LOKAKUU 17

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä kans ollaan mietitty ehkäisyä jutskia..ja ei oikein huvittaisi alkaa enää pillereitä käyttämään..en tiedä sit millainen se olisi se kierukka..?Senkö voisi laitattaa jo sitten jälkitarkastuksen yhteydessä..Ei ole vielä ihan ajankohtaisia noi seksihommat,kun synnytyksestä rupeaa olemaan vasta sellaiset pari viikkoa,mutta täytyypä kysäistä seuraavan kerran siitä kierukasta..Niitäkin kun on varmaan erilaisia..

Meillä kanssa on ollut tutti käytössä,minäkin ajattelin että parempi se kuin jos ois sit koko ajan tissiä luputtelemassa..
Ja hyvin kelpaa tissikin ja tutin sylkäisee välillä pois kun nukahtaa eikä se koko ajan sitä kaipaa,kesken unien siis.

Myös pullosta tykkää juoda,annoin silloin alussa kun maitoa riitti niin paljon että piti pumpata koko ajan,välillä pakkaseen ja välillä jätin jääkaappiin niin sai mieskin syöttää.Nyt pääasiassa eletään vain tissinvoimalla.

Kerrohan Bonnie miten teillä kasvetaan,minäkin kerron sitten kun pe.olisi seuraava käynti.

Niin tais osa lähteä nyyttiä hakemaan..Kohta varmaan kuullaan lisää vauvauutisia :)

Murmeli ja tytsy 16 vrk

Moi!

Tänään oli neuvola ja siellä kaikki ennallaan. Ei mitään ihmeempiä. Mutta sain nyt huomiseksi ajan äippäpolille yliaikaistarkastukseen. Normistihan se kuulemman olisi, kun on noin 10 päivää mennyt ylitse, mutta minä sain jo sen nyt. On paikat kipeänä niin ja nukuttua saan hyvin vähän. Vauva ""riehuu"" hirveästi ja se vihloo joka puolelle hulluna. Ihmettelinkin neuvolassa, että mites tää meidän touho tuntuu vain kiihdyttävän liikkeitään, kun yleensä kaikki ovat puhuneet, että loppua kohden liikkeet huomattavasti vähenevät. Mulla on ilmeisesti lapsivettä runsainmitoin, niin pääsee kaveri heilumaan vielä.

Mutta ihana, että saa vähän jonkinnäköistä informaatiota siitä, missä mennään. Kohdunsuun tilanne, onko noilla vihlonnoilla ja supistuksilla ollut mitään tehoa. Ja vauvan koko! Se on alkanut tässä pikkuhiljaa mietityttämään ja meillä kun ei noita arvioita ole annettu yhtään. Saa tämä tilanne jonkinnäköiset mittasuhteet.

Meikku ja touho 40+4

Huh, huh, kyllä se kesti, mutta oli se sen arvoista! Eli meidän neiti näki vihdoin päivänvalon 29.10., jos nyt näin voi sanoa, kun meni yötöiksi :) Mittaa tulokkaalla oli 53 cm ja painoa 3670 g, pitkä tyttö siis, mutta ei onneksi mikään jättiläinen painoltaan, vaikka menikin siis sen kaksi viikkoa yli.

Synnytyksen käynnistely aloitettiin sitten heti sen poliklinikka käynnin jälkeen. Lääkäri sanoi, että tilanne näytti sen verran kypsältä, että jotain olisi varmaan tapahtunut muutaman päivän sisään joka tapauksessa, vaikka kohdunkaulaa oli tuolloin vielä pari senttiä jäljellä (!!! eli sekään ei siis tosiaan kerro mitään, paikat olivat kuulemma jo niin pehmeät, vaikka tuota kaulaa olikin). Mutta minä olin niin tuskastunut unettomuuteen, että toivoin tosiaan tuota käynnistystä silti ja lääkäri sanoi, että pitäisi lähteä tässä tilanteessa jo helposti käynnistymään. Täällä käynnistys hoidetaan lempeästi annostusta vähitellen lisäten. Ensimmäisenä päivänä ei tapahtunut oikein mitään, mutta toisen päivän alkuillasta alkoi tapahtua ja sitten kaikki menikin nopeasti.

