Ajatuksissa 23

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anna...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anna...

Vieras
Minni, 26+24, Y5/07
Meea, 22+23, Y6/07
Saana 24+28, T 8/07
Neilikka 26+25, TJOT 01/07 alkaen
tytti. 24+24, Y04/
Erica, 30+33, Y4/07
Joanna79, 27+32, T5/07
iipi 32+35 Y2/07
Anna 27+25, Y5/07
Pikkumyy27 27+29, Y2/07
Ballerina 29+28, Y6/07

Vilkku, 31+31, Y5/06, LA 28.7.07
Daisy, 31+36, Y5/06 +11.10.06, la 21.6.07
Anttuli, 25+26, Y7/06 +26.8. la 4.5.07
Katriina, 27+31, Y3/06 LA 21.4.
Pinja, 31+39, LA n. 17.4.07
Vanilla, 26+24, Y3/06, LA 12.2.07 -> 2.2.07 poika (3400 g ja 50 cm)
Sella, 23+23, TJOT, +17.1.2007
Jellybean 24+25, +5.2.2007

Uskaltauduinpas! :)

Olipas tosiaan Ericalla kivan oloiset polttarit, huomasi, että niitä varten oli nähty vaivaa! :) Odottelen kauhun sekaisin tuntein omiani, mulla on Minni kans pelko, että ne on jotain tuollaista nolaamista..! Tuletko polttareita varten Minni Suomeen vai järjestävätkö tanskalaiset ystäväsi sinulle polttarit?

Viimein uusi ketju :)

Kivat polttarit Ericalla :D

Mäkin odotan jotenkin kauhulla omiani. Kaaso kyseli toiveita niin sanoin vain että ei nolaamista. Oli sen suhteen onneksi samoilla linjoilla. Pelkään vaan että polttarit kohottaa mun kuntoa... Siis ihan oikeasti, kaverini ovat himoliikkujia, voisin hyvin kuvitella että he järkkäisivät mulle jonkun extremeliikuntapäivän.... nim. sohvalla viihtyvä sisäkissa....

Mitähän siinä edellisessä ketjussa taas oli. Taas unohtui...
Tunnustan nolona, että pidän käsitöiden tekemisestä, tai siis niiden aloittamisesta, loppuun tekeminen on tuskaa. Esim sukat on kiva neuloa varren alkuun asti, ompeluista mulle riittäis se, että olen saanut kankaat leikattua jne jne...

Hmph. Nyt tarvii ottaa itseään niskasta kiinni sen sokerinvähentämisen kanssa. Karkit houkuttelevat liian paljon.

En kyllä yhtään tiedä miksi kalaöljykapseleita en saa syödä. Se vaan sanoi, että ravintolisiä ei saa syödä.. Ja sitten vein vielä sen purkin nähtäväksi, mut ei sittenkään. Mulle aikoinaan lääkäri käski niitä syödä, kun mulla on muistiongelmia niin se sanoi että niistä on tutkimustuloksiakin että auttaavat jossain määrin.

Mulla on kamala makeanhimokin, pitää melkein joka kauppareissulla ostaa jotain herkkuja. Niin että ei se kyllä ole ollenkaan ihme jos kiloja kertyy..

Kuulostaa kyllä todella omituiselle terkalle!

Eikö jossain ketjussa joskus ollut että pitäisi nimenomaan syödä just niitä kalaöljykapseleita ja nimenomaan raskausaikana jos ei syö kalaa? Ettei äidin aivot kutistu vauvan aivojen kasvaessa tms taisi olla se selitys? Ja eikö vitamiinitkin ole ravintolisiä, samoin kuin foolihappokapselit jos niitä ottaa erikseen?? Eikö niitäkään muka saisi syödä?!? Saisitko jostain toisen mielipiteen? Mulla on ainkin mennyt kunnallisiin terkkoihin luottamus aikoinaan ihan kokonaan. Ehkä senkin takia tuli oikein kuohahdus noista kapseleista :)

Taidan vetäytyä jäähylle....

