LOKAKUU 15

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo voi kun olisinkin.... meillä loppukuulaisilla voi mennä vielä kuukausikin, kääks!!!

Kyllä on odottavan aika pitkä! Olisi pitänyt alunperinkin mennä tuonne marraskuulaisten listaan, niin sitten olisi ehkä saanut olla ekojen synnyttäjien joukossa :D

yhtenä kappaleena tiiviisti täälläkin suunnalla?

Minde, miksi sulla käynnistetään jo nyt?
Musta on ihan EPÄREILUA että Lahdessa käynnistetään vasta kun on yli 2 viikkoa ja 2 päivää!!!;)

selkäkivut on alkanut vaivata aika lailla, tylsää. Olo ei muutenkaan oo enää yhtään hyvä. Polviin särkee kun turvotus on levinnyt sinne asti ja selkä on kipeä. Vatsaan koskee usein ja muutenkin kyllästyttää tää odottelu:)

Mutta, kyllä se sieltä ulos jossain kohtaa tulee, viimeistään 8.11!

Huomenna on taas neuvola, saa nähdä onko torstaista tapahtunut muutosta vauvan ""sijainnissa"". Maksa-arvot oli onneksi puhtaat, ne sain tänään. Sappikokeen tulos tulee vasta perjantaina mutta siinäkään tuskin mitään on, kutina johtuu varmaan turvotuksesta mikä on kuulemma yleistä.

Eipä tänne kummempia..
Onnea kaikille synnyttämään lähteville!!!

aino 38+1

Täälläkin käynnistetään normaalisti vasta 42+0, mutta th sanos että kun mulla on tota turvotusta todella paljon ja verenpaineet huitelee niin ylhäällä, ni on parempi et vauva syntyis mahd. pian. Itse olen tosi tyytyväinen jos vauva tulis jo ens viikolla. Viimeistään kuitenkin käynnistetään 40+0 jos ei ennen, eli ei mulla oo jäljellä kuitenkaan enää kuin kork. 2½ viikkoa :)

Nyt alkaa käydä jo jännäksi, yksi jos toinen tuntuu lähtevän nyytin hakureisulle. Täällä edelleenkään ei ole mitään merkkejä siitä ja turhauttaa valtavasti. La on tällä viikolla mutta pahimmillaanhan tässä odotellaan vielä kolme viikkoa - muhun kun pätee sama kuin Ainoon eli Lahdessa käynnistetään vasta kun rv42 on täynnä. Voi kun ei mentäs siihen asti vaan synnytys käynnistyisi luomusti mahd. pian! Helunan esimerkki antaa toivoa, hänhän vielä viime viikolla tuskasteli kun ei ole merkkejä synnytyksestä ja nyt taitaa olla jo nyytti kainalossa. = )

Iitu ja masuasukki rv39+1

heips kaikki ajattelin valaista tätä käynnistys juttua siis ei meilläkään kai normisti käynnistetä kuin sit kun on yli 42 rv mutta kun on tämä sairaus siis mulla esim. puhkesi se raskausdiabetes, minkä takia olen ravannut ultrassa useammin ja meillä sokeritautisilla on vaarana syntyä iso vauva, joten painoa seurataan ultralla ja mullakin pakko käynnistää, ettei kasvaisi enempää kuin 4kiloa...jos antaisi olla sen kaksi viikkoa olisi varmalla yli 4kiloa ja ei mahtuisi kun mulla todettiin kokoarvio ultrasssa ahdas lantio...mutta luulen et kasvanut jo nyt yli 4kg ja leikataan varautunut olen vielä huominen kotona siten se on menoa...kääääks...voihan olla? et pääsen/joudun viel kotiin mut kyl mä jo olisin sen nytin sieltä valmis tuomaan kotiin..
mutta odottavin mielin matu rv 39+5