Koko synnytyksen pituudeksi merkittiin 7h 50min, ponnistusvaihe kesti 20 min ja loppuvaihe kai noin 10 min. Kaikki meni nopeasti, mutta toisaalta supistukset voimistuivat myös nopeasti ja olivat aika rajuja. Siksi ne kai saivat paljon aikaiseksikin :) Täytyy sanoa, että avautumisvaiheen loppu oli aika tuskaa, kun kätilö panttasi kipulääkityksen lisäystä, kun ajatteli, että synnytys voi kestää vielä kauankin. No, eipä kestänyt, siinä vaiheessa, kun tilannetta tarkistettiin seuraavan kerran, ei kipulääkettä voinut enää antaakaan, kun syntyminen oli jo niin lähellä. Toisaalta se siis oli lähellä eli tuskaakaan ei kestänyt enää kauan. Minä koin ponnistusvaiheen myös aika kivuliaana, mutta sitä helpotti, kun tiesi, että se on todennäköisesti pian ohi. Ja sitten sitä uskomatonta tunnetta, kun pää oli ulkona ja loppu tytöstä sujahti vetämällä ulos! Ja sitten, kun neidin sai siihen mahan päälle, kyllä siinä tuska unohtui, niin kliseeltä kuin se kuullostaakin :)

Nyt totutellaan vähitellen sairaalan jälkeen elämään täällä kotioloissa :) Ei sitä kyllä ajatuksiin tällä hetkellä paljon muuta mahdu kuin tuo pikkuinen.

Mimmu & neiti

No niin, nyt alkaa täälläkin tapahtumaan!!! Kävin juuri äitiyspolilla kontrollikäynnillä tän verenpaineeni takia, huomenna aletaan sitten käynnistelemään synnytystä!!!

Joudun menemään jo yöksi tarkkailuun, joten saa nähdä miten sitä saa kaiken tämän jännityksen keskellä nukuttua... lääkäri sanoi että nyt pitää nukkua tosi hyvin, jos ei muuten niin sitten lääkkeillä. Huhhuh... vielä tähän mennessä mua ei ole synnytys jännittänytkään, mutta nyt on kyllä jo vähän eri tilanne :)

Ja nyt täytyy vielä äkkiä mennä tarkistamaan että kaikki on pakattu ja vauvan kamat kunnossa... apua!!!!

