Isompaa pesuetta haaveilevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minäpapu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihana lukee myös raskautuneiden kuulumisia ja mahojen kasvua :)
Kata: peukut pystyssä jotta masussa kasvetaan "mahan myötä".

Kaamee päänsärky :( Tekis miel vaa peitonalle huilii,mut ei anna nyt hommat periks.

Vieläkö yksi...lähetän säkillisen täältä sulle päänsärkypulveria.
Mulla vaihteeksi energinenolo, teksi mieli tehdä vaikka mitä ,mutta kyllä se tuo koipi ilmottaa jos reutuaa liikaa. Kukat meinasin kohta kantaa kylppäriin ja suihkuttaa kunnolla talven pölyt pois. Keksimällä pitää keksiä tekemistä ja kyllähän sitä löytyy.
Onks tää nyt sitä ns. piilo oireilua se pesänrakennusvietti mistä puhutaan, kun tekee mieli puunata ja putsata kaikki paikat:))) hormonit heittelee:)
Toisilla sitä on raskausaikana, toisilla samaa teetättää hormonikierto...mulla todennäköisesti tuo jälkimmäinen:)

Kiitos Haidi päänsärkypulverista :) ...toivottavasti koht auttaa ;)

Miun pitää roikottaa itteäin niskasta jotta saisin jotai aikaseksi,edes ne pakolliset kotityöt...joita tuntuu riiiittävän :/
Voi kun miulkii ois tuollain puunaus vietti päällä :)

Moikkelis Kata, kiva kuulla välisteen sinun ja masun kuulumisia!

Äääääähhhh.. mä voisin Haidi ottaa sulta vähä tuota ylimääräistä energiaa, jos liikenis. Pitäisi taas heilua hulluna eessuntaas, muttei huvita/jaksa/innosta jne jne...
Mulla on välisteen, ei ihan aina, kanssa ennen kuukautisia hirrrrmuinen puunauspakkomielle! Onneksi edes kerran kuussa.

Sitten, sarjassamme omituisia oireita... mistä??
Eli, mulla alkoi eilen nippailee mahaa. Päivällä en pahemmin kiinnittänyt asiaan huomiota, mutta illalla se jo tuntu! Ei nyt mitään kuukautiskipujen vertaista, mutta samantapaista, puolitettuna.
Tänään, ei mitään. Kävin just siellä papassakin, joka oli ihan puhdas, eli ei pitäisi olla mitään hevosenpäitä kasvamassa "sielä".

BTW, tuli tosta papasta mieleen, kun siinä sanottiin että vastaa ikää??!! Näkeekö ne niistä eritteistä mun ikäni??? Tuntuu vaan niin hassulta, kai siellä pyörii sellaisia pieniä mikroskooppisia "mä oon kolmekymppinen" tekstejä....

Muistas nyt Haidi ottaa sit iisisti että paranis koivet! Vähintään 20 minsan välein istut, otat vaikka namin (porkkanan) namin (porkkanan) namin (porkkanan) ja nostat jalat ylös vaikka tuolille!

Vai takatalvea, ei kiitos. Meillä olis tarkoitus tehdä puuhommia vkonloppuna, että toivottavasti siihen mennessä on LÄMMINTÄ.

Aurinkoa kaikille!! (Ja vähän vettä)

Oih,kiva jotta muilkii "oireit" :)
Mie nyt poden sellasii ku:nännejä kihelmöi(arat) ja alavatsassa repäsy kipui ku nousee tuolist yms. ja tänää mukamas menkkamaista pientä tunnetta...ota nyt selvää juu.

