Tahkoojaplussat 72

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Julia*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi tytöt!
Ihania uutisia Stellan välittämänä!! Kylmät väreet menee täälläkin, voi pientä tyttöstä :) Suuren suuret onnittelut Julialle ja perheelle!!

Heti perään pahoittelut Stellalle mummon poismenosta. Vaikka odotettua ja mummon puolesta ehkä helpotuskin, on vaan lopullisuudessaan niin surullista. Jaksamista suruun.

Mä olen kotiutunut Tallinnasta suhteellisen hyvinvoivana. Aika raskas reissu oli, mutta yllättävän hyvin jaksoin kuitenkin. En valittanut juuri enempää kuin muutkaan ja muilla ei mahaa :) Tuli ostettua parit kengät ja pari laukkua, hyvät ostokset, kun vatsa ei vaikuta asiaan. Löysin kivan vauvaliikkeenkin, mutta en sitten kuitenkaan ostanut mitään. Rintapumppua mietin, kun oli vähän halvempi kuin täällä. Jätin kuitenkin ottamatta, ehkä tulee vielä joku hyvä tarjous. En ollut edes ajatellut moisen ostamista, mutta työkaveri vakuutti, että melko varmasti on tarpeellinen?? Miten teillä? Lisäksi siellä oli aivan ihana hoitoalusta, tai useampiakin, mutta olivat oudon suuria, joten en voinut ostaa. Hinta tosi edullinen, eli harmitti kovasti.

Siitä liikelaskennasta tosiaan, lääkäri siis käski mun tehdä sitä ja siinä ohjeessa käsketään pitää päiväkirjaa, eli kaikki liikkeet pitää illalla laskea (ja merkitä ylös!!) tunnin ajan. Jos ei tule 10-50 (muistaakseni), niin sitten pitää laskea vielä toinen tunti. Mulle kyllä tulee tuollaisesta ihan stressiä, en millään viitsisi ryhtyä moiseen ja kun en oikein tajua miksi, jos ei ole kerran normaali käytäntö...
Nyt olen tehnyt niin, että kuulostelen sen kummemmin laskematta, että liikkeitä tulee normaalin tuntuisesti ja suht reilusti jossain vaiheessa iltaa ja keskityn asiaan vasta, jos tuntuu hiljaiselta. Ajattelin kysellä ensi viikolla neuvolasta onko näin ok.

Oliko Keiju teilläkin perhevalmennusta tällä viikolla?

Meillä oli valmennus ja oli ihan mukavaa. 5 pariskuntaa ja pääasiassa kertoi synnytyksestä ja aluksi sairaalan lähdöstä jne. Lopuksi katsottiin vielä video. Mulle ei tullut mitään uutta infoa, korkeintaan sellainen konkreettisempi olo siitä, että tuo on itselläkin edessä. Mies varmasti sai uuttakin tietoa aika paljon ja liikuttui videosta kovasti, voi suloista. Ensi tiistaina toinen kerta ja sitten kesäkuun alussa vauvanhoitotunti lastenneuvolassa. Ne siis tämän saman porukan kanssa, kiva jos saisi sieltä jonkun äippäkaverin.

Hauska tuo Aniliinin video, näin sen vasta nyt, kun en saanut töissä toimimaan. Keiju voit laittaa nuo kuvat eteenpäin mun puolesta. Laitoin kuvan masusta ja uusi väri näkyy myös. Tuo on otettu 5.5. ja väri ei vielä vihreä, nyt näkyy taas läpi :/ No ei se mua haittaa, näkyköön.

Pitäisi kai siivota, tai jotain. Mies töissä tämän päivän. Ihanaa viikonloppua :)

Hello!
Ihanaa, Julialla pikkuinen tyttö kainalossa, Ilonalle sisko :) Onnea aivan mielettömästi koko perheelle! Kiitos Stella viestin välittämisestä!
Mielettömän tyttövoittoista on tosiaan, no Gissalle on tulossa poika ainakin, saas nähdä saako seuraa vai onko muut sitten tyttöjä =)? Lottis saa ainakin pienen siskon :)

Suomi pelasi eilen ihan surkeesti, mua otti oikein päähän. Tyhmiä jäähyjä ja yritys 0. Melkein tuntui etteivät edes halua finaaliin? Tänään sitten Suomi-Ruotsi-pronssiottelu. Ruotsi pelasi kyllä hyvin Kanadaa vastaan ja hävisi vaan nippanappa joten taitaa olla selvää miten tänään käy. No, parempi voittaa, se on selvä.

Kiitos vielä onnitteluista! Ja Mariskalle kauniista masukehuista :)

Gissa, mä en saanut sun kuvaa? Haluisin kovasti nähdä sun masun ja tukkalookin.Mikä ihme mun meilissä nyt on, Pirittalta ei ole tullut yhtään kuvaa (ootko laittanut jo toisen kierroksen tyttelistä?) ja nyt ei tullut Gissaltakaan, eikä laatikko ole edes täynnä, oon tyhjentänyt sen. Normaalit, ei kuvalliset viestit kyllä kulkee, esim. Mollylta. Jos jaksatte niin laittakaa uudestaan, pliis!

Käytiin miehen kanssa hakemassa hampurilaistarvikkeet illaksi ja jäätelöä pakkanen täyteen. Jäätelönhimo mulla on edelleen, erityisesti vanilja-sellaisen, ei mitään liian imelää. Suklaa ei maistu yhtään.

Kiva Gissa että Tallinnan reissu oli onnistunut. Mä saan sen Avantin/Aventin käsikäyttöisen rintapumpun kaverilta, täytyy vaan ostaa niitä pulloja siihen. Oon kans kuullut että on tarpeellinen. Ja nimenomaan tuo malli ilmeisesti hyvä/paras?

Meillä on ensi viikolla synnytysvalmennus, se on synnytyssairaalan oma. Eli ei käydä niissä neuvolan valmennuksissa ollenkaan. Toinen satsi on sitten toukokuun vikalla viikolla, 4 tuntia kestää kerrallaan. Ihanaa kun miehesi liikuttui niistä videoista Gissa :)

Äh, tuota liikelaskua. Mä stressaantuisin kanssa. Kysy ihmeessä neuvolasta asiaa. Kyllä tämäkin tapaus on monesti pitkiä aikoja ihan hissukseen, olen ajatellut että vetää sikeitä.

