LOKAKUU 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aino

Vieras
3.10 jenny, esikoinen, SKS

3.10 mami79, kolmas tulossa, OYS

4.10 Tilla, esikoinen, KYS

4.10 bonnie, esikoinen

6.10 nanna, esikoinen, TAYS

7.10 Hyrrä, esikoinen, KÄTILÖOPISTO

10.10 leonie, esikoinen

12.10 NauNau, esikoinen, TAYS
*13.7 syntyi Poika, 1314 g ja 41 cm

12.10 Matu, esikoinen, KOKS

12.10 Äippä, esikoinen

13.10 tipsu, esikoinen

14.10 Nuppu, esikoinen, JORVI

15.10 Mimmu, esikoinen, TAYS

15.10 Minna, kolmas tulokas

16.10 Iitu, toinen tulokas, PHKS

17.10 Kate, esikoinen **20.9 Tyttö 1475 g ja 41 cm**

17.10 Kissa, esikoinen

20.10. Lness, esikoinen, Kättäri

20.10. joopajoo (Anna), esikoinen, Naistenklinikka

21.10 Ruska, esikoinen

22.10 Heluna, esikoinen, Jorvi

23.10 aino, esikoinen, P-HKS

23.10 murmeli, esikoinen,

24.10 Nipsu, esikoinen, TAYS

26.10 Susk_baa, esikoinen, OYKS

27.10 Minni, esikoinen, JORVI

27.10 Kiiwi, esikoinen KYS

28.10 Minde, esikoinen, SALON SAIRAALA

29.10 Meikku, esikoinen

31.10 Pipsa79, esikoinen, HYKS

Niin lokakuisten listakin alkaa pikkuhiljaa purkautua:)

ihmettelen kovasti että miten se kissa siellä ketjussa 13 kirjoittaa että keskosia ei lasketa..eikö ne sitten ole vauvoja ollenkaan. tietenkin ne kuuluu laskea. kylmän oloinen tää teidän ketju muutenkin.

Kissa varmaan tässä tarkoittanut, että kenelle syntyy ensimmäinen nyt tässä laskettujen aikojen lähestyessä. Tottakai keskoset ""lasketaan"", onhan ne tuolla meidän listallakin!

Hyvin taitaa meidän ketjulaiset viihtyä tässä ""kylmänoloisessa ketjussa"", vai mitä mimmit?:)
Ja ulkopuolisten mielipiteethän meitä ei kiinnosta ollenkaan.

Joo, todellakin viihdytään :) En mä vaan oo huomannu et oltaisiin jotenkin ""kylmänoloinen""... Ihan sama mitä ulkopuoliset väittää, tuskin ovat olleet alusta asti meidän mukana!
ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE meidän ketjusta!! :)

Olipas ""kylmän oloinen"" tuo ulkopuolinen, taisi olla provo...
Mun pitäis lähteä lastenhuoneen verhoja ostamaan eikä ole oikein minkäänlaista kuvaa mitä hakisi. Olen niin huono verhojen ostaja... Ptäiskös tilata sisustussuunnittelja, hehheh.

Katelle todella isot onnitteluhalit sitten kun palailet koneen ääreen!!! Kerrohan sitten tarkemmin miten kaikki meni kun jaksat ja ehdit! Itse toivoisin että Mini malttaisi pysyä yksiössään vielä ainakin kolmisen viikkoa että ehtisin yhden opiskelujutskan tehdä loppuun. Muute menee suunnitelmat pieleen ;) Tuskin siinä parin ensimmäisen viikon (tai edes kuukauden) aikana hirveästi ehtii/kykenee ajattelemaan mitään muuta kuin että miten sitä pientä osaakaan hoitaa. Kyllä kai sitä oppii, mutta kun ei hirveästi ole kokemusta ihan pienen lapsen hoidosta. Opetellaan sitten uutta elämää yhdessä.

Kuinkahan NauNaulla muute arki sujuu? Jos vielä lueskelet tätä ketjua niin kerro mitä kuuluu.

T:Heluna ja Mini rv 35+4

Heippa lokakuiset,

olipas pakko minunkin ulkopuolisena kommentoida tuota mukamas ""kylmän oloisuutta"".. niinkun joskus aiemminkin kerroin, musta on tosi kiva lukea teidän ketjua, eikä se todellakaan ole mikään kylmän oloinen mun mielestä. Päinvastoin:)

Nyt alkaa jo jännittää, kun lokakuisille alkaa tulemaan vauvoja! Syyskuisissahan niitä on jo monella. Onnea Katelle minunkin puolestani!

