Nuoria ensiyrittäjiä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 4
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Np

Terve.. onpas jäänyt vähiin kirjoittaminen. Ei oikeen ole aikaa kun töissä on viikot niin sit ei jaksa mitää tehdä ja aika jää niin vähiin. Mikäs ajankohta sulla on? Kierto? Eikös sulla ole jännät päivät? Mä odottelen ovista:) Ja olen tullut siihen tulokseen et jätän hössötykset vähemmälle:) Jos vaikka auttas tilannetta..

Nytkin täytyy lähteä hierojalle kun on niskat niin jumissa et ei meinaa veri kietää päässä olenkaan:) No joo mut kirjoittelen lisää kun kerkiän....

Heissan!

Mitäs tänne kuuluu? Np on ainakin ottanut härkää sarvista. Hyvä juttu! Toivottavasti nyt tärppää ja kierto menee kohilleen.

Mulle ei mitään erikoista. Kovasti Joulua odottelen ja siinä sivussa yritän koulussa käydä :) Tänään pidin yhen esitelmän ja hyvää kommenttia tuli opettajalta. Kyllä piristi kummasti! Vauveli kai kasvaa..ei olla nähty pitkään aikaan niin en tiiä ;) Ens maanantaina olis kai ultra niin sitte taas ihastellaan..ainaki toivottavasti! Mulla on siis neuvola. Ai niin neljännellä kuulla tässä posotetaan menemään! Toisaalta ollu aika helpottavaa kun alkutaival takana ja ainaki haluaisin uskoa, että raskaus on vakaammalla pohjalla nyt. Maha pikkusen pullottaa ja on kova, mutta ei sitä huomaa vielä..varsinkaan vaatteet päällä. Kiva sitä on tunnustella :) Nyt on ollu vähä alamaha arkana, että josko se ois nyt alkanu pyöristyyn enemmän. Haluaisin jo niin kovasti massun näkyvän :)

Jeps, täytyy alkaa laittaa ruokaa ja tenttiinkin pitäs lukea..taas! Paljon paljon plussa säteitä!

Ansku 12+6

No ei se Sanni mitään vaikka kirjottelu vähä vähenee, jospa sitä mielikin lepää vähän kun ei aivan joka päivä käy näillä sivuilla :) Mulla ei oo ollu nyt aivan joka päivä töitä, niin meinaa vähän tuo tekeminen olla vähissä. Sen takia on sitte tullu pyörähettyä näillä sivuilla melkeen joka päivä kurkistamassa. Jee viikonloppuna lähtään kavereiden kans jouluostoksille!! Ihana alkaa sitte paketoimaan lahjoja :) Nyt on tullu luntaki heti oikeen kunnolla, kylläki välissä räntää ja sitte taas lunta mutta kyllähän tuo näyttää maassa ainaki vielä pysyvän.

Niin mulla on nyt muistaakseni kierto ehkä jonku 22-23, en oo tarkkaan laskeskellu, mutta jos vertaa siihen kun ne ""napit"" alotettiin ottaan kp 15. Sitä on vähä vaikea nyt tietää että mille aloille se sitten asettuu, kun gyne meinas että ei välttämättä vielä tässä kuussa rauhotu. Saas nähdä! Innollan ootan lyhyttä kiertoa :) Hirveetä vauhtia menee sulla kun tuntuu että taas on oviksen aika, heh! Nopsaa toimintaa :) Sehän on vain mukava!!

Ja Annikalla vauveli kasvaa ja kehittyy :) On se hurjaa! Äkkiä noita viikkoja kertyy, ei kauaa kestä kun mahakin alkaa jo näkyä. Niin mikä teillä oli laskettu aika? En muista ootko sanonu sen jo aikasemmin... Hyvä mutta lyhyt muisti :) Sitä alkaa koulussaki oleen loppukiri ennen lomaa. Millon teillä muutes alkaa joululoma? Eihän tästä kauaa oo...

Sanokaapas että mitä voi ostaa vanhemmille joululahjaksi kun niillä on jo niin kaikkia.. joku lahjakortti vois olla hyvä mutta mihin..? Niille on aina niin vaikea keksiä lahjaa.. Tavaraaki on jo niin paljo. No pitää yrittää sitte vkloppuna löytää jotaki.