Nekku, mä tosiaan kävin kipeiden suppareiden takia siellä ylim. neuvolalääkärillä. Nyt on helpottaneet kun saa olla kotona.
Mites Tiitun vointi? Masukuva ois kiva =)
Ja Nasuppi kans, laita ihmeessä masufoto!

Naapuri on parhaillaan synnyttämässä..täällä jännätään. Alkoi samoin kuin Anskulla eli lapsiveden tihkumisella eilen.

Mukavaa viikonlopun jatkoa!

Kiitoksia kuvista taas! Gissallakin ihana pyöreä boltsi ja voin vain kuvitella, miten nätti teidän koti on jo tuon pienen kaistaleen perusteella!

Olipahan tosiaan ankea peli eilen. L:kin tunnisti jääkiekoksi ja sanoi, että “pojilla kypärät päässä” ja että “pojat kaatuvat välillä”. Totta. ;-) Heh, mietin, että ei kovin hyvää viihdettä tuon ikäiselle, jolle opetetaan, että ketään ei saa töniä ja sitten noi sedät taklaa toisiaan ja vetää mailalla selkään…

gissalla loisto-ostoksia Tallinnasta! Oon muuten ostanut sieltä tosi monet ihanat kengät, sieltä saa kunnon korkkareita ja vähän Suomea halvemmalla esim. Billi Bin (mun lemppari) kenkiä.

gissa, ei kai kaikki tarvii rintapumppua ollenkaan eli vaihtelee tosi paljon eikä etukäteen voi tietää. Mä en olisi pärjännyt päivääkään ilman. Maito nousi sinä päivänä, kun sairaalasta kotiuduttiin ja oli pumppu tarpeen, kuten sitten siitä eteenpäin seuraavat 8 kk. Se Avent Isis on huippuvehje, suosittelen. Mulla hajos se kesken kaiken ja lainasin pariksi päiväksi jotain kaameaa Ainua, joka oli aivan mahdoton.

Ihana, että gissan mies liikuttui synnytysvideosta. Odottaa varmaan niin täysillä tulokasta. Oih. Keiju, kai sä kuitenkin vielä uskot, että poika se on teille tulossa? Mä olisin kyllä halolla päähän lyöty, jos tämä osoittautuisikin pojaksi. ;-)

Me mennään tänään syömään. Ilman L:a siis. Jee. Nyt ovat lenkillä. Mies juoksee rattaiden kanssa aika usein. Lotalla kyydissä nukke seuranaan - ja mulla kahvikuppi ja te. Aika mukavaa. Pötköttelin pari tuntia nyt päivällä, ihan luksusta sekin.

Voikaa hyvin!

Laitoin Keiju kuvan uusiksi, tosin tarkistin, että olit kyllä listassa edellisenkin kerran. Riinuskan maili valitti, että ei ole tilaa, muita vikailmoituksia ei ole tullut. Toiv. tulee nyt!

Peli harmittaa muakin, vaikka en tuon reissun takia sitä nähnytkään. Ehkä parempi niin, kun tulee eläydyttyä niin kovasti. Muitakaan pelejä en siis ole jaksanut katsoa, kun ovat tulleet niin myöhään. Tänään voisi yrittää, kun aamulla saa nukkua :)

Tuota Aventin pumppua mäkin olen kyttäillyt, kaikki tuntuvat kehuvan sitä. Maksaa kai stokkalla 60 € ja Tallinnan Mothercaressa 47 €, ei mitään isoa eroa kuitenkaan. Ajattelin just, että jos kuitenkin saisi vaikka käytettynä ostettua tms. niin sitten ei harmita, jos ei olekaan kovin tarpeellinen. Onhan tässä vielä aikaa!

Minä vaadin myös Tiitun masukuvia!!!!!

Kiitos Nekku, pidän kyllä meidän kodista kovasti itsekin :)

Keiju, te ette siis tarkoituksella halunneet mennä sinne nlan valmennukseen, vai korvaako tuo sairaalan sen? Oliko teillä erikseen tarjottu jotain lastenhoitotuntia, vai onko kaikki sitten samassa?

Mun ostamat kengät oli tällä kertaa ihan tasapohjaisia, vaikka yleensä innostun koroista. Mukavuus on nyt valttia :)
Jätin fiksusti myös ostamatta sen kolmannen aivan ihanan laukun, kun oli enemmän sellainen töissä käytettävä, tuskin tulisi vaunuja kärrätessä käytettyä. Aivan ihanan laukkukaupan löysinkin, rentoja ja edullisia :)

Voi se tosiaan olla lapselle vähän ristiriitaista, siis väkivaltaisen urheilun katsominen. Hauskoja kommentteja kuitenkin :)

Mies tulee ihan kohta kotiin, pitää kai tehdä ruokaa. Jänniä pelejä illalla!!

Lauantaita!

Tällä puolella riittää vilinää viikonloppunakin, kiva. Me vietetään täällä ulkomailla juhlapyhää, ihan mukavan leppoista.

Vippe ja Gissa olikin sitten samaan aikaan Tallinnassa, satuittekohan samalle laivallekin. Kiva, että jaksoit Gissa ostoksia tehdä.

Mäkin haluaisin nähdä Tiitun masukuvia :) Laitoitko muuten Tiitu ikinä sitä juustokakkuohjetta?

Kiitos Keijulle kuvasta! Tosi kauniilta näytät ja ihana maha! :)

Mä tilasin netistä sellaisen meksikolaisen bolan, oletteko kuulleet siitä? Sellainen pieni pallo, joka roikkuu odotusaikana mahan päällä ja liikkuessaan pitää sellaista pientä ääntä. Vauvan pitäisi kuulla äänet kohtuun ja synnytyksen jälkeen sama ääni voi rauhoittaa vauvaa. Voihan tuo olla täysin humpuukia, mutta toisaalta kuulostaa järkevältä. Ja onpahan se ihan nätti kaulakoru :)

Jaahas, täytynee jatkaa päivän viettoa. Ihan hirrrrvee nälkä, eikun ruoanlaittoon. Mukavaa la-päivää kaikille!

Ihanat uutiset täällä!! Pikkuisia tyttösiä, jee!!!!

