LOKAKUU 11

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle ei ole vielä ainakaan ilmaantunut raskausarpia eikä turvotuksia joten koputanpa puuta oikein kunnolla. Olen atoopikko joten olen aina rasvannut kroppaani joka suihkun jälkeen. Lääkärikaverini sanoikin, että kylläpä sulla on siisti maha. Ainoa ongelma tällä hetkellä on, että napakoruni jouduin ottamaan pois ainakin muutamaksi päiväksi kun iho sen ylemmän reiän kohdalla ärtyi jostain syystä. Sama tapahtui oikealle korvisreiällekin joten onko tämä joku mätäkuumeininki tms tiedä häntä.

Nimihommelit on vielä meillä kesken ja aateltiinkin, että päätetään sitten kun vauva on maailmassa. Vaihtoehtoja löytyy montakin mutta haluamme nähdä vaavin jotta sitten tiedämme, että kuka hän niistä nimistä on.

Bonnie! Tsemppiä lennolle. Yritä kysyä, että saisit hätäexit riviltä paikan. Mä lensin mennen ja tullen Kanadaan niin, että istuimme exit rivillä. Se oli tosi jees sillä sain oiottua jalat kunnolla sekä välillä istuin lattialla ja venyttelin tai laitoin jalat ylös penkille. Meni hieman helpommin siten matka.

Anna 30+4

Onpas paljon galluppia.
Nimi: On valittu
Raskausarpia: Ei yhtään vaikken ole rasvannut ollenkaan ja odotinkin niitä
Painoa lisää: 18 kg. Mulla ei ollut alkuraskauden pahoinvointia, vaan jatkuva nälkä ja paino lähti nousemaan heti alussa eikä loppua näy...
Mahanympärys: 75 cm alku, nyt 114. Kyllä se on ihmeiden ihme ettei nahka repeä. No, enpäs manaa.

Värinästä, mulla tuntuu myös värinää tai tärinää (kuin vaimennettu vibraattori) mutta ei oikeastaan vauvasta eikä kohdustakaan vaan enempi peräsuolen alueella -ehkä -vaikea paikallistaa mutta jotenkin enemmän takana. Enpä usko että kukaan tietää mitä ja miksi tuollaista on. Tuskinpa on syytä huolestua, ei ainakaan tunnu pahalta. Kummalliselta vaan.

Leonie rv 32+1

Heipsan lokamamit!

Täällä on myöskin vatsa pinkeänä ja iho kireänä, mutta oon kyllä tunnistavinani erilaisen epämiellyttävän ""kiristyksen"" toisinaan esim. lenkillä.

Raskausarpia ei ole vielä näkynyt, täytyy koputtaa puuta...rasvailen myös aina pesun jälkeen Aqualanilla.

Täällä oli sf-mitta kasvanut melko vähän edellisestä neuvolasta. Rv 26 se oli 24,5cm ja nyt rv 30 26cm. Painoa on mulle tullut lähtöpainosta yhteensä 2 kiloa lisää ja nyt bmi on 23.5.

Nimiä mietittiin jo aiemmin, kun synnärilomakkeeseen piti keksiä hätäkastenimet. Vaikea sanoa päädytäänkö samoihin nimiin loppujen lopuksi..

Tänään täyttyi maagisten 30 raskausviikon raja...hui miten aika menee nopeesti...

nipsu rv 30+0

Heippa hei.

Eipä tainnut tukivyö olla avuksi ainakaan näin ensimmäisenä päivänä. Kahdeksan tunnin työpäivän jälkeen olen niin kipeä ja väsynyt kuin olisin juossut 10 cooperin testiä yhteen kyytiin. Prkl.

Huomenna aamuvuoroon vielä joten saa nähdä miten zombiena sitä siellä sitten pyörii. Mun selkä on lapaluiden kohdalta niin kipeä, etten voi nostaa mitään.. en siis oikeasti edes maitopurkkia kunnolla.

Mulla on myös iho napakorun kohdalta ärtynyt, ja venynyt. Otin kyllä sen korun pois jo aikoja sitten ihan suosiolla. Kielikorusta pitäisi vielä luopua kai ennen synnytystä, mutta se on ollutkin siinä jo 8 vuotta joten taitaa jo ollakin aika jättää sille hyvästit:)

Raskausarpia ei ole tullut mihinkään.. rasvailen silloin tällöin paksuilla rasvoilla, mulla myös allerginen iho joten täytyy rasvailla jokatapauksessa.
Mahanympärystä en tullut mitanneeksi ennen raskautumista mutta tällä hetkellä senttejä on 114 cm. Sf mitta mulla oli 29+2 27 cm mutta toi sf:hän ei kerro vatsan koosta paljonkaan. Mulla on esim. kohtu tosi eteenpäin kallellaan ja vauvamaha näkyi selvästi jo rv 14-15.
Ystävälläni oli loppuviikoilla sf 40 mutta kaikki eivät edes huomanneet hänen olevan raskaana:)

Siitä, miksi kelasta kuulemma älähdetään kahden viikon saikkupätkistä, en osaa sanoa miksi. Näin mulle neuvolassa sanoi..
Mutta aika varmaa alkaa nyt olla se, että jään torstaina sairaslomalle, sitä en tiedä olenko loppuun asti.. tuskin tämä olo tämän paremmaksi tästä enää muuttuu ennen synnytystä, mutta sitten näkee.

Onko teillä viivoja mahassa? Kumpaa sukupuolta veikkaatte vauvan olevan, ne joilla ei ole tiedossa.

Mulla on ilmestynyt linea negra jo alkumetreillä ja kohonnut nyt tuonne rintojen alle asti. Kauhean tumma viiva ei ole. Aluksi oli tosi vahvasti poikaolo mutta jotenkin musta alkaa sittenkin tuntua että tulokas on tyttö.. VAikkakin maha on muiden mielestä ""poikamaha"". Se syke vaan oli niin huima:)

Mutta nyt jalat ylös.

aino 30+1 (tuli näppisvirhe aiemmin noissa viikoissa)

Täälläkin on vielä säästytty raskausarvilta, teiniaikoina niitä tuli rintoihin. En ole rasvannut lainkaan masua. Mäkin oon kuullu et ne tulis sit vast ihan loppuaikoina??

Näin tänään vanhan koulukaverin, hän oli saanu viime keskiviikkona pienen pojan. 4 päivää yli LA:n. 6kg n.20kg:sta oli jääny laitokselle. Eiköhän häneltä ne loputkin lähde..

Sitä ollaan täs miehen kans mietitty et minkäs kokonen toppapuku sitä pitäs hankkia? Pakkauksen puku on niin mielettömän iso. Ollaan mietitty joko 62cm tai 68cm, kumpikohan ois parempi? Muutenkin on kauhea miettiminen vaatehankinnoissa. Mut jos joku osais auttaa tuossa toppapukumietinnässä, olisin erittäin kiitollinen! :)

Minde ja pikkuinen rv.29+4

Olen ollut sairaslomalla ja netissä on tullut oltua todella vähän, sillä toisaalta on väsyttänyt niin paljon ja toisaalta olen yrittänyt välttää sitä stressiä, minkä voi täältä saada, kun lukee, mitä kaikkea voi mennä pieleen ja mitä saa ja ei saa tehdä tai syödä :) Sairaslomalle jouduin, koska runsaat supistukset ovat vaikuttaneet kohdunsuulle eli paikat ovat lähteneet pehmenemään ja aukeamaan. Nyt pidän kädet ristissä, että kaveri pysyy vatsassa lähemmäs laskettua aikaa.

Minulla on kyllä tullut raskausarpia, en tosin ole kauhean aktiivisesti muistanut vatsaa rasvaillakaan. Ja minulle tulee todella helposti arpia muutenkin. Lisäksi varmaan se vaikuttaa, että vatsani on hassun muotoinen, alhaalta tosi iso ja ylhäältä vähän pienempi ja ne arvet ovat tulleet nimenomaan sinne alavatsaan.

Taisin jo aiemminkin kertoilla, että meidän on tarkoitus pärjätä ainakin alkuun sillä äitiyspakkauksen haalarilla, jos ei sitten jostain saada lahjaksi tai kierrätettynä pienempää haalaria. Hihat ja puntit ""kuristetaan"" varmaan jollain hiuslenkeillä sopiviksi niin kuin jostain luin vinkkiä. Mutta onhan tässä aikaa, mieli voi vielä hyvinkin muuttua :) Muuten on kyllä vielä aika paljon hankittavaa ostoslistalla, mutta nyt en ole yksinkertaisesti jaksanut olla aktiivinen niissä asioissa.

Bonnie, kun teillä on noin pitkä reittilento, niin ainakin jos menette Finnairilla, niin kannattaa olla etukäteen sinne yhteydessä ja pyytää sellaista paikkaa, missä on hyvät jalkatilat (esimerkiksi tosiaan exit-käytävän kohdalta). Pitkillä reittilennoilla kun paikkoihin voi vaikuttaa etukäteen. Jos ei exit-paikkoja enää ole, käytäväpaikkakin on varmasti mukavampi kuin ikkunapaikka. Hyviin tukisukkiin kannattaa investoida, jos sinulla ei sellaisia jo ole, ja vettä kannattaa juoda riittävästi, vaikka sitten joutuisi vessassa ravaamaankin. Kyllä sinä varmasti pärjäät!

Muuten tänne kuuluu ihan hyvää, toivottavasti myös teille!

Mimmu, rv 31+4

Meillä on suunnitelmissa myöskin pienemmän toppahaalarin hankinta, luulen, että hankitaan 68 senttinen..
Kuitenkin sitä saattaa tarvita jo lokakuun lopusta ihan maalis-huhtikuulle asti.. Ikävää jos jää sitten pieneksi.
Onneksi niillä on hyvä jälleenmyyntiarvo kun eivät miksikään mene:)

Täällä kärsitään edelleenkin tajuttomista selkä ja jalkakivuista. Huomenna lääkäri, tänään vielä iltavuoroon töihin ja sitten aion lyödä hanskat tiskiin. Nukun tosiaan nelituntisia öitä..
Eilen illalla otin panadolin 10 aikaan ja uudestaan 12 aikaan kun ei auttanut:/

Vauva liikkuu paljon ja se ilahduttaa.. luulen, että tyyppi on kääntynyt taas jotenkin omituisesti, kun kaikki liikkeet tuntuvat oikeastaan keskivatsalla.. tiedä sitten.