Hei vaan ja täältä uutisena ettei ole uutisia. Tällä oireettomuudella ei varmasti synny vauvaa näin laskettuna päivänä joten yli menee. Vauva on ollut tosi hiljainen tänään ja se vähän ahdistaakin, ei kuitenkaan raaski toista tökkiä kauheesti ja sitten kun sen aloittaa niin iskee hirveä olo jollei heti kuulu ""vastausta"".
Noh, huomenna onneksi kontrolli ja keskustelua käynnistyksestä. Meinaan kyllä sanoa että ellei siitä ole lapselle mitään haittaa niin ottaisin sen ehdottomasti tällä viikolla.
Oliko jollain tietoa että vauvan liikkeet rauhoittuvat lähestyvän synnytyksen äärellä? Muistan joskus lukeneeni sellaista mutta epäilen jo itseäni, ainahan sitä haluaa luulla että kaikki tuntemukset enteilevät pikaista synnytystä.

Helunalle SUURI tsemppitoivotus, olispa hienoa laskea vedet vaikka tältä istumalta!

Leonie, meillä ainakin oli hiljaista just ennen syntymää. Sitten ""synnytyssupistuksissa"" vauhti vauvalla oli kova. Taisi hänelläkin olla tiukat paikat. Mut tosiaan ihan hakemalla sai liikkeitä hakea parina päivänä ennen syntymää. Tiedä sitten tarkoittaako hiljaiselo suoranaisesti lähestyvää synnytystä..? No toivoahan saa =) Tsemppiä!

Näin ihkaensimmäisen vauvaunen viime yönä!!! Ajatelkaa...vain 9 päivää jäljellä laskettuun aikaan ja nyt vasta...no joka tapauksessa näin unta imettämisestä. Vauva löysi ja hamusi rintaa ihan niinkuin kuuluukin, mutta mä en saanut pidettyä lasta rinnalla kun hän oli niin pieni ja liukas, heh. Ajattelin, että ei kai sitä niin avuttomaksi itseään sitten tunne oikeassa elämässä. Unet voi kyllä olla outoja.

Muuten ei kuulu mitään. Lähden viemään tätä meidän tietokonerakkinetta huoltoon, joten voi olla, että tulee muutaman päivän katkos tietoteknillisistä syistä.
Tsemppiä kaikille jos en teistä kuule vähään aikaan enkä saa omia kuulumisiani tänne kirjoitettua!

Anna 38+5

Ei täälläkään olla synnyttämässä, täysin turha toivo :( Leonie, minäkin olen kuullut, että lapsi olisi usein rauhallinen pari päivää ennen synnytystä, kerää kai ikään kuin voimia. Meillä taitaa sitten olla päättämätön vauva, kun suunnilleen joka toinen päivä on ihan hiljaista ja joka toinen päivä kauhea meno päällä ;) Tällä viikolla olisi täälläkin la, mutta yli taitaa mennä...

Mimmu, rv 39+3

Heippa!

Olen pitkästä aikaa tolkuissani ja poju nukkuu joten ajattelin vähän kertoilla meidän sairaalakokemuksesta.
Mentiin siis silloin maanantai-aamuna suunniteltua sectiota varten sairaalaan kello seitsämäksi aamulla. Edellisenä iltana oli pitänyt käydä suihkussa, syödä ei saanut puolen yön jälkeen ja juominen kielletty kello viidestä lähtien.

Sairaalassa pääsimme heti perhehuoneeseen jossa otettiin verikoe ja KTG..Mies sai leikkaussalivaatteet puettavaksi ja minä avopaidan sekä sukat.. Leikkaava lääkäri kävi tervehtimässä ja kerotili hieman mitä tapahtuu. Sitten vaan odoteltiin kutsua leikkaussaliin. Meille kerrottiin että olisimme jonossa kakkosina vaan yllätykseksemme pääsimmekin ekana.