Mun pitäis kans käydä hierojalla kun taas on niskat niin jumissa. Keväällä kävin mutta onhan siitä jo aikaa. Sekin on vaan kun sais aikaseksi tilata ajan.

Juups mutta palaillaan taas, vääntäydyn tuonne sohvalla tv:n eteen... :)

Moikka!

En oo tänne aikasemmin kirjoitellut mutta nyt olis kiva jakaa kokemuksia muitten kanssa jotka pyörii näitten vauvajuttujen ympärillä.

Kiinnostais vaan tietää että minkä ikäisiä ootte? Ite oon 21 ja omasta mielestäni ihan nuori :) ensiyrittäjä vielä toistaiseksi. Vaikka ikää onkin jo ihan tarpeeksi niin koulut on vielä kesken, rahasta on tiukkaa ja parisuhdekin on kohtalaisen tuore (mutta onnellinen). Eli ulkopuolisten mielestä nää meiän vauvahaaveet kuulostais aika hassuilta tässä elämänvaiheessa. Joku toinen voi tässä iässä jo kokea olevansa tosi vanha...

Kuitenkin nyt vauvayritys käynnissä, tällä hetkellä toinen yrityskierto. Mulla on kuitenkin tiedossa ongelmia lasten saannin suhteen, eli en uskailla olla kovin toiveikas. Hoidot käynnistynevät pikkuhiljaa.

Np

Joo kyllä aika menee nopeasti kohta on jo puolivuotta yrittetty tuloksestta. No ehkä joku päivä sen meillekin suo. Tosi vaikeia sanoa et mitä ostasit joululahjaksi porukoille mä en kanssa oikeen tiedä.. Tosi vaikeetaa ostaa just vanhemille. MItäs sä ostat miehelles? ...

Nipsu

Terve vaan! Ja tervetuloa joukkoon..
Mä olen 21w ja kohta pulovuotta yritystä. Ovista tässä odotellessa. Saanko kysyä et mikä on vauvan saanin ongelma ei ole pakko vastata... Älä lannistu ainakaan kyllä se voi sieltä vielä tupsahtaa:)

Sanni

Joo niin se aika rientää... toivotaan että ei tarvi enää kauaa ootella!
Niin miehelle aattelin ostaa lahjakortin hierojalle kun se on kauan jo puhunu että pitäs mennä mutta kun ei saa aikaseksi. Jospa sinne sitte pääsis vähä paremmin kun on lahjakortti takataskussa. Ja jotain siihen sitte vielä kyytipojaksi, mutta en oo vielä keksiny että mitä... Onneks tässä on vielä aikaa miettiä! Pitäis jotain semmosta mikä on oikeesti hyödyllistä eikä mitään turhaa kun ei muutakaan keksi..Vanhemmatki on kyllä aina se vaikia pala :)

Nipsu

Tervetuloa joukkoon mukaan :) Ite oon 22 ja meilläki on puoli vuotta yritystä täynnä... Tosiaanki kyllä menee hirmusta vauhtia tämä aika! Meillä on myös vähän esteitä tiellä yritysten suhteen (vaikka oot varmaan lukenu aikasempia viestejä...) mutta tsempataan täällä toinen toisia!! Inhoan kyllä tätä lausetta mutta ""kyllä se tästä vielä"" :) Sitä on tullu viljeltyä liianki usein niin menee vain teho tuosta lauseesta mutta kyllä kait se toivottavasti silti vielä paikkansa pitää...! :)

Ei sitä kannata miettiä että mitä ulkopuoliset ajattelee, tärkeintä on että ite tiiätte mikä on oikein! Sillä kantaa jo pitkälle että suhde on kunnossa ja onnellinen :) muusta aina selviää!
Täälä on mukava pohtia ja keskustella ""vaaviasioista"" (ja muustaki), ilman että miehellä menee jo jutut yli ymmärryksen :)

Nyt täytyy lähtä nukkuun että jaksaa aamulla aikasten ylös, huomena onneks pääsee töihin niin ei aivan tuu mökkihöperöksi :)