Musta tuntuu että tukisukat, jotka ostin apteekista, ovat auttaneet sen verran, että ilman niitä jalkoja alkaisi varmasti särkeä enemmän jo työpäivän aikana, nyt kipu alkaa kuitenkin vasta kun pääsen kotiin makuuasentoon.

Mä en oo stressaillut mistään muusta kuin näistä järkyttävistä kivuista. Monet kysyy että eikö synnytys pelota, mulla alkaa nyt jo olla sellainen olo, että olisi jo lokakuu ja pääsisin synnyttämään.. lähinnä sitä vaan odottaa sitä synnytystä.. Onneksi ei ole enää kuin pari kuukautta jäljellä:) Ja onneksi ilmat on viilenneet.

palailemisiin,

aino 30+3

LOKAKUU 11 aino 9.8.2005 19:51

3.10 jenny, esikoinen, SKS

3.10 mami79, kolmas tulossa, OYS

4.10 Tilla, esikoinen, KYS

4.10 bonnie, esikoinen

*6.10 nanna, esikoinen, TAYS*

7.10 Hyrrä, esikoinen, KÄTILÖOPISTO

10.10 leonie, esikoinen

12.10 NauNau, esikoinen, TAYS
*13.7 syntyi Poika, 1314 g ja 41 cm

12.10 Leppis, kolmas tulokas, TYKS

12.10 Matu, esikoinen, KOKS

12.10 Äippä, esikoinen

13.10 tipsu, esikoinen

14.10 Nuppu, esikoinen, JORVI

15.10 Minttu81, kolmas lapsi, K-SKS

15.10 Minna, kolmas lapsi

15.10 Tupuna, toinen

15.10 Mimmu, esikoinen, TAYS

16.10 Iitu, toinen tulokas, PHKS

17.10 Kate, esikoinen

17.10 Kissa, esikoinen

20.10. Lness, esikoinen, Kättäri

20.10. joopajoo (Anna), esikoinen, Naistenklinikka

21.10 Ruska, esikoinen

22.10. Heluna, esikoinen, Jorvi

23.10 Lumi-Loviisa, esikoinen

23.10 aino, esikoinen, P-HKS

23.10 murmeli, esikoinen,

24.10 Nipsu, esikoinen, TAYS

26.10 Susk_baa, esikoinen, OYKS

28.10. Kiiwi1, esikoinen, KYS

27.10. Minni, esikoinen, Jorvi

28.10 Minde, esikoinen, SALON SAIRAALA

29.10 Meikku, esikoinen

31.10 Marja, esikoinen

31.10 Pipsa79, esikoinen, HYKS

Neuvolalääkäri takana. Vauva kasvanut hyvin ja tällä hetkellä ainakin ihan normaalimitoissa:) Painoa vauvalla oli 1,7 kg. Ultralla katseltiin ja mittailtiin.
Kohdunsuulla ei ole tapahtunut muutoksia, eli supistukset edeellenkin olleet pelkkiä hajoitteluja.
Sf-mitta 31 cm, viikojahan mulla on nyt 30+4 joten kasvuvauhti on ollut melko huima..

Lääkäri kyseli voimia ja sanoin vaan että no jalat on kipeät ja selkä, että pari panadolia pitää ottaa että saa unenpäästä iltaisin kiinni.
Hän siihen totesi, että ei tuo olo tuosta ainakaan enää helpommaksi muutu, että nyt lepäilet, otat iisisti ja keskityt itseesi ja vauvaan. Kirjoitti sairaslomaa äitiysloman alkuun asti.

Kuulemma tossa kuukauden kuluttua mulla on sitten se viimenen neuvolalääkäri käynti, jolloin aletaan antaa syntymäpaino arviota vauvasta:)

Olo on tavallaan todella helpottunut, ettei tarvitse enää kituutella töissä.. mutta omatunto kalvaa. Tunnen lähinnä olevani luuseri koska en pysty olemaan töissä, en siis mitenkään riemuitse että saan olla saikulla kuukauden.
Mutta eiköhän tää tässä nyt mene ollessa.

Mitä muille kuuluu? NauNau, onko mitään uutisia??? Voi kun kaikki olisi hyvin. Pidä huolta itsestäsi, Isin siunausta teille!

aino ja tyyppi 30+4

Ihanaa aamua lokakuiset!

Ite varmaan ostaisin toppapuvun, joka ois 62cm. Koska se pakkauksen pukuhan on 60-80cm (en tiedä miksi näin iso ""haitari""?) Se kuitenkin on niin iso, että menisi kuitenkin vasta vauvan olessa isompi, eli luulisin jotain 70 cm.. Saahan niitä hihoja ja lahkeita tosiaan kuristettua jos haluaa. Ootteko mistä jo katellut noita toppapukuja? Ei niitä taida vielä kaupoissa olla??

