LOKAKUU 10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä en tiennytkään että ne kiinnityslenkit voi olla myös etupenkissä.. eikä myyjä mainininnutkaan siitä. Noh, eiköhän me pärjätä ihan perussetillä:)

Järkyttävää monottelua ollut koko päivän. Taitaa vaavi olla vaan vaihteeksi jalat ja nyrkit ulospäin joten liikkeetkin tuntuu paremmin:)

Viime lokakuussa lopetin pillerit ja tasan neljä kuukautta siitä näytti testi sit plussaa. Eli nopeasti onneksi tärppäsi.

Ja nopeasti on kyllä mennyt tää raskausaikakin, ainakin tähän asti. Joka päivä kyllä alkaa tuntua olotila raskaammalta ja raskaammalta ja pientä kolotusta tulee lisää ja lisää. Mutta eipä ne onneksi vielä menoa kauheasti haittaa. Kuhan nyt vaan jaksais laitella vauvan tarvikkeet kuntoon, on nimittäin siltä osin valmistelut vielä aika alussa. Ja toivottavasti ulkoilukin onnistuu loppuun asti, niin pysyy mielikin virkeämpänä.

Vauvan vaatteita oon miettinyt. Eli minkä kokoisia ootte siis aikoneet hommata näin aluksi? Me saatiin tutuilta lainaksi pari pussillista, mutta oon hieman sekaisin niiden kokomerkinnöistä. Nimittäin kun vertasin käytettyjä, joiden koko 70 äippäpakkauksen 60 senttisiin vaatteisiin, niin ä-pakkauksen vaatteet oli HUOMATTAVASTI isompia. Ei kait ne käytetyt ole voinut niin paljoa kutistua vai? Eli vaateasioissa vinkkejä kaivataan, oon niiden suhteen ihan onneton ja tietämätön!

Ruska ja masukki 28+5

Me jatettiin pillerit pois 2004 kevaalla ja toukokuussa silloin tarppasi ekan kerran, mutta menikin kesken elokuun alussa. Patologi totesi tuulimunaksi. Siita meni sitten muutama kuukausi ja tammikuun lopulla/helmikuun alussa 2005 tama raskaus alkoi. Kylla siina hetken pelotti, etta meneeko kaikki hyvin, mutta hyvinhan tuo tuntuu sujuvan, JEE..

Taalla Torontossa oli melkoinen lento-onnettomuus. Olimme juuri menossa sille 401 valtavaylalle, jonka viereen lentokone tipahti tai laskeutui, mutta paatimmekin kayda yhdessa kaupassa ja otimme toisen tien. Valtimme siis onnettomuuspaikan. Mutta aikamoinen ihme, etta kaikki sailyivat hengissa. WOW! Sielta lentokentalta pitaisi nyt sitten iloisin mielin palata kotiin sunnuntaina. Iik...

JENNY: Meidän autosta airbackin saa kytkettyä pois jos vain kävisi liikkeessä sen tekemässä (itte ei saa). Mutta liikkeessä sanoivat etteivät tee sitä, koska vaikka airback on kytketty pois on aina vaara että se laukeaa itsestään (backiähän ei poisteta kojelaudasta, kytketään vain laukaisumekanismi pois) ja se voi aiheuttaa vauvalle vaaratilanteen. Musta on tosi ikävä/hankala kun on yksin reissussa ja vauva on takapenkillä, mutta en uskalla ottaa tota riskiä että airback laukeaa teknisen vian takia vauvan päälle. Miten muut, onko vastaavaa tullut eteen?

Bonnie, ehkä mä tosiaan ootan siihen ensi viikkoon enkä nyt anna sen ""tärinän"" huolestuttaa itseäni. Hankalaa se kyllä tulee olemaan, kun olen niin hermoheikko... ;) Kerron sulle kyllä mitä ne siellä sanoivat. Ja jos joku osaa tuohon tärinään sanoa jotain, niin mielelläänn kommenttia kehiin.

Aino, mä jätin pillerit pois toukokuussa 2004 eli vajaa vuosi oli meillä yritystä. Tosin sovimme silloin keväällä, ettemme ota raskautumisesta stressiä vaan annamme lapsen tulla, jos on tullakseen. Eli emme laskeneet päiviä yms. Vähän kyllä muakin alkoi jo mietityttää, mutta sitten rupesin jo miettimään työkuvioita ja tavallaan sitten tämän vauva tulikin yllätyksenä. Positiivisena tietenkin. =)

Joku laittoi siitä airbagistä. Mullekin sanottiin autoliikkeessä, ettei sais luottaa noihin airbageihin, jotka voi vaan napsauttaa pois päältä, koska niissä ei kuitenkaan ole mitään takuuta siitä, ettei ne sitten laukea vahingossa. Sanoivat, että vauva ehdottomasti takapenkille. Meillä on myös airbag edessä ja niin ollen meidän pikkuinen sitten matkustaakin takapenkillä. Miedän autossa ei tosin ole mahdollisuutta napsauttaa sitä edes pois päältä. Onhan se hankalampaa, kun on yksin liikenteessä vauvan kanssa, aina kurotella sinne takapenkille (mitä ei siis tietenkään saa tehdä), mutta kyllä mä olen ajatellut, että ei niin kiire saa olla, etten kerkeäisi sitten pysähtymään ja tarkistamaan, että vauvalla on kaikki hyvin.

Mä en myöskään uskaltaisi luottaa päältä pois laitettavaan airbagiin, meidän autossa ei tosin olekaan kuin kuskin airbag kun on tila-auto jotka siis useimmiten ""perhekäyttöön"" suunniteltu.
Ja tietenkin ratissa pitää keskittyä olennaiseen, eli ajamiseen mutta kyllähän esim tutin pystyy laittamaan takaisin suuhun edes vauvaan katsomatta. Mitenkähän sitä malttaa olla ihastelematta..;)

Jotenkin tosi helpottunut olo, että alkaa tosiaan noi isoimmat hankinnat olla valmiina. Hoitopöytä vielä uupuu, ja ajateltiin käydä ikeasta se antiikkipetsattu josta saa sitten lipaston. Vähäisen kaappitilan takia on mukava saada lapsen vaatteille vähän lisää säilytystilaa.

Ensi viikon maanantaina olis taasen neuvola.. en ole pystynyt olemaan herkuttelematta.. tai no, en ole edes yrittänyt:) Ja nyt alkaa taas omatunto kolkutella, saas nähdä kuinka paljon viisari värähtää..

Nyt alan iltatoimiin.

aino 28+3

Tosiaan eihän siitä takuita saa etteikö se airback laukeaisi vaikka olisikin pois päältä kytkettynä.. Luulen että riski on aika pieni että se sieltä laukeaisi, mutta pieni mahdollisuus on tietenkin otettava huomioon! Turvallisempaahan vauvalle on muutenkin matkustaa takapenkillä. Meilläkään tuskin vauvaa kuljetellaan etupenkillä, jos ei välttämätöntä tarvetta.

Tosiaan on hyvä että meilläkin alkaa olla kaikki tarvittava jo hankittuna, jotain pieniä lisäyksiä täytyy vielä tehdä. Ei varmasti riitäisi voimat eikä hermot enää kaupoilla juoksemiseen. Ite ajattelin noita hoitotuotteita vielä ostaa (rasvat+ muut hygienia jutskat) ja vaatteita vähän kun tulee syksyn mallit. Noita kesä vaatteita ei oikein kehtaa ostaa.. varsinkin kun pitäisi löytää sellaisia mitkä käy molemmille. Mun mielestä Lindexillä ja KappAhlissa on ollut aika paljon sellaisia ""molemmille"" vaatteita. Noissa isoissa supermarketeissa tuntuu olevan vain tytölle tai pojalle.

Meillä saatiin aika paljon sukulaisilta käytettyjä vaatteita, joten itse ei tarvitse kovin paljoa enää ostaa, ainakaan 70-80 senttisiä. 50 senttisiä ei kyllä montaa kappaletta tarvitse, lapsi kasvaa kuitenkin aika nopeasti. Ite olen ostanut muutaman 56cm vaatteen, mutta enemmän ajattelin panostaa 60-70 senttisiin. Mutta pakkohan niitä ihan pieniäkin on varmaan vielä ostettava, on ne vaan niin suloisia!! =)

Nyt haukkaamaan vähän vielä iltapalaa, sitten örmyn körmyn! t.jenny ja tiitiskä 31+3

Meillä oli yritystä puolisen vuotta ennen kuin plussa tuli ja kyllä tuntui pitkältä tällaisesta kärsimättömästä ihmisestä :) Näin jälkeenpäin aika taas tuntuu todella lyhyeltä. Mutta nyt sitä kärsivällisyyttä vasta onkin saanut opetella ja tuntuu se vähän kehittyneenkin.

Minä muistaisin täältä palstalta joskus aikoinaan lukeneeni, että se outo tärinä voi olla sitä, kun vauva siellä harjoittelee pissaamista. Mutta omakohtaista kokemusta tai tietoa minulla ei ole asiasta.

Meillä on myös pakko laittaa kaukalo takapenkille, kun autovalmistaja ei anna minkäänlaista takuuta, että pois kytketty etumatkustajan airbag olisi riittävän turvallinen vauvan kuljetukseen etupenkillä. Ja muutenkin olen vähän samaa mieltä kuin joku muu täällä oli maininnut, että jos vauva kovasti itkee, niin parempi ajaa tiensivuun. Minua on niin moni tästä asiasta kovin äänenpainoin opastanut (että lapsen turvallisin paikka on takapenkillä), että kovaankin päähän on mennyt asia perille ;) Ja kerran itsekin todistimme aika pelottavaa tilannetta. Ihmettelimme moottoritiellä, kun edessä ajava auto seilasi kaistan reunasta toiseen ollen välillä ""pientareen"" puolella reunaviivan ulkopuolella ja välillä osin ohituskaistan puolella ja vauhti vaihteli huomattavasti. Mietimme jo, että onko kyseessä rattijuoppo ja pitääkö soittaa poliisi, kun moottoritie oli suora ja auto seilasi silti niin pahasti. Ihan jo turvallisuussyistä ajoimme sitten auton ohi ja näimme, että autoa ajoi nainen, joka vähän väliä kumartui oikealle turvaistuimessa istuvan lapsen puoleen. Ymmärrän toki, että moottoritiellä ei voi pysähtyä ja seuraavaan liittymäänkin voi olla matkaa, mutta kyllä hirvitti koko loppumatkan, että mahtaako se ajoreissu päättyä hyvin ja sydän kylmänä luin seuraavana päivänä onnettomuusuutisia :( Ilmeisesti kyllä onneksi pysyivät sitten tiellä, mutta omilla ajotaidoillani en kyllä moista lähtisi yrittämään.

Meillä yritystä takana 8 kuukautta, se päättyi spontaaniin keskenmenoon marraskuussa -04. Olin toivottoman masentunut ja onneton, missattiin vielä ovulaatiokin ihan täysin ja siksi olin ihan varma ettei tärpännyt. Kuitenkin tein varalta testin, kun miehen 30-vuotissyntymäpäivä ietettiin koko viikonloppu, että uskallanko juoda. No sieltä pamahti plussa. Ja tässä sitä ollaan.

Ostin netin kautta yhdeltä pariskunnalta niitä pienempiä vaatteita kassillisen, jotta vaavi pärjää. Sitä vaan mietin, että tarviiko se monta toppapukua, jos se sotkee yhden, niin eihän tuo äp:n yksi riitä?

Mitenkä muuten talvivauva puetaan vaunuihin ja kuinka paljon saa olla pakkasta ulkona, että vaavin uskaltaa ulos viedä? *olen ihan tolvana*

Millonkas niitä imetysliivejä ostetaan? Ja kasvaako rinnat paljon vielä tästä, nyt on jo kuppikoon alkuperäisestä kasvaneet?

Tarvitseeko niitä vilttejä ja makuupusseja useampia?

Tulipas paljon kysymyksiä...

Tilla rv 31+2

Imetysliivejä ei kannata vielä ostaa, rinnat turpoavat oikeastaan vasta lapsen synnyttyä kun maito alkaa kunnolla nousta rintoihin.. Kaverillani kävi niin, että oli ostanut yhdet ""kokoa isommat"" vähän ennen laitokselle lähtöä, palasivat kotiin ja mies joutui lähteä ostamaan uudet kun ei enää mahtuneet mitenkään päin päälle ne edelliset.. aika hassua:)

Mä just tossa mietin, että pitääkö ostaa joku pienempi toppapuku.. se pakkauksenhan on ihan julmettu! Mäkään en kyllä osaa vastata tohon, että kuinka paljon niitä vaatteita pitää sitten siellä alla olla.. Varmaan nää meidän uudelleensynnyttjät auttaa meitä tässä kysymyksessä..

Tilla, mistä kautta ostit niitä vaatteita? Mäkin oon katellu vähän sieltä sun täältä..

Ja eikös meidän vauvat synny jo sen verran viileään aikaan että ei heti saa ulos mennäkään?

Mä oon jotenkin ""järkyttyneenä"" seurannut tuolla marketeissa, miten vanhemmat vievät juuri syntyneitä sinne.. Voi vain kuvitella, miten stressaavaa yhtäkkinen muutos lapselle hiljaisesta kodista hälyiseen ja kylmään markettiin voi olla.. Jotkut niistä vauvoista on vielä ihan ruttuisiakin.. ei siis varmaan viikkoa vanhempia. Hui.

Pitäisi tehdä itselle oikein ostoslista että mitä kaikkea sitä pitäisi vielä hankkia vauvalle. Paljon kerkeää ostamaan sitten kun on tultu kotiinkin mutta varmasti on jotain sellaista akuuttia mitä olisi hyvä olla ettei sitten tule hätää..

aino 28+4

Tervehdys taas kaikille!

Ihania uutisia, eilen ultrassa näkyi, että pieni poikamme oli kasvanut hienosti lähes 200 g viime viikosta, joten nyt ainakin näyttäisi siltä, että mitään istukkahäikkää tms. ei ole! Tosin kasvun seuranta jatkuu vielä, mutta ainakin pelko pikkuisen hellitti... uskaltauduimme jopa kauppaan vaunuja katsomaan sen kunniaksi :)

Meillä tärppäsi aika nopeasti, 11 vuotta pillereitä ja yhden kierron jälkeen olin raskaana! Ehkä se tehosi, että vietimme tuolloin viikonlopun Ikaalisten kylpylässä, nehän mainostaa että ""täällä tehdään uusia ihmisiä"" (pitäsiköhän laittaa vinkki myös tuonne haaveilijoiden puolelle :)

t. Minni & Jamppa rv 28+0

Tervehdys taas kaikille!

Ulkona on tosi kiva ilma ollu koko päivän, vettä tullu oikeen kunnolla... :(

Tänään oli tosiaan meillä tuo lääkäriaika. Vauvalla kaikki oli hyvin, syke oli 145. Oli ihanaa kuunnella taas sen pienen sydämen sykettä! :)
Painoa oli tullu 668g/vko. Ei lääkäri moittinut, ei sanonu oikeestaan mitään. Mä tiiän kyl et on tullu hiukan herkuteltua, se tarttiskin nyt vissiin lopettaa. Heh.. Hemoglobiini oli pudonnu vaikka oon nyt syöny rautaa, toivottavasti se nousee sielt.
Meidän pikkuinen ei yhtään tykänny kun lääkäri alotti sisätutkimuksen. Alkoi sen päivänen mesoominen, että.. :) Rauhottu kyllä aika pian. Paikat oli kiinni ja kiinteet, et jos viel lämpimiä ilmoja tulee ni ei kun uimaan!
Kaikki oli siis OK!

Näin siinä ohimennen oman th:n ja hän oli varannu meille ajan valmennukseen. Ens kuun alussa ois 2 iltaa. Mielenkiinnolla odotan mitä siel on. Onkos muilla jo aikoja valmennuksiin?

Eipä tässä ihmeempiä, mä istuskelen täällä vauvan kanssa ja ootetaan että isi tulee töistä kotiin.
Tuolla omassa yksiössä hän kovin potkii, välillä tuntuu että yrittäis päästä pois. Taitaa olla vielä poikkitilassa, toivottavasti kääntyy raivotarjontaan ennen synnytystä vaikka onhan siihen vielä aikaa.

Masun ja ennen kaikkea vauvojen kasvattelua!!

Minde ja pikkuinen rv. 27+6

heips kaikille nut on sit sairaalasta eilen palattu kotio iloisin mielin --sokerit olivat täysin normaalit, eli ei joudu kun pitää ruokavalion kurissa (makeat ja rasvat pois) loppuraskauden ettei tulisi enää painoa sen takia..pääsin ultraankin ja vauva ok aika iso jo viikkoihin (rv 30 silloin) painoi meinaan melkein 2kg jo (1898g) et isokokoinen tosiaan ja mulla ainakin on vielä aivan hirveä meno masussa päällä pitkin päivää ja yötä
sydänkäyriä vauvalta kun otettiin kaksi kertaa hermostui aina ja potkasi just siihen liiketunnistimeen...oli kiva maata kun osasto oli täynnä synnyttämään lähteviä naisia teki jo mieli jäädä itsekin sinne;)
meilläkin airbagin takia vauva pääsee takapenkille...
mulla myös useasti sellasta ""tärinää"" alamahassa terkkari sanoi et vaavi siel sormillaan kaivelee..en ole ainenkaan ikinä siit stressiä ottannu vaik muuten stressaankin ja liiankin kans..ja kai ultras tai sydän käyris olis olt jotai jos se olis vakavaa..mä en ole edes pelänny tähän asti synnytystä mut tuol osastol olles alkoi hiukan pelottaa kun näki vähän sitä sun tätä...hyviä vointeja taas kaikille ""lokiksille""
terkuin matu rv 30+2

Minä olen ostanut jo parit imetysliivit, tiedän, että on riski, että ovat sitten jossain vaiheessa liian pienet, mutta otan sen. Pahin ""turvotus"" ei kuulemma kovin kauaa kestä ja kun on edes jotkin liivit, niin on helpompi sitten tarvittaessa pistää mies ostamaan kokoa tai kahta isompia :) Ja meille ainakin suositeltiin, että synnytyslaitoksellakin olisi imetysliivit tai parit mukana.

Muutenkin varmaan yritämme ostaa kaiken ihan alkuvaiheessa tarvittavan mahdollisimman pitkälti etukäteen, sillä jo synnyttäneet tutut ovat varoitelleet, että kun sen vauvan saa kotiin, niin ensimmäinen ajatus ei kyllä ole kauppaanlähtö :) Ja sehän riippuu niin omasta olostakin, milloin on valmis kauppaan lähtemään eikä sitä voi etukäteen tietää. Toki mies osaa tuoda kaikki ""normaalit"" jutut, mutta jos haluan itse vaikuttaa vähän erikoisempien tarvikkeiden valintaan, niin lienee parasta yrittää olla mukana ostoksilla :)

Joku kyseli, mitä vauvalle talvella pitäisi pukea päälle. Samaa olen itse stressannut ja miettinyt, että miten sitä osaa pukea aina kelin mukaan oikeat vaatteet. Olen kuitenkin lainannut kirjastosta aika pinon kirjoja (jos joku muistaa, niin minulla on tällainen tapa asiassa jos toisessakin ;) ja varsinkin suomalaisissa vauvanhoitokirjoissa on ihan hyviä vinkkejä vauvan pukemisesta eri säihin. Ja ihan pientä vauvaahan voi pitää ulkona vain ihan lyhyitä pätkiä kerrallaan ja silloin voi kuulemma vauvan niskasta kokeilla, tuntuuko se hikiseltä tai viileältä ja sitten pitäisi muuttaa vaatetusta sen mukaan. Jostain noista kirjoista luin myös sellaisen vinkin, että liian isoa toppahaalaria esimerkiksi (kuten se äitiyspakkauksen haalari) voi ""pienentää"" hihoista ja punteista hiuslenkeillä tai -donitseilla. En tietenkään ole vielä itse päässyt kokeilemaan toimiiko tuo, mutta olen ajatellut kokeilla, koska lokakuussa voi tosiaan olla jo aika kylmä ja toisaalta ihan niiden pienimpien kokojen käyttöaika voi olla aika lyhyt eivätkä toppahaalarit ole ihan halvimmasta päästä.

Kyllä tässä kaikenlaiset synnytykseen ja vauvanhoitoon liittyvät asiat alkavat vaivata mieltä, kun laskettu aika lähenee. Näin ensimmäisen kanssa sitä niin jännittää, että oppiiko sitä kaiken tarvittavan ja osaako hankkia oikeat tarvikkeet, tuleeko paljon vikahankintoja. Onneksi muut ihmiset ovat jo ennenkin saaneet ja hoitaneet vauvoja, joten eiköhän sitä maalaisjärjellä ja heidän vinkeillään pärjätä :)

Olen minäkin miettinyt noita vaatetus-jutskia että mitä ihmettä sitä oikeen tarttis ostaa..Jotain lämmintä varmaaaaaannnn :)

Voih kun tuntuu niin uus-avuttomalta välillä..

Ihan mielenkiinnolla kyselisin että minkä merkkisiin vaunuihin te olette päätyneet?Meillä kai olisi tärkein ominaisuus se et menis pieneen tilaan,vaikka farkku onkin..Pitäis meinaan koiranki mahtua mukaan..

Minkä kokoisia masuja teillä rupee olemaan?Et vieläkö näkyy varpaat? :) ,Minulla alkaa ottaa jo kiinni että meinaa kenkien laittaminen ottaa voimille,vaikkei se ehkä niiiiiiiiiiiiiiiiiiin kovin iso vielä ole..

Ainiin aino:mä popsin pillereitä n.4 vuotta ja ku lopetin ni kierto oli aika sekaisin hmm muutaman kk ja sit oisko ollu ekasta tai tokasta""Luomukierrosta"" ku tärppäsi.Ei silleen ollu ""yritystä""missään vaiheessa kunhan vaan kokeiltiin..ja tässä ollaan (olipa hyvin sanottu..)

Miten olisi seuraavaksi vaikka ikä-galluppia?

Mitähän naunaulle kuuluu?..Toivottavasti hyvää !!

Tuntuu et rupeais olemaan jo syksyä ilmassa..Terkuin
murmeli 28 ja risat

Vaunugallup: Me ollaan tilattu Hartan Racerit, semmoset kuuspyöräset. Ne oli tosi ketterän oloiset kaupassa ja otettiin pehmeällä kopalla kun sitä koppaa voi käyttää myös kärryissä sit myöhemmin.

Airbageistä vielä: Tarkastakaa ettei takaosan sivuovissa ole airbagiä, meillä on. Ostettiin Römer baby safe plus ja se airbag pitää muistaa kytkeä pois.

Joo, maha on oikein hieno, ja varpaita pitää kurkkia, mutta vielä ylettää näkemään.

Meillä tärppäs kolmannella kierrolla, olin niin varautunut noin vuoden mittaiseen yritykseen - ja tässä sitä nyt ollaan!

Ikää mulla on 35, mies 4 vuotta nuorempi (hyvä niin, jaksaa hoitaa kotia kun minä haudon!)

Leonie rv 30+6

aino: laitoin yhdelle sivulle ilmoituksen, että ostetaan vaatteita halpoja paljon kerralla ja sitten niitä vastauksia alkoi sadella. Kävin sitten Jyväskylästä hakemassa.

Olenkohan jo laittanut että meillä on Brio Kombit, mies niihin tykästyi. Ja appiukko maksoi...

Meillä tärppäsi myös eka kierrosta, sitä ennen söin pillereitä 11 vuotta. Vaavin hankinnat on vielä vähissä, ainoastaan vaunut on tilattu ja äitiyspakkaus odottaa kaapissa.

Tuntuu, että nyt tulee tarkkailtua tosi tarkkaan vaavin liikkeitä, liikkuuko se tarpeeksi yms. Mä oon kans huomannut sitä tärinää ja toinen ""kummallisuus"" minkä olen laittanut merkille on vasemmalla puolella vatsaa säännöllinen tykytys. Siellä on luultavasti vaavin pää tai peppu, musta mistähän tuo tykytys voisi johtua? Se tulee silloin tällöin ja mun ollessa juuri tuolla vasemmalla kyljellä.

nipsu rv 28+6

Mukavat sunnuntait Lokakuiset! Meidän aika senkun vaan lähenee, pari kuukautta vielä. Sitten ois nyytit kainalossa.. kuka ois uskonut että aika menee näin nopeasti??

Murmeli tiedusteli vaunuista. Meillä käyttäjää odottelee Teutonian Mistral Sportit. Alunalkaen en itse olisi halunnut tällaisia vaunuja, mutta liikkeessä kun myyjä niitä esitteli tulin vakuuttuneeksi niiden monipuolisesta käytöstä ja ulkonäkökin alkoi jotenkin miellyttää! Nyt olen onnellinen ettei otettu mitään muita vaunuja! Jännää miten se myyjä vaikutti ostoon.. Hän osasi ainakin asiansa.

Mulla vk 28 sf oli 26 ja viimeksi mitattu eli rv31 sf 28. Eli käyrien mukaan mennään. Varpaat näkyy vielä, mutta kenkien laitto ei todellakaan ole mukavimmasta päästä!

Ikää tällä tulevalla mammalla on 21 vuotta ja mies on 25vuotta. Jotenkin mukava leikitellä ajatuksella että kun esikoinen on 20 vuotta niin itse on vasta 41. Elämää vielä elettävänä. =) Itse olen aina halunnut hankkia lapset nuorena.

