LOKAKUU 10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippahei.

Vaunuista, uskoakseni ei ole suurtakaan merkitystä sillä, onko merkki Ora, Brio, Emmaljunga, Teutonia..
Eiköhän kaikki oo ihan käypiä ja onhan niillä aina takuu.

Me saatiin turvakaukalo toissapäivänä. Ostettiin semmonen Römerin Safety Baby plus.. tai jotain.. Hirmu vaikea niistäkin valita kun merkkejä ja malleja on useita.

Liikkeistä; tuntuuko teillä joka päivä selviä liikkeitä?
Musta tuntuu että välillä voi mennä päivä etten tunne juuri mitään, seuraavana voi olla tajuton myllerrys päällä. Voi tietysti olla ettei niihin enää kiinnitä edes niin huomiotakaan..

NauNau!! Mikä vointi siellä suunnalla?

eipä muuta kun nauttikaa ilmoista!

aino

Aino, meille myyjä sanoi eräässä liikkeessä, jossa myydään lastentarvikkeita että kaikki turvakaukalot ovat hyviä, mutta on myös parempia, viitaten Römerin Baby-Safe:een. Meille tuli kyseinen kaukalo myöskin isofix vempeleillä. (ko.kaukalohan on testivoittaja)

Mulla tuntuu myös liikkeet ajoittain vähentyneen. Voi olla pitkään ettei kuulu mitään ja sitten välillä maha heiluu laidasta laitaan ihan kuin kaveri heittäisi kuperkeikkaa! Lääkäri tosin muistaakseni sanoi joku aika sitten että alkavat jossain vaiheessa vähentyä, koska vauvan tila pienenee. Eli toisella alkaa vaan olla ahdasta liikkua, muusta ei varmaan kyse. Tosin pitäähän sitä liikelaskua sitten tehdä, mulla varmaan antaa ohjeet siihen tänään.

Tuossa äsken saattelin miehen työviikon alkuun 4 viikon loman jälkeen. Kyllä tuntuu tyhjältä olla yksin kotona! =( Siinä menee taas oma aikansa kun tähän arkeen tottuu.. No nyt kampean petiin vielä vähäksi aikaa, sitten neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä! =)

t.jenny ja tiitiskä rv31

Terveiset taas täältäkin pitkästä aikaa, kun töihin on taas palailtu! Kuutisen viikkoa pitäisi vielä jaksaa töissä.

Joku sanoi noista vaunuista joskus hyvin, että kyllä niihin tottuu valitsi sitten mitkä vain :) Minäkin olin ajatellut jotain saksalaisia ja kyllähän monet niistä hyviltä tuntuivatkin, mutta niissä tuntui kaikissa olevan niin toivottoman pieni se tavarakoppa siellä alhaalla. Ja kun varmasti joudun lapsen kanssa kaupassakin käymään myös kävellen, niin kyllä sinne pitää ainakin vaippapaketti ja peruselintarvikkeet mahtua. Päädyimme sitten edullisempiin Brioihin, mutta eiköhän niilläkin pärjää :)

Täälläkin on vauvan liikkeitä tuntunut paljon vähemmän. Kävin jo kertaalleen tarkistuttamassa tilanteenkin, kun alkoi huolestuttaa, mutta kaikki oli hyvin. Joten eiköhän se ole ihan normaalia, ettei tässä vaiheessa enää tunnu niin paljon liikkeitä kuin aiemmin. Ja minusta tuntuu, että ainakin meidän kaveri ei ole enää rytmiltään niin säännöllinen. Ennen jumppatuokiot olivat aina aamulla tai illalla, mutta nyt niitä voi tulla keskellä päivää ja sitten voi taas olla illalla hiljaisempaa.

Vointi on onneksi ollut oikein hyvä, mutta nyt tuntuu, että supistuksia alkaa tulla enemmän. Täytyy siis varmaan alkaa ottaa vähän rauhallisemmin. Hyviä vointeja muillekin!

