LOKAKUU 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu, supistukset voi tuntua myös selässä tai pepussa.

Katsottiin elokuva ja enpä ole näin myöhään valvonut aikoihin!:)

Onko muilla alkanut synnytys pelottamaan? Mulla on tullut ihan kauheita ajatuksia välillä synnytyksestä.. pelottaa että vauvalle tai minulle käy jotain vakavaa. Haluaisin välillä että vauva syntyisi jo ihan vain siksikin, että oon lukenut näitä kauhutarinoita että vauva on kuollut viimeisillä viikoilla kohtuun.
Tää on välillä ihan kauheeta mimmosia ajatuksia tulee mieleen.. täytyy varmaan neuvolassa ensi viikolla ottaa puheeksi toi ""synnytyspelko"".

Varmaan se on ihan normaalia että jossain vaiheessa tulee paniikkiajatuksia mieleen ja jotenkin viimeaikoina muhun on iskenyt ihan hirveä menettämisen pelko muutenkin.. oon nähnyt kauheita painajaisia jne.

Vauva on kumminkin onneksi suht vilkas ja liikkuu joka päivä ja vähän väliä joten eiköhän kaikki ole ihan kunnossa..
Haluaisin vaan jo hänet tänne meidän syleilyihin niin kovasti..:)

Mutta tosiaan, lokakuu ja armoaikaa täällä 22 päivää laskettuunaikaan.

aino 36+6

Meillä täällä vielä 4 tuntia lokakuuhun :)

Toivon tosiaan että tämä ripuli enteilee synnytystä eikä ole jotain vatsatautia. Mulla vaan ei ole ollut kunnon supistuksia tänään mutta paljon menkkamaista kipua selässä.

Minäkin olen ruvennut miettimään synnytystä tosi paljon. Etenkin viime yönä kun heräsin supistuksiin. Minua ei niinkän pelota mutta rupesi jännittämään miten minä tulen pärjäämään siellä synnärillä. Joskus tulee kanssa mieleen että mitäs jos vauva kuolee kohtuun, ihan kauheata. Mutta onneksi täälläkin on masussa tosi vilkas vauva :)

Aino, minäkin uskon että pelko on ihan normaalia tässä vaiheessa mutta kannattaa ottaa puheeksi neuvolassa etenkin kun sulla on painajaisia.

Mutta, tosi ihanaa että nytten on ""meidän"" kuukausi!

Bonnie

Mullakin on kiire saada vauva ulos ennenkuin sille ""tapahtuu"" jotakin. Pelkään, kuten Aino ja Bonnie että vauva kuolee kohtuun. Aivot tietävät että riski on hirvittävän pieni, siis lähes olematon, mutta ne tunteet...minkäs teet. Painajaisia ei onneksi ole ollut mutta olen lukenut, että ne ovat tosi yleisiä tässä vaiheessa.

No, ne mun lupaavat menkkamaiset selkäsäryt hiipuivat ja sain hyvin nukuttua. Heräsin kuitenkin puoli seistsemältä uusiin kipuihin. Olin unenpöpperöinen ja jotenkin luulin kellottavani kipuja, kunnes heräsin. Noustessa kivut hävisivät.

Synnytystä sekä pelkään että odotan. Sitä miettii omaa pärjäämistä ja jaksamista ja vauvan pärjäämistä tietenkin myös.

Olin viime viikolla kontrollissa, ja pikaisesti lääkäri kurkkasi ultralla, sielä vauva harjoitteli hengittämistä! Oli hassun näköistä. Kokoarviota en saannut, en myöskään tiedä kohdunsuun tilanteesta mitään.

Kysyin lääkäriltä että meinaako se, ettei mitään kummempia tuntemuksia vielä ole että kestäisi pitkään (tämä oli siis ennen näitä selkäsärkyjä), Vastaukseksi sain että ei suinkaan, moni nainen lähtee käyntiin ja pääsee synnyttämään ilman vääriä hälytyksiä tai supistelukertoja. Tämä siis tiedoksi niille, jotka tuskailevat supistelemattomuuttaan.

