Ajatuksista asiaan 06/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neilikka..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos JB vaippavinkistä.

Puppe on samanlainen kuin Eeti. Väsyneenä kolahtelee.

Tajusin juuri, että eikös mulla pitäis olla menkat. En ole laittanut kalenteriinkaan. Pitääpä tutkia täältä keskusteluista koska ne oli viimeksi.

kurjaa kun tuli huonot kelit! Rosis (jälleen kerran) totesi hyvin että elämä on nyt muutenkin niin erilaista kuin ennen että tekee juttuja joita ennen ei olisi tehnyt. Mä en ole pitkään aikaan viettänyt kunno nmökkijuhannusta ja haaveilin siitä mutta ehtiihän tuon sitten joskus paremmillakin keleillä.

Jotenkin tosi outo kesä, siis kohta jo heinäkuu ja tuntuu aina vaan jotenkin keväiseltä kun ei ole ollut pitkään sellaista kohtuullisen lämmintä.

Hurja tuo Eeti! sun pitää laittaa se johonkin pehmustettuun huoneeseen kun väsyy.

Nöpö on nyt 2 viimeistä yötä itkeskellyt ja herännyt tosi aikaisin tosi kovaan itkuun ja ilmeisesti syynä oli Piltin(?) maissi-peruna-porkkana -sose, nuo yhdessä tuntuvat vetävän raukan vatsan ihan jumiin vaikka on syönyt vaan puoli purkkia. Nyt olen antanut taas vaan pelkkää maissia niin katsotaan mitä ensi yö tuo tullessaan. On onneksi syönyt taas ihan hyvin mutta vain sen puoli purkkia kerrallaan. pitäisi varmaan antaa kohta useammin kuin pari kertaa päivässä.

ja mies kertoi että oli tänään tosissaan miettinyt tuleeko kotiin ollenkaan kun olin niin väsynyt että ei jaksa iltoja mun kanssa. ei tuo oikeasti väsymyksestä johtunut vaan siitä että hän ei hoida meidän asioita jotka piti tänään viimeistään hoitaa ja taas kiukustuin siitä. mutta että edes miettii tosissaan että ei tule kotiin niin on jo liian huolestuttavaa. ja mä en tod jaksa vinkua joka jutusta mutta kai sen pitää jossain vaiheessa kasvaa aikuiseksi, eikö? kasvaahan ne?? kun ihmettelee miksi mä stressaan ja oon väsy mutta jos mun pitää hoitaa itseni, Nöpö ja vielä huolehtia ja muistaa tärkeät kotijutut niin kai sitä vähemmästäkin väsyy. kai mäkin olisin tosi iloinen ja huoleton koko ajan jos ei tarttisi huolehtia juuri mistään vaan joku hoitaisi jutut mun puolesta (ja joo, en hoitaisi noita sen puolesta mutta kun on pakollisia juttuja niin pakko ne on jonkun hoitaa)

pakko tulla hehkuttamaan..Nöpö oppi tänään potalle! periaatteessa eka kerta kun kokeiltiin ja heti tuli iso pissi =) nyt se tuntuu jotenkin niin isolta tytöltä..sit kun vielä tekee ekat kakat niin sitten onkin täysoppinut.

JB, mihis päädyit?

Päädyin jäämään kotiin. Oli puhe mennä kahdella autolla, mies edeltä ja minä tyttöjen kanssa perästä, mut en lähtenykään vaan lähetin vaan miehelle viestin ettei tullakaan. Sää on kurja, joten joutuisi olemaan tyttöjen kanssa vaan sisällä pienessä mökissä. Se taas tietää sitä, että Irkku kiipeilee pitkin seiniä ja piinaa Eetiä. Huomenna pitäisi olla parempi ilma, niin katon sitten uudestaan tilannetta. Kävin saunassa ja otin yhden oluen. Meneehän se juhannus näinkin.

