LOKAKUU 15

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aino

Vieras
3.10 jenny, esikoinen, SKS

3.10 mami79, kolmas tulossa, OYS

4.10 Tilla, esikoinen, KYS

4.10 bonnie, esikoinen

6.10 nanna, esikoinen, TAYS

7.10 Hyrrä, esikoinen, KÄTILÖOPISTO

10.10 leonie, esikoinen

12.10 NauNau, esikoinen, TAYS
*13.7 syntyi Poika, 1314 g ja 41 cm*

12.10 Matu, esikoinen, KOKS

12.10 Äippä, esikoinen, LKS
*1.10. Poika 3280 g, 49 cm*

13.10 tipsu, esikoinen

14.10 Nuppu, esikoinen, JORVI

15.10 Mimmu, esikoinen, TAYS

15.10 Minna, kolmas tulokas

16.10 Iitu, toinen tulokas, PHKS

17.10 Kate, esikoinen
*20.9 Tyttö 1475 g ja 41 cm**

17.10 Kissa, esikoinen

20.10. Lness, esikoinen, Kättäri

20.10. joopajoo (Anna), esikoinen, Naistenklinikka

21.10 Ruska, esikoinen

22.10 Heluna, esikoinen, Jorvi

23.10 aino, esikoinen, P-HKS

23.10 murmeli, esikoinen,

24.10 Nipsu, esikoinen, TAYS

26.10 Susk_baa, esikoinen, OYKS

27.10 Minni, esikoinen, JORVI

27.10 Kiiwi, esikoinen KYS

28.10 Minde, esikoinen, SALON SAIRAALA

29.10 Meikku, esikoinen

31.10 Pipsa79, esikoinen, HYKS

aloitin nyt meille uuden ketjun kun entinen oli jo tosi pitkä.. ehkäpä noita vauvauutisia alkaa kohta tulla:)

Eilen oli tosiaan se neuvola, ja tänään kävin laprassa verikokeissa. Tarkistetaan ne maksa ja sappiarvot kutinan takia. Toinen tulos tulee ma ja toinen vasta viikon päästä.

Vauva on ollut koko aamun tosi liikkuvainen, kun vaan nyt pysyisi paikallaan siellä eikä lähtisi liikkumaan väärään suuntaan;) No ei saanut terveydenhoitaja eilen enää vauvan päätä liikutettua joten eiköhän hän siellä kestä..

Mitä muille kuuluu? Mitenhän nää meidän alkukuun ihmiset jaksaa, ovatkohan vielä yhdessä osassa??

aino 37+5

Meillä oli tänään neuvola. Muuten kaikki ok, mutta verenpaine oli 136/84 ja painoa tullut 3kg viikossa!! Seuraava käynti ens perjantaina mihin th sanos et se taitaakin olla sun vika käynti. Eli mitä luultavimmin meillä on vauva viim. 2viikon päästä!! :) Oon niin turvoksissa et th meinas ettei anneta mennä pidemmälle koska mun olo ei todellakaan ole enää hyvä. Painoa tullut nyt kaikenkaikkeaan 19kg. Eli aikast paljon.
Mut eipä muuta, vauva-uutisia odotellessa..

Minde ja pikkuinen rv 37+0

Niin tosiaan aika kuolleelta vaikuttaa tämä meidän ketju..
Täälläkin vielä kasassa ollaan,mutta taas on jotain edistystä tapahtunut..Vauva on kiinnittynyt ja nyt selvisi että onkin ihan painunut jo ""lähtöasemiin"" ja sen kyllä tuntee..Paikatkin on sormelle auki,ei kuulema mene laskettuun asti.. :) ,kokokin selvisi vihdoin,sellaista kolmen kilon mussukkaa odotellaan.Jos menis la asti,ni ei silti olisi mikään iso.

No katotaan nyt..suppareita on ihan kiitettävästi,välillä jo aika kivuliaita kuin myös säännöllisiä..Esim.yks ilta kellotin huvikseni,tuli jopa viiden min välein tunnin ajan..Vähä jo siinä mietittiin että kohtako sinä mentiin,mutta ei sit voimistunu yhtään ja rupesi hiipumaan pikkuhiljaa.Sen jälkeen onkin tehny joka yö aika kipeita..

no,ilmoitellaan..

niin tiedän tiedän voi silti mennä yli vaikka ois paikat auki mutta kai se lääkäri on nähnyt sen verran tuheroita että tietää minkä näköiset on ""kypsät"" paikat..