Voi meitä lokalaisia, onpas meillä kaikilla jännät paikat edessä!!

Kiva kun tänne voi kirjoitella omia kuulumisia ja lukea muiden vastaavia.

leonie 38+6

Jepujee.. KAKSI päivää laskettuun aikaan!! Hui.. Minä myös innolla odotan ja toisaalta pelkään synnytystä. Pelko johtuu ehkä siitä kun ei tiedä mitä on edessä, siis esim.kipu. Kun monet puhuu että nainen ei voi kuvitella sitä kipua mitä synnytys aiheuttaa. Onhan se tietysti ainutlaatuista! -miten sitä voikaan kuvitella jos ei ole synnyttänyt!? Päällimmäisenä tunteena on kuitenkin et pääsispä jo!! =)

No niin sitä on sitten täälläkin ensimmäiset kipeähköt supistukset koettu! Yöllä niitä sitten tuli ihan mukavin välein, mutta voimakkuus tuskin oli lähellekkään sitä mitä tositilanteessa. Mulle suurin paine kohdistui alaselkään, saman aikaisesti vihloi myös alavatsaa. Eilen myös tuli limatulppamaista töhnää.. Hieman rusehtavaa. Mitenköhän kauan sitä limatulppaa voi oikeen tulla? Mun mielestä mulla tuli sitä toissailtana ja sit eilen illalla. Tuskin sitä nyt päiviä tulee? Ja tosiaan, mun mielestä sitä tuli ainoastaan iltaisin..

Meillä tiitiskä on alkanut selvästi jo rauhoittua, välillä saa silitellä ja tuuppia että liikuhan nyt vähän. Mutta liikkuu päivän mittaan kuitenkin sen verran etten huolissani ole ollut. Meillä kun ollaan muutenkin virkeämpiä iltaisin =)

Ajattelin jos tänään kokeilisi vähän noita Ässiä, kun nyt turvallisesti Lokakuun puolella ollaan ja ensimmäisistä kipeistä suppareistakin on vainu. Siivous, sauna ja seksi, katotaan mitä tapahtuu! =) Palaamisiin, jännäillään!! t.Jenny ja Tiitiäinen 39+6

jännää jännää jännää!!:))

Limatulppaa voi tulla käsittääkseni kauankin, muutaman viikonkin?? En kyllä mene vannomaan joten korjatkoon ken tietää paremmin.

Vitsi, synnyttäkäähän joku jo niin päästää lukemaan synnytyskertomuksia!!:)

Jos kaikille ok, en päivitä ketjua kuin muutaman päivän päästä, jos vaikka saadaan muidenkin kuin NauNaun ja Katen syntyneitä listalle;) Kertokaahan muuten kuulumisianne yllämainitut!!

Muistakaa sanoa miehillenne tai jollekin kaverille että käy kertomassa heti lokakuu 14 listaan jos jotain tapahtuu!!

Onnea matkaan kaikille!
Mulla ei eilinen sauna aiheuttanut pienintäkään supistusta joten odottavalla kannalla ollaan varmaan vielä jonkun aikaa.. Noh, vaikka usko meinaa välillä mennä niin voihan se lähtö tosiaan siitäkin huolimatta tulla meille ""ei mitään-odottajillekin"" ihan koska vaan:)

aino 36+6

Hei,

Nyt se kauan kaivattu lokakuu on sitten koittanut!!=)

Minuakin toisaalta pelottaa synnytys, mutta toisaalta taas odottaa kovasti jo pääsevänsä tositoimiin... En uskalla ajatella mitä kaikkea synnytyksessä voisi mennä vikaan. Kuitenkin suurin osa synnytyksistä sujuu normaalisti ja hyvin. Sitä vaan luottaa, että itsekin siitä selviää. Hankala kyllä kuvitella miten kovia kivut sitten ovat..pelottaa että pyörtyy eikä kykene enää mihinkään sen jälkeen=) No jospa ei...