Asiasta tuhanteen ...mulla myös ollut käytössä tuo Aventin pumppu, kätevä peli ja mullekin tarpeen kun daisarit pursusi maitoa. Mulla maito nousi jo ekana päivänä ja oli aika tuskaista kun N ei pysynyt mukana ja pumppukin oli kotona ja käyttökoulutus minimissä. Mutta oppihan sitä nopeasti kun oli pakko.

Mä eksyin muuten katsomaan jostain maksukanavalta synnytyssairaalasta dokkaria ja fiilistelin omaa synnytystä. Ja tietty nyyhkin niitä kohtaloita vaikka kaikki päättyivätkin onnellisesti. Kaikkea sitä yhnä tekeekin, jos mies olis ollut kotona niin se olis varmasti vaihtanut kanavaa.

N nukahti eilen vasta kymmeneltä ja ollut tänään kiukkuinen kuin ampiainen. Iltapuuroakaan en saanut syötettyä vaan nukahti jo vartin yli kuusi!! Saapi nähdä jaksaako nukkua koko yön vai hiippaillaanko täällä jo neljältä ihan pirteenä. On se noiden pienten aikataulumuutokset vaikeita.

Siis äh tuota liikelaskentaa. Musta tuo lekuri on huolestuttanut gissaa ihan turhaan jos ei mitään tiettyä syytä ole. N ainakin melskasi iltaöisin niin etten saanut nukuttua eikä ollut epäilystäkään että elossa siellä ollaan. Toki ultrassa oli aina helpottunut olo kun kuuli että kaikki hyvin.

Taidan ruveta valmistautumaan matsiin, ihan tylsää olla yksin kisastudiossa:-(.

Onnea Julian perheelle pikkuisesta tytöstä!! Ihanaa kertakaikkiaan!

Pahoittelut Stellalle mummon poismenosta. On se niin surullista ;(.

Toivuttiin vatsataudista ja lähdettiin siskon luo, tultiin pe. Seuraavan kerran kun nähdään, onkin jo siskon perheen pikkuinen syntynyt, uskomatonta. Hertta saa serkun, hauskaa!

Keijulle synttärionnittelut! Mulla on ensi viikolla... Argh.

Hertta on tosi kova mun perään tällä hetkellä. Siskon luona en saanut poistua näköpiiristä lainkaan muuten tuli hirveä huuto. Mieluiten halusi olla mun sylissä. Sisko tai siskon lapset eivät kelvanneet ollenkaan. Puuh, melko raskasta. Pahin eroahdistus siis päällä. Onneksi sentään iskä kelpaa. Nyt ottaa jo askeleita kävelykärryn perässä, kun kärry menee eteenpäin, mutta ei vielä ole hoksannut kävelyn ihanuutta. Ei siis vielä tarvitse kävelyttää koko ajan - sitä odotellessa ;).

Taidan tänään käydä ostamassa vihdosta viimeinen partsille kesäkukat.Kuivahtaneet kanervat näyttävät aika hirveiltä.

Mun kännykkä-hittolainen hajos. Otin aataminaikuisen vanhan kännykkäni käyttöön, mutta kaikki numerot ovat hajonneessa mobilessa - tietty. Toivottavasti saadaan korjattua. Niin että, Kata, jos et kuule musta, niin laitahan viestiä!

Mulla on lievä asuntokuume, surffailen rivareita Espoosta... No, ei me ollaan mihinkään muuttamassa, mutta ainahan sitä voi seurata markkinoita.

Ihania masukuvia, kiitos! gissan koti käyttää tosiaan ihastuttavalta - se, mitä vähän kuvassa näkyi :).

Voikaa hyvin äidit, tuplaäidit ja tulevat!

Oi joi, lisää tyttöjä! Lämpimät onnittelut Julian perheelle myös täältä.

Huh, yksi saatu tainnettua unille, niin toinen jo herää...On ollut pieni tottuminen siihen, ettei omaa aikaa ja rauhaa olekaan silloin, kun Matsku nukkuu. Sitä jotenkin jo odottaa, että tytöllekin tulisi rytmi, niin pvän ohjelmaa olisi helpompi toteuttaa ja suunnitella.

Rintapumppu on hyvä olla olemassa, koska useimmilla maitoa tulee yli äyräiden. Mulla pumppu on taas ollut ilman käyttöä, kuten käy nytkin. Tiheästä imetyksestä huolimatta maitoa ei tule mitenkään suihkuten tai pursuten, joten aika yksilöllistä, miten pumppua tarvitsee.

No voi harmi Keiju, jos et ole saanut mun kuvia. Laitoin yhden satsin kuvia reilut vk sitten, ja piti mennä sullekin. Voin yritellä uudestaan, samoin piti laittaa kuvia myös Riinuskalle. Prinsessasta voisi kyllä ottaa taas uusia otoksia, on muuttunut taas niin kovin viime vkoista..öö, vaikka ikää vasta 3 vk :-) Ihanasti kyllä ilme muuttuu päivä päivältä - ja luonnollisesti on niiiiin syötävän suloinen ;-)

Isoveljen kanssa on ollut taas vääntöä vähän kaikesta, tulee itselle kamala monsteri-olo, kun joka asiasta pitää taistella, kieltää ja torua....pläääh :( Todellista itsensä kasvattamista myös, ja toisaalta tulee niin epäreilua fiilis Matskua kohtaan, kun sitä joutuu jyrisemään vähän joka asiasta. Esim. perjantaina nakkasi auton tytön otsaan...Voitte kuvitella, että oli ilo ylimmillään. Mutta ehkä se tästä, päivä kerrallaan ja oikealla asenteella =)

Nekku, missäs kävitte syömässä? Loden toteamukset on kyllä hauskoja. Saa nauraa :)

Tallinnasta kantsii tosiaan roudata kenkiä. Ovat laadukkaita ja hyvännäköistä. Hinnat lienee kohonneet kyllä viime vuosista.

Vai on se Hertta äidin perään. Heh, varaudu, että se voi jatkua pitkältä vuoden vielä ;) Meidän poika se tarrautuu vieläkin lahkeeseen kiinni, jos vähänkään vieras ihminen lähestyy parin metrin säteellä. Tavallaan se on ihanaa, että lapsi on niin "omissaan" kiinni ja tuntee vanhempansa, mutta juu, onhan se raskastakin. Mun äiti tulee ensi vkolla meille "avuksi", eli lähinnä ulkoiluttamaan Matskua, mutta ou jeah, mikä huuto siitä seuraa, kun pitäisi lähteä sitten sinne ulos.