Jotenkin tuntuu että täällä kärvistellään vielä neljä viikkoa :) Laskettun kun olisi vielä tuo pari viikkoa... Ihan varmasti olen viimeinen poksahtaja ja yksinäni täällä huhuilen seuraa lokakuun lopulla. Eikö kuullosta masentavalta... Tänään on ollut jotenkin laiska päivä, oikein mitään ei ole jaksanut tehdä. Sain sentään pyykkikoneen päälle, jihuu! Illalla teen pizzaa ja katsotaan miehen kanssa joku leffa, että edes jotain yhdessä tekemistä. Vähiin käy nimittäin vaihtoehdot kun ei jaksa/pysty enää kävelemään pitkälle, istumaan kauaa esim elokuvissa tai mitään muutakaan... Ja pitäisi muka nauttia näistä viimeisistä päivistä kahdestaan.

Kyläpäs kuullostan masentavalta, ehkä huomenna on virkeämpi päivä... Jotenkin stressaa kun pitäisi yksi opiskelujuttu saada tehtyä mutta kun ei tänään ole yhtään jaksanut tehdä asialle mitään, höh! Pitäisi varmaan lähteä vaikka ihan pienelle kävelylle (lue: vaappumiselle) koiruuden kanssa, jospa se virkistäisi... Kauheaa kun tuntuu että pitäisi olla niin kovin ahkera täällä kotona, vaikka eihän yksi vähän laiskempi päivä perikatoon vie. Nyt lähden täältä marisemasta johonkin muualle
T:virkku-hellu ja mini

No täältä niitä vauva-uutisia nyt sitten tulee!! Eli meille syntyi pieni poika vauva 2.10 klo.3.22. Painoa pienokaisella oli 3620g ja pituutta 51cm. Kotiin päästiin jo 5.10, eli keskiviikkona. Päivät on mennyt ihaillessa tuota uutta tulokasta! Toinen on niin suloinen.. =)

Lauantaina aamupäivällä kävin vielä tänne kirjoittelemassa. Yöllä oli supistuksia jonkun verran n.10 minuutin välein, sain kuitenkin nukuttua ihan hyvin. Aamupäivällä kävin vielä kävelyllä supistusten lomassa. Kahden aikaan päivällä aloin kellottaa, ja niitä tulikin 10 minuutin välein. Eivät kuitenkaan olleet kovin kipeitä, olo oli vähän et mitäs nyt..

Siinä kotosalla sitten ihmeteltiin ja mietittiin pitäiskö sitä nyt muka sairaalaan lähteä. Kateltiin telkkaria, käytiin ajelulla ja kuulosteltiin. Siinä illan kähyssä, supistusten tihentyessä viiteen minuuttiin kävin vielä kuumassa suihkussa. Meillä tuo sairaalaan lähtö ei tuottanut mitään dramaatiikkaa, ajelin vielä säärikarvat ja meikkasin, ajattelin että mehän synnytetään hyvän näkösenä! =) Mieheni oli HIEMAN huvittunut..

Matkalla supistuksia tuli jo kolmen minuutin välein, mutta kävimme vielä kahvilla matkan puolessa välissä (meillä matkaa sairaalaan 65km). Supistukset alkoivat olla jo napakoita, henkitystekniikka auttoi mulla tosi hyvin; pitkiä rauhallisia henkityksiä nenän kautta sisään ja suun kautta ulos. !!Kannattaa kokeilla/pitää mielessä!!

Sairaalassa oltiin 19 aikoihin ja tutkimuksessa sélivisi että olin vähän reilu sormelle auki. Siitä sitten osastolle.

Päästiin vesisänkyhuoneeseen, mikä ei kyllä mun kipuihin auttanut. Olin paljon liikkeessä ja hengityksellä selvisin supistuksista. Ravattiin miehen kanssa sairaalan rappusissa ja käytävillä, kävin myös sairaalassa kuumassa suihkussa. Auttoi hyvin. YHdentoista aikaan laitettiin käyrään, josta katottiin että vaavilla sydänäänet ok, jonka jälkeen sain petidiiniä kankkuun. Siinä sitten makoiltiin. Lääkkeestä tuli mukavan rento olo, vaikka supistukset tuntuivatkin. Eivät olleet kuitenkaan niin teräviä. Lääkkeestä tuli humalan kaltainen tila, joka sitten alkoi myös oksettamaan. Siinä tohinassa meni sitten myös lapsivesi, klo.00.15.