Meillä muuten kaikki on nyt mennyt ihan mukavasti, tänään ois viimeinen perhevalmennus, hui kun sekin on mennyt nopeasti! Tänään ois toinen fysioterapeutti ja harjoitellaan rentoutumista. Sitten pitäis alkaa suunnitella synnärille tutustumista, ajattelin mennä vk 36, siitä sitten seuraavalla eli 37 vklla ois se synnytystapaarviointi. Siinäpä nämä ""viimeiset"" velvollisuudet kodin ulkopuolella alkaa sitten ollakkin.. =) Kohta tulee vauva.. =) Ihanaa.

Munkin pitäisi alkaa pikkuhiljaa varmaan niitä vaatteita ja muita vuodevaatteita pesemään, en ole vielä malttanut sitä ruljanssia aloittaa. Eilen kävin kangaskaupasta ostamassa ihania kankaita, toinen on sellanen pehmustettu ja toinen sellanen muuten vaan mukavan värikäs ja nätti kangas. meinasin tehdä niistä Tiitiskälle sellasen köllöttely alustan mitä voi käyttää myös esim. vauvan päiväpeitteenä. Haluan tehdä hänelle jotain ihan itse, mielelläni neuloisin vaikka jonkun myssyn, mutta niitä en kyllä osaa tehdä. No onneksi on sukulaisia jotka ovat luvanneet tehdä pieniä myss
yjä ja töppösiä. =)

t.jenny ja tiitiäinen rv 33+4

Mekin kun ollaan pähkäilty tota toppapuvun kokoa, eikä oikeen vieläkään tiedä et minkä kokosen ostais. Luultavasti ostetaan se 68cm. Katottiin meinaan eilen miehen kans et minkä pitusia ollaan ite oltu n.5kk iässä, ni mä olen ollu n.65cm ja mies 70cm, eikö silloin toi 62cm oo aika pieni, toisaalta 68cm on alkuun suuri?? Eihän se tietty sitä tarkota et meidän vauva ois noin pitkä silloin, mut kuitenkin. Ois se kurjaa jos puku jäis esim. helmikuussa pieneksi.

Me jäädään tänne pähkäilemään!!

Minde ja pikkuinen rv. 29+6

äitiyspakkauksen puku on itseasiassa 80 senttinen. Eli jos huonosti käy, niin meidän vauvoilla ei ole sille käyttöä laisinkaan..

Ja onhan se ihan hirmu ison näköinenkin, toppapukuja ei taida vielä olla kaupoissa, me varmaan ostetaan hennesiltä sitten kun vauva on syntynyt ja näkee kumpi tulee, kun kaikki tämän vuoden on siellä ainakin punaista tai sinistä.. ei beigeä:/ Ei tänäänKÄÄN näyttänyt jalkoväliään. IHanaa tosin että kestää jännitys loppuunasti!!
Ja varmaankin se 68 cm puku tulee olemaan.

Moikka moi!

Kiva kun vaihteeksi paistaa aurinko, kun on niin pitkään satanut. On saanut nyt vähän kerättyä marjojakin pensaista pakkaseen ja vispipuuroon ja kiisseliin ja.... heh! Varsin marjavoittoista viimeajan välipalaruokavalio ollut.

Oon nyt ihan keälomalla ja on mukava ollut vaan köllötellä. Onkin jotenkin alkanut taas raskauden loppua kohden uudestaan väsyttämään. Onko muilla ilmentynyt samaa?

Mä tilasin äsken huomiselle lääkäriajan. Toi mun selkä on jotenkin tosi jumissa ja ei oikein tiedä mitenpäin sitä olis, varsinkin iltasin. Mä vähän pelkään että mulla on tuosta yläselästä yksi lihas jotenkin tulehtunut. Se nimenomaan tuntuu lihaksessa, ei missään muualla. (aivan erilainen kipu kuin tuolla ristiselässä, joka selkeästi on tämän raskauden tekosia) Se kun on tosi kipeä, ja VAIN tuolta vasemmalta puolelta. Välillä se lihas suorastaan vetää itsensä ihan kramppiin ja sattuu vietävästi. Eilen illallakin vaan makasin 3 tuntia kun ei pystynyt edes istumaan. Ja kun kokeilin selkää, se oli muualta viileä, mutta ihan kuuma juuri sen kipeän lihaksen kohdalta. Ei kai se hirveän terveellistä ole pitää minkäänlaista tulehdusta kropassa tässä tilassa. Mutta mitenkäs tuollaisia lihastulehduksia yleensäkin hoidetaan? Voinko siihen mitään edes saada? No, huomena se taitaa selvitä.

Muuten tuntuu kaikki etenevän hyvin. Pikkukaveri on aika vilkas, mutta jo selkeästi asettunut pää alaspäin. Raskausarpia ei ole vielä ilmaantunut :-) Nyt koputetaan heti puuta. Toivottavasti ei tulekaan, ainakaan paljoa... Atooppisena ihmisenä joudun rasvailemaan itseäni joka käänteessä, joten tuo vatsankin rasvaaminen on mennyt ihan siinä samassa ilman sen kummempia muistamisia. Vatsan viivaa tässä tihrustelin oikein peilin kautta :-) Mulla on vaalea viiva ihan tuolla alavatsassa, mutta se loppuu jo häpyluun ja navan puolessa välissä. Ompas se lyhyt! Ympärysmittoja en olekaan tullut mitanneeksi ollenkaan.