Jep, taidanpa minäkin surffata hieman asuntoja. Lähdetään ulos koko sakki kohta, kun ei kait sada. Julian kuulumisia odotellessa.

Täältä tulee vähän Julian kuulumisia. Sain tänään viestin, että kaikki sujui loistavasti, mikä oli ollut yllätys Julialle itselleen. Kivut ovat jo hellittäneet ja liikkuminen alkaa sujua. "Esteri" on ihana vauva ja imuote löytyi oitis. Tuore tuplamamma nauttii olostaan kovasti :). Ilona ei ikävä kyllä saa vierailla sairaalassa vesirokon takia ja Julia & "Esteri" pääsevät kotiin vasta kun Ilonan rakkulat ovat kuivuneet. Siinä voi vierähtää tovi, mutta maanantaista kotiutumispäivänä on ollut puhetta.

Täällä meillä on sen verran nyt tilanne päällä, että en ehdi muuta. Ajattelin, että tärkeimmät pitää kuitenkin ehtiä raportoimaan!

Osanottoni Stellalle mummisi poismenon johdosta! :(

Ja iloisiakin uutisia täällä, onnea Julialle perheineen pienen prinsessan johdosta!

Sorry, mutta elämä on aika haipakkaa tämän meidän nuoren neidin kanssa, joten en paljon koneelle ehdi. Sähköpostikin tulvi, kun niitä on kaksi kappaletta, enkä ollut aikoihin ehtinyt viestejä katsomaan. Kiitoksia kaikille kuvien lähettäjille! Ihania pikkuisia on syntynyt! Ja isommat lapsoset sen kun vaan kasvavat...

Yritän palailla taas ympyröihin, kun ennätän. Nyt kutsuu sänky.. Krooh!

Hello!
Kiitos Stella Julian terkuista, hinoa että kaikki on mennyt hyvin paitsi tuo Ilonan vesirokko on tietty tylsä :(

KIva kuulla Suvistakin pitkästä aikaa.

Gissa ja Piritta, ei ne kuvat tuu ja taitaa mun meili sekoilla muutenkin. Mä laitoin nyt toisen osoitteen joten jos vielä jaksatte ja jatkossa laittaa siihen fotot, mä taidan laittaa sen osoitteen muillekin. Mikä lie tuossa Saunalahdessa nyt tökkii.

Nekku, kyllä mulla on poikatunne ollut koko ajan, mulle vaan kaikki tuntuvat veikkaavan tyttöä kun vatsa on niin korkealla. Mutta saas nähdä, molempi parempi.
Välillä mua jopa harmittaa ettei sittenkään kysytty sukupuolta,tosin mies on nyt ehdottomasti sitä mieltä että yllätys sen olla pitää.

Naapuri sai nyt vihdoin eilen pojan, synnytys tosiaan käynnistyi jo to-pe välisenä yönä. Ja ongelmia on ollut, yksityiskohdat kuulen myöhemmin. Loppu hyvin, kaikki hyvin, onneksi, mutta rankkaa on taatusti ollut. Ehdin olla jo tosi huolissani kun ei mitään kuulunut.

Gissa, kyllä meillä sairaalan valmennus korvaa sen neuvolan valmennuksen. Mutta synnytyksen jälkeen ilmeisesti on neuvolassa jotain lastenhoitoon liittyvää juttua, täytyypä kysäistä vielä k-viikkona kun meen seur. kerran neuvolaan.

Nasuppi, mä oon kuullut tosta korusta mutta vaan sellaisessa yhteydessä että jonkun juorulehden palstalla oli juttua kun Jenni Dahlman-Räikkösellä oli sellainen kaulassa ja alkoivat spekulaatiot tulevasta jälkikasvusta.

Pronssimatsi oli tosiaan hino ja ainahan voitto Ruotsista hivelee.Ihmettelen kyllä valmentajan ratkaisuja ja "huippupelaajien" pliisua suoritusta. Eilinen finaalimatsi oli kyllä jääkiekkoa parhaimmillaan.

Mukavaa viikkoa kaikille! (missä kesä??)

Heippa!

Voih, mä olen ihan unohtanut onnitella Keijua syntymäpäivän johdosta, joten täältä pukkaa onnitteluhalausta myöhästyneenä! :)
Paljonkos Hertta saat lasiisi lukuja? Vai missä vaiheessa sitä pitää tuo asia jättää kysymättä? ;)

Vitsit, pikku-Herttakin jo kärryttelee kävelykärryllä, ihan uskomattoman nopsasti aika kuluu..

Ihanaa kuulla Julian kuulumisia ja hienoa homma, että vointi jo hyvä. Tosi inhottavaan väliin kyllä tuli Illin vesirokko, plaah. Ei sitten näe äitykkää hetkeen. Onneksi on reipas neiti!

Meillä molemmat lapsoset nukkuu ja juuri kun sain pyykit narulle ja hommat muutenkin plakkariin ja päätin tulla tänne, naapuruston eskarilaispimu tuli nieleskellen tänne, kun oli jäänyt kotona oven taakse. Ekaa kertaa oli menossa tunniksi yksin kotiin, koululaisisosisko pääsee kahdelta. Kökösti alkoi yksinolokokeilu. No, onneksi hoksasi tulla meille. Annoin ompun välipalaksi ja laitoin subtvjuniorin päälle, niin pääsin kuin pääsinkin tänne! :)

Kaikkea mielessä, mitä pitää kommentoida, annan palaa nyt kaikki putkeen, mitä muistan.

Meillä ei ollut perhevalmennuksessa mitään vauvanhoito-osiota, kummallista.

Keijulle tsemppaukset liitoskipuilujen kanssa, ääh, ne on niin inhottavia. Kärsin itsekin niistä edelleen pitkän lenkin jälkeen, ei vaan meinaa palautua siltä osin. Vilinkin jälkeen meni pari kk, ennen kuin alkoi liitos "toimia" normisti.
Hyvä K, kun sun lääkärikäynnillä kaikk' ok! :)
Uuh, mikäköhän sillä sun naapurilla on kestänyt synnytyksessä, kun edistyi niin hitaasti. Kyllä sitä saa olla kiitollinen, kun itsellä on ollut niin helpot (!) ja nopeat synnytykset ja kaikki on sujunut tosi hyvin.