Mulla on ihan selvästi alkanut nyt ne harjoitussupistukset. Koko maha kovettuu n.minuutiksi ja sitten laukeaa. Ja kohta uudelleen. Ei satu mutta ei tunnu kovin mukavallekaan. Yleensä tulee silloin kun olen käynyt esim. sohvalle makaamaan. Eikös nämä ole juuri niitä? Aiemmin tuntui vaan ihan alamahassa, nyt siis koko maha.

Mites teillä muilla on käynyt makuuhuoneen puolella? Meillä on aika hiljaista, ikävä kyllä. Tekis kyllä vähän useammin mieli kuin kerran viikossa (tai jopa harvemmin).. En tiedä onko tähän mitään erityistä syytä, näin vaan on. Mulla tuntuu kyllä limakalvotkin aika herkiltä, joten kovin pitkään ei kärsi kyllä harrastaakkaan. Mutta niitä hellimisiä ja muita seksin muotoja tekis mieli kyllä harrastaa hieman useammin =). Pitää varmaan yrittää petrata.

Jeps, mutta pitäkää itsestänne ja vauvoistanne hyvää huolta! NauNausta ois kyllä jo kiva kuulla jotain! t.jenny ja tiitiskä 31+7

Heipparallaa!

Ikäkysymykseen; me ollaan kumpikin miehen kanssa 24- vuotiaita, mies täyttää loppuvuodesta 25 ja minä alkuvuodesta.

Vaunut;
Me ostettin Brion Novat.. vastasinkohan jo tähän..:) Ensin kateltiin Teutonioita mutta olivat musta jotenkin ""laatikkomaiset"" ja hirmu paljon jäykemmät kuin Briot.
Valintaan vaikutti vaunujen mahtuminen pieneen tilaan, tarpeeksi tilaa kärryn ""tavaratilassa"" (monissa on tosi pieni tila.. juuri ja juuri vaippapaketti mahtuu..) ja kiva malli.

Nyt mä olen päättänyt olla ostamatta enää ainoatakaan äitiysvaatetta.. oon polttanut rahaa niihin vähän turhan paljon. Tajusin just että eihän tässä oo enää aikaa käyttää noita vanhojakaan kuin muutama kuukausi ja sitten niillä ei tee enää mitään.. Säästää voi toki, mutta tykkääkö niistä sitten enää esim. parin vuoden päästä..

Varpaita ei näy, eikä ole hetkeen näkynyt:)
Vauvan potkut tuntuu kylkiluissa asti joten kokoa taitaa olla jo jonkun verran ja kohdunpohja on siis jossain siellä kylkiluiden tienoilla. Huomenna on neuvola, sitten selviää, rv 26+2 oli 26 cm. Oon siis pikkuhiljaa minäkin alkanut hivutella käyrille.

Onko teillä nimiä jo mietitty? Me laitettiin sairaalan esitietolomakkeeseen sekä ensimmäinen että toinen nimi, tällä hetkellä tuntuu että ne nimivaihtoehdot myös ovat ne ensimmäiset. Mutta täytyyhän se lapsi ensin nähdä ennenkuin voi nimen päättää.

Mutta nyt täytyy alkaa iltatoimiin ja unille.. tulin tänään parin viikon kesälomamatkalta kotiin ja tavaraa olisi siis purettavana:)

aino rv 29

Me ostettiin myös nuo Brio Novat, aika pitkälti samoilla perusteilla kuin Ainokin. Lisäksi hinta-laatusuhde vaikutti olevan kohdallaan. Pehmeään koppaan päädyttiin, kun on syys/talvivauva (no joo, ei mietitty kyllä tässä kohden kauheasti uusiokäyttöä ;) ja kun on tarkoitus kärräillä lapsi vaunuissa kotiin asti eli koppaa ei varmaankaan tarvitse niin kauheasti kannella. Tosin ihan hyvältä tuo pehmeäkin koppa tuntui mielestäni kantaa, mutta en sitten tiedä, millainen olisi vauvan painon kanssa.