No hiivatti vieköön jos meikäläisen aivot alkaa tästä vielä kutistumaan! Mulla on KAKS:iin aika np-ultraan 2.4. niin kysyn siellä kätilöltä jos se tietäis jotain. Mä kun en oo mikään himoterveellisesti syövä ihminen, vaikka kaikkeni nyt yritänkin. Mut varsinkaan kalaruokia en osaa laittaa, enkä niitä siis syökään kamalan usein, niin tuntuu hassulta ettei niitä kapseleita saisi syödä.

Käsitöitä...silloin tällöin saan neulomispuuskia ja saatan tehdä sukan (vain yhden, sitten into laantuu) ja joku vuosi sitten neuloin pipoja kun löysin helpon ohjeen. Ja viime talvena tein mäyrikselle villapaidan, kun sille ei löytynyt kaupasta sopivia... Mitään isompaa en viitsi edes yrittää kun tiedän että jää kesken (äiti sai aikoinaan viimeistellä useemmankin villapaidan ym). Siihen loppuu mun käsityötaidot, tosin muuten löytyy kädentaitoja. Maalasin aikaisemmin paljon öljyväreillä ja tein kaikenlaista kivaa savesta ym. Nekin vaan on tahtonut jäädä vähemmälle kun on niin pieni asunto että ei oikeen mahdu levittelemään maalausvälineitä ja savityöt pitäis viedä jonnekin poltettavaksi...

Mullakin on kamala makeanhimo ja naama kukkii -aargh! Ompa kiva lähtee lauantaina viihteelle kun näyttää ihan murkkuikäseltä! HMPH! No, onneks meikillä saa ees vähän korjattua tilannetta. KP 9/26...

Erican polttarit kuulosti kivoilta. Tommoset polttareitten pitää ollakin,kiva päivä hyvässä seurassa... nöyryytysjutut on niin so last seson.

Mullakin ois gallupkysymys: Mikä on turhinta mitä olette ostaneet?
Mulla se on ripsien hoitoaine! Joo, ihan totta. :D Ostin sen joskus parikymppisenä...en kyllä ymmärrä miks,kun mulla on aika pitkät ja kaartuvat ripset luonnostaan. Ja käyttämättä jäi.

:D Jellybean asuu näköjään mun lapsuuden maisemissa...tunnenkohan mä sut ;)

Omituiselta kuulostaa tuo että niitä kalaöljykapseleita ei sais syödä, jos sitä kalansyöntiäkin pitää varoo. Tarkkana saa näköjään olla sen kanssa mitä suuhunsa pistää sit kunhan on raskaana...

Kiitokset Annalle uudesta ketjusta. Hyvähyvähyvä <nostaa hattua>

On näköjään taas tänään ollut aika kiirus päivä...

Täällä ilmoittautuu yks käsityöhullu. Rajoittuu kyllä virkkaus- ja neulonta-osastolle. Viime aikoina olen erikoistunut pienien ihmisten vaatteisiin, kun sisko pyysi neulomaan tulokkaalle neulepuvun :-) Sitä paitsi pienempiä vaatteita on kivempi neuloa! Nyt on menossa virkkaustilaustyö. Ranne huutaa kyllä jo hoosiannaa, että parempi ois saada se pikapikaa valmiiksi :-I

Saanalle sinne lumipenkkaan: Sama juttu. Aikanaan kun arv...eikun terveyskeskus möhläsi mun polven kanssa niin ei ole paljon luottamusta sinnepäin herunut!

Turhin ostos <nolostuu ja punastuu>... krhm... sellainen selluliitin hieromakone. Ostin käytettynä ja tuli itse käytettyä varmaan max. tusinan kertaa. Nykyinen sijainti: jossain vaatekaapin perukoilla kirppiskamojen joukossa.

Ohhoh! Juuri tulin kotiin kassissani uusi purkki kalaöljykapseleita, kuvittelin että niitä nimenomaan pitäisi popsia... Sekopäiseksi tässä tulee vielä, kun yrittää pysyä kartalla ohjeiden viidakossa. Ostin myös kofeiinitonta lakritsiteetä, kahvinjuonti vähenee nyt! Tavoitteena tuo kolme kuppia päivässä, kokonaan en haluisi lopettaa.

