LOKAKUU 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aino

Vieras
3.10 jenny, esikoinen, SKS

3.10 mami79, kolmas tulossa, OYS

4.10 Tilla, esikoinen, KYS

4.10 bonnie, esikoinen

7.10 Hyrrä, esikoinen, KÄTILÖOPISTO

8.10 minttu

10.10 leonie, esikoinen

12.10 NauNau, esikoinen, TAYS

12.10 Leppis, kolmas tulokas, TYKS

12.10 Matu, esikoinen, KOKS

12.10 Äippä, esikoinen

13.10 tipsu, esikoinen

14.10 Nanu

14.10 Nuppu, esikoinen, JORVI

15.10 Heluna, esikoinen

15.10 Minttu81, kolmas lapsi, K-SKS

15.10 Minna, kolmas lapsi

15.10 Tupuna, toinen

15.10 Mimmu, esikoinen, TAYS

16.10 Iitu, toinen tulokas, PHKS

17.10 Kate, esikoinen

17.10 Kissa, esikoinen

20.10 manna, esikoinen

20.10. Lness, esikoinen, Kättäri

20.10. joopajoo (Anna), esikoinen, Naistenklinikka

21.10 Jessica, esikoinen

21.10 Ruska, esikoinen

23.10 Lumi-Loviisa, esikoinen

23.10 aino, esikoinen, P-HKS

23.10 murmeli, esikoinen,

24.10 Nipsu, esikoinen, TAYS

26.10 Susk_baa, esikoinen, OYKS

28.10. Kiiwi1, esikoinen, KYS

27.10. Minni, esikoinen, Jorvi

28.10 Hannele, esikoinen

28.10 Minde, esikoinen, SALON SAIRAALA

29.10 Meikku, esikoinen

31.10 Marja, esikoinen

Aloitetaas taas uusi ketju. Mä lomailen vanhempien luona Etelä-Karjalassa ja nautin kesästä!!:)

Jos TAAS jonkun nimi puuttuu, niin voi rähmä!! Mä nimittäin kopioin taas vaan sen viimeisen päivitetyn listan.. toivottavasti kaikki ovat hienosti osanneet laittaa tietonsa siihen listaan mikä on viimeisemmäksi päivitetty ja sen joka oli ""päivitetty la-lista"" rimpsun alimmaisena.

IHania kesäpäiviä terveisin aino ja monottelija:)

Aurinkoinen lauantai on kohta takana :). Masuvaavi liikuskelee vilkkaasti ja tuntuu että mahan kasvu on nopeutunut. Seksikin on alkanut maistua taas alkuaikojen hiljaiselon jälkeen :)! Keskiviikkona olisi neuvola ja saa nähdä onko nyt tullut yhtään painoa lisää. Neuvolassa puhutaan valmennuksista ja toivottavasti saan jo äitiyspakkauksen hakulomakkeen mukaan.

nipsu rv 21+5

Ihana kesäinen päivä. :)
Tänään istuskelin sohvalla (melkein rätkötin) ja katsoin jotain Kiina-dokumenttia niin poika alko potkimaan. No katselin sitte mahaa ku tuntu niin voimakkaasti niin siinähän se hyppi mun silmien alla. Iha selvästi näkyi kun maha kohoili kohdasta johon pienet jalat osui. Hassua. Kyllä raskaana olo on ihmeellistä ja ihanaa. :)
Eilen käytiin miehen kans katteleen vaunuja. Löydettiin sellaiset johon kumpikin ihastu että varmaan muutaman viikon päästä käydään ostamassa. Laskeskeltiin että tärkeimpiin ostoksiin uppoaa ainakin tonni rahaa ku ensimmäiselle halutaan ostaa kaikki uutena, mutta kyllä se on sen arvoista. ;)
Tänne ei kummempia raskauden osalta. Mutta mitäs neidit/rouvat meinaatte juhannuksena? Me varmaan miehen kans mennään mökille ja otetaan ilo irti. Toivottavasti on nätit ilmat niin vois heittää talviturkin pois. en oo vielä uskaltanu.... :P

Mutta aurinkoista sunnuntaita kaikille ja palaamisiin. :)

Susk_baa rv 21+4

Ihana ilma. Oltiin Hietsussa koko päivä auringossa ja oli kyllä ihanaa. Lopuksi vielä otettiin minigolf matsi ja mies kirjoittu söpösti mun nimen +baby toiseksi pelaajaksi ja itsensä toiseksi. No me vauvelin kanssa hävittiin ihan totaalisesti, mutta huihai.