Mimmu, rv 29+2

heips täältäkin kaikille..ihanaa vaihteeksi vähän viileämpi ilma..me käytiin ja lauantaina ostaas vaunut..herqulesin raptor 3 spinit, kolmipyörä sporttimallit ja niistä tietty saa yhdistelmät,ollaan ihasteltu niitä jo pitkään nyt oli sit viiminen mahollisuus kun tarjous loppui..meikä joutuu nyt sitten vuorokaudeksi sisään sairaalaan sokeriarvojen seurantaan, byy...ilmeisesti mun haima ei sit jaksa raskaana ollessa erittää tarpeeksi insuliinia..vaik suvus ei ole tätä tautia ja ruokavaliolla sihen ei voi vaikuttaa kun jälkeenpäin tietty parempi jättää makeat pois ja lisätä liikuntaa joka minulta on jotenkin jäänyt ...(laiskuutta)no toivon et arvot olisikin pudonneet normaaleiksi...ei tarvisi ainenkaan alkaa piikittään, eix tääl ollu joku muukin kellä oli sokerit kohol tai jotain...tällä viikolla alkaisi sitten synnytysvalmennuksetkin ja kohta miehellä loma...ihanaa, vielä pitäisi hommata se turvaistuin autoon ja pinnasänky....kun ei malttaisi vielä noi vaunutkin tuossa muistutaa mua vaavista ja sit ei jaksais odottaa, nopestihan tämä odotus kieltämättä on mennyt ajatella..pari hassua kuukautta ja h-hetki käsillä :)
mulla muuten on ollut melkein alusta asti se beltin tukivyö ja olen todella tykännyt pitää liikkuessa sitä on jotenkin tukevampi seisoa kun maha ei roiku ja sanovat et vähentää raskausarpien syntyäkin...ei ole vielä tullut-onneksi-
kaikille hyviä vointeja! matu rv 29+5 tai (30+4)

Joo mullahan oli sokerin rasituksessa arvot koholla, mutta nyt kun itse olen mittaillut niin arvot olleet normaalit. Onneksi mulla tuo ruokavalio on auttanut.

Toivottavasti et joudu alkaa pistämään insuliinia, mutta eihän sille mitään voi jos joutuu. Vauveleitten vuoksihan me tehdään oikeestaan mitä vain! ja tosiaankin ihan loppusuorallahan tässä ollaan...hyi ku alkaa ihan jännittämään kun miettii...
Parin kuukauden päästä meillä on jo nyytit sylissä eikä muisteta enää mitään raskauden aikaisia vaivoja...

Meillä tosiaan on jo kaikki tavarat hankittu. Olin jo kerennyt laittaa vanhat menemään...nyt sitten kaikki on pitänyt hankkia uutena. Onneksi lähdin tällä kertaa hyvissä ajoin liikkeelle koska en enää varmaan edes jaksaisi kierrellä kauppoja.

Hipsanhei!
Tänään oli lääkärintarkastus. Kaikki kunnossa, paikat kiinteät ja kiinni. Mua on kauheesti pelottanut kun supistellut joka päivä, että onko kaikki kunnossa, mutta no worry. ;)
Ajateltiin ostaa Emmaljungat tai Briot miehen kans niin on jälleenmyyntiarvoa jos ei toista vauvaa tehdä. Vaikka itse kyllä haluaisin yhteensä kaksi lasta. Hmm...
Ei ole tosiaan enää pitkä aika että nyytit on sylissä. Odotan jo innolla että pääsee imettämään. Tissit kun vuotanut jo rv 19 asti joka päivä. Yöllä lakanat kastuu ja aamulla on joka paikka märkänä. :(
Vauveli on todella liikkuvainen. Koko ajan saa laukata pissalla kun potkii n. tunnin välein. Aahrgh! Ei puhettakaan että saisi nukkua yhtään yötä ilman pissalle juoksua. Parin tunnin pätkissä kun tottuu nukkumaan niin ei tee niin tiukkaa sitten ku vauva on jo syntynyt. :)

Olisi jo lokakuu...

Susk_baa rv 27+5

Tervehdys!

