LOKAKUU 11

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kissa, onko se tärinä siis ihan jatkuvaa? Ja tuntuu ihan selvästi?
Toivotaan nyt ettei mitään vakaavaa olisi.. ilmavaivoja vauvalla vaikka;)

Meillä oli kanssa tossa semmoinen vaihe että mies viihtyi pullon parissa aika tiuhaan ja riideltiinhän siitä.
Hän kyllä sanoikin että ehkä hän vaan alitajuisesti tietää, että kohta ei enää pääse lähtemään.
Ja minä tietysti niin herkillä täällä, että uhosin jo poismuutolla...=O Ja nyt ollaan taas oltu oikein onnellisia ja rakastuneita. Eikä siinä mitään vaikka silloin tällöin kävisikin mutta silloin oli muistaakseni 3 viikonloppua putkeen, ja koska meidän taloudessa on aiemminkin otettu aika harvoin, mieheni viinapää on olematon.. Hän siis tietysti oli aina ihan perseet olalla:)
Mutta se ongelma on toistaiseksi pois päiväjärjestyksestä.

Toinen ongelma alkaa olla nämä liitoskivut. Olin tänään koiran kanssa lenkillä ja meinasin oikeesti ambulanssin soittaa kun koski niin kovin mahaan ja alkoi supistaa. Sitten istuskelin bussipysäkillä kyyneleet valuen 10 minuuttia ja johan kivut helpotti. Mies ihan paniikissa töissä että oonko mä synnyttämään lähdössä:)

Hih
Oli ihan pakko tulla kertomaan ihan pikaisesti että meidän minillä on ensimmäinen hikka, hih, tuntuu aika hassulta. Kesti hetken ennekuin tajusin mitä tämä nytkähtely on... Hauskaa viikon alkua kaikille lokakuulaisille!
T:Heluna ja Mini

Te jotka olette käyneet viime aikoina ultrassa niin minkälaisia painoarvioita olette saaneet?Minua jänskättää että minkähän kokoisia sitä jo ollaan..Ja että ollaanko kasvettu normaalisti jne..Viimeksi oli muistaakseni rv 26+6 ,919g ja sf oli viimeksi kun mitattiin 29+1 ,27 cm.Mites teillä?

Hei kaikille lokakuun odottajille!
Ensimmäistä kertaa tänne kirjoittelen (paitsi oman nimen ja lasketun ajan jo aiemmin lisäsin edel. sivulle), joten vastailen nyt galluppeihin:
Itse täytän syyskuussa 25 ja mies on samanikäinen ja tulossa mukaan synnytykseen =)
Vauvalle nimiä on mietitty, tiedetään tulokkaan olevan tyttö joten helpottaa aika lailla miettimistä, pojalle en olisi keksinytkään, tuntuu että vaihtoehtoja olis jotenkin vähemmän..
Painoa on kerääntynyt tähän mennessä noin 12 kiloa, ja kauhulla odotan että mihin viisari tulee pysähtymään.. =/
Sf-mitta oli viime viikolla eli rv 33+1 31 cm ja ympärysmitta oli 97, ennen ollut jotain 70 sentin tietämillä.
Melkein kaikki on vauvalle jo hankittu, paitsi vanna, itkuhälyttimet ja sellaiset jokapäiväiset tarvikkeet kuten liivinsuojukset ja vaipat saavat vielä odottaa hetken kaupassa, kun aikaa kuitenkin vielä on h-hetkeen.
Lopullista painoarviota ei ole meille vielä tehty, tosin rv 30 ultrassa neiti painoi 1559g.
Koska teillä on vauvelit alkaneet kääntyä pää alaspäin? Meillä ensimmäinen merkintä raivotilasta on raskausviikolla 19.
Onko teidän vaavit kovia hikottelemaan? Meillä tuntuu olevan ainakin pari kertaa päivässä hikka joka ei ota loppuakseen, ilmeisesti perintöä anopilta jolla myös usein hikka =)
Jatkan täällä vuosiloman viettoa, ja harkitsen josko alkaisin kutoa jotain..
Kuulemisiin!
Nanna ja Riehu-Iita 33+4

Moikka!

