LOKAKUU 10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aino

Vieras
3.10 jenny, esikoinen, SKS

3.10 mami79, kolmas tulossa, OYS

4.10 Tilla, esikoinen, KYS

4.10 bonnie, esikoinen

7.10 Hyrrä, esikoinen, KÄTILÖOPISTO

8.10 minttu

10.10 leonie, esikoinen

12.10 NauNau, esikoinen, TAYS
*13.7 syntyi Poika, 1314 g ja 41 cm

12.10 Leppis, kolmas tulokas, TYKS

12.10 Matu, esikoinen, KOKS

12.10 Äippä, esikoinen

13.10 tipsu, esikoinen

14.10 Nanu

14.10 Nuppu, esikoinen, JORVI

15.10 Minttu81, kolmas lapsi, K-SKS

15.10 Minna, kolmas lapsi

15.10 Tupuna, toinen

15.10 Mimmu, esikoinen, TAYS

16.10 Iitu, toinen tulokas, PHKS

17.10 Kate, esikoinen

17.10 Kissa, esikoinen

20.10 manna, esikoinen

20.10. Lness, esikoinen, Kättäri

20.10. joopajoo (Anna), esikoinen, Naistenklinikka

21.10 Jessica, esikoinen

21.10 Ruska, esikoinen

22.10. Heluna, esikoinen, Jorvi

23.10 Lumi-Loviisa, esikoinen

23.10 aino, esikoinen, P-HKS

23.10 murmeli, esikoinen,

24.10 Nipsu, esikoinen, TAYS

26.10 Susk_baa, esikoinen, OYKS

28.10. Kiiwi1, esikoinen, KYS

27.10. Minni, esikoinen, Jorvi

28.10 Hannele, esikoinen

28.10 Minde, esikoinen, SALON SAIRAALA

29.10 Meikku, esikoinen

31.10 Marja, esikoinen

31.10 Pipsa79, esikoinen, HYKS

Taasen uusi ketju ja uusi lista. Lista on taas se joka oli viimeisimpänä päivitettynä viime ketjussa.. toivottavasti kaikki ovat mukana!:)

Mulla oli tänään sokerirasitus.. aamulla 7.30 sairaalaan jossa ottivat verikokeen sormenpäästä ja taipeesta, sitten join 0,5 litraa pahanmakuista makeaa litkua, istuin tunnin ja taas verikoe, sitten taas istuin tunnin ja taas verikoe.
Paastoarvo oli 4,6 joka kuulema on normaali, mutta loput tulokset saa vasta huomenna. Täytyy toivoa että arvot olisivat normaalit eikä tartteisi ruveta kotipistoksiin ja ruokavalioille.. täytyy kyllä myöntää että makeaa on tullut syötyä vähän liikaa viimeaikoina mutta eilen tein senkin suhteen parannuksen ja päätin taas alkaa pitämään kiinni herkkupäivästä:)

Vauva on tosi liikkuvainen, aina kun asettuu maate, alkaa armoton möyrintä masussa. Potkut tuntuu jo kylkiluissa asti.. ihanaa ihanaa!!

Perjantaina on neuvola ja neuvolalääkäri, toivon että kohdunsuu olisi kiinni ja kohdunkaula kiinteä josko uskaltautuisi uimaankin tänä kesänä.. Just tossa sairaalassa kertoi se hoitaja kuinka voi tulla pahoja tulehduksia että kannattaa kuulema välttää uintia jos ei paikkoja ole tarkastettu.. IHmettelen oikeesti välillä, miten ihmiset ennen ovat yleensäkään saaneet raskauksia loppuun asti, kun ei ollut tietoja ruokavalioista, listerioista, tulehdusten aiheuttajista jne..

Mutta nyt tämä tyttö lähtee koiran kanssa lenkille ja nauttimaan vilpoisasta kelistä!

aino 26+2

Täällä toinen ihmettelijä. Miten me kaikki voidaan olla tässä maailmassa terveinä?