Mies jäi osastolle odottelemaan kutsua saliin ja minut vietiin esivalmisteltavaksi.
Leikkaussalissa oli isot ikkunat josta näkyi ihana kuulas aurinkoinen syysaamu.. kiipesin itse leikkauspöydälle kyljelleen.. Tiimi pesi, asetti kanyylin laittoi saturaatiomittarin ja verenpainemittarin käsiin ja jutteli niitä näitä asian lomassa. Minut peiteltiin lämpimillä peitoilla joka auttoi jännitystärinään tosi kivasti. Mulle tuli tosi rentoutunut ja turvallinen olo niiden ihmisten ""armoilla"".

Sitten selkä pestiin ja anestesialääkäri laittoi ensin ihopuudutetta. Kun sen oli annettu vaikuttaa, laitettiin spinaalipuudutus ja epiduraalipuudutuskatetri perään. (epiduraali lähinnä jälki kivun hoitoa varten..) Suoraan sanoen ainoa joka tuntui nipistyksenä oli tuo ihopuudute..Spinaalista tuntui vain pientä lämmitystä.. Kyllähän se jännitti mutta oli tosi positiivinen kokemus sekin.
Minut käännettiin selälleen ja alettiin valmistella leikkausaluetta. Virtsakatetri laitettiin paikalleen, iho pestiin ja laitettiin liinat. Ihan alusta asti mun naaman edessä oli verho joten mitään näistä en nähnyt, tiedän vain mitä kerrottiin.. Toiminta tuntui lähinnä heilumisen ""ihan ku joku hääräis jotain"" muuta en tuntenut.. Anelääkäri näytti kylmällä sideharsolla että kuinka ylös puudutus vaikuttaa, en tuntenut mitään nännien alapuolella..Oli kiva saada kuitenkin tuosta varmistus ennen varsinaisen leikkauksen alkamista.

Kun olimme valmiita, kutsuttiin kätilö ja mies paikalle.
Mies istahti pään viereen..Molempia jännitti ihan hurjasti.. Pussattiin ja katseltiin toisiamme silmiin.. Ei mennyt kauaa kun lääkäri jo sanoi että nyt tulee lapsivesi..nyt syntyy peppu..Ja seuraavaksi kuului oikea leijonanpennun rääkäisy.. Minä purskahdin hurjaan itkuun ja mies samaten vieressä..Liinan (joka peitti näkyvyyden) päälle nostettiin meidän ihana oma poika hetkeksi kurkkaamaan.. Vauva vietiin heti saamaan k-vitamiini ja kapaloitavaksi jonka jälkeen hänet tuotiin mun rinnalle muutamaksi minuutiksi..Ihmeeliistä kuinka se rauhoittui samantien kun silitin hellästi poskea ja sanoin äiti ja isä tässä, tervetuloa maailmaan pikkumies!

SItten mies ja kätilö lähtivätkin pesupuuhiin ja minä jäin vielä umpeen kurottavaksi.. Siinä ei mennyt kuin n. 10-15 minuuttia jonka jälkeen vietiin heräämöön. SIellä tarkkailtiin että vointi pysyy hyvänä, paineltiin kohtua jotta vuoto ja supistelu lähtee käyntiin sekä katsottiin että puudutus lakkaa pikkuhiljaa vaikuttamasta. Olisiko kestänyt noin §.5 tuntia..Olo oli tosi raukea mutta vireä, yritin hetken nukkua mutta ajatukset pyörivät kyllä miehen ja vauvan luona.

Pääsin vihdoin osastolle jossa mun ukot mua jo odottelikin.. Vuoteessa jouduin olemaan seuraavaan aamupäivään.. Mies lähinnä hoiteli vauvan muuten, mä lähinnä pidin sylissä ja imetin.. Kipulääkettä jouduin kyllä käyttämään 3-4 päivää, mutta olen ollut tosi yllättynyt kuinka hyvin ja nopeasti olen toipunut. Leikkausalue on toki arka ja vähän puuduksissa ja arpea joutuu suihkuttelemaan sekä antamaan ilmakylpyjä..Muuten jaksan puuhastella lähes samalla tavalla kuin ennenkin..Toki vauvaa painavampaa ei saa nostella kuukauteen ja tiukat kurottelut kaikkiin suuntiin on kiellettyjä..
Hemoglobiini laski 130sta 93:n vähän isomman vuotavan suonen takia mutta en onneksi tarvinnut verensiirtoa..Nyt vaan tankataan pari kuukautta rautaa!