Täällä taas.. No pari viikkoa ois vielä koulua. Loppu rutistus ja sitten saa löhötä koko joulun! Ainakin melkeen..pari työtä jäänee lomalle. Eipähän lopu tekeminen lommallakaan! Laskettuaika on 7.6.2006. Tää tuntuu niin pitkältä ajalta, mutta kuitenki huomaa aina yhtäkkiä, että apua nyt alkaa taas uus viikko! Huomenna alkaa jo neljästoista viikko! Yllätys, yllätys..alan taas lukeen tenttiin..se alkaa neljältä. Pitäkäähän peukut pystyssä!

Kiitos vastauksista!

Eli se syy miksi tämä lapsen saanti tuntuu jo etukäteen vaikealta on mun endometrioosi, joka on aika vakava. Toisaalta takana on hiljattain tehty laparoskopia, joten siinä mielessä voisi olla mahdollisuuksiakin. Lääkärin ohjeena oli kuitekin mahdollisimman nopea hoitoihin hakeutuminen, jossei parissa kuussa tärppää. Siinä mielessä tuntuu tosi inhottavalta, meneillään on vasta toinen yrityskierto, sitä ennen oon syönyt pillereitä.

Mutta positiivisella mielellä ja ""kyllä se vielä tästä"". Onneks on kauhea kiire ja jouluhässäkkää ja kaikkea niin saa vähän muuta ajateltavaa. Tuntuu että kaikki on vaan alkanu pyörimään oman navan ympärillä ja mikään muu ei enää kiinnosta.

Rauhallista mieltä teille!

Voi että no toivotaan parasta! Mutta sehän oli positiivista että lääkärit otti tosissaan asian että jos ei tärppää heti niin ei kuitenkaan tarvii vuotta ensin yrittää ennen kuin pääsee eteenpäin.. Mutta toivotaan plussaonnea mahd. pian!! :)

Se tässä kyllä on vitsaus että kun ajatusmaailma ei jaksa paljon pyöriä muun kun tämän yrityksen ja siihen liittyvien asioiden ympärillä. Onneks nyt on vähä jo ""karistanu"" tätä liiallista ajattelua taka-alalle niin ei aivan pää räjähdä :) Joulutohinaa nyt vain päälle!
Sain kaivettua viime vuotiset jouluvalotki esiin kaapin kätköistä, kohta varmaan vois alkaa jo ripusteleen niitä tuonne ulkosalle. Ihanasti nyt tullu pakkasta että lumiki pysyy maassa. Kävin tuossa joku aika sitte lenkilläki, niin tuli oikeen mukavan virkku olo :)

Mutta täytyy lähtä käymään vielä kaupassa niin on aamuselle jotain syötävää :)

Jeps, oon saanut kyllä ihanaa hoitoa ja tukea lääkäreiltä ja hoitajlta. Toki vähän ehkä masentaa se et ekaks ne on tosi toiveikkaita ja positiivisia, mut heti kun on lukenut mun hoitokertomuksen tai tehnyt ultran niin ruvetaan puhumaan hedelmöityshoidoista :(.

Mutta kohta on jännät päivät eessä, nyt mul on päivä 20/24. Enkä oikein mitään muuta pysty ajattelemaankaan. Toivon tosiaan että kun aika kuluu niin ei oo mahdollista ajatella tätä asiaa näin paljon.

Mutta nyt pitää lähteä töihin, ihanaa kun on pitkä viikonloppu edessä, eikä tarvitse tehdä yhtään mitään. Viikonlopun suurimpana tavoitteena meillä olis tehdä piparkakkutalo :).

Taas ois työt takana ja viikonloppu eessä :) Pitäs kyllä kans vähä leipoa pipareita ja muuta hyvää jouluksi, jospa sitä nyt sais aikaseksi. Mukavan pitkä vkloppu tulee kun vasta keskiviikkona seuraavan kerran töihin!

