LOKAKUU 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Äitiyspakkaus tuli, ai että se on täynnä kaikkea pientä ja ihanaa :) Me emme ole mitään vielä ostaneetkaan vauvalle, joten tämä sai asian tuntumaan paljon konkreettisemmalta. No, siis jos ei oteta huomioon tätä erittäin konkreettista möyryämistä vatsassa ja välillä sitäkin konkreettisempia osumia suoraan virtsarakkoon (auts, kun tuntuu ilkeältä!) ;)

Hii! ;)
Virtsarakko potkut on kivoja ku saa juosta vessaan ettei tuu pissit housuun. :D
Tääläkin oltaisiin jo ihan valmiita synnytykseen, henkisesti siis. :) Olisi jo lokakuu... Haluais vaavelin jo syliin. Olen alkanut jo nähdä synnytysunia ja ne on niin ihania. (ja kivuttomia ;))
Joo mutta tulinpa vain katsomaan kuis täällä. Mitään erikoista ei ole tapahtunut. Vielä vois hetkeksi mennä paapimaan ku kuudesta asti kukkunut pystyssä miehen noustua töihin.

Susk_baa rv 23+5

Ja mulla taas tulee niitä APUA fiiliksiä nyt eli että kuinka ihmeessä meikäläinen pystyy olemaan vastuussa pienestä ja avuttomasta vauvasta....Siskon lasten kohdalla kun olen ollut babysittaamassa heidän ollessaan ihan pieniä olin ihan vauhkona, että hengittääkö ne varmasti nukkuessaan.

Toinen vastuun aihe on se, että tiedän itsekin olleeni vanhemmissa kiinni reiluun 20 ikävuoteen ja vielä siitäkin eteenpäin ainakin jollain tapaa henkisesti, kai se lienee ihan normaalia. Miten ihmeessä hekin ovat mua ja tempauksiani jaksaneet...pitänee vaan tottua ajatukseen, että sitä on ikuinen huoli omista lapsista.

Kai se luonto pitää huolen, että sitä osaa olla hyvä äiti, mutta siltikin sitä miettii, että on se vaan suuri vastuu. Toisaalta en missään nimessä halua ylivarovaiseksikaan ruveta. Eräs ystäväni otti vauvansa päiväunien ajaksi ovikellonkin pois ettei vauva häiriinny. Mä taas mietin, että normaaliin meluun tulee tottua. Kaikki tällaiset pienet seikat myllertävät mielessä.

Onko kellään muulla samankaltaisia ajatuksia?

Joopajoolle: mulla on kanssa mielessä vastaavanlaisia kysymyksiä kuin sulla, eli miten sitä pärjää ja osaa pienen vauvan kanssa. Mutta luulen, että äidin ""rooli"" tulee itsestään ja pärjää sitä muutkin. Vaikka vaavi on erittäin toivottu, niin silti välillä on myös tullut ärsyyntyneitä tunteita siitä, että itsenäisyys tavallaan menee. Kaipa nämä on ihan normaaleja tuntemuksia odottavalla äidillä :).

Vielä noista virtsarakkoon potkuista, jännä huomata että edetään aikalailla samassa tahdissa lokalaiset :). Mulla vaavin virtsarakkopotkut eivät tunnu niinkään mahan päältä vaan ""näivertävät"" ikävästi. Muut potkut taas pompottelevat masua oikein kunnolla. Hurjaa ajatella että vaavi on jo noin 30cm pitkä, välillä on ollut pakko ottaa viivotin käteen ja ihmetellä miten iso pikkuinen jo on.

nipsu rv 24+0

Unohdin kysyä edellisessä viestissä: tekeekö kukaan lokamameista istumatyötä? Mä teen ja istuminen tuntuu välillä todella tuskaiselta, kohtu tosiaan painaa ja jos pitkän istumisrupeaman jälkeen nousee ylös niin hetken on ilkeän tuntuista kävellä.

Moikku moi!

