Tahkoojaplussat 63

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiitu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hellurei!
Inha herätys taas maanantai-aamuun. Mä voin kyllä huomattavasti paremmin kun saan nukkua aamulla, nyt tuntuu kun herätys olis keskellä yötä ja pimeessä pitää lähteä rämpimään töihin. KOSKA ne päivät oikein alkaa pidentyä..huokaus.

Mua nauratti kans Julian viesti, saisset ja muut =) Kiitos piristyksestä!

Kiitos Aniliinille rohkaisevasta synnytysinfosta. Kyllä jännittää jo nyt, täytyy myöntää.Kivuista on kyllä kokemusta, endokivut oli kyllä sellaisia ennen lapaa että pisti oksentaan ja makaamaan kaksinkerroin sohvalla.

Mariska, kurjuus Teemun kättä. Mä oon kuullut enemmänkin huonoa näistä ulkomaalaisista lääkäreistä, onneksi saitte kunnon hoitoa lopulta mutta kyllä minäkin suosittelen reklistä jos vaan jaksat. Toivottavasti oot väärässä vatsahaavaepäilyinesi.

Pikku-Hertta sen sijaan on jo terveenä, hino juttu. Hih, vai oot iso-Hertta kärrytellyt meillä päin. Joen vartta ehkä? Talo ei ihan siihen näy mutta voin laittaa sulle tarkempaa sijaintia meilitse =) Mulle kans usein tulee sut mieleen kun pyörin teidän kulmilla :) Aikas lähekkäin me kyllä asutaan. Pian päästään treffaamaan kunhan mä saan lopetella nää työt .. kauanko meinaat olla vielä kotona?
Joo, sain just meiliä Nykissä asuvalta ystävältäni joka lupasi lähettää mulle paljon infoa postissa. Asuu aika lähellä sitä meidän hotlaa. Ootan kyllä ihan innolla, on taas erilainen matkakohde. Ah, Central Park on kyllä upea varmasti. Sinne tehdään retki, siellä on pari tosi kiinnostavaa museotakin.

Tiitu, hinoa että tuo tietynlainen "riskiraja" on pian ylitetty. Koskas sulla olikaan np-ultra? Oliko jo ens viikolla?

Katalle jaksamista, sun valvominen kuullostaa kyllä tosi rankalta.

Nekku, onko liikkeet vahvistuneet?

Mukavaa viikkoa kaikille! Keiju tasan 16 rv tänään.

Huomenta! Kiitos Aniliini, kun muistutit mua mun omasta mantrasta "ole positiivinen". Sitä tarvitsen tänä aamuna. Meillä on nimittäin ollut ihan turkasen huonoja öitä. Kaislalle vissiin pukkaa uniin liikkuminen ja kiinteiden aloitus. Heräilee noin tunnin välein, ja aina pitää törkätä tissi suuhun, jotta rauhoittuu. Oma sänky on ihan kauhistus. Voi pah. Tänä iltana aloitetaan taas uudet kujeet. Siirryn tytön kanssa alakertaan harjoittelemaan omassa sängyssä koisaamista.

Voi kamala Mariska teidän epäonneanne! Sä tarvitset kyllä rekkakuormallisen voimia! Ei ole mitään kurjempaa kuin pikkuisten sairastelut ja kivut. Pidä huolta itsestäsi myös, sitä ei saa unohtaa.

Aniliini, mä sain tokassa synnytyksessä kohdunkaulanpuudutteen, mutta siitä ei ollut yhtään mitään apua. Se annettiin mulle vissiin liian myöhään, kun aloin ponnistaa melkein heti sen antamisen jälkeen. Ilokaasu auttoi tosi hyvin, joten jos saisin uudelleen päättää, niin menisin varmaan pelkästään sen turvin.

Niin ja joo, Aniliini, mä tunnistan tuon vessassakäyntijutun tosi hyvin. On niin raivostuttavaa, kun pääsee levollisena rauhassa pytylle, ja kohta joku jo ryskää ovelle.
Tosi kurjaa muuten, että Vili valvottaa vieläkin öisin. Toivottavasti kakkosella on paremmat unenlahjat.

Kiva tosiaan Julia, että kävit päivittämässä kuulumiset. Meidän kummipoika oli nyt saanut apua vyöhyketerapiasta. Toivottavasti se on pysyvä apu. Syyt valvomiseen ovat olleet vähän toiset kuin Kaislalla. Kuulemma S:n juniori on myös aika levoton nukkuja.

Voih, että Tiitu sai pahoinvoinnin takaisin. No, positiivista siltä kantilta, että ainakin tiedät olevasi raskaana :).

Nykki kuulostaa tosiaan niin ihanalta, että oksat pois. Lähtisin heti, jos voisin.

Nyt täytyy lähteä pulkkamäkeen, kun hetkeksi tuli lunta. Morjens!

Huomenta,
Lievää maanantai-angstia jo huomattavissa meikäläisessä ;) Kauanhan sitä kesti, hah.
Lähinnä mua ahdistaa aamun liikenne ja anteeksi vaan naiset - mä sitten ahdistun naiskuskeista. Lyövät jarrut pohjaan liikenneympyrässä ja muutenkin ajavat etanavauhtia. Argghhh.

No huh Mariska tuota lääkäriä. Ota ihmeessä puhelua th:n suuntaan, jos vaan riittää viitseliäisyyttä ja jaksamista. Noista tapauksista pitää EHDOTTOMASTI ilmoittaa ja valittaa, ettei toistu. Meidän kaikkien rahoilla kustannetaan senkin lääkärin liksa, eikä - etenkään - lapsen kohdalla moisia virheitä saisi sattua. Voi poika-raasua =( Ja äiti-raasuakin, teillä on ollut vähän liikaakin koettelemuksia lähiaikoina. Jakmamista.