Nyt ollaan oltu kotona viime perjantaista asti. Meillä on ollut vähän ongelmia tuon syömisen kanssa..Mutta nyt pikkuhiljaa poju alkaa päästä jyvälle jutusta..Rytmi vaan on semmonen että posottelee unia päivät ja yöt syö tissiä ja kitisee..Aika rankaa kun omat hormoonit pitää kierroksilla niin ei osaa nukka sillon kun siihen tilaisuus annetaan..No enköhän mä jossain vaiheessa tipu :D
ETtä näin..Nyt menen tankkaamaan aamiaista ennenkuin pikkumies herää..TÄnä aamuna lopetettiin yöshow kello 9 jonka jälkeen mäkin pääsin hetkeks nukkumaan...Eiköhän sieltä kohta taas herätä!

Hei!

Olen syyskuisista ja siis jo synnyttänyt. Haluaisin vain sanoa, että minulla oli viimeisessä lääkärintarkastuksessa vk 37 kanavaa 3 cm, ja paikat kiinni ja kiinteät eli ei mitään tapahtunut. La tuli eikä mitään ihmeellisiä supistuksia ollut tullut. No rv 41+1 yöllä irtosi limatulppa ja heti alkoi kivuliaat supistukset ja päivällä menin sairaalaan ja syntyihän sillä reissulla vauveli=) eli turhaan stressaa itteään oireiden bongailulla, kaikki voi tapahtua yht'äkkiä ja käytössä ei ollut mikään ässä;)

Ihana kuulla näitä synnytyskertomuksia!:)
IHan tuli itku silmään kun luin tuota..

JoopaJoo, mäkin näin viimeyönä imetysunta!!! Vauva löysi hyvin rinnalle ja imettäminen sujui ihan ongelmitta:)

neuvolassa ei kummempia, painoa tullut viikossa 200g eli vauvan painonnousun verran. Verenpaineet edelleen tosi hyvät! Turvotus on nyt sitten laskenut jalkoihinkin ja vaikeuttaa olemista.
Vauva ei ole vielä kunnolla laskeutunut vaan saa vaihdettua vielä pään asentoa:/

Olo tuntuu masentuneelta ja surkealta, en kestä jos menee yli niin kauan että joudutaan käynnistämään... Mutta kaikkeahan voi vielä käydä ja nopeastikin.
Terveydenhoitajani on toiminut aiemmin kätilönä, ja lohdutti sanomalla ettei ole harvinaista että vauva laskeutuu vasta synnytyksessä, itseasiassa kaverini 2 lasta on laskeutunut vasta synnytyksessä joten toivo elää... huoh.

Ei auta kun 4 ässää vaan harjoitella, josko aiheuttaisi edes muutamia supistuksia.

Syke 140, poika tai tyttö;)

Sf oli 35cm mutta terveydenhoitajan mukaan vauva ei ole kuin kolmikiloinen tällä hetkellä, että ei mikään ihan jättiläinen sentään mitä alusta asti on ""ennusteltu"".