t. Minni + Jamppa rv 40+6

3.10 jenny, esikoinen, SKS
**2.10 Poika 3620 g ja 51 cm**

3.10 mami79, kolmas tulossa, OYS
**27.9. Tyttö, 3250 g ja 50 cm**

4.10 Tilla, esikoinen, KYS
**30.9. Tyttö 3020 g ja 47 cm**

4.10 bonnie, esikoinen
**15.10 Poika 3300 g ja 49,5cm**

6.10 nanna, esikoinen, TAYS
**5.10 Poika 3580 g ja 50 cm**

7.10 Hyrrä, esikoinen, KÄTILÖOPISTO
**3.10 Poika 4060 g ja 51 cm**

10.10 leonie, esikoinen
**12.10. Tyttö 2690 g ja 46 cm**

12.10 NauNau, esikoinen, TAYS
**13.7. Poika, 1314 g ja 41 cm**

12.10 Matu, esikoinen, KOKS
**15.10. Poika 4160 g ja 54 cm**

12.10 Äippä, esikoinen, LKS
**1.10. Poika 3280 g, 49 cm**

13.10 tipsu, esikoinen
**15.10. Tyttö 3400 g ja 50 cm**

13.10 Leppis,
**17.10. Tyttö 4640 g ja 52 cm**

14.10 Nuppu, esikoinen, JORVI

15.10 Mimmu, esikoinen, TAYS
**29.10 Tyttö 3670 g ja 53 cm**

15.10 Minna, kolmas tulokas
**6.10. Poika 3810 g ja 49,5 cm**

16.10 Iitu, toinen tulokas, PHKS
**16.10 Tyttö 3000 g ja 50 cm**

17.10 Kate, esikoinen
**20.9 Tyttö 1475 g ja 41 cm**

17.10 Kissa, esikoinen

20.10. Lness, esikoinen, Kättäri

20.10. joopajoo (Anna), esikoinen, Naistenklinikka

21.10 Ruska, esikoinen

22.10 Heluna, esikoinen, Jorvi
**11.10 Tyttö, 3520 g ja 51 cm**

23.10 aino, esikoinen, P-HKS

23.10 murmeli, esikoinen,
**17.10. Tyttö, 3500 g ja 48 cm**

24.10 Nipsu, esikoinen, TAYS

26.10 Susk_baa, esikoinen, OYKS

27.10 Minni, esikoinen, JORVI

27.10 Kiiwi, esikoinen KYS

28.10 Minde, esikoinen, SALON SAIRAALA
**19.10. Poika, 2750 g ja 49 cm**

29.10 Meikku, esikoinen

31.10 Pipsa79, esikoinen, HYKS

Aino on ilmeisesti lähtenyt synnyttämään kun uusia vauvoja oltu päivitetty. Toivottavasti ne tuli nyt oikein kun mä ne lisäsin listaan! Onnea kaikille synnyttäneille!!

No niin , tulimme just neuvolasta. Painoa on tullut syntymäpainoon +500g ja senttejä 3 lisää, eli nytten ollaan 3800g ja 52.5cm. Lääkäri oli tyytyväinen ja itse olen iloinen että maitoa näyttää riittävän ihan hyvin.
Seuraava neuvola on sitten 6 viikon päästä.

Lääkäri sanoi että voidaan nytten ruveta odottelemaan sitä ensimmäistä hymyä :) Noin kuukauden ikäisenä niitä hymyjä rupeaa tulemaa niinkuin Jenny arveli.

Onnittelut kaikille synnyttäneille ja suppareita ja kärsivällisyyttä kaikille odottajille!

Bonnie ja poju 2.5vko

4.10 bonnie, esikoinen

10.10 leonie, esikoinen

13.10 tipsu, esikoinen

13.10 Leppis,

17.10 Kate, esikoinen

17.10 Kissa, esikoinen

20.10. joopajoo (Anna), esikoinen, Naistenklinikka

21.10 Ruska, esikoinen

**22.10 Tyttö, 3300 g ja 49 cm**

29.10 Meikku, esikoinen

Hirmuisesti onnea vauvan saanneille!! Taitaa nyt lähipäivinäkin tupsahdella vauvoja maailmaan useampia, voimia koitokseen teille jotka nyyttejä lähdette noutamaan! =)

onnea kaikille nyytin hakeneille :) meidän kuulumisia..
meillä oli toinen neuvolakäynti eilen paino oli jo 4520g ja kuulemma poika vastaa jo kuukauden ikäistä vauvaa eli 2 viikkoa olisi edellä kehityksessä,,jotain hyvää kun oli iso syntyessään..meillä jo hymy äidille irtoaa, muille ei ehkä vielä..vatsakouristukset saa äidinkin jo kyyneliin ei tunnu rela tipat ilmavaivoihin auttavan, kauheaa katsoa kun toinen vaan pusaa ilmaa / kakkaa ulos tuloksetta...en tiedä aiheuttaako jekovitit jotain mahanpuruja mutta annan ensin viikon yhden tipan sitten 2 tippaa jne...eli totutellaan pikkuhiljaa niihin.kyllä tuo nyytti on siten ihana...jep mutta nyt yritetään lähteä vaunuilemaan ulos...terkuin matu ja poju 2vk5pv

Kannattaa Matu kokeilla noita muita ilmavaiva-tippoja jos relat ei auta. Nehän on ikäänkuin vain ennaltaehkäisevää apua. Nuo kuplatonit ja disflatylit pitäis auttaa pilkkomalla niitä ilmakuplia pienemmiksi. Mun neuvolatäti suositteli ennemmin noita disflatylejä (en tiedä miten kirjoitetaan oikein...), ovat kuulemma kaikkein tehokkaimpia. Meilläkin kiemurrellaan välillä ilmavaivojen kourissa mutta ainakin vielä neitokainen on saanut ne puristettua ulos ihan rela-tippojen avulla, saa nähdä koska pitää siirtyä järeämpiin keinoihin.
Meillä ei ole vielä hymyä nähty hereillä ollessa. Nukkuessa joskus virnistää, aivan ihanan näköistä, piti oikein ääneen nauraa äidinkin kun oli niin suloista.
Päivänjatkoja ja onnea nyytin saaneille
T:Heluna ja tytsy

Jee, tänä aamuna lähti täälläkin vihdoin limatulppa irtoamaan!! :-)