Nyt on sit nukkumisvaikeudet alkanu täälläkin. Lonkat on ihan pirun kipeet aamulla kun nousee sängystä ylös. Kävelin tuossa muutama tunti sitten vanhempieni luo, matkaa vajaa 1,5km ja lonkat särkee edelleen ihan mielettömästi! Mistäs tällanen johtuis? Joko luut alkaa tehdä vauvan tuloa varten tilaa? Missään asennossa ei oo hyvä olla. Kai se tästä jossai vaiheessa helpottaa, vauvan takia mä kärsin mitä vaan! :)
Aattelin vaan kysästä kun en usko et oon ainut joka tällaisesta kärsii.

Eipä tällä kertaa ihmeempiä, torstaina lääkäri ja sit lisää kirjotusta...

Minde ja pikkuinen rv. 27+3

Et ole Minde ainoa, mulla on ollut noita liitoskipuja kohta jo kuukauden päivät. Yöllä herää jokakerta kun pitää kääntää kylkeä ja sattuu ihan vietävästi. Ylösnoustessa jos on istunut vähän pidempään niin tuskin pääsee käyntiin, joutuu hipsimään hitaasti. Ja kävely alkaa olla semmoista pingviinimäistä vaappumista.

Mun gyne selitti kaiken johtuvan luu-liitosten löystymisestä. Hormoonit ovat ""syyllisiä"" tähän ja mitään ei ole tehtävissä. Tai voi kokeila seuraavia: Tyyny reisien väliin kun nukkuu, tukivyö. Mulla kipu tuntuu ennenkaikkea häpyluussa ja joskus lonkat ikäänkuin lonksahtaa.

Menee ohi muutamassa viikossa synnytyksen jälkeen ja ei tarvitse pahentua jatkuvasti, välillä on helpompia päiviä.

Kipu on vaaratonta ja ehkä lohdullisena seikkana voi ajatella että vauva mahtuu paremmin ulos kun on vähän löystynyt!

Mulla on tosiaan enään kylkiasennot mahdollisia, selällään jos makaa yli 5 minuutia pidempään niin tulee hirvittävän paha olo, pyörrryttää ja hikoilee (se johtuu siitä, ettei veri kierrä kun vauva ja istukka painaa valtimoa kasaan). Ultrassakin mun piti kääntyä pariin otteeseen sivuttain, muuten olisin pyörtynyt.

Tsemppiä meille, kaksi kuukautta kärsimystä jäljellä. Sitten tulee uudet murheet mutta palkinnon kera.

Täällä myös leikitään lääkäriä tökkimällä itteään sormeen kolmena päivänä viikossa, viisi kertaa päivässä. Kotona arvot olleet hyviä, paitsi iltapalan jälkeen on aina vähän koholla. Onko teillä minna ja matu sama juttu? Vaikka söis kuin kevyesti ja vaikka kävis lenkilläkin, niin silti se sama yksi arvo on yli sen raja-arvon.

Mulla sattuu nivusiin ihan kamalasti, ei meinaa päästä käveleen. Tuntuu ihan kuin joku painaisi luita levälleen ja kaipa se tuo vaapukan pää onkin.

Tilla kohta rv 31

Varmaan inhottavaa pistellä itseään.. =( No vauvan vuoksi mitä vain!

Mulla on myös hieman ongelmia noiden lonkkien kanssa. Yleensäkkin kävely ei ole enää kovin nautinnollista. Eilen kävin pyöräilemässä, ei sekään enää niin kivalta tuntunut.. Kun satulaan istui niin tuntui kuin ""haarovälin luut"" ois ollu jotenkin kipeet.. Kai ne vaan on sitten niin väljät! Kaikkea sitä pitääkin kokea.. Kuitenkin pitäis liikuntaa jotenkin harrastaa, mitä sitä kohta enää kykenee tekemään!?