Meillä on näköjään taasen hikka päällä ja kohta menee kaverilla hermot joten menenpä vaakatasoon josko ei tuntuisi potkut ihan niin pahalta tonne kylkiluihin.
Ainiin, mulla tuntuu liikkeet taas tosi paljon terävempinä, mikä kuulema johtuu siitä, ettei istukka anna enää niin paljon lapsivettä kohtuun, muilla samoja tuntemuksia?

aino 38+2

Hei. Täällä edelleen yhtenä kappaleena. Onnea kaikille jo jakautuneille! Teitä olikin jo niin paljon, etten enää muista kaikkia, mutta onnea kaikille tasapuolisesti! =) Ja kiitos niille, jotka ovat jo kerenneet omat synnytyskertomuksensa kirjoittamaan. Niitä on ihana lukea. Luin juuri tuon Hyrrän kertomuksen ja mullekin nousi kyyneleet silmiin, kun oikein eläydyin puolestanne... =)

Aino, kysyin meidän neuvolasta tuota käynnistysasiaa. Tai siis lähinnä sitä, et pitääkö paikkansa, että PHKS:ssa käynnistettäisiin aina viimeistään, kun on rv 42+2. Mulle sanottiin, ettei se pidä paikkaansa. Katsotaan kuulemma ihan tapauskohtaisesti, että milloin käynnistetään. Jotkut on kuulemma joutuneet odottamaan rv 43 asti ennen käynnistystä, jos kaikki on ollut mallillaan. En sitten tiedä, mutta näin ne mulle neuvolassa sanoivat. En kyllä tosiaankaan haluaisi odottaa tuonne rv 43 asti, musta toi 42+2:kin kuulostaa niin kauhean kaukaiselta.

Teiltä jo synnyttäneiltä haluaisin kysyä, että sattuko teillä kellään olemaan lemmikkejä kotona? Olen pahoillani, tätähän on tiedusteltu jo aiemmin, mutta en muista enää kellä oli ja kellä ei... Olisi hauska kuulla, miten ne ovat reagoineet uuteen tulokkaaseen.

Kissa 39+1

Niin, ensimmäisen kerran kuulema laitetaan phksiin kun viikkoja on 41+5 ja sitten seuraavan kerran 42+2.

41+5 tehdään sisätutkimus ""kovemmalla kädellä"" ja yritetään saada supistuksia aikaan luonnollista kautta, ja voihan olla että synnytys saadaan näin käynnistymään mutta kuulemma vasta 42+2 tehdään ensimmäinen käynnistysyritys.

Tämä siis launeen neuvolasta tietoa.. tiedä sitten:)

no heip!
ajattelin täs nyt kirjoittaa ton synnytyksen kulun ja muutenkin kuulumiset ;) poika on tosi rauhallinen nukkuu ja syö sellasen kolmen-neljän tunnin välein ;)
elikkäs sillo lauantai aamuyöllä puol5 meni lapsivedet,suppareita ei ollu mut lähettii kuiten sairaalaan. siellä kätilö tutki ja sano et kolme senttiä auki(eli sen saman minkä oli jo aiemmin) siin vähän yli 5 supistelut alko ja tuli 4-5min välein. kätilö kehotti menemään suihkuun ja tein työtä käskettyä, seitsemän jälkeen kivut alkoi olemaan jo niin korkealla et kutsuin kätilön huoneeseen, siitä sit siirrettiin synnytyssaliin jossa teki sisätutkimuksen, kätilö sano et ei ihmekkään ku olen niin kipeä että paikat on 7-8 cm auki, eikä enään voida puudutuksia laittaa,ilokaasulla piti yrittää sit selviä mutta sekään ei tehonnut ollenkaan. puol 9 aikaan alko sit ponnistuttamaan ja klo 9.27 prinssi olikin jo maailmassa :) oli siinä itku herkässä kun näki minkälainen pieni maailmaan syntyikään! kaikki meni yllättävän hyvin vaikka ei mitään puudutuksia ollut, tietty sattuihan se ihan hirveästi mutta kipu unohtui heti kun näki lapsen <3
sairaalassa oltiin kolme päivää ja nyt tässä ollaan jo päästy hieman tähän perhe-elämään kiinni :) mutta onnea ja jaksamista kaikille vielä ketkä ei ole hajonnut kahteen osaan ja tietenkin keillä on jo myös nyytti kainalossaan :)
-äippä-