Koettakaa kestää loppukärvistelyissä, olette sentään jo aika pitkällä;) Itsellä tänään vielä 7vk laskettuun aikaan..

t. Raisa marraskuisista

Kiitokset ulkopuoliselle ketjun mielialan pudottamisesta...

Tottakai keskoset lasketaan, en todellakaan tarkoittanut sitä. Ilman muuta odotamme NauNau:ltakin kommentteja, kuinka vauvanhoito sujuu. Tarkoitukseni ei todellakaan ole sulkea heitä täältä pois. Kiva se on kuulla, miten se vauva-arki on alkanut sujumaan.

Kuten Aino tuossa jo selvensikin ajatuksiani, tarkoitin tietenkin, että kuka meistä jäljellä olevista poksahtaa ensimmäisenä. Ehkä ilmaisin itseäni huonosti ja olen pahoillani jos nyt pahoitin jonkun mieltä. Tarkoitukseni ei suinkaan ollut väheksyä ketään. Anteeksi. Toivottavasti muut eivät ymmärtäneet minua väärin.

Kissa 36+3

Moi!

Voi, yhden vuorokauden olin koneen ääreltä pois ja jopa tapahtuu!!! Suuret onnittelut Katelle!!!! Ihanaa!!!

Minäkin täällä innolla odotan kun äitiysloma alkaa virallisesti lauantaina :-) Ja tällä viikolla alkoi vihdoinkin ne valmennukset! Meidän ryhmässä me ollaankin lasketuissa ajoissa ensimmäisenä menossa synnyttään, hih. Saas nähdä miten käy käytännössä.

Eilen kävin katsomassa viikon vanhaa kummipoikaa ja voi kuinka hän oli SULOINEN!!!! Kyllä tuli itsellekin niin malttamaton olo ;-D

Eilen kaverit järjesti mulle vauvakutsut! Se tuli kyllä ihan täytenä yllätyksenä! Olin valmistautunu lähtemään kauppareissulle, kun mieskin vaan sanoi että hän haluaa nyt töitten jälkeen hetken ""istua ja huilata"" ennenkuin mennään kauppaan, heh. Oli tietenkin tietoinen kavereiden tempauksesta ja piti vaan mut kotona :-D Oli kyllä oikein mukava ylläri!!! Onkos teille muille kaverit järjestäny mitään vastaavanlaisia?

Jännittäviä aikoja....

Meikku ja Touho 34+5

Multa olikin tuo sairaala pudonnu pois...

LOKAKUU 14 aino 21.9.2005 20:26

4.10 bonnie, esikoinen

10.10 leonie, esikoinen

12.10 Äippä, esikoinen

13.10 tipsu, esikoinen

17.10 Kissa, esikoinen

21.10 Ruska, esikoinen

29.10 Meikku, esikoinen, KHKS

4.10 bonnie, esikoinen

10.10 leonie, esikoinen

12.10 Äippä, esikoinen

13.10 tipsu, esikoinen

17.10 Kissa, esikoinen

21.10 Ruska, esikoinen

29.10 Meikku, esikoinen, KHKS

Mun sisareni kysyi viime viikola haluaisinko baby showerin ja tottakai haluan! Niinpä hän pyysi mua antamaan kaikkien kavereideni yhteystiedot ja alkoi järkkäilemään. Mulle on kerrottu ainoastaan, että ne on meillä ja mun pitää varautua keittämään teetä ja kahvia. Jee...Ihan kivaa.

Mä kävin läpi meidän kesävaatteita ja vien niitä vintille ja mietin samalla, että mitä niistä talvivaatteista toisi alas kun ei oikein osaa asennoitua, että niihin omiin vaatteisiin voisi jopa mahtua talvella. Tuntuu jotenkin siltä, että tämä kumpu on tullut pysyäkseen eikä uskalla edes ajatella mahtuvansa tavallisiin vaatteisiin enää...no ehkä se täytyy vaan luottaa, että sitä ollaan nyt venytty ja vanuttu vain väliaikaisesti.

Mulla on nyt tullut kiloja yht.8,6kg mutta viime viikon aikana yksistään 800g...kauhistus...yksi viikko poissa töistä ja ilmeisesti sitä sen verran laiskemmin liikkuu ja puputtaa kotona ruokaa, että nyt on otettava itseä niskasta kiinni ja mennä joka päivä jonkinlaiselle kävelylenkille...