Mukavaa, että Juliakin pistäydyit. Laitoin sulle itse asiassa emailia yhteen työjuttuun liittyen, mutta se meni jo, joten ei tartte reagoida ;) Voihan Illiä, taitaa nämä lapsukaiset keksiä jos minkäkinlaisia yörituaaleja. Esim. meillä poika herää tätä nykyä joka yö johonkin aikaan ja odottaa kädet ojossa, että kannetaan meidän väliin. Tapa mikä tapa, ja koska nukkuu välissä rauhallisesti, niin menköön. As we know, yöllä ei jaksa alkaa taistella. Eilisaamu oli aivan ihana, kun kaikki köllöteltiin kymppiin asti toisiamme kutitellen ja halitellen. Noi on niin helmihetkiä. Ja meidän poika se vasta köllöttelijä onkin!

Niin ne lihapullat. Ihan harmittaa, mitä kaikkea ruokateollisuus tarjoaa ja tuottaa. Samaan kastiin kuuluvat tietty kanapaistisuikaleet....Ja kaiken maan TUMMA sämpylä ja leipä. Mulla menee aina vartti leipäosastolla, kun syynään kuitupitoisuuksia, "tumma" sanalla kun pystyy hyvin huijaamaan, että leipä on jokseenkin terveellistä. Kun ei aina sitä ruisleipää viitti syödä. Ja hei nyt markkinoille on tullut ruoka "kerma", joka on 2 %:sta.....hoplaa. Sitten voidaan vaan miettiä, että mitä se sisältää.. No joo, meni vähän sivuraiteille, mutta aiheesta ei musta puhuta koskaan liikaa. Ja ruokahan on aina tärkeä asia :-)

Voi ankeus Nekku sun herkkää vatsaa. Mistä myrkytys tuli tällä kertaa? Kurja juttu.

Kävin muuten la:na katsomassa se romanialaisen aborttileffan - noh jaa. Hyvä ja hyvä, vaikuttava tietyllä tapaa, mutta vähän mietityttää, mistä se kaikki ylistys ja huippuarviot ovat tulleet. Onneksi oli päiväleffa, olisin nukahtanut jos ois alkanut 18 jälkeen.

Pitäisi varmaan tarttua töihin...

Panda-mama täällä moro.
N oksensi koko eilisen päivän. On tainnut taas Nekun ruokamyrkytys tarttua lankoja pitkin:-(. N oli ihan veltto ja ei jaksanut juurikaan muuta kuin istua sylissä ja tuijottaa. Onneksi sitten illasta rupesi mahassa pysymään jotain ja yö meni oksentamatta. Mutta on edelleen ihan itkuinen ja kalpea ja väsynyt. Mutta tietäähän tuon taudin että itsekin oli ihan veto veks. Hermo ei ole levännyt hetkeäkään kun koko ajan ihan paineessa että milloin pitäisi mennä lääkäriin ja kuinka kauan tuollaista voi katsella. Noh, pienten konsultointien jälkeen päätettiin katsoa iltaan asti ja silloin alkoi tila jo paranemaan.

Mutta sissus sitä on avuton kun toinen on selkeästi kipeä ja vaan itkee eikä voi muuta kuin ottaa syliin ja siivota jäljet.

Hertta, mun vierailut huutonettiin on satunnaisia, en koskaan jaksa lähteä kisaan. Nimimerkkiä on sitten joku lainannut:-(.

Taitaa olla syytä saada kahvia koneeseen, yllättäen en juurikaan nukkunut viim eyönä kun kuuntelin joka kääntymistä ja joko taas lentää. Noh, N oli myös hereillä aika paljon, taisi vatsaa kivistää ja kuumekin nousi.

Sori ei aivot toimi, myötätuntoa kuitenkin riittää muiden sairaiden lasten äideille. On se rankkaa!

Voi kurjuus Nellan vatsatautia :( Voimia sinne teillekin sairasteluun.
Onneksi Nekku, pääsit ruokamyrkytyksestä nopsasti eroon. Kurjaa kummiskin.

Piritta, täysin samaa mieltä noista ruuista. Kaikki kevyttuotteet pullollaan E-koodeja. Sitten myös luomu sen tapaiset käsitteet monesti sotkevat ihmisiä. Esimerkiksi "vapaan kanan" munista oli aikamoinen juttu City-lehdessä jokin aika sitten. Sekoittaa niiden normaalin yhdyskunnan ja nokkivat toisiaan kuoliaiksi kun samalla alueella on liian monta yksilöä :(

Olis kiva nähdä kuvia teidän masuista! Mä lupaan kans lähettää omani kunhan tää edelleen aika säälittävä pömppö hieman kasvaisi. Vielä menee helposti jemmaan löysiin vaatteisiin.

Iltapäivää! Sori hiljaiselo, olin viime viikolla pari pv saikulla ja sitten vaan oli kiirettä. Vkonloppu menikin Tukholmassa ja laivalla keikkuessa :)

Tästä epänormaalin pitkästä tauosta johtuen en nyt oikein osaa kommentoida teidän juttuja. Luin kyllä kaikki, mutta ovat nyt yhtä puuroa mun päässä :) Päällimmäisenä jäi mieleen sairastelevat lapset, tsemppiä kaikille. Niin ja etenkin Mariskan pojan murtuma ja lääkärikokemus, mäkin kehottaisin ottamaan yhteyttä oikeaan tahoon ja valittamaan, jos vaan vähänkin riittää virtaa. Yleensä tuollaiset jää hoitamatta, jos muuten on paljon ohjelmaa tai väsymystä.