Ja äsken oli se äippäpolin tarkastus. Kohdunkaula on kyllä vielä kiinni, mutta pehmeä sentään. Sydänkäyrät ja istukan virtauskäyrät oikein hyvät. Jännä juttu oli se, että siinä supistuskäyrällä tuli muutama korkeakin ""vuori"" sinne käyrään, mutta en kyllä mitään ihmeempää supistusta silti tuntenut... Eli taitaa olla kohtalaisen kovia sitten ne supistukset joita tunnen (vaikka ei ne kyllä mitään älyttömän kipeitä ole nekään olleet, hmmm) Tai no, eihän se kipua mittaakaan se vehje, mutta kuitenkin...

Ultrassa oli mukava olla :-) Viimeksi olen ollut rakenneultrassa kesäkuun alussa, joten oli ihana nähdä pitkästä aikaa meidän pikkuista! Painoarvioksi sain 3630g. Lääkäri sanoi ettei nyt heti ole syntymässä, mutta eiköhän tässä muutaman päivän sisään. Antoi ens keskiviikoksi kontrolliajan, mutta oli vahvasti sitä mieltä, että olisin jo silloin synnyttänyt. TOIVOTTAVASTI!

Ja sukupuolikin selvisi meille tällä reissulla. Ei kuulemman ole epäilystäkään, meidän touho on poika :-)

Sain minäkin onneksi vähän lääkettä tuohon nukkumiseen. Eikös täällä ollut muitakin, jotka ovat saaneet loppumetreillä vähän apuja myös lepäämiseen? Ihan hyvä homma, olen meinaan tosi väsyny!

Mutta nyt täytyy mennä vähän haukkaamaan jotakin.

Meikku ja touho 40+5

4.10 bonnie, esikoinen

10.10 leonie, esikoinen

13.10 tipsu, esikoinen

13.10 Leppis,

17.10 Kate, esikoinen

17.10 Kissa, esikoinen

20.10. joopajoo, esikoinen, Naistenklinikka
** 30.10. Poika, 3380g ja 50cm **

21.10 Ruska, esikoinen

**22.10 Tyttö, 3300 g ja 49 cm**

29.10 Meikku, esikoinen

Niin se meidänkin pieni, ihana, täydellinen poju tuli maailmaan juuri ja juuri sunnuntain puolella eli klo 00.14 tuossa 30.10. Strategiset mitat 3380g, 50cm ja pipo eli pään ympärys 34cm.

Mä lähdin sitten sen lapsivesiviestini jälkeen käymään Naikkarin päivystyksessä ja sille tielle jäinkin. Täällä on sääntönä ilmeisesti, että jos lapsivettä tihkuu niin kotiin ei enää päästetä. Haahuilin sitten osastolla ilman supistuksia ja yö meni ihan ok kunnes 5-6 aikaan aamulla tulivat ensimmäiset ihan luomut supistukset. Aamulla kätilö katsoi ja sanoi, että laitetaan kuitenkin käynnistystabletti vauhdittamaan. Puolenpäivän aikaan edistystä oli sen verran tapahtunut ettei enää laitettu toista. Kahden aikoihin iltapäivällä alkoivat säännöllisemmät supistukset ja sitten sainkin hetken kuluttua petidiiniä, joka toimi kuin unelma. Supistukset tuntuivat, mutta lääke vei pahimman terän niiltä pois joten pystyin jopa syömään ja hihittelin vain kun oli niin hauska olo. Se kun siitä hälveni ja supistukset taas pahenivat niin kuuden aikoihin olin sen verran auki, että vietiin synnytyssaliin. Kätilö sanoi, että lapsivesi tihkuu sen verran ylhäältä että pitäisi puhkaista kalvot. Sitten kun kaikki lapsivesi tuli ulos niin homma vauhdittui. Ilokaasu ei auttanut mulle, teki vain pään sekaiseksi muttei antanut mitään ""iloa"". Epiduraali laitettiin ja sepä sattuikin....ei siis itse toimenpide vaan se kauhean hankala asento jossa jouduin olemaan....mut laitettiin juuri nimenomaan huonommalle kyljelleni joka koko raskausajan oli sellainen ettei vauva tykännyt. Lisäksi polvet piti olla sikiöasennossa ja selkä kaarella ja tämä teki mulle tosi huonoa. Sitten vielä kun tuli kova supistus niin ei kun piti olla ihan paikallaan. Siinä sitten sitä tuskaani huusin ja anestesialääkäri kysyi että sattuuko se noin paljon. Sanoin ettei mikään mitä hän tekee satu eikä tunnu lähes ollenkaan, ainoastaan tuo asento. Sitten olinkin kuin 7. taivaassa jonkin aikaa kunnes kätilö sanoi että tuo peli ei vetele, pitää niitä suppareitakin tulla ja niinpä tipalla avitettiin niitä taas tulemaan.
Aukenin tosi nopeasti ja kun olisi ollut aika laittaa lisää epiduraalia, niin olin jo sen verran valmis, ettäsainkin vain puoli annosta. Ponnistusvaihe oli aluksi suht helppo, mutta viimeset työnnöt todella tuskaisia...huh...mun väliliha leikattiin ja en edes tiennyt sitä ennenkun mua kursittiin kokoon. Mies oli kyllä huomannut ne sakset. Pieni ja siististi tikattu se kuitenkin on.

