LOKAKUU 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnea Onnea Onnea!!!

IHanaa, niin se vaan lähtee vyyhti purkautumaan!

Päivitän listan kunhan saadaan tietää toi hyrrän tulokas jos kukaan muu ei sitä ennen myöskin ennätä poksahtaa:)

aino 36+6

3.10 jenny, esikoinen, SKS

3.10 mami79, kolmas tulossa, OYS

4.10 Tilla, esikoinen, KYS

4.10 bonnie, esikoinen

6.10 nanna, esikoinen, TAYS

7.10 Hyrrä, esikoinen, KÄTILÖOPISTO

10.10 leonie, esikoinen

12.10 NauNau, esikoinen, TAYS
*13.7 syntyi Poika, 1314 g ja 41 cm

12.10 Matu, esikoinen, KOKS

12.10 Äippä, esikoinen, LKS
*1.10. Poika 3280 g, 49 cm*

13.10 tipsu, esikoinen

14.10 Nuppu, esikoinen, JORVI

15.10 Mimmu, esikoinen, TAYS

15.10 Minna, kolmas tulokas

16.10 Iitu, toinen tulokas, PHKS

17.10 Kate, esikoinen **20.9 Tyttö 1475 g ja 41 cm**

17.10 Kissa, esikoinen

20.10. Lness, esikoinen, Kättäri

20.10. joopajoo (Anna), esikoinen, Naistenklinikka

21.10 Ruska, esikoinen

22.10 Heluna, esikoinen, Jorvi

23.10 aino, esikoinen, P-HKS

23.10 murmeli, esikoinen,

24.10 Nipsu, esikoinen, TAYS

26.10 Susk_baa, esikoinen, OYKS

27.10 Minni, esikoinen, JORVI

27.10 Kiiwi, esikoinen KYS

28.10 Minde, esikoinen, SALON SAIRAALA

29.10 Meikku, esikoinen

31.10 Pipsa79, esikoinen, HYKS

Hei vaan kaikille!!!

Tarkoitus oli kirjoittaa juttuni vain tänne, mutta se nyt meni vahingossa uutena aiheena..Laitan kuitenkin saman vielä tänne...

Nyt alkaa olla sen verran voimia kasassa, että jaksan kuulumisiani kertoilla..

Mut siis passitettiin Oysiin 15.9. sillä vauvan kasvu oli miltei pysähtynyt, istukassa oli jokin häiriö. Siellä mut ultrattiin pariin otteeseen ja todettiin, että pakko alkaa pian käynnistelemään. Ensin oli puhetta alatie synnytyksestä, mutta lääkärit olivat kuitenkin sitä mieltä, että parempi ottaa leikkaamalla, sillä pikkuinen ei välttämättä kestäisi sitä.
Joten sovittiin sektio aika tiistaille 20.9. klo: 10.00.
Raskausviikkoja oli tuolloin 36+1, vauva ei ollut kasvanut kunnolla 4:ään viikkoon, joten se olisi siis saatava kohdusta pois, ulkopuolella se saisi paremmin ravintoa..

Sektio päivä koitti, mies tuli onneksi mukaan, en tiedä miten olisin ilman miestäni selvinnyt ja jaksanut...
Sektio tehtiin epiduraali puudutuksessa,se kyllä tuntui aika ikävältä, inhottavaa oli, kun tuntui että happi loppuu kesken, kun puudutuksen vaikutus alkoi, se kun nousi palleaan asti. Mutta hetkisen päästä en tuntenut yhtään mitään..
Kello 11.30 yksi lääkäreistä kertoi, että nyt vauva syntyy..
Kului muuan sekunti ja saimme kuulla ihanan pienen itkun, tyttö syntyi.
Tuore isi lähti vauvan ja parin kätilön mukaan ja minä jäin vielä makaamaan ja odottelemaan et mut ommellaan kasaan..
Aika kului ja alkoi kova härdelli mun ympärillä..Alkoi nousta paniikki, arvelin jotain olevan vialla..=(
Mulle kerrottiin että istukka ei näytä irtoavan, puoli tuntia he sitä yrittävät irroittaa, mutta ei..Se oli kasvanut kohtuun kiinni!
Mä vuodin verta kamalasti, ja lopulta lääkärit tekivät päätöksen, kysyivät tietenkin mielipiteeni, kohtu olisi poistettava kokonaan, muuten en varmaan selviäisi, olin vuotanut jo 4 litraa verta..
Mä sanoin itku kurkussa, et tehkää mitä täytyy..Ja sit mut samantien nukutettiin..
Heräsin heräämössä klo 17.00 ja mulle kerrottiiin myöhemmin kaikki tapahtunut, vaikka kohtu olisi säästetty, en olisi voinut yrittää enää uutta raskautta, ja olisin voinut saada vaikka mitä infektioita, joten kohtu siis poistettiin..