Mä en saa nostaa, kantaa tai kumartaa. Olen ruokavaliolla, jota näin kesäisin on hankalaa noudattaa... Sitten on vielä tuo uusi ureaplasma-pöpö, johon joudun syömään antibiootteja aamuin illoin raskauden loppuun asti...

Sit iski vielä kunnon kesäflunssan! Täällä mä vaan viipottelen menemään nenä punaisena aivastellen...

Iloista odotusta kaikille!

Terveisin Tilla rv 29+0

Heips pitkästä aikaa ja onnea NauNaulle!!!

miksi sinä Tilla joudut koko loppu raskaus ajan syömään antibiootteja?..Minullakin todettiin se Ureaplasma ja viikon kuurin sain..Hassua,jos jossain päin Suomea ei hoideta ollenkaan..Oliko sinulla sit supistuksia?

Huh hellettä!!!MITEN TE MUUT KESTÄTTE?

Rupeaa muuten tuntumaan aika todelliselta tämä raskaus,kun eihän tässä ole enää kuin muutama kuukausi..ja sitten kun luki NauNausta niin tajusi että kohtahan se tamäkin voi jo putkahtaa :)
Oletteko muutes tehneet jo paljon hankintoja?

KESÄN JATKOJA!

murmeli rv 26+0

Aino tai kuka tahansa joka ollut sokerirasituksessa: Toivottavasti luet tämän suht pian....tuli nimittäin mieleeni kun olen menossa siihen sokerirasitukseen huomenaamulla, että pitikö olla sekä syömättä että juomattakin sen 12h ennen? Syömättä ainakin, mutta oliko se myös juomatta? Mä en kertakaikkiaan jaksa nyt muistaa....hatara pää...

Murmeli: oli niin kipeitä suppareita että jouduin sairaslomalle. Eka lääkäri sanoi sen johtuvan raskaasta hoitotyöstä, sitten diabeteksen aiheuttamasta vaavin kasvusta, mutta nyt syy on se ureaplasma. Se on alunperin lehmiltä löydetty tauti, jota nyt vasta on alettu tutkia naisilla... Syötkö Roxibionia?

Joopajoo: Mun labratäti sanoi ennen sok. rasitusta, että syömättä juomatta ja tupakoimatta (helppo hommeli näin raskaana) 12 h ennen. Ainoa minkä saat sen 12h aikana juoda on 0.33L VETTÄ, etkä sitäkään kerralla. Mä pistin tuopin jääkaappiin ja yöllä vessareissuilla kävin aina pienen kulauksen sipasemassa.

Terveisin Tilla

heippa joopajoolle: mullakin huomen aamulla sokerirasitustesti 7.30 joten nyt 5 minuuttia aikaa syödä ja juoda...eli syömättä ja juomatta käskettiin olla ei edes vettä saa juoda...hampaat toki saa pestä...se on mentävä vissiin maate ettei tuu turhaan himoja ruokaan ;), kun kerran on kiellettyä..

heheh...mäkin vedin tuossa just puoli laatikollista viinirypäleitä ennenkun pitää olla syömättä mitään. Tuli niin ähky olo niistä ettei varmaan tuu edes mitään mielitekoja.
OK, eli taidanpa olla myös juomatta ellei sitten ihan pakottava tarve tule jossain vaiheessa yötä. Hohhoijaa, kaikkea sitä naisen pitääkin kokea...

Moi moi!

Terveisiä mansikoiden seasta :-)
On tänään ollut mansikoiden pakastus urakka, ja onhan noita tullut syötyäkin aika paljon, nam.

Tänään oli neuvola ja oli taas ihana kuulla touhon sydämenlyöntejä! Hemoglobiinikin on pysytellyt hyvän korkealla:144 (mulla oli alunalkujaan 150, eli eipä se paljoa ole laskenu, vaikka oon juonutkin aikalailla). Kiloja oli kyllä yhtäkkiä pompsahtanu vähän enemmän kuin aikasemmilla kerroilla :-/ nooo... Ja sf-mitta oli ekan kerran käyrien puolella, kun se on ennen huidellut yläpuolella.

Mutta huomenaamulla minäkin joudun marssimaan labraan verikokeisiin. Otetaan maksa- ja sappiarvot, mulla kun on iskenyt kauhea kutina joka paikkaan, erityisesti vatsaan... Eli ettei vaan olis raskaushepatoosia. Mulla on kyllä atooppinen iho, että voihan olla että se näin heinäaikaan ja hikoiluaikaan oireilee muuten vaan (kun ei lääkkeitäkään saa syödä). Tosin eipä se vatsaa ole ainakaan ennen kutittanut... No, saa sen nyt tutkittua, niin ei tarvitse sitten kantaa huolta turhaan. Tai sitten saa tarvittavan seurannan, jos kyseinen vaiva on. Jostain luin että se raskaushepatoosi ilmenee yleensä viikolla 30> eli se taas puhuis sen puolesta, että vaan ihottumasta kyse. No katsotaan...

Enää tämä viikko lomaa ja sitten pitäisi vielä mennä töihin... On mulla tosin vielä reilu kolme viikkoa pitämättömiä lomia. Laskeskelin tuossa, että elokuun kun olen töissä niin sitten voisinkin jäädä lomalle ja siitä sitten suoraan äippälomalle... Katsotaan mitä mieltä bossi on asiasta :-)

Mukavaa heinäkuun loppua!

Meikku ja touho 25+3

Heissan!

Täällä myös nautiskellaan tuoreista mansikoista :). Eilen oli lääkärineuvola ja kaikki näytti olevan hyvin: sf oli 24,5cm, hb 132, vaavin syke n.145 ja kohdunsuu kiinni. Multa otettiin myös rh-verinäytteet, tulokset tulee vasta myöhemmin. Paino oli noussut ensimmäistä kertaa raskauden aikana 250g/vko :).

Onneks kelit on vähän viilenneet, välillä oli jo aika tuskaista..

nipsu rv 26+1

Moi vaan kaikille!

Ihanaa oli olla lenkillä kun on vähän vilpoisampaa.. kiva ilma kun välillä paistaa arska ja välillä tuulee vilpoisasti ja on varjossa, kohta varmaan tulee vettä.

Mä en tiedä pitäisikö soitella sinne sairaalaan niistä sokerirasitus tuloksista.. kai ne menee suoraan neuvolaankin? Neuvola ja neuvolalääkäri olis tosiaan perjantaina.
Mulla vaan alavatsakivut jatkuu, veikkaan että johtuu vaan mahan painosta. Lääkäri oli kyllä sitä mieltä, että vauva on kasvanut pikkulantiosta ulos jo hetki sitten joten enää ei pitäisi siksi koskea mut ehkä ne on vaan ne lihakset jotka on koetuksella, tiedä sitten.

Joku puhui kutinasta; vatsan kutina on ihan normaalia, iho venyy ja kuivaa joten kutina johtuu varmaankin siitä.. Kuulema haima-arvojen kohoaminen alkaa kutittamaan enimmäkseen jalkapohjia ja kämmeniä.
Toivottavasti kyse on normaalista ""kasvukutinasta"" eikä mistään vakavammasta!:)

Kääntyilläänkö teidän masuissa vielä vai onko asetuttu paikoilleen? Musta tuntuu että meidän kaveri viihtyy edelleenkin poikittain.. useimmat liikkeet kun tuntuvat kummassakin kyljessä. Eilen oli kyllä hassu tunne kun oikein vihloi tonne kylkiluihin kun tyyppi tunki joko sormiaan tai varpaitaan niiden alle tai väliin:)

On se hassua ajatella, että siellä ollaan jo noin 35 cm pitkä!!

Toivottavasti NauNaulla ja poikavauvalla on kaikki kunnossa sairaalassa!!

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

aino 26+jotain:)

Huh hellettä...
Juuh kävin varalta tarkistuttaan synnärillä että kaikki kunnossa kun toissapäivänä (18.7) kouristeli mahaa. Supisteli paljon mutta onneksi paikat oli kiinni ja kiinteät. Ja näinpähän yhden ylim. ultrauksen. Oli kyllä jo niin iso (painoarvio n. 800 g) että en nähnyt ku pään ja hieman selkärankaa.
Pitäs vaan muista juoda ja siihen päälle vielä juoda paljon vettä. :) Vaaveli oli pää alaspäin. Saattaa kuulemma jäädä siihen asentoon. On kyllä mielestäni sen verran liikkuvainen että varmaan pyörii ja möyrii miten päin vaan tuolla masussa. ;)
Meikä lähtee suihkuun koska hikoilen tän paidan kohta likomäräksi. (iuh...)
Joo mutta hyviä vointeja kaikille.

Susk_baa rv 26+0

heips kaikille! Onneks on vaihteeks vähän viilempää ainakin täällä itä-suomessa.. Helteet kävi jo rasittamaan. =)

Meillä suurin osa hankinnoista jo tehty, jotain pieniä lisäyksiä tietenkin tarvitsee tehdä, kuten rasvat ja muut hoitotuotteet. Vaatteitakin ajattelin vielä ostella, mutta jos sitä oottelis sitä syksyn mallistoa. Vakuutuksetkin on jo vauvalle saatu ja maksettu, joten siltäkin osin kaikki ihan ok. Huomenna lähdetään pinnasängyn hakuun tädin luokse. Eiköhän sieltä muutakin tavaraa mukaan tartu =)

Mulla maha painaa aika paljon selkään, pitää varmaan käydä hakemassa vielä tukivyö fysioterapeutilta lainaksi. Kävellä olisi mukava, mutta heti kohta käy pissattamaan. Varmaan kaveri painaa jo sen verran pissarakkoa.. Pyöräilyä en olekkaan kokeillut vähään aikaan, pitäiskin testata!

Aino kyseli vauvan asennosta, meidän Tiitiskä on ei pysty-eikä vaaka-asennossa, vaan siinä ""välissä"" pää alaspäin. On kuulemma aika tavallinen asento näihin aikoihin. Eiköhän hän siitä vielä oikeaan asentoon luiskahda.. =)

Nyt pitää lähteä lukemaan NauNaun juttu, joten palaillaan ja voikaa hyvin!

t.jenny ja Tiitiskä 29+2

Heips vaan kaikille!
On todella ihanaa et hiukan on viileämpää, vettä kulu ihan mielettömiä määriä helteillä..

Meilläkin on jo kaikki suuret hankinnat tehty, eli pikkuhankintoja enää. Jostain pitäs löytää pinnasängyn päälle se kissansuoja. Käytiin lastentarvikkees kattoo oikeen sellast kunnon suojaa ni 88€. Huh huh. Melkeen tekee ite jo sellasen ja paljon halvemmalla. Tai sit netistä jollei jaksa ite vääntää.. :)

Meidän vauva on välillä vähän miten päin sattuu. Välillä potkut tuntuu ihan ylhäällä, välillä ne kohdistuu virtsarakkoon mut tänään on tuntunu vasemmassa kyljessä. Saas nähdä miten päin on, toivottavasti raivotarjonnassa kun synnytys alkaa!

Kelaltakin tuli jo viikossa päätös, melko nopeeta kun normaalisti täälläpäin suomea on joutunu päätöksiä kyllä venailemaan kauemmin kuin viikko. Vielä kun sais sen äitiyspakkauksen!

NauNau! Me todella rukoillaan teidän ja pikkupojan puolesta! Toivottavasti ei ole mitään hätää ja kaikki sujuu hyvin, niinkuin varmasti sujuukin! Kiva et kävit kirjottamassa!

Minde ja pikkuinen rv. 25+5

Meikäläinen muuten kokeili pyöräilemistä tuossa eräänä päivänä ja ainoa mitä piti tehdä oli nostaa tankoa ylöspäin kun ei jaksa olla sellaisessa etukenoisessa asennossa niinkun maastopyörällä hieman on. Pitäisi olla sellainen Aino pyörä tai joku mummomalli niin se olisi tällä hetkellä paras, heh.

Ei vais nyt neuvolalääkärille kuulemaan eilisen sokerirasituksen tulokset ja pyytämään lääkärintodistus lennolle.

Anna 27+0

Äitiyspakkaus saadaan tänään! Harmittaa kun pitää mennä illaksi töihin enkä siis ehdi tutkailla pakkausta kun vasta töiden jälkeen mutta käydään nyt työmatkalla hakemassa se.

Sokerirasituksen tulokset olivat normaalit! Ei siis ruokavalioita tai kotipistämisiä!!:)
Tosin mä olen muutenkin todella huono syömään epäterveellisesti. Rasvaisesta ruuasta menee vatsa sekaisin ja irtokarkkeja jos syö eurolla niin tulee pahaolo. Jäätelöä on nyt alkanut mennä, mutta täytyy ostaa sekin sokeroimattomana niin ei tule turhaan nostateltua verensokeria.

Huomenna siis neuvola ja neuvolalääkäri. Täytyy siellä sitten kysellä tarkemmin noista vatsakivuista.. eiköhän ne johdu vaan siitä että vatsa alkaa painaa aika paljon. Mutta parempi katsoa kuin katua.

Mulla on tullut painoa raskauden aikana noin 3 kiloa, tosin mulla oli painoindeksi lähdössäkin muistaakseni 24 tai 25 joten alkupainokin oli hiukan korkeella.
Oli hassua kun juttelin eilen kaverin kanssa joka sai 11.7 tytön ja kertoi että painoa on tippunut siitä 15 kg!! Voi siis vain kuvitella minkälaiset turvotukset hänellä oli.

Oletteko suunnitelleet, aiotteko imettää jos pystytte? Mä olen aina pitänyt sitä jotenkin kaikkein luonnollisimpana vaihtoehtona mutta eräs ystäväni sanoi, ettei imettänyt kuin pari viikkoa koska oli niin hankalaa.. Pienet nännit vaikeuttaa kuulemma aika paljon.
Jännää ettei osaa yhtään kuvitellakaan millaista imettäminen on..

Mutta nyt täytyy lähteä sinne postiin ja sitten töihin=/

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!

aino 26+4

Täälläkin paikat pehmenneet ja kohdunkaulaa jäljellä enää alle 1,5cm. Lääkäri käski levätä kotona, kunnes keskiviikkona on aika äitiyspolille....

Toivotaan, ettei musta tule toista synnyttänyttä lokamammaa ihan vielä, kaikki hankinnatkin on vielä vaiheessa.
Puhumattakaan sitten vauvasta (painoarvio n. 2kg), joka on jo kaivautunut raivotarjontaan...

Kamalan huonoja uutisia oli nuo, mitä tänään sain, olen itkenyt koko päivän...

Ilmoittelen vointiani...

Tilla rv 29+2

Nyt otat vaan rauhallisesti. Yritä pysyä makuuasennossa ja lue kirjoja tai katso leffoja. Ja nykyaikana onneksi ollaan aika hyvin varauduttu sairaaloissa siihen jos vauva tulee aiemmin eli yritä ajatella positiivisesti vaikka se tuntuukin niin kovin vaikealta varmaan. You can do it!

Mä kävin kanssa neuvolalääkärillä aamulla ja kaikki oli ok. Painoa oli kertynyt viime kerrasta 350g per viikko, verenpaine ok, kohdunkaula 3cm, sf-mitta 24cm, sydän pomppi n.130 biittiä, hemoglobiini 124 eli inansa alle sen ns. normaalin ja sanoivat, että pitäisi hankkia apteekista Matrifolin rautatabut, onko muilla näistä kokemuksia??