Mä olen ollut ihan tuskissani tän päivää, armoton kuumuus!! Biitsille oli pakko päästä vapaapäivän kunniaksi ja olin sen jälkeen yhtä väsynyt kuin alkuraskaudesta.. millään ei olisi silmät pysyneet auki.
Uimaan en oo uskaltautunut. ootteko muut käyneet?
Mä odotan lääkäriaikaa 22. päivä ja haluan varmistaa että kohdunsuu on varmasti kiinteä.. en kaipaa mitään tulehduksia tähän kohtaan!:)

Olipa tullut paljon viestejä! Meillä on ollut kone telakalla muutaman päivän kun uusi nettiyhteys ei lähtenytkään toimimaan toivotulla tavalla mutta nyt pelittää!

Mä olen onneksi säästynyt sairaslomilta tähän asti! Yhden poskiontelontulehduksen oon sairastanut ja olin silloin 3 päivää saikulla.. musta on hassua kun kaikki on tyyliin että ""koskas jäät saikulle, et kai meinannu olla tunnollisesti töissä?""
Onko oikeasti joku normaali tapa, että raskaana ollessa saa lusmuilla vaikkei olisi mikään viallakaan??! Mä olin ihan että ""täh!? Meinasin kyllä töissä olla jollei mitään kipuja, särkyjä, liikaa supistuksia tai muuta tule..""

Täytyy toimittaa kelan paperit tällä viikolla. Selvisi tosiaan että työantajan osio toimitetaan kelaan vasta 16.9 jälkeen, koska äitiysloma alkaa silloin. Kela hyväksyy ainoastaan tulot 6 kk:tta ennen etuuden alkamista. Eli täällä ei ainakaan kelpaa minkäänlaiset arviot..

Alessa kävin vauvanvaatteita muutaman ostelemassa, sellaisia mitkä sopii sitten kummallekin:) Pinnasänky on kasattu mutta joudutaan purkamaan kun mä päätinkin haluta vahata sen toisen sävyiseksi;) Sitteri on myös tullut lainaan jo:) IHanaa laitella ja ihastella pikkuisia juttuja!

Mutta nyt iltapalalle ja unille!

aino + masuvauva 24+1

Joopajoo: Muakin välillä ahdistaa, miten sen pienen kanssa sitten selviää. Enkä osaa vielä innolla odottaa lokakuuta toisin kuin monet muut teistä on kirjoitellut. En tiijä miks, johtuuko siitä, että on niin paljon kaikkee työ- ja opiskeluhommaa mitä pitäis vielä ehtiä tehdä ennen sitä vai mitä. Miehellekin oon tässä viime aikoina itkeskellyt, kun tuntuu, että oon jo valmiiks huono äiti kun en osaa innosta hihkuen odotella vauvaa syntyväksi. Toivottu lapsihan tää on ja rakastan tätä pientä jo nyt niin paljon, mutta en jotenkaan osaa kaivata sitä vielä syliteltäväksi. Tämän hetkinen olo tila tuntuu niin hyvältä ja turvalliselta, kun tuntee tuon pikkuisen möngerryksen tuolla mahassa ja tietää sen olevan olemassa, mutta hoitaminen on muuten helppoa kun vauva kulkee automaattisesti mukana eikä vaadi vielä sen suurempia.

Huh huh. Tulipahan vuodatettua. Kaikenlaisia tunteita ja ajatuksia siis riittää, mutta fyysisesti on olo edelleen hyvä. Pientä kolotusta ja vaivaa siellä täällä, mutta ei mitään sen pahempaa tai häiritsevämpää. Maitoa on parina aamuna tiristellyt toisesta rinnasta lakanoille... ;)

Äitiyspakkausta odotellessa. Jospa sen saatuaan innostuis sitten laittelemaan muutakin kampetta vauvaa varten kuntoon.