Toipuminen kesti, sain jonkin tulehduksenkin, viikon jouduin vielä leikkauksen jälkeen makaamaan.
Toivuin kuitenkin lopulta, viime tiistaina pääsin kotiin.
Vauvamme on vielä teholla, mutta jaksaa hyvin, paino nousee kovasti, ehkä parin viikon päästä typy pääsee kotiin!=) On se vaan niin suloinen.

Mulla on kamala kokemus takana, mutta kuitenkin ihana elämä edessä, meillä on kaunis pieni tyttö ja siitä aion nauttia täysin rinnoin. Kohdun menetystä mietin varmasti kovin, mutta tällä hetkellä en pidä sitä ajankohtaisena, sillä tyttö tarvitsee nyt minua. Jossain vaiheessa tulen varmaan tarvitsemaan apua, mutta nyt otan siis päivän kerrallaan.
Nyt kerään vielä pari päivää voimia kotona ja laitan kaiken valmiiksi vauvaa varten, sitten lähden tytön luo ja olen varmaan siellä niin kauan, kunnes pieni pääsee kotiin..
On jo niin kova ikävä pientä..=(

No, nyt siis elämme päivän kerrallaan ja nautimme jokaisesta hetkestä, ei sitä heti uskoisi kuinka tuollainen kokemus voi muuttaa ja vaikuttaa elämään. Onneksi olen saanut tukea, yksin en ehkä jaksaisi.
Että tällainen tapaus täällä..

Onnea teille kaikille synnytykseen ja hurjasti onnea ja siunausta jo teille vauvan saaneille!

Vaihdellaan vielä kuulumisia, nyt täytyy alkaa tekemään kotihommia...

=Kate ja Jessika=

Onnea katelle ja äipälle vaaveistanne...kai täällä itsekin joskus saadaan nyytti jotenkin ulos ;)

Voi kate voimia nyt kaikesta huolimatta, ihanaa kun pystyt ajattelemaan noin positiivisesti tilannettasi, onhan sinulla ikioma ihana tyttösi koko loppuelämän rinnallasi se antaa varmaan aina niitä voimia...kaikilla kun ei ole edes siihen tilaisuutta..nauti ja käytä nyt tosiaan kaikki voimasi tyttövauvaasi ja tottakai ajan kanssa kun ehdit puhu asiastasi jollekin ettet jätä sitä siihen...nauti nyt nyytistäsi..

reippautta ja voimia sinulle , matu rv 38+5

Onnea vielä Katelle! Olen monesti miettinyt että mitä teille kuuluu ja toivonut että kaikki menisi hyvin. Todella surullista että kohtusi jouduttiin poistamaan mutta onneksi pieni tyttönne selvisi hyvässä kunnossa maailmaan, siitä tosiaan saa olla kiitollinen. Toivottavasti saatte tytön pian kotiin ja pääsette arkeen kiinni!
Ihan tippa tuli linssiin kun luin kertomustasi..
Hyvää jatkoa teille Kate ja tietysti kaikille muillekin,ja onnittelut muillekin niille jotka jo nyyttinsä ovat saaneet(en muista nikkejä)! =)
Nanna ja Riehu 39+4 *huokaus*

Äippä, Paljon onnea pienestä pojasta, kerrohan synnytyskertomus, kunhan kerkiät ja jaksat.

Naunau, kiva kuulla, että olette päässeet kotiin ja kaikki on hyvin. Muista kertoa meille vielä odottaville aina välillä tuosta niin odotetusta vauva-arjesta. =)

Kate, olen pahoillani menetyksestäsi, mutta hienoa, että jaksat olla noin positiivinen! Onneksi, asenteesi varmasti auttaa pitkälle! Ja vielä kerran onnittelut pienestä tytöntylleröstä. Kertoile kuulumisiasi, kun kerkiät.