Pääsin kotiin tiistaina ja poju syö jatkuvasti, alati ja lakkaamatta heh ja kakkasi eilenkin 7 kertaa. Eipä ole ainakaan aineenvaihduntaongelmia. Ja lempipuuhana tuntuu olevan pissata aina vaipanvaihdon yhteydessä (sen jälkeen kun pylly on pesty tietenkin). Hereillä hän ei ole ollut juuri ollenkaan kun aina vaan syö ja nukahtaa rinta suussa. Mietinkin, että kuinkahan kovaa vauhtia hän alkaa tuosta kasvamaan tällä menolla. Olo on väsynyt mutta todella onnellinen! Ja niinkuin niin moni muukin on sanonut, olo on myös edelleen niin epätodellinen. Onko tämä ihan oikeasti nyt totta...mutta onhan se. Ja ihanaa ja samalla huolestuttaa ja pelottaa. Tuleeko maitoa nyt tarpeeksi ja hengittääkö...olenko tarpeeksi lähellä ja mitä vielä voisin tehdä hänen hyväkseen...saako isä olla tarpeeksi mukana...jnejnejne...

Synnytyksen jälkeisistä olotiloista ei ollut mitään tietoa ennenkuin itse ne vaivat koki. Herranjestas sitä ekaa vessakeikkaa...ja suihkussa huippasi...ja joku peräpukamakin ilmestyi ja se on inhottavampi kuin se välilihan leikkaushaava. Onko muilla tähän mitään keinoja? Auttaako siihen pullahdukseen voide vaiko joku puikko paremmin???
Istuminen ei oikein onnistu ja niinpä aina joutuu imettämään maate. Olisi ihanaa jos voisi tehdä sen istuen ja vaikka silloin joskus katsoa tv:tä. Raahasin kyllä olohuoneeseen patjan kun en halua 24 tuntia viettää makuuhuoneessa.

Miten teidän muiden olo synnytyksen jälkeen?

Paljon onnea kun olet saanut nyytin kainaloon ja päässyt kotiin!!Niin kovin tutulta kuulosti toi sun synnytys että huh,jännitin täällä sun puolesta että onko se vettä vai mittee, no aattelin minä sit että olet varmasti jääny sille tielle kun ei mitään kuulu..

Taitaa ainollaki olla jännät paikat kun ei kuulu..?

Minulla on vieläkin ihan epätodellinen olo,vaikka ollaan oltu jo kaksi viikkoa kotona..On toi tyttö niin suloinen että ei siitä pääse mihinkään..

murmeli ja pimu 2vk ja 3 pvä

Tervehdys!

Täällä vauva-arkea vaan vietellään=) Tytöllä on jonki verran ollut vatsavaivoja ja öisin tahtoo hieman äitiä ja isiä valvottaa, mutta ei onneksi mitään montaa tuntia kestävää suoraa huutoa ole ollut. Päivisin tyttö nukkuu suht hyvin. Mahavaivoihin olen syöttänyt disflatyliä, kai siitä on hieman apua ollut...
Nyt alkaa itselläkin hieman pahin väsymys hellittää...se auttaa paljon kun mies on isyyslomalla, onneksi vielä viikon=)

Joopa joo kyseli synnytyksen jälkeisestä olotilasta...Mulla kans on istuminen ollut vaikeeta, enkä vieläkään täysin kunnolla uskalla istua. Multa leikattiin myös välilihaa ja haava on hieman revennyt=( Tämän takia varmaan en vieläkään oikein kunnolla voi istua. Ja peräpukamat tuli myös, mutta onneksi ne on nyt jo paranemaan päin. Käytin niihin jotain sairaalasta saamaani voidetta.