Sullahan alkaa olla h-hetki lähellä :) Se on kyllä tuskastuttavan pitkä aika odottaa se muutamaki päivä että mitä tapahtuu... Toivotaan parasta että on tärpänny!! :)
Onneks nyt on jo vähä hellittäny tämä mietintä, nykyään jännitän sitä enemmän että josko ne kierrot vähä lyhenis. Nyt ei taaskaan tiiä senkään vertaa kun ennen että vieläkö on samoja pitkiä kiertoja vai joko lyhenis normaaliin mittakaavaan tuon kuurin vaikutuksesta. Vähän kyllä veikkaan että vielä venähtää, maanantaina pitäis alkaa jos ois normalisoitunu...

En tiiä että vaikuttaako nuo Terolutit sen (kun hormooneja ovat...) että pistää tunteet kiertään kärrynpyörää vai johtuuko muusta. Nyt on lähiaikoina ollu aivan älyttömän herkässä itku, en kyllä yleensä oo aivan noin herkkä. On se sitte ""iloinen"" tai ""surullinen"" tapahtuma niin heti alkaa tippa tuleen linssiin... hohhoi! :)

Jeeps mutta nyt taidan siirtyä tuonne hellan eteen vähä tekeen ruokaa, palaillaan!

Np
Ei oikeen ole taas kerennyt käymään täällä no mutta nyt pääsin koneen ääreen. Mulla on oviksen aika varmaan nyt v-loppuna ja oireita on vähän. Lauantaina oisi ne pikkujoulut ja vähän on inhottava lähteä kun mies on töissä kun yleensä lähetään yhtä aikaa juomaan niin tämä on eka kerta ja yksin pitäs lähteä. Mut en kyllä saa pilata iltaa sillä et mies on töissä vaikka vähän harmittaa se sanoi et se lähtee ens v-loppuna en oikeen tykkää ajatuksesta mut kai se on sit pakko. Kun kerta itsekin lähden...
Joo mulla tuppaa oleen kanssa noita itku juttuja välillä oikeen tulee räyhättyä miehelle ja purettava hermoja niin sit helpottaa. Onko teillä useesti riitaa? Me ollaan kumpikin tulisia luonteita et meillä kyllä räiskyää välillä oikeen kunnolla mut sit on taas tosi hyviä hetkiäkin.

No mutta nipsulle oikeen paljon plussa onnea.

Jee kierto lyheni!! Vain kp 27 tuli täyteen, jipii!! Jos tästäkin nyt voi iloita että menkat alkaa :)

Niin mekin vietettiin eilen pikkujouluja, oli kyllä hauska ilta. Me kyllä aika harvoin käydään miehen kans yhtäaikaa bilettämässä... en tiiä mistä johtuu. Yleensä vain lähtään tyttöporukalla liikenteeseen, tai sitte mies menee kavereidensa kans. Kyllä me tietenki joskus käydään mutta on ne kerrat kyllä melko harvassa.
Tänään onki ollu vähä semmonen löhöpäivä, ei oo saanu mitään aikaseksi, vaikka eikait sitä hirveesti tarvikkaan.
Ollu viikonloppu muuten niin kiirusta kun eilen käytiin vähä ostoksillaki, en kyllä löytäny mitään joululahjoja, itelle kylläki!

Miten teillä sanni meni pikkujoulut? Oli varmaan hauskaa? Nyt voi sitte alkaa kunnolla suunnitteleen joulua kun pikkujoulutki on takana päin... :)

Mikä tilanne sulla Nipsu on? Alkaako plussamerkkejä näkyä..?

Niin kysyit sanni niistä riidoista... Kyllähän niitä aina joskus on. Yleensä ihan typeristä pikkuasioista. Eli vois kyllä jättää aina väliinki... Mutta ei niitä onneksi niin paljoa oo että ongelmaksi muodostus :) Meilläki on kummatki kyllä sen verran ""tulisia"", varsinki minä, että vähäsen aikaa paukkuu mutta ei se kauaa kestä. Sitte onki taas kaikki hyvin :) On se muuten kumma että minkähän takia sitä aina pitää jostain pauhata...? Mulla sekin sitte että jos kunnolla otan ja suutun niin saan semmosen suursiivouksen tehtyä talossa että joka paikka kiiltää sen jälkeen... onhan se hyvä että tulee siivottua mutta voishan sen muustaki syystä alottaa! Oon kyllä huomannu että on tiettyjä aikoja kierroista että yksinkertasesti vetäsee helpommin herneen nenään, onko sitte sen verran hormonit hyrräämässä... heh!

Jeps mutta hyviä sunnuntai-illan jatkoja!!

Mä täällä jännäilen vaikka toisaalta tiiän kyllä että taitaa olla turha toivo. Rupee tuleen menkkaoireita pikkuhiljaa, mutta toisaalta nehän voi olla kans hyvä merkki :). Lisäks mua yököttää kaikki ja on vähän lämpöö..ja todella kiukkuinen oon tas ollut.. ei tästä ota mitään selvää. Luultavasti menkat on vielä myöhässä ihan vaan siks kun hermoilen niin paljon.

Ens viikonloppuna on jopa kolmet pikkujoulut, aattelin testailla raskautta niitä ennen (jos ei menkat siis tuu ihan heti) että tietää uskaltaako juoda. Vaikka onnesta soikeenahan olisin kuivin suin monta vuotta jos kävis onnellisesti. Minkälainen käytäntö teillä on, juotteko te ihan normaalisti näin yritysaikanakin, vai ootteko vähentänyt?

Np, hyvä että hait apua ja sait ihan lääkkeetkin. Varmasti helpottaa oloa, vaikkei teillä nyt niin pitkään sitä yritystä ole ollut. Vaikka ikuisuudeltahan tuo aika varmaan tuntuu. Omassa tilanteessa inhottavaa on se, että endometrioosi leviää ja kasvaa koko ajan, ja joka menkkojen jälkeen mahdollisuudet huononee. Eka lääkäri lupas vuoden yritysaikaa, toinen puol vuotta ja kolmas kolme kiertoa. Eli nyt toka kierto menossa, ei paljoa naurata. Ja joka paikassa saa kuulla vielä sitä ""oot niin nuorikin vielä"" -selitystä. Mun mielestä jos tuntuu siltä että kaikki ei oo kohdallaan niin ei pidä oottaa montaa vuotta, vaan mennä heti lääkäriin. En nyt mitään hoitoja tarkoita, vaan ihan vaan tutkimaan mikä on vialla, vai onko mikään. Itse oon todella kiitollinen että tää endo löydettiin nyt, eikä vasta monen vuoden yrittämisen jälkeen.

No tulipahan avauduttua... Itsellä viikonloppu jatkuu, aattelin löysäillä kotona huomisenkin.
Tsemppiä itse kullekin!

Miten sulla Nipsu tuo endo löydettiin, oliko sulla oireita vai? Näkyykö se ihan ultralla (sisäkautta tehtynä) vai pitääkö siihen olla suuremmat tutkimukset? Toivotaan että sulle ei menkkoja näkys!! Sekinhän voi ihan hyvin olla oire raskaudesta ne menkkaoireetki :) Onko sulla sitte mennyt kiertopäivät jo ""umpeen""?

Niin minustaki on typerää jos lääkärissä sanotaan (tai muualla) että oot vielä niin nuori että kyllä se siitä onnistaa. Parempihan se on tutkia aikanaan niin mahdollisuudetki paranee. Sitte kun huomaiski joskus kolmekymmenen paremmalla puolella että ups ois pitäny mennä lääkäriin jo kymmenen vuotta sitte että ois saatu asiat kuntoon niin siinäpä sitä sitte ollaan...

Mulla on ollu aivan älyttömän kipeät nyt nämä kuukautiset. Ei puhettakaan että ois eilen voinu olla ilman lääkettä ja tänäki aamuna oli pakko ottaa heti kun sai vain syötyä jotain ettei tyhjään mahaan ota.. Johtuneeko kenties sitte siitä kun vihdoinkin kierto normaali. Viime kierrossa oli ensimmäisenä päivänä jonku aikaa kipeä mutta muuten ei ollenkaan sitte pillereiden lopettamisen jälkeen. Jospa tämä ois merkki siitä että systeemit toimii! Toivottavasti...