Onnittelut Nöpölle onnistuneesta pottailusta! Irkku ei siis vieläkään tee mitään pottaan, vaikka useamman kerran päivässä siellä istuu. Viime viikolla oli ulkona pelkässä mekossa. Toiveissa oli, että niin oppisi tunnistamaan pissan. Noh, Irkkuhan vaan sai hirveän kauhukohtauksen kun pissa alkoi tulla. Jälkeen päin hoki vaan, että "vettä, vettä". Ei siis ymmärtänyt hommaa ollenkaan.

tervehdys!!

mites meni jussit?! meillä mä olin siis töissä ja mies muksun kanssa kaveriperheellä saunomassa.. eli ihan hyvin..

pottailusta, meillä pikkis rupes puolvuotiaana-7kk:na tekemää aamupissat ja kaikki kakat pottaa ja 7kk jälkeen sit suoraan pöntölle... hienosti jatkui 9kk ikään jolloin siirty tekemään kaikki kakat vaippaan ja aamupissat vaan pönttöön... ja edelleen ollaan sillä linjalla.. jos kesken kakkojen siirtää pöntölle ei tee mitään, mut sit puhtaaseen vaippaan loput... onko vinkkejä mitä sille voi tehdä?! vai onko tää joku vaihe ja napero myöhemmin hoksaa et hetkinen, tehdääskin näin...

tällä hetkellä mua v*tuttaa älyttömästi anoppi... kaikki mitä sanon niin kaikkeen täytyy sanoa vastaan jotain, ja vaikka mieskin sille asian selittäis niin ei se vaan tajua... tuntuu vaan ajattelevan tyylillä et hulluja toi puhuu... viimeks "keskusteltiin" siitä hammasbakteerista mikä tarttuu jos nuolee samoja lusikoita,mukeja jne.. äh! ei kyl oo tarvinu koko kesässä sitä naista nähdä ja hyvin menee jos mun ei tarvi vielä kuukauteen nähdäkään ennen pikkiksen synttäreitä... päätin olla itsekäs ja lähettää kutsut postissa ku lähtä ravaamaan sataa eri paikkaa läpi! huomenna ostan postimerkit.. äähjapuuh!

laulettiin tänää miehen kanssa singstaria ;) kurkku meinaa olla vähä kipeähkö.. mut mahtava peli jos jostain täytyy tykätä.. ja pikkis oli hienosti nukkumassa sen hetken.. :D

niin ja kestoja piti hehkuttaa, bumgeniukset on mainiot! ainoo paha ku heitetää käytön jälkeen suoraa pesukoneesee (joka sijaitsee vessassa) niin meinaa seuraavana päivänä haista ku on "kuivunu" sinne ennen pesua... mut mitään muuta negatiivista niistä ei ole.. :)

ainiin, pikkis muuten rupes konttaa aktiivisesti, osas kyllä ennenkin mut meni lyhyitä matkoja, nyt vetelee pitkin käytäviä... ja mä luulin että se lähtee suoraa kävelemää, on niin hienosti kävelly seiniä pitkin jo pitkän aikaa sekä yhdestä kädestä taluttamalla :) mut ehkä se tänä vuonna kävelee ;)

mut nyt tv;n ääreen...
ps. huomenna jälkitarkastus... :/

Mi-iu

Mi.-iulle tsemppiä anopin kanssa! ja onnea konttauksesta!

Meillä kestot heitetään kannelliseen heiluriroskikseen eivätkä kyllä sieltä haise minnekään.

Bro ja Saana, tehän vielä imetätte? annatteko korvikettakin? kun mietin että miten teillä syödään, siis montako kertaa päivässä ja montako imetätte ja riittääkö maito hyvin?

Mennään tänään illalla katsomaan yhtä asuntoa ihan tuosta vierestä, kuvien perusteella tosi kiva mutta saas nähdä.

Superpikaa.

Juhannus vietetty. Puuh. Eemelikin nukkui tänään yhteentoista! Taisi reissu vähän väsyttää...