Tänne ei kummempia. Muutama supistus tullut. Viime viikolla neuvolalääkäri sanoi, että mun paikat on jo niin pehmät, että pituutta on enää mahdotonta sanoa. Laittoi kuitenkin neuvolakorttiin, että 2cm jäljellä. Selkäkipuja ollut jonkun verran, ei mitenkään pahasti. Saa nähdä kuinka kauan kestää.

Kissa 38+0

Ihana kuulla että kaikki on vauvalla hyvin. Pieni tyttönne varmasti muistuttaa joka päivä olemassaolollaan siitä, miten kiitollinen tulee olla...
Ei sitä osaa ajatella, että yhtäkkiä kaikki voi muuttua noin radikaalisti...

Jaksamista koko teidän perheelle ja annahan kuulua itsestäsi!!

aino 37+0

Kate, jaksamisia ja toivottavasti tyttö pääsee kotiin pian!
Äipälle onnittelut, olisi tosiaan kiva lukea synnytyskertomus.

Tulin just lääkäristä, vauvan painoarvio on nytten 3.6kg. Ihan kunnon kokoinen poika, saisi jo syntyä! Sanoivat että voi olla että nähdään jo illalla tai sitten vasta ensi viikolla - auttoi taas tosi paljon! Mutta käynnistys on 14.10 jos ei mitään tapahdu ennen sitä.

Bonnie 39+6

Kate, onnea koko perheelle pienestä tytöstä! Kovasti myös jaksamisia vaikeiden asioiden keskellä.

Meillä oli tänään se synnytystapa-arvio. Lantioväli on tarpeeksi tilava vauvan tuloa varten :) Vauva kiltisti raivotarjonnassa, oli kuulemma peppu niin mun kylkikaaressa kiinni ettei saanut sukupuolesta selvää, mutta sanottiin että eipä oltais haluttu tietääkään. Painoarvio 2700g, korkeintaan 3kg tällä hetkellä, normaalin kokoinen. Syntymäpainoksi lääkärisetä veikkas 3,5kg. Oli ihana nähdä oma vauva taas :)
Sen verran on vihlomiset alapäässä ja menkkamaiset supistukset saanu aikaan, että paikat oli sormelle auki. Tarkoittanee 1cm-2cm?? Kaippa se tästä pikkuhiljaa. Viimeistään 5vkon päästä :) heh heh...

Neuvolaan perjantaina..
Sappiarvot mulla oli ok, eli ei enään mitään paniikkia :)

Minde ja pikkuinen rv.36+3

Terve vaan kaikille!

Taitaa hyrrällä olla jo jännät paikat... :-)
Katelle voimia suuresti! Kuten jo joku muukin tässä sanoi, hyvä että näet kuitenkin myös positiivisiä ja hyviä asioita vaikeiden asioiden keskellä!

Itse olin äsken lääkärintarkastuksessa ja jäipä niin nuiva maku suuhun että!! Pöh! En saanut minkäännäköisiä vauvan kokoarvioita tai lantion koon arviota tms. Katsoi vain kohdunsuun, joka oli edelleen kiinteä ja kohdunsuuta jäljellä 2,5 cm. Sanoi vaan että ""valkovuotoa näyttää olevan, taitaa olla hiivaa. Käy hakemassa apteekista lääkettä."" Kun kyselin vähän niistä arvioista hän sanoi, että voin mennä yksityiselle! No huhhuh! Hyvää lääkäripalvelua. Täällä ei kuulemman tehdä arvioita kuin vain silloin jos sf-mitat menee yli käyrien... Tuntuu vähän omituiselta. Toisaalta nyt se sf-mitta oli jo 34,5 cm, eli on taas pompsahtanu ihan sinne käyrän yläreunaan, että josko sitä jossain vaiheessa vähän edes arvioitais.

Muutoin verenpaineet ja virtsa yms oli ok, eli sinänsä voi olla tyytyväinen että kaikki kunnossa. Paino oli yllättäen pudonnu 800g. Saattaa kyllä olla tekoa eilisellä. Eilen meinaan koin minäkin vähän reilumpia supistuksia ja vatsa meni ihan sekaisin ja sai vähän väliä juosta vessassa. Näin ummetusvaivaisena se tuntui oudolta, mutta toisaalta hyvin helpottavalta :-) Mutta ei niillä supistuksilla näyttänyt mitään vaikutusta tosiaan olevan sinne kohdunsuulle. Kaipa täällä vielä marraskuussakin odotellaan vaan...