Voi että kun tänään sais vähäsen aikaseksi että vaikka siivoais ja leipois jotain joulutavaraa. Aina vaan siirrän ja siirrän ja kohta huomaaki että ups sehän on jo joulu... :) On kyllä vielä tänäänki ollu niin väsyny olo. Käyn niin harvoin missään bilettämässä että menee sitte taas monta päivää että pääsee taas takasi päivärytmiin :) Siis juon aika harvoin, nytkään en oo juonu moneen kuukauteen... ei se kyllä tästä yrittämisestä johdu kun en juonu ennenkään, jotenki ei vain tee hirmusti mieli. Jospa sitä tuli otettua sillon ""nuorempana"" oikein olan takaa :)

Taidan tästä vielä lähtä pienille päikkäreille :) Hyvää viikonalkua!!

Np

Nyt on pikkujoulut vietetty ja oli kyllä mukavaa ja tulikin seuraavana päivänä kamala olo.. Se päivä menikin sängyn pohjalla:)Nyt onkin sit taas tullut juotua vähksi aikaa:) Oviskin on varmaan ollut eipä ole oikeen tullut testattua ajattelin kanssa olla testailematta. Nyt ainakin otan ihan rannosti tämän kierron. Maha on vähän ollut kipee heräsin yölläkin kun ajattelin et menkatko alkaa tuntui aivan siltä tai sit jotakin ovis oireita. Tosi outoo:/ Mies lähtikin töihin et toivotaan et ovis oli v-loppuna.

Onnex on vapaa päivä jos vaikka tänään kerkeis vaikka siivon akavaarion ja katsoon linnanjuhlia:)

Tosi hieno homma et sun kiertos saadaan kuriin:) Nyt voitkin sit alkaa oikeen kunnolla peti puhiin:) Ja ne kivut varmaan johtuu siitäkin kun menkat tosiaan lyhenee.

Nipsu

Toivotaan et sulla on raskaus oireita moneskos yritys kerta on? Niin siitä juomisesta ja pikkujouluista minä olen ainakin juonut vaikka raskautta yritetäänkin otan yleensä silloin kun menkat on loppunu tai alkanut ja tiedän et en ole raskaana niin sit voi ottaa ihan huoletta.Mä olen semmoien et en viitsi ihan kononaan lopetta juomista ja yritän elää normaalia elämää jos vaikka joskus tärppäisi. Nytkin on jo puolivuotta yritetty ja kohta täytis kyllä mennä tutkimuksiin jos ei rupee kuulumaan.. Niin ja siitä juomista vielä et en mä kauheen useesti juo migreenin takia mut kyllä mä ylensä kun otan niin otan kans kunnolla:)
Onnea plussaukseen:) Kerro sit miten kävi..

Ihanat neljä vapaapäivää takana, huomenna alkaa taas arki.

Itse mietin juuri tuota että juodako vaiko eikö. Päädyin siihen että juuri menkkojen aikaan ja jälkeen voin ottaa, muuten sitten vähän varovaisemmin. Eikä saa käsittää väärin, en mä nyt niin paljoa juo :). Mut tapana on kyl kans ottaa kunnolla sit kun ottaa. Tupakoinnin lopetin kokonaan.

Np,

mun endo löyty ihan sisätutkimuksella, gyne tunsi sen kädellä (?), ja ultralla näkyi ihan kunnolla. Laparoskopiassa sitten varmistui. Oireina mulla oli menkkakivut, jotka rupes n. puoltoista vuotta sitten pahenemaan kuukausi kuukaudelta. Lopulta tilanne oli jo tosi kivulias, mutta leikkaus on auttanut.

Tänään oli tosiaan päivä 24/24, eikä tullu vielä menkkoja. En kyllä oo kauheen toiveikas, kun saattaa tuo kierto vielä heitellä, täähän on vasta toinen luomukierto (ja yrityskierto siis myös). Huomenna aion kyllä tehdä testin, niin saan mielenrauhan. Menkkakipumaista vatsan viiltelyä on ollu nyt pari päivää, samoin lämmöt koholla ja flunssaa. Luultavasti stressaan vaan niin paljon et menkat siirtyy...