Tällaisia leppoisia päiviä on ihana olla. Itselläni ei ole enää kuin ma-ke duunia ja sitten alkaa 6viikon loma. Ei ole enää kauaa sitten sen jälkeen äitiyslomaan. Kesäloman jälkeen ehdin olla n. 5vkoa duunissa ja sitten äippälomalle. Huh! Niin tämä aika vaan tuntuu liitävän.

Ehdittekö te muut nauttia kesästä?
Kesäisiä päiviä kaikille!

Anna 22+3

Meillä saatiin perjantaina vanhempainetuus hakemukset postiin. Niitä odotellessa.. Toivottavasti tulisi pakkaus pian niin pääsisi tutkailemaan! =)

Meillä myös näkyy liikkeet jo mahan päältä, vähän kivaa!! Kova möyryäminen alkaa silloin kun mammalla liike loppuu, ja ne todellakin tuntuvat jo selviltä. Välillä hätkähtää ihan itsekkin miten kovia monotuksia jo tulee.. Saa nähdä mitä ne on sitten kun lähennytään laskettua aikaa!

Iskias vaivaa aina välillä kovastikkin, varsinkin silloin kun makaa kovalla alustalla ja selällään. Ei mitään toivoa että pääsisi helposti ylös. Gynen tuoliltakin nousu sattuu aika pahasti, siinä kun ei pääse edes kyljelleen kääntymään ennen nousua. Häntäluu on myös alkanut vaivata perjantaista alkaen, en tiedä vaikuttaako 10 vuotta sitten tapahtunut murtuma. On nimittäin todella kipeä! Tiedä sitten miten vaikuttaa synnytyksessä.. Pitää neuvolasta vielä tiedustella.

Perhevalmennus meillä alkais siis keskiviikkona! Ihanaa kun mies tulee mukaan mielellään, ei ois kovin mukava mennä yksinään.

Vielä ois pari viikkoa töitä jonka jälkeen 4vk kesäloma, eli koko heinäkuu (harvinaista, olen ravintola-alalla!). Mammaloma alkais työnantajan laskujen mukaan 26.8, eli loman jälkeen muutama viikko vielä töitä. Saa nähä jaksaako enää mennä, helteitäkin vissiin elokuuhun luvannut. Juhannukseksi ei ole suunnitelmia, toivottavasti jotain mukavaa keksitään! =)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! t.jenny ja tiitiäinen, huomenna jo vk 25!!

Moikka!

Ihania ilmoja on tosiaan pidelly :-) On voinu olla ulkona oikein urakalla :-)

Mä tässä odottelen innolla, kun mies on keskiviikkona viimeistä päivää töissä ennen kesälomia. Olen itse ollut 5 viikkoa sairaslomalla ja välillä on jo vähän kyllästyttänyt tämä yksin oleilu... Voisin kyllä sanoa, että kiinnikekivut ovat ehkä hiukan vähentyneet. Tai ovat oikeastaan jatkuvasta kivusta muuttuneet kahteen ääripäähän: joko on tosi kipeä tai sitten saattaa olla useampikin päivä, ettei koske ollenkaan! Nyt on tullut jo pieni positiivinen toive siitä, että josko ne pikkuhiljaa vähenisivät :-)

Meilläkin eilen illalla tulokas melskasi niin, että isäkin ensimmäisen kerran tunsi potkut :-) Minä olen jo muutaman kerran kanssa nähnyt, kun maha pomppii ylös-alas kun kaverin potkut ovat pikkuhiljaa muuttuneet kovemmiksi. heh! Vinkeetä!

Juhannukseksi meillä onkin synttärisuunnitelmia. Mies täyttää pyöreitä vuosia ja ollaan kutsuttu jonkun verran kavereita ja sukulaisia lauantaiksi juhlimaan meille. Toivottavasti nämä ihanat ilmat jatkuisivat silloinkin niin voisi pitää kunnon puutarhajuhlat!

Juhannuksen jälkeen onkin sitten heti maanantaina neuvola. Saadaan varmaankin tällä kerralla niitä Kelan papereita täytettäväksi. Jes!