Synnytyssaliin lähdettiin kun lapsivesi meni ja supistukset alkoivat olla todella kovia. Hengitystekniikka auttoi edelleen.. Saliin päästiin ja kätilö alkoi valmistella epiduraalia, odoteltiin lääkäriä joka oli hälytetty paikalle. Siinä naukkailin ilokaasua odottelu ajan. Vei supistuksilta terävimmän kärjen, ihan mukava sitä oli naukkailla vaikka odotinkin ilokaasulta hieman enemmän.

Epiduraali auttoi just sen verran kun toivoinkin. ""Taivas"" ei auennut, supistukset tuntuivat napakoilta mutta siedettäviltä. En halunnut että ponnistusvaiheessa kipu sitten iskisi kuin salama kirkkaalta taivaalta. Avautuminen petidiinin ja lapsiveden menon jälkeen oli nopeaa ja ponnistelemaan pääsin puolen kolmen jälkeen. Asento toiveista kerettiin keskustella kätilön kanssa kun makasin sängyllä epiduraalin laiton jälkeen. Ensin ponnistin seisaallaan sänkyyn nojaten. Jalat väsyivät kuitenkin aika nopeasti ja nousin sängylle kontalleen. Asento ei kuitenkaan ollut niin hyvä että olisin vauvan siinä saanut puristettua pihalle. Niinpän perinteisesti puoli-istuvassa asennossa meidän pienokainen syntyi. Ponnistusvaihetta pidensi supistusten hiipuminen, ja täytyy sanoa että oli aika tukalaa odottaa seuraavaa supistusta kun tuntui vauvan pää jo jalkojen välissä. Oksitosiinia sain vielä juuri ennen kuin vauva syntyi.

Välillä tuntui ettei vauva yksinkertaisesti mahdu tulemaan ja ponnistuksista ei ole mitään hyötyä, mutta sieltähän se loppupelissä tuli kuitenkin! Miehestä oli hyvä apu, juotti mua aina supistusten välissä ja oli hyvä tsemppaaja =).

Vaikeinta oli olla ponnistamatta kun pienen pää oli jo pihalla ja hartijaa käännettiin ulos. Olo helpotti heti kun sain ponnistaa viimeisen kerran ja pinokainen syntyi. Siinä meidän tummatukkainen poju sitten makoili äidin rinnallal ja ensimmäiset kakatkin tuli siihen rinnuksille. Isä leikkasi napanuoran ja kylvetti vauvan kätilön kanssa. Istukka tuli pian vauvan jälkeen ja kalvot muutenkin täydellisenä. Tikkejä laitettiin vain kaksi, eli hyvin pienin repeämin me selvisimme. Suihkun kautta osastolle juomaan lasit ""shamppanjaa"" ja lepäämään. Tai oikeastaan lähinnä ihastelemaan tätä meidän vauvaa. Siinä sitten otettiin myös ensimmäiset imut rinnasta, olo oli väsynyt mutta Onnellinen!!

Mulle synnytyksestä jäi todella positiivinen kuva. Sanoinkin kätilöille ja hoitajille että näitähän tekee vaikka tusinan jos se näin helppoa on. Omalla kohdallani synnytys meni hyvin, koska ei ollut liikaa odotuksia, olin kivulle avoin ja osasin rentoutua hengittämällä. Olin muuten supistusten tullessa silmät kiinni ja keskityin hengittämiseen rauhallisesti huojutellen lantiota. Ja ponnistus vaihe meni lähes kokonaan silmät kiinni, auttoi mua keskittymään. Eli suosittelen, menkää synnyttämään avoimin mielin, kipua pelkäämättä, koska se ei välttämättä ole niin kauheaa mitä on saanut ymmärtää!!

Kokonaisuudessaan synnytys kesti 13h 30min, avautumisvaihe 12h 45min ja ponnistusvaihe 37min, jälkeiset 8min. Eli aika normaali aika ensisynnyttäjälle, tai ehkä jopa nopeahko.. =)

Nyt on siis kotiuduttu ja voidaan mainiosti. Poika nukkuu hyvin ja syö hyvin. Valveilla ollessaan napittaa silmät auki pitkiäkin aikoja, mikäli vaan masu on täynnä. Meillä röyhtyjä ei juurikaan tule, kaikki ilma tulee pyllyn kautta pois. Ihana rupluttaja tuo meidän iltatähti! =) Tämä mamma on niin onnellinen ja niin on kyllä isäkin!! Nyt mulla on kaksi ihanaa miestä, voisiko paremmin olla!?

Nyt alkaa pylly puutua, joten taidan alkaa lopetella. Onnea kaikille vauvan saaneille ja lupaavia suppareita muille! Palaan sivuille aina tilaisuuden tullen ja kun maltan olla ihailematta meidän Ihanaa Tiitiskää.

Niin, eli meidän vauva syntyi 2.10 rv 39+6 Painoa oli hienot 3620g ja pituutta 51cm- Voisitko Aino laittaa meidät listaan, ei taida multa onnistua? =) Terkuin Jenny-mamma ja POika Tiitiäinen

Voi että, ONNEA JENNY!!!!! Ja kiitos lohduttavasta synnytys-stoorista! Voi kun meilläkin olisi noin ""helppo"" synnytys... Enää ei ole viitsinyt lukea noita kauhuertomuksia kun muutenkin jännittää koko juttu! Paljon onnea vielä ja voimia uuteen elämään!
T:Heluna

** 2.10 Poika 3620 g ja 51 cm**

4.10 bonnie, esikoinen

10.10 leonie, esikoinen

13.10 tipsu, esikoinen

17.10 Kate, esikoinen

17.10 Kissa, esikoinen

21.10 Ruska, esikoinen

29.10 Meikku, esikoinen

Onnea kauheesti Jenny!!! :))
Oli kyllä niin positiivinen stoori että tekis itsellä mieli jo lähtee laitokselle.
Eilen oli neuvola ja täti sanoi että pää niin alhaalla ettei edes ala kokeileen heiluuko. Viime yön supisteli kipeesti ja tuntu jo siltä että jokos nyt pääsis tositoimiin. No nehän hiipui tai ts. ei voimistunut yhtään. Koko ajan supistelee hiukan. Paikat on jo ihan ""löllöä"". N. sentti kaulaa ja hieman yli sormella auki. Mulla supistukset näköjään pikkuhiljaa availee paikkoja. Toivottavasti ei tuu sitte syöksyllä ulos sairaalassa...
Onko kellään muulla ongelmaa siinä ku käy vessassa isommalla asialla niin sattuu tavallaan ponnistaa ku vaavin pää meinaa painaa kohdunkaulaan melko ilkeesti..? Aika karseen tuntosta... Öyh... Ehkä pitäis ihan tahalleen ponnistella jos se vaikka aukasis lisää paikkoja. Vaikka tekee kyllä aika ilkeetä... :S
Kaikki ois niin valmiina vauvaa varten, tulis jo...
No ehkä ensi yönä. Sanon kyllä noin joka päivä....
Mukavaa loppuodotusta, eiköhän se siitä. :)

Susk_baa rv 37+2

Näin listan ulkopuolisena, mutta ketjua kuitenkin säännöllisesti lukeneena odottelen minäkin jälkikasvun saapumista lähiakoina. Itse asiassa huomenna ois laskettu aika, mutta tuskinpa tulee silloin. Meillä on sitäpaitsi kihlakahvitkin huomenna, joten eipä tässä kummempia ;)

Kohta aattelin alkaa siivoomaan, tuskinpa sekään mitään saa aikaan. Ei mulla mikään tukala olo kyllä edes oo, että sen puoleen ei ois mitään kiirettä saada vauva ulos masusta. Mutta oishan se jo ihanaa...... ;) Tosi helpolla oon päässyt koko raskausajan, tän voin tehdä aivan hyvin vielä muutamaan kertaan. En usko, että synnytyskään loppupeleissä niin maailmoja repivä tilanne on. Onhan siitä selvinnyt miljardit muutkin ennen mua :) Ja vielä monta kertaa. Ja toi Jennyn kertomus vain vahvisti positiivisuudellaan!

Mutta sellaisia lopunajan hetkiä täällä! Teatterissa, leffassa ja ravintolassakin on nyt sitten käyty, että oikein mennään kaavan mukaan :) Kampaajalla käynnin aattelin jättää aikaan ennen ristiäisiä. Hyviä vointeja kaikille, ja onnittelut jo poksahtaneille mammoille!

Marika mahoineen, 39+6

Teidän poikahan oli liki täsmällinen:) Hirmuisen isot onnittelut ja siirrytään mekin sitten joukolla lapsenhoitopuolelle kunhan koko ketju on purkautunut, siihen asti kaikki voisi roikkua tässä meidän omassa ketjussa täällä odottajissa, vai mitä olette mieltä?