Taidanpa heti tästä lähteäkin haistelemaan metsän tuoksuja.

Anna 36+0

Hei!

Valtavan isot onnittelut Katelle pienen tytön johdosta!!!=)

Minä näin viime yönä jo tosi todentuntuista unta siitä, että multa meni limatulppa. Mutta ei se sitten mennytkään kuten herätessä huomasin=) Kyllähän tässä saattaa mennä vielä vaikka viisikin viikkoa ennen kuin vauva on sylissä, jos kaksi viikkoa menee yli. Täällä on yliaikaiskontrolli kahden viikon kuluttua lasketusta ajasta ja silloin vasta katsotaan, että käynnistetäänkö. No jospa ei menis niin paljon yli..saattaa musta tulla muuten aika malttamaton=)

Neuvolassa kävin eilen ja eipä tuolla mitään uutta ollut. Terveydenhoitaja arveli, että tuskin ainakaan ennen laskettua aikaa mulle lähtö tulee. Mutta sittenhän sen näkee. Painoa mulle on kertynyt jo lähes 14kg lisää..ääk!!Täytyy vaan toivoa, että kaikki lähtee myös pois. En tiiä sit, et kuinka paljon esim. pelkkä turvotus nostaa painoa?

Nyt täytyy lähtee hieman ulkoilemaan kun on niin nätti auringonpaiste. Tosin en nykyään kyllä kovin pitkiä matkoja jaksa kävellä kun selkän alkaa särkeä=( Mutta parempi edes vähän kuin ei ollenkaan. Hauskaa päivänjatkoa kaikille!

tipsu 37+0

Torstaiset tervehdykset tänne ""kylmään"" ketjuun! =) Niin ne ihmiset tulkitsee asioita väärin, mun piti oikein käydä kattomassa uudemman kerran että mitä siellä kissan viestissä lukee.. en ois kyllä sitä tuolla lailla tulkinnu missään nimessä..
Katelle ja pikku-tyttöselle onnea miljoonasti, olenkin monesti ajatellut että onkohan kaikki hyvin ja onneksi tyttö on nyt turvallisesti maailmassa! =)
Kävin äsken hakemassa postin ja siellä oli vihdoinki lapsi2000ry:stä tilaamani Isukki- ja Vaavi-paidat! Ne on aivan ihania! =) Nyt voin vihdoin antaa miehelle ""isyyspakkauksen"" mitä oon pantannut jo monta viikkoa.. toisaalta saatanhan mä silti oottaa synnytyksen jälkeenkin,saa nähdä miltä tuntuu! Jokos te muut ootte antanut isyyspakkauksenne miehillenne vai aiotteko odottaa? Eikös niitä aika monella ollut työn alla?
Viime yönä oli täälläkin sellaisia menkkamaisia jomotuksia, tosin ei niin pahoja ettei olis unen päästä saanut enää kiinni. Odotan innolla että alkais tulla vaan kipeempiä.. Jotenkin mulla on sellanen ajatus että me ei isolla massulla lokakuuta nähdä mutta eihän sitä tiedä ennen kun sen tietää..
No joo, taidan lopetella ennen kun tää sepustus ylittää romaanin mitat,kun ei mitään oikeeta asiaakaan oo.. hyvät päivän jatkot kaikille! =)
Nanna ja Riehu 38 tasan!!!! =D

Nöyrimmät Anteeksi pyynnöt kylmästä kometistani. Oli typerää kirjoittaa noin. Olen vaan itse kokenut kovia...ei ole oikeutta silti purkaa tänne. Meni vaan hermot...ja sitten tänne on niin helppo purkaa kun ei tarvii kasvojaan näyttää, raukkamaistahan se on. Enkä edes hirveesti ole lukenut tätä ketjua. Lämmintä kirjoittelua teille=). Toivottavasti unohdatte tän ""kylmä"" jutun. Hyvät jatkot odotukseenne.

Näin sitä alkaa vaan lokakuisiakin syntyä. Onnea Katelle!

Saas nähdä kuka on seuraava. Vauvauutisia ja synnytyskertomuksia odotellessa... :)

Täällä suunnalla ei sen kummempaa. Iltaisin olo tuntuu tuskaiselta ja turvonneelta, mutta aamuisin jaksaa taas lenkkeillä ja touhuta. Mitään synnytykseen viittaavaa ei ole näkynyt eikä kuulunut, ei enää edes harjoitussuppareita!? No vielähän tässä on kuukausi laskettuun aikaan, joten eipä sikäli kiirettäkään. Synnytys on kyllä jo useammin mielessä...mitään unia en kyllä oo siitä vielä nähnyt.