Monella alkaa olla jo laskettu aika lähellä. Mulla ei ole vielä merkkejä kivuliaista suppareista, ainoastaan lievästi kipeistä. Limatulppaa tai muutakaan vuotoa ei ole vielä ollut. Vatsa kyllä toimii ihan kiitettävästi.. Neuvolassa sf-mitta oli pienentynyt 0,5cm, eli ilmeisesti maha on laskeutunut jonkin verran. Muuten ei mitään uutta ollut..

Mutta eipä tässä muuta ku odotellaan ja jaksamista kaikille!

tipsu 38+2

Lokakuuta kaikille vaan täältäkin...mua on myös pohdittanut asia et jos vauva jostain syystä ei eläiskään enää kohdussa tai jotain tapahtuis synnytyksessä kun ahtaat paikat niin on tosiaan se vaara suurempi...pelottaa uskon kyllä et joudun/pääsen suoraan leikkaukseen vauvan koon puolesta...sairaalakassi on nyt kuitenkin jo pakattu tuohon odottamaan ""äkkilähtöä""..mua ehkä eniten jännittää kuitenkin se lähtö kuinka se tapahtuu ja kuinka kipeät ne supistukset todella on jo lähtiessä vai tuleeko lapsivesi....
ja tuohon mahan toimintaan ..täällä ollaan myös oltunna löysällä jo useampi viikko mähän kärsin alun ummetuksesta...jotenkin hassua kun ei tarvii ""ähkiä"" et sais jotain ulos..;)
alamahan ja selän särkyä on ollut mut ei pahemmin supistuksia se menkkamainen särkyhän tietää siis paikkojen pehmenemistä..ainenkin äitiyspolilla mulle sanottiin kun kyselin sieltä..
mä pelkään et saan just flunssankin taas uudelleen ja just tietysti synnyttämisen aikoihin ...onnistuukohan leikkaus jos on flunssa...entäs lapsen saaminen vierelle...ja imettäminen tyhmiä kysymyksiä mut ensikertalaisena pohdin tätäkin asiaa ..kun aina sanotaan et jos on kipeä ei saisi mennä katsomaan vastasyntyneitä et se ei saisi mitään tautia...mut jos äiti on itse heti sairaalassa kipeä tai isä???meillä mies juuri paranemassa flunssasta ja luulen et tulee nyt muhun kurkku vähän sen oloinen...
terkuin matu 38+3

Heippa Lokamamit!

Nyt on jännät paikat..Viimeisiä aurinkoisia päiviä vietellään ja sitten ollaan äitejä :D
Kävin perjantaina Kättärillä kontrollissa..Katsottiin pelvimetriakuvat ja vauvan koko. Lääkäri mittaili ja sanoi että vähintään 3800g ois paino nyt ja pää kun ei ole yhtään muotoutunut perätilan takia ja ympärysmitta iso niin suositteli sitten suunniteltua sektiota.. Me mennään sitten maanantai aamuna kello 7.00 sairaalaan ja siinä aamun aikana pitäis pikkuisen nähdä päivänvalo.
Tuntuu jotenki tosi hullulta kun tietää päivän ja melkeen kellonajankin, koska meidän oma kulta saapuu.. Jännitää ihan hirveesti, että meneekö kaikki hyvin ja miten toivun leikkauksesta..
Oisin niin toivonut että vauva ois vielä kääntynyt..Vaan jästipää sieltä vissiin on tulossa. Onneks lääkäri sanoi että seuraavan voi ihan hyvin synnyttää alateitse jos normaali raskaus ja raivotarjonnassa.
Nyt sitten vaan pakataan laukku valmiiksi ja ollaan tulisilla hiilillä viikonloppu..Hui, en varmaan nuku silmäystäkään maanantain vastasena yönä..Täytyy varmaan nukkua tänään ja huomenna varastoon..
Kirjottelen sitten kuulumisia kun kotiudun..Jos vaan tietsikka toimii (isäntä näprännyt semmoseen kuntoon ettei edes käynnisty..hohhoijaa!)
Hurjasti haleja, tsemppiä ja voimia kaikkien viimemetreille!