Voi, Nöpö on jo niin iso :)

Sade, joo imetän. Korviketta ei mene nyt yhtään. Eemeli ei huoli multa pullomaitoa. Muilta huolii kyllä jos mä en ole paikalla. Mutta lopetti siis korvikkeen juomisen toisen rotarokotteen jälkeen. (Joka oli milloin?!?) Meillä syödään neljä-viisi kertaa päivässä. Imetän päivällä suunnilleen sen saman. Ja yöllä määrän x. Joskus tuo roikkuu koko yön tississä kiinni, mutta joskus ottaa vaan yhden huikan. Olen antanut kerran päivässä jauhepuuroa, että saa varmasti tarpeeksi maitoa. Joskus tuntuu, että tuo yrittää imeä täysin tyhjistä rinnoista, kun sattuu oikein nälkäpäivä. Mutta sitten taas jos tuo ei ime tiheästi, rintoja täyttää. Eli varmaan riittää ihan hyvin.

Mietin kyllä jo pitäisikö tuota alkaa vierottaa. Alkaa itse kaivella sylissä ollessaan mun paidan alustaa. Ei siinä sinänsä muuta, mutta tekee sen saman kaikille naispuoleisille kenen syliin menee....

Maanantaita!

Miten meni juhannuksen vietot? Me ei tehty mitään, koska täällä jussia juhlitaan vasta huomenna. Ja mennään varmaan vaan pyörähtää markkinoilla. Vaiks noi markkinat ei oo mun juttu, mut mun mies on niistä aina ihan innoissaan, ni ehkä mä kestän :)

Me ostettiin se turvaistuin. Päädyttiin sellaseen joka menee vastasyntyneestä 13kg asti. Ja se oli viime vuoden värimallistosta, ni oli melkein satkun halvempi kuin muut.

Mi-iulle jaksuja anopin kanssa! Ja pikku mi-iulle jeet konttauksesta :)

Nyt tarvii mennä ostaa jotain suuhun pantavaa, alkaa nälkä kolkuttelee ovella.

Pimmu 30+0!!!!!! Hurjaa!!!

Laitanpas viikkojen kunniaksi kuvan meiliin :)

Pimmulle onnittelut vikasta kymmenestä! voi hurja, tässähän alkaa ihan jännittämään sun puolesta!

Saana, mitä siis syötte? aamupuuro, 2xlämmin ruoka, hedelmäsose, iltapuuro vai miten?

Miuska, eikö se edes ultralla katsonut?? Miten se sitten tietäisi että kaikki on ok? (Luin tuolta toiselta puolelta) Kai tuo pitäisi ultralla katsoa, ettei vaan jää mitään ja tulehdu.

Ah, juhannus ohi. Tänään oltiin katselemassa alennusmyyntejä. Puppelle löydettiin uikkarit (pelkät housut, en todellakaan ala mitään bikinejä pukemaan; huh minkälaisia pin up beibi -bikinejä sitä voikaan olla tarjolla) ja ihanat kengät ensi talveksi. Tilasin nyt sellaiset Kavat- merkkiset kengät kokoa 18, koska pakko tuolla on alkaa kenkiä pitämään ja kaikki on ihan liian isoja. Ostettiin myös matkapinnis meidän alakertaan. Se olis pitänyt ostaa jo aiemmin. Ihan ehdoton. Puppen pinnis on yläkerrassa, ja jos kahvia keitän tai "hetken" vietän netissä, se on ihan mahdotonta nykyään. Tuo kiipeää joka paikkaan niin nopeasti. Sinne voi hyvin laittaa hetkeksi viihtymään, kun se on kooltaan niin isokin.

On kyllä ihanaa nykyään Pupsonin kanssa kun se on niin messissä kaikessa. Ennen sitä pelkäsi/odotti että koska herää ja koska on imetys. Nyt vain eväät mukaan ja menoksi. Puppe nukkuu päikkärit kun väsyttää, mutta yleensä ihan intona kaikkialla eikä ehdi kiukutella tai itkeä muualla kuin kotona.