Sanni,

suosittelen kyllä lääkärillä käyntiä jos siltä tuntuu, ihan perusjutut niinku jotkut hormonitasot on ihan yksinkertaista tarkastaa. Saattaa ainakin poistaa stressiä jos mitään ihmeempiä ei löydy :).

Nipsu

Ajattelinkin et jos ei nyt tässä kierossakaan tärppää niin täytyy mennä tutkimuksiin. Jotakin on pakko olla vialla. Nevolaanko sitä täytyy mennä vai gynelle.? Eikö ne neuvolassa osaa autaa jonkin verran.. Tyhmii kysymyksii kun ei oikeen tiiä noista jutuista sen enenpää.. Mä lopetin kans tupakanpolton kun ruvetiin yrittämään ajattelin et sit on helpompi olla kun pääsee eroon siitä... No joo mut täytyy lähteä kauppaan ja sit töihin:(

Sanni,

neuvola on varmaan ihan hyvä paikka. Kantsii vaan varmistaa et siel pääsee gynekologin puheille. Itse menin eka ihan tavalliselle lääkärille, joka passitti gynekologille, joka sitten erikoissairaanhoidon piiriin. Eli luulen että kunhan johonkin menee apua pyytämään niin kyllä sitä saa. Mulla oli tietty eri tilanne koska silloin ei vielä lasta yritetty, vaan oli ihan omasta terveydestä kyse. Mutta tietysti toivotaan että sulla tästä kierrosta tärppää, niin voi mennä neuvolaan sit ihan muista syistä :).

Olin sitten laskenut kiertopäivänikin ihan väärin, eli tänään vasta pitäis menkkojen alkaa (25/24). Uskomattoman ahdistavaa tää menkkojen odottelu. Huomenna kyllä testaan, oon niin malttamaton. Muuten ei kyllä uskalla viettää pikkujoulujakaan hyvällä omatunnolla.

Hei vaan kaikille!
Minä olen jättänyt pillerit pois jo kesällä, koska halusin ""turhat"" hormonit pois korkean verenpaineen takia. Nt sitten mies lupasi, että vauva saa tulla jos on tullakseen. Itse haluaisin maksimoida mahdollisuudet ja harrastaa vauvantekoa näin kierron puolivälissä aamuin illoin ja aina kun on mahdollista :) Mulla kerkesi aika hyvin kierto säännöllistymään ja omaa kehoa on nyyt aika helppo seurata. Tällä viikolla olis ovis ja kovasti toivon raskautta, vaikka onkin vasta toinen yrityskierto meneillään...

Nipsu

Kiitos tiedosta... No voi että kun laskit väärin sun kierron, pidän peukkuja et ei menkat ala.. Alkoiko sulla oireita heti vai oviksesta viikko? Itse taas kerran yritän seurata oireita vaikka ei saisi mutta on niin vaikeetta olla ajattelematta...

Alias
Tervetulo remmiin.. Itse olen 21w ja puolivuotta kohta yritetty nyt on oviskin ohi ainakin luulisin niin ja toivon et oisi tärppi käynyt. Se onkin hyvä juttu kun on saanut kierron normaaliksi ylensä pillereiten jälkeen kierrot heittelee ainakin mulla kävi niin....

Miten teillä on heitellyt kierto sen jälkeen, kun ootte lopettaneet pillerit? Mietin vaan kun mulla eka oli tosiaan 24 päivää, joka oli myös mun kiertoni koko sinä aikana kun en vielä syönyt pillereitä. Ajattelin jo että meneepäs hyvin, eikä heittele yhtään :). Mulla on aina menkat tullu tasan ajallaan, joten ihmettelen vaan. Eipä tässä tosin vielä paljoa olla myöhässä, kp 26.

Aamulla tosiaan tein raskaustestin, joka oli negatiivinen. Lämpöä on edelleen (flunssa meni jo), ja kaikki ruoka ja hajut oksettaa (aamulla yökkäilin hammastahnan hajusta, aika outoo). Jos en kerta oo raskaana ni kohta rupeen huolestuun että mikä mussa sit on vialla :(. En oo varma koska nää kummalliset oireilut alko, noin vajaa viikko sitten ehkä.