Hyrrä ja ekavekara

hyrrä...pidän peukkuja teille leikkaukseen..onneksi on tuo mahdollisuuskin ja nykyään siitä toipuukin melkein paremmin kuin alatie synnytyksestä jos alateitse repeää kunnolla...tai ainenkin näin nuo väittää, tiedä sitten..luulen tosiaan et itsellä leikkaus ja edessä ja ainenkin jos lapsi yli 4kg niin aion vaatiakin sektion...en ota sitä riskiä että käy jotain..mäkun olen kaikessa niin järjestelmällinen niin mulle sopisi oikein hyvin et tietää syntymän jo ennen kuin et tulis äkkilähtö...muutenkin kun inhoan kaikkea ei suunniteltua...mut koskaan ei tiedä....ainahan se normaalisynnytyksen ihanuus olisi kokea....mut tsemppiä !!!

Onnea toimenpiteeseen, kaikki menee varmasti hienosti. Saadaan siis ainakin yksi syntynyt lisää päivitettyyn listaan!!!:)

Ilmoittelehan voinnistasi kun kotiudut ja käske jonkun ilmoittaa meille kumpi tuli ja mitat.

Onnea!!

Tsemiä maanantaille Hyrrä, varmaan ihanaa kun tietää jo syntymäpäivänkin valmiiks! =)

Mullakin on ens tiistaina aika äitipolille, tosin toivon että jotain tapahtuis ennen sitä.. odottavan aika on toooodella pitkä..huoh..
Täälläkin poikanen liikkuu ihan kiitettävästi, onneksi, ettei tarvii hysteerisenä ravata sairaalassa. Onneksi meillä ollaan jo päästy yli sen pelätyimmän ajankohdan, nyt enää odotellaan että poika päättäis haluta massun tälle puolelle.
No, poistun taas takavasempaan, jaksamisia kaikille!Kertokaas mitä on pelvimetriakuvat???
Nanna ja Riehu 39+2

Tsemppiä Hyrrälle, aika jännät paikat!!! Nauti vielä viimeisestä ""rauhallisesta"" vuorokaudesta :)

Mekin käytiin viime viikolla tutustumassa synnäriin, mietin siellä vaan koko ajan että voi kun pääsisin tänne takaisin mahd.pian! Mulla alkaa turvotus käsissä olla sitä luokkaa, että en voi kuin juoda ja pitää käsiä ylhäällä, särky (varsinkin öisin) alkaa olla tosi v-mäistä... lisäksi eilen neuvolassa selvisi että mulla alkaa verenpainekin olla aika korkea, nyt oli jotain 139/95!!! Nyt joudun sitten kotona mittailemaan paineita aamuin illoin, saa nähdä mitä se meinaa jos verenpaine tosta vielä nousee.

Mun piti vielä ommella kaikki vauvan petivaatteet + sängyn suojukset kunhan saan huoneen tapetoitua, saa nähdä miten käsityöt onnistuu näillä nakkisormilla! Ei tasan pysy enää nuppineulat käsissä :)

Ei muuta kuin kärsivällisyyttä kaikille!

t. Minni + Jamppa rv 36+2

Hei vaan! Onnea Hyrrälle tosi paljon! :)) Ihanaa! Lisää vauvoja tähän ketjuun.
Mulla on supistukset rauhoittunut nyt aika lailla kokonaan. Viikon suppaili joka päivä melko ilkeesti ja selkää juili ja nyt ei mitään. Mutta onneksi selvis että ei sieltä välttämättä mikään ""jättiläinen"" tuukaan niin eipä oo vauvalla enää omasta mielestä kiire tulla. Tulee ku tulee ja katellaan sitte...
Mites muuten Äipän tilanne? Sullahan oli paikat jo kolme (?) senttii auki..? Entä muilla joilla paikat jo alkanu aukeemaan?