Mulle sanottiin neuvolassa rv 40 alkaen neuvolassa käydään 2 kertaa viikossa ja jos rv42 täyttyy niin sitten katsotaan tilannetta PHKS:ssä. Jos silloin vauva voi hyvin, istukka toimii hyvin ja äiti on vielä halukas odottamaan niin voidaan odotella vielä viikko. Tämä äiti ei kyllä enää tossa vaiheessa ole halukas odottamaan jos noin pitkälle joudutaan... Hassua miten erilailla eri neuvoloissa neuvotaan vaikka kyse on samasta synnytyssairaalasta.

Lemmikeistä: meillä on koira - esikoisen synnyttyä oli aika ihmeissään ja hämillään uudesta tulokkaasta. Pakeni sängyn alle aina kun vauva itki - pelkäsi kovaa ääntä. Jossain vaiheessa sitten oli pieni mustasukkaisuuskausikin, ilmeni lähinnä sillä että kun vauva oli jonkun sylissä niin koira tunki samaan kimppaan. Missään vaiheessa ei osoittanut kyllä mitään sellaista merkkiä että olisi pitänyt tarkkailla ja varoa koiraa vauvan kanssa. Ja myöhemmin heistä on tullut erottamaton parivaljakko : )

t. Iitu 39+2

Heips,

Mulla vielä paikat kiinni ja eilen lääkäri teki just sellaisen ""kovakätisen"" sisätutkimuksen mutta ei ole ainakaan vielä aiheuttanut ainuttakaan supistusta :(
Hitsi, näyttää kyllä siltä että menee ylihuomiseen käynnistykseen..Se kyllä harmittaa ja pelottaa pikkasen kun olen kuullut että käynnistetty synnytys on usein kivuliaampi ja rajumpi kuin ""normaali"" synnytys. No, tietysti ei ole kokemusta muusta joten en voi sitten jälkeenpäin verrata!

Bonnie rv 41

Nonii jospa nyt saisin vihdoinkin kerrottua teille omasta synnytyksestä...

elikkä... yöllä n. klo 4 aikaan heräsin kun oli pissa hätä ja menin vessaan. Kun pissa oli tullut, tuntui kohdunsuulla niinkuin puukolla olisi pistetty. Menin nukkumaan takaisin ja tunsin supistuksen...ei mitenkään kipeä, mutta tuntui selässä ja mahassa.
Supistuksia tuli useampi ja alettiin miehen kanssa katsomaan kellosta että kuinka paljon niissä on väliä ja alle kymmenen minuutin välein niitä sitten tulikin. Päätettiin lähteä sairaalaan sillä edellisetkin synnytykset on olleet nopeita.
Soitettiin siis lapsen likka paikalle ja lähdettiin. N. klo 5 aikaan oltiin sairaalassa jossa tehtiin minulle sisätutkimus josta selvisi että olin jo 6 senttiä auki. Mentiin synnytys saliin jossa käveleskelin supistuksien ajan.
Vajaan tunnin päästä kätilö tuli tekemään sisä tutkimuksen ja kohdunsuu oli nyt auki 7 senttiä.
Kätilö ehdotti että puhkaistaisiin kalvot, jotta saataisiin vähän vauhtia.
Kalvojen puhkaisun jälkeen kipu oli kova, mutta aukaisi kyllä paikatkin vauhdilla. (Minua auttoi ajatus että mitä kipeämpää käy, sitä nopeammin on ohi!)
Pian sain alkaa ponnistamaan.
Ponnistusvaihe oli vain 6 minuuttia ja palkinto pian rinnalla! Ihana poika syntyi! Pari tikkiä laitettiin minulle ja pojalla murtui solisluu, joka on kyllä nyt jo parantunut.

Edelleenkin pitää pysähtyä välistä miettimään että tämä on oikeasti totta! Tuo maailman suloisin olento on vihdoinkin tuossa!