Puuh puuh...puhallan sitä ylimäärästä energiaa kaikkille kuka sit tarvii:)
Ei tää mullekaan ole jokapäiväistä herkkua...mut niin kun jo aamulla sanoin kevättä on "rinnoissa" sitäkö se sullakin on "vieläkö yksi", kun nännejä kihelmöi:))))))
Papu, ikävä kyllä siitä papasta pystyy ikääkin katsomaan, en muista miten, mutta ikä siitä näkyy. Mullakin parin viikon päästä siellä solut liputtaa ,että tää täyttää 32v...niin se aika kuluu:)

Pikaisesti kirjoittelen,en nyt ehdi lukemaan muiden kuulumisia koitan huomenna keskittyä niihin=) Elikkäs tänään on kulunut 26 päivää siitä kun viimeksi oli jotakin vuotoa(kuukautiset) joten vähän alan jo miettimään että josko olis tärppi käynyt ,ennen kierukan laittoa kierto oli 28 päivää, mutta voihan se olla elimistö on vielä niin sekaisin kun ylimääräiset hormoonit katoavat! Ajattelin tuossa sunnuntai aamuna testailla! Mutta nyt täytyy mennä kuulumisiin!

Ihan pikainen ilmottautuminen täälläki kesken lasten nukkumaanlaitto-operaatiota. Ilmottelen vaan ettei oo ilmottelemista. Lauantai ja sukulaisvierailu lähestyy........

Hellurei !

Tohon Papa-asiaan: meillä otettiin arvauskeskuksella tietyt...krhm...kymmenet täyteen tulevilta tuo koe jo helmikuulla, tuloksia ei oo tullut vieläkään !
Törkeen kauan ne panttaa...tai sitte on jotakin.....IIIK !

Ukko on sairaslomalla, köhii tuolla sohvan pohjalla, joten tänään olis mahiksia,
jos tuo jaksaa jotain mun kanssa alkaa leikkimään ;O)

Ei muuta. Sadetta pidellään ja kylmääkin lupasivat. Voi kökkö !

Täällä nälkäinen eukko vartoo ruokatuntiaan...
Kiitos Haidi energiapuhalluksista, ne tuli perille! Sain jo eilen sitten aloiteltua kodin "räjäyttämistä", kuka hemmetti meille sitä romua ja sälää ja pyykkiä (no, naapurit kyllä kuskaa pyykkinsä meille, ei sitä muuten niin paljon olis..)!?!?!!

Kiireistä on näköjäs muillakin ollut, puhaltelikohan Haidi liikaakin tuota energiaa? ;)

Marjulille bd bd, voihan se olla ihan mahdollista että oliskin heti tapahtunut tärppi, eihän kierukka sitä ovista estä vaan kiinnitymisen, niin sinänsä, ovulaation pitäis tapahtua ihan normisti nyt myös ilman kierukkaakin!!

joox3, silloin kun mulla oli tuo *piip*vuotis tarkastus, siinä meni toooosi kauvan ennen kuin se vastaus tuli, vaikkei siinä mitään ollut. Ja tuli vaan sellainen ilmoitus, ettei ollut mitään syöpään viittaavaa, etten tiedä tutkiiko ne edes siitä muuta.

Oikohan mullakin kevättä rinnoissa, kun on vähä pyöristynyt (siis turvoksissa), tai sitten se on vaan sitä lihomista...(EIKÄ OOO!!) Tod. näköisesti se on vaa tää aika kuukaudesta.

Arvatkaas mitä mä tein?? En kyllä tiedä mikä kuningasidea se oli, muttamutta kuiteskin. Tilasin verkkoapteekista kaksi raskaustestiä (tosi herkkiä), maksoi postimaksuineen vaan kuusi euroa ja tulee kirjeessä kotiin!

Perjantaisähläsöhlö poistuu ja kaivaa eväänsä jo valmiiksi *masu kurnaa*

Huh, olipas taasen nopea syöminen. Tooosi epäterveellistä.

Piti vielä kertoa tosi omituisesta unesta jonka näin viimeyönä.
Kävelin siinä pitkin peltoja erään puolitutun miehen kanssa ja juteltiin, tosin en muista mistä, mutta se jäi kummasti mieleen, kun tämä mies sanoi, että sulla on sitten tammikuun kuudes päivä laskettu aika.
Sitten minulle luonnollisesti rupesin heti murehtimaan, että mitenkähän mahdan saada uudenvuoden järjestettyä ja töissäkin on vuodenvaihteessa niin kiirusta.