Gissa, mun on pitänyt tuosta liikelaskennasta kommentoida, mutta aina on unohtunut. Mä sain kehotuksen siihen, kun laskettu aika oli ylittynyt. Muttei mitään päiväkirjanpitoa, mutta illalla nukkumaan mennessä piti saada tunnissa 10 liikettä. Ja päivisin, jos tuntui, että ei ole liikettä ollut, niin justiinsa makuulle tunniksi ja laskemaan ja jos ei kuulunut mitään, niin lasi mehua ja toiselle kyljelle taas tunniksi. Kerran oli hieman hiljaista, jolloin pelästyinkin, mutta muuten kyllä liikkui. Mä kanssa ihmettelen, että miksi sun on nyt jo kehotettu sitä laskentaa tekemään, ihan turhaa huolta. Kunhan kuulostelet, että päivittäin liikkuu.
Hienoa, kun jaksoit Tallinnan reissun hyvin. :)

Voi, että. Mulla ihan tippa tuli linssiin, kun P kerroit väännöistä Matiaksen kanssa. Samaa täällä. Ja ihan on tyranni-olo, kun moni asia on ei-ei-ei, älä-älä-älä-linjaa. Meillä ei ole tavarat lentäneet tyttöä kohti, mutta saa kyllä vahtia, kun taputtelee välillä vähän kovalla kädellä. Hellyydenosoituksiksi on kaiketi tarkoitettu, mutta kun ei aina kässää voimiaan. Imetystyynyä on alkanut "hakkaamaan" tai siis läpsimään hampaat irvessä (on sellanen jukuri-ilme ja "pirullinen" katse, jotka liittyvät aina pahantekoon) ja juuri imettäessä pitäisi päästä yhtaikaa syliin. Muuta mustasukkaisuutta ei ole ilmaantunut. Mutta villihän tuo vekarainen on, siitä ei mihinkään pääse.

Meillä yöt edelleen tytön osalta sujuneet hyvin, herää noin kolmen maissa tissille ja sitten n. kuudelta. Ja siitä nukkuu pitkälle aamuun, ysiin, kymppiin. MUTTA, Vili on nyt viikon ajan herännyt joka yö muutamaan otteeseen, parkumaan ihan täpöllä. Liekö niitä painajaisia? On sitten lipsahtanut siihen, että on saanut tulla meidän väliin. Pitänee ottaa homma heti miten hanskaan ja ottaa vaikka syliin, mutta laittaa takaisin omaan sänkyyn, ettei kokonaan muutu taas perhepediksi, kun on niin hyvin tottunut omaan sänkyynsä.

Mulla on nyt aika pee olo, mies lähti aamulla kolmen viikon kotonaolon jälkeen töihin (eikä tietty pääse heti ekana yönä kotiin, plääääh) ja mun isä vaimoineen lähtivät äskettäin (tulivat siis eilen), jotenkin niin haikea ja "hylätty" fiilis, ihan surkeaa. Ehkä se huomiseen mennessä helpottaa!

Jahas, menen viihdyttämään tuota naapurin pimua. :)

Onpahan hyvä kuulla, että Julialla alku on ollut hyvä. Tylsä juttu tietenkin toi vesirokkoepisodi, mutta toivottavasti menee Illillä nopsaan ohi ja koko perhe pääsee kotiin ihastelemaan Pikkusiskoa.

Mullakin alkaa tauti hellittää, enää satunnaista niistämistä ja korvat poksuvat.

Hehee Hertta, muuttakaa meidän naapureiksi, taloyhtiöstä yksi huusholli myynnissä. ;-) Alue on mm. siitä loistava, että pärjää vallan mainiosti kokonaan ilman autoa.

Eiköhän se kuitenkin P mene plussan puolelle, että saat äitisi avuksi ensi vkolla? Menikö mies jo töihin? Miltä tuntuu totaaliarki kahden kanssa?

Hassua, miten erilaisia lapset tosiaan ovat. Nimittäin L:lle tulee major crisis siinä vaiheessa, kun hoitajat tai vieraat ovat lähdössä pois… Mummin lähtö on aina kaamea paikka, samoin la:na tuli totaalinen parku, kun tätinsä ja serkkunsa tekivät lähtöä oltuaan häntä leikittämässä – ja eilisestä kyläpaikasta kannettiin sätkivänä, kun olisi halunnut jäädä vielä leikkimään. Kyläluuta mikä kyläluuta. Juoksee onnessaan syliin, kun tulen töistä kotiin, joten onneksi mäkin sentään kelpaan.

Äh, ei vatsan muodon perusteella kai mitään todellisuudessa voi päätellä? Oli jopa rasittavaa viimeksi, kun kaikki veikkasivat ihan tosissaan pinkeän boltsin perusteella poikaa. Ja sama juttu nyt. Heh, P:n maha ainakin oli samanlainen koripallo molemmilla kerroilla! Siitäkään tuskin mitään voi päätellä, mutta mielenkiinnosta kysyn, onko teillä sitä linea negraa? Mulla ei eikä ollut mitään viimeksikään.

Voin kuvitella tuon kurjan olon isomman lapsen jatkuvasta kieltämisestä! Voi, voi, mitä kaikkea sitä onkaan edessä...

Meillä muuten yöt parantuneet, joten toivottavasti on Vilkullakin joku vaihe. Niitä painajaisia tai hampaita tai jotain? Yleensä L herää kerran yössä, jolloin pitää käydä lyhyesti laittamassa uudelleen makuulleen ja taputella noin minsa. Ehkä kerran viikossa nukkuu hiiskumatta koko yön. Tyytyväinen pitää olla nyt tähän!

Kauhia kiire olisi työhommien kanssa.

Heissan,
Täälläkin molemmat muksut nukkuu, ja onhan se aaahhh, kerrassaan rentouttavan ihanata :-) Oli taas aika show pystyssä, kun tultiin ulkoota sisälle. Isukki palasi siis töihin tänään. Hyvin on sujunut yksinkin, mutta saisihan noita silmä- ja käsipareja olla tuplat välillä.