Minulle käsityö-sana aiheuttaa puistatuksia, peukalo keskellä kämmentä. Koulussa itkua väänsin lapasien kanssa, vaikka mummot ja äiti ovat melkoisia taitureita. Onneksi nykypäivänä naisen ei tarvitse osata ommella ja kutoa, minulta jäisi kapioarkku tyhjäksi! :)

Minnin aloittama gallup vartalon muutoksista oli mielenkiintoinen, onneksi vastauksissa oli paljon positiivisiakin tarinoita. Meistä kaikista tulee tietenkin niitä reippaita ja sporttisia mammoja! :D

Muistaakseni siinä kalaöljyssä oli paljon jotain vitamiinia (d?) mitä raskauden aikana ei ainakaan saa syödä liikaa...Muistelen jostain lukeneeni mut en ole varma.

Nolo tunnustus Gallupiin: Mulla on kans Philips Cellesse selluliitin hieromakone!!! Hehe, itseasiassa kaivoin sen kaapista joku viikko sitten, ja oon käyttäny sitä nyt viikon verran sillai et rullaan takapuolta koneella ja sen jälkeen rasvaa yöks : )En oo vielä huomannu muutosta, mut kerron jos sellasta tapahtuu :)

Heippa,
kivaa tosiaankin että meidän ketju elää näin voimakkaasti aina vaan! Onnea kaikille omiin tilanteisiinne!
ERICA, olenkin monesti miettinyt mitä sinulle kuuluu! Muistelinkin että häänne olisivat piakkoin omien häidemme jälkeen. Voi, sulla on siis tuo kaikki ihana kohta edessäsi!!! Mehän vietimme häitämme 24.2 jolloin minä olin 19 vkolla raskaana! Häät olivat kertakaikkisen IHANAT ja kuvia niistä kattellaan melkein päivittäin. Muista NAUTTIA joka hetkestä koska äkkiä se hetki on ohi! Masua mul ei viel paljoo tuolloin ollut ja hääpuku (joka oli siis tilattu ENNEN raskaus-uutisia) meni mainiosti päälle kun oli nyörit selässä! =) Häämatkalle me lähdettiin heti häitä seuraavana maanantaina Madeiralle viikoksi. Ja arvaatte varmaan että se oli piste ii:n päälle. Mahtavaa!

Hyvää kevään jatkoa kaikille!
Vilkku ja futari rv.21+5

Nyt pyörii sukat jalassa muunkin kuin tavanomaisen perjantaiolon vuoksi! Tikutin tänään ekaa kertaa ovista (kp 14) ja toinen viiva ilmestyi. Ei se IHAN yhtä selkeä ollut kuin kontrolliviiva (eli ohjeiden mukaan pitää tulkita negaksi), mutta mua riemastuttaa suuresti todeta jollain tikulla että jotain hormoonia on jonkin verran liikkeellä! Muistan kun Anna riemuitsi täällä ovisplussasta ja epäili itseään vähän oudoksi, niin nyt liikkeellä on vielä enemmän kajahtanut, joku joka iloitsee ovishaamusta! Harmi vaan että testaaminen (ja kaikki muukin xxxtoiminta) on viikonloppuna vähän hankalaa kun mennän anopin luokse, mutta eiköhän asia jotenkin järjesty ;)

Onko jollain käsitystä (taustailijat hereille!), että onko ovishaamu tyypillisesti monena päivänä, vai esim. vaan yhtenä ennen varsinaista tumminta viivaa?

Tohon turhin ostos galluppiin, nyt ekana tulee mieleen meikkituotteita. Mulla on kirkasta kulmakarvageeliä, jolla kulmakarvat pysyy mukamas järjestyksessä (ihan kun ne ei muutenkin pysyis?) ja sitten jotain vimmatun hohdevoidetta. Muistan kun sitä mainostettiin että tätä on nyt jokaisen pakko hankkia, ihana heleä iho jne, enkä tosiaan silloin ostaessa miettinyt että mulla kyllä kiiltää iho ihan omastakin takaa…

Perjantairiemumieltä muillekin!