Siis oikeesti, olen saanut itseäni jo jonkun aikaa hillittyä tätä vauvakuumetta, rupeaa olemaan jo "normilämmöissä". Enkä eilen edes ehtinyt mitään vauvajuttuja miettimään kun oli taas niin vauhdikasta, etten usko että toi olis alitajunnastakaan siirtynyt uniin. No, pianhan se taas selkenee kun täti pamahtaa paikalle. Silti, tosi hassua, varsinkin tuo mies, kun silloin harvoin kun törmätään, sanotaan korkeintaan moi ja hei.

Ja nyt takas töihin, oli vaan pakko käydä kertomassa tuo!

Päivä alkanut kaupois juoksemisil...sain vihdoin lenkkarit,nyt ei enää tekosyit miks ei lenkille pääse ;)
Pitäisköhän miunkii tilata ne raskaustestit netist,oli näköjää halpoi. Kummii unii täälkii nähty,iha levottomii ja sekavii...odotusta ja vauvaa niissäkii.

Mukavaa vkonloppua kaikille! ...sateista huolimatta.

Saako keulia ???
;O) Lämpenihän se ukkokulta...ja minkälaisiin suorituksiin pystyy,
vaikka kipeenä onkin.
Ihanaa huomata, että itelläkin alkaa taas halut palaamaan kierukan jälkeen....

Sitten vaan nautittiin, otettiin myös päiväunet ja käytiin ulkona syömässä
ennen muksujen noutoa tarhasta ja kerhoista.
I-H-A-N-A päivä ;O)

Täällä on muites ihan mustat pilvet, sataa pian aikas reippaasti,veikkaisin.
Ukon ajattelin vielä iltasella suihkuun mukaan yllyttää....
ilman sitä ruoskaakin näköjään pärjää !

Ihanaa & mukavaa viikonloppua kaikille ! ja plussia toivotan myös...
Onneks on kevät - ja kutuaika ;-D

Tämä pistäytyy vain ilmottamassa että odotettavissa lähiaikoina sukulaisvierailu. Valkkaria nimittäin tullu tänään sillai tätiä ennakoivasti...

No, meni syteen tai saveen. Ihanaa viikonloppua kaikille!!

Hei, mitenkäs on jännäilijöillä mennyt?? Minulla ainakin tuntuu vahvasti että täti on tuloillaan niin pahalla tuulella olen ollut ja alavatsaa vihloo aivan tolkuttomasti!! Eilen kävin ystäväni luona joka odottaa kaksosia kuukauden päässä laskettuaika, oli aivan ihana hypistellä kaikkea vauvasälää,nyt sitten tuntuu että pitäis heti saada "vauvatilaus" perille!! Mies on vähän katsellut autoa jo valmiiksi ja vähiin menevät vaihtoehdot kun mies ei halua pontiacia eikä chrysleria ja minä en halua 7 rekisteröityä farmaria,niin ainut mistä päästiin yhteisymmärrykseen oli mersun vito. Tietääkös teillä lähipiiri teidän vauvahaaveista/yrityksestä?? Me emme ole puhuneet kenellekkään asiasta ja anopin vierailun jälkeenpäätin että jos tärppi tulee niin kenellekkään en kerro ,kylläpä tuo näkyy sitten kun näkyy.Anoppi nimittäin sanoa paukasi että "on se hyvä että teillä on jo lapsiluku täynnä,että ei tarvitse ainakaan enää teidän vauvoja hoitaa" Hän on meidän lapsia hoitanut hyvin vähän ja viimeaikoina aloitteen lasten sinne menoon on tehnyt aina hän,päätin että eivätpä mene enää sinne silloinkaan! Miehen siskon vauvaakaan hän ei ole tainnut hoitaa kun yhden ja poika on sentään kohta vuoden ja anoppi ei itse ole kovin vanha,täyttää vasta 49. Pitäis lähteä kenkäkauppaan kun näytti oma kenkätilanne aika kamalalta,joten kuulumisiin!

