LOKAKUU 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Levollista oloa NauNaulle! Se on niin hankalaa olla vaan ja köllötellä, aika käy tylsäksi, mutta kyllä sä siitä selviät ja vauva kanssa! Ihan varmasti...me ollaan täällä virtuaalisesti mukana ja muistetaan teidät molemmat iltarukouksissa.

Mä touhusin tän päivän oikein kunnolla. Päätin tehdä täyssiivouksen ja kuurasin jopa vessan kaakelit (jotka on odottanut sitä kuurausta viimeiset 3 vuotta hehhe). Imuroin ja pyyhin lattiat. Mies kun tuli kotiin niin ei edes huomannut, että oli kylpyhuone upouutuuttaan kiiltävä, yllätys...Olin yllättynyt kun jaksoin näin hyvin eikä alkanut tuntumaan mitään supistuksia. Sitten vasta kun olin 6h touhunnut niin ajattelin, että jo nyt voisi hieman istuskella. Nyt olenkin ihan kuitti.

Kuuma on, mutta mä itse asiassa olen nauttinut näistä helteistä. Rannalla on maattu ja väriä saatu. Olen ihastellut muidenkin melkosia masuja tuolla biitsillä ja lasten leikkimistä. Kaverini sisko oli siellä 1v 2kk kaksostensa kanssa ja heillä sitä vilskettä olikin kun toinen on oppinut kävelemään ja toinen konttasi aina eri suuntaan, huh...

Huomenna mulla onkin siivouspäivän vastapainoksi hemmottelupäivä. Menen kampaajalle ja kasvo-jalka-käsihoitoon jeejee...sitten mökille makoilemaan pariksi päivää. Auringon säteitä teille muillekin ja jaksamista!

Mulla kanssa on se sokerirasitus ens vkon keskiviikkona. Ja lääkäri ens torstaina. Sitten lähdemmekin pariksi viikoksi Kanadaan joten tulee pitkä lento, huh, toivottavasti lääkäri antaa lupalapun, mutta eiköhän kun kaikki on mennyt hyvin tähän asti, koputanpa puuta.

Anna 25+4

Kuulumisia naunaulta sairaalasta,eli kaikki on vielä niinkuin ennenkin,eli pahemmaksi ei tilanne ole mennyt. Supistukset saatiin lääkkeellä pois,nyt kokeillaan että mitä tapahtuu kun lääkitys lopetetaan...Pää alaspäis joutuu siellä olemaan,mitään ei saa tehdä,ei niin mitään.
Tavoite on nyt naunaulla että edes 30 viikolle menisi,eli pitkät 3vko makoiltavaa (mutta tsemppasin että hyvän asian puolesta kannattaa vaan jaksaa;)
Tylsäähän siellä on,ei tv:tä eikä pysty lukemaan..

Itselläni on reilu 4kk tyttö,jonka kanssa menen piristys reissulle sairaalaan tässä joku päivä:)

Voi että toi on varmasti rasittavaa...:/ Meidän yksille kavereille syntyi huhtikuussa poika rv 28 ja mitat oli 37 cm ja 1,3 kg. Poika on vieläkin sairaalassa..
Paino on noussut hyvin ja muutenkin kaikki ihan jees, mutta imemisrefleksi ei toimi enää kun nenäletkun kautta mennyt ravinto.

Vie Naunaulle kovasti terveisiä virtuaalisiskoilta!! Ja tosi mukavaa Tintti että ilmoittelet meille NauNaun kuulumisia!!!

Mä oon myöskin kärsinyt vatsakivuista tän päivää.. Lähinnä kävelylenkeillä alkaa alavatsaa ""vihloa"", varmaan toi maha alkaa vaan sen verran painamaan.. Ensi viikolla on se neuvolalääkäri joten sitä odotellessa.
Sairaslomalla tosiaan tän viikon noiden vatsakipuilujen /supistusten takia. Meneehän tää tässä lepäillessä helteillä:)

Tänään tuli Kelalta päätös pakkauksesta, viikon-kahden kuluttua on postista noudettavissa! Aika nopeasti tuli kun vasta viime to vein muistaakseni laput sinne.

Nyt unitenmaita kohti!

aino + masuvauva 25+1

Huomenta lokalaiset!

NauNaulle kovasti tsemppiä ja haleja sairaalaan :)!

Aino kirjoittelit noista alavatsakivuista, mulla on viimeisen 4 päivän ajan krampannut alavatsa oikealta puolelta ja varsinkin silloin jos nousen istumisen jälkeen nopeasti ylös kävelemään. Käveleminen onkin sitten lähinnä tipuaskelia, hetken päästä se sitten aina helpottaa. Neuvolantätsy arveli että kyseessä ovat kohdunkiinnikeiden venymisestä johtuva kipu. Istuessa ne ovat ns. kasassa ja äkillinen liikkumaan lähteminen aiheuttaa niiden venymisen. Tämä viikko olis vielä töitä ennen kesiksen alkua, joten jospa tämä tästä. Neuvolalääkäri on ensi maanantaina :).

nipsu rv 25+2

Päiviä kaikille lokalaisille!!

Tänään käytiin sitten neuvolassa ja saatiin ne kelan paperit. Nekin vietiin jo, malttamattomana odotetaan pakkausta! :)

Vauvalla on kaikki tosi hienosti, niinkuin on äidilläkin! Hb oli laskenut 136:sta 118 joten terkka anto rautatabletit kotiin, niitä tarttis alottaa nyt sit syömään. Sf-mitta on 22 ja viikkoja on nyt 24+5, edelleen mennään hieman keskikäyrän yläpuolella. Vauvan syke oli 150 ja mun äiti sanoskin jo että poika sieltä taitaa tulla. Sen näkee sitten. :) Painoa oli viime neuvolasta tullu 1,5kg, yhteensä paino on noussu 7,4kg. Ei kuulemma liikaa. Eipä siellä neuvolassa ihmeempiä. (lääkärineuvola 3viikon päästä)

Vauva potkii ja liikkuu muutenkin kovasti. Välillä on rauhallisia päiviä mut seuraavat päivät liikutaankin sit niidenkin edestä. :) Aina ne potkut tuntuu yhtä ihanalta!

Mulla on myös esiintyny niitä kiinnikekipuja joita teillä jollain oli ollu. En nyt muista kuka niistä kirjoitti. Mulla ne tuntuu nivusissa ja inhottavalta tuntuukin. Nyt tarttis hankkii tukivyö jos se hieman auttais. Kun ei ne kivut kuulemma ainakaan helpota loppua kohden.. Saas nähdä kuinka paljon sellasestakin saa pulittaa. Eipä täältä suunnalta ihmeempiä.
NauNaulle terkkuja ja peukkuja pidetään edelleen!!!

Minde ja pikkuinen rv. 24+5

Tintti, sano NauNau:lle terkkuja ja jaksamisia. Ja vie meidän kaikkien puolesta hänelle vaikka jkoku kiva vauva-aiheinen lehti ja suklaata. Tai jotain, mistä hän tykkäisi ja mikä häntä piristäisi. Mahtaa olla kamalaa vain maata pää alaspäin tekemättä mitään... Tsemppiä kauheasti täältä meiltä kaikilta!

Tänne ei kummempia, Kelalta sain päätöksen äitiyspakkauksesta, se tulee viikon kahden kuluttua. Anoppi lupasi heti tulla katsomaan sitä... =)

Sitä odotellessa...

ONNEA ONNEA! Toivottavasti kaikki menee pojalla ja äidillä ok nämä seuraavat viikot!!!

Täällä sitä tunnetaan välillä oikein kunnon potkuja ja jännittää, että kukahan siellä oikein on ja millainen lapsi siitä tulee. Helteet on ihania ja olen mahan kanssa nauttinut säteistä oikein olan takaa (niin että nyt on olat palaneet heh)!!!

Anna 26+0

Enpä ole kirjoitellut aikoihin. Masussa potkitaan jo hurjasti ja lujaa. Välillä ei saa edes nukuttua vilskeen takia. Villi tyttö näemmä tulossa :P Supistelee ihan kivasti ja muutenkin välillä ahdistaa(johtuuko elimien kasaantumisesta, kun tila koko ajan pienenee). Aika on mennyt melkoisen nopeasti eikä synnytykseenkään ole enää juurikaan aikaa. Tätä vauhtia lokakuukin suorastaan yllättää.

Onnittelut NauNaulle!!!! Hyviä vointeja koko perheelle!!!

Täällä välillä nautitaan helteistä, väliin vähän tuskastellaankin ;-) Pienissä erissä ihan ok. Me ollaan tässä rempattu meidän kattoterassia (3 x 3m). Tehtiin uudet lattiat kestopuusta ja uudet kaidelaudat maalailtiin ja ruuvailtiin paikoilleen. Siinä puuhassa onkin sitten oikeastaan tämä viikko mennyt. Selkä on kyllä välillä ihan jumissa :-/ Oonkin nyt aloittanut tällä viikolla tekemään päivittäin puolentunnin selkäjumpan/-venyttelyn. Toivottavasti se tässä ajan mittaan tuo vähän tuloksia ja vahvuutta selkälihaksiin.

Viime viikonloppuna oltiin kaverin mökillä. Uskaltauduin minäkin uimaan, ja lämmintä se vesi kyllä oli. Ihanaa! Tää meidän kaupunki on niiiin kuiva, että täytyy ottaa heti hyöty irti, jos menee jonnekin missä on lähellä vettä. Lääkärintarkastus mulla on vasta ens viikolla, mutta ajattelin että eiköhän se kohdunsuu ole kiinni, kun ei ole ollut supistuksia, yms.

Äitiyspakkauskin saapui tällä viikolla, todella nopeasti! :-) Vain puolitoista viikkoa sen jälkeen kun vein paperit Kelaan. Sitä oli kiva penkoa, ja siellähän oli kaikkea ihanaa!

Vatsassa on nyt tällä viikolla alkanut potkujen ohella tuntumaan sellainen melkein jatkuva ""myllerrys"", heh! Mitä ihmettä se kaveri siellä oikein puuhaa? Tuntuu vaan niin hassulta - edelleen :-)

Mukavia kesäpäiviä!

Meikku ja touho 24+5

heipparallaa pitkästä aikaa, ja ensimmäisenä onnittelut Naunaulle! Aika yllätyshän tuo oli, toivotaan että jatko menee hyvin. =)

Meillä oli tänään lääkäri-neuvola. Kaikki näyttäs olevan ihan mallillaan, pikkuinen on kasvanut viikkojen mukaan. Sf-mitta oli kasvanut jo 26:een. Muutenkin tuntuu että ihmiset katsovat mahaa jo kahteen kertaan, no kai se on sitten jo sen verran iso.. =) Myllerrys on kova ja välillä itsekkin sätkähtää kun potkut ovat niin voimakkaita.

Äskettäin olin pihatöissä useamman tunnin, onneksi puhtia vielä riittää. Päivisin ei kyllä kehtaa paljon rehkiä, kuumuus verottaa kyllä osansa. Ei pidä valittaa, mutta kyllä tuo yli 25C on jo vähän liikaa! Uimassa vois käydä useamman kerran päivässä.. Meillä ei onneksi ongelmia tuon sinilevän kanssa ja kohdunsuukin on ok.

Muistakaahan levätä tarpeeksi kuumilla keleillä ja juoda tarpeeksi! Palataan taas päivänä eräänä. =) Ja vointeja Naunaulle! Pidä huolta vielä niin pienestä.. =)

t.jenny ja tiitiäinen rv 28+3

Uskomatonta!! Siis ihan hassua miten elämä osaa yllättää.. Paljon onnea NauNaulle ja koko perheelle ja Iskän siunausta pikkuiselle!
Kaikki pidetään täällä sormet ja varpaat pystyssä että kaikki menisi hyvin, ja varmasti meneekin!!

Omassa voinnissa ei kummempia muutoksia, aamulenkillä koiran kanssa taas tuli vähän kivuliaita suppareita mutta rauhoittui kyllä nopeesti.. Tai oikeesti mä en edes tiedä onko ne supistuksia vai mitä, mutta ensi viikolla on se lääkäri, josko sitten siellä kerrottais että kaikki on kunnossa.

Uskomatonta että meidän lokakuulaisten vyyhti lähti aukeamaan jo heinäkuussa!! Aivan anböliiveböl!!:)

Juu, mä yritän vielä jaksaa kattoo leffaa joka vuokrattiin.

Take Care!

Enpä ole töiden ja muiden kiireiden takia kerinnyt useampaan päivään nettiin. Yllätys oli suuri, kun eka lokakuun vauva olikin jo syntynyt.

ONNEA naunaulle pienen pojan johdosta!!! Toivon koko sydämestäni, että teillä menee kaikki hyvin pikkuisen kanssa ja hän kasvaa ja pysyy terveenä.

Täällä päin on helteiden takia kärsitty ekaa kertaa turvotuksesta ja muutenkin olo on alkanut tuntua RASKAANA olevalta. Mitään sen isompia vaivoja ja kolotuksia ei ole. Neuvolalääkäri ens viikolla ja siellä päättävät, joudunko sokerirasitukseen, jos vauva tuntuu liian isolta. Äitiyspakkausta odottelen, kelan päätöksen mukaan pitäisi tulla postiin viimestään ensi viikon loppuun mennessä. Vauvanvaatteille oonkin jo tyhjemtänyt yhden kaapeista.

Missäs kohti teillä muuten tuntuu liikkeet? Mulla taitaa kaveri olla sitkeästi vaan jalat alaspäin, sillä liikkeet tuntuu lähinnä navan alapuolella. Vain pari muksaisua on koko aikana tullut ylemmäksi. Muuten kyllä tuntuu kohtu kasvavan vauhdilla, on alkanut välillä tulla tukalampi olo hengittää, jos istuu huonossa asennossa.

Ruska ja masukki 25+6

huomenta...ja paljon onnea Nau Naulle pienen pojan johdosta..se onkin hyvä päivä toi 13.07...on meinaan itellänikin sillon synttärit..;)
nyt vaan jaksamista koko perheelle, raskasta varmaan nyt ja huoli pojasta kova, mutta onneksi painoi jo noinkin paljon..tsemppiä vaan.(.ei sitä näköjään koskaan tiedä millon tässä synnärille lähtö tuloo...)

Hurjasti onnea koko perheelle!

Näin se vaan käynnistyi meidänkin ketjun synnytykset.. Toivotaan että kaikki menee äidillä ja vauvalla hyvin ja pääsette terveinä kotiin!

Eilen hain äitiyspakkauksen postista. Ihania vaatteita.. Vaikka kuinka valitettaisiin että joku väri tai kuosi on kauhea niin täytyy kyllä sanoa että mun mielestä ne kaikki oli ihania..
Kahden viikon päästä ois muutto..Saas nähdä saadaanko tarpeeks talkooporukkaa.. Itse aion osallistua lähinnä työnjohdollisiin tehtäviin :D

Haleja kaikille ja helteistä viikonloppua!

Terveisiä taas täältäkin.
Käytiin tänään miehen kanssa katsomassa vaunuja vähän sillä silmällä että miltä ne näyttää ja paljonko ne maksaa... Kauheasti on valinnanvaraa!! Ihan meni pää pyörälle! Täytyy varmaan pistää mietintämyssy täysille jotta sopivat löytyy, tosin kaikissa näytti olevan hyviä ja huonoja puolia mutta eiköhän ne kaikki toimivia ole... Yhdet kotimaiset löydettiin ja otankin mielellään vastaan kommenttia jos jollakin on jotain sanottavaa Ora-merkkisistä yhdistelmävaunuista. Tuntuivat kulkevan todella kevyesti eikä hintakaan huimannut kuten toisissa... (maksaako joku melkein 800€ vaunuista!!! Hui)
Ensimmäiset vaatteetkin sorruin ostamaan alennusmyynnistä. (voih kun ne on suloisia, hypis hypis!)

Uskomatonta tosiaan että lokamammojen ensimmäinen jakaantuminenkin tapahtui! Toivottelen vain kovasti onnea NauNaulle ja toivottavasti kaikki menee hyvin! Täällä tuleva jalkapalloilija potkii äitiään niin että tuntuu (välillä vähän ikävältäkin), toisaalta on hyvä tuntea että siellä ollaan menossa mukana.
No tulipa taas tarinoitua, toivottavasti helteet vähän helpottaisivat että jaksaisi tehdä kotonakin jotain hyödyllistä!
T:Heluna rv 26

Heips vaan kaikille!

Helunalle ekana, laitoin googleen hakusanalla Ora, ja sieltä löytyi ainakin jotain tietoa. Huvitutti-sivuilla oli jotain Oran vaunuja arvosteltu, siellä tais olla ruusuja ja risuja. Vilkaisin vain nopeasti, eli enempää en osaa kantaa ottaa, kannattaa käydä katselemassa!

Meille tilattiin Teutonian Mistral Sportit. Myyjä sai meidät vakuutettua niistä. Innolla odotellaan kun maanantaina saadaan ne kotiin! Samalla meille tilattiin Römerin baby Safe Plus turvakaukalo isofix kiinnityksellä.. Elikkäs kalleimmat ja suurimmat hankinnat ois nyt varmaan tehty..

Mainittiin muuten sille myyjälle et oltiin ajateltu ostaa ne Emmaljungan Duo Edget, hän oli kuullut että kyseisiä vaunuja on vedetty markkinoilta pois Ruotsissa jarru- ja rengasvikojen takia. Tämä vahvisti kyllä sen mitä on nähtykkin, nimittäin meidän tuttava pariskunnalla on ko. vaunut ja tyttö nyt vajaa 3kk vanha. Vaunuista etujarru irronnut ja rankaat lingertää. Ja ihan normaali käytössä ovat olleet, ei siis todellakaan johdu mistään huonosta käytöstä tms.. ja hintaa vaunuilla tosiaan se 795€. Jos joku on meinannut kyseiset vaunut hankkia niin kannattaa kyllä miettiä kahteen kertaan. En tiedä sitten mitä Emmaljungaa myyvät tähän sanovat..

Nää helteet vetää kyllä ihan uuvuksiin.. Päivällä ei saa juuri mitään aikaiseksi kun kokoajan on hirveän kuumaa. Mies vaan ihmettelee kun puhisen ja viihtyisin järvessä tosiaan vähän väliä! Kai sillä tosiaan jotain merkitystä on kun joku tuolla masussa möyryää. Muutenkin olo alkaa jo välillä olla aika tuskainen..

Pitänee varmaan käydä untenmaille välillä, palataan taas! =) t.jenny ja tiitiskä rv 28+6

Hui. En ollutkaan käyny täällä vähään aikaan.

NauNaulle todella paljon onnea ja kaikkea hyvää. :)
Tuntuu hieman hurjalta että ensimmäinen vaaveli on ketjuun syntynyt. Pitäisköhän miestä hoputtaa noissa vauva hankinnoissa... ;) Vaunut ja sänky ois jo kiva käydä ostamassa.
Viime yö oli yhtä tuskaa. Heräsin tunnin välein kauheaan mahakipuun. En tiedä mitä ovat. Siitä asti ollu maha kipeä. Hieman on vieläkin. Ei silleen kouristele mutta supistelee kyllä. Pelottaa jos tässä itsekin pitää lähtee synnyttään. En tiedä. Taitaa kuuma ilma vaan pistää tällaisen olon. Kokoajan pitäisi muistaa juoda.
Juu mutta menen hetkeksi levähtään, jospa tuo olo helpottuisi.
Heissan

Susk_baa rv 25+5

Terve taas

Meillä nuo ""ostokset"" etenivät tänään vähän kun käytiin hakemassa vakuutus Pohjolasta. Vaikutti ihan kattavalta, siinä korvattiin jopa mahdolliset puheterapiat... toivottavasti vakuutus kuitenkin jää lähes käyttämättömäksi... No eipä tässä muuta tälläkertaa, ajattelin vain teitä muitakin muistuttaa että kannattaa sitä vakuutusta hakea tarpeeksi ajoissa kun sen käsittelykin kai kestää hetken.

Onkohan muuten kukaan vielä saanut äitiyspakkausta? Me vietiin hakemus jo varmaankin kolme viikkoa sitten, eikä mitään ole kuulunut, plääh! Ehkäpä Kelan tädit on lomalla täällä Espoossa...
Aurikoa ja löhöilyä toivottelee Heluna

Heippa kaikille pitkästä aikaa! Ja terveisiä Jenkkilästä, tulimme juuri eilen sieltä kotiin 4 viikon reissulta. Taisi olla viimeinen ulkomaanmatka vähään aikaan :) Mutta kaikki meni onneksi hyvin, välillä jopa yli 40 asteen hellekään ei vielä onneksi menoa haitannut. Mutta nyt on kyllä jalat turvonneet ihan muodottomiksi yhteensä n. 18 tunnin paluulentojen jäljiltä... tätä se sitten tytöt kohta on joka päivä, nilkat on kuin vanhalla mummolla...

Vaunujen ostoon pitäisi kai täälläkin ryhtyä, usasta en uskaltanut takuu- yms. ongelmien vuoksi niitä ostaa. Siellä tosin tuntui viimeistä huutoa olevan tosi ällöt vaalean vihreät (!) vaunut, ne näyttäisivät varmaan tosi somilta Suomen loskakeleillä! Mutta hinta olisi ollut varmaan aika edullinen, sillä yhdessä julkkisjuoruja käsittelevässä ohjelmassa siellä päiviteltiin, kuinka Gwyneth Paltrow oli törsännyt 1000 dollaria (eli n. 800 €) lastenvaunuihin... hui häpeä ;)

Nyt pihalle grillamaan, vaikka onkin jo vähän myöhä... täytyy ottaa tästä Suomen lyhyestä kesästä kaikki irti, kun ei tiedä minä päivänä se taas loppuu!

t. Minni + jamppa rv ? (loman jäljiltä laskuissakin ihan sekaisin :)

Kesäkuun alussa kun käväisin Norjassa niin siellä oli muuten kaikki vaunut sellaisia modernisti muotoiltuja kolmipyöräisiä ja juuri niita vihreitä ja pinkkejä etc. värejä. Me ollaan jotenkin Suomessa lukkiuduttu perinteiseen malliin ja jotenkin hieman ankeisiin mustiin, harmaisiin ja tummansinisiin kuoseihin (jotka meillekin tulee hehhe). Mä voisin toivottaa ihan tervetulleeksi niitä väripiristeitä joskus tännekin.

Minni, oliko sulla muuten lentsikassa lentosukat jalassa vai turposivatko siitä huolimatta? Ajattelin vain kun olen itse lähdössä Kanadaan viikonloppuna ja mietin juuri täytyisikö ne lentosukat ostaa eli onko niistä ollenkaan hyötyä vai turpoaako nilkat joka tapauksessa?

Mulla oli lentosukat (sukkahousut) menomatkalla, mutta koska Instrun täti neuvoi ostamaan liian isot, ei niistä mitään apua sitten ollut (kun eivät tahtoneet edes pysyä jalassa!) Mutta ehdottomasti suosittelen hankkimaan sellaiset, ei kai niitä turhaan kehuta... ja löytyyhän niille varmaan käyttöä loppuraskaudesta muutenkin! Niistä instrun sukkiksista löytyy myös äitiysmalli.

Oikein mukavaa matkaa! Muista juoda koneessa reippaasti ja nousta ylös jaloittelemaan usein! Mä pidin usein jalkoja mieheni sylissä, se helpotti turvotusoloa mukavasti, sainpa samalla jalkahierontaakin :)