Minkälaisia tuntemuksia teillä on ollut, onko tää ihan normaalia? Nää mun oireet tuntuu niin klassisilta alkuraskauden oireilta, että ihmettelen kovasti jos pystyn psykosomaattisesti nää ittelleni aiheuttamaan.

Nyt pikkujouluihin! Illanjatkoja teille...

Hei! Täällä ilmoittautuu yksi uusi yrittäjä. Jätin pillerit pois pari viikkoa sitten. 23-v. olen ja avopuoliso on ollut jo pidemmän aikaa varmempi kuin minä itse siitä, että vauva saa tulla, jos se suodaan... vauvakuumetta on ollut jo pitkään

Kiva kun toinen osapuolikin on noin 120 %mukana hommassa.
Kävin lääkärillä ilmoittamassa aikeeni. teki sisätutkimuksen ja laitto papaan ja vielä klamydiatestiin, vaikkei pitäis mitään olla ja kaikki näytti olevan ok.

Odottelen innolla miten kierto lähtee kulkemaan ilman pillereitä. Lääkäri sanoi, et sitä ei voi ennustaa pillereitä edeltäneen tilanteen perusteella. oon syöny pillereitä melk. 6 vuotta. Toivottavasti ei ainakaan ala ne menkkakivut joita ennen oli Argh!

Vautsi tännehän on tullu lisää porukkaa! :) Terveutuloa Alias ja Murmeli!! Minäkipäs kertaan ikäni, elikkä 22 ja puoli. Meilläkin on yritystä ollut se puoli vuotta...

On taas pari päivää vierähtäny että en oo käyny koneella, kiirettä on riittäny. Onneks huomena on taas perjantai niin saa viikonloppuna sitte vähä rentoutua enemmän.

Nipsullahan alkaa olla jännittävä tilanne! Kokeile vaan parin muutaman päivän päästä uutta testiä, joskus voi olla että ei näy heti. On kyllä hyvät oireet!! Pistetään peukut pystyyn että on tärpänny!!
Niin kyselit siitä kierrosta että miten se heitteli pillereiden jälkeen niin mulla venyi melkoisesti, siinä 35-44 välillä, mutta siihen taas vaikutti tuo löydös... Kyllä luulis että sulla siinä paikkeilla se kierto pitäis olla mitä se viimeksiki oli. Tietenki voi vähäsen heitellä, mutta oireet kyllä kertoo vähä toista... :)

Ei varmaan ollut Alias yhtään pahaksi odotella että keho taas palautuu pillereiden jäljiltä. On siinä kuitenki melkoinen määrä hormoneja ja muutenki helpompi seurata mitä tapahtuu. Itse ei kyllä paljon odoteltu, oli niin hurja into päällä. Ei sitten kyllä tiennyt yhtään että minne kierto asettuu niin siinä meni muutamat kuukaudet (tai oikeastaan melkein se puoli vuotta..) ihan pelkästään jännäillessä omia ""oireita"" ja aina sai pettyä kun se olikin vain kierto mikä oli venynyt..

Murmeli olipa kivaa kun lääkäri heti otti asiakseen katsoa että kaikki näyttää ok:lta. Varmasti vähentää stressiä kun ei tarvitse pohtia asiaa! Toivotaan että menkkakivut pysyy kurissa, itselläni meni vajaa puoli vuotta hyvin ilman kipuja mutta sitten alkoi paheta ja nyt tämän hetkisen oli kyllä tosi kivuliaat alusta, sitten vähän vaimeni. Sehän on kyllä aivan yksilöllistä, toivotaan että pysyy poissa, niitä ei varmaan kukaan jää kaipaamaan :)

Ootko muuten Sanni soittanu jo neuvolaan tai gynelle..? Jos, niin mitä ne sanoi sieltä, ottivatko hyvin vastaan? Kyllähän se varmasti helpottas omaa oloa kun pääsis tutkimukseen vaikka vain norm. gynetutkimukseen, se on kuitenki aina mielen päällä. Ainaki itellä oli että vaivas jatkuvasti.

Tulipas vähän sekavan olonen viesti, tässä yritän kirjotella nopsaa kun täytyy vielä lähtä asioille... Hyvää illanjatkoa, palaillaan!!

Yhteistyössä