Viikonloppuna saatetaan lähteä ensi kertaa vauvan kanssa mummolaan yöksi. Hieman kyllä mietityttää, että onko tyttö vielä liian nuori, mutta kaipa sitä rohkenee lähteä. Toisaalta ei haluaisi vauvalle mitään tauteja, mutta ei kai se mitään tartuntaa saa jos mummolassa kaikki ovat terveitä...

Ulkoilemassaki ollaan jo käyty ja hyvin näyttää vaunuissa nukuttavan. Tuntuu vaan jotenkin niin vaikeelta aina arvioida kuinka paljon pukee lapselle päälle. Mutta kaipa siihenkin harjaantuu ja tähän asti ainakin ei vauvalle ole kylmä ainakaan ollut.

Kyllä ne viikot vaan vierii nopeasti...täytyisi nyt vaan koittaa nauttia tästä ajasta. Vaikka välillä öisin tuntuu, että nautinto on kaukana kun itseä väsyttää armottomasti mutta neiti ei vain asetu nukkumaan.

Mutta ei kai tässä muuta kuin jaksamista mammoille ja synnyttämään vielä lähteville!!!

tipsu ja tytteli 2viikoa ja 5päivää

Täällä sitä vaan odotellaan , josko TÄNÄ viikonloppuna tapahtuisi jotain. Eilisen ja tämän päivän on kyllä oikein kiitettävästi tuota limatulppaa tullut, joten jotain edes lupailee... Kyllä aika on pitkä.

Meikku ja touho 40+6

5-päivän ikäinen pojumme on tänään pitänyt parikin kertaa yli tunnin-parin syöttöväliä ja ollut hereilläkin kunnolla pari kertaa..JEE...näytti oikein kaikki hyvät puolensa isovanhemmille jotka kävivät kylässä. Nyt nukkua posottaa ja ajattelin, että täytyy kohta herättää syömään kun edellisestä syötöstä kulunut jo melkein kolme tuntia, huh. Ja ettei sitten valvo koko yötä.
Ehdin käymään tänään pyykkituvassa, apteekissa ja jopa viettämään rauhallisen suihkuhetken. Mitä ylellisyyttä! Täytyy nauttia tästä nyt kun mieskin on kotona isyyslomalla. Isän sylissä tuntuu olevan parhaiten itkemättä. Mun sylissäni haistaa maidon ja haluaa heti aina rinnalle vaikkei sitten oikeasti olekaan välttämättä kova nälkä.
Ei sitä jaksa lakata ihmettelemästä kuinka ihana tuo pieni poju on! Voi mahoton...

Hii!
Niin se pitkä odotus päättyi ja 1.11. klo 16.48 syntyi komea pikku poju. Pituus 51 cm ja paino 3920 g. Päänympärys oli mukavat 36 cm.
Synnytys oli mukavan ""helppo"" ja ei ole paljon vaivoja ollut sen osilta, onneksi. ;)
Tänään päästiin kotiin ja pistän synnytyskertomusta kunhan jaksan. Nyt hieman ramasee.

Onnea kaikille jakautuneille ja tsemii ""kärvistelijöille"". :)

Susk_baa rv 0 ;)

Aah, tuliskohan lähtö tänään?

Eilen illalla alkoi supistelemaan ja ovat nyt selkeästi yön jälkeen napakoituneet. Nyt ovat reilun kahden ja puolen tunnin ajan olleet 4-8min välein. Onko toi säännöllisyys kuinka tarkkaa????
Olo on vielä siedettävä, joten taidan vielä tarkkailla tilannetta...

Meikku ja touho rv41

Itsellä tuli illalla seittemän maissa säännöllisiä suppareita ja aamulla seittemältä alkoi tosi kipeet supparit viiden minsan välein. Viideltä päivällä poika sylissä. ;)
Joten enteilee hyvää. :)
Onnea synnytykseen! =)

4.10 bonnie, esikoinen