Ainoko se niistä limatulppa vai spermaa -jutuista kyseli?? Mulla ainakin saattaa tulla vielä parin päivänkin päästä seksistä kellertävää sitkeää limaa melkonen klöntti, jonka oon tulkinnut jotenkin spermaan tms. liittyväksi. Tosin hiljaista on viime aikoina ollut sillä rintamalla, joten ei oo päässyt limoja bongailemaan.

Jaa, enpä keksi muuta, pää tyhjä ja ajatukset jo kovasti vauvassa!

Ruska ja masukki rv 35+6

MOI PITKÄSTÄ AIKAA!!!

Täällähän sattuu ja tapahtuu..Onnea tokalle poksahtaneelle!
Itselle ei ole oikein mitään tapahtunu,no suppareita tuli jo muutapa selvästi kipeempi,mutta limatulppaa ei ole näkynyt...
Vauveli pysytellyt rt jo pitemmän aikaa mutta ei vielä(?) kiinnittynyt..Näkee ens viikol kun kokoarvio.

Kukahan on seuraava? ;)

syysterkuin
Murmeli ja pikkumurmeli 35+2

ohhoh olin myös pari päivää pois koneelta, onnea katelle vauvasta...wau..näin me kukin vuorollaan..mul olisi kolmisen viikkoa viel odotusta..eilen oli neuvola ja kaikki ok...sf-mitta oli 36-35...maha jo laskeutunut alaspäin ja eilen sitten koko illan kun oltiin kaupoilla ja laitoksella tuustumassa tuntui kuin joku olisi työntänyt puukkoa emättimestä sisään..hassua tarkoittaa sitä siis että vauva kiinnitttyy ja kääntelee päätänsä siellä, vaikka teki kipeää ei haitannu kun tiesin et on vaan hyvä asia....nyt vaan käski jo imuroida ja kävellä et syntyis nopeemmin (mahdollisesti) ja ei aineka tarvis sit käynnistää..mutta malttia vaan...kyllä sitä sitten saa kahtella vauvaansa loppuelämän, pitäis vielä nauttia miehen kans kaksin kotiilloista ilman ""häiriöitä"" ;)
terkuin matu rv 37+1

Heipparallaa,

Mullakin iski nytten turvotus sormiin. Eivät näytä pahalta mutta sormet ovat jäykät ja niitä särkee etenkin kun taivuttelen niitä.
Te joilla sama ongelma, sanottiinko teille että tämä on normaalia? Mullahan on ollut tosi alhainen verenpaine joten en ole kovin huolestunut, mutta tämä särky ja jäykkyys tuntuu tosi inhottavalta.

Tahtoo jo synnyttämään!!!! :)

Huihai!

Hurrrrjat onnitteluhalit Ktelle ja työlle..Ihanaa!!
Terkut magneettipelvimetriasta.. Siis normaali lantio...Että ei auta tuo ainakaan päätöksen teossa.. Mä olen edelleen kahden vaiheille, että valitako suunniteltu sektio vai yritänkö alatiesynnytystä.
Varasivat ens perjantaiks vielä lekuriajan jollon katotaan vauvan koko ja keskustellaan sekä päätetään mitä tehdään..Että kivaa painimista asian kanssa viikon verran..

Terkka sanoi että hänen mielestään vauva on jo about 3,5 kiloa ja hän ei henkiläkohtaisesti yrittäis edes alatiesynnytystä.. Muuten on aika muhkeet oltavat..kiloja tullut 15 (85kg paino nyt) sf mitta 36cm ja turvottaa julmetusti!! Hassu juttu, kiipesin pöydälle mitattavaks ni terkka sano että sullahan on siinä napakka suppari menossa..Enpä vaan ite huomannut..Eli noi mun harjotukset on menny kyllä ihan ohi..No onneks terkka lohdutti että älä huoli kyllä sä ne oikeat sitten tunnistat :D

Bonnie..Normaalia toi turvotus lioppuraskaudesta taitaa olla, jos sulla on vielä paineet ja pissa ok niin tuskin tarvii hätäillä asian suhteen..

Haleja kaikille odottajille ja pidetään liput korkeella!

Hyrrä ja ekavekara 37+6

Ihanaa Kate! Onneaonnea ja perästä tullaan.

Mulla maksimissaan kolme viikkoa jäljellä, lääkärini sanoi että käynnistetään jollei tule laskettuun aikaan mennessä, mulla alkaa istukka kalkkeutua, hui. Onko muilla tietoa moisesta?