Ruska ja maha 24+4

Itse olen kesälomalla ollessani viettänyt paljon aikaa siskon kahden pienen lapsen kanssa. Kyllä siinä on vilskettä ja vilinää eikä sisarellani ole itselleen kyllä ollenkaan aikaa. Se ns. vapauden menetys pelottaa tottakai. Olen niin tottunut olemaan itsekäs ja lepäämään silloin kun huvittaa tai lukemaan kirjaa kun huvittaa ja sitten mennäänkin ihan toisen aikataulun mukaan. Samalla sitten odotan innolla vauvan syntymää. Ristiriitaisia tunteita siis.

Toisaalta taas olen mukisematta tottunut näihin raskaudenaikaisiin tottumusten muutoksiin eli etten voi syödä tiettyjä ruokia tai juoda viinaksia joten jos niistä jo luovuin ihan ilolla niin ehkä se loppukin menee ihan ok...tiedä häntä...

Onneksi meitä on täällä muitakin, on mukava kuulla ettei ole yksin tuntemustensa kanssa. Kyllä meistä kaikista tulee hyviä äitejä!

Hih hei!
Aino kyseli onko kukaan käyny uimassa. No minä kävin tänään ku oli niin kuuma että oli pakko miehen kans raahautua biitsille. Oon kuulemma miehen mielestä söpö näky viime kesän pienissä narubikineissä. ;D
Hih. Ne joita epäilyttää ""olenko hyvä äiti""-tuntemukset suosittelen lukemaan Tracy Hoggin ""Opi kuuntelemaan vauvaasi""-kirjan. Tuli jotenkin varmempi olo ainakin itselle. Ostin jopa kirjan itselle kun ensin sen kirjastosta lainasin että ois aina tarvittaessa käytössä. (kirjakerhon myymälästä 5,90 e)
On kyllä nyt pidelly ihania ilmoja. Huomenna taas rantsuun. :)

Susk_baa rv 23+6

heipparallaa!!

Täälläkin on jo käyty uimassa monet kerrat, tosin saunan yhteydessä. Mutta uskaltaisin kyllä jo ilman saunaakin, täällä itä-suomessa on ainakin yli 20 asteiset vedet. Tarkenee puljata jo jonkun aikaa =) Mukavaa tän kellikän kanssa vedessä on oleskella, luulen että loppuraskaudesta se on vielä nautinnollisempaa!

Kyllähän noita tunteita ja mietteitä on välillä ties minkälaisia.. Samoja lähinnä mitä ootte jo maininnutkin. Mua lisäks vaivaa hirvittävä menettämisen pelko. Että mies kuolee tai jotain. Kaikesta mahdollisesta saan päässäni kuviteltua onnettomuuden, esim kun ollaan vesillä, et vene kaatuu ja joku hukkuu.. Kuuluu ilmeisesti tän meidän ""taudin"" kuvaan nämäkin tunteet mutta eivät ole mitenkään mielekkäitä! Tätähän tää on, yhtä hormonimyllerrystä ja loppuakohden vaan kiihtyy! =)

Jep, mutta palataan taas, aurinkoisia päiviä =)
t.jenny ja tiitiäinen rv 27+2

Heissan
Hui kauhistus tätä tänki päivän kuumuutta. Nyt on kyllä todella ahdistavaa olla pihalla, kun sielä joutuu tän mahan kanssa ähiseen ja puhiseen. Oikeen mieluusti ootta iltakymmentä, että viittii mennä vähäksi aikaa ulos istumaan ja hoitoo puutarhahommatkin siihen aikaan. Mitä tää onkaan elokuunlopulla kun ehkä on vielä helteitä.
Uimassa ollaan me kanssa käyty pari kertaa ja todella hyvältä on kyllä tuntunut ja ei siinä mun mielestä mitään pitäs olla, jos vaan paikat on kiinni. Kun joku sitä tais mietiskellä.
Mulla onkin huomenna neuvola ja lääkäri. Saan varmaan lähetteen sinne sokerirasituskokeeseenkin. Yäk!
Äippäpakkausta tässä kanssa oottelen, kun hakemuksen jätin kolmisen vko sitten. Ehkä en osannu täyttää sitä muuten oikeen. =)
Kovaa myllerrystä tuntuu päivittäin mahassa ja tuntuu, että se on illalla vilkkaimillaan, niin kun nytkin.
Nauttikaamme kesästä, olisi vaan viileempää. Kerrankin toivoo sitä. Yleensä olen ollut himoauringonpalvoja.
NauNau rv 26

Heippa vaan kaikille!

