LOKAKUU 15

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikka kaikille,

Bonnien puolesta ilmoittelen että hän synnytti pienen poika-vauvan 15.10 yöllä (USA aikaa). Poika painoi 3.3kg.
Äiti ja lapsi voivat 100% hyvin.
Bonnien tultua sairaalasta kotiin hän varmaan kertoo enemmän.

t. Onnellinen ystävä

Onnea Bonnielle ja pojalle!!!

On se vaan melkonen ihme tuo synnytys. Puhuin juuri tänään erään tuttavani kanssa kuinka hänen synnytyksensä kesti 21 tuntia ja toisilla menee vain muutama tunti. Saas nähdä kauanko sitä itse pukertaa.

Nyt illallisen laittoon ja uskaltaudumme vielä leffaankin tänään, voi olla viimeisiä lapsettomia viikonloppuja tämä.

Anna 39+2

Hirmusen paljon Onnea Bonnielle!! Kylmät väreet menee aina selkää pitkin kun lukee näitä ihania ilmoituksia kun vauvoja on syntynyt!! Ihanaaa.. =)

Äippä, mukavaa jos sunkin synnytys meni hyvin ja siitä jäi positiivinen mieli! Mä oon miettinyt että musta vois melkeen ton oman kokemuksen kautta tulla joku synnytyksen ""puolesta puhuja"" näin positiivisessa mielessä..!! =)

Jenny, kiitos lohdutuksesta, ettei se kiinnittyminen välttämättä tunnu. Minä kun olen ajatellut, että pitää tuntua, kun neuvolassa sitä tuntemusta niin kovasti kysellään. Ja onhan se tosiaan niin, että toisilla kiinnittyykin vasta sitten synnytyksen aikana, mutta se lienee sen verran harvinaisempaa, että on lohdullista, että voi ollakin jo kiinnittynyt, vaikkei siltä tunnukaan.

Meilläkin on oltu nyt pari päivää vähän rauhallisemmin, en tiedä sitten mistä johtuu. Mutta ei kyllä niin rauhallisesti kuin Ainolla, ei ole tarvinnut vielä töniä, joten tuskinpa tämä pieni hiljeneminen täällä vielä mitään tarkoittaa. Toivottavasti Ainolla on tosiaan toisin! :) Ei tietoakaan limatulpasta, ei kipeistä supistuksista, mitähän tässä oikein keksisi...

Tänään olisi siis laskettu aika, mutta ei kyllä taida enää ehtiä, vaikka olisi miten nopea synnytys :) Nyt alkaa vähitellen loppua pinna tähän odotukseen, mutta ei kai se auta. Tulee, kun tulee.

Mimmu, rv 40 tasan

Hei vaan!
Supistellut TAAS kiitettävästi koko päivän ja viime yön. Mutta eipä ne mulla vie projektia päätökseen... :(
On ollu kauheen nostalginen olo kun luin päiväkirjaani ja päiviä ennen plussaa. Oli niin jännittävää ja ihanaa kun ne kaksi viivaa sitten tulivat testiin. Oih... <3
Ja kohta jätän masulle hyvästit kun sitä olen yhdeksän kuukautta kasvattanut. Tai jäähän mulle varmaan siihen ""pieni"" röllä. ;D
Meinaa itku tulla kun miettii kulunutta vuotta. Tai sitten mun hormoonit heittelee täällä taasen... :)
Joo mutta jospa se tästä. Supisteluja kaikille! Mää voisin kyllä ottaa yhden supistelemattoman päivän. :/

Susk_baa 38+3

Mä kanssa mietin, että tuleekohan masua ikävä. Täytin kanssa jo vauvakirjaa jossa kysyttiin mm. ensimmäiset tuntemukset kun vauva liikkui masussa ja millainen oli ensimmäinen ultraus ja lääkärikäynti ja mitä vauvasta silloin kerrottiin. Tuo on kyllä ihana vauvakirja, olisi itsekin hauska lukea tuollaisia juttuja omasta kehityksestä. Ajattelin ottaa sen mukaan sairaalakassiin, jotta voin sitten heti tuoreeltaan kirjoittaa babylle ensimmäisiä fiilinkejä.

Ystäväni oli ottanut kuvan testitikusta ja laittanut sen vauva-albumin aluksi. Mä en ollut ottanut kuvaa, mutta siivotessani vessan peilikaappia, huomasin, että olin jättänyt sen sinne kaikkien kamojen taakse ja siinä näkyivät vieläkin ne kaksi viirua!!!! Oli hieman nostalginen olo. Muistan kuinka mietin silloin, että onko tämä nyt varmasti totta?

Eilen multa tuli ihan pienen pienesti jotain limaa, mutta ei se varmaan ollut limatulppa tai sitten se oli vain hyvin pieni osa sitä. Mitään verta siinä ei mukana ollut. Ihan vain kirkasta sitkeää limaa. No, onhan tässä vielä aikaa, nyt menossa 39+3. Olen ihan asennoitunut, ettei vauva tule ennenkuin ollaan skorpionin puolella eli aikaisintaan 24.10. Eikä ole vielä kiirekään kun on ihan hyvä olo ja nautin tästä lomailusta. Olen lukenut vauvalehtiä roppakaupalla ja lisäksi sain pari äitiydestä kertovaa kirjaa baby showerissa. Suosittelen esim. tällaista kuin ""Omalla tavallani äiti"", jonka on kirjoittanut Essi Juvakka. Siinä on paljon erilaisten ja eri-ikäisten äitien kirjoituksia. Olen ahminut sitä sivukaupalla. Välillä tulee kyyneleet silmiin ja välillä naurattaa. Se on antanut itseluottamusta siihen, että kyllä minä äitinä tulen pärjäämään...jokainen lapsi ja jokainen vanhempi on erilainen ja ainoa joka tuntee sinun lapsesi parhaiten olet sinä itse. Niin se kai vaan sitten on...

