Sinne meni sit maksettu lomamatka...voi vittu että kuristan mun exän...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vihainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vihainen"

Vieras
Meillä on exän kanssa yhteishuoltajuus ja hän lupasi että voin lähteä lomamatkalle lasteni ja mieheni kanssa.
Nyt kun sitten soitin taas että voisiko antaa suostumuksen passeihin niin nyt ei sitten annakkaa.
Ja ihan vittuillessaan tekee tän oharin ja matkaki on varattu ja maksettu.
Mitä mä voin enään tehdä,en mitään.....
 
Arvasitko et näin voisi käydä? Miksi maksoit matkan ennen kuin hommasit passit? Mutta kyllä on ilkeä mies, yritä puhua järkeä. Sinähän hänet parhaiten tunnet kun olet lapsiakin hänen kanssaan tehnyt.
 
suullinen sopimus on voimassaoleva eli ei voi vaihtaa mielipidettään tuosta noinvain. yritä vielä asiallisesti keskustella ja sano että jos ei kerta maksetulle matkalle voi lapsia ottaa niin mies voi heidän matkastaan joka jää käyttämättä maksaa sen toisen puolen. jos on noin veemäinen tyyppi :(
 
Mistään en mitään tiedä, mutta voiskohan passin saada ilman ex:n suostumusta. Poikkeustapauksissa voi saada, jos ei epäillä maasta pysyvää vientiä. En tiedä, mitä ne poikkeustapaukset ovat.
 
Ensin kysyt ex appivanhemmiltasi voisivatko auttaa = puhua järkeä jos suora puhe ei tehoa. Sitten kysyt lastenvalvojalta apua ja kerrot tilanteen. Sitten sanot että lapset jää hälle hoitoon ja menet sinne matkalle miehesi kanssa ( mikä on todella kurjaa lapsille).
 
  • Tykkää
Reactions: MorbidMama
[QUOTE="vieras";28586188]Meet ilman lapsia, eksä hoitaa kun kerran eivät pääse mukaan.[/QUOTE]

Juuri näin. Meille on myös käynyt vastaavalla tavalla, eli mieheni exä ei antanutkaan lapsen passiin allekirjoitusta ja sanoi, että vaikka lapselle saatais passi ilman hänen suostumustaan, niin hän ei tule antamaan kyseisenä viikkona lasta meille.

Lapsella oli tuolloin ikää noin 5 v ja perustelu oli se, että niin pieni ei muista kuitenkaan tapahtumista mitään jälkikäteen, joten sitä on turha sinne raahata. Ja kertoi myös, että lapsi saa matkustaa ulkomaille kun täyttää 12 v. Noh, ollaan siitä lähtien reissattu ilman kyseistä lasta ja hänen pikkusisarukset (omat yhteiset) kyllä pääsevät mukaan. Ja tuntuvat muistavankin reissuista jo vaikka kuinka paljon, vaikka eivät ole vieläkään edes vielä viisivuotiaita :D

Noh, kateellisuuttahan tämä on. Ja sitä, että lapsen toinen vanhempi ei halua toisen vanhemman seurassa tapahtuvan mitään kivaa. Meiltä on kielletty myös moni muu asia ja lämi paistaa niin selvästi se, ettei lapsen äiti halua, että lapsi viihtyy liian hyvin isänsä seurassa.
 
Poliisin sivuilla lukee näin passin hakukohdassa

"Passin myöntäminen alaikäiselle voi olla mahdollista myös tilanteessa, jossa huoltaja epää suostumuksensa. Passin antamatta jättäminen on oltava selvästi vastoin lapsen etua ja on voitava pitää ilmeisenä, ettei lasta vastoin huoltajan suostumusta muutoin kuin tilapäisesti viedä toiseen valtioon. Passin myöntävä viranomainen selvittää kussakin tapauksessa, mikä on lapsen edun mukaista. "

Soita poliisiasemalle heti aamulla ja selvitä asia
 
[QUOTE="vieras";28586179]Soita sen äidille ja sano, että pistää poikansa kuriin.[/QUOTE]

Sille lestalle on turha soittaa,on niin poikansa puolella joka asiassa...
Exä teki tän ollakseen mahdollisimmaan vittumainen,mtn syytä sillä ei ole.
Olen puhunut jo 2kk asiasta ja hän joka pvä on luvannut että käy antamassa luvan,mutta sitten onkin aina joku syy miksi ei ole ehtinyt ja plaa plaa...
Tytöt 15v ja 13v ja poika 11v on todella pettyneitä kun ei päästä lomalle:(
Tehneet paljon töitä sen eteen että ollaan saatu rahat kasaan ja tässä sitten kiva ohari exältä.
Se on niin mulkku että siltä ei sääliä heru etes lasten vuoksi.
 