Mä voin ihan hyvin, tänään rv15. Keskiviikkona neuvola ja en sitten millään malttaisi odottaa sinne asti. Melkein kävin viime viikolla jo ylimääräisellä käynnillä sydänääniä kuuntelemassa, mutta sain hillittyä kuitenkin. Mulle iskee todellinen epäusko selkeästi viikon välein, nyt jännittää jo ihan älyttömästi. No nyt kuitenkin todella moni tietää, töissä vielä osa ei tiedä. Olen vaan arka puhumaan asiasta, vaikka eihän se mitään muuta mihinkään suuntaan.

Tukholmasta tuli sitten ostettua mammavaatteita. Pääasiassa Henkasta, oli kuitenkin selkeästi suurempi valikoima kuin täällä ja muutama tosi hyvässä alessa. Ostin siis 4 housut, 1 hameen ja 3 paitaa. Paidoista vaan yhtä voin käyttää nyt heti, housuista kai periaatteessa kaikkia, ainakin heti kun saan vähän pidempiä paitoja. Tai sitten pitäs ostaa se masutuubi nyt heti, niin saisi muutamalle omalle paidalle lisäaikaa. Saako niitä mistään kaupasta, vai pitääkö tilata netistä? Liivit oli myös pakko ostaa, hyi miten suuret. Päätin tosiaan siirtyä suoraan mammavaatteisiin, en halunnut ostaa vaan normaalia suurempia vaatteita, vielä en tiedä oliko järkevää, mutta ainakin uskon niin.

Vitsi, Keijun masu on varmaan kiva. Mulla on jo ihan selkeä, mutta suurin osa johtuu kai kuitenkin ruoasta, se kun edelleen maistuu tuon tupakan korvikkeena. Nyt ehkä hiukan rauhoittunut, mutta pitäis tosiaan liikkua, niin saisi tilanteen tasoittumaan. Tehän olette Tiitu ja Keiju liikkuneet hyvin koko ajan? Kade :) Tiitu onko sulla jo jotain kumpua? Eihän ultra ollut vielä? Sori jos kyselen jo kerrottuja juttuja. Mä uskottelen itselleni, että kunhan pimeys vähän helpottaa, niin mä saan lähdettyä kävelylle, nähtäväksi jää :)

Pitäisi varmaan jatkaa vielä hetki töitä. Aion tänään leipoa ekaa kertaa (vihdoinkin) mutakakkua, toivottavasti onnistuu. Huomenna tulee kaveri kylään ja saa toimia koekaniinina! Mukavaa iltaa kaikille ja palailen taas vähän useammin jatkossa. Nyt kun vieruskaverit tietää, niin ei kai haittaa, jos sivut näkeekin.

Huomenta,

Ihanaa kuulla gissasta, huh helpotusta:) Hyvin olet löytänyt mammavaatteita Tukholmasta. Meinaan myös samoin, että siirryn sitten suoraa äitiysvaatteisiin, enkä osta mitään isompia välikausivaatteita. Huomenna pitäisi käydä hakemassa Zarasta lyhennettävänä olleet mammafarkut- ja mustat housut, jostain syystä niiden lahkeet on aina sairaan pitkiä tavallisissakin housuissa. Kyllä mulla alkaa jo sellainen mukava kumpu olemaan, se on noussut nyt viime aikoina vähän ylemmäs, aluksi oli vain tuolla alavatsalla. Nytkin housuista nappi auki, joten varmaan kohta täytyy siirtyä niihin mammahousuihin. Se ultra on (vasta) kahden viikon päästä... Jännitys tiivistyy.

Kurjaa, että Nellakin on sairaana, tsemppiä sinnekin.

Ai niin, liikunnasta gissa vielä kyseli. Olen liikkunut koko ajan, tosin harvemmin kuin ennen. Ennen raskautta urheilin parhaimmillaan (vai pahimmillaan?;)) kuusi kertaa viikossa, nyt riittää sellainen kolme kertaa. Pumpissa kävin eilen, olen todennut pumpin ja salin tosi hyviksi ja ihan sauvakävelyä lisäksi. Spinningissä olen käynyt pari kertaa, se oli ennen mun lempilaji, mutta ei tuntunut nyt kovin hyvältä. Jotenkin se satula painoi eri tavalla, enkä muutenkaan saanut samoja tehoja irti kuin ennen. Ja muutenkin asenne liikunnan suhteen on muuttunut paljon rennommaksi, jos tuntuu, että en jaksa lähteä mihinkään, en lähde, vaan lepäilen. Kuitenkin sellainen hyvä peruskunto on varmaan hyvä pitää yllä.

Koskas Stella saa kuulla siitä työpaikasta?

Mukavaa tiistaita!

Voi miten hyvä kuulla gissasta! Sitä niin helposti huolestuu.

Mullakin on huomenna nla ja Keijulla vissiin myös. Itse asiassa tulee sinsänsä tarpeeseen, olen jostain syystä ollut pienestä vähän huolissani. Mähän en ole viedä sydänääniäkään kuullut ja ne liikkeentapaiset on niin satunnaisia.

Mä suosittelen liikkumaan raskauden aikana, jos vain olo sen sallii! Mulla toimii Tiitun tapaan salitreeni tod hyvin ja viimeksikin kävin vielä rv38+ vääntämässä rautaa. Pitää selän ja muut kuosissa. :-)

Mä en myöskään ole ole ostanut missää raskaudessa isompia tavallisia vaatteita, mammavaatteita vaan. Jotenkin ne tavalliset ei kuitenkaan istu samalla tavalla, kun koko ei ole oma.

