LOKAKUU 10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sunnuntait kaikille!

Meillä alkaa kaikki olla pienokaisen tuloa varten valmiina. Sänkykin on jo kasattuna ja nyt vaan ootellaan. Vaatteet ja vastaavat pitää tietenkin vielä pestä, mutta jätän sen suosiolla lähemmäs h-hetkeä. Onkos muilla jo järjestelyt vauvaa varten millä mallilla?

Joku kyseli paljonko on painoa tullut raskauden aikana. Mulle on nyt tullut 8kg. Sanoivat vaan neuvolassa että tarkkailee mitä syö, ettei liikaa herkkuja..

Ootteko muuten miettiny sitä rentoutus-cd:tä mikä valmentaa synnytykseen? Ite olen ajatellut hankkia, mutta ois kiva tietää toimiiko se oikeesti? Onko täällä meidän lokakuisten joukossa ketään jo synnyttänyttä joka olisi kuunnellut tuota rentoutus cd.tä? Oliko vastaavaa hyötyä ja kannattaisiko sitä suositella muille? Tässä ois enää pari kuukautta aikaa laskettuun aikaan, ja pitäisihän se harjoituskin aloittaa ihan hyvissä ajoin..

t.jenny ja tiitiskä 29+7

Oletepa te hyvin valmistautuneita, meillä ei ole kuin pari vaatetta ja unilelu ostettuna... nyt olisi kyllä aika alkaa ainakin isompia hankintoja suunnittelemaan, vaunuja ainakin täytyy miettiä tarkkaan! Ja eihän sitä tosiaan tiedä minä päivänä se vauva tähän maailmaan putkahtaa, joten kai hankinnat pitäisi tehdä hyvissä ajoin...

Meillä on torstaina 4D-ultra, tosi jännää!!! Jos se pikkuisen sukupuolikin sitten selviäisi, rakenneultrassa kun oltiin niin tiukasti jalat yhdessä! Menen varmaan sieltä ultrasta suoraan ostamaan muutaman potkupuvun, jos sitten tietää oikean värin :)

Olin tänään sokerirasituskokeessa, tulokset jännittää tosi paljon! Niiden pitäisi olla jo valmiina. Jätin terkkarille soittopyynnön, tosi kiva kun heinäkuussa on kaikki paikat kiinni eikä kukaan enää iltapäivällä vastaa puhelimeen. Jos mitään ongelmaa ei ole, niin taidanpa palkita itseni sulkaalevyllä :)

Heippa!

Meillä ei ole hommattu vaaville vielä mitään, vain äitiyspakkaus on valmiina. Vaunuostoksia ollaan mietitty, mutta päädytään tilaamaan ne varmaankin Saksasta.

Masu kasvaa ja kävin sovittamassa tukivyötä tänään, jo muutama aiemmin synnyttänyt on neuvonut että kannattaa pitää tukevia ylös asti tulevia pikkuhousuja/tukivyötä, jottei mahan iho repeäisi niin pahasti.

Mulle on iskenyt hirveä makean himo päälle, karkkia menee liiankin kanssa ja joka päivä. Nyt on varmaan laitettava stoppi syöpöttelylle ja yritettävä ottaa sääntö ""karkkipäivä kerran viikossa"" käyttöön.

nipsu rv 27+0

Hei pitkästä aikaa!!!

Olen ollut nyt jonkin aikaa nettipimennossa muuton vuoksi ja täällähän on tapahtunut vaikka mitä sillä välin:) NauNaulle onnittelut!!!
Tänään tuli äitiyspakkaus. Muutapa meillä ei vielä pikkuiselle ole hankittukaan. Tosin aika paljon on tarvikkeita tiedossa mitä saadaan kavereilta. Hoitopöytä ja sitteri pitäisi käydä ostamassa. Ja jonkin verran olen vaatteita ostanut..tekisi mieli kyllä ostaa vaikka kuinka paljon ihania pikku vaatteita, mutta kun ei vielä tiedä sukupuoltakaan. Viikon päästä on lääkäriaika jolloin se ehkä selviää.
Tänään oli neuvola ja kaikki oli ok.Sf-mitta 25 ja painoa oli tullut viikossa kilo!!!! Järkytys, no mullla on kyllä aika paljon turvotusta varsinkin sormissa.Mutta on kyllä tullut hieman herkuteltuakin. pitäisi kai hieman rajoittaa, ettei ala liian isoksi paisua:) Syke vaavilla oli 125, ei th sitä sanonut, mutta itse siinä laskeskelin..

Aino kysyit tukisukista, minä ostin sellaiset Instrumentariumista kun mulla on seisomatyö. Nyt en tosin ole niitä näin helteillä käyttänyt, eikä enää jalat tunnu niin väsyvänkään töissä kun joku aika sitten. Mutta kyllä ne auttaa, kannattaa hommata jos jalkoja särkee ja turvottaa.

Eipä olisi enää kuin reilu kuukausi äitiyslomaan..Nyt alkaa tuntua jo siltä ettei milllään malttaisi odottaa lokakuuhun kun näkee oman pienokaisen!!

Mutta eipä tässä kummempia...voidaan paksusti!

-tipsu rv 28+4

Tänään sai postista hakea pakkauksen! Päivää vajaa 2 viikkoa kesti kokonaisuudessaan, eli olen erittäin positiivisesti yllättynyt! :)

Nyt on kaikki pienimmät vaatteet viikattu vauvan lipastoon ja isommat on vielä pakkauksessa. Tarvii sit lähempänä lokakuuta pestä kaikki. Ihania pikkuvaatteita! :)
Vielä tarvii jonkun verran ite ostaa niitä ihan pikkuruisia vaatteita, niitä meillä ei ole ku pari, mut kaippa tässä vielä ehtii.

Joku kyseli painosta, mulle on tullu yht. 7,4kg, painoindeksi ennen raskautta 22. Neuvolassa ei ainakaan oo mitään sanottu, enkä itekkään aio ottaa siitä mitään stressiä.

Mä ostin sellasen tukivyön kun ei ne kiinnikekivut loppunu, tukivyö on auttanu tosi paljon! Nyt pääsee jo sängystä ylös ku joskus ei ollu mitää mahiksia. 40€ se makso, ei mikään pahan kallis.. Kun ajattelee et miten se vaikuttaa.

Ens viikon lääkärineuvolaa odotellessa!

Minde ja pikkuinen rv. 26+3

Hei pitkästä aikaa!!!

Olen ollut nyt jonkin aikaa nettipimennossa muuton vuoksi ja täällähän on tapahtunut vaikka mitä sillä välin:) NauNaulle onnittelut!!!
Tänään tuli äitiyspakkaus. Muutapa meillä ei vielä pikkuiselle ole hankittukaan. Tosin aika paljon on tarvikkeita tiedossa mitä saadaan kavereilta. Hoitopöytä ja sitteri pitäisi käydä ostamassa. Ja jonkin verran olen vaatteita ostanut..tekisi mieli kyllä ostaa vaikka kuinka paljon ihania pikku vaatteita, mutta kun ei vielä tiedä sukupuoltakaan. Viikon päästä on lääkäriaika jolloin se ehkä selviää.
Tänään oli neuvola ja kaikki oli ok.Sf-mitta 25 ja painoa oli tullut viikossa kilo!!!! Järkytys, no mullla on kyllä aika paljon turvotusta varsinkin sormissa.Mutta on kyllä tullut hieman herkuteltuakin. pitäisi kai hieman rajoittaa, ettei ala liian isoksi paisua:) Syke vaavilla oli 125, ei th sitä sanonut, mutta itse siinä laskeskelin..

Aino kysyit tukisukista, minä ostin sellaiset Instrumentariumista kun mulla on seisomatyö. Nyt en tosin ole niitä näin helteillä käyttänyt, eikä enää jalat tunnu niin väsyvänkään töissä kun joku aika sitten. Mutta kyllä ne auttaa, kannattaa hommata jos jalkoja särkee ja turvottaa.

Eipä olisi enää kuin reilu kuukausi äitiyslomaan..Nyt alkaa tuntua jo siltä ettei milllään malttaisi odottaa lokakuuhun kun näkee oman pienokaisen!!

Mutta eipä tässä kummempia...voidaan paksusti!

-tipsu rv 28+4

Munkin pitäisi varmaan ostaa sellainen tukivyö, pitkillä kävelylenkeillä alkaa mahaan sattumaan... Joskus se kyllä loppuu itsekseen kesken lenkin, aika outoa?

Minde, mistä ostit oman tukivyösi? Entä ootteko muut jo hankkineet sellaista? Ois kiva kuulla teidän kokemuksia, kun muuten on aika ikävä laittaa 40 € johonkin mistä ei tiedä mitään... ettei homma mene samalla tavalla reisille kuin ne yli-isot tukisukkahousut Instrusta, josta aiemmin kirjoitin :)

Mä ostin sen alusvaateliikkeestä. Siellä oli erilaisia mutta suosittelivat nimenomaan tätä tukivyötä, ei esim. tukihousuja. Tukivyö on muutenkin mulla ollu tosi toimiva koska mulla on selkä välillä tosi kipeä ni se tukee selkää samalla.
Mä suosittelen jos hiukankin on tarve, mulla kivut loppuivat kun olin muutaman päivän käyttänyt. :)

Heipparallaa,

Se on nytten rv30! Ihanaa, meillähän on kohta vauva :)

Minä hankin tukivyön kirpparilta, maksoin 15 euroa, on ollut tosi hyvä etenkin kävellessä. Mun alaselkäkivut katosivat kun aloin käyttämään sitä. Mullakin tulee välillä kipuja alavatsaan kun kävelen mutta ne kyllä katoavat sitten muutaman minuutin kuluttua.

Mites teillä muilla onnistuu nukkuminen? Viime viikosta lähtien se on tuottanut mulle onglemia.
Mulla särkee reisiä ja lonkkaa ja sitten saa taas juosta vessassa kolmisen kertaa yössä. Mulla tulee heti huono olo jos makaan selälläni, ja taas kyljellä nukkuminen kait aiheuttaa tota lonkkakipua.
Onneksi voin ottaa nokoset päivällä.

Bonnie rv 30+0

Terveisiä kesälomalta! Ihanat 3 viikkoa olisi aikaa relata ja ei muuten haittaa yhtään vaikka sataakin vettä tällä hetkellä:) KYllä loma on loma vaikka sataisi mitä.

Tulin eilen vanhempieni luo kylään ja kuulin ikäviä uutisia ystävältäni eräästä tutusta.. Hänen vauvansa oli kuollut yhden päivän ikäisenä sairaalassa muutama viikko sitten:(
Suolistossa ollut joku häikkä, en tiedä asiasta sen tarkemmin, että oliko esim. ultrissa näkynyt mitään poikkeavaa..
Varmasti tosi rankkaa menettää lapsensa tuossa vaiheessa, tai missä vaiheessa vaan..

Meillä alkaa näköjään neuvoloiden väli tihentyä. Viimeksi kun kävin, laitettiin seuraava aika jo 3 viikon päähän..
Ihan hullua ajatella että enää muutama kuukausi kun vauvan olisi määrä syntyä...
Meillä viihdytään edelleenkin sitkeästi poikittain. Kaverilla taitaa olla vielä jonkun verran tilaa pyöriä siellä. Odotin että ultraava lääkäri olisi sanonut että vauva on normaalia isompi mutta totesi vaan että ihan normaalimitoissa mennään.
Turvotuksen olen saanut nyt minäkin osakseni, varpaat varsinkin on ihan prinssinakit:)
Mutta kaikenkaikkiaan olo on ihan jees.

Vatsakipuja esiintyy vieläkin ja pitäisi tosiaan panostaa siihen tukivyöhön mutta ensin ajattelin kysyä synnäriltä kun sieltä olisi kuulemma mahdollisuus saada lainaan. En haluaisi ostaa sikaa säkissä.. kun ei kuulema kaikilla hyödytä mitään tai tunnu mielyttävältä.

Mukavia kesäpäiviä!

aino 27+3

Moi!

Juu, kannattaa kysellä jos sellaisen vyön saisi lainaan! Täällä meidän kaupungissa ainakin saa lainaan ihan terkkarin apuvälinelainaamosta. Juurikin tässä testailen kun iltapäivällä kävin hakemassa sellaisen sieltä :-)

Meira ja touho 26+4

Nostetaan pikkasen kun oltiin jo toisella sivulla niin alhaalla.

Huomenna on lääkäri, kiva nähdä taas vauva. Onko kellään aavistusta minkä kokoisia noi vauvelit ovat näin rv 30 tienoilla? Mulle kun ei ole annettu kokoarviota..

Bonnie 30+2

Bonnie: Me mennään samoilla viikoilla, mulla oli painoarvio keskiviikkona (30+1) 1390g. Ei kuulemma ole liian iso vaikka diabetes mulla onkin. Lapsivettä mulla on vaan paljon.

Tänään on ihan ikävä päivä, pitää mitata viidesti verensokeri. Vaikka itse hoitsu olenkin, niin mua oikeesti kammoksuttaa nuo neulat...

Jaahas, nyt pitää mennä kirjoittamaan ruokapäiväkirjaan aamiainen...

Tilla rv 30+4

Tylsää kun yöunet ovat lyhentyneet, jotenkin ei malta vaikka mielellään nukkuisinkin. Tänä viikonloppuna siivoan kaappeja, jokohan se pesänrakennusvietti heräsi? Toivotaan, niin saan kämpän kuntoon. Itseä vaan ärsyttää kun on kömplelö ja hidas. Mulla liitoskivut haittaavat aika paljon ja kävelykin on kivuliasta: Pahinta on se, että kivut vaivaavat sitten enemmän melkein vuorokauden sen jälkeen kun on ollut kävelyllä. Ei sitä nyt tässä vaiheessa haluaisi jäättää liikuntaa pois.

Bonnie: Vauva painaa noin 1400g viikolla 30 ja se on 38,5 cm pitkä.

Viime viikon ultrassa kaikki tosi hyvin: Vauveli kasvaa niin kuin pitääkin, taitaa tulla pitkäjalkainen tyttö kun muut mitat täsmälleen keskikäyrän keskellä ja reisiluun pituus taas keskikäyrän ylärajalla (mutta siis normaalin rajoissa). On se hauskaa kun pienimpiä yksityiskohtia tuijottaa, mitä sitten kun vauva on jo maailmassa!

Eilen taisi tulla ensimmäistä tahmeata tihkua toisesta rinnasta, toivon kovasti että imetys lähtee sitten hyvin sujumaan. Itsellä lievä atooppinen iho ja haluaisi varmistaa ettei vauvalle tule mitään allergisia ongelmia.No, onneksi sukurasitetta vain äidin puolelta. Täytyy laittaa maitohappobakteerit kehiin ajoissa.

Leppoisaa viikonloppua kaikille!
Leonie, 29+5

heips kaikille! Meillä valmistaudutaan lähtemään häihin, tunnin päästä pitäisi olla kirkossa. Hyvin tässä kerkeää vielä kuulumiset kirjoittaa. =) Pitää vaan toivoa että siunaus ei ole pitemmän kaavan mukaan, kirkon penkit eivät ole mitään mukavimpia istua, eivätkä varsinkaan näin raskaana olessa!!

Itekin olen varmaan kohta kaikki mahdolliset kaapit jo siivonnut ja läpi käynyt. Hirveesti löytyi pois heitettävää tavaraa. Sinällään ihan hyvä, sillä meidän tilat on niin pienet, ja tätä tavaraa tuntuu jostain nyt kumma kyllä kertyvän. Vanhat alta pois ja uudet tilalle =)

Tosiaan tilaa on vähän, joten käytiin sitten keskiviikkona vuokraamassa tontti. Tarkoitus ostaa se sitten omaksi kun keväällä käydään rakentamaan. Alue on ihan uusi, joten perille ei ole vielä edes tietä. Järvi aukeaa heti meidän tontilta, ja on muutenkin mun mielestä paras. Oltiin kyllä oikeaan aikaan liikenteessä, sillä muita tontteja ei ole vielä
ostettu/vuokrattu, eli ollaan ensimmäisiä. Ei malttas odottaa että olisi jo oma talo valmis.. #huoh#

Maanataina olis neuvola.. ihan perus käynti. Pitäis palauttaa esitietolomake neuvolaan joka siis menee synnärille.. Hui. Alkaa tuntua tuo synnytyskin jo niin todelliselta ja lähestyvältä. Tavallaan pelottaa ihan hirveesti, mut toisaalta taas mielummin synnyttäs kuin sektiolla.. Ainakin vauvan kannalta ois varsin luonnollinen tapa, mut sitten taas toisaalta saattas sektio olla helpotus.. Sekavia tunteita, en kai ole ainoa!? tuskin..

Palataan taas, t.jenny ja tiitiskä 30+6

Meillä oli 4D-ultra viime viikolla, siellä selvisi että vauvelimme on 2 viikkoa kasvusta jäljessä, paino rv 27+0 oli vain 780 g. Nyt joudun sitten synnytyssairaalaan seurantaan, toivottavasti pikkuisemme jaksaa kasvaa tasaisesti loppuun asti! Muuten onneksi lapsella näytti olevan kaikki kunnossa. Lääkärin tökkiessä sitä (yritti saada kääntymään parempaa kuvaa varten) meni suu NIIN pahasti mutruun, että äitiä ja isää oikein riipaisi sydämestä :)

Selvisi samalla sekin, että pientä poikaa täällä odotellaan! Vanhan kansan uskomukset siis pitivät tällä kertaa paikkaansa: mahan muoto, syke ja sormustesti ovat kaikki ennustaneet poikaa!

Puhh, nyt on jääkaappi siivottu ja ""perattu"". Tänä viikonloppuna saavat kompostin pieneliöt mielenkiintoista purtavaa: Miten ihmisellä kertyykin kaappeihin kaikkea epämääräistä, joka vanhenee. Hyi mua!

Voi että Minni, mulla tuli pieni liikutusitku tosta teidän vauvan ilmeestä kun tökittiin. Kyllä se varmaan kirii kasvussa kun kerran kaikki muut asiat on kunnossa ja omaa tahtoakin on jo näköjään!

Terkut Torontosta! Lentomatka sujui hienosti, ei turvotuksia, ilmeisesti ne tukisukat on ihan jees. Olen shoppaillut vaikka mita ja vauvoille on aivan ihania tavaroita ja vaatteita. Harmittaa kun ultrassa vauva paatti pitaa salaisuutena sukupuolensa niin en voi viela ostaa oikein mitaan vaatteita, kaikkea muuta kylla. En osaa paattaa minkalaisen pinnasankysetin ostaisi. Taalla on niin kauniita peitto-lakana-pehmuste -setteja.
Vauveli alkaa painaa pikkuhiljaa. Selallaan nukkuminen alkaa olla kohta hankalaa, mutta kyljellaan nukkuminen sattuu enemman joten olen viela onnistunut olemaan selallani. Mitahan sitten pitaisi tehda kun kaikki asennot alkaa ahdistamaan? Mikaan tyyny jalkojen valissa tai mahan alla ei auta. Alan varmaan nukkumaan puoli-istuvassa asennossa.

Ei vais, nyt ulos aurinkoon aamuteelle. Taalla on aivan mahtavat ilmat! Viela viikko ja sitten takaisin kotiin ja arkeen ja hetkeksi viela toihin. Eipa ole paljoa jaljella.

Vointeja kaikille!

Heipä hei
Palasimme juuri mahtavalta viikon mittaiselta kesälomaltani mökiltä ja heti piti tietysti tulla katsastamaan muiden lokamammojen voinnit... Nettiriippuvainen :)

Kävimme ostamassa samalla reissulla ne Oran vaunut josta varmaankin oli kanssanne puhetta joskus tuossa aikaisemmin. Todella tukevat ja hyvin kulkevat tuntuvat olevan, tosin kovin paljoa ei ilman vauvaa vielä kehdannut mökkitielläkään niitä lykkiä, pitävät vielä ihan kajahtaneena kun maha vielä pömpöttää. Maksoivat 399€ eli ihan kohtuullisesti. Meillä kun ei ole varaa edes harkita noita 700€ maksavia Emmaljungia tai muita. Turvakaukalo ja pinnasängyn reunapehmusteet tuli muuten ostettua samalla. Ne olivatkin ensimmäiset isommat hankinnat, muuta kun ei juuri ole hankittu eikä äippäpakkauksesta ole vielä tietoakaan.

Millään ei jaksaisi palata töihin, voi kun olisi neljän viikon loma... Tähän asti on tuntunut että jaksan töissä ihan kohtuullisesti mutta juuri ennen loman alkua ja vähän tuossa lomallakin tuntui että vähänkin kun raskaampaa joutuu tekemään (lue: nousemaan makuulta, kävelemään pidempää matkaa tms) niin heti alkaa supistelemaan. Soitin neuvolaan joka sanoi että jos yhtään kivuliaammiksi muuttuvat niin sitten pitäisi varata ylim. lääkärikäynti ja tarkistaa että paikat pysyy kiinni ja kiinteinä. Edellisestä lääkäristä on nyt n 2 viikkoa. Voi olla että saan jäädä sairaslomalle ennen äippäloman alkua.

Nukkumisesta vielä sen verran että minullakin alkaa yöt olla aika tuskaisia kun ei meinaa hyvää nukkuma-asentoa löytyä, vaikka pienimahainen olenkin. Mitenkähän sitä pärjääkään viimeiset vajaat 3 kuukautta...
No mutta nyt pitää lähteä koiraa pissittämään ja valmistautumaan tupaantuliaisiin, arvatkaa kuka on kuskina... ;)
T:Heluna ja Mini Raskausviikosta ei ole enää muistikuvaa, aivot lomalla.

PS. Meillä on jo lastenhuonetta vähän valmisteltu. Minä siivosin kaappiin tilaa ja isi maalasi pieniä vihreitä norsuja seiniin, norsufani kun olen...

Eilen oli sitten lääkäri ja sain taas ihailla pientä poikaamme.
Kiitti painoarvioista, se on aika jännä miten täällä sitä ei anneta!

Yksi vähemmän kiva juttu on että mulla todettiin Streptokokki B bakteeri. Mulle sanottiin että synnytyksessä tullaan antamaan antibiootteja suoneen ettei vauvaan tartu. Se on tosi harvinaista kuulemma että vauva saisi tartuntaa mutta jos niin käy niin se voi aiheuttaa hengenvaarallisen tulehduksen :(
Kuulemma lähes 30% naisilla on tämä bakteeri (joka on useimmiten oireeton), mutta minä en ole kuullut siitä aikaisemmin! Nytten sitten olen kaivanut netistä tietoa.

Minä olen yrittänyt kaikenlaisia konsteja että saisin nukuttua paremmin. Paras tähän asti on ollut nukkua kyljellään tyyny polvien välissä..siinä vaan herää aika usein kun paikat puutuu.

Minuakin on ruvennut toi synnytys mietityttämään, ei se silleen pelota, mutta kun ei ole aavistustakaan minkälaisia ne kivut sitten oikeasti ovat...

Bonnie 30+4

Moi,
mitkä Oran vaunut ostitte? Kiinnostaa, kun itsekin ollaan mietitty Oran vaunuja.... ja nuo kuullostaa halvoilta, olisiko ne olleet Oran ""halvempi malli"" eli Jovi Air? Ainakin Vauvatar myy niitä tuohon hintaan. Eli eronahan oli se, että Jovissa on ulkomailla tehdyt kankaat, Orassa kotimaiset.

Heip
Jovi airit tosiaan ovat kun totesimme että niissä on pyörästö ja runko ihan sama kuin kalliimmissakin, vain kankaat ovat muistaakseni Kiinasta peräisin kun kalliimmissa Ruotsalaiset. Meille ainakin ovat varsin riitävät kun semmoinen sadesuoja täytyy varmaan ostaa vaunujen päälle kuitenkin... Värivalikoima ei ollut ihan yhtä laaja kun kalliimmissa mutta eihän se väri taida olla se tärkein tekijä... :) Näistä halvemmistakin löytyy kaikkea ekstraa mukana kuten kahdet jalkapeitteet, hyttyssuojat yms. Kopan saa ainoastaan kovana mutta meillä se on vain parempi kun tuntuu turvallisemmalta koska sitä täytyy retuuttaa rappukäytävässä. Saahan siitä ihan kätevän tilapäissängyn myös.

Meille eräs myyjä totesi vaunuja vertaillessamme että rahallahan saa kaikkea. Jos haluaa maksaa samoista vaunuista enemmän niin siitä vaan...

Oletteko muut lokamammat muuten miettineet miehen tuloa synnytykseen. Meillä on ajatuksena että mies olisi avautumisvaiheen mukana mutta itse synnytyksen odottelisi ulkopuolella. Mies ei kovin mielellään katselisi sitä ""veren lentoa"". Tämähän on jokaisen oma asia miten hoitaa. kaikki eivät halua ketään mukaan koko sairaalaan. Olen ajatellut että turha sitä on etukäteen kauheasti suunnitella kun ei yhtään tiedä miten koko homma sujuu mutta alustavasti ajattelimme että mies poistuisi hetkeksi paikalta.

Aurinkoista sunnuntaita
T:Heluna ja Mini