Mutta nyt taidan mennä vähän purkamaan kiukkuani tuonne haravan varteen!

Meikku ja touho 36+3

Heips,

Ei taida vauva tietää että tänään hänen pitäisi syntyä.
Mutta luulen että hänellä rupeaa olemaan ahdasta tuolla masussa ,vatsanahka vaan venyy kun vauveli venyttelee. Liikkeet ovat lisäntyneet tosi paljon viime viikon aikana!

Nukkumisesta ei tule enää yhtään mitään kun joka paikkaa särkee ja vessassa saa ravata jatkuvasti.
Vanhemmat soittavat päivittäin ""joko nyt"" puheluita - isälläkin on kuulemma kännykkä suunnilleen tyynyn alla yöllä :)

Bonnie 40+0!!!!!!!!

Hei,
koska lokakuu on ajankohtainen ja ketjunne ""purkautumassa"", haluan vielä toivottaa kaikille onnea synnytyksiin! Ja suur onnittelut jo lapsen maailmaan saaneille. Katen kertomus sai minut kyynelehtimään, mutta toisaalta jotain todella kaunista ja hienoa myös syntyi - onnea siitä ja voimia tulevaan! Myös Naunaulle erityisesti onnea jatkoon, onneksi kaikki vaikuttaa nyt hyvältä.

Miksi pistäydyin tänne onnittelemaan...kuuluin aikanaan tähän ketjuun hetken aikaa, mutta sitten keskenmeno (rv 6-7) vei minut tuonne vauvahaaveilijoiden puolelle jo aikaa sitten. Alun jälkeen en ole teitä pahemmin seuraillut kuin satunnaisesti, mutta nyt ""loppuhetkien"" ollessa käsillä enemmänkin. Vaikka itse keskenmenon sainkin, on se ollut loppujen lopuksi kasvattava ja opettava kokemus - osaan varmasti arvostaa entistä enemmän elämää ja sen erikoisuuksia. Kaikenlaista kivaa on myös tullut sen myötä koettua ja tehtyä, toki uudelleen raskautuminen on haaveissa. Puoli vuotta ehti kulua ennenkuin uusi plussa testiin ilmestyi, mutta oikeastaan hyvä näin. Toki paljon on vielä edessä ja itselläni vasta tuo kaikki jännäily ja odotus edessäpäin, mutta on hienoa seurata täältä erilaisia kokemuksia.

Hyvää syksyä teille kaikille ja rutkasti lykkyä tykö!

- milla

Heissan lokakuiset!

Tänään oli mullakin äitiyspoli, muuten kaikki hyvin paitsi verenpaineet oli korkeella ja sokeria pissassa..
Nyt sitten pitää tarkkailla itseään päänsäryn tai näköhäiriöiden varalta.
Sielläkin oli näitä opiskelijoita joita oli kai jonkun muunkin käynnillä ollut.
Lääkäri tuntui tosi pätevältä ja käski heti sanoa jos sattuu mutta opiskelijan sisätutkimus oli kyllä helläkätisempi kuin itse lääkärillä =) Ei varmaan kovin montaa tutkimusta ollut vielä takana, sen verran epävarmalta tuntui..
Poikaselle saatiin mittaa tässä vaiheessa 3,5 kg ja virtaukset napanuorassa oli hyvät.
Syke huiteli tasasesti 130-140 hujakoilla, paitsi sitten kun hoitsu poistui hetkeks huoneesta ja paperi loppu koneesta vaavi otti spurtit ja syke nousi hetkeks taivaisiin. =) Taitaa poikanen esittää vieraille rauhallisempaa kuin onkaan..
Toivottavasti tuo paapero nyt ymmärtäis jo lähtee alaspäin, kun on la:an enää 2 päivää..
Kanavaa oli jäljellä vielä 2 cm ja kohdunsuu oli auki 2:lle sormelle, jos joku osaa kertoo että mitä tarkoittaa tai siis että onko käsitystä kuinka kauan olis synnytykseen niin arvioita saapi heitellä ihan vapaasti!
Onko kellään ollut issias-tyyppistä selkäsärkyä nyt raskauden aikana ja millä olette hoitaneet? Saako ice-poweria käyttää raskauden aikana?
Hb muuten oli noussut viikossa 118->138!!!
Poistun taas taka-alalle..