Minni: Heti sitten tänne raporttia jos huomaat että se pirun vekotin oikeasti toimii, jooko? Kaivan sen äkkiä pois sieltä kaapinperukoilta ja otan aktiivikäyttöön ;-)

JIPPII, Neilikka! Voi kun minäkin joskus bongaisin ne kaksi viivaa... Kyllähän te nyt jonkun keinon keksitte ja livahdatte anopin valvovien silmien alta!

Kävin eilen salilla ja tein vaan yläkropan kun ehkä mennään taas huomenna. Siellä oli vähän ruuhkaa :-I Muutkin on ilmeisesti aloittaneet kuntokampanjan. Ikävä kun joutuu odottelemaan laitteilla...

Neilikalle paljon, paljon onnea! :)) Eikös tullutkin hieno fiilis.. Jouduitko oikein tihrustamaan sitä tikkua, että onko ne nyt yhtä vahvoja vai näkyikö se selvästi, että ovat eri paksuisia?

Täällä mukavan odottava fiilis, viikonloppu edessä ihanaa. Kalasta kyllä pidän ja yritänkin sitä aina syödä, mutta noita kalatableteita kyllä inhoa, kun niistä tulee sellaisia kamalia kalaröyhiä suuhun, hyh..

Juu, tosiaan mielenkiintoinen tuo Minnin galluppi, pelkään kyllä pahoin kans, miten vatsan käy.. Tosin mullakin on pari ystävää, jotka on laihduttanut synnytyksen jälkeen itsensä pienemmäksi kuin mitä olivat ennen raskautta.. Sit on vaan tsempattava!

Saattaahan se ollakin et pikkumyyn kanssa tunnetaan! Täällä internetin osavaltiossa kun kaikki on pelkkiä nimimerkkejä niin mistä sen tietää vaikka niitten takana on tuttuja naamoja.

Mä en enää oikeasti tiedä mitä tehdä niitten kalaöljykapseleitten kanssa. Siis ne on tuollaisia triomega-kapseleita, joissa ei ole a-vitamiinia, vaan omega 3-rasvahappoja(epa ja dha) ja tyydyttymättömiä ja monityydyttymättömiä rasvoja.. Pitänee tosiaan kysyä apteekista kunhan seuraavan kerran lähden käymään kaupungissa. Lannistaa, kun ei tiedä kumpi olisi parempi toukalle, kalaöljy vai ei kalaöljyä.

Anna, ei ne mun viivat olleet eri paksuisia yhtään, vaan toinen oli väriltään haaleampi, eli jos asteikko olisi 1-4, ja kontrolliviiva oli 4, niin testiviiva oli ehkä 2,5 tai 3. Mutta varsinaisesti mua ei kiinnosta tietää milloin ovis on, koska eihän naimisesta sillä samalla sekunnilla ole erityistä hyötyä. Mua kiinnostaa tietää tapahtuuko koko ovista. Jos esim. joka toinen päivä olisi sopiva tahti puuhastella, niin ei ongelmia toteuttaa sitä ;) Ennemminkin hankalaa jos tiheämmällä tahdilla on haittavaikutuksia (kuten sperma laimenee tms?) Eli ehkä se anopin läsnäolo onkin etu! Mutta laskeskelin että tavallisesti mulla ehkä ollut ovis kp 18, joka olis vasta ensi tiistai. Voikohan melkeinyhtävahvaaviivaa tulla siihen asti? No menee miten menee, olen huippuiloinen siitä että hormonit on liikkeellä!

Jellybeanille ensin iso rutistus.