Me on ajateltu tulla toimeen tuolla äippäpaketin toppapuvulla ja sitten ""kurttailemalla"" niitä hihoja ja puntteja. Tai jos käytännössä käy vaikeaksi niin ehkä sitten myöhemmin hankitaan sopiva jos tuntuu siltä. Aika näyttää.

Mutta eipä sen kummempia tällä kertaa. Aurinkoista päivää kaikille!

Meikku ja touho 29+5

Heippa!

Täällä jälleen pitkän ajan jälkeen. Viimeiset viikot ovat menneet rempatessa, muuttaessa ja kotia laittaessa. Mies sai nettiyhteyden vihdoin pelaamaan ja minäkin pääsen taas sivistyksen pariin!
Gallupeihin vastauksia: Painoa tullut lisää 12 kiloa, sf-mitta 30 rv 32+6 menossa, tytölle on nimi, poja nimestä ei olla päästy vielä yhteisymmärrykseen, minä 29 ja mies 32, vaunut saatiin ovat Emmaljungat, suurin osa tarpeista jo hankittu, vanna, itkuhälytin ja rintapumppu odottavat kaupassa.. no vanna pitää varmaan vielä ostaa ennen vauvan syntymää nuo loput sitten kun tietää tarpeen..

Tänään oli taas neuvola, vissiin vielä ollaan tiukasti perätilassa, yrittävät parin viikon päästä kääntää jos ei itsestään mene ennen sitä, sydänäänet ja liikket hyvät ja minullakin arvot ihan ok. Jäin tossa jo saikulle selän ja jalkojen takia, rehkin liikaa muuton ja rempan aikana ja nyt ei tuo jaloillaan olo ja nostelu ole hyväksi yhtään.

Eilen oli eka valmennus, ensi viikolla toka. Päästiin jo katsastamaan synnytysosasto ja huone, ihan viihtyisä oli ja onneksi avautumisvaiheeseen löytyy apuvälineitä riittävästi :D

Ihana lukea että muilla on ihan samoja vaivoja.. Täälläkään ei ole sormukset mahtuneet sormiin pitkiin aikoihin. Onko kenelläkään vielä närästys vaivaa? Mulla on ja reippaasti närästääkin, Rennie on paras ystävä ja sitä kuluukin aika kiitettävät määrät.. pelottaa että kuinka pahaksi tää vielä menee!

Mukavaa loppuviikkoa kaikille mameille ja masukeille!

Hyrrä ja ekavekara 32+6

Rennie on paras ystäväni eli närästys vaivaa täälläkin. Joinain päivinä tekee tiukkaa se 12 kpl:een päiväraja, toisina päivinä ei tarvitse yhtään, on vähän kausittaista.

Sf-mitta oli rv31 30cm. Huima lukema kun viimeksi tässä vaiheessa oli vasta 26,5cm. Toisaalta nyt on tullut painoa vasta 7 kg kun viimeksi samassa vaiheessa oli 8,5 kg. Hassun ristiriidassa nuo lukemat, nyt on paljon isompi masu mutta vähemmän painoa.

Meillä on entuudestaan 62cm toppapuku. Esikoinen oli pieni (48cm, alle 3 kg) syntyessään (myös syysvauva) että silloisen äitiyspakkauksen puku 74cm oli auttamattomasti liian iso ja seuraavana talvena taas jo liian pieni. Joten epäilyttää josko tällekään uuden pakkauksen puvulle on meillä ollenkaan käyttöä.

Onko teillä potkut vähentyneet viime viikkoina? Meidän vaavi tuntuu potkivan nyt vähemmän, mutta sitäkin tuntuvammin potkii silloin kun potkii. Alkaakohan tila olemaan vähissä kun potkut vähenee?

Aurinkoista päivänjatkoa!
t. Iitu

Heips!!

Kiva huomata et muitaki vaivaa närästys..Rennietä kuluu täälläki huimat määrät,varsinki öisin joutuu aina heräämään
montakin kertaa..Hohhoijaa.Aika rasittavaa..Tietääkö kukaan
mitään kotikonsteja..Kun mä en piimästäkään tykkää :(

Taisi olla galluppeja paljon liikkeellä..
-Raskausarpia ei ole vielä tullut yhtään,ahkarasti olen minäkin
rasvaillut ja ois kai niitä jo tullut jos kerran on tullakseen..(?)
Ihmeen joustava tämä nahka on kun näin paljo antaa periksi.
Huh!

-Vyötärön ympärys..Hmm..Oisko ollu jotain vähän päälle 80 cm,nyt 101 cm.Näköjään..