Mutta oikein mukavia kesää ja juhannusta kaikille!!!

Meikku ja touho 21+2

IIIHHIII!!!!!!!!!!! IHANAA!!!!!!!!!!!!!!! HIHHIIHHIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tänään tuli lapsivesitutkimuksen tulokset ja ne oli ihan normaalit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Siis ei mitään kromosomipoikkeamia!!!!! Kaikki sen osalta hyvin!! Mikä ihana juhannus tulossa! Onneksi tulokset tuli näin pian!

Nauttikaa te onnelliset kesälomistanne. meikäläisellä sitä iloa on kokonainen viikko ja palkatonta kaikenlisäksi´. Voi tätä pätkätyöläisen onnea! No onneksi mammalomaan on enää 3 kuukautta... Ensimmäinen pitkä loma sitten vuoden -99. No onneksi nämä tulokset piristävät koko kesän! Täytyykin tästä lähteä leijumaan töihin! Kerroinko muuten että viime neuvolakäynnillä painoa oli tullut kuukaudessa 3 kg!! Aikaisempi painonnousu on ollut 0,5kg:a yhteensä! Miehen kommentti oli että jos et nyt ihan joka kuukausi noin paljon saisi lisää painoa... Heh!

Aurinkoista juhannusta toivottelee onnen huumassa leijuva
Heluna rv 22+1

Meilläkin tässä mahan kasvu kovasti vaan kiihtyy. Tuntuu et se on nyt jo tosi iso, eli mikä se on sitten lokakuussa.
Mä tossa äsken täyttelin vakuutuspapereita, luultavasti sitten pohjantähdestä otetaan vauvavakuutus, tarvii nyt miehenkin niitä vielä illalla kattoa. Siinä oli se terveysselvitys, missä oli kaikkia kysymyksiä. Yksi jäi vaivaan, mikä on sytomegalovirus? Jotain löysin netistä ja kuulosti aivan kauheelta jos semmonen tulee. Aiheuttaa vauvalla vesipävisyyttä yms. Ootteko kuullut? Mä olen just semmonen hysteerikko, että kuvittelen aina vaikka mitä. Rauhotelkaa vähän. Mistä sen voi saada?
Mä pelkään toksoplasmaa ja listeriaakin ihan hulluna.
Luettiin tossa miehen kanssa neuvolasta saatua vaukirjaa, kirja isälle ja äidille. Siinä sanottii, että 23 vko:sta voi mies kuulla mahan päältä vauvan sydänäänet. Se sitten kuunteli ja kuuluhan ne. Sitten puhuin kaverille siitä ja se piti sitä ihan huuhaana, että ei voi olla mahdollista, ei ne voi kuulua siitä ilman mitään stetoskooppia. Mitä ootte mieltä?
Mä en ole kyllä vieä juurikaan huomannu liikettä mahan päältä, mutta kova myllerrys on sisällä, varsinkin nukkuun käydessä ja töihin kun menee, kun sielä on kova melu, tehdas kun on. Ehkä toi rasvakerroskin vähän vaikuttaa, että ei vielä näy mahan päälle.
Eipä tässä sen kummempia, juhannusta odotellessa!

voi miten hyviä uutisia..olen todellakin ja iloinen puolestanne
että kaiken tuskaisen tulosten odottamisajan jälkeen kaikki on nyt selvää ja kaikki on hyvin..ihanaa..voin vain kuvitella sitä onnea kun sait tulokset :) aurinkoista juhannusta kaikille lokamammoille...itselleni ei juuri kuulu mitään erikoista...lokakuuta innolla jo odottaen matu...

Heippa kaikille!
Ihanaa ilmaa on tosiaan pidelly, sais jatkua vaan tällasena.. :) Onko muut muuten huomannu et ruskettuu nyt raskaana ollessa helpommin ku muuten? Musta ainaki tuntuu et ottaa paremmin kiinni.

Taidetaan tosiaan kaikki nauttia ihanasta keskiraskaudesta kun ei oikeen mitään kerrottavaa ole. Täällä vietetään välillä masussa vähän vilkkaampia päiviä, tänään on ollu aika rauhallista. Yleensä nukkumaan mentäessä alkaa melske.. :) On se vaan aika kulunu ihan mielettömän nopeesti. Justhan tässä sen plussatestin teki ja nyt ollaan jo yli puolivälin!

Näin tänään vanhan koulukaverin jolla on LA 9. lokakuuta. Hänellä oli viikolla 21 sf-mitta 22. Aika paljon menee yläläyrän yläpuolella... Neuvolassakin oli sanottu et vauva on tosi iso, siis jos tosta nyt jotain totuuden mukaista kokoa voi arvioida. Tuntuu vaan niin isolta luvulta ku itellä oli rv.20+ sf-mitta 16,5. Voihan se vielä heilahtaa suuntaan jos toiseen.

Eipä tässä ihmeempiä ole, nautitaan masuista ja vauvoista!

Minde ja pikkuinen rv. 21+3

Heipparallaa ja Helunalle hirveästi onnenkiljahduksia täältäkin!

Minkälaisten poikkeamien takia kromosomihäiriötä lähdettiin epäilemään? Eikös sitä alettu tutkailla vasta rakenneultran jälkeen? Oliko np-ultrassa turvotus normaali vai ylirajan? Ihan mielenkiinnosta kyselen, että kuinka herkästi tommoiset ""poikkeavuudet"" otetaan tutkinnan alle..

Minde, ei ole sf-mittaan luottamista. Mulla oli rv 18+3 sf 18 cm joka todellakin on yli käyrän. Neuvolatäti sanoi että on liian isoksi kasvanut viikkoihin nähden.. kuinka ollakaan, reilu viikko myöhemmin oli rakenneultra jolloin oli viikkoja 19+5, vauvan koko vastasi 19+4.
Mulle ainakin se erikoislääkäri ultrassa sanoi, että mulla esim. mittaan vaikuttaa se, että kohtu kääntyy niin paljon eteen kuin on mahdollista.
Joten noista sf-mittojen yli- ja alikäyrien menosta ei kannata ressailla:)

On tosiaan ollut ihanaa kun arska paistaa niin kovasti! Tänään oltiin miehen kanssa viettämässä laatuaikaa rannalla ja hassua miten jokainen taas tuijotti mua ja mun mahaa..:) Ei se nyt NIIN iso ole!!;)

Viiva masussa vahistuu koko ajan ja massu myös kasvaa vauhdilla. Monet hämmästelee ""ai vasta lokakuussa??"" Mutta olo ei ole ollut tukala edes nyt kuumalla ja vointi muutenkin hyvä.
Väsymys vaivaa välillä, se voi johtua kyllä myös kuumasta ilmasta tai sitten verenpaine on kohonnut. Huomenna on neuvola joten siellä se ehkä selviää. Kiva päästä kuulemaan vaavia:)

Kyllä sydänäänet voi kuulua masun päältä, ja voi kuulua jo aiemminkin kuin rv 20 jälkeen.. riippuu kohdun asennosta ja vauvan paikasta. Meillä ei oo kyllä vähään aikaan nyt yritetty kuunnellakaan.
Kerran on mies saanut liikkeetkin tuntea, josko tänä iltana vauva tervehtisi iskää kun isi oli vajaa viikon reissussa:)

Unia kaikille!

Kesäterveisiä kaikille täältäkin päin! Töissä on ollut niin kiire, että enpä ole juuri tänne ehtinyt. Ja illat ja viikonloputkin ovat olleet niin täynnä järjestelyitä ja ohjelmaa, että kotona yleensä en ole jaksanut konetta edes aukaista. Onneksi olo on mitä mainioin ja lomakin alkaa kohta, joten kyllä tämän kiireen kestää.

En ole tainnut ehtiä edes kiittämään niistä nukkuma-asentovinkeistä. Eli kiitos, niistä oli todella apua. Eiväthän ne tyynytkään autuaaksi tee, aina yöllä herää, kun pitää kylkeä kääntää ja välillä on pakko käydä kävelemässä ja venyttelemässä, kun alkaa jostain päin särkeä, mutta nyt olen saanut useimmiten nukuttua edes kohtuullisesti. Se on minusta jännää, että nyt ajoittainen unenpuutekaan ei ole juuri hidastanut tahtia, joten ilmeisesti unentarpeeni on tällä hetkellä paljon pienempi kuin joskus kuukausi sitten. Hyvä niin.

Enpä tiedä, ehdinkö tänne lähiviikkoinakaan vai roikunko täällä jatkuvasti