Tervetuloa joukkoon nanna! :-)

Mites teille on annettu noita painoarvioita? Siis neuvolakäynneilläkö? Mä oon saanut viimeksi rakenneultrassa (sen yhden ja ainoan!) painoarvion...

Meikku ja touho 30+2

Meillä oli tänään se neuvola.. Viikko sitten kävin siellä ja antoivat uuden ajan tälle päivälle kun sf-mitta ei ollut kasvanut. No onneksi oli juuri sen sentin kasvanut niin ei tarvinnut mennä polilla käymään. Tosin, yllätys sinänsä painoa oli viikossa tullut 2kg!! Joten keskiviikkona pitäisi mennä uudelleen punnitukseen.. Epäili turvotusta, vaikka itestäni olo ei ole mitenkään turvonneen oloinen.. Viikonloppuna tuli kyllä vähän herkuteltua. En kyllä varmasti syö enää mitään herkkuja!! Inhottavaa tällanen =( Toivottavasti nyt ei ainakaan keskiviikkoon mennessä nouse yhtään paino. Sais vähän vaikka tippua!

Meidän vaaville ei tuota paino arviota ole annettu, rakenneultrassa mittasivat reisiluun ja sen mukaan oli muutamaa päivää edellä. En tiedä sitten paljon olisi painoa/pituutta ollut. Synnytystapa arvioinnissa antavat ilmeisesti sitten noita arvioita tarkemmin.

Liikkeitä en ihmemmin ole laskeskellut, meillä kun tuota liikettä tuntuu olevan ihan riittävästi! Kaveri myllää sellaisella tahdilla että välillä on vaikea hengittää. Tuntuu että jalat menee kylkiluiden välissä. =)

Viime viikon neuvolassa ultras ja huomattiin että on raivotarjonnassa, viikkoja tuolloin 33. Tänään kun th ultras uudelleen niin siellä se edelleen oli pää alas päin, aika alhaalla lantiossa. Kysyin jo hädissäni että onko muka jo laskeutunut, ei osannut sanoa noiden laitteiden takia. Pitäs olla vissiin vähän tarkemmat ultrausvehkeet. No toivottavasti ei nyt ihan vielä ois tuloloillaan.. Se pää nimittäin hävisi mun lantion väliin.. hui. Pitää varmaan kohta puolin tosiaan käydä siellä sairaalassa tutustumassa..

Meillä viikkoja nyt 34 ja sf- mitta 29cm. Painoa tullut jo 14kg, sais tuohon jo kyllä jäädäkkin. Bmi raskauden alussa oli 20, jjoten sen puolesta ei hätiä. Hyvähän se ois tietysti mitä vähemmän sitä tulis..

terqui, jenny ja tiitiäinen

Hei!

Ai joko Susk_baa meni kihloihin? Luulin ensin että päivä on vasta sovittu mutta vielä tulevaisuudess?

Meidän vauvalle annettiin painoarvo ultrassa kun olin 29+1 ja arvio oli 1360 g.

Onkos Kissalle sanottu mitään siitä tärinästä? Ei se mun tuntema tärinä varmaan ole ollenkaan samanlaista.

Ainolle kiitos kaalivinkistä, mä luulen että se auttoi –vaikka skeptinen olinkin. Pitää katsoa toimiiko toistekkin ja sitten musta tulee kyllä believer. Kaalinlehdillähän muuten parannellaan myös rintatulehdusta eli kannattaa pitää kaapissa.

leonie rv 33+1

Heipsan!

Kyselit Murmeli painoarvioista: Meillä ultrattiin rv 30+4 ja painoarvio oli 1,4kg, sf oli 26cm. Huomasin muuten Aino, että sulla oli ultrattu just samoilla viikoilla :). Masukki oli myös raivotarjonnassa. Vauveli liikkuu vilkkaasti ja välillä on vaikea istua, kun tuntuu ettei se mahdu enää masuun.

nipsu rv 31+0

Hyvä että vinkistä oli apua, täytynee kokeilla itsekin kerta todettu toimivaksi:)

Meillä painoarvio annettiin siellä viime torstaisella lääkärikäynnillä jossa lääkäri katsoi koon ultralla. Kuulemma sitten rv 35 tienoilla olis se viimenen lääkärikäynti, jos ei mitään tule sitä ennen, ja siellä sitten annetaan arviota syntymäpainosta.
Kuulemma tämän hetkisen painon mukaan vauvan syntymäpaino olisi n. 3600 g tienoilla mutta noihan heittää aina noi arviot, kyllä mä veikkaan että nelikiloinen kaveri sieltä putkahtaa:)

Meillä on tosiaan myös oltu jo useempi viikko raivotarjonnassa ja lääkäri sanoikin että harvoin kääntyy enää tässä vaiheessa perätarjontaan jos on jo pidempään ollut raivotarjonnassa.

Mä oon ihan kuitti, jotenkin tää päivä on mennyt ihan hyväntekeväisyyteen. Vietiin jumalaton määrä kamaa kirpparille myyntiin ja lisää pitäisi penkoa kaapeista, ostin taas samalla muutaman vauvanvaatteenkin:)

Nyt yöpuulle.

aino 31+1

Hei, kävin eilen siellä sairaalassa eivätkä ne saiellä oikein osanneet sanoa, että mistä se tärinä voisi johtua. Eikä pikkunen tietenkään juuri silloin tärissyt. Ei tietenkään. Lääkäristä se tärinä kuulosti hirmu oudolta ja kysyikin, oonko varma, että se on vauva, mikä tärisee eikä esim. joku lihas. En mä tietty 100%:n varma ole, mutta kyllä se mun mielestä se vauva on. Se ehdotti hikkaa, mutta, kun kerroin hänelle, kuinka tiuhaa tärinä on, hän sanoi itsekin, ettei se sitten hikkaa voi olla. Hikkaa en kyllä ole tuntenut vielä. No, lääkäri ultrasi ja hänen mukaansa kaikki on hyvin ja minäkin voin nyt rauhoittua nauttimaan odotuksesta. Ottivat vierlä vauvalta sydänkäyrän ennen kuin päästivät minut kotia. Kukaan ei siis tunnu tietävän, mistä tuo johtuu, mutta kai se on uskottava lääkärin sanaa ja yritettävä olla huolehtimatta. Onneksi vauva ei tärise enää niin usein ennen, se helpottaa.

Unohdin muuten vastata nimigallupiin viimeksi. Meillä on nimet valmiina sekä tytölle että pojalle (mokoma vauva piti kättänsä eilisessä ultrassa niin tiiviisti jalkojen välissä, ettei sieltä mitään nähnyt). Molemmat on itse asiassa mun valitsemia ja miehen hyväksymiä. Ihan perinteisiä suomalaisia nimiä, jotka jollain tavalla liittyvät jomman kumman suvussa esiintyneisiin nimiin.

Hei taas kaikille! =)

Osaisiko joku lisätä minut tuonne listalle, olen itse aika toivoton..eli:
Nanna, 25, esikoinen, TAYS

Heitetäänpäs tällänen galluppi heti kärkeen että onko teillä jotain ruokia tms. jotka yököttää ja vastavuorosesti sellaisia jotka himottaa???
Mulla on kalanhaju joka laittaa kakomaan heti välittömästi..
Sitten taas sellaisia joita tuntuu haluavan koko ajan on kokis..ja oudompia mielihaluja on myös ilmaantunut, esim. muotovaahto tuoksuu niin ihanalle että ihme etten oo pistelly sitä poskeeni.. outoa, myönnetään.
Onneksi ei niin pahasti ole tehnyt mieli että oisin muuta kuin nuuskutellut.. =)

Oletteko muuten käynyt saunassa ihan yhtä paljon kuin ennen odotusta? Jouduin alkuun kysymään neuvolan tädiltä että saako käydä saunassa, koska esim. äitini uskoi että saunassa käynti voi käynnistää synnytyksen (kuulemma vanhan kansan uskomus).. neuvolan täti kyllä sanoi että saa käydä ihan vapaasti. =)

Onko Kate saanut mitään tietoa napanuoran virtauksista tai vauvan kasvusta? Onko sf-mitta kuitenkin kasvanut ihan normaalisti? Toivottavasti kaikki on hyvin.