-Nimeä ei olla vielä päätetty,sen näkee sit kunhan se vauveli syntyy..Tuntuu jotenki hölmöltä lyödä lukkoon sitä jo nyt että se on sit se ja se jos on esim.tyttö.On meillä tietty pari suosikkinimeä,jotka laitettiin siihen esitietolomakkeeseen.

-Toppapukua olen minäkin ajatellu,ehkä jotain vähän päälle
60 cm,saa nyt nähdä.Eihän sitä nyt ihan heti tartte.

Oliks vielä muuta..

-Niin olisi meilläkin tulossa mies mukaan synnytykseen :)

Nonnii,olisi muuten meilläkin kaikki isoimmat hankinnat tehtynä,ja hyvä niin,ei meinaan jaksais ehkä muutaman viikon päästä enää kaupoissa ravata!!Nyt voi jo rentoutua..
Ja jännittää lokakuuta.

Paksuja vointeja!!

murmeli 30+jotain

Hipsan hei pitkästä aikaa!

Baah löytyi syy mun yövessajuoksuihin ja supisteluihin. Virtsatietulehdus oli päässyt iskemään. No jospa tuo tilanne rauhoittuu nyt kun sai lääkkeet. piti oikeen ärähtää lääkäreille ku eivät viittineet pysähtyä kuunteleen että ehkä supistelujen takana on jotain muuta ku se että vauva ois pyrkimässä ulos. No jospa sitä vois taas hetkeksi huokaista helpotuksesta... :P
Meillä tulee perussuomalaiset nimet tai nimi. Jotenkin mietittiin että ei laitettas ollenkaan toista nimeä ku miehellä on niin harvinainen sukunimi niin ei tarttis laittaa. Saas nyt nähdä. Nimi päätetään lopullisesti ku on vauveli nähty. Pitää nähdä sopiiko valitsemamme nimi pienokaiselle.
Toppapuvun ostin kokoa 62 kun se äippäpakkauksen puku on aika iso. Ja syysvauvat on monesti pieniä. :)
Vyötärön mitta on samaa ku rinnanympärys tällä hetkellä. Varmaan satasen hujakoilla. Ei oo mittanauhaa. :S
Sf-mitta oli joko pienentynyt tai pysynyt samana. lääkäri ei ollu ihan varma. Aik. rv 27 se oli 27 cm ja nyt rv 30 26-27 cm. Että en tiedä johtuuko siitä että turvotus ois hieman laskenu tai jostain. Painokin oli puonnu hieman...
Raskausarpia on tullut lähinnä rintoihin. Mahaan ei vielä yhtään. :)
Olikos muita galluppeja. Ei kai..?

Palaillaas juttuun! Vielä muutama x muutama viikko jäljellä. ;)

Susk_baa rv 30+2

No niin lääkärillä käyty selän ongelmien takia. Sain mobilatia ja ison purkillisen 1000mg panadoleja. Ne onkin tuplavahvuisia verrattuna noihin ei-reseptillisiin panadoleihin. Sekä lämpöhoitoja vielä lisäksi. Toivottavasti vähän helpottaa. Eilisilta taas viiden jälkeen meni maatessa kun koski älyttömästi ja nyt heijastui ja särki jo koko vasenta hartiaa ja kättäkin... Toivottavasti tuo avun!

Meidän kohdalla tämä nimiasia on jostain syystä hirveän vaikea. Tuntuu, ettei mikään nimi tunnu hyvältä ja aina tulee joku toinen ihminen mieleen nimestä tms. Ei ole vielä edes oikein mitään suosikkeja, mistä sitten valita. Ja pojan nimi tuntuu jotenkin VIELÄ hankalammalta kuin tytön nimi...pääh! Ehkä se sitten tulee omalla painollaan kun näkee pienokaisen???

Mukavat viikonloput kaikille!

Meikku ja touho 29+6

heips kaikille...hiljaiseloa vietellään kotona kun oikein mikään tai kukaan ei jaksa kiinnostaa...en tiedä olisko jonkinnäköistä syysmasennusta ilmassa vaikka olenkin syksyrakas ihminen, pimeät illat on ihania kynttilöiden palaessa (ikuinen romantikko) no kotia on tullu sisusteltua joka huonetta ja verhot ja huonekalut saaneet kyytiä ;)
sekä mies joka niitä joutuu mun alaisena laittelemaan kun en saisi enää rehkiä mitään..
maha on selvästi ""kiinteytynyt"" uuden ruokavalion johdosta ei enää ihraa vaan ""selvää vauvaa"" ja tuntuu jo vauvan raajat ja pylly läpikin, tosi ihana tunne kun pyllyä ""silittelee ""masun läpi...potkut on siis koventuneet mutta ei enää niin useaan kai alkaa olla jo aika ahdasta siellä masussa..meillä on useita nimiä keksitty tosi vaikea niitä sitten yhdistellä ja sovitella ja kai sen sitten näkee kun vaavi tosiaan syntyy ""kenen"" näköinen hän on.
kummitkin pyydetään vasta vauvan synnyttyä, kuinkas te muut oletteko jo pyytäneet kummeja???

