiken kaikkia tyttö oli nukkunut 2,5 tuntia päivällä- pieniä puolitunnin päikäreitä. Meillä lähipäivinä alkaa talon rakentaminen (rakennuslupa saatu), joten kun isä rakennusammattilainen, edessä on pitkiä päiviä yksin tytön kanssa.No, kai me pärjätään. Nyt kotityöt kutsuu, kirjoittellaan

Onnea vaan Miran perheelle talon rakentamiseen.. Iso prosessiha se on, mutta kyllä te pärjäätte.

Meillä kans poika nukkuu päivisin vaan n.max.40min päikkäreitä 3-4kpl. Öyt onneksi poika nukkuu hyvin, herää vaan syömään.

Mä vasta tässä kotiuduin ja päästi pojan hoitajat (omat vanhempani) pois ;) Hyvin heillä oli mennyt, mitä nyt muutamaan otteeseen poika hetkeksi hermostunut. Pullostakin oli jonkun verran syöty.

Mulla rinnnat räjähtämispisteessa ja oottelen vaan, et poika heräis ku en viittis pumapata ;)

Nyt hampaiden pesulle ja nukkumaan.. Öitä vaan kaikille.

Heipä hei!!
Poika nukahti tuohon alakerran lattialle, on sopivan viileä paikka. Siinä on patja ja laitoin jopa pojalle peiton päälle. yläkerran makkarissa on kuuma samoin ulkona. taidanpa itekkin tulla ens yöksi alas lattialle nukkumaan.

olen täs jo 2 yötä nukkunut ilman liivejä ja on kiva..:)
niin olen meinaan joutunut nukkumaan liivit päällä jo odotusajan alusta lähtien, olivat tissit niin kipeet jos nukkui ilman ja nyt syntymän jälkeen tietty ku maidot valu, mut nyt kun tuo maidon tulo on alkanut tasaantumaan, niin ajattelin kokeilla ja hyvinhän se meni. aamulla sit ku poju herää, liivit päälle, ettei syödessä roisku :)

Vai on Toscan poika löytäny pippelinsä, varmaan jännää..
meillä ei olla vielä hokattu, kun nuo jalatkaan ei niin kiinnosta. tuo eteenpäin meno kiinnostaa enemmän ja nyt on alkanu toi yöllä kääntyily ollaan milloin missäkin asennossa. taitaa poika ahertaa nukkuessaankin (sais lopettaa, jotta energiaa jäis tohon pituus kasvuun, heh, heh.)

Mites Tosca teidän peruna kokeilut meni???

Ai niin, eikös sulla Tosca ollu pojalle sivut tuolla liberolla? Mäkin nyt sit vasta innostun sinne tekemään, kun oli tuo niin hankalaa tehdä tähän omaan koneeseen,kesti tosi kauan ennenkuin aukes, kun oli niitä kuvia sinne ladannu jo.
mulla vaan ei oo siellä vielä kuvia kun en osaa pienentää niitä, odotan et mies kerkeis pienentää niit kuvii tai edes opettaa, mut kirjoitellu sinne olen nyt jälkikäteen ja yritän jotain aina jokapäivä tai ainakin kun jotain uutta tapahtuu.

Huomenna mennään uimarannalle, saas nähdä kuin poika jaksaa olla. siel pitäis olla ainakin 1,5h kun kestää uimakoulu, mut lupasin et saavat likat jäädä vielä uimaan. Täytyy vaan kattoo pojan tilanne. se on kyl sellanen ranta et on toinenpuoli varjossa, siin suhtees vois vaikka onnistua...
Musta on kivaa olla rannalla, vaikken kauheesti tykkääkään ottaa aurinkoa, mut ne eväät, nam. kahvikin maistuu todella hyvältä( iman maitoakin).eli mulla on iso kylmälaukku ja paljon evästä mukana.. ;) Ja voishan sitä jo talviturkin käydä heittämässä pois...
jaaha jos rupeis puuhaamaan jotain muuta...

Kiva Meba ku tarinoit ;)

Täällä on poika ollu tänä päivän vähän kärttysämpi, ku on noin kuuma. Ei poika viihtyis yhtään taas yksinään ku koko ajan pitäin maman olla vieressä jotain puuhaamassa. Jos mama on poissa niin tulee liian kuuma ;) Noh.. onneks nyt sian pojan ihan normaali aikaan nukkumaan. Siellä poika omassa sängyssään köllii pelkässä vaipassa ja ilman peittoa. Meillä on onneks tää yläkerta viileempi ku alakerta..