Apua Nelliksen tautia! Pahinta sorttia näillä pienillä. Sitä tässä tajuaa, että L on ollut mielettömän terve; oksuilta (kop, kop, kop!) on vältytty tyystin. Saa nähdä, mikä infektiokierre alkaa pk:n aloittamisesta...

Ugh, noi einekset on kyllä aika soopaa. Samoin oli järkkyä lukea Hesarista, paljonko sokeria on yhdessä jogussa – jopa 15 palaa! Että ihan mieluusti blandailen niitä Lotalle, ei tee mieli antaa sellaista sokrumäärää. Muakin nauratti Julian kaalimaa. ;-D

Oih, pikku-Hoo vaikuttaa aivan valloittavalta! Tosiaan, on iso asia osata nauttia niistä ”helpoista” päivistä ja muistaa sanoa se ääneenkin.

L nukahtaa jälleen itsekseen ja nukkuu aamuun saakka omin neuvoin omassa isojen tyttöjen sängyssään ja se on IHAN VALTAVAN ISO asia.

Huutiskeskusteluunne vielä: Jos tämä tulokas on poika, pistän aika kasan L:n kamaa myyntiin keväällä, mm. talvihaalarin jne. ja tuli kyllä mieleen, että voin ne myydä teille pienempien tyttöjen äideillekin, jos kiinnostusta on.

Ai niin, mun piti kommentoida su:na alkanutta AR:a. Mä en tykkää tosta family-konseptista, vielä enemmän härdelliä kuin ennen. Ja puuh, että siellä on avuttomia joukossa näin alussa. Muutenkin alut aina tylsempiä. Sama juttu Huippiksissa, alku ankea, mutta silti eilenkin katsoin.

Ei saa puhua mutakakusta...

Heippa.

Kiva gissa että palasit linjoille. Voi pikku Nellaa, mahatauti on yksi hirveimmistä taudeista pienellä lapsella. Paljon vettä ja nesteitä kehiin vaan ja peukut pystyyn että pysyis sisällä.

Mun täytyy myöntää että, vaikka oon suunnitellut tässä myyväni vauvantarvikkeet ja rattaa yms. Niin en enään tiedäkkään haluanko...musta tuntuu että, mulle on kehittymässä vauvakuume. Ja siitä seruras ihan ristiriitaiset tunteet koska ajattelin että, nyt vaan nautin kun pojat kasvavat isoiksi. Ei enään yöherätyksiä eikä vaipanvaihtoa (siis Samun jälkeen). Ja nyt se tunne on täällä taas. Se että tekis mieli vaan istua ja nuuskutella vauvanvaatteita etsiä sitä pienen vauvan tuoksua..
Täytyy varmaan pitää (taas) keskustelu tästä aiheesta miehen kanssa..voi kuinka mä toivon että se näyttäis vihreetä valoa.

täytyy lopettaa

Ihanaa kuulla susta Gissa! Kerro nyt enemmän Tukholman reissusta :) Millaista laivalla oli? Kiva kun löysit mammavaatteita.
Mulle tulee kohta paniikki kun en omista kun sen yhden paidan mistä täälläkin oli puhetta. Mutta housut ym. menee vielä kyllä ihan hyvin päälle. Eilen tanssitunnille ope huomas mun masun :) Siellä on toinenkin raskaana oleva, ihan hauskaa.
Kyllä eilen tuntui tunnin jälkeen alaselässä. Aion silti tanssia niin pitkälle kuin vaan jaksan, kivaa se on! Muuten teen punteilla lihaskuntoliikkeitä, joogannut en enää ole kun en tarkkaan tiedä mitkä kaikki liikkeet ovat kiellettyjä. Pitäis sit mennä johki ohjattuun mammajoogaan tms.

Juu, meillä on sitten kaikilla kolmella huomenna neuvola, Nekulla, Gissalla ja mulla. Mekin kuunnellaan ekaa kertaa sydänääniä, jännittää. Mies tulee mukaan.
Harmi Nekku että olet ollut huolissasi, ihan ymmärrettävää kyllä historiikin huomioon ottaen. Mulla on kans jotenkin epätodellinen olo kun en tunne vielä liikkeitä ja ultrasta on jo niin kauan.

Onko Gissalla ja Tiitulla mitään tuntemuksia kumpaa sukupuolta tulokas vois olla?

Riinuska, onkos sulla jo suosikkia huippumalleissa? Mä en vielä paljasta, jos et ole katsonut, sulla tais olla jaksoja nauhalla :)

Nekku, samaa mieltä AR:sta. Ihan TYLSÄÄ että siellä on perheitä, pah! Meillä on nauhalla eka jakso, ei olla vielä edes katsottu, luin vaan jostain että se on tuollainen perhe-episodi ja mulla menee hermot niiden kaikkien puolesta =)

Vai Mariskalla vauvakuume :)

Vitsin jännää, että Mariskalla on vauvakuume :) Toivottavasti mies lämpeää sun kuumeiluille, ainakin jossain vaiheessa!

Niin, Tiitua pitikin kiittää infosta, että Zaraan tullut mammavaatteita. Varmasti tulee käytyä sielläkin. Tosiaan niitä paitoja pitäisi vielä ostaa, tai ehkä ekana se masutuubi, eikö kellään ole ollut sellaista???

