Tällä palstalla on kyllä sairasta porukkaa! (eilisestä ketjusta)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kauhistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja sisar puoliQ:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja A:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eikä kysymys ollut huvikseen mielen muutoksesta ja ein sanomisesta. ap tunsi kipua ja halusi siksi lopettaa jo aloitetun seksin.
Niinpä. Ja seksin saa lopettaa vaikkei kipua tuntisikaan, se on jokaisen oikeus.
Mies voi lopettaa seksin omaan orgasmiinsa vaikka nainen ei vielä ole saanut omaansa?
Toisekseen puheena olevassa tapauksessa mies ei saa tuomiota raiskauksesta, paitsi jos itse tunnustaa, todisteiden puuttuessa, on vain sana sanaa vasten.

Kyllä saa, eihän ketään voi seksiin pakottaa. Toki rakastavaan parisuhteeseen kuuluu rakastelu, johon molemmat ovat tyytyväisiä. Mutta mitään pakkoa ei ole.

tässä taidettiinkin puhua todisteista,joita ei varmaan hirveästi ole.juuri sana vastaan sana
:kieh:

Valitettavasti mies harvoin jää kiinni, kun todisteet eivät riitä :( Tässä tapauksessa tosin mies oli väkivaltainen ja naiseen sattui, joten jotain jälkiä on voinut jäädä todistusaineistoksi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja A:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eikä kysymys ollut huvikseen mielen muutoksesta ja ein sanomisesta. ap tunsi kipua ja halusi siksi lopettaa jo aloitetun seksin.
Niinpä. Ja seksin saa lopettaa vaikkei kipua tuntisikaan, se on jokaisen oikeus.
Mies voi lopettaa seksin omaan orgasmiinsa vaikka nainen ei vielä ole saanut omaansa?
Toisekseen puheena olevassa tapauksessa mies ei saa tuomiota raiskauksesta, paitsi jos itse tunnustaa, todisteiden puuttuessa, on vain sana sanaa vasten.
Kyllä saa, eihän ketään voi seksiin pakottaa. Toki rakastavaan parisuhteeseen kuuluu rakastelu, johon molemmat ovat tyytyväisiä. Mutta mitään pakkoa ei ole.

Sellainen mies joka keskeyttää hommat omaa orkkuun manataan palstalla alimpaan helvettiin. Käytännössä miestä vaaditaan jatkamaan vaikka ei huvittaisikaan :O




 
niissäkin raiskauksissa,joissa tuntematon on suurella väkivallalla raiskannut jossain tienpenkassa, on tuomiot yleensä naurettavan pieniä.jopa sakoilla voi selvitä..eli enpä usko että tuosta kummoista tuomiota tulisi,jos mitään tuomiota,vaikka kytille ilmoituksen tekisikin.väärin :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Tiesittekö, että vuoteen 1997 asti avioliiton sisäistä raiskausta ei ollut olemassa? Oli miehen oikeus maata vaimonsa kanssa, halusi tämä sitä tai ei... Yöks.

Nykyään tuo on laitonta ja siitä pitäisi tehdä rikosilmoitus. Tuommoiset siat vankilaan... Tosin suomessa harvoin raiskauksesta edes saa vankilatuomiota. ÄRHH.

Niinpä! Järkytys oli suuri, kun tajusin että täälläkin nykypäivänä moni NAINEN ajattelee yhä noin :o



Tunne erään naisen joka on oikeasti sitä mieltä että mitäs naiset menevät naimisiin jos eivät "ikinä" voi antaa. Huh!
 
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Sanoja "raiskaus" ja "seksuaalinen häirintä" käytetään nykyään liikaa.

Jälkimmäistä kyllä. Ensimmäisestä en ymmärrä miten sitä vois käyttää liikaa?

Näin otsikon eilen, mutta jätin tarkoituksella avaamatta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Sanoja "raiskaus" ja "seksuaalinen häirintä" käytetään nykyään liikaa.

Mitä tuo sitten oli ellei raiskaus?? Ja miten voi käyttää liikaa? Pitääkö kauheista asioista vaieta? Ne ovat kuitenkin todellisuutta, valitettavasti.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Sanoja "raiskaus" ja "seksuaalinen häirintä" käytetään nykyään liikaa.

Jälkimmäistä kyllä. Ensimmäisestä en ymmärrä miten sitä vois käyttää liikaa?

Näin otsikon eilen, mutta jätin tarkoituksella avaamatta.

Raiskaus ei ole sitä, että kesken yhdynnän tapahtuu jotain. Raiskaus on pakottamista/uhkaamista alusta asti. Siihen käytetään mm. sanoja seksuaalinen väkivalta tms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Sanoja "raiskaus" ja "seksuaalinen häirintä" käytetään nykyään liikaa.

Mitä tuo sitten oli ellei raiskaus?? Ja miten voi käyttää liikaa? Pitääkö kauheista asioista vaieta? Ne ovat kuitenkin todellisuutta, valitettavasti.

Kyllä minä todellisuuden tiedän. Raiskauksenkin. Ja seksuaalisen hyväksikäytön, joista tämä menisi jälkimmäisestä.
 
No mä olen sitä mieltä että se pitää myös pystyä poliisille todistamaan et kyseessä on raiskaus, sillä jos joku raiskaa, niin eihän kukaan jätä rikosilmotusta tekemättä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Sanoja "raiskaus" ja "seksuaalinen häirintä" käytetään nykyään liikaa.

Jälkimmäistä kyllä. Ensimmäisestä en ymmärrä miten sitä vois käyttää liikaa?

Näin otsikon eilen, mutta jätin tarkoituksella avaamatta.

Raiskaus ei ole sitä, että kesken yhdynnän tapahtuu jotain. Raiskaus on pakottamista/uhkaamista alusta asti. Siihen käytetään mm. sanoja seksuaalinen väkivalta tms.

Raiskaushan on yhtä kuin seksiin pakottamista, mitä tuo eilinen tapahtuma kyllä oli. Viis siitä, oliko siihen seksiin alun perin pakotettu. Tuntuu kuin yrittäisit vähätellä asiaa? Tekeekö se raiskauksesta jotenkin vähemmän pahan, jos nainen on aluksi suostunut seksiin? Seksuaalista väkivaltaahan tuo oli, naista sattui ja mies painoi käden hänen suulleen. Raiskaus tuo on jo ihan lain mukaankin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Sanoja "raiskaus" ja "seksuaalinen häirintä" käytetään nykyään liikaa.

Jälkimmäistä kyllä. Ensimmäisestä en ymmärrä miten sitä vois käyttää liikaa?

Näin otsikon eilen, mutta jätin tarkoituksella avaamatta.

Raiskaus ei ole sitä, että kesken yhdynnän tapahtuu jotain. Raiskaus on pakottamista/uhkaamista alusta asti. Siihen käytetään mm. sanoja seksuaalinen väkivalta tms.

Ruotsissa ainakin onneksi vapaaehtoisesti aloitettu seksikin voi muuttua raiskaukseksi.

Ja eikö tuo ollut juuri pakottamista?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Raiskaushan on yhtä kuin seksiin pakottamista, mitä tuo eilinen tapahtuma kyllä oli. Viis siitä, oliko siihen seksiin alun perin pakotettu. Tuntuu kuin yrittäisit vähätellä asiaa? Tekeekö se raiskauksesta jotenkin vähemmän pahan, jos nainen on aluksi suostunut seksiin? Seksuaalista väkivaltaahan tuo oli, naista sattui ja mies painoi käden hänen suulleen. Raiskaus tuo on jo ihan lain mukaankin.

Niinhän sanoin, seksuaalista väkivaltaa. En sanoisi raiskaukseksi. Enkä vähättele asiaa, vaan totean että raiskaus on eri asia kuin tämä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja noo:
No mä olen sitä mieltä että se pitää myös pystyä poliisille todistamaan et kyseessä on raiskaus, sillä jos joku raiskaa, niin eihän kukaan jätä rikosilmotusta tekemättä?

itse asiassa hyvin monikin jättää tekemättä, uhri tuntee usein häpeää ja syyllisyyttä. Usein käy niin, ettei ole riittävästi todisteita, jolloin raiskaaja pääsee kuin koira veräjästä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Raiskaushan on yhtä kuin seksiin pakottamista, mitä tuo eilinen tapahtuma kyllä oli. Viis siitä, oliko siihen seksiin alun perin pakotettu. Tuntuu kuin yrittäisit vähätellä asiaa? Tekeekö se raiskauksesta jotenkin vähemmän pahan, jos nainen on aluksi suostunut seksiin? Seksuaalista väkivaltaahan tuo oli, naista sattui ja mies painoi käden hänen suulleen. Raiskaus tuo on jo ihan lain mukaankin.

Niinhän sanoin, seksuaalista väkivaltaa. En sanoisi raiskaukseksi. Enkä vähättele asiaa, vaan totean että raiskaus on eri asia kuin tämä.


Miksi se ei olisi raiskaus?
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä