Sinne meni sit maksettu lomamatka...voi vittu että kuristan mun exän...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vihainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="neponen";28586321]uu ap on vihainen exälle koska exä rakastaa häntä vielä,eikä halua että uusi mies saa viettää lomamatkan hänen perheensä kanssa... buhuu ihan kamalaa![/QUOTE]

Voi helvetti,se ei ole mua koskaan etes rakastanut,niin hän on ainkin minulle eron jälkeen sanonut,mut kiitos kuitenkin viisaasta kommentistasi.
 
tällainen löytyy poliisin sivuilta "Passin myöntäminen alaikäiselle voi olla mahdollista myös tilanteessa, jossa huoltaja epää suostumuksensa. Passin antamatta jättäminen on oltava selvästi vastoin lapsen etua ja on voitava pitää ilmeisenä, ettei lasta vastoin huoltajan suostumusta muutoin kuin tilapäisesti viedä toiseen valtioon. Passin myöntävä viranomainen selvittää kussakin tapauksessa, mikä on lapsen edun mukaista. " eli on mahdollista saada passi ilman toisen huoltajan suostumusta.
lähde: Passin myöntäminen alaikäiselle
 
[QUOTE="Vieras";28586329]Missä päin Suomea voi muka mennä poliisilaitokselle noin vain hakemaan passia? Sinne pitää varata aika.[/QUOTE]

No minä ainakin menin oulussa kyttikselle ja 4 tuntia kyl istuin ja jonotin kun piti saada se expres passi minkä saa samana pvänä kun tuli äkkilähto ja helsingistä piti noutaa.
 
[QUOTE="neponen";28586321]uu ap on vihainen exälle koska exä rakastaa häntä vielä,eikä halua että uusi mies saa viettää lomamatkan hänen perheensä kanssa... buhuu ihan kamalaa![/QUOTE]
Rakkauden kanssa tollasella munapääkäytöksellä ei ole MITÄÄN tekemistä.
 
[QUOTE="Vieras";28586329]Missä päin Suomea voi muka mennä poliisilaitokselle noin vain hakemaan passia? Sinne pitää varata aika.[/QUOTE]

Esim ihan täällä Uudellamaalla.. Ja mitä oon käyny tän vuoden puolellakin pari kertaa, niin ei oo tarvinnu jonotella 15min kauempaa.
 
[QUOTE="Vieras";28586329]Missä päin Suomea voi muka mennä poliisilaitokselle noin vain hakemaan passia? Sinne pitää varata aika.[/QUOTE]

Missä muka aikaa pitää varata. Ikinä ole sellaista tehnyt
 
En ole koskaan passihakemusta varten aikaa varannut ja monet passit olen kyllä käynyt koukkaamassa eri puolilla Uuttamaata. Pitääkö jossain todellakin varata aika? Sen hakemuksenhan täyttää siinä odotellessa.
 
[QUOTE="Vieras";28586329]Missä päin Suomea voi muka mennä poliisilaitokselle noin vain hakemaan passia? Sinne pitää varata aika.[/QUOTE]

nokialle ei ainakaan tarvinnu varata aikaa... tos 2vkoo sitte....
 
Sinne voi myös varata ajan jos ei haluu jonotella,mutta nyt ainakin kun minä vajaa kk sit hain passia niin se virkailija täyttää sen hakemuksen ja ite vaan allekirjoittaa se ja sit ne sormenjäljet otetaan nykyään.
 
[QUOTE="Vieras";28586329]Missä päin Suomea voi muka mennä poliisilaitokselle noin vain hakemaan passia? Sinne pitää varata aika.[/QUOTE]

Höpö höpö! Ei tarvitse aikaa, vuoronumerolla pääsee tekemään hakemuksen ja normaalistisaa passin viikoss. Onneksi on yksinhuoltajuus, ei tartte lupia kysellä. Exä kirjoitti sen kiltisti jo 2005, tuurijuoppo, sekakäyttäjä silloin. Tuskin edes tajusi mistä oli kyse. Nykyisin ihan deeku.
 
[QUOTE="vihainen";28586355]No minä ainakin menin oulussa kyttikselle ja 4 tuntia kyl istuin ja jonotin kun piti saada se expres passi minkä saa samana pvänä kun tuli äkkilähto ja helsingistä piti noutaa.[/QUOTE]

Et taatusti saa Oulussa passiahakemusta jätettyä jonottamalla. Kahden kuukauden jono ajanvarauksessakin ja jonon ohi eivät ota ketään.
 
[QUOTE="Oululainen";28586443]Et taatusti saa Oulussa passiahakemusta jätettyä jonottamalla. Kahden kuukauden jono ajanvarauksessakin ja jonon ohi eivät ota ketään.[/QUOTE]

Höpö höpö....
 
toi systeemi. Esim. Järvenpään poliisilaitoksella onnistuu passihakemuksen teko vain ajanvarauksella. Aika varataan netissä ja just viime viikon lopulla tsekkasin, että seuraava mahdollinen aika on VIIDEN viikon kuluttua eli vko 28! Menen Itäkeskuksen poliisiasemalle, minne aika varattu vähän aikaa sitten. Sinne kai voisi myös jonottaa, mutta en halua/voi jonottaa, kun olen kokopäivätyössä.
 
[QUOTE="Oululainen";28586443]Et taatusti saa Oulussa passiahakemusta jätettyä jonottamalla. Kahden kuukauden jono ajanvarauksessakin ja jonon ohi eivät ota ketään.[/QUOTE]

No niin, nyt vain toivotaan että ap on oululainen :)
 
[QUOTE="Oululainen";28586443]Et taatusti saa Oulussa passiahakemusta jätettyä jonottamalla. Kahden kuukauden jono ajanvarauksessakin ja jonon ohi eivät ota ketään.[/QUOTE]


Siinä seisoikin, että express passi. Silmä käteen.

Ja Oulussa on tosiaan järjettömät jonot, kannattaa mennä vaikka Raaheen tai muihin pieniin lähikuntiin, niin pääsee jonottamattakin hakemaan sitä passia ja tulee postissa.
 
[QUOTE="äityli";28586432]Höpö höpö! Ei tarvitse aikaa, vuoronumerolla pääsee tekemään hakemuksen ja normaalistisaa passin viikoss. [/QUOTE]

Ei ole mikään höpöhöpö-juttu: tämä on täysin paikkakuntakohtaista. Eli kannattaa tarkistaa oman alueen poliisin sivuilta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja määä;28586454:
Höpö höpö....

Minä ainakin sain sen passin samana pvänä kun jätin hakemuksen ja se meni vielä pikana kun piti saad se iltapvällä jo.
Minä otin töistä vapaaksi pvän ja istuin siellä kiltisti sen 4h että ei jää matka väliin.
Ja oulussa ihan nyt toukokuun alkupuolella oli ja mä mitään aikaa sinne ollu varannu.
J nyt täälä kemissä sitten kun soitin lasten passeista niin ei sanonut et mitään aikaa tarvii varata kun sit vaan tulla sinne kun tarvii passeja hankkia.
 
#25, ei ainakaan meidän poliisilaitokselle tarvi varata aikaa passin hakuun. Toki voi, jos haluaa asian sujuvan nopeammin. No viimeksi meni oman vuoron ootteluun ehkä 8 minsaa.
 
Mutta nyt mä lähden unille ja toivotan kaikille muille myös hyviä unia ja sitten huomenna tänne kemin päähän selvittämään että jos ne vois ne passit myöntää ilman isän suostumusta kun silkkaa kiusan tekoa vain on.
Ilmoittelen sitten huomenissa että miten asian kävi:)
 
  • Tykkää
Reactions: vicy
[QUOTE="vihainen";28586269]ei exä ota lapsia luokseen kun kerran vuodessa.[/QUOTE]

Muista sanoa myös tämä siellä poliisilaitoksella. Siitä käy selväksi, että tuo on kiusantekoa, jos ei edes siksi aikaa ota lasta.
 
Pasilassa huhtikuun jälkeen ei saa passia ilman varattua aikaa ja 13.5 vantaa teki saman. Pikapassin saa hakea lentokentältä ilman ajanvarausta. Kannattaa tarkistaa poliisin sivuilta eikä luottaa palstalaisten tietämyksiin.
 

Yhteistyössä