Vauva syö hyvin ja nukkuu hyvin. Iso veljet ovat ylpeitä pikkuisesta eikä yhtään mustasukkaisuutta ole ainakaan vielä havaittavissa.

Onnea teille kaikille muille synnyttäneille! Ja onnea matkaan niille joilla kaikki vielä edessä!

T. Minna+ poika (syntyi 6.10 klo 6.39. Mitat: 3810 g ja 49.5 cm)

Onnittelut Minnalle pienestä pojasta!

Täällä ei kummempia. Mun puhelin reistaili eilen (ei ole ensimmäinen kerta). Se on päällä ja kenttää riittää ja akkua kans. Silti jos joku yrittää soittaa mulle, niin sanoo, et ""valitsemaanne numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen"". No, meidän äiti oli tietysti yrittäny soittaa ja ja luuli, et mun puhelin on kiinni ja mä olen tietty synnyttämässä. Ja se tietty kerto sitten kaikille, että nyt siellä ollaan tosi toimissa... Se soitti mulle tänä aamuna ja kerroin sille, mitä oli taas (?) tapahtunu ja nyt se sit selittää siellä kaikille, et oli väärä hälytys... Hih!

Aika ovelaa tosiaan, että vaikka me (aino, iitu ja minä) ollaan menossa samalle synnärille, niin silti kertovat erilaisesti tuosta käynnistyksestä. Meiltä tehdään lähete PHKS:aan, jos rv 41+5 (tai 6 (en muista ihan tarkkaan)) täyttyy. Ja sieltä kuulemma sitten annetaan uusi aika tarpeen mukaan. No, toivottavasti ei tarvitsisi sinne asti odottaa...

Kissa 39+2

kotio tultiin vielä yhdeksi yöksi huomen aamulla kahdeksalta sisään osastolle käynnistykseen...lantiokuvattiin röntgenissä tänään ja soittivat perään et nyt on tultava heti huomenna käynnistykseen ettei vauva kasva enempää painoi nyt 3975g (+-200g) kuulemma ultralla katsottuna ja pitäisi ahtaudesta huolimatta vielä mahtus..pelottaa olin jo niin ajatuksissani suunnitellut jo leikkausta...no ehkä kuitenkin joudun vielä läåi käymään molemmat olen nyt niin pessimisti et ei kuitenkaan mahdu ja tehdään hätäsektio..;)
kun saisi nyt levättyä näiltä ajatuksilta edes vähän no eihän sitä tiedä monta päivää menee ennenkuin käynnistyskään vaikuttaapi...mut toivon et nopeasti saisipa isäntäkin"" paljon puhutut/ toivotut ""varpajaiset viikonlopuksi sopivasti ;)
mutta kirjoittelen kun kotiudun sairaalasta kaikille siiheksi supistuksia, ainiin mulla oli 2,5cm kaulaa jäljellä ja paikat täysin kiinni....""menkkakivuista ""huolimatta...pehmenneet paikat sentään jo oli...matu rv40

Matu, meillä on sitten käynnistykset samana päivänä! Vaikka minä menen sairaalaan vasta illalla, joten varmaan ehdit synnyttämään ennen minua.
Se voi olla että mulla menee aika kauan kun paikat ovat ihan kiinni.
Jännittää - mitenköhän saan nukuttua ensi yön?

Bonnie 41+1

Sellaisia tässä mietin, että millaisissa vaatteissa olette tuoneet/aiotte tuoda vauvan kotiin? Aloin eilen pakkailla vaatteita valmiiksi, mutta tulikin vähän ongelmia. Auttakaapa vähän kokematonta ;)

En oikein tiedä miten kauan tässä vielä menee odotellessa. Supistuksia tulee monta kertaa tunnin aikana, mutta kivuliaita ne ei oo. Saa nähdä..toivotaan, että tulis viikonloppuna viimeistään. Malttamaton olo.

Marika rv40+4