Musta on ihanaa että on näin lämmin. Mä oon aina nauttinu kesästä, tietty nyt masun kanssa on hieman kuumempi kuin ennen mutta paljon vaan vettä niin kyllä se siitä menee..
Eilen tuli sit heitettyä se talviturkkikin pois! Ihanan lämmintä vettä! Tuntus et uiminen ois ollu raskaampaa kun normaalisti, ehkä olikin, onhan tohon muutama kilo jo tullut lisää.

Mulla on nyt parin viikon sisällä masu ""pompannut"" esiin. On sitä odotettukin että koska se sieltä tulee. Liikkeetkin tuntuu kokoajan vahvempina. Virtsarakkoon kohdistuvat potkut tuntuu aika jänniltä ja niitä potkuja tä meidän pieni harrastaa silloin kun äidillä on muutenkin jo hirvee wc-hätä.. Sit saa jo melkeen juosta vessaan että ehtii. Pääasia kuitenkin on että pikkuinen potkii ja että hänellä on kaikki kunnossa! Mitä ei äiti lapsensa puolesta tekisi??

Ens viikolla ois taas neuvola ja sit sais ne kauan odotetut kelan paperit! En saanu viime kerral ku puuttus viikon päivät 154:st.... :(

Mut eipä muuta! Hyviä jatkoja!!

Minde ja pikkuinen rv. 23+5

terve lokamamit...neuvolassa taas tuli käytyä ja sain rautatabut kun veri oli laskenut 118..
sf-mitta oli viimekerrasta pompannut 27 asti, hui sen mukaan
jos jatkuu näin tulee reilusti iso vauva...painoa on alusta asti tullut 10 kiloa tasan..ja joudun nyt sitten kuitenkin sokerirasitustestiin kun sanoin että olen itse painanut 4,9kg syntyessäni...sydänäänet oli voimakkaat ja vauva liikkuu kovasti terkkari tunnusteli missä asennossa vaavi oli...itse en vielä kyllä osaa tunnistaa jäseniä...no kahenviikon päästa on sisätutkimuksen aika eli lääkäri...inhottaa inhoan kun en osaa olla rento siinä toisen tutkiessa alapäätä..muuten kaikki ok pientä närästystä lukuunottamatta...vaunuja pitäisi lähteä osteleen olen ihastunut niihin herqulesin kolmipyörämalleihin ja ne kai meille tuleekin...on justiin tarjouksessakin lastentarvikkeesa.
aurinkoisia hellepäiviä ,meillä näkyy just tulevan vettä...

heipparallaa!

Juu uimisesta kyselin mä tuolla ylempänä. Itse en siis oo uskaltanut jostain syystä vielä käydä.
Haluan ensin varmistuksen että kohdunsuu on kiinteä ja kiinni.. kaikenmaailman tulehduksiahan sieltä voi tulla muutenkin ja jotenkin pelkään että raskausaikana vielä helpommin.. Mutta pian on lääkäri ja saan taas mielenrauhan tähänkin vaivaan:)

Vaavi on meillä kääntynyt raivotarjontaan. Oli rakenneultrassakin rt:ssa mutta kääntyi ainakin jossain vaiheessa kun potkut tuntui virtsarakolla aika mukavasti. Nyt potkut tuntuu ylävatsassa. Saattaa kuulemma olla, ettei enää edes käänny toisinpäin.
Vatsa kasvaa vauhdilla.
Sf oli siis 22+2, 23 cm.
Itse en vatsan kasvua niinkään huomaa mutta muut kyllä:)

Iso kaveri saattaa tulla mutta ah, niin ihanan tervetullut oli koko mikä tahansa!:)

Mulla on välillä ollut myös sellaisia epäilyksentunteita. Vapauden menettämisestä, rahasta, omasta ajasta, kyvyistäni hoitaa pientä ihmistä ja kantaa hänestä vastuu.. Tiedän kuitenkin, että terveempää on itseään noilla epävarmuudentunteilla ja niitä käsittelemällä, valmistaa itseään vauvan tuloon, kuin ettei miettisi ja kyseenalaistaisi niitä!
Joten, kaikille jotka huolehtivat samoista jutuista; Hyvä että huolehditte.

Eilen miehen kanssa just puhuin tosta vapauden menettämisestä kun oltiin kavereiden kanssa grillailemassa ja jostain syystä musta tuntuu että jään välillä menojen ja tekemisten ulkopuolelle vain siksi, etten voi ottaa alkoholia. Mutta eihän se vauvan syntymä oikeasti tarkoita sitä, etteikö voisi lähteä koskaan mihinkään.
Kyllä mä oon ajatellut juhlia synttäreitäni maaliskuussa ihan hyvällä omallatunnolla.
Mutta on se kiva että voi tänne kertoa teille miten välillä tuntuu siltä, että pitäisi olla yli-ihminen koska on raskaana.

Meillä on kyllä miehen kanssa niin läheiset välit, että tiedän voivani puhua hänelle ihan mistä tahansa. Joten apu on lähellä paniikkitilanteen tullessa;)

Mutta eipä täss muuta.. tänään vein kelaan paperit, ja saan äitiyspakkauksen 3 viikon sisällä. sitä odotellessa:)

aino 24+5

Heippa lokamamit!

Mä en ole uskaltautunut myöskään vielä uimaan. Täällä pirkanmaalla on ainakin sinilevää aika monessa järvessä ja ajattelin myös odotella r-viikon 26 lääkärintarkastusta. Multa otetaan samassa yhteydessä myös verinäytteet siitä, onko mun rh(miinus) -veri muodostanut vasta-aineita vaavin verta vastaan, joka taas on rh+, koska on perinyt sen isukiltaan.

Mulle tuli tänään ilmoitus postista, että ä-pakkaus on saapunut, mutta arvatkaa harmittiko kun posti oli ehtinyt mennä jo kiinni!!!!! Noh, huomenna uusi yritys :).

nipsu rv 24+3

Heissan
Mulla on tänään ollut koko päivän semmosta outoa kipua vähän väliä mahassa, ikään kun menkkakipua/kouristusta. Maha ei kuitenkaan mene kovaksi niin kun supistuksissa menee. Mitähän tää on? Onko teillä muilla ollu jo harjotussuppareita? Mä kävin lääkärillä juur kolme päivää si ja kohdunkaula kii ja kaikki ok.
Tässä sitä vietellään ekaa kertaa raskausaikana yötä yksin kun mies lähti ""kirkastamaan"" (kirkastusjuhlille) ja meitsi ei sinne viittiny lähtee katteleen. Joskus aamuyön tunteina lupas ilmaantua. No sallittakoon se rankan työvkon jälkeen. Mites teillä muilla noi miehet ottaa kaljaa tai käy baarittelemassa? Ootteko ite ollu mukana? Mua ei ainakaan huvita yhtään lähteä kattomaan mitään kännistä örvellystä. Kiltisti se mies on kyllä kotona pysynytkin.
Joo kai se nukkuun pitää mennä. Tuli nostettua meitä kun näyttää näin kesäaikaan olevan hiljasempaa, oltiin jo kolmossivulle pudottu.

Helteistä sunnuntaita lokamamit!

Masu kasvaa ja painokin on alkanut pikku-hiljaa nousemaan, edellisestä neuvolasta on näköjään tullut 1,2kg lisää. Ei haittane, koska tähän mennessä paino on vaan laskenut :S. Pikkuinen muksii jo melkolailla ja näyttää siltä että nyt on liikkeiden harjoittelukausi menossa, pari päivää sitten oli hiljaisempaa. Mies sanoi että masusta kuuluu loiskahduksia silloin kun vaavi muksaisee oikein kunnolla :).

Ä-pakkaus tuli perjantaina ja vaatteet on käyty läpi jo muutamaan kertaan :), päätettiin että vaavi nukkuu aluksi laatikossa, joka sitten nostetaan pinnasängyn päälle. Pieni laatikko tuntuu varmaan turvallisemmalta kuin iso pinnasänky kohdun jälkeen.

NauNau kyseli miesten bilettämisestä nyt raskauden aikana: Meillä mies käy missään bailaamassa muutenkaan tosi harvoin ja ottaa yhden siiderin/2 viikkoa, joten ei ole muuttunut mitenkään. Mua ei henk. koht. kans kiinnostaisi lähteä katsomaan mitään hillitöntä örvellystä mihinkään.

Hellepäivä taas tulossa, oltiin eilen rantsussa pari tuntua ja ajateltiin tänään mennä pitemmäksi aikaa kunnon piknik-korin kanssa :).

nipsu rv 24+6

Huh hellettä!

Olen maannut koko päivän sisällä viileässä makuuhuoneessa ja kun lääkärikin oli sitä mieltä, etten saa touhuta tai vaavi meinaa syntyä etuajassa. Ei muita oireita kuin kipeitä suppareita ja pehmennyt ja lyhentynyt kohdunkaula.

Käytin koiran ulkona ja meinasin paistua, tuntui ihan että kohta alkaa oikeesti lapsivesi kiehua, maha oli ihan kuuma.

Parasta herkkua ovat mehujäät ja ananas. Käytin ananaspurkin pakastimessa, niin johan oli hyvää. Jos juo paljon hiilihapollisia juomia, niin mulla ainakin turpoaa jalat.

Mies on ollut ihan kiltisti kotona, joskus ottaa pari kaljaa, mutta kerran kaljalle karattuaan kysyy nykyään multa luvan. Mä nimittäin heitin sen oikeesti pihalle, kun se sano lähtevänsä vaan pyöräileen ja tuli kännissä kotiin... Millonkahan noi miehet joutuis olemaan hyvän syyn vuoksi yhtä kauan juomatta kuin me mammat?

Terveisin Tilla rv 27+5

ELi naunau on sairaalassa pakkolevossa ja lääkityksellä,vauva meinaa syntyä liian aikaisin,kohdunsuu auki jo 2cm..:( joten pitäkää toivoa kaikki yllä että naunau ja vauva saavat viikkoja lisää!
Painoarvio vauvalle on nyt n.kilo...

t:Tintti,naunaun ystävä...

Naunaulle hirveesti tsemppiä sinne sairaalaan, toivottavasti vauva malttaisi pysyä mahassa! Tintti, jos pystyt niin pidä meitä ajan tasalla - täällä pidetään sormet ristissä ja pidetään toivoa yllä.

Neljään viikkoon en ole kirjoitellut kun olin lomalla. Vatsa kasvaa ja vauva potkii tosi paljon. Alaselkä ja jalat kipeytyvät jos tulee seistyä paljon mutta muuten olo on ollut ihan ok.

Huomenna alkaa sitten kait sitten raskauden viimeinen kolmannes, lääkäri haluaa sitten jo että käyn parin viikon välein näyttäytymässä. Mites muilla, pitääkö teidänkin mennä sitten useammin neuvolaan?

T. Bonnie 27+6

Paljon Paljon tsemppiä NauNaulle sairaalaan! Me pidetään täällä peukkuja ja varpaita pystyssä!! Toivottavasti kaikki menee loppuun asti hyvin ettei pikkuinen nyt vielä päätä tulla ulos! Olisi kyllä tosi ihanaa jos meitä vois pitää ajan tasalla..

Täällä on kaikki hyvin, ylihuomenna neuvola ni sit taas lisää!

Minde ja pikkuinen rv. 24+3

tsemppiä Nau Naulle sairaala lepoon..mun ystävä sai vauvan rv 28...rv 24 tuli kauheasti verta yöllä ja lähtö sairaalaan..naistenklinikalle vietiin sitten ja lääkitys päälle joka estää supistukset ja vauvan tulon ..no voimat loppui rv 28 äidiltä ja synnytys oli käynnistettävä,,nyt vauva ollut jo kuukauden ajan kotona...mutta keskoskaapissa laskettuun aikaan asti pitivät..infektiovaara koko ajan ja kauhea lääkehoito jatkuu kotona vielä..vielä yksinhuoltaja, kertoi olevan aika rankkaa..Toivottavasti Nau Nau jaksat vaan levätä ja vauva pysyä vielä siellä kohdussasi..luinkin juuri eilisen viestisi jossa kerroit vatsakivuista/kouristeluista.. tintti pidäthän meitä ajantasalla...terveisiä...

NauNaulle,

Paljon voimia ja jaksamista jotta jaksaa pitää jalat ristissä ja vauvan masussa.. Täällä peukut ja varpaat pystyssä myös!!!
Bonnie, ei onneks vielä tarvi käydä useemmin kuin kerran kk neuvolatädin luona, mutta ilmeisesti elokuun lopulla tiehtyy tuo tahti. Meillä on muutto edessä joten katsotaan vaikuttaako kaupungista toiseen hyppääminen mitään noihin käynteihin. Toivottavasti ois yhtä mukava neuvolan täti uudessa neuvolassa.
Jaksamista kaikille helteen keskelle.. kotona illalla +32 astetta kun yrittää käydä nukkuu..Kyllä kesä on kiva!

Voi miten mua alkoi jännittää NauNaun puolesta! Nyt vissiinkin on tosiaan aika toivottaa niitä tarrasukkia ja pitää kaikki mahdolliset ruumiinosat ristissä, että vaavi ja mamma saavat kerrytettyä viikkoja lisää.

Mäkin olen koko ajan pelännyt, että tämä meiän masunasukas päättää tulla liian aikaisin pois, mutta vielähän tuo on pysynyt. Mulla tosin pitää joka viikko käydä lääkärissä sisätutkimuksessa, jos alkaa paikat enempi lyhetä ja pehmetä, niin eikun KYSsiin köllöttelemään. Huomenna meen taas lekuriin, saa nähdä, mitä se nyt on keksinyt. Laittais vaikka ultraan, ni näkis taas ton pienen...

Ei mua harmita se, etten voi töitä tehdä, se lähinnä kismittää, kun nyt jo tulot oleellisesti vähenee, sairaspäiväraha ei oo kovin kummonen. Jouduin isompaan autoon ottaan vielä lainaa, niin miesparka joutuu tekeen kahta-kolmee työtä elättääkseen meidät. Ja nyt kun on oikein pihtailtu, niin ollaan saatu laitettua vauvan tilillekin vähän rahaa.

Että semmosta...tsemppiä vielä NauNaulle!

Tilla rv 27+6

NauNaulle tsemppiä sairasvuoteelle! Toivottavasti pikkukaverin tulo saadaan pysäytettyä ja kaikki palaisi normaali uomiinsa!!

Mulla alkoi tänään sunnuntaihin kestävä sairasloma alavatsakipujen takia, kiinnikekipuja vai mitä ne on..? Vuodelepoa myöskin täällä suunnalla. Oikeastaan vaan pidempiaikainen käveleminen ja ""Ponnistukset"" saavat kivut aikaan.

Muuten kummempia ei kuulu.. tuskaisen kuuma!

Viikon päästä ti on sokerirasitus (näin viime yönä unta, että mulla oli sokeritauti..) Ja sitten ensi viikon torstainakohan oli neuvola ja neuvolalääkäri.. vai perjantaina.

Palailemisiin ja pidä Tintti meidät ajantasalla!!

aino 25+1