marjuli: anteeksi huonomuistisuuteni, montako muksua teillä on nyt?
Me ei olla puhuttu vauva-haaveista kenellekään, tai no ehkä ikäänkuin leikkiä laskettu, mutta sitä että tosissaan ollaan, ei olla kerrottu.
Mä en millään kestäisi niitä myötätuntoisia katseita, jos sitten käykin niin, ettei meille koskaan sitä neljättä lasta suoda. Parempi nuolla haavojaan hiljaisuudessa, kuin kaikkien säälin kohteena. Muutenkin meillä on sellainen tapa, että mistään "puolivalmiista" asiasta ei mainita kellekään, jottei tarvi sitten mitään selitelläkään, jos homma ei toteudukaan.

Päivät menee matelemalla. Odotan kuin kuuta nousevaa, jolloin pääsen terot aloittamaan. Tokikaan niistä ei heti mitään hyötyä ehkä ole, kuin ei tiedä tulevastakaan, mutta antaisi se ehkä hieman lisää toivoa.
Toisaalta, olen ajatellut, kuinka helppoa nyt jo on noin "isojen" lasten kanssa. Liekö itseäni henkisesti valmennan jo siihen ettei nelosta koskaan tule... Tiedän, että se tulee olemaan TODELLA kova isku, jos ja kun niin käy.
Minun äitini ei koskaan ole mikään "super-mummo" ollut, ts. hän ei liiemmin kaitse muksujamme. Jos meille sattuu menoja, yleensä palkkaamme vakio-lapsenvahtimme. En tiedä tietääkö hän vauvahaaveistamme, mutta ainakaan se ei häntä tunnut paljoa "hetkauttavan".
Anoppi, vaikkakin kovasti lapsenlapsistaan tykkää, on jo muutamaan kertaan sanonut, että teillähän nyt lapsiluku on täynnä. Ärsyttää, kun hänellä itsellään on kuusi lasta, niin miksei me saataisi enempää kuin kolme saada?
Ei me hänellekään lapsia viedä hoitoon kuin korkeintaan yhtä kerrallaan keskimäärin 2h/joka toinen kk. Mieheni sisarukset kyllä sitten omiaan hoidattavat mummolla ihan väsyksiin saakka....

Mekin on mietitty tuota auto-hommaa. Ostettiin viime syksynä uusi maasturi, ja silmällä pitäen mahdollista lisäpenkkiä. Aiemmin oli iso farmari, mutta kun asutaan täällä hieman huonompien teiden varrella, maasturi oli ainoa oikea vaihtoehto meille. Lisäksi, kun kilometrejä kertyy noin 50 000 vuodessa, polttoaineen kulutus ei saa paljoa olla. Joten alla siis diesel, jonka maantie-kulutus on 7l/100km. Minusta se on aika sopiva, kun kuitenkin on maasturi. Kaikki tila-autot kun vie lähemmäs 10l/100km, tai enemmänkin jos kysessä on bensa-auto.

Hmmm... mä olen koko päivän ommellut. Iso lastenhuone (30m2) valmistuu tuota pikaa, ja sinne olen teemaksi valinnut dinosaurukset. Nyt sitten olen ommellut seinävaatteita, peittoja, verhoja, tyynyjä jne. ja matot olen kantannut oikeilla väreillä. Pikkuhiljaa alkaa valmistua. Pääsee eskarilainen oman huoneen rauhaan, ja nuoremmat telmimään omaan huoneeseen...

Pakko jatkaa hommia.