Noista miesten menohaluista, meilläkin mies oli odotuksen alkuaikoina menossa jatkuvasti baariin, nyt onneksi jo vähemmän. Täälläkin asiasta oli riidat pystyssä, tai oikeammin sanottuna mykkäkoulu.. =)
Entäs jos mies lähtee baariin niin jäättekö kotiin vai lähdettekö mukaan?
Viime viikon loppuna juhlittiin sukulaisen synttäreitä vieraalla paikkakunnalla ja itse olin juhlakansalle kuskina. Tuli todella tukala olo baarissa sisällä, osin johtui tupakansavusta ja osin ihmisten ei-niin-ystävällisestä tuijotuksesta.. =/
Tuntui että ihmiset todella luulivat että olisin juonut jotain alkoholipitoista.. Saa jäädä kyllä ainoaksi kerraksi meikäläisen kohdalla.
Onko muilla vastaavia kokemuksia?

No lopettelen taas, kuulemisiin! =)

Nanna ja Riehu 33+5

Terveisiä sairaslomalta!
Kävin tänään lääkärillä tarkistuttamassa ettei paikat ole alkaneet avautua ja pehmentyä kun on noita supisteluja ollut mielestäni aika tiuhaan tahtiin... Kaikki oli suht hyvässä kunnossa, joku osanen oli hieman alkanut aukeamaan mutta se kuulemma ei ole vaarallista. laittoi kuitenkin viikon sairaslomaa jos supparit vähän rauhoittuisivat. Aika helpolla tuntuu tässä vaiheessa irtoavan lomaa, toisaalta ihan hyvä, olen ollut aika puhki työpäivien jälkeen. Tosin huonolla omallatunnolla löhöän kotona kun tiedän että ainokainen työkaverini joutuu paiskimaan enemmän hommia...

Joku kyseli tuosta linea negrasta. Minulla se on näkynyt jo aika alkuraskaudesta lähtien, kokoajan tummentuen. Suurimman osan raskautta viiva on loppunut napaan, joka tietää muistaakseni tyttöä, nyt kuitenkin muutama viikko takaperin huomasin että viiva jatkuukin navan yli ihan reilusti. Mitenköhän tämä pitäisi tulkita??? Tyttöä olen mielestäni odottanut kokoajan mutta toisaalta mielessä kaihertaa että jos se onkin poika. Jotenkin hassua että sitä on jo asennoitunut vähän siihen että se olisi tyttö, ei pitäisi antaa mielen kääntyä johonkin asentoon... Toisaalta se on ihan sama kumpi sieltä tulee. Lapsivesitutkimuksestahan olisin saanut 100% varmuuden kumpi se (hän) on mutta en halunnut sitä tietää.

No nyt sohvalle makoilemaan ja juoksuttamaan miestä, olenhan sairaslomalla, heh heh!
T:Heluna ja Mini

Hei vaan!

Ajattelin jo aikaisemmin kirjoittaa, mut en ole vain saanut aikaiseksi..
Mulla on huomenna käyrään meno, jonka jälkeen sit ultrataan. Tällä kertaa ultraajana on eri lääkäri kuin viimeiksi, toivottavasti kaikki on hyvin. Tämä lääkäri ainakin osaa asiansa. Lääkäri joka ultrasi viimeiksi,sain hänestä sellaisen kuvan ettei hän oikein hallinnut hommiaan. Olen tosiaan monesta paikasta katsonut vauvan kokoa, mitä sen pitäisi viikolla 30 painaa ( mulla vastasi viikkoja jotain 29+4), harvemmasta paikasta olen löytänyt 1800g- 2000g arvioita..Ultrannut lääkäri sanoi et sen pitäis painaa tuon verran.. Muutenkin tuntui siltä, et se jotenkin vain sähelsi..No, huomenna kysyn kaiken mahdollisen asiaan liittyvän, joka vähääkään vaivaa...

Sf-mitta on otettu viimeiksi rv 28, joka oli tuolloin 27, et ei minusta kyllä masu ainakaan pieni ole, keski-ja yläkäyrän välissä mennään, ainakin vielä.

Galluppeja täällä on ollut paljon, joihin ei ole tullut vastattua..Vastaan nyt joihinkin...

Mä olen 26 v, mies täyttää ens kuussa saman verran.
Miehellä on ennestään yksi poika.
Mies käy baareissa välillä liiankin usein, mutta en jaksa enää saarnata sille, se vain on aina pahentanut tilannetta. Sanon vain toivovani, että reissut vähenee huomattavasti viimeistään kuukausi ennen laskettua aikaa. Saa nähdä..
Alkuraskauden aikana tilanne oli tosi paha, siinäkin mielessä, et musta tuntui, et se ei halua koko vauvaa. Se ei puhunut vauvasta erityisesti, eikä kommentoinut pahemmin mihinkään vauvaan liittyvään. Ultrissa kuitenkin on käynyt, paitsi viimeisimmässä. Huomenna aikoo lähteä mukaan, onneksi.

Nykyään mies ottaa itse puheeksi vauvan, kyselee asioita ja nauretaan yhdessä pienelle. Silittää masua ja pusutteleekin sitä joskus.8) Vauva vastaa isille nyrkillä..8)
Miehestäkin oli ihana nähdä ensimmäiset liikkeet masun päältä ja tietenkin tuntea pikku potkuja.

Himot ja yököt:

Alkuraskauden aikana söin aika usein grillimakkaraa, nyt pelkkä ajatuskin kammottaa! Meni paljon jäätelöä, limsaa,kaikkea kylmää ja raikasta ( miten tuo makkara voi kuulua joukkoon? )...8)
Nykyään syön mitä milloinkin, peruna maistuu hyvälle ja kylmä maito, välillä on aivan pakko syödä salmiakkia tai jotain muuta makeaa. Välillä tulee taas himo kiinalaiseen ruokaan ja silloin sitä on saatava..8)
Mullakin oli jännä tuo muotovaahto, musta se tuoksuu niin ihanalle,että nuuhkin sitä aina vähän aikaa laiton yhteydessä. Oli pakko ostaa saman merkkistä hiuslakkaakin, ja heti piti kokeilla miltä se tuoksuu.. :)

Saunassa käyn normaalisti muuten, mut kovin kauan ja kovin kuumisssa löylyissä en pysty olemaan.
Baareissa olen raskauden aikana käynyt muistaakseni kolme kertaa, se ei vain tunnu jotenkin "" oikealta"" ja ei siellä voi olla normaalisti kun tuntee katseita joka puolella. Päätin, et käyn sit ku vauva on saatettu maailmaan, sit ku siltä tuntuu, ei mulla sinne todellakaan mikään kiire ole.

Kysynpä minäkin jotain..
Onko kukaan tehnyt/antanut isyyspakkausta?
Mitä olette laittaneet?
Mä olen valmistellut sitä, joitakin tavaroita se on vielä vailla, mut pian se on valmiiksi saatava. Ajattelin antaa sen ens kuussa mieheni syntymäpäivänä..8)

Nyt täytyy lopetella, palaan asiaan huomenna, jos vain suinkin ehdin..Yritän kuitenkin lääkäri kuulumiset tulla kertomaan..

=Kate rv 32+2 ja pikku-Pena=

Heips!