Sokerirasitusarvot oli 3.9, 4.5 ja 5.1 ja kuulemma oikein reilusti alle keskiarvon, joka on kuulemma hyvä juttu. Saa siis vetää jätskiä ja karkkia niinkun ennenkin, jeejee...Nyt ei muuta kun lentosukat jalkaan ja sunnuntaina kohti Kanadaa pariksi viikoksi. Saan kuulemma mennä ihan rauhassa vesipuistoonkin kunhan en nyt mitään benjihyppyjä tee enkä harrasta kickboxingia.

Ajattelin siellä rapakon takana katsella hieman millaisen pinnasänkysetin eli peitot, lakanat etc. voisi ostaa kun siellä on niin ihanan söpöjä settejä myynnissä. Ennen asuessani USAssa kiersin Toys´r´us kaupan kaukaa, mutta nyt menen ihan innoissani sinne heidän Babys´r´us osastolle....jee...niin ne mielipiteet ja mieliteot muuttuu. Kai sitä voisi itselleenkin pari rättiä ostaa...

Anna 27+0

Tosiaankin Tilla, nytten otat iisisti. Sinä olet jo niin lähellä rv30, jolloin vauvalla on jo tosi hyvät mahikset vaikka syntyisikin. Toivotaan kuitenkin että pysyisi vielä kauan siellä mahassa!! Täällä pidetään sormet ristissä ja ilmoittele mitä lääkäri sanoo.

Meidän vauva on ollut raivotarjonnassa jo muutaman viikon. Yllätyin kun kuulin että hän oli jo kääntynyt ja pysyykin siinä asennossa - eiks se ole aika aikaista?

joopajoo, mulla ollut sama asenne tohon ToysR Us'iin :) Kun asuttiin jenkeissä, en ikinä mennyt sinne, mutta kun muutaman viikon päästä mennään sinne takaisin, se on varmaan eka paikka jonne menen :) Kauheata kun on vielä sekin muutto edessä..onneksi sain järkättyä lääkärin valmiiksi, jonka luokse menen heti kun saavumme USAan

Oliko se aino joka kyseli imetyksestä..? Minä kyllä olen suunnitellut että imetän jos vain on mahdollista. Kun näitä palstoja lukee, niin imettäminen ei vaikuta niin helpolta kuin olin luullut!

No niin, aika mennä nukkumaan.

Bonnie 29+ 2

Mulla sitte todettiiin raskaudenaikainen diabetes... =(
Joudun nyt ottamaan itse verikokeita sormenpäästä ja noudattamaan ruokavaliota ja jos arvot ei pysy kurissa niin sitten ilmeisesti joudun insuliinia pistämään. (toivottavasti pysyy)
Lääkärissä kävin keskiviikkona ja kohdunkaulaa oli jäljellä 2 cm, paikat oli pehmenneet ja kohdunsuu hieman avautunut...en saanut mitään ohjeita että pitäisi levätä tai saatikka mihinkään jatkotutkimuksiin. kuulemma ihan normaalia tässä vaiheessa.

viikkoja on kasassa nyt 27+6

minna:Mulle sanottiin jo kun kohdunkaula oli 2cm, niin mitään ei saa nostaa tai kantaa. Kumartaa eikä kyykkiä saanut- minä tosin en noudattanut ja tässä tulos....

Eli yritähän levätä ja nyt saa passuuttaa muilla. Tosin ehkä kannattaa kuitenkin pysyä järjellisissä rajoissa, munkin miesparka tulis vaikka vaihtamaan telkkarikanavan kaukosäätimestä, jos käskisin...

Sit mä sain heti lähetteen KYSiin jatkotutkimuksiin ton sokerin ja ureaplasman takia.