Miehen kanssa on vaihteeksi erityisen mukavaa. Eilen oltiin leffassa katsomassa se Tieto, kun mitään muutakaan ei mennyt (Puppe oli äidilläni). En yleensä jaksa noita miljoonien dollarien katastrofileffoja, mutta tuo oli vaikuttava, tänäänkin vielä mietittiin sitä. Pointti taisi olla ettei tieteeseen luottaminen ole pois uskosta jumalaan. Tai ehkä se oli ihan p*ska, mutta tarpeeksi yksinkertainen kotiäitylin lahoille aivoille. Suosittelen. Ehkä.

Luin just Iltiksestä että ne tekee mun tulevaa lempisarjaa. Martinan ja Eskon odotuksesta ja synnytyksestä realitypläjäyksen, jes!

Hui, Pimmulla on kohta vauva kainalossa! Ihana maha :D

Sade, suunnilleen noin pyritään syömään. Tosin aika usein syödään vaan kerran lämmin ruoka ja kaksi hedelmää. Nyt on taas ollut sellainen jakso, että tuo ei syö lämmintä ruokaa kuin muutaman lusikallisen. Ja on jo nyt alkanut ronkeloimaan! Jos ei halua syödä jotain mössöä niin on mieluummin vaikka nälkäinen. Kun ei syö niin ei syö. Oikeasti, mä olen pulassa kun tuo on uhmaiässä. Ronkelipäivinä syödään usein illalla maissimössöä ja päivällä hedelmää. Hmph, Eemeli on tehnyt musta ihan pehmon.

Rous, onko jo portti portaisiin hankittuna?

Heh, seuraavaksi kun alan purnata täällä miehestä, niin kehottakaapa sängyn puolelle ;D

Hmm, pitäisköhän käydä katsastamassa joku alennusmyynti... Pitkään aikaan en ole käynyt muuten kaupungilla kuin ruokakaupassa.

Saana, samaa ollaan mietitty että nyt kun alkaa luonne näkymään jne niin miten ihmeessä pärjätään kun kasvaa..ja kun ei ole hetkeäkään paikallaan..jaiks!

syötiin juuri äsken ekaa kertaa koko purkillinen =) ja me joudutaan jo pitämään porttia kiinni kun muuten menee ylhäältä alaspäin, portaat kun kovasti kiinnostavat ja jos toinen menee käymään alhaalla niin haluaisi mukaan.

Se eilinen kämppä oli ihan järkky mutta tänään katsomaan toista joka vaikuttaa ihan unelmalta!!! tosin oma ei vieläkään myynnissä mutta eiköhän asiat järjesty..jaiks..nyt Nöpö bongasi sähköjohdot pöydän alta..pitää mennä.

rous, joo eihän sitä varmasti tiedä ilman ultraa yhtikäs mitään ja silti kovin lääkäri vaan tyynnytteli ja lohdutteli et kaikki on varmasti ok... eli aivan turha reissu koko käynti!
täytyis varailla sinne yksityiselle jokskuu päiväks...nyt tosin kuuden päivän työputki ja sit kaverin kans päivän reissuun..
mua ärsyttää :/ anoppi väittää kaikesta vastaan ja on huomenna tulossa katsomaa pikkistä n.tunniks, vajaa tms ku mies lähtee kattoo keikkaa ja mä oon vielä sillon töissä... mies meinas ensin että vie pikkiksen anopille mut en suostunu.. siel on kaikkea pikkutavaraa ja kämppä muutenki todella täynnä roinaa jne ja nuppineulat lattioilla jne niin en tod. päästä pikkistä "vahditta" sinne ilman että oon "käyny läpi" miten sekasin se kämppä on... niin pahalta ku se kuulostaa, mut se on aivan mahdoton se kämppä..edellinenkin oli kun sillä on niin hemmetin paljo kaikkee tavaraa mitä tarvii kerran kymmenes vuodes eikä mitään voi heittää pois tai antaa pois (paitsi meille, ja sit ku en huoli niin oon huono miniä)... ja meil on ties kui monta puolomaisuutta kaikkea roinaa... osa tiettty hyviä tavaroita mut puolet täyttä sontaa niistäki..
et semmosta...
en tiedä kuinka voin käyttäytyä sitä kohtaan kun en oo saanu sanottua sille suoria sanoja viime kerrasta...äh!
no pikkiksen synttärikutsut on lähetetty nyt postissa, myös anopille vaikka oltais voitu ns. viedä sille koko kutsu.. kuten myös sille ärsysiskolle... mut ei mulla ole aikaa kuunnella niiden vittuiluja, eikä edes halua kuunnella...
et huomista odotellessa.. :/