Vieläkin tunteet kuohuu, megamenkat ilmeisesti tulossa, koittakaa kestää. Mutta siis oikeasti. Tuntuu että kaikki keskustelu ruuan suhteen (ja kosmetiikan ja hengitysilman ja ja ja ja) kanssa on mennyt ihan yli äyräidensä. Vitamiineja, kalakapseleita tms pitäisi ehdottomasti syödä, eikä niitä saisi syödä ollenkaan. "raakaa" kalaa ei saisi syödä, lohessa yms on raskasmetalleja, silakassa dioksiinia jne, pakastemarjoista, juureksista yms kasviksista voi saada bakteeritartunnan, nekin sisältävät raskasmetalleja, marjoissa ja sienissä on radioaktiivisia aineita, ruisleipä aiheuttaa syöpää (kaupunkilegenda 90-luvulla), KAIKEN tuottamiseen on käytetty torjunta-aineita, lannoitteita, fossiilisia polttoaineita jne jne jne

Eli mitään ei saa syödä. Eläkäämme kuplassa, jossa ilma, vesi ja maa ovat täysin puhtaita ja kaikilla ihmisillä hyvä tahto. "#¤%&.

Saanan temperamentti pulpahti taas pintaan :) On toi kyllä outoa mitä voi ja mitä ei voi syödä, ja sit eri maissa on tietty eri säännöt, tai olen kuullut! Musta tuntuu että odottavat äidit on muutenkin yliherkkiä kaikille markkinoinnille "Mikä edistää lapsen hyvinvointia" ihan luomuilun sijaan, mutta ainahan sitä haluaa lapselleen parasta.

Siis milloin muuten ois sit optimaalinen aika puuhailla jos se oviksen aikaan? *blink blink* Eiköhän ne puuhat onnistu, Neilikka, anopinkin luona, sillai hiljaa hissutellen tulee ihan nostalginen teinitinnelma! hihihi! Ja eiköhän appipariskunta vaan ilahtuis lapsenlapsista, hihihihi.

Mä unohdin rullata koneella takapuolen eilen kun tein hääkutsuja yhteen asti yöllä. Tein niitä neljä tuntia eikä ees tullu valmista! Mies yritti auttaa alussa, mutta niistä tuli aika rumia kun se ei oikein osannu laittaa silkkirusetteja suoraan!(sanoin sen huomaavaisesti, mutta eiköhän se ollut tyytyväinen kun pääsi sohvalle kattomaan leffaa ja syömään sipsejä askartelun sijaan). No voi ainakin sanoa et ollaan tehty "yhdessä".

Hääjutuista vielä (sori teille joita ei kiinnosta)... Ootteko miehen kanssa ollu eri mieltä siitä ketä pitäis kutsua? Me yritetään rajoittaa porukkaa n. sataan, ja se on TOSI vaikeeta! Ja sit mies on joskus kännissä kutsunu pari vanhaa koulukaveria joita se ikinä ei ees nää. Ja sit niit on sellanen poikaporukka, joista se on hyvä kaveri noin 4:n pojan kanssa (eli näkee silloin tällöin) mut sit tällänen viides poika, joka on munkin miehen mielestä idiootti, kuuluu samaan porukkaan, niin piti sit kutsua! Ja mä en voi sietää sen pojan tyttöystävää (oltiin samoissa bileissä, ja keskusteltiin vauvoista. Joihin tämä 25 v tyttönen laukoi "mä en TAJUU miks joidenkin pitää saada lapsia NÄIN nuorena, miks ei voi odottaa, menee koko nuoruus ohi. Sit niitä rääkyviä lapsia pitää raahata joka paikkaan, ja kun niiden kavereiden kanssa menee kahville, niin ne puhuu vaan vaipoista ja koko homma menee pilalle kun se tyhmä vauva saa kaiken huomion". GRRRRRR!!!! Et tälläsen pariskunnan mun ihana poikaystävä kutsu tekstiviestillä. Toivottavasti ne ei tuu, kun häät on kerran Suomessa....

Me ei miehen kanssa saada kompromissia aikaan kihlajaisistakaan, niin häät varmaan olisi vielä suurempi stressin aihe. Mies haluaisi suuret kekkerit ja kaikille kuulutettaisiin kihlauksesta, kun taas minä haluaisin sen olevan ihan kahdenkeskinen juttu josta kerrotaan sitä mukaa kun nähdään sukulaisia ym.

Ja tiedän jo etukäteen, että häiden vieraslistan laatiminen olisi kamalaa kädenvääntöä.