Toivottavasti kaikki on hyvin teillä, Kate.
Syy minkä takia kyselin kuulumisiasi on siinä että vaikka laitoinkin tuonne aiemmin odottavani esikoista niin se ei ole aivan todenmukainen. Odotimme vauvaa aiemminkin, la olisi 20.2.-04. Sitten rv 34 jälkeen sf-mitta alkoi laskea ja jouduin ultrattavaksi rv36. Napanuoran virtaukset oli huonot ja lääkäri pelotteli myös käynnistyksellä koska vauva ei saa ravintoa. Läkäri oli todella töykeä mielestäni ja syyllisti kun poltin silloin vielä tupakkaakin (tiedän tiedän,nyt joku ajattelee että oma vika).
Sf-mitta nousi vielä rv 37 29 senttiin joten kai neuvolassa ajateltiin että kaikki on taas hyvin.
Sitten viimeisessä neuvolassa 37+4 täti ei enää löytänytkään pikkuisen sydänääniä. Tyttö oli kuollut.
No käynnistykseen jouduttiin joka tapauksessa että sitä mielestäni turhaan pelätään, nyt kun ajattelen niin olisin todella halunnut että olisi viimeksikin käynnistetty, silloin meillä olisi ehkä nyt reilu puolitoistavuotias tyttö..
Mutta anteeksi jo valmiiksi kaikille, toivottavasti kukaan ei tästä stoorista turhaan huolestu. Itse odotan kauhulla tuota rv 37, josko sen jälkeen jo vois rentoutua..On kyllä ollut tosi rankkaa tää odotus tällä kertaa, kun muistaa kuinka huoleton sitä oli viimeksi. =/
Ja Kate, kyllä noi teidän mitat tosiaan on munkin mielestä ihan normaalit, kai se on ollu vaan joku huseltaja-lääkäri.. =)
Onko muotovaahto muuten sunsilkkiä??? =) Hyvä etten ole ainoo jonka mielestä se tuoksuu ihanalle.. Mieskin kattoo mua välillä vähän hitaasti kun nuuskutan sitä...
Ilmoittelehan sitten kuin käy, ja mullakin on muuten huomenna ultra.. toivottavasti sais kivan kuvan.. =)
Hyvät päivän jatkot kaikille ja voikaa paksusti!
Nanna ja Riehu 33+6

Nanna, otan osaa. Tuollainen tilanne on varmasti jokaisen odottavan äidin pahin painajainen.. Alkaa varmati jossitella ym.

Meidän ketjulaisista NauNau sai pojan rv 27, minä olen ollut huolissani kun NauNausta ei ole kuulunut mitään. Vauvan mitat oli kyllä ihan hyvät mutta ainahan jotain voi sattua..

Mutta sellaistahan elämä on, koskaan ei voi suunnitella mitään valmiiksi.

Kate, minä kävin ultrassa 30+4 ja painoarvio oli 1,7 kg joten sittenhän meidänkin vauva olisi sun lääkärin mittojen mukaan pieni.. Ja mulle neuvolalääkäri sanoi, että ihan on normaalikokoinen, saattaa alle nelikiloiseksi jäädä. Saattaa?? :)
Sun lääkäri on tainnut olla nyt vähän muissa maailmoissa.
Kaikki on varmasti hienosti!

Tänne ei kuulu oikeastaan mitään sen kummempaa.. olo alkaa olla taas väsynyt ja vähän saamaton. Mitään ei meinaa saada aikaiseksi. Useampi päivä on mennyt ihan hyväntekeväisyyteen (lue: viimeisiä hetkiä levätä:)).. tänään sain sentään imuroitua ja muutenkin siivoiltua.. Jaksoin jopa tehdä ruokaa aamupäivällä. Ollaan viikko syöty hernekeittoa, pinaattikeittoa, ranskanperunoita... eli pakasteruokaa:)

Mulla ei ole oikeastaan ollut mitään himoja raskauden aikana. Makeaa tekee mieli enemmän kuin ennen mutta ei semmosia ""pakko saada nyt heti-mielitekoja"".
Ällötyksiä vois olla kaikki rasvainen.. siis upporasvakeitetyt ranskanperunat, makkara, kebab, pizza..

Vatsan ympärys on tällä hetkellä huimat 116 cm! Kaikki tututkin naureskelee kun mä oon pelkkää mahaa:) Painoa mulla ei tosiaan ole tullut kuin 7 kiloa ja kun vauva painaa siitä sen muutaman kilon niin lohduttaudun että olen itse lihonut vain 5!;)
Varmasti sitä kerkeää tulla vielä ihan riittävästi.

Meillä alkaa liikkeet vaimentumaan.. vauva liikkuu kyllä mutta liikkeet ei enää tunnu niin kovina. On ilm. pysytellyt raivotarjonnassa koska kovempia muljahduksia ei ole enää tuntunut.

Nyt lähden koiran kanssa LYHYELLE lenkille.. pelottaa yksin lähteä sen kanssa ulos kun meinaa aina käydä sattumaan tonne alavatsaan, vaikka tukivyö onkin käytössä..

Palailemisiin!

aino ja masuvauva 31+3

Nanna, otan osaa. Tuollainen tilanne on varmasti jokaisen odottavan äidin pahin painajainen.. Alkaa varmati jossitella ym.

Meidän ketjulaisista NauNau sai pojan rv 27, minä olen ollut huolissani kun NauNausta ei ole kuulunut mitään. Vauvan mitat oli kyllä ihan hyvät mutta ainahan jotain voi sattua..

Mutta sellaistahan elämä on, koskaan ei voi suunnitella mitään valmiiksi.

Kate, minä kävin ultrassa 30+4 ja painoarvio oli 1,7 kg joten sittenhän meidänkin vauva olisi sun lääkärin mittojen mukaan pieni.. Ja mulle neuvolalääkäri sanoi, että ihan on normaalikokoinen, saattaa alle nelikiloiseksi jäädä. Saattaa?? :)
Sun lääkäri on tainnut olla nyt vähän muissa maailmoissa.
Kaikki on varmasti hienosti!

Tänne ei kuulu oikeastaan mitään sen kummempaa.. olo alkaa olla taas väsynyt ja vähän saamaton. Mitään ei meinaa saada aikaiseksi. Useampi päivä on mennyt ihan hyväntekeväisyyteen (lue: viimeisiä hetkiä levätä:)).. tänään sain sentään imuroitua ja muutenkin siivoiltua.. Jaksoin jopa tehdä ruokaa aamupäivällä. Ollaan viikko syöty hernekeittoa, pinaattikeittoa, ranskanperunoita... eli pakasteruokaa:)

Mulla ei ole oikeastaan ollut mitään himoja raskauden aikana. Makeaa tekee mieli enemmän kuin ennen mutta ei semmosia ""pakko saada nyt heti-mielitekoja"".
Ällötyksiä vois olla kaikki rasvainen.. siis upporasvakeitetyt ranskanperunat, makkara, kebab, pizza..

Vatsan ympärys on tällä hetkellä huimat 116 cm! Kaikki tututkin naureskelee kun mä oon pelkkää mahaa:) Painoa mulla ei tosiaan ole tullut kuin 7 kiloa ja kun vauva painaa siitä sen muutaman kilon niin lohduttaudun että olen itse lihonut vain 5!;)
Varmasti sitä kerkeää tulla vielä ihan riittävästi.

Meillä alkaa liikkeet vaimentumaan.. vauva liikkuu kyllä mutta liikkeet ei enää tunnu niin kovina. On ilm. pysytellyt raivotarjonnassa koska kovempia muljahduksia ei ole enää tuntunut.

Nyt lähden koiran kanssa LYHYELLE lenkille.. pelottaa yksin lähteä sen kanssa ulos kun meinaa aina käydä sattumaan tonne alavatsaan, vaikka tukivyö onkin käytössä..

Palailemisiin!

aino ja masuvauva 31+3