Susk_baa rv 36+3

Heippa kaikille
Teillä rupee oleen sitten jännät paikat. Voi kunpa mäkin olisin saanut kokea saman jännityksen. Mutta pääasia on nyt, että kaikki on loppujen lopuksi hyvin ja mulla on terve poika kotona. Ennenaikaisuus ei haittaa loppujen lopuksi mitään. Lopputulos tärkein, niin kun sanottu.
Meillä Topi-poika siis pääsi viime viikolla kotiin ja hyvin on kaikki alkanut sujumaan. Poika syö noin neljän tunnin välein. Viime yönä tuli enkat ja poika nukku reilun viis tuntii.
Painoo tälle hetkellä 3,6 kg ja pituutta noin 52cm.
Ristiäisiä ollaan aateltu pidettäväksi marraskuulla. Vielä on toinen nimi päättämättä ja toinen kummi.
Et ihan kivasti täällä mennään...
Ja Kate, kerrohan ihmeessä kuulumisia.
Jännää loppuodotusta teille lokamammat! =)

Tylsää.. Tahtoo jo synnyttämään! Supistelee kyllä ja sitä limatulppaakin tuli vähän reilu viikko sitten. Kolme kuuluisaa ässää ollut käytössä ja mies ehdotti jospa niitä pitäis tehdä samaan aikaan... Ai että mä jynssään saunaa ja hän mua.... ;D no joo, viime keskiviikkona oltiin ultrassa painoarviossa ja vaavi painoi 3600-3800g eli jos laskettuun menee, painaa saman verran kuin meidän kaksi aikaisempaa. Aurinkoisia syyspäiviä kaikille, etenkin vauvelin jo saaneille. :)

Hyrrälle tosi paljon tsemppiä huomiseen!!
Kiva kuulla että NauNaulla ja vauvalla kaikki hyvin :)

Täällä ei sitten tapahdu yhtikäs mitään! Supistukset loppuivat ja tuntuu siltä että vauvalla ei ole mitään aikomusta tulla ulos lähiaikoina.

Mutta, odotellaan...

Bonnie 39+5

Heip!

Ekaks Nannalle; ne magneettipelvimetriakuvat on siis lantion mittakuvat. Kävin lantion magneettikuvauksessa jossa katsottiin että mahtuisko vauva tulemaan alateitse..
Vikaa päivää ollaan vietetty..Jänskät tunnelmat..Hikee pukkaa ja ei oikeen pysty keskittymään mihinkään.. Oon koittanut siivota, jotta ois kivempi tulla sitten kotiin loppuviikosta.. Vielä illalla käyn saunomassa kun se herkku jää nyt joksikin aikaa..Toivon että väsähdän siitä niin että saan nukkua ees vähän ens yönä.. Aamulla sitten puoli seitsämän aikaan suunnataan sairaalaan.. Kiitos kaikille tsemppauksista.. Saa isäntä tulla laittamaan teille viestiä kunhan ehtii käydä kotona..Toivottavasti saadaan perhehuone.
Haleja ja voimia koitoksiin kaikille!
Kuulumisiin!

Hyrrä+ekavekara

...eli onnea äipälle, kerro kun ehdit, että kuinka se oikein meni!

ja hyrrälle kanssa oikein paljon voimia huomiselle!

Tänään kävelyllä sain pysähdellä harva se hetki. Alkaa käydä tukalammaksi olo jo, mutta positiivistahan se vain on. Eipä tässä enää kauaa ole!

Anna 37+3

Onnea Äipälle poikavauvan johdosta!! Tästä se sitten alkaa!?
Kai me häntäpään pitäjät poksahdetaan myös lokakuun puolella? Vaikka siltä kyllä tuntuu että marraskuun puolelle mennään.... Noh, pääasia että vauva saadaan ulos :)