sade, millasta kämppää etitte?! kuinka monta neliötä jne..?! :)

pimmu on jo hurjilla viikoilla, ihanaa! :D

nyt nukkumaa, kohta joudun jo herätäkin... pikkiski huutaa sata kertaa yössä..

yöt ja unia!

Tulin pikaiseen Miiulle sanomaan, että isoanoppi on mulla myös sellainen joka tuputtaa omaa tarpeetonta tavaraansa meille. Kerran hiillyin, kun se yritti tunkea mukaan joitain 20 vuotta vanhoja kulahtaneita seinäryijyjä. Sanoin suoraan etten varmana ota, niin sen jälkeen ei ole tuputtanut yhtään mitään. Sitten se monesti on ollut ostamassa meille keittiöön mattoa. Ensin ilahduin, että jees. Mut kun mulla on sisustuksessa tietyt värit ja kun se kysyi että millainen matto pitäisi olla, niin sanoin että ruskea paperinaru-puuvillamatto. Alkoi heti jyräämään, että eihän nyt niin synkkää mattoa, että kyllä sen pitää olla värikäs räsymatto. Tuumasin sitten että antaapa olla, ostan mattoni itse kunhan sopiva sattuu vastaan.

Eeti pikkuhirmu nousee jo matalia tukia vasten seisomaan. Esim jos itse olen lattialla, niin minua vasten. Pöydänkulmasta tms ei vielä pysty itseään vetämään seisalleen. Eetillä ei edelleenkän ole vielä yhtään hammasta. Tilasin Eetille jo turvaistuimen. Jospa se pian tulee, niin pääsen sovittelemaan golfiin. Sääli jos sen takia joutuu kääntämään Irkun istuimen, ettei mahduta autoon.

puh..miten tällaisten kanssa voi pärjätyä?ei hetkeäkään paikallaan, eikä nyt jasksa olla yksinkään kun pitäisi päästä kaikkialle..en voi enää rauhassa netissäkään olla..kyllä vikatkin kilot karisee..on silti ihanaa mutta alkaa olla niin rankkaa.

ja taas mennään

Joo, kyllä ne muka oli "ihan just" puhkeamassa jo silloin. Ne hampaan möykyt näkyy kyllä selvästi ikenen läpi, mut ei vaan vielä tule. Hassua.

Tuo oli kyllä tosi kiva, minkä mailissa laitoit!

Ihana tosiaan toi Saden linkki. Mäkin haluun muuttaa.. Vaikka en voi valittaa, meillä on hana asunto nytkin, mut ehkä tää mun muuttamishimo on raskausperäistä..?

Me oltiin tänään synnytysvalmennuksessa. Tai siellä käsiteltiin asioita ennen synnytystä, koska lähteä sairaalaan, koska kyseessä on hätä jne. Ja saatiin mukaan sellanen pikku paketti jossa oli rasvoja, öljyä, vaippa ja jotain lehtisiä.
Ihan ok kokemus kaiken kaikkiaan. Ja tällä kertaa kaikki oli suurin piirtein samoilla vkoilla, viimeksihän kun käytiin, ni kaikilla muilla oli vasta alle 10 vkoa, ku mä olin jo vkoilla 15.
Ens vkolla on itse synnytysvalmennus. Mieskin tulee ihan mielellään mukaan. Kai.