Jos lapset jo noinkin isoja, niin meette perustelemaan sinne poliisiviranomaiselle tilanteen ja hakemaan niitä passeja erityisluvalla. Kellään ei vissiin oo sitten pessia ennestään?
 
Saat kyllä passit kun menet selvittämään asian poliisilaitokselle ja sanot että kiusantekomielessä evää luvan ja matka on jo varattu ja maksettu.Saat passit joka tapauksessa.
 
[QUOTE="jaahas";28586250]Jos lapset jo noinkin isoja, niin meette perustelemaan sinne poliisiviranomaiselle tilanteen ja hakemaan niitä passeja erityisluvalla. Kellään ei vissiin oo sitten pessia ennestään?[/QUOTE]

Ei ole kun mulla ja miehellä passi.
Käytiin kahdestaan vajaa kk sitten lomamatka ja tämän toisen pitolla sit yhteinen lomamatka.
Ja kun joku kirjoitti että viedä lapset exälle loman ajaksi ja mennä kahdestaan niin en mä pysty tehä sitä että lähen ilman lapsia ja ei exä ota lapsia luokseen kun kerran vuodessa.
 
[QUOTE="huoh";28586228]Juuri näin. Meille on myös käynyt vastaavalla tavalla, eli mieheni exä ei antanutkaan lapsen passiin allekirjoitusta ja sanoi, että vaikka lapselle saatais passi ilman hänen suostumustaan, niin hän ei tule antamaan kyseisenä viikkona lasta meille.

Lapsella oli tuolloin ikää noin 5 v ja perustelu oli se, että niin pieni ei muista kuitenkaan tapahtumista mitään jälkikäteen, joten sitä on turha sinne raahata. Ja kertoi myös, että lapsi saa matkustaa ulkomaille kun täyttää 12 v. Noh, ollaan siitä lähtien reissattu ilman kyseistä lasta ja hänen pikkusisarukset (omat yhteiset) kyllä pääsevät mukaan. Ja tuntuvat muistavankin reissuista jo vaikka kuinka paljon, vaikka eivät ole vieläkään edes vielä viisivuotiaita :D

Noh, kateellisuuttahan tämä on. Ja sitä, että lapsen toinen vanhempi ei halua toisen vanhemman seurassa tapahtuvan mitään kivaa. Meiltä on kielletty myös moni muu asia ja lämi paistaa niin selvästi se, ettei lapsen äiti halua, että lapsi viihtyy liian hyvin isänsä seurassa.[/QUOTE]

Aika julmasti rankaisette lasta.
 
Sillä, että sanoin lasten olevan jo niin sioja, tarkoitin just sitä, että voivat "tosiataa" että isä ensin lupasi ja nyt sitten peruukin. Voisi helpottaa sitä passien saamista ja varsinkin jos lapsetkin ovat ahertaneet matkaa varten.
 
Täällä on moni jo kertonut, että lapset kyllä saa passin tällaisessa tilanteessa, kun vaan asian käy selvittämässä passin myöntävälle viranomaiselle eli poliisilaitoksella.

Miksei ap mitenkään kommentoi tätä? Ratkaisu on kerrottu, mutta ei taida kelvata.
 
[QUOTE="vieras";28586287]Täällä on moni jo kertonut, että lapset kyllä saa passin tällaisessa tilanteessa, kun vaan asian käy selvittämässä passin myöntävälle viranomaiselle eli poliisilaitoksella.

Miksei ap mitenkään kommentoi tätä? Ratkaisu on kerrottu, mutta ei taida kelvata.[/QUOTE]

No, näissä provoissa ap:t ei ikinä innostu, kun kuulevat, että asiat hoituvatkin.
 
[QUOTE="jaahas";28586280]Sillä, että sanoin lasten olevan jo niin sioja, tarkoitin just sitä, että voivat "tosiataa" että isä ensin lupasi ja nyt sitten peruukin. Voisi helpottaa sitä passien saamista ja varsinkin jos lapsetkin ovat ahertaneet matkaa varten.[/QUOTE]

Menen huomenna polisilaitokselle ja selitän asian ja toivon että saan lapsilleni passit.
 
Kiitos kaikille vastanneille neuvoista ja tämä ei ole provo.
Luin kommentteja ja jäänkin mielenkiinnolla odottelemaan että mitä huomenna sanovat kyttiksellä:)
En vain ole ehtiyt vastata jokaiselle kun tämä nettiyhteys on taas niin ihanan hidas:/
 
[QUOTE="vihainen";28586293]Menen huomenna polisilaitokselle ja selitän asian ja toivon että saan lapsilleni passit.[/QUOTE]

Missä päin Suomea voi muka mennä poliisilaitokselle noin vain hakemaan passia? Sinne pitää varata aika.
 

Yhteistyössä