Nanna ja Riehu 39+5

Täällä ei mitään uutta.. sormet puutuneemmat kuin missään vaiheessa, alaselkä kipeänä ja myös semmosia menkkamaisia kipuja silloin tällöin, supistuksista ei tietoakaan!
Yritän olla elättelemättä turhia toiveita siitä, että vauva syntyisi aikaisemmin.
Neuvola olis taas torstaina..

Mun käsityksen mukaan kohtu voi olla sormelle tai useammallekin auki useamman kuukauden ennen synnytystä joten se ei varmaankaan kerro lähdön ajankohdasta mitään.. Tosiaan äidilläni on ollut näin ja jostain ketjustakin olen lueskellut, mutta varmaksi en tietenkään voi sanoa kun ei oo kokemusta:)

Enpä muuten tiedä saako käyttää noita kylmävoiteita.. jotenki mulla on semmonen mielikuva ettei suositella, kannattanee tarkistaa apteekista tai neuvolasta.

Kovasti närästää ja olo on muutenkin ollut tosi väsynyt.

Hemppa oli noussut 110->122 joten siitä ei väsymyksen pitäisi johtua.
Onko muilla väsymystä??

aino 37+2

Muistan sinut Milla sieltä alkumetreiltä.

Kyllä se vauva vielä löytää sinunkin masuusi ja sieltä syliin nopeammin kuin huomaatkaan:)

Kiitos muistamisesta, ihanaa syksyä sinullekin!

aino 37+2

Hei kaikille!

Katelle onnittelut ja samalla suuret pahoitteluni tuosta kohtuasiasta. On hyvä tässä vaiheessa keskittyä vauvaan ja käsitellä tuota menetystä sitten kun tunnet että sen aika on. Itselläni oli viime vuonna keskenmeno 5 kuukautta ennen kuin tämä raskaus alkoi ja silloin painoin suruni sivuun ja kaiken tehon laitoin töihin ja sitten vasta kun tämä raskaus alkoi niin käsittelin nuo tunteeni siitä. Se on tietenkin aivan eri asia kuin tuo sinun menetyksesi, mutta halusin vain kertoa oman menetykseni ja sen käsittelytapana. Joillekin on parempi surra heti ja toiset käsittelevät asioita myöhemmin tai ns. siinä sivussa. Jokainen omalla tyylillään! Voimia ja iloa sinulle ja koko perheellesi!

Mulla oli tänään baby shower, jonka sisareni kutsui koolle. Oli oikein mukavaa. Tein omenapiirakkaa ja sämpylöitä sekä salaatin. Syömisen ja rupattelun lomassa teimme pari leikkiä. Toinen oli adjektiivikertomus ja toinen nimileikki jossa jokainen keksi etunimiehdotuksen poika sekä tyttövauvalle (emme tiedä vielä kumpi tulossa) ja sitten näistä kahdesta nimestä piti keksiä niin monta sanaa kuin kirjaimista sai. Lisäksi siellä kiersi lappu johon vieraat saivat laittaa kommentteja ja ""viisaita"" vinkkejä tulevalle äidille ja isälle. Yllätyksenä sain serkkuni tekemän jalkahoidon ja lisäksi eräs ystävistäni tutustutti meidät mustekalahierontaan. Hän laittoi minut makaamaan sohvatyynyille ja kaikki vieraat istuivat viereeni ja jokaisella oli yksi alue jossa liikutti ja painoi hiljaa käsiään kehoani vasten (vatsan vierusta, jalat, hartiat etc.). Siinä ei siis varsinaisesti hierottu, mutta käsien lämpö toi ihanaa energiaa koko vartaloon. Nyt onkin ihanan rento olo. Lisäksi kaikki olivat tuoneet jotain pientä kivaa. Toiset vauvalle ja toiset minulle. Oli oikein mukava ilta. Ihaninta oli se, että sai jutella kaikkien kanssa ja viettää oikeaa tyttöjen iltaa!

