kiitti tehot. ja mm!! Tartteeki käydä kirjastossa...
Se miks mulla on vähän nurja asenne, johtuu ihan siitä meitin historiasta...
Sillon ku jäin lasten kans yksin, pojat oli päiväkodissa. Me oltiin vähä sellanen kai perhe, että niitä tukitoimia sit oltiin vailla. Jo sillon ku exää yritettii saada kuosiin tuloksetta. . ,
Mulla tuli sit mitta täyteen, että mä en tarvi, enkä halua enkä jaksa minkään sortin paapomista. Halusin pärjätä ja nousta sieltä epätoivon suosta.
Niin me sit noustiinki, hyvin mielestäni. Sain ammatin luettua loppuun, työpaikan ja arjen rullaamaan. Jäi semmonen, että minnen halua, että meidän elämään enää liikaa puututaan.
Mut toi perheneuvola lähti mun omasta halusta ja huolesta, että lapset, kaks vanhinta täytyy saada eheytettyä ja ne menneisyyden möröt puhuttua pois. En vaan arvannu että kakkosella on näitä ko. ongelmia, mitä olin tiedostanu esikolla olevan. Toisaalta se on voinu mallioppiakin sitä, koska esikko on hokenu sitä "minä en osaa mitään, oon ihan tyhmä" mantraa jo pari vuotta. (nyt vähemmän tosin)
Eli siis jostain voimia siihen keskusteluun ja avointa mieltä!! EN haluais täällä uudella paikkakunnalla leimautua miksikään ongelmaperheeksi ku me ei sitä olla!! Kai ne itsetunto ongelmat on korjattavissa ja voi johtua muustakin ku ongelmallisesta historiasta!!? Tai huonosta tsemppauksesta äitiltä. . .
Milla, mul ei oo kans mitään erityistä joulumieltä vielä hankittu.

En aio siivota mitään suursiivouksia. Ukkoa tekis mieli heittää välillä kaulimella leipäläpeen ku se vaatii itsetehtyjä laatikoita imellyksineen. Toki oon joskus tehnyki niitä, mul itellä sappivika, mikä vähän rajoittaa tota puolta.. Porkkanalaatikon kyl teen, mut kai se perunaki sit täytyy.
Viitti perkule sanoa eilen, ettei muista koska on saanu riisipuuroo viimeks, et varmaan toissajouluna ku äitinsä sitä teki. Voi huilu, että ei voinu tietenkään muistaa ku minä viime jouluaattona keitin riisipuuroa porukalle niinkuin joka ikinen muukin jouluaamu!!
Mut eihän sitä kannata huomioida, äidin tekemät vaan.. Motivaatio tosi korkeella.
Mut kai se tästä. Ootan että isommil lapsil alkaa tuo loma niin sit leivotaan sun muuta. Ei noiden kahen (2 ja 4v) kans silleen huvita ennenku isommat on mukana. Nääs noi on niin menevää sorttia, että tolkku pois!