terkkuloin matu rv 32+2

Terveisiä vain täältäkin
Olen ollut nettipimennossa viikon kun isäntä unohti maksaa laskun... Miehet...
Olipas tänne tosiaan tullut juttua viikossa. Itse kävin torstaina neuvolassa jossa terkkarikin totesi Minillä olleen kasvuspurtti päällä. (se on kyllä huomattu, ruokahalu on loppumaton) Sf-mitta oli 31 viikolla 30 kun edellisellä kerralla se oli jotain 24. Painoa oli tullut KILO viikossa!!! Lähtöpainosta noussut yli 10 kg:a!!!!! Se on aika järkytys minulle joka ei ole lihonu viimeiseen kahdeksaan vuoteen juurikaan. Muuten asiat ihan suht hyvin. Sairaslomaa vihjaili kun sanoin työpäivien vievän kaikki mehut ja jalkojen turpoilevan ja verenpainekin oli hieman koholla. Se on vain pirullista kun on hyvin pienessä firmassa töissä, jossa muut joutuvat hankaluuksiin kun yksi on sairaana... Ei kehtaa jäädä saikulle. Jos supistelut tästä lisääntyy niin ei kai siinä kuitenkaan auta muukaan... Työpäivät alkaa olla kyllä vähän liian raskaita. Vielä 4 viikkoa pitäisi kituuttaa.

Galluppejakin näytti kertyneen. Raskausarpia en ole vielä huomannut, vaikka en ole rasvaillutkaan. Nimiä on jo tytölle mutta pojalle on niin hirveän hankala löytää sopivaa. Toppapukuna aiotaan käyttää pakkauksen versiota pienennettynä hiuspampuloilla. Vyötärön ympärys näytti olevan jotain vähän päälle sadan, aikaisemmin en ole mitannut, olen aika hoikka ollut...

Meidän ystäville syntyi sektiolla tiistaina pieni poika jonka kummeiksi meitä pyydettiin, eihän siitä voi oikein kieltäytyäkään :) Toivottavasti järjestävät ristiäiset niin että minäkin pääsen mukaan... Voisi olla vähän kummalliset ristiäiset jos kummitäti olisi synnärillä saamassa omaansa tai niin viimeisillään että ei kykene seisomaan kasteen aikana... Täytyy vähän vihjailla aikataulusta.

No jatketaan juttua ensi kerralla. Ainiin kävin tänään ostamassa sitterin ja sadesuojan vaunihin. Muut paitsi amme alkaa olla hankittu. Äitiyspakkaus tuli vihdoin myös perjantaina, valtavan suuria suurin osa vaatteista, oliko yksi pieni valkoinen paita... Täytyy anella sukulaisilta pieniä vaatteita

Aurinkoista viikonalkua
Heluna ja Mini rv 31

Sunnuntaiaamua Lokamammoille!

Malttamaton olo senkun yltyy samalla, kun aika kulkee hitaammin. Voi kuinka toivon että meidän vauva tulee mahdollisimman aikaisin (tietenkin vasta valmiina...).
Päivittäin supistelee aika paljon mutta onneksi kivuttomasti, ristiselässäkin tuntuu välillä särkyä, sekin lienee supistelua.

Suurin vaiva ja uusi juttu on turvotukset, olen ihan kautaaltani turvotuksen vallassa ja varsinkin käsissä ja sormissa siitä on haittaa. Joka yö herää puutuneisiin sormiin ja sormia sekä ranteita särkee aamusta iltaan.
Tietokoneella näpyttely pahentaa oireita - ja mun pitäisi vielä töissä kirjoittaa monen sivun stooreja ennen poisjäämistä. Onko muilla vastaavia oireita?

Yksi gallupkysymys mulla olikin vielä auki: Mies on tulossa synnytykseen. Häntä kuulemma jännittää....no niin muakin! Ajatelkaa, aika moni meistä saattaa saada vauvansa jo ensi kuussa.
Leonie rv 33

Hii!
nyt on sitten kaikki vauvahankinnat ostettu. Ihunaa.
Ensin meinattiin ostaa Brioa, mutta sitten mentiin käymään Lastentarvikeliikkeessä ja sieltä tuntui löytyvän kaikki niin ostettiin sitte Emmaljungien Sport(joku)malliset vaunut. Tosi ihunat. Ja muualta en löytänyt sellaista turvakaukaloa joka napsautetaan (Auto Baby-kaukalo) paikalleen kuin sieltä, joten todella hyvä liike. :)
Mies innostui ehdottelemaan että jokos käytäs kattoon sormuksia! :D No käytiin kattomassa ja lopulta sovitettiin ja aivan ihanan sormuksen löysinkin. Kihlajasipäiväkin päätettiin. Voi että olen onnellinen! =))
Mutta mies vielä tuhisee tuossa sängyllä. Taidan vielä hetkeksi käpertyä kainaloon ja nähdä vauvavalve unia... <3

Susk_baa rv 30+4

Holahola!

Turvotukseen; neuvolassa sain vanhankansan ohjeen: kaulitse kaalinlehtiä niin, että pinta vähän rikkoutuu. Painele kaalinlehdillä ihoa, tarvittaessa kääri esim. elmukelmua kaalinlehtien ympärille ja anna vaikuttaa jonkin aikaa.