Vauveli on ollut hiljainen, mutta välillä saa kunnon venyttelykohtauksen ja sitten maha onkin jos jonkin muotoinen. Tuntuu kuitenkin, että rauhallinen veitikka olisi tulossa. Saas nähdä onko tämä vain tyventä ennen myrskyä... Musta tuntuu, että paino on mennyt järkyttävää vauhtia ylöspäin iiiik...no ehkä se ei ole nyt niin kamalaa.

Sellaista tällä kertaa...

Huomenta kaikille! se olis kahdeksan päivää laskettuun! :) mä olen kans ollu viime aikoina todella väsynyt ja olo on välillä jotenkin hirveen levoton. Mulla särkee noi alapään luut ja liitokset, onks kellään mitään apukeinoa tähän? kirpakkaita syyspäiviä toivottaa Leppis 38+6

Lämpimät onnittelut kaikille jo nyyttinsä saaneille - meille muille malttia ja onnea tulevaan koetokseen! Sekä Millalle onnellista odotusta!

Täällä ei vauva vielä osoita mitään merkkejä että haluaisi moikkaamaan vanhempiaan masun ulkopuolelta. Vauva ei ole laskeutunut eikä kohdunsuun tilanne näytä yhtään sen kypsemmältä. Laskeutumattomasta vauvasta on tietty se etu että olo on hyvä, ei supistele eikä ole kipuja vauvan aiheuttamasta paineesta alapäässä : )

Mulla on ollut issias-kipua kans odotuksen aikana, ei onneksi kovin pahaa, mutta sen verran että ajoittain pistää pakaraa ja jalkaa ja kävely on hetkittäin kivuliasta. Neuvolasta sain ohjeistukseksi vain käyttää tukivyötä ja se auttoikin kiitettävästi. Nyt vyö vain alkaa olla jo liian pieni masun kasvettua muhkeisiin mittoihin, joten sitä ei enää voi käyttää. Ice-Poweria en ole kokeillut, olen luullut että se on kiellettyjen listalla. Korjatkaa jos olen väärässä!

Mullekin pidettiin baby shower pari muutama päivä sitten - olipa ihana ylläri. En etukäteen tiennyt mitään, vaikka osasin aavistella että jossain vaiheessa voi olla jotain odotettavissa kun tällainen on yleensä ollut tapana kaveripiirissämme. Ystävät olivat juonineet mieheni kanssa asian niin hyvin, että asia paljastui minulle vasta ovikellon soidessa : ) Söimme hyvin, rupattelimme vauvajuttuja ja vauva sai ihania pikkulahjoja. Tällainen piristää kyllä hurjasti, olen ollut yhtä hymyä monta päivää = )

Iitu ja masukki rv38+3

Jennysta ei ole hetkeen kuulunut, mikähän mahtaa olla tilanne. Alkukuun mameja taisi olla mm. Tilla, mami79..

Onkohan tapahtunut mitään??

Täällä taas huonosti nukuttu yö takana mutta onneksi sain nukuttua aamun sikeästi ja pitkään. Äsken tulin koiran kanssa lenkiltä.. ihanaa kun voi kävellä ilman sitä pistävää vatsakipua tossa oikealla alhaalla joka on vaivannut mua muutaman kuukauden, nyt se on poissa. Näinköhän kaveri olisi laskeutunut... toivossa on hyvä elää;)