Mulla on niin kauhea morkkis tästä liikkumattomuudesta ja näköjään tilitän sitä teille joka välissä :)

Hassua, että meillä on kaikilla samana pvnä. Mulla on heti kasilta, onneksi. Pääsen sitten kivasti miehen kyydissä töihinkin, eikä tarvii koko päivää jännittää. Tulen sitten kertomaan toivottavasti uutisia kivoista sydänäänistä. Musta on niin hassua, että te kuulette sydänäänet vasta ekaa kertaa, kun kuitenkin olette pidemmällä ja mä olen kuunnellut jo kolme kertaa :) Ei ihme, jos teitä huolettaa, kun mä huolestun jo viikon jälkeen edellisestä kerrasta, hermoheikko kun olen :)
Oletteko muuten katsoneet ip:llä tulevaa "meille tuli vauva"- ohjelmaa? Mä olen niitä tallentanut, kun tulee niin aikaisin.

Mulla on eilinen Huipparit vielä nauhalla, kun se aika meni siihen mutakakun leipomiseen :) Tänään sitten maistetaan, varmaan maistuu ihan hyvältä, vaikka olikin vähän vuokaongelmia. Ehkä ne ratkeaa, jos tulee tehtyä vähän useammin. Oliko joku harrastanut sen tekemistä useamminkin? Millaista vuokaa käytitte? Tietysti tästä voi sitten jauhaa mailinkin puolella, ehkä kaikki ei halua osallistua :)

Mulla on ihan selkeä tyttöolo, mutta ei taida liittyä varsinaisesti tähän raskauteen. Mulla on vaan sellainen kuvitelma jo nuoresta tytöstä asti, että tulee tyttölapsi. Tavallaan haluaisin tietää, jos ultrassa sellainen mahis annetaan, mutta toisaalta en halua. Lapsen huone pitäisi maalata ja jotenkin osaisin ehkä visioida sitä sisustusta sitten paremmin. Vaatteissa ei niin väliä, mutta ehkä tuo seinän väriin vähän vaikuttaa kuitenkin? Oletteko muuten jo miettineet, että otatteko pakkauksen? Kakkosta odottavat ei ehkä ota, mutta entä me ensikertalaiset? Mä ajattelin, että en ottaisi.

Tukholman reissussa ei kauheesti kerrottavaa, kiva reissu oli. Hyvää ruokaa ja kovasti aaltoja :) Mä en laivalla olosta kauheasti nauti, joten se on vähän sellainen pakollinen paha, kun tukholmaan haluaa. Matkalla siis mukana mun perhettä ja sukulaisnaisia ja raskaudesta tuli jonkin verran tietysti puhuttua. Kukaan ei ollut millään biletysfiiliksellä ja aika rauhallista siis oli. Se kaupunkireissukin on kuitenkin sen verran raskas, että alkaa aika ajoissa nukuttamaan sen jälkeen :) Jostain syystä tosi paljon nuoria matkustajia, oikein pisti silmään.

Pitäis varmaan vielä hetki tehdä töitä, sitten lounaalle!

Heh, muakin nauratti Mariskan vauvakuume, ei kun tuotantoon vaan, jos mieskin lämpenee;)

Gissa, luin jostain toisesta ketjusta, että H&M:ltä saisi niitä masutuubeja kahden paketeissa, kuulemma siinä tulee musta ja valkoinen ja hinta 7,90 egeä. Vissiin aika paljon halvempi kuin muissa, tietty en tiedä sitten laadusta.

Olen myös ottanut talteen sitä "Meille tuli vauva"-ohjelmaa, kolme ekaa olen katsonut ja tykkäsin kyllä, kun siinä on oikeita ihmisiä ja perheitä ja kuitenkin joka kerta eri tyypit.

Mulla ei ole mitään mielikuvaa vielä, että onko tulokas kimma vai kundi;) Me kyllä varmaan kysytään sitä rakenneultrassa, tosin ei olla vielä päätetty kerrotaanko muille....

Soittelin muuten äsken Mehiläiseen ja kyselin siitä veriseulasta, se pitäisi multa ottaa tällä tai ensi viikolla, jos meinataan. Kiitos Keijulle vinkistä. Taidan kipaista joku aamu siellä kyllä, ei tarvi varata aikaa erikseen ja kustantaa n. 50 egeä. Jotenkin vaan tuntuu siltä, että haluan mennä.

Pikaisesti, N istuu mun kanssa soffalla ja lukee jotain brosyyria, kumma että siitä riittää noin paljon juttua:-).
Sairastuvalta siis paranevia uutisia, N alkaa olla kunnossa, vaikkakin kakkonen on aika löysää ja siten pylly tosi punainen ja kipeä. Bepanthenea ja ilmakylpyjä ajattelin hoidoksi. Ropleemana on nyt enemmänkin se ettei päästäisi mua edes vessaan ja koko ajan pitäisi olla iholla ja vieressä. Toisaalta liikkistä mutta toisaalta ahistaa kun ei edes siellä saa olla rauhassa...symppaan siis Anskua ja muita tässä. Meillä ei edes kävellä (tai ryömitä tai kontata) vielä, annas kun se sitten alkaa...

Mulla on tänään se gyne, ilta-aika. Mennään Neltsin kaa kaupunkiin bussilla ja mies tulee meitä vastaan ja on N kanssa sen aikaa kun mutsi levittelee.

Mun mielipide on että ne mammavaatteet on paljon kivempia kuin ns välikausivaatteet. Jos maha kasvaa kovin niin joutuu vielä ostamaan isompia mammavaatteita:-).

Tiitu oletko menossa yksityiselle rakenneultraan? Ainaskin Naikkarilla lukee jokapuolella että sukupuolta ei kerrota, vaikka taitaa olla enemmän noita etnisiä varten koska meidän kätilö olis kertonut jos olisi haluttu. Mutta saattaa olla kiinni kätilöstäkin.