Sormien turpoaminen, puutuminen ja kipu ei ole varaallista ja erittäin yleistä. Turpoamisesta pitää huolestua jos sitä on runsaasti jaloissa, tai jokapuolella eikä vähene esim makuuasennossa. Lisäksi pitää olla myös kohonnut verenpaine ja valkuaista virtsassa. Mutta kannattaa toki seurata noita raskausmyrkytyksen oireita, me ollaan nyt ajallisesti suurimassa riskissä.

Nyt siis kova spurtti päällä että vauva syntyisi: Liikun paljon ja psyykkaan itseäni (sehän auttaa niin hyvin, eikös vaan). Juon myös supistusteetä ja yritän huolehtia että kaikki olisi valmiina jos vaikka jo huomenna tulisi lähtö.

Vauva ei tietääkseni ole kiinnittynyt, se yrittää ennemminkin tulla sivusta ulos, on raukka tainnut ymmärtää homman vähän väärin...

Hei tottakai me annetaan anteeksi toi vierailijan kylmyys-syytös. Jos on kovia kokennut niin sitä on herkkä ja saattaa sanoa pahasti ajattelemattomuuttaan.

Hei mistä sitä tietää että jos vaikka alkaa se istukka kalkkeutumaan?Hui sitä nyt miettii kaikenlaista..
Mites onko se normaalia et sf ei kasva enää niinkään paljon nyt loppuajasta,et rupeaako se masu laskeutumaan tai jotain sinne päin?Mulla kun oli välillä hirmu kasvu pyrähdys et huiteli jo melkein yläkäyrillä ja sit tasoittu keskikäyrälle ja viimeks oli pudonnu sen kesk.käyrän alapuolelle.
No kun siihen kokoarvioon malttais jaksaa..

Oho tulipa kylmää textiä ;) heh

Heissan vaan.
Tänään oli neuvola, jossa täti totes vauvan olevan jo aikalailla alhaalla. Eli laskeutunut on ja melkein kiinnittynyt. Pää heilui enää ihan vähän. :)
Sanoi että viikon parin päästä ollaan ihan turvallisilla vesillä että jos tulee niin saa tulla. (mullakun on supistellu rv 29 asti)
Painoa oli kahdessa viikossa tullut KOLME kiloa! =O Jeesus sentään... Ja en oo mielestäni turvonnut tai mitään... No yhteensä tullut 13 kiloa että vielä ihan turvallisissa rajoissa...
Vauva omien laskujen mukaan painaisi nyt jo kolmisen kiloa, ehkä vähän päälle. Kun viimeksi painoarviossa painoi yli kaks kiloa ja siitä on viis viikkoa. LAn aikoihin paino olisi jo yli neljä kiloa, että kovasti toivon että vauva piakkoin syntyy... :S
Joo mutta aletaanpa poksahdella pikku hiljaa. ;)

Susk_baa rv 35+1

Heippa!

Bonnie, on ihan normaalia toi turvotus. Tosin mua on alkanut nyt vähän arvelluttamaan kun päähänkin on alkanut särkeä, että voisiko sittenkin olla raskausmyrkytyksen oireita.
Miten raskausmyrkytys voi vaikuttaa vauvaan jos ei huomata?
Täytynee huomenna käydä neuvolassa antamassa pissanäyte ja otattamassa paineet että saa mielenrauhan.

Mulla vaan menkkamaiset kivut alavatsan sivuilla jatkuu, onkohan tää ihan normaalia?
Supistuksia tulee silloin tällöin mutta harvoin kipeitä.. elelen toivossa. Huoh.

Lahdessa tosiaan lasketaan yli 2 viikkoa ja 2 päivää mikäli ei synny ennen sitä, sitten vasta käynnistellään. Mun mielestä toi on aika pitkä aika!
Ja mun mäihällä varmasti meneekin sinne asti.

Vaikka toi vatsa tosiaan roikkuu jo aika alhaalla niin oon melko skeptinen sen suhteen, että vauva syntyisi etuajassa. En oo osannut pakata sairaalakassia valmiiksi kun mietin että kaikkea tarvii vielä kotonakin:)
Ehkä mä pakkaan sen sitten kun se lähtö oikeasti tulee;)

Voikaa hyvin ja isot onnitteluhalit Katelle jos en jo kertaalleen niitä lähetellytkin!
NauNau, miten teillä voidaan?

nakkisormi aino 35+4