aino 37+3

neuvolakuulumisia lyhyesti :kaikki oli ok!veikkasi vauvan painoksi n.3kg700g mut on varmaan enempi, no toivottavasti ei, 4kg mulle oli se painoarvio kylläkin, se oli sit ilmeisesti viiminen neuvola koska mähän menen viikonpäästä keskiviikkona äitiyspolille ja mahdollisesti jään synnyttämään jos paino viel ok silloin...muuten saan leikkausajan...tuli jotenkin haikea mieli kun oli vimppa neuvola ja seuraavaksi siirrytään vauvan kans lasten neuvolan puolelle...täytyy varmaan leipoa kuitenkin jotain sille omalle neukkutätille kyl se niin mukava oli koko ajan mulle viepi tuliaisia sitten vauvan kanssa...mulla on tän ja viime viikon ollut aivan armoton näläntunne koko ajan ja olenkin vaan syönyt ruokavaliosta piittaamatta mut paino silti laskenut kilon taas viime neuvolasta...???kai aineenvaihdunta toimii paremmin sitten, turvotustahan mulla ei olekaan ollut koko aikana...olo on nyt taas kun ei raskaana olisikaan todella hyvä...ja pirteä..jos ei tota mahaa näkisi unohtaisi koko raskauden. yöt olen nukkunut kuin tukki ehkä yhden-kaksi kertaa herään veskiin, en aina
ja nukahdan samantien...nukkumaasennossa mul ei mitään ongelmia ole ollut koko aikana sekin ihmetyttää kun kaikki valittaa vaikeata asennonlöytämistä???kai mul on sit superhyvä patja ;) unohtaa tosiaaan olevansa raskaana, hassua vaikka viikonpäästä voin jo olla äiti...ihanaa....
eli tässä välillä hyviäkin uutisia loppuraskaudesta ei aina tarvitse näköjään olla vaivoja...(voihan se ol et se sit kostautuu ynnytyksessä;(
odottavin mielin matu rv 39

Moi!

Ajattelin vielä viestiä laittaa, kun on vielä aikaa...
Huomenna olisi tarkoitus lähteä vauvan luo ja näillä näkymin jään sinne, kunnes pieni kotiutuu.
En välttämättä pääse koneelle pariin viikkoon, ellen kaverin luona käy sit vilkuilemassa netissä..
Oli puhetta et tyttö pääsis ehkä lasketun ajan tienoilla kotiin, eli silloin joskus 17.10..

Kaikki on neidillä hyvin, paino nousee huimasti ja ruoka maistuu oikein hyvin, paino nyt noin 1600g, viimeisetkin letkut on poistettu ja teholta on päässyt pois.Saa olla jo oikeassa sängyssä, keskoskaapille on jätetty hyvästit. On niin ihana aina soitella osastolle, kun kuulee joka päivä jotain uutta, kuinka hyvin tyttö kehittyy ja jakselee.

Että huomenna vauvan haku reissulle!!!=)
Mitähän osaan ottaa mukaan? Toisaalta, mies kuitenkin hakee meidät sit, et voisihan se ottaa sit tavarat mukaan, mut kyllä minä taidan kasata ne jo mukaan nyt, ei sitä tiedä jos vaikka mies unohtaa jotain tärkeää.. ;)
Kiva ku ei tiedä oikein minkä kokoista vaatetta otan mukaan, täytyy varmaan ottaa koko vaatevarasto, et löydän sopivaa ylle=)

Onnea vielä kamalasti vauvan saaneille ja onnenpotkuja kääröjä kohta "" hakeville""! =)

Jos on vinkkejä mitä ottaisin mukaan, kertokaa ihmeessä! Voipi olla, että joudutaan yöpymäänkin kaverin luona yön pari, jos mies ei pääse heti hakemaan..

Ilmoitellaan taas..

=Kate ja Jessika=

mullakaan ei oo kokemusta tosta kotiintulovarustuksesta mutta näillä ilmoilla varmaan riittää potkuhousut, body, joku college tai fleece puku ja esim. pakkauksen kevyttoppispuku.

Ja tietysti jos joudutte yöpyä muualla kuin sairaalassa niin sinne parit vaihtovaatteet per päivä, vaippoja, tutteja, pulloja, harsoja, puhdistusliinoja, rasvoja jne.

IHana kuulla että vauvalla on kaikki hyvin ja että kasvuvauhtikin on noin huima!!:)

Onnellista matkaa!

aino 37+3

Ystäväni juuri tänään huomautti, että imetysliivien lisäksi kannattaa ottaa sairaalaan mukaan myös niitä rintasuojia. Hän kun oli sairaalassa niin niitä ei siellä ollut antaa äideille ja sitten kaiken kukkuraksi sattumalta sairaalan shopista ne olivat loppuneet joten ei ollut kiva olla etumus märkänä kun hänellä oli maito jo noussut rintoihin.

Ja jos olet siellä kauan niin haluat varmaan ottaa mukaan jotain omaa puettavaa esim. aamutakki tms ja ehkä omat tossut. Ne sairaalan lipottimet on monesti niin hankalia ja tippuvat jalasta. Riippuu tietenkin sairaalasta.