Mukavaa Ansku, että pääsit koneelle, vaikka saitkin naapurin tytön seuralaiseksi ;-) On kiva kuulla, miten teillä tämä alkutaival sujuu, kun on niin samanlaiset tilanteet meillä nyt. Ja kiitos sympatista, kyllä mulla vähän surku olo on M:n puolesta, kun itse huomaan selvästi, miten muuttuu koko poika, kun on tyttö mun sylissä tai imetän. Tulee just kuvailemasi pirullinen katse, silmät menee viiruksi ja alkaa saman tien tekemään tuhojaan. Tänään tyhjensi nestesaippuan parvekkeelle ja sen jälkeen käsipyyhkeet lipaston laatikosta. Eikä ikinä aiemmin ole moisia temppuja tehnyt. Ja kun näitä jälkiä korjaan, poika juoksee salamana tytön kimppuun ja alkaa läpsiä. Huoah. Paljon nämä tilanteet vaihtelee, on useita hyviä päiviä, ja sitten tulee näitä "kohtauksia". No kyl se tästä ;)

No voihan Viliä, mikä lie herättää yöllä? Onhan se helpoin toki ottaa väliin nukkumaan, vaikka ymmärrän sen "pelon", että tulee sitten tavaksi. Ehkä tässä alussa se voi olla sellaista tietynlaista reagointia siskon tuloon, että unet käy hieman levottomammaksi.
Hyvin Kerttu kyllä nukkuu, mikä on hino juttu. Meilläkin ihan ok, tosin aika kauan saa tissitellä, ennen kuin simahtaa lopullisesti yöunille.
On kyllä ikävä, että teillä isukki ei pääse joka yö kotiinsa nukkumaan. Ja rankkaakin. Ei ihme, jos tulee vähän blues-olo, kun tulee niin radikaali muutos arkeen. Halauksia sinne.

Mummi tulee meille tänään muutamiksi pväksi, joten muuttuu meidänkin nukkumisjärjestelyt hetkeksi. Tilasin vaavisängyn, joka tulee huomenna, mutta uskoisin silti, että perhepeti se on meilläkin edessä, koska M haluaa meidän väliin, jos herää yöllä, ja tuskinpa rinsessalta ihan kivutta sänkyyn nukahtaminen luonnistuu. Huh, aika ahdasta siis..

Olipa kiva kuulla, että Julian toipuu vauhdilla ja Esteri on valloittanut vanhempansa. Harmittava sattuma kyllä tuo Ilonan vesirokko =(

Juu, piti minunkin sanoman, että aivan ihastuttavalta vaikuttaa Gissa teidän koti. Laitas ihmeessä lisää kuvia. Ja kaunis oli kyllä talon asukaskin ja masu :-)

Nasupin bolakoru kuulosti hauskalta. En ole moisesta kuullut, mutta kiva idea kyllä. Ainakin kokeilemisen väärti.

Meillä taidetaan herätä, joten se on moi taas.

Kiitos Gissa kuvasta, nyt tuli perille! Hyvä on tuo tummakin tukka sulla ja nätti masu :)
Ja ihanalta näytti myös pieni palanen teidän kotia.

Sepä just Nekku ettei vatsan perusteella oikein voi mitään ennustaa ja siksi mua välillä ärsyttääkin kun tullaan niin vuorenvarmasti sanomaan kumpaa odotan :) Ois helppoa kun vois sanoa kumpi siellä on näille arvuuttelijoille.

Mulla on himmeä linea negra alavatsalla lähes napaan saakka. Tuli joskus reilu kuukausi sitten.

Öh, mulla on huono olo ja äsken oksensin. Oon lähdössä kotia kohti pikapuoliin. Johtuu varmaan taas väsymyksestä, valvoin viime(kin) yönä neljästä kuuteen...

Suloinen tuo Anskun naapurin tyttö!

Nekku ehditkin tuonne väliin. Juu, taisin vähän väärin kirjoittaa tuosta mummin avusta, onhan se toki avuksi, ilman muuta! En vaan kaiken tämän keskellä jaksaisi sitä(kin) vääntöä pojan kanssa, kun pitäisi lähteä ulos jonkun muun kuin isän tai äidin kanssa. Huutaa meinaan kurkku suorana ja oikeasti _itkee_. Toki itku loppuu aika pian ulkona, mutta se lähtö on aina yksi suuri ponnistus. Lapset on tosiaan erilaisia, ja onhan Lotta aina ollut sosiaalisesti reippaampi kuin meidän poitsu. Mutta on ainakin yksi silmäpari vahtimaan, ettei tyttö jää ihan kakkoseksi tämän kaiken hässäkän keskellä. Ei olla ihan ylimpiä frendejä mun äidin kanssa, että siinä on vähän sitäkin. Mutta totta kai, tässä vaiheessa apu on kullanarvoista, meidän äitihän pesee enemmän kuin mieluummin ikkunatkin ;)

Voimia Nekku töihin. Eikös sun äippis ala ihan pian?

Onnittelut täältäkin Julialle! Onpas täällä nyt tyttöenergiaa. :) Ehkäpä kesällä tulee sitten poikia.

Stellalle pahoittelut isoäidin poismenosta. :( Jaksuja sinne suruun.

Heips taas! Mummi tuli visiitille ja veikin Vilkun saman tien pyöräilemään, jäätiin Kertun ja Paavon kanssa tänne naisten kesken. Joo-o, Paavokin on Neiti! :))

Meillä myös mummi on Vilin ehdoton suosikki, samoin täti ja mummu, eli huuto kuuluu kun lähtevät. Tai ainakin saa jotain juonitella ja tekemistä keksiä lähtöjensä aikana, jotta suostuu suosiolla moikkaamaan. Nyt kun vaari ja vaimonsa olivat meillä vuorokauden, niin Vili tuli tosi tutuiksi heidän kanssaan. Heillä Pohjanmaalla ollessa on on aina vierastanut, eikä suin surminkaan ole meitä päästänyt edes vessaan, niin nyt kelpasi vaari pallottelukamuksi ja "mummukin" (hälle on toinen kutsumanimi Viliä varten, mutta sisältää nimensä, niin en kirjoita sitä tänne) vaikka mihin juttuihin. Jätettiinkin eilen pentue kotiin ja käväistiin miehen työpaikalla. Hyvin pärjäsivät tunnin ajan, ei edes huutoa ollut tullut, kun lähdettiin. Oltiin vähän katalia, kun tehtiin karkutemppu, se huuto olisi ollut taattu, jos oltaisiin heipat sanottu.