Telkkuohjelmat: AR oli tylsä. Vitsi mitä blondeja. Huippareissa mun suosikki on Nnenna (jos jotakuta kiinnostaa). Se vauvaohjelma on vähän amerikkalainen mun makuun, mutta ihan ok. Ihan kaikkea ei kannata ensisynnyttäjien uskoa mutta aika realistinen kuva annetaan suurimmassa osassa.

Anyway kahvia koneeseen...

Hihii Mariskan vauvakuumetta! Musta toi on oikeasti tosi lohdullista, että muut haluavat lapsia vielä_sen_toisenkin jälkeen, kun juuri nyt itseä vähän pelottaa se oma jaksaminen tokan kanssa. Ja teillä vielä ollut aika rankkaa Samun kanssa, kun on sairastellut!

gissa, mä oon tehnyt mutakakkuni aina irtopohjavuokaan. Taidan kutsua vieraita viikonloppuna, että saan tehdä mutiksen. Tai siis mulla on sellainen ohje, joka muistuttaa tota. Siihen tulee 200 g voita ja 200 g tummaa suklaata eikä sitten kovin paljon muuta, heh.

Juu, en ota pakkausta ja ekankin kanssa kyllä pärjää ilman. Toisaalta siinä on kivasti kaikki peitot ja ekan vuoden talvikamppeet (kesäbebelle just passelin kokoiset) ja lämpömittarit yms. samassa paketissa ja meillä se lootakin toimitti sängyn virkaa ekat 3-4 kk. Sisävaatteiden puolesta en sitä ottaisi. Ja sen makuupussin sijaan/lisäksi suosittelen untuvapussia, jos on ulkona nukkuva tapaus. Se on_niin_ihana, viime talvena sitä ei ollut ja silloin harmitti se mieletön pukeminen.

Sande, sinkkisalva toimii tod hyvin vaippa-alueen ropleemiin.

No niin, tuli kiire lopettaa aamusella kun tuli selän taakse porukkaa..

Aniliinikö se kyseli toisen synnytyksen puudutteista?
Mulla oli Teemun synnytyksessä aquarakkulat, ilokaasu ja epiduraali. Supistukset tuntuivat selässä joten noi rakkulat tepsivät tosi hyvin. Samun synnytyksessä supparit tuntuivat selässä ja vatsassa, ehkä enemmän vatsassa ja olivat heti semmoisia työnnätyttäviä (ärsyjä) suppareita joten en uskonut että rakkuloista olisi ollut apua silloin. Joten se synnytys mentii sitten ihan ilokaasulla ja epiduraalilla. Alapää selvisi vähemmällä tokan kanssa. Yksi kosmeettisista syistä laitettu tikki.

Hei, laittakaapas tulemaan hyviä mutakakku ohjeita mulle. Mä en oo ikinä itse tehnyt vaikka aina ravintolassa sillä herkuttelen.

Mua nauratti toi Sanden kuvaus gyne käynnistä..mutsi levittelee..heh. Sitähän se on..

Mulla oli esikoisen eli siis Teemun suhteen alitajunnassa tosi vahva poika olo koko raskauden. Ostin enemmän sinisiä vaatteita, huone tapetoitiin siniseksi, vaunut ovat tumman-ja vaaleansiniset, oli nimi valmiina jo puoli vuotta ennen syntymää. Tytölle ei meinattu keksiä nimeä millään. Ja poikahan sieltä tuli.
Mä muistan kun Teemu nostettiin ensimmäistä kertaa mun rinnalle heti synnytyksen jälkeen. Hän oli niin suloinen, sydän oli pakahtua. Mut yllätti täysin se kuinka ylpeä mä olin mun pojasta heti, se tunne oli uusi ja hyvä. Samusta mun tunteet olivat samankaltaisia mutta, ei ehkä niin järisyttäviä. Koska mä olin siinä tilanteessa toista kertaa. Mä olin lähinnä huvittunut siitä kuinka me oltiin onnistuttu tekemään kaksi ihan saman näköistä pörrötukkaista poikaa. Samu oli näet vastasyntyneenä ihan veljensä kopio. Voih, mulla on niin nostalginen olo..

Mun oma työsterssi helpottu heti, kun pääsin takaisin töihin. Sain järjestettyä työt kiireysjärjestykseen ja huomasin että, loppujen lopuksi ei mulla nyt niin kauhea kiire noiden töiden kanssa olekkaan. Sitä vaan stressas kertyviä töitä kotoolta käsin. Hyvä näin, stressi poissa. Vatsakin on paljon parempi, kuidut ja maitohappobakteerit kyllä pelittää mulla aika nopsasti.

Käytiin Teemun kanssa neuvolan lääkärissä. Nyt ollaan muutamassa paikasta saatu kommenttia Teemun vilkkaudesta ja keskittymisvaikeuksista. Toivottavasti poika kasvaessaan oppii hieman rauhoittumista ja keskittymistä. Mutta aina jää pieni huoli takaraivoon entä jos asiasta tulee vielä isoja vaikeuksia esim. koulutiellä. Turha kai murehtia etukäteen, etten vaan vahingossa siirrä niitä tunteita Teemulle.

Nyt jatkan taas hommia.

Heippa, vielä pikaisesti iltapäiväterveiset ennenkuin lähden (ah!) hierojalle.

Mä en ole katsonut sitä meille tulee vauva-sarjaa, mua vähän ahdistaa ko. ohjelmat ja muiden vauva-arki, siis tuntemattomien.

Tiitu, outoa että se veriseula olis noin halpa samassa paikassa, mulle sanottiin Mehiläisessä että 85,50 euroa. Ja siinä pitäis kai olla niskaturvotus kans mitattuna koska down-riski lasketaan näiden yhteis"summasta" plus ikä. Kysyitkö sitä? Multa nimittäin kysyttiin siellä Mehiläisessä että onko np-ultra otettu jo..
outoa että erilaista infoa tulee samasta mestasta, tosin riippuuhan se paljonkin kun on eri henkilö puhelimessa.