Mi-iulle jaksuja anopin kanssa. Kuulostaa ihan mun isoäidiltä, se aina koittaa tunkea kaiken maailman roinaa mulle.

Vitsit mikä nälkä mulle tuli..

Mulle puolestaan tuli ihan järkyttävä pizzanhimo. Lähimpään pizzeriaan on onneksi jotain 50 kilsaa, mutta lähikaupan pakasteallas ois kyllä lähellä... En luultavasti selviä tästä muuten kuin syömällä sen pirun pizzan.

päätettiin että ei tehdä tuosta tarjousta, kylppäri oli niin hankala. Mutta laitettiin oma myyntiin, huomenna pitäisi näkyä.

ja mä pääsin sinne opiskelemaan =) olin ihan yllättynyt kun noihin ylempiin on kai vaikeahko päästä mutta näköjään ihmeitä tapahtuu.

Pimmu, kiva että toi valmennus oli mukava ja kerrohan sitten siitä oikeasta synnytysvalmennuksestakin, kiva kuulla onko jotain eroja sielläpäin maailmaa.

huomenta, taidatte muut olla kesälaitumilla..me mennään tänään mattopyykille kun nöpö pissi maton..

laitettiin pinnis viikko sitten sivuvaunuksi meidän sänkyyn ja on toiminut tosi hyvin. Nöpö nukkuu omassa sängyssään siis jo yöt, pari kertaa nostan syömään mutta muten viihtyy siellä tosi hyvin. NUkahtaa useimmiten tissille mutta hiljaa hyvää tulee.ja tänään aloitettiin aamupuurot, illalla kaurapuuroa ja aamulla 4-viljan puuroa.

Gallup:minkälainen turvaistuin teillä on? meidän pitäisi kohta varmaan vaihtaa ja ollaan ihan epätietoisia että millainen kannattaisi.

Ihanan aurinkoista päivää ja viikonloppua!

Sadelle onnittelut opiskelupaikasta!

Aika moni täällä jo paiskiikin töitä (Sadella siis koulu, mutta tarkoittanee samaa käytännössä). Munkin "lomailuni" alkaa olla ohi ja päätettiin niin, että mä jään kotiin. Toistaiseksi. Ehkä alan opetella tekemään ruokaa, parsimaan sukkia ja muita kotiäidin hommeleita. Olin aivan varma että seinät kaatuu päälle äitiys- ja vanhempainloman jälkeen, ja ikävöisin töihin, mutta mä todella nautin Puppen seurasta ja haluan hoitaa häntä. Onneksi se onnistuu.

Ollaan käyty kahluualtaassa polskuttamista harjoittelemassa ja tänään oltiin maauimalassa! Aivan mahtavaa. Puppe nauttii vedestä ja voisi pulikoida vaikka kuinka pitkään. Tarkoitus ei ollut sukellella, mutta tyyppi itse halusi kokeilla ja hyvinhän se menee. Luulin että sukellusrefleksi katoaisi puolen vuoden jälkeen (syntymästä), mutta hyvin tuo meni.

Pimmu, voi veljet sä olet jo pitkällä! Kannattaa rasvailla välilihaa, moni on kertonut että se suojaa repeämiltä ja kannattaa siis. Mäkin rasvailin, itseasiassa laitoin miehen rasvaamaan. Se outo harrastus olikin sitten lopputuloksen kannalta ajanhukkaa (vaikka jättikin miehelle lämpimät muistot), koska sektioon päädyttiin. Ceridalin sivuilla oli oikein ohjeet:

http://www.ceridal.com/index.php?id=4483c&select=Ceridal

G: Meillä se Brion turvakaukalo edelleen, vielä se jonkin aikaa menee.

Yhteistyössä