Tosta liiveittä nukkumisesta. Mäki nukuin tosi pitkään yöt liivien kanssa samoista syistä ku sä Meba. Noin kuukaus sitte jätin liivit öyks pois ja oli kyllä mukavaa. Mulla on ainoo onkelma se, et poika herää 2-3 kertaa yössä syömään. Eli oon slevinny sillä,e t laitan liivin suojan yöpaidan ja tissin väliin syömisen ajaksi ja sitte otan pois. Tai jos nukahdan niin sitte saa olla liivinsuoja siellä yöpaidan solmuissa ;)

Peruna kokeilu on meillä menny nyt ihan jeesh, sunnuntaista asti ollan testailtu muutama lusikallinen per päivä. Poika ei ihan vielä tierä, et mitä sille ruoalle pitäis tehä. sitten hän mössää ja pursottelee sitä pitkin poskia ja käsiinsä. ;) No jotian onneks menee kurkustaki alas (pari yökkirefleksiäki ollaan saatu aikaseks). Ajatuksena on vkon verran antaa tota perunaa ja sitte toisella vkolla porkkanaa. Kuullostaako edes jotenki ""fiksulta"" suunnitelmalta?

Meba: miten teitin uimaranta reissu meni? Kuulosti kyll ihanalta.. Mäki haluisin, mut en viitti yksikseni lähteä. Mies vielä reissun päällä. Niin ja ymmärrän hyvin sua Meba.. noista eväistä siis! Eihän rantareissu oo mitään ilman kunnon eväitä. Täytettyjä patonkejä, kylmää melonia, kahvia.. ym ym

Niin ja Meba noista Liberon sivuista niin siellä oon tosiaan pitäny pojalle päiväkirjaa. Ja kuviaki oon saanu laitettua. Mulla on kans aluks onkelma ton kuvien koon kanssa, mutta mä kiersin sen onkelman ;) Eli valkkasin semmosia kuvia varastoistani missä poika on vähän kauempana (siis ettei oo zoomattu pelkkää pärstää). Näistä kuvista sitte leikkasinkuvan käsittely ohjelmalla vaan haluamani osan. Yleensä naamakuva. Tällöin myös kuvan koko pikseleissä pienenee ku sienään! Eli kokeile sitä Meba. Meillä on kyllä sukulaiset tykänny ku oon pojalle sivuja ylläpitäny. SAavat käydä kattelemassa, et mitä meille kuuluu ;)

Nyt tairan mennä taas..

Tosca ja poika

Poika on sellainen kuumakalle, mut silti ei osaa olla pelkällä vaipalla eli täytyy olla joku ohut pusero päällä.
No nyttenki on yökkäri päällä, mut me pidetään yön ikkuna auki niin sit viilenee..
Niin huomen sit vasta uimarannalle.

Soseiden kokeilu kuullostaa oikeen fiksulta. Ja porkkana luultavammin uppoaa paremmin.

Tervehdys!

Meilläkin on nyt sitten astuttu askel eteenpäin ja aloitettu kiinteiden maistelu. Eilen meni omenasosetta pieni lusikallinen (en uskaltanut yötä vasten antaa enempää, kun en tiennyt mitä reaktioita siitä saattaisi tulla), ja kokeillaan sitä nyt sitten tänään vielä uudestaan. Mä pelkään niin hulluna ummetusta, etten uskaltanut lähteä perunalla kokeilemaan, sehän kuulemma vetää aika helposti vatsan kovalle eikö vaan? Niin, meillähän oli tarkoitus täysimetellä sinne kuuden kuukauden etappiin asti, mutta näin tässä vaan kävi. Poika tuntui yhtäkkiä kiinnostuvan meidän vanhempien syömästä ruuasta ja ajattelin, että sillä on nyt alkamassa joku herkkyyskausi tämän uuden asian opetteluun. Hitaasti mennään kuitenkin vielä.

Heh, lukaisin tuosta että Toscan poika oli löytänyt pippelinsä, sama täällä! :o) Päivää ennen lomamatkalle lähtöä hän löysi varpaansa, matkan aikana kylvyssä pippelinsä (näkyi muuten nipistelevän sitä aika rajusti) ja matkalta tultua meni varpaat suuhun asti. Kääntymistä hän ei olekaan muutamaan viikkoon harjoitellut lainkaan, mitä nyt joskus pungertelee milloin missäkin asennossa, ja pyörii oman akselinsa ympäri.

Meillä täällä sataa vaihteeksi... no pari viime viikkoa olivatkin niin älyttömän lämpimiä, ettei oikein tiennyt, miten päin olisi ollut. Hitsiläinen muuten, kun poika tuntui nukkuvan oikein mallikkaasti siellä anoppilassa, mutta sillä sekunnilla kun astuttiin kotimaan kamaralle, alkoivat jälleen ne kuuluisat puolentunninpäikkärit, grrrr. Pistetään matkaväsymyksen ja kulttuurishokin piikkiin ja toivotaan, että tämä tästä vielä paranee joku kaunis päivä.

Ääk, huomasin että odottajien puolella on jo seuraava tammiäipät-ketju tulossa! Kokonainen vuosi siitä on aikaa, kun mekin jännättiin alkuraskauden oireita. Mitäs sanotte, oletteko nyt onnellisempia kuin silloin? Näin taaksepäin katsoessa täytyy itse todeta, että ei se raskaus kyllä mitään herkkua ollut, paljon ihanampaa on olla oman vauvan kanssa kasvotusten, vaikka levollista yöunta ei viimeisten viiden kuukauden aikana ole ollutkaan!

jospa nyt jotain kirjoittaisi..en ole ketjua paljon kerinnyt lukemaankaan kun ollaan oltu milloin missäkin..