Mulla oli linea negra napaan saakka Vilin odotuksen ajan, nyt ei. Mulle veikattiin tyttöä mahan perusteella tällä kertaa, vaikka oli ihan samanlainen kuin Viliä odottaessa. Muut uskomukset on mun mielestä hauskojakin, mutta tuosta mahan muodosta olen kyllä sitä mieltä, että riippuu ihan omasta vartalosta. Vai oliko niin, että Stellalla raskauksissa erimuotoiset masut?

Rintapumppua tarvitsin viime kerralla stimulointiin, kun Vili oli laiskimus/ronkeli tissillä. Enkä tälläkään kertaa ole ylitarjontaan tarvinnut, ainoastaan aamuisin toinen tissi tuntuu välillä pinkeältä, kun toisen on tyhjentänyt yöllä, muttei ole ikinä räjähdyspisteessä ollut. Tuntuu tarjonta vastaavan kysyntää hyvin, ainakin toistaiseksi. Mulla on se Ainun pumppu, ihan ok oli käytössä, kun en paremmasta tiedä.

Meilläkin välillä todellisia tissi-iltoja, eilenkin meni pienine taukoineen varmaan kolmisen tuntia, kun tankkasi. Öisin syö ehkä sen vartin-20 min, josta Piritta "haaveli".

Kerttu ei muuten juurikaan puklaa, yhtään ainoaa happamanhajuista maitopulautusta ei ole vielä tullut. Ihan hyvä juttu tietty. Vili pulautteli sitten tämänkin edestä.

Me just mietittiin puhelimessa miehen kanssa noita Vilin yöhuutoja, varmaan jotenkin tosiaan liittyy tähän vauvantuloon, kun sen jälkeen on alkanut. Siksipä tuntuisikin erityisen kurjalta olla ottamatta viereen, jos Kerttukin sattuu justiinsa heräilyn aikana olemaan tissillä. En ole enää joka yö "muuttanut" toiseen huoneeseen, vaan siirtänyt tytön syönnin jälkeen sänkyynsä tai jättänyt viereen nukkumaan. Reunan puolelle, keskelle en ole uskaltanut.

Keiju, mullekin tuli jossain kohtaa raskautta fiilis, että voihan kökkö, miksi ei sittenkin kysytty sukupuolta, mutta viime metreillä olin _tosi_ iloinen, että salaisuus säilyi loppuun saakka. Maltahan vain! =) Ja parempaa vointia loppupäivälle!

Yhdyn muihin gissan ihanan masun ja kodin kehumisessa. Laitahan lisää kotikuvia, olisi kiva nähdä Sisun huone. :) Ja hyvin sopii sulle tumma tukka, joko olet itse tottunut?

Nimi on nyt päätetty ja ristiäispäivä lienee 15.6. Keskiviikkona pappi vielä varmistaa asian, mutta khranvirastossa lupasivat alustavasti tuon päivän, pappi ei tänään paikalla.
"Nimilistaa" P kyselit, meillä siihen kuului ainakin Elli, Siiri, Maija, Milja, Kaisla ja Hertta =). Osa noista samoja kuin Nekulla. Ja sitten pari muuta, jotka valittiin. ;) Kaksi nimeä siis tulee. Elli olisi ollut ykkönen, mutta kun se miehen iskän koiruus tottelee sitä nimeä. Pah.

Aah, syödään tänään Vilkun kanssa kanaa, olenkin jo kaivannut, kun mies ei siitä perusta. Ollaankin syöty melkoista "äijäruokaa" viime viikot kun mies on kokannut. Hyvää toki, mutta aika raskasta. Nyt tuli muutos ja niiden herkkujen karttaminen arkipäivinä on _pakko_ onnistua. Muuten mä en mahdu ikinä pöksyihini. Hienoa P, että sun on paino karissut, mä olen vieläkin samassa miinus neljällä kilossa, jotka tyttö ja tykötarpeet painoivat.
Jaa, taidankin mennä nyt jo syömään, saanen tehdä sen rauhassa, kun tyttö nukahti..

Heiii,

Onnittelut Julian perheelle tytön johdosta! Hyvä, että kaikki kuulostaa menneen hyvin, surku tosiaan sitä Ilonan vesirokkoa.

Stellalle osanotot mummon poismenenosta!

Gissalle kiitos kuvasta, samaa mieltä, että tosi hyvin sopii sulle tummakin tukka ja ihanalta näyttää teidän koti. Ah ja öh, mulla on ongelma sen kuvan kanssa, kun en osaa poimia niitä tuosta miehen uudesta hinosta kamerasta, enkä ikinä muista pyytää häneltä niitä, kun on tosiaan vaan viikonloput nyt kotona. Mutta lupaan vielä laittaa sen;)

Mulla ei ole linea negraa vielä ainakaan näkynyt. Vatsan perusteella kaikki veikkaavat poikaa, mutta niin veikattiin siskollenikin ja tyttö tuli...

Kävin tänään töissä viemässä sairaslomalaput ja (vihdoin) ne Kelan äitiyspaprut. Nyt sitten vaan päätöstä ja pakkausta odotellessa... Oli kiva nähdä työkavereita, olivat jo olleet huolissaan hekin ja kiva myös kuulla pomon suusta, että vauva on tärkein, kyllä siellä hommat hoidetaan, että mun ei tarvitse stressata.

Nasuppi, mulla on myös tuollainen bola-koru (sain "kierrätettynä" siskoltani), mutta en ole vielä kertaakaan käyttänyt. Siskoni ainakin sanoi, että ei se heillä vauvaa rauhoittanut syntymän jälkeen, että vissiin vaan kiva koru sitten;)

Huomenta! Me lähdetään tänään mökille, joten mulle tulee noin viikon hiljaiselo. Jos en sitten vieroitusoireissani mene kirjaston koneelle mökkipaikkakunnalla :).

Masun muodoista. Mulla oli tosiaan vähän erilaiset vauvamasut. Leosta oli korkeammalla (huom, Keiju, ei siis välttämättä tarkoita tyttöä :)) ja pinkeämpi, Kaislalla matalammalla ja leveämpi. Veikkaan, että lihakset ynnä muut kiinnittimet eivät vaan olleet palautuneet ennalleen ekasta raskaudesta, jolloin maha "roikkui" enemmän ja myös levisi. Tiedä häntä. Tuskinpa sukupuoli sitä mahan muotoa määritti, vaikka sattumalta olikin pyöreä poikamasu ja leveä tyttömasu. Linea negra mulla oli ainakin Leosta, mutta en kyllä nyt yhtään muista oliko Kaislasta. Hassua, miten nopeasti sitä unohtaa.

Nasuppi, mä sain mun ystävältäni sellaisen bolan ja pidin sitä jonkin verran Leoa odottaessani. En kyllä huomannut sillä mitään vaikutusta, mutta korua oli silti ihan kiva pitää välillä.

Rintapumppu kannattaa tosiaan olla varmuuden vuoksi. Mä olen molempien lasten kohdalla tarvinnut pumppua vain vähän silloin ihan alussa, kun tissit ovat olleet räjähdyspisteessä. Aika vähällä käytöllä pumppu on kuitenkin ollut. Sikäli voi varmaan satsata Aventin hyvään pumppuun, että se saa helposti myytyä eteenpäin kirpparilla tai huutonetissä.

Matiaksen ja Vilin touhut kuulostavat hyvin tutuilta, Leo on käyttäytynyt tismalleen samalla tavalla. Meillä oli noita ärsyttäviä kiukkukohtauksia muutama kuukausi sitten eli kuuluu just tuohon ikään. Nyt Leon kiukuttelut ovat selvästi suunnitelmallisempia kuin aiemmin eli tietää jo tasan tarkkaan mistä narusta vetää saadakseen reaktion aikaiseksi ja osaa esim. kiusata Kaislaa salaa. Jatkuvaa perässäjuoksemista siis edelleen, mutta kiukuttelu ja kiusanteko on vähän "järkevämpää" nyt, jos niin voi sanoa.

Nyt täytyy mennä pakkaamaan. Mukavaa ja toivottavasti aurinkoista viikonjatkoa!

Heissan!
Stellalle hyvää mökkilomaa! Toivotaan kovasti aurinkoa sinne!

Kiitos Piritta kuvista, nyt tulivat! Aivan suloinen on teidän rinsessa ja on kyllä isoveljen näköä. Valloittavat olivat kuvat myös Matiaksesta.

Kiva kuulla Tiitustakin pitkästä aikaa. Hinoa että suhtautuvat töissä noin kivasti.
(toisin kuin täällä..ehditkö tehdä vielä tänjatän-jutun..hoh hoijaa, sanon minä). Tsemppiä myös Nekulle!

Mun täytyy mennä shoppaamaan Instruun ja ostaa mammatukisukkikset. En tiedä millä ilolla pidän niitä heinäkuun helteillä mutta muuten toiseen jalkaan ilmaantuu suonikohjuja :( Eikä siis pohkeeseen vaan ylemmäs reiteen. Siinä on mulla ollut suonet aina aika pinnassa mutta nyt ovat vielä enemmän pinnassa. Sukurasite.

Nauratti Anskun naisporukka kera Paavon :)

Jopas ollaan hiljaisia. Stella ehti jo lähteä, mutta hyvää mökkilomaa sinne. Ah, varmaan mahtavaa nautiskella uudesta mökistä, vaikka sitten olisikin vielä vähän kesken! Vitsit, se näytti_niin_upealta kuvissa.

Se on kuulkaa 5 aamua jäljellä mulla! Kyllä tuntuu ufolta. Vielä riittää urakkaa, jotta jäisi hyvä fiilis, mutta eiköhän nekin tässä johonkin malliin hoidu.

P, juuh, onhan se aikamoista, jos/kun äiti tulee omaan huusholliin pyörimään moneksi päiväksi! Ymmärrään. Meilläkin vähän sitä samaa, että ollaan suht voimakastahtoisia molemmat… Mutta vitsit sentään, munkin äiti on niin käsittämättömän tehokas. Viimeksi laittoi kuntoon pihat ja sitä edellisellä visiitillä pesi ikkunat ja on siis siinä ohessa hoidellut Lotankin… Melkomoinen. Mä olen totaalilaiskimus hänen rinnallaan.

Sitä munkin piti sanoa Aventista, että siitä pyydetään käytettynäkin paljon ja myös menevät kaupaksi, joten uuteenkin voi hyvillä mielin ”sijoittaa”. Siihen saa muuten myös varaosia, pelasti mut uuden pumpun hankinnalta. Omani olen saanut kierrätettynä.

Ai joo, enhän mä edes tajunnut gissan hiustenvärin vaihtumista. Mutta hyvältä näytti noinkin! Pitäisi taas nappailla mahakuvia itsestäänkin, kun voihan olla, että tää on viimeinen raskaus. Siksi vähän harmittaa, että jotenkin menee niin vähällä huomiolla.

Helouta,
Pikaisesti täällä kun pimatsu vielä nukkuu. Päivällä käytiin Tapsalassa ja moikattiin Katan kanssa, kiitos seurasta. Olis se vaan NIIN hinoa jos olis auto joka päivä käytössä, mutta luulen että mun lompakko ei kestäis sitä, sen verran ostoksia tulee aina keksittyä.

Mulla oli himmeä linea negra ja tuli ihan viime viikkoina. Poikaahan munkin piti odottaa masun muodon perusteella, mutta totuus oli toinen. Kumpikin oli niin tervetullut ettei arvuuttelusta jäänyt pahaa mieltä. Nykyään eräät sukulaiset odottavat jo pikkuveljeä....(GRRRR) ja tarkkailevat mun juomisia ja vatsan seutua.

Mulla tuo anoppi aiheuttaa samoja "viboja" kun Pn äiti, hällä on niin erilainen tyyli huushollata. Tuolla maalla kun oltiin viimeksi niin onneksi hän hoiti ruokailut ja Nellan ja mää pääsin hiomaan ja siivoilemaan pihaa yms. Jos oltais yhdessä oltu meidän purkissa (asuntovaunu) niin hermohan siinä olis palanut. Aivan korvaamaton mummo, mutta argh välillä NIIN rasittava.

Mä vaan NIIN odotan että saatais meidänkin mökki jo asumiskuntoon, erilaista fiksaamista siellä riittää hamaan tulevaisuuteen mutta sais lattiat ja eristeet ja takan niin sitten voisi jo siskonpedin levittää lämpimällä säällä. Vaikka turha siitä on tänä kesänä vielä haaveilla, ei taida fyffe riittää.

Ääh, siitä tulikin mieleeni paree maksaa laskuja...