Mulle ei ole annettu mitään toivoa että vauva syntyisi vielä, neuvolatäti kyllä komensi vauvaa eilen että alahan nyt syntyä.
Masennuin siitä että kohdunkaulaakin oli jäljellä vielä se 3 cm viikko sitten mutta neuvolatäti onneksi lohdutti sen verran että ei se tarkoita mitään. Ja kun mua ei ole supistellut juurikaan niin siihenkin sanoi että no sitten menee suoraan vedet:)
Mutta kaikenkaikkiaan aika skeptisissä fiiliksissä olen sen suhteen että vauva syntyisi yhtään etuajassa.
Ellei sitten maksa-arvoissa ole heittoa ja käynnistetään aiemmin.

Mutta kyllä se sieltä jossain vaiheessa ulos tulee!:)

Mukavaa kun Jenny oli jaksanut kirjoittaa noin perusteellisen synnytyskertomuksen, näitä lisää!!:)

aino + masuvauva 37+5

Oikein ISOT onnitelut Jennylle!!!
Voi kun menisi itselläkin synnytys noin hyvin! Minäkin haluan jo päästä ihailemaan omaa vauvaa=)
Kyllä tämä odottavan aika on tosiaan pitkä. No täytyy alkaa tässä siivoilemaan niin jospa saisi aikaiseksi edes muutaman kunnon supistuksen. On tämä kyllä hassua, että nyt oikein toivoo supistuksia, kun taas aiemmin mietti kauhulla, että pysyykö vauva nyt varmasti massussa kun supisteli...

tipsu 39+1

Onnittelut Jennylle!!! Ihanaa että synnytys oli noin positiivinen kokemus.

Kateellisena luin kertomusta, tämä odottaminen on aika rasittavaa tässä vaiheessa. Ja ne ""joko nyt"" puhelut ovat itse asiassa aika ärsyttäviä :)

Eli siis täällä ei näytä tapahtuvan mitään. Illalla supistelee mutta ei mitenkään hirveesti. Susk_baa, mulla kanssa vauva painaa kohdunkaulaa ja aiheuttaa paineen tunnetta.

Mutta, toivotaan että tämän päivän aikana jotain tapahtuisi..

Tsemppiä kaikille!

Bonnie 40+3

SUPER ISOT ONNITTELUT JENNYLLE POIKAVAUVASTA :)

Menkää muutes haravoimaan mulla ainakin jotain aiheuttaa..
piti jo välillä lopetella kun iski se-apua en minä vielä tahdokkaan synnyttämään-paniikki..toivoo jotenki et menis vedet ni ei tarviis arpoa että onko tämä nyt ""tarpeeksi"" kipeä supistus..
Kaikkihan sen eritavalla kokee..Tuntuu että mulla on aika korkea (?) kipukynnys niin mistä mä tiedän koska lähteä..Kun jotku vois olla jo nyt kaksinkerroin että ai ai ja voi voi..No kai SEN sit tietää kun on tosi kyseessä..

Mun pahin pelko on että nyt ne paikat hyvin salakavalasti aukeaa ja jne jne..No ei kai se homma ensisynnyttäjältä ihan sekunneissa tapahdu..hmm..

TSEMPPIÄ KAIKILLE PALLOMAHOILLE !!!

Onnittelut Jennylle!!!!!! Ihanaa!!!!

Todellakin hienoa, että Sinulla on noin hyvä kokemus synnyttämisestä. Rohkaisua tuli tännekin suuntaan :-)

Itse tässä tänään laittelin sairaalakassin nyt valmiiksi kun alkaa olemaan kolme viikkoa sinne laskettuun... Vaikka ei tässä nyt mitään ihmeempiä ole ollut. Maanantaina supisteli kunnolla, mutta sen jälkeen onkin ollut aika rauhallista. Murmelin tavoin kyllä oon huomannu että haravointi aiheuttaa noita suppareita, Ja kukkapenkkiä kun yrittää kykkiä ja perkaa! Mutta mun kohdalla ainakin vielä menevät sitten aika nopeasti ohi... Mutta odotellaan, odotellaan....

Meikku ja touho 36+6

Heippa!