Niin se 5kk neuvolakin meni ja meillä oli tullut painoa 7045g ja pituutta 67,7cm. Rokotuskin oli sillä kertaa ja meidän pikku neiti oli niin reipas että ei tullut edes itkua, kun katseli vain kiinnostuneena neuvolatädin touhuja:)

Neitihän on syönyt kiinteitä jo pari kuukautta ja hyvin uppoaa! illalla saa sitten velliä, mutta ajattelin siirtyä ihan puuroon, jos vain kelpaa. Olemme siis reilu viikon ajan jo syöneet kauravelliä, joten kohta maistellaan jo uutta viljaa:)

Tyttö sai viikko sitten oman huoneenkin, kun kävi makkari sen verran ahtaaksi..hyvin on mennyt, kun eihän tuo herää kun vasta aamulla ja äiti sitten herää kovaan jokelteluun.

Syöttötuolissa istumistakin ollaan kokeiltu ihan muutaman minuutin verran kerrallaan ja hiukan huojuvaahan se vielä on, joten syönnit tapahtuvat vielä sitterissä.
Sekä hyppykiikussa oleminen on ihan kivaa hetken aikaa..

Joku mainitsi niistä Libero sivuista, itsekin niitä olen väsäillyt ja kirjoitellutkin päiväkirjaa suht ahkeraan..kuviahan saa sinne pienennettyä niin että valitsee omasta kansiosta kuvan, klikkaa hiiren oikealla muokkaa, sitten avautuu paint, josta ylhäältä valitsee kuva, ja sieltä venytä ja viistota, sen jälkeen muuttaa luvut 100 pienemmiksi esim 50 ja 50 ja tallentaa, kokeilee uudelleen jos kuva vieläkin liian suuri pienentää taas lukuja:)

No mutta nyt täytyy lähteä postiin ja pukea neidille jotain pientä päälle, kun istuu pelkällä vaipalla sitterissä varpaat suussa:)

Ainii.. siskoni sai parisen viikkoa sitten tytön, joten serkuksilla on sitten ikäeroa vajaa 5kk!

Täällä taas! =o) Melkoisen pitkä tauko ollut tässä välissä, aika kuluu tätä nykyä perhe-elämää viettäessä ja remonttia tehdessä...

Taidanpa olla ensimmäinen meistä tammiksista, joka on lähdössä jo toiselle kierrokselle? Tänään varmistui labrassa että toinen raskaus on totta, ja la 8.3.

Olo on vielä vähän puulla päähän lyöty, mutta eiköhän tähän taas totu. Kaksi lasta on ollut haaveena, ja nyt näyttää siltä että ensi keväänä haaveesta tulee totta. Sen jälkeen saa taas keskittyä elämään ""normaalia"" elämää.

Sunny rv 4+6

Heti aluks Sunnylle oikein paljon onnea!!!!! Mullaki alkaa olee vähän vauvakuumetta.. Saa nähä ku mies tulee reissusta niin mitä mä sille vielä soperran ;) Kaveri on kans nut raskaana sillä tuloksella, että lapsille tulee ikäeroa vuos ja 4 kuukautta.

Sweetie: mä alotin ihan rohkeesti vaan sillä perunalla ja siirryn sitte siihen porkkanaan. Mä taas kuulin jostain, et jos aloittaa ""makeilla"" soseilla niin on sitte vaikeempi saada vauvaa tottumaan niihin ""oikeisiin ruokiin"". Mutta tiedä häntä?! Eiköhän se riitä jos jokainen menee siten ku tuntuu hyvältä.. Me ollaan nyt sunnuntaista asti kokeiltu tuota pottua. Vielä ainakin kakka tuli pojalta normaalisti. Täytyy sitte antaa pienelle luumua, jos rupee ummettaa.

Kysyit Sweetie, että ollaanko nyt onnellisempia ku raskaana ollessa.. Niin kyllä varmana! Vaikka mulla oliko kohtuu helppo raskaus. Itse synnytys EI ollu kiva kokemus, mutta silti mä jo mietin uutta ;) Niin ja ei täälläkään mitään levollisia yöunia äiti saa vetää, ku poika herää 3xyössä syömään. Niin ja tästä syystä ei myöskään olla vielä laitettu poikaa omaan huoneeseensa, vaikka meillä semmonen ois. Sitä paitsi toi pojan huone kaipais vähän remonttia ;)

Shanelle: kiitti tosta kuvan pienennys vinkistä, täytyypi kokeilla. Meidän täytyy lähteä muuten tuota syöttötuolia ostamaan ku mies palaa. Niin ja täytyis myös ostaa uus autonistuin pojalle. Tähän asti poika on ollu kaukalossa, joka alkaa nyt käymään pieneksi. Mites teillä muilla?

Nyt mentävä ku poika tässä sylissä sabotoi mun kirjotuksia ;)

Yhteistyössä