Itse en ole vielä kokeillut mutta jos tämä jalkojen turvotus tästä pahenee niin varmasti testaan.

Hiukan on olo helpottanut kun on ollut kotona. Jalkoja alkaa särkeä jos on muutaman tunnin esim. kaupungilla ja selkä vihoittelee edelleen. Mutta en ota iltaisin enää kuin yhden panadolin näihin kipuihin joten lepo on tehnyt tehtävänsä!:)

Oon pari päivää tyhjennellyt kaappeja.. Kävin varaamassa kirppispöydän viikoksi ja oon nyt ihan kovalla kädellä karsinut ""josko mä joskus vielä tätä käyttäisin-vaatteita"" laatikoihin.
Viimeeksi sain lähemmäs 300€ rahaakin sieltä ja se tulisi nyt ihan tarpeeseen.
Meilläkin alkaa hankinnat olla valmiina, paitsi vaunuja ei ole vielä haettu kotiin ja amme on ostamatta. Mutta muuten kyllä:)

Joo on se jännää että kuukauden päästä alkaa meidän lokakuisten vauvoja syntyä.. Mä pelkään että menee marraskuun puolelle:) Olis se aika hirveetä jos loppuraskaus olisi ihan tuskainen ja sitten menisi vielä pari viikkoa yli.. Huhhuh.

Mä oon tainnut kaikkiin galluppeihinkin vastata jo..

No, jatkan kaappien tyhjäämistä.

Hyviä vointeja kaikille!!

aino 31+0

Hohhoijaa! Oltiin eilen miehen kanssa sorsametsällä ja mä olen ihan kuitti vieläkin, kohta on varmaan otettava päikkärit, vaikka nukuin 9 tunnin yöunet vain yhdellä vessareissulla varustettuna.

Tänään on taas ollut ihan masis päivä, sokerit huitelee pilvissä vaikka söis ku varpunen. Lenkille lähtöä suunnittelen kovasti, pyörällä ajo onnistuu onneksi loistavasti vielä, eikä se ole yleensä aiheuttanut suppareitakaan, ainakaan siinä määrin kuin kävely. Esteitä liikunnalle olisi vaikka kuinka paljon, jos vaan tahtoisi keksiä. 1. on pohje kipeä, kun se kramppasi toissayönä. 2. En voi ottaa koiraa mukaan. 3. Siellä on sen näköistä, että voi vaikka alkaa sataa. 4. Entä jos tulee suppari, pitääkö mun soittaa mies hakemaan? Mutta kun oikein järjellä ajattelee, söin just äsken, ja jos tahdon saada sokerit alas, on pakko lähteä lenkille, oli sitten mikä keli tai tekosyy hyvänsä.

Mun kunto on pysynyt nyt aika hyvänä ja olen ollut melkolailla tehokas myös kotitöiden suhteen, vaikka pitäisikin väsyttää kun Hb oli vain 108. Kaipa tämä on nyt sitä paljon puhuttua elämäni kunnossa olemista...

Tilla rv 33+5 (jäljellä rv 6+2?noinko vähän?)

Hei. Mulla on huomenna aika sairaalaan. Rupeavat tutkimaan sitä ""tärinää"" mistä olen teillekin kirjoitellut. Saa nähdä, mitä selviää. Sinänsä olen vielä (tai ainakin yritän olla) rauhallisin mielin, koska vauva potkii nytkin niin pirusti, niin ei kaikki voi olla huonostikaan.. kerron sitten, mitä selviää. Toivottavasti kaikki menis nyt vaan hyvin...

Toppapuvusta. Mä en ole ajatellut ostaa muuta toppapukua kuin käyttää sitä äitiyspakkaukssta tullutta. Sen lisäksi olen saanut parilta kaverilta muutaman toppapuvun, mitkä ovat suunnilleen samaa kokoa, joten voi sitten vaihdellakin... Meilläkin alkaa hankinnat olemaan valmiina (lukuunottamatta mm. liivinsuojuksia yms.) kun vaan nyt saatais tuo remontti valmiiksi, niin saisi kaikki paikalleen. Meillä on täällä semmoinen hullunmylly vielä, että hyvä, jos ulko-ovesta mahtuu sisään. No, suurin piirtein aikataulussa ollaan, joten, jos yllätyksiä ei tule, niin...

Mitenkäs tiellä muilla nuo isäehdokkaat käyttäytyvät nyt kun loppu alkaa häämöttämään? Meillä tuntuu miehen jalka vipattavan baarin ovesta sisään nyt useammin kuin ennen. Normaalisti hyvä jos muutaman kerran vuodessa käy (esim n. 4krt/v), nyt on ollu useampana viikonloppuna. On meillä ollut asiasta riitaakin, kun enhän minä tietenkään voi sinne savuun lähteä ja jään sitten aina kotia. Positiivista on se, kun mies on siellä nähnyt tuttuja niin kyllä kuulemma puheet aikas pitkälti vauvaan liittyvät... =) No, kai sillä on joku loppuajan kriisi menossa, vaikka ei se semmosta myönnäkään.