Meille syntyi viime maanantaina 3.10 klo 9.27 maailman suloisin poika paino 4060 ja pituus 51 cm
Tultiin tänään sairaalasta. Leikkaus sujui hyvin ja poika on terve
Ollut rankka viikko. Vointi on parempaan päin ja ompeleetkin poistetaan jo huomenna, Hb putosi 130:stä 93 joten on vähän hutera olo...
Meillä on ollut vähän alkuongemia syömisen kanssa mutta eiköhän se tästä..
Tultiin kotiin puoli tuntia sitten.. Aika jänskää että meitä on nyt sitten kolme.. Sekava mutta onnellinen mielentila..
Kirjoittelen vähän lisää kuulumisia kunhan tästä hieman tokenen :D
Lykkyä pyttyyn kaikille.. Kyllä se on tämän kaiken väärti!!! Enkä antais pois vaikka maksettais mitä!!!!!

ONNEA JENNYLLE JA HYRRÄLLE IHAN MIELETTÖMÄSTI!!

Tästä se alkaa, meilläkin voi jo 2viikon päästä olla oma nyytti kotona, ihan riippuen olotilasta. Th kyllä jo epäili et ei välttämättä ole enää edes ens viikon neuvolaa mutta saas nähdä. :)

Minde ja pikkuinen rv 37+0

ONNEA JENNY JA HYRRÄ....
AIVAN IHANA KERTOMUS JENNYLLÄ, TUOLLAISEN HALUAISIN ITSEKIN KOKEA....MUT VARAUDUN LEIKKAUKSEEN JA HYVINHÄN SE HYRRÄKIN KAI ? TOIPUI LEIKKAUKSESTA...PELOTTAA VAAN SE ""PUUKKO""JOS EI NUKUTETA....VAIKKEI SITÄ TUNNE MUT TIETO LISÄÄ TUSKAA..
NO TÄMÄ SELVIÄÄ KESKIVIIKKO AAMUNA....SUPISTUKSIA VAAN KAIKILLE (MULLA KUN NIITÄ EI TUNNU TULEVAN)!!
TERKUIN MATU 39+2, (40+1)

** 2.10 Poika 3620 g ja 51 cm**

4.10 bonnie, esikoinen

**3.10 Poika 4060 g ja 51 cm**

10.10 leonie, esikoinen

13.10 tipsu, esikoinen

17.10 Kate, esikoinen

17.10 Kissa, esikoinen

21.10 Ruska, esikoinen

29.10 Meikku, esikoinen

ONNEA ONNEA jennylle ja hyrrälle!!!! Ja kiitos synnytyskertomuksesta! Oli mukava lukea positiivistakin synnytyksestä, kun liian usein kuulee vaan kauhukertomuksia.

Omaan oloon: ei kuulu mitään. Ei supistuksen supistusta oo ollu varmaan kuukauteen. Eikä suuremmin särje, kolota, turvota, ei mitään. Toisaalta kiva, kun olo on hyvä, mutta kohta iskee epätoivo siitä, että vielä marraskuun puolivälissäkin oon mahani kanssa lyllertämässä.

Toisaalta ajatus synnytyksestä ja tuosta masuasukista sylissä tuntuu aika epätodelliselta, tosi nopeasti on mennyt raskausaika. Pitäis varmaan pakata lopultakin sairaalakassi, jos tuleekin yllätyslähtö. Ja kaikkea pientä laittamistakin vielä olisi vauvaa varten. Eli en mä ainakaan ihan vielä tekemisen puutteeseen tylsisty...

Jännityksellä odottelen, kuka saa vauvansa syliin seuraavaksi...

Ruska ja masukki rv 38

Paljon onnea Hyrrälle ja Jennylle! Kiva kun tulitte heti kertomaan uutisenne meillekin!

Joo pysytään Aino vaan täällä odottajien puolella kunnes kaikki ovat nyyttinsä saaneet, kamalan masentavaa olisi viimeisenä käydä mahansa kanssa kirjoittelemassa tuonne vauvanhoitopuolelle (se olen kuitenkin minä!!!)

Mulla oli tänään neuvola, verenpaine onneksi laskenut normaaliksi, taisi olla joku tilapäinen häiriö ne viime kerran huimat lukemat. Mutta turvotus ei ole vähentynyt yhtään, hirvee särky käsissä... ja tunto on poissa...ja nivusissa liitoskipuja... mutta valitettavasti ei mitään synnytyksen alkamiseen viittavaa! Pöh!

t. Minni + Jamppa rv 37+1