Löysin netistä eilen aivan ihanan sivun, käykäähän katsomassa! www.lastenhuone.fi Hinnat on pilvissä, mutta saahan sitä ihailla!! =)

Eilinen neuvola meni mukavasti. Kaikki oli kohallaan, tänään vien pissanäytteen labraan. katotaan ettei ole virtsatietulehdusta kun mulla niitä sillointällöin on ollut.. Sf- mitta on 28. Sydän äänetkin oli niin selkeät ja jämäkät =) ihanaa.

t.jenny ja tiitiskä 31+2

Hassua tosiaan miten aika menee nopeasti.
Tuntuu että vasta oli raskausviikolla 12 ja nyt pitäisi olla enää vajaa 12 vauvan syntymään... hui:)

jenny, me ei otettu niitä isofix-kiinnikkeitä, koska en halua pitää vauvaa takapenkillä. Kovasti yritti meille niitäkin kaupata mutta pidimme pintamme.. en viitsinyt rasittaa ""mummon""lompakkoa enempää.. Saatiin se kaukalo ""vauvalahjaksi"":)
Ja koska meidän auto on vuosimallia -99, en tiedä olisiko siitä edes löytynyt niitä kiinnityslenkkejä kun Isofixithän on tulleet markkinoille vasta 2002.
Siitä hyvä valinta oli se Römer, että sillä on vuoden päästä vaihtoarvo noin 50% kun vaihtaa isompaan istuimeen.

Eilen illalla ei enää tarvinnut panikoida liikkumattomuutta.. en meinannut saada unta kun niin kova myllerrys kävi mahassa. Musta tuntuu, että tyyppi oli välillä peppu ""ulospäin"" eikä siksikään liikkeet tuntuneet niin selvästi. Mutta helpottavaa kuulla että muillakin on liikkeet vähentyneet!!:)

Jalat on tosi turvoksissa.. ainoastaan sandaalit on hyvät jalassa ja jalannumero on kasvanut yhdellä. Haaveilin pääseväni syyskenkä ostoksille mutta ei varmaankaan kannata ostaa numeroakahta liian isoja kenkiä. Lykkään siis marraskuulle kenkäostoksia.
Mä odotan innolla syksyä, lapsen syntymää tietysti mutta myös sitä, että pääsee kunnolla treenaamaan.
Mies on jo luvannut mulle pari vapaailtaa viikossa että pääsee jumpalle.. ihana huomata miten innoissaan hänkin on.
Eilen sanoi että on alkanut jännittämään synnytys ja kotiintulo.. ja että miltä vauva sitten näyttää jne. Mä en ole koko synnytystä edes vielä miettinyt! Monet kysyy että jännittääkö.. mä ajattelen niin, että miljoonat naiset on siitä selvinnyt ennen minuakin joten miksen mäkin.

Mutta pitää vihdoin saada päivä käyntiin ja lähteä liikenteeseen.

Ainiin, kävin eilen ostamassa H&M:ltä muutaman pienemmän vaatteen (56 ja 62 cm:siä) ja ostin iskälle semmosen I love Dad-bodyn. Ajattelin kasata sille semmosen vauvapaketin:) Muutenkin löytyi kivoja pieniä.. äitiyspakkauksessa kun on niin isoja ne vaatteet niin oon varautunut lähinnä pienemmillä. Alesta tuli ostettua farkkuja, takkeja, housuja ja paitoja vähän isommilla senteillä sitten kevääksi.. mutta hirveesti ei ole meillä panostettu niihin arkipäiväisiin tavaroihin vielä.
Tutteja on kyllä, mutta esim. tuttipulloja vaan se pakkauksen, rasvoja, öljyjä ym. ei olla vielä hankittu..Mutta ehtiihän sitä.

Moikka moi!

aino+masuvauva 28+2

Moikka!

Kylläpäs on ilma muuttunut ulkona koleaksi...tulin juuri lääkäristä ja meinasin paleltua kun pyörällä ajelin.
Kaikki oli kunnossa pikkuisella, selvis että todennäköisesti tyttöä odotellaan=) Painoa pienellä on 1350g, ihan keskiarvojen mukaan. Oli myös helpottavaa tietää, että kohdunsuu on kiinni ja kiinteä vaikka supisteluja tulee useastikin päivän mittaan.
Vaikka nyt selvisi, että tyttö on tulossa, niin en kuitenkaan taida vielä ostaa mitään kovin tyttömäisiä vaatteita. Olen jonkin verran hankkinut ihan pieniä vaatteita, mutta sen värisiä, jotka sopii sekä tytölle, että pojalle.

Mitähän sitä oikein pitäisi hankkia vielä ennen lapsen syntymää, siis tälläistä pientä jokapäiväistä tavaraa (kuten tutteja jne..)? Onkohan täällä netissä jotain jonkun kokeneemman väsäämää listaa. Ei oikein näin ensikertalaisena tiedä mihin kaikkeen olisi hyvä varautua. Viikonloppuna varmaan mennään ostamaan hoitopöytä, sellainen lipastomallinen ajateltiin ostaa, niin sinne laatikoihin saa sitten hyvin vauvan tarvikkeita ja vaatteita laitettua. Muuta ei oikeastaan tarvitsekaan ostaa, isommista hankinnoista, kun saadaan ne kavereilta lainaksi.

Meinaatteko muuten pestä kaikki äitiyspakkuksen vaatteet ennen käyttöä?
Mutta eipä tässä kummempia tällä kertaa, ruuanlaittoon on kai tästä ryhdyttävä. Moi!

tipsu rv 29+5

Käyn välillä lukemassa ketjuanne, vaikka kuulunkin syyskuun odottajiin. Itse kokosin jostain ketjusta listan mahdollisista tarvittavista asioista vauvalle. osa on ehkä turhia, mutta jokainen tietenkin itse päättää mitä hankkii.
- sitteri
- vaunut
- turvakaukalo
- sänky
- hoitoalusta
- amme
- vaippoja
- puhdituspyyhkeitä
- vanulaput/pumpulipuikot
- kosteusvoide/sinkkivoide
- tutteja
- tuttipulloja
- harsoja
- lakanoita
- äidinmaitovastiketta varoiksi
- terveyssiteitä
- imetysliivit/paita
- liivinsuojia
- rintapumppu
- talkkia
- desinfiointiainetta (joku suositteli napatynkän puhdistukseen)
- hoitopöytä
- sängyn reunapehmuste
- tyyny
- syöttötuoli/pehmuste
- kylpyöljy
- kuumemittari....yms...

Tilla: Mä pistän 6 kertaa päivässä kahtena päivänä viikossa ja arvot on olleet ihan hyvät. Yksikään ei ainakaan viime viikolla mennyt yli, eikä vielä tänäänkään. onneksi!
Mitä jatkossa kun sinulla se illan arvo menee yli? Joudutko insuliinia pistämään?

Mulla kans sattuu nivusiin tai on sattunut pidemmän aikaa jo... lonkat on kans tosi kipeät varsinki jos olen kävellyt enemmän. Häpyluuta kokoajan särkee....vali vali... =)
Jospa tämä kaikki kipu ois sitten synnytyksestä pois...

minä en siis vielä pistä mitään, huomenna menen sairaalaan sisään vuorokaudeksi ja kai sitten torstaina saa kuulla
""tuomion""..en haluaisi alkaa pistään..en inhoa mitään muuta kun sormenpäästä otetaan verta, mieluummin isolla neulalla jostain muusta mut sormenpäätä pelkään sairaasti
en tiä miksi, ku se ei edes satu...

Tavaralista on hyvä apu, ainakin näin ensikertalaiselle, kiitoksia siitä!

Mulla vaan iski paniikki kun huomasin että meillähän ei ole vielä juuri mitään valmiina!! Mutta kun meillä on toi muutto edessä ja ajateltiin ostaa tavarat vasta sitten sen jälkeen. No onneksi siihen on enää kaksi viikkoa, sitten shoppailemaan oikeen kunnolla!

Meillä poitsu potkii ja myörii ihan hirveesti iltaisin, päivälläkin liikkeitä tuntuu aika usein, eli ei mitään liikkeitten vähentymistä ainakaan täällä. Lääkäri kyllä sanoi että näillä viikoilla ne usein vähenevät kun ei enää ole niin paljon tilaa liikkua. Olisikohan meille tulossa ylivilkas lapsi? :)

Bonnie rv 31

En vielä tiedä, mitä tuosta ilta-arvon noususta seuraa. Toivottavasti ei tarviis ruveta pistään insuliinia-mun yks tuttu nimittäin joutui, eikä sillä edes arvot paljon heittäneet.

Mä sain onneksi semmoisen pistokynän sieltä osastolta, että se on säädettävä se pistosyvyys. Ne osaston neulat iski aina niin ison reiän ja syvälle, että vieläkin koskee. Nimettömästä saan veret irti ykkösellä ja keskisormesta kakkosella, mun sormenpäissä on tosi ohut iho. Eli ei ole sepän näpit...hih

Millaisia SF-mittoja teillä muilla on ollut, mulla oli rv 29 jo 30cm. Äitipolin ultrassa vaavi painoi rviikolla 30 vain 1390g ja lapsivettä on runsaasti, siitä vissiin johtuu tuo iso mitta.

Ihana lista, kiitos 1979!

Hei taasen pitkästä aikaa. Minä vielä odottelen sokerirasitustestin tuloksia, saa nähdä miten käy. Ei mulla ainakaan ole ollut mitään ""poikkeavaa"" olotilaa, mutta eihän se sitä katso. Jotenkin tuntuu siltä, että joutuisin pistämään, mutta senhän näkee sitten. Äidilleni oli aikanaan mitattu korkeampia sokeriarvoja hänen odottaessaan siskoani (hän ei joutunut kuitenkaan pistämään) ja hänelle oli sanottu, että synnytyksen jälkeeen joko lapsella tai äidillä on sokeritauti. Tästä on nyt se reilu 30vuotta eikä kummallakaan ole oirettakaan sokeritautiin. Mutta testit ja käytännöthän ovat muuttuneet moneen kertaan tässä ajassa...

Meidän pikkuinen potkii kyllä joka päivä. Onko kellään semmoista outoa hmm... tärinää vatsassa? Mulla tuntuu välillä (välillä siis tulee kunnon potkujakin) semmoista outoa tärinää. Ei se tosin jatku pitkään, muutaman kymmenen sekuntia. Olen lukenut, että vauvalla saattaa olla hikka, mutta ei tämä semmoiselta tunnu. Ajattelin ensi viikolla kysellä neuvolasta, mitähän tuo mahtaa olla. En ole kuitenkaan huolestunut, koska välillä tuntuu kunnon potkuja ja kyllä se pikkukaveri ainakin hengissä on. Ihmettelen vain... Pitäisköhän huolestua?

Pitkästä, pitkästä aikaa laitan minäkin korteni kekoon. Täällä voidaan edelleen pahoin : ( mutta paksusti ja mikä tärkeintä vauvalla on kaikki hyvin. Ilmeisesti pahoinvointi ei minun kohdalla lopu ennen kuin synnytykseen, joten ymmärtänette että odotan sitä kuin kuuta nousevaa. Vain 12 viikkoa, kuulostaakin jo ihanan vähältä!

Mulla oli sf-mitta rv29 27 cm. Alussa huiteli yli yläkäyrän, mutta neuvolan th sanoi että usein kasvaa aluksi enemmän ja sitten kasvu tasaantuu. Oli ihan oikeassa kun nyt tuo mitta näyttää lähentelevän jo keskikäyrää. Luulin kyllä että vauva olisi iso kun mitta on ollut koko ajan niin reilu, mutta rv26 ultrassa vauvan mitat olivatkin keskikäyrän alapuolella. Sinänsä hyvä, olin jo nähnyt painajaisia 5 kiloisen pusertamisesta maailmaan ; )

Vieläkö olette töissä? Minä olen ollut muutaman viikon saikulla tuon pahoinvoinnin takia, mutta tarkoitus olisi palata vielä töihin muutamaksi viikoksi.