Käytiin tänään taas polilla. Pissassa oli nyt valkuaista yhdellä plussalla. Saatiin uus aika tiistaiaamuksi 8.30. Silloin ilmeisesti käynnistellään ellei aikaisemmin tule. Ottivat myös uudestaan labrakokeet ja niiden tulokset saan tänään eli voi hyvin olla että me mennään takaisin jo tänään. Pelko on kamala jos vauvalle käy jotain.... :( Ei oikein ajatukset pysy kasassa mut ilmoittelen kun jotain uutta on tiedossa...

Minde ja pikkuinen rv 38+2

Mulla oli kanssa jossain vaiheessa valkuaista pissassa mutta sitten seuraavalla kerralla ei, toivotaan että kaikki siltä osin kunnossa!

Kyllä musta tuntuu että meidän tenava on nyt laskeutunut ja kivut johtunee siitä.
Kirjaimellisesti tuntuu siltä että jonkun pää on haarojen välissä ja häpyliitos venyy, aika kipeetä tekee välillä.

viikko olisi laskettuun aikaan.. huoh. Yli meillä varmasti mennään mutta eipä auta murehtiminen siihen asiaan. Yöllä heräsin muutaman kerran supistukseen ja muutaman kerran tietysti vessaan ja muutaman kerran asennonvaihtamiseen:) Lohduttavaa että supparit tuntuukin jo joltain.

Olo kaikenkaikkiaan ihan jees ja mustikkapiirakkaa ajattelin alkaa leipomaan kohtapuolin.

Lisäilen Bonnien vauvantiedot jahka tulee kaikki mitat, Onnea vaavista!!:)

aino 39+0

Hei! Meille syntyi pieni tytö 12.10 kello 01.29.
Synnytys käynnistettiin ja oli kaikkiaan hyvä kokemus, siitä myöhemmin.
Pikkuinen painoi 2690g, pituus 46cm. Täysin terve ja suunattoman rakas ja ihana.
Kuten monilla muilla täälä, meillä syödään yöt ja nukutaan päivät, mutta eipä muutaman päivän ikäiseltä mitään rytmiä oikein voi odottaa.
Mahdollista käynnistystä odottaville: Mun mielestä erinomainen tapa synnyttää: Ei tarvitse kotona ihmetellä milloin pitäisi ähteä ja vaikken osaa mihin verrata, niin en usko että sen kivuliaampi.

Onnea muille uusille äideille (voi kun jo taas itkettää onnesta!!) ja paljon voimia lopputaipaletta kulkeville. Tuskainen loppuvaihe unohtuu HETI kun vauva on tullut maailmaan ja aijankulku kymmenkertaistuu.

3.10 jenny, esikoinen, SKS
**2.10 Poika 3620 g ja 51 cm**

3.10 mami79, kolmas tulossa, OYS

4.10 Tilla, esikoinen, KYS
**30.9. Tyttö 3020 g ja 47 cm**

4.10 bonnie, esikoinen

6.10 nanna, esikoinen, TAYS

7.10 Hyrrä, esikoinen, KÄTILÖOPISTO
**3.10 Poika 4060 g ja 51 cm**

10.10 leonie, esikoinen
**12.10. Tyttö 2690 g ja 46 cm**

12.10 NauNau, esikoinen, TAYS
**13.7 syntyi Poika, 1314 g ja 41 cm**

12.10 Matu, esikoinen, KOKS

12.10 Äippä, esikoinen, LKS
**1.10. Poika 3280 g, 49 cm**

13.10 tipsu, esikoinen

14.10 Nuppu, esikoinen, JORVI

15.10 Mimmu, esikoinen, TAYS

15.10 Minna, kolmas tulokas
**6.10. Poika 3810 g ja 49,5 cm**

16.10 Iitu, toinen tulokas, PHKS

17.10 Kate, esikoinen
**20.9 Tyttö 1475 g ja 41 cm**

17.10 Kissa, esikoinen

20.10. Lness, esikoinen, Kättäri

20.10. joopajoo (Anna), esikoinen, Naistenklinikka

21.10 Ruska, esikoinen

22.10 Heluna, esikoinen, Jorvi
**Tyttö 11.10, 3520 g ja 51 cm**

23.10 aino, esikoinen, P-HKS

23.10 murmeli, esikoinen,

24.10 Nipsu, esikoinen, TAYS

26.10 Susk_baa, esikoinen, OYKS

27.10 Minni, esikoinen, JORVI

27.10 Kiiwi, esikoinen KYS

28.10 Minde, esikoinen, SALON SAIRAALA

29.10 Meikku, esikoinen

31.10 Pipsa79, esikoinen, HYKS

Voi murmeli minkäs teit! Päätit sitten lähteä ennen mua... Onnea koitokseen! Ja onnea kaikille nyyttinsä saaneille. :))
Täällä meni ensimmäinen LA päivä jos menkoista ois laskettu. (16.10)
Eipä tullut vielä mulle nyyttiä, mutta ei mee enää ku kork. kolmisen viikkoa. Vähän päälle ehkä, saas nähdä. :/

Susk_baa 38+5

Heips pitkästä aikaa :)!

Täälläkin odotellaan yhä. Supistuksia on tullut lähinnä vain rasituksen yhteydessä, eivätkä nekään ole olleet kivuliaita. Valkovuoto on lisääntynyt hieman, mutta siinä oikeastaan kaikki...Toivottavasti ei menis pitkästi yli. Pelottaa, että vauva ehtii kasvaa liikaa ja synnytyksestä tulee vaikea, jos parikin viikkoa mennään yli la:n..:|.

nipsu rv 39+0