Minäkin olen yrittänyt hillitä äitiysvaatteiden ostoa, kun niitä on tosiaan tullut ostettua aikalailla. Ja lisäksi alan vakavasti kaivata vanhoja, normaaleja vaatteitani :) Jotain uusia hankintoja olen tehnyt, mutta lähinnä normaalivaateosastolta ja sellaisia, mitä voi sitten käyttää myös synnytyksen jälkeen. Neuleita ja trikoopaitoja siis lähinnä. Alennusmyynneissä katselin kaiholla muutamaa kivaa hametta/housuja, mutta milläs ostat, kun ei yhtään hahmota, mikä on ympärysmitta ilman vatsaa :)

Varpaiden näkyminen on kyllä ihan asennosta kiinni ;) Kengät menevät vielä jalkaan vähän ähkien, mutta sukkien pukeminen alkaa käydä työstä. Ja sitten kun kohtu alkaa selvästi painaa palleaa, niin henki meinaa loppua tuossa puuhassa kesken.

Meillä ei kyllä kaveri ole vielä kääntynyt lähtöasentoon, joten kylkiluihin en ole vielä potkuja saanut. Pari viikkoa sitten oli vielä perätilassa, nyt en tiedä, mutta tuntuisi vielä mahtuvan pyörimään, koska virtsarakon tienoilla ei ole nyt tuntunut niinkään potkuja, mutta kyljissä kyllä. Ja välillä vatsa aaltoilee oikein kunnolla, työntää ilmeisesti päätään tai peppuaan siitä läpi ja se kyllä sattuukin välillä, kun kaveri oikein pinnistää muutenkin kireää vatsanahkaa vasten :)

Täällä siis odotellaan jännitellen ja puhkuen :)

Mimmu, rv 30+2

Juu, meillä myös pehmeä kantokoppa.. en oikein edes tiedä miksi se otettiin mutta saahan siitä sitten sen jalkapussin myöhemmin rattaisiin. Myöskään meillä ei tarvi kantaa kopassa.

Mulla myös Mimmun tavoin ikävä normaaleja vaatteita!! Katson kaihoisasti tämän syksyn uutuus samettitakkeja, farkkuja, neulepaitoja ym. ym. Mutta oon päättänyt panostaa keväällä sitten oikein urakalla vaateostoihin;)

Onko muilla ollut turvotusta? Mulla on ja reilusti.. jalat varsinkin on tosi turvonneet.. iltaisin pakottaa jalkoja oikein tosissaan. Magnesiumista on jonkin verran apua.. täytyy alkaa yrittää nukkua jalat jonkun päällä josko helpottaisi.

Tänään oli neuvola, painoa ei ollut tullut yhtä vauhdilla kuin viimeksi (se 3 kg neljässä viikossa..) nyt oli tullut 3 viikon aikana 800 g, varmaankin se pyrähdys johtui elimistöön keräytyneestä nesteestä.
Verenpaine edelleenkin hyvä, mutta, mutta.. virtsassa oli hieman valkuaista. Raja on kuulemma +-0, +1, +2, +3.. ja jos lähtee pussalle niin aletaan tutkia tarkemmin. Mulla arvo oli tuo +-0.
Mutta mä en ollut ennen koetta pissaamatta varmasti kuin tunnin.. unohdin nimittäin koko neuvolan. Onkohan sillä vaikutusta asiaan.. Eli siis voikohan todellinen arvo olla korkeampi kuin toi +-, onko kellään tietoa asiasta?
Mutta koska verenpaine oli hyvä, terveydenhoitaja ei katsonut vielä aiheelliseksi alkaa tutkailla enempää.
Mä en tiennyt edes miten se valkuainen vaikuttaa ja olin tietysti vähän kysymysmerkkinä että mitä se tarkoittaa että on valkuaista pissassa, ja terveydenhoitaja kertoi että voi enteillä ennenaikaista synnytystä=O.
Mutta ilmeisesti kaikkien kolmen ""vian"" täytyy olla päällä että aletaan tutkia; valkuaista yli +-0 (normaaliarvo siis miinus jotain), turvotusta ja paineet koholla..

Vauva on meillä siis raivotarjonnassa ainakin toistaiseksi. Terkkari sanoi, että hyvin saattaa kääntyillä rv 35 astikin jos on tilaa. Mutta nyt on ollut jo hetken aikaa oikeissa asemissa.
Syke oli huikeat 160!!! Ensimmäistä kertaa mitattiin oikein lukema.. mitähän se tarkoittaa? Enteileekö tyttöä??!:)

palailemisiin!

aino 29+1