Tilla rv 29+3

Neuvola ja neuvolalääkäri oli tänään. Painoa oli tullut viimeisen kuukauden aikana huimat 3 kg!!! Terveydenhoitaja ei ollut huolissaan ja totesi että suurin osa siitä on varmasti turvotusta. Käski juomaan paljon vettä ja syömään kaikkea mikä haihduttaa nestettä elimistöstä, sellainen ruokavalio siis mulla:)
Vauvan syke oli kuulema erittäin hyvän rytmikäs ja muutenkin kaikki oli ok, Sf oli 26 ja alkaa siis pikkuhiljaa tasoittumaan käyrälle, yläkäyrälle mutta käyrälle kumminkin.. tähän asti on menty ihan yli käyrien.

Neuvolalääkärikin meni hyvin, kohdunkaulaa oli 3 cm eli supistelut ja vatsakivut eivät olleet vaikuttaneet siihen, onneksi. Kohdunsuu oli myöskin kiinteä.
IHana yllätys neuvolalääkärillä oli se, että hänellä oli siellä ultra ja sanoi että ei kuunnellakaan sydänääniä vaan katsotaan ne ultralla!!!:)
Oli kyllä ihana juttu päästä yllättäen ultraan ja ilmaiseksi vielä!!
Samantien kun lääkäri laittoi ultralaitteen vatsan päälle, tyyppi antoi aika voimakkaan potkun, niin että lääkärin käsi pomppasi ylöspäin. Lääkäri vaan naureskeli että ei vauva halua tunkeilijoita yksiöönsä. Sanoi että on kuulema tosi liikkuvainen ja tässä vaiheessa kannattaa jo alkaa seurata liikkeitä, joka päivä pitäisi tuntua jotain.

Painoarvio oli noin kilo. Sukupuolta ei nähty vieläkään enkä sitä enää haluaisi kyllä tietääkään.

Ootteko muut käyttäneet tukisukkia? Mistä niitä saa? Mulla alkaa käymään seisominen töissä ihan kunnolla jalkojen päälle, varmaan pitäisi uusia työkengätkin..
Sain neuvolata PHKS:n numeron josta voi kysyä tukivöitä lainaan. Täytyy kokeilla josko auttaisi näihin mun vatsakipuihin.

Olo on turvonnut ja vatsasta sen oikein näkee ja tuntee.. turvotus on noussut ihan tohon rintojen alle niin, että rintaliivit puristaa.. tätä ilmenee aina iltaisin.

Mutta nyt iltatoimiin ja unille, hyvää vointia kaikille!

aino 26+5

Hei Kaikille! Eikö olekkin odottavan aika pitkä!
Läpäisin ilokseni sokerirasitustestin, herkkuja on siis vielä ""lupa"" syödä ja kaikki paikat on hyvin kiinni -ei sen puoleen, mulla ei juuri koskaan supistele. Johtunee mukavan rauhallisesta toimistotyöstä.

Paikat kyllä puutuu töissä istuskellessa ja aina pitää keksiä tekosyitä lähteä käymään jossain. Neljän jälkeen sitä jo kiemurtelee tuolilla. Muuten on mukava olla töissä kun aika kuluu nopeammin ja meinaan olla niin pitkään kun vaan jaksan.
Vaunut on nyt sitten tilattu (Hartan racer, sellaiset kuuspöyräset ja oranssin väriset), ostin myös pienen ammeen ja nukkumapesän koska sänky on pikkuiselle liian suuri. Sänky, sitteri ja kaikki vaatteet on saatu eri ihmisiltä perintönä.
Olo on ihan hyvä, liitoskivut kyllä vaivaavat ja puuskututtaa kun on niin ""kamalan raskaana"". Suurin ongelma mulla on ja alusta asti on ollut malttamattomuus. Nyt onneksi nämä tavaroiden hankinnat ja huoneen laittaminen vie oman aikansa ettei tunnu ihan niin matelevalta tuo aika.