Voikaahan hyvin ja paksusti!
t. Iitu ja masukki rv29

Kissa, mullakin tuntuu värinää vatsassa aina välillä. Kestää just sen muutaman sekunnin.
Itsekkin olen ollut pikkasen huolestunut vaikka muita liikkeitä on vaikka kuinka paljon.
Minä luin jostain kanssa että hikka voi aiheuttaa värinää, mutta kuulosta aika kummalliselta minustakin..
Kerro sitten mitä neuvolassa sanoivat!

Hei!

Minäkin peräti sain aikaseksi tänne kuulumisiani kertoa..8)
Mulla on raskaus sujunut muuten hyvin, paitsi aina välillä on näitä kaikennäköisiä kolotuksia..
Viime yönä viimeiksi tuli kamala tuska ensin kylkeen ja sitten alkoi särkeä alaselkää. Näytti jo et lääkäriin pitää soittaa, tuska oli aivan kamala.Parina iltana on ollut tuota samaa kipua noin pahana. On saanut panadolia syödä..

Vaavi liikkuu kuitenkin mukavasti ja kaikki on ollut kunnossa meidän molempien kohdalla. Ainoa pelon aiheeni on vaan nuo kovat kivut, kerroin th:lle niistä ja seuraavalla lääkäri käynnillä katsotaan miltä paikat näyttää..Pitäisi jaksaa odottaa vielä reilu viikko, silloin olisi siis neuvola ja sen jälkeen ultra ja gynekologin tutkimus.

Äitiyspakkauksen olen saanut jo vajaa kuukausi sitten, sekä eräs tuttuni lähetti 15 kg:n edestä vauvan vaatteita, et eiköhän noilla jotensakin alkuun päästä 8)
Vaunut, sitteri, turvakaukalo, itkuhälytin on hankittu. Hoitopöytä saadaan tutuilta. Onneksi ei ole tarvinnut ostaa kaikkea uutena, ja nämäkin olemme hommanneet vähitellen.

Nyt pitääkin lähtee kauppaan. Kirjoittelen taas joku päivä..

=Kate rv 29+1=

Tulipa mieleen kysäistä, että minkä verran teillä oli yritystä vauvan suhteen. Vai tuliko esim. yllätyksenä?

Meillä yritystä oli liki vuosi ja juuri oli aika naistentautienpolille varattuna, 2 viikkoa ennen lääkäriaikaa tein positiivisen testin:) Mulla epäiltiin endometrioosia ja tukkeutuneita munajohtimia.

ehkäpä Vahva E ja foolihappo tepsi;)

Me oltiin niin onnellisia et meillä tärppäs heti! :)

Mä jätin e-pillerit pois tammikuussa, asiasta oli juteltu jo aika kauan, sit tuntus et nyt on hyvä aika. Sit vaan juteltiin et ei saa pettyä jos ei heti tärppää koska olin syöny pillereitä aika monta vuotta. Noh, pikkuveljen rippijuhlissa tajusin et nyt ollaan viikko myöhässä! :) Näin hienosti täällä.

Minde ja pikkuinen rv. 27+4

Meillä sama homma kuin Mindellä, eli heti tärppäs =) Joulukuussa lopetin pillerit ja tammikuussa oltiinkin jo raskaana. Itse olin myös aika varma etten heti tulisi raskaaksi, mutta luonto päättikin toisin. Ilman testejä odottelin menkkoja reilu 2vk, ennen kuin tein testin. Plussaahan se näytti! meillä myös suunniteltu oli pidempään, uusi vuosi tuntui sopivalta ajankohdalta jättää ehkäisy.

Meidän autosta saa etupenkin airbackin kytkettyä pois päältä, eli vauvaa on hyvä kuljettaa myös etupenkillä. varsinkin jos yksin ajelee vaavin kanssa. Muutenhan sitä varmaan kannattaa kuljettaa takapenkillä jos toinen puolisko on mukana niin ei kuskinkaan huomio kiinnity liikaa lapseen..

palataan taas! jenny ja tiisikä