Enpä oo vauvahaaveist oikeestaa kertonu ku omalle äitillein...hällä ollu kans kroonine vauvakuume joten ymmärtää :) Parille ystävälle kyl tilitän vauvakuumeesta...jo viidettä vuotta ;),mut yrityksestä en oo puhunu.
Anopille en oo mittää kertonu enkä tiiä hänen kantaa 4lapseen.

Jahas, täällä on kanssa yksi tätioireinen. Ei voi paljoakaan erehtyä, hampaat irvessä jynssään lavuaaria, hananreunoja ja nurkkia. Välisteen osallistuin puuhommiin halkoja pilkkomaan. Kyllä veetuttaa!

Marjuli, meillä kanssa pitkän pohdinnan, koeajojen ja kinastelujen jälkeen päädyttiin Mersun dieseliin. Ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Tosi hyvä reissunpäälläkin, ollaan tällaisia kotimaan matkaajia muutamaa poikkeusta lukuunottamati.

Joox3, kuullostaa teidän päivä aivan iiiihanalta!!

Ja Mirkun dinosaurus teema, varmaan tosi upean näköistä!

Kertomisgeetä; veljelleni (!!!) olen kertonut. Ystävilleni en edes viitti (olen sitä ennenkin tilitellyt) kun tiedeän heidän mielipiteet asiasta. Äidilleni joskus silloin km;n aikoihin puhuin, olin jo kertonut hänelle olevani raskaana. Anoppini kanssa emme pahemmin tule enään juttuun, hänellä kun on tapana vääristellä ihan kaikki sanomani ja lauleskella ne pitkin kyliä, kerran kuulin juttuja kampaajaltani!!!!! (En muuten ole enään kehdannut siellä käydä)

Ette usko mikä vinotus mulla on päällä. Ja masiskin nyt. Olen nyt tosissani yrittänyt päättää että jos nyt ei tärppää (mikä siis on lähes mahdotonta näillä oireilla), niin saa olla.
Ittensä kiusaamista tällainen on. "Onhan meillä JO kolme lasta"

Öhpöh.
Toivottelen kaikille hedelmällistä viikonloppua, ite menen lyömään pökköä saunan pesään ja löylyttelen itseni rusinaksi.

Jahas... olin nuorimman kanssa elokuvissa, ja täällä on rouvasväki jo rusinoitumassa.
Ei siis käy laatuun, ei alkuunkaan.
Tai siis käy, mutta haaveita ette jätä...ettehän?

Onhan meilläkin muiden mielestä jo lapsiluku täysi, mun henk.koht.mielipide eroaa kyllä moisista!
Kavereille en puhu, nehän pitää mua pöpinä.
Jokaisella siis 1 lapsi, olen maininnutkin aiemmin.
Nyt tämä kaverini, jolle tuli km, aikonee vielä kerran yrittää - ja jos päätyy
kesken, lopettaa varmaankin siihen.
Hänen nykyisellä miehellään kun ei ole yhtään lasta, ja mies on se vauvakuumeilija...
Oispa tosi hauska juttu, jos me kumpainenkin odotettais samoilla metreillä...
hän vaan asuu niiin kovin kaukana, mutta oispa ainaski kohtalotoveri, hih!

Jahas, Mirkku! Tervetuloa vaan meillekin laittamaan ukkoin kämpät kuntoon!
Ja sitten tytsylle prinsessaa...tai Peppi pitkätossua...ois niin ihana laitella huoneet kuntoon, mutta remontti velloo vielä varmaan 5 vuotta talossa...ehkä sitte....
Ole Mirkku valmiina, kutsun sitte meille!

Ihanaa muuten, kun ukko saa väristyksiä päivämme muistelusta vielä nytkin....
pitänee houkutella iltasella vielä tositoimiin ;-D

Mirkku ,meillä on ennestään kolme lasta tytöt 98,00 ja poika 03. Niin tuosta autosta sen verran, että tällä hetkellä meillä on mersu mutta kun se on sedan niin vaihtoonhan se menee jos neljäs lapsi ilmoittelee tulostaan ja minulla on kauppakassina kohta jo täysi-ikäinen toyota(mutta sillä on tunne arvoa) Meillä myös pitää olla diesel auto kun miehellä tulee työmatkaa päivittäin 90 km,mutta saapas nähdä koska tulee ajankohtaiseksi autonvaihto,toivottavasti pian=)

joox3. heh.... mä oon tällainen pesänrakentaja! joskus ukko tuumii, että eikö nyt olis jo kaikki ok, vaan kun ei! aina mä keksin jotain uutta! esimerkkinä mainittakoon, että kun meidän talo täyttää tänä kesänä kuusi vuotta, meillä on "jo" kolmas pesuhuone-design käytössä, eli jo kahteen otteeseen olen repinyt kaapit alas ja suunnitellut uudet. meillä kun kaikki suunnilleen menee sillain, että mä suunnittelen ja mies toteuttaa :DD

marjuli: no, kerta teilläkin on VASTA kolme lasta, on TÄYSIN ymmärrettävää, että ainakiii yksi sais vielä tulla, eikö niin? niinku meillekki XoD

tänään on sukulaisnainen pakannut loputkin jäämistönsä, ja häipynyt meikäläistä kiusaamasta. kyllä ukko saa tänään "huutia", jahka mukulat saadaan nukkumaan :)))

Papu75: äläs nyt, pidetään peukkuja, ettei noi ole täti-oireita, vaan pesänrakennus-sellaisia ;)

Alkaa tää tauti pikkuhiljaa parantua. diagnoosihan oli keuhkokuume-epäily. lääkkeitä olen napsinut kiltisti, ja yrittänyt lepäillä... vaan kun toi lastenhuone kummittelee kokoajan mielessä :) kävin muuten perjantaina, elikkä eilen eurokankaasta ostaan noita tekstiilejä, joita tänään oon siis ommellut. kauheeta, kuinka kalliita nekin on! kakssataa meni niin että vilahti, vaikka aivan vähän ostin.... tai vähän ja vähän, se on niin suhteellista. varmaan kumminki kaiken kaikkiaan yli 20m kankaita... voi että mä tykkään tehdä tällaisia käsitöitä. ei musta ompelijatarta ikinä tule, kun en kaavoja osaa tehdä, mutta olempa jonkun kesämekon tytölle tehny, ja sitte näitä sisustus-tekstiilejä.tykkään kanssa virkata, mutta kutominen on niin työlästä, ku valmistuu niin hitaasti. mulla kun ei oo tota pitkäjänteisyyttä juurikaan...

seonmoro!

Heippa!!Autosta pikaseen meillä ollut Seat Alhambra ja ollaan oltu todella tyytyväisiä.
Toisena on v70 volvo,mutta me tarvittais nyt isompaa!!!
Eli taitaa olla wv transporteri seuraava auto.

Miska oli kasvanut hyvin,painoarvio nyt viikolla 34 siis 2,2 kiloa!!
Eli seuraava tarkistus vasta 37 viikolla.

Mulla iskenyt kauhee kriisi että menetän tuon pikkuMaisan isukille taikka että mä menetän hienoja hetkiä tyttösen elämästä kun musta tulee taas lypsylehmä.Illat istun tissitellen ja Maisan ihanat jutu menee multa ohi...
Meidän ihanat hellittelyhetket ja omat jutut...byäääh...Mä oon ihan kriisissä,taitaa napanuora olla todella lyhyt mulla tuohon tytteliin....=)

Mutta eipä tätä tilausta enää peruta,ja otetaan vastaan mitä annetaan.ELi eiköhän me selvitä mutta aika kriisi on päällä.

mulla muut muksut isommalla ikäerolla ja on ollut luontevaa vauvan tulo,ei koskaan tällasta kriisiä.
Nyt tuntuu että tuo tyttö on niin pieni,heinäkuus siis 2v.

kata rvllä 35

Yhteistyössä