Meinataan ottaa pakkaus kyllä, mitä oon kavereilta nähnyt, niin on tosi monipuolinen ja vaatteiden väreillä ym. ei ole juuri merkitystä. Toi untuvapussi oli hyvä vinkki, kiitos Nekku.

Hmm, Keiju, tosi outoa. Voisikohan olla niin, että kun on Kela-korvaus vähennetty, niin jää itselle maksettavaa se 50 ja risat? Sanoin, et mulla on np-ultra vasta tulossa, niin sanoi, että otat vaan sinne sitten sen veriseulan tuloksen mukaan. Hemmetti, pitäisköhän soittaa vielä uudestaan ja tarkistaa...

Sande, meidän sairaalassa kuulemma kerrotaan sukupuoli rakenneultrassa, jos haluaa.

Se vauva-sarja on muuten kanadalainen...:)

Päivää täältäkin,
Ihania puheenaiheita, vauvoja, haarojen levitystä ja mutakakkua :-) Mun viimeisin mutis ei oikein onnistunut: tais siis laittakaa ehdottomasti tarpeeksi tummaa suklaatia, 70 rossaa tai jotain, ettei tule liian imakkaa. Vaikka olen makean ystävä, niin aika imelä tulee perustaloussuklaalla/fazerblockilla. Mutta makeanmakunsa tietty kullakin.

Vauvakuumetta, wou Mariska!! Mutta aika ihanaa, että vaikka teillä on M ollut rankkaa, remppaa ja sairastelua, niin tahdot silti vielä kasvattaa perhettä. Ja onhan ne vauvat toki ihania, siitä ei pääse mihinkään :) Mutta Nekun sanoin, kyllä pelottaa jo kahden kanssa selviäminenkin. Kai niihin muksuihin sitten niin tottuu, ettei lisälapset paljon menoa hidasta ;)
Mä kyllä toivon, että tämä lapsukainen pian syntyisi, en lainkaan nauti raskaudesta samalla tapaa kuin viimeksi. Kotona on väilllä tuskaa, kun M haluaa aina peuhata sohvalla ja mun päällä, ja se jatkuva könyäminen...Ja muutenkin.

Kiva että Nellis jo terveempi. Ikävältä kuulosti oksutauti =(

Mustakin AR oli ihan susi. Perheitä..? Eihän se ole lainkaan niin kiinnostava, kun ne ei pysty tekemään mitään hurjia juttuja. Voi plääh. Vissiin vähän mietitty mainostajia, sellainen fiilis jäi. No ei ole mitään sunnuntairiippaa :) Damagesia olen katsonut, anyone else? On hyvä, paitsi vähän liian ilkeä välillä..Murr..

Jep, pitää sännätä vielä yhteen tilaisuuteen. Moro!

Ai joo, se sukupuoli. Kyllä Kättärilläkin nykyään saa tietää jos haluaa ja jos se on selvästi näkyvillä. Mutta me ei kyllä haluta =)

Tiitu, kyllä ne varmasti oikein on neuvoneet siellä? Mutta siis siitä yhteisotoksesta se tulos tulee, ei pelkän verikokeen perusteella eli myös np-ultra tarvitaan. Oliko se niin että jos se on pienempi kuin 1:1250 tai jotain, voi olla riski downiin. Kuitenkaan mikään testi ei takaa että syntyvä lapsi on täysin terve, mua se vähän ahdistaa mutta täytyy toivoa parasta.

Sande, kiva että Nella on toipumassa!

Nyt häippäsen =)

Iltaa,
voi Nellistä, kun sairastelee. Muistan V:n oksutaudin viime keväältä ja oli kyllä kamala, kun toinen yökkäilee eikä voi toisen oloa oikein parantaa millään konstilla. Onneksi on jo parempi. Kyllä se vaan niin on, että sitä mielellään ottaisi itselleen kaikki mahdolliset taudit, ettei pikkuisten tarvitsisi niistä kärsiä.

Mariska siis kuumeilee :) Aika sissi olet, kun pojat on sairastelleet ja vauvaa haaveilet. Mulla on kyllä sellainen olo, että näiden kahden pienimmän kanssa aika menee niin totaalisesti, ettei mitään omia juttuja ehdi tehdä koskaan ja niitä kyllä kaipailee. Meidän vauvat on nyt varmasti tehty... paitsi tuo ehkäisyasia on vähän vaiheessa, pitäisi ehkä hoitaa kuntoon pikapikaa.

Aniliini kyseli kivunlievityksistä. Esikoisen synnytyksessä otin aquarakkulat ja ihan lopussa pistivät kohdun suulle puudutuksen. Mitään muuta en halunnut, kun tahdoin tietää miltä tuntuu. Synnytys kestikin liki 20 h. Seuraavista otinkin sitten ilokaasua (auttoi mukavasti ja teki ihan hiprakkaolon) + spinaalipuudutukset. Ja näistä jälkimmäisistä voisikin sanoa, että oli helpot synnytykset.

Hitsi, tytteli kutsuu, joten kuulemisiin!

Moikka, täällä yksi laiskajaakko ilmoittautuu..tuntuu että päivät menee siivillä eikä tännekään ehdi.

Meillä on siirrytty lähes täysin yksiin 1-1,5 h päikkäreihin puolen päivän aikaan. Vanessa jaksaa ihan ok loppupäivän, välillä tulee vähän väsy, mutta ei nukahda. Tosin jos illansuussa autoilee, niin saattaa tulla toiset tirsat siinä kuuden aikaan (ja sit menee vähän myöhemmin nukkumaan). Yöt on edelleen vähän levottomia, mutta olen kumminkin tyytyväinen siihen, et tissittelyä on vain 1-2 kertaa, ja aikaisintaan neljän pintaan. Eiköhän se jossain vaiheessa muutu unikin rauhallisemmaksi. Perhepedissä mennään varmaan ainakin pari kk vielä, jospa tuossa keväällä jaksaisi alkaa opettaa omaan sänkyyn..

Musta nyt on kyllä ihana vaihe pienestä väsystä huolimatta, Vanessan ymmärrys kasvaa ihan hirveää vauhtia, ja touhuaa ihan hrveästi kaikkea ihan tohkeissaan. Mahtavaa seurata kaikkea mitä tyttö keksii! Nautin kyllä ihan kauheasti kotona olosta! Ja kyllä jonain päivänä joskus vielä toisenkin lapsen haluan, kun nyt vauvoista on puhetta..=)

Kurjaa kaikilla sairastelijoilla. Kiva että Nella on parempi tänään, ja Mariskalle jaksuja myös vastoinkäymisiin, olet kyllä tosi reipas! Ja toivotaan että mieheesi tarttuu sama kuume..=)

Gissasta oli mukava kuulla, täällä heti huolestutaan jos ei kuulu jostakusta.. Ja Keiju, älä sure, ennen kuin huomaatkaan niin olet päälakea myöten uponnut siihen vauva-arkeen. Ja se oma vauvaelämä on ihan eri kuin aiemmin muiden elämä sivusta seurattuna!

Vauvasarjaa ei ihme kyllä ole tullut katsottua, siihen aikaan ollaan aina reissussa yleensä. Pitänee vilkaista!

Tänään varattiin mun äidin kanssa Barcelonan majoitukset, matkakuume kasvaa! Ja ihanaa kun siellä voi sit ihan yksinkin piipahtaa shoppailulla tai drinksulla kun on mummu auttamassa!

Nyt pakko lopettaa, mies tulee kohta karkkisäkin kanssa Makuunista..=)

Huomenta!

Kiva, että Kata sai Barcelonan majoituksen varattua. Voi vitsi se on niiiiin ihana kaupunki...

Jep Keiju, näinhän se on, että mikään tutkimus ei takaa tervettä lasta. Eikä toisinkaan päin toisaalta, olen kuullut myös sellaisia tapauksia, että on annettu seulonnoissa tuomio, että vammainen lapsi tulossa, mutta onkin osoittautunut vääräksi epäilyksi. Jotenkin vaan kuitenkin haluan tuohon veriseulaan mennä, kun kerran sellainen mahdollisuus nykyään on. Eri juttu sitten menisinkö esim. lapsivesipunktioon, jossa on sitten jo keskenmenoriskikin... No, täytyy toivoa, ettei mitään hälyyttävää löydy.

Heh, Molly oli ennustanut meidän kaikkien odottajien sukupuolet. Käykääs kurkkaamassa ja pidetään mielessä, katsotaan millainen selvännäkijä joukossamme on;)

Mukavaa keskiviikkoa!

Huomenta.

Juu pidetään Mollyn ennustukset mielessä ja katsotaan menikö veikkaukset oikeaan.

Vihjasin eilen miehelle mun kuumeesta, se vaan hymyili. Jes, ei ainakaan tullut jyrkkää EI tuomiota. Harmi vaan että, Samu ja Teemu järjesti oikein känkkäränkkä, kiljumis ja kiukkuumis tuokion heti sen perään. Mies katsoi mua ja nosteli kulmiaan tyyliin tätäkö lisää? Mä vaan hymyilin ja nyökyttelin. Pakko käyttää tommoista elekieltä, Teemu on semmoinen kielikello. Enkä jaksaisi että, kaikki mummot ja kummit sekä naapurit olisi tietoisia tästä mun oravasta vauvakuumeilusta.

Hyvä Kata jos teillä yöt rauhoittuneet siihen malliin että, olet itse siihen tyytyväinen. Ja tunnet saavasi tarpeeksi unta, se on tärkeetä.

Tänään saadaan neuvola kuulumisia..

Voi aargh kun Samulla on ärsyttävä kipuamis vaihe. Nousee pöydälle, nousee tuolin selkänojalle seisomaan. Ei siis mitään tolkkua. Sitten nappaa pöydältä kaikki mihin vain ylettyy. Kaikkien veitsien kanssa saa olla tosi tarkkana. Lempipuuha näyttäis olla hellan nappuloiden vääntely, tai digiboksin, tv:n, radion räpeltäminen. Uusinta hottia olisi pattereiden lämpötilan säätö...onneksi on suojat tallella saa pattereiden nappulat piiloon. Kyllä nää mun lapset eroo siinä että, Teemu ei ollut Samun ikäisenä mikään tutkiskelija vaan jos sai jonkun tavaran käteen niin heitti sen lattialle samantien. Teemu rikkoi ihan hirveät määrät herätyskelloja, kaukosäätimiä, koriste-esineitä yms. Samu on taas semmoinen tutkailija. Viihtyy pitkiä aikoja tutkimalla esim. videon nappuloita - auki - kiinni - auki.... Valojen kiinni ja päälle laittokin jaksaa ihmetyttää aina vaan. Mutta sitä mä en osaa sanoa kumpi olisi ollut "helpompi tapaus" tässä iässä. Kaukosäätimet saa piiloon, valokatkaisijaa ei...

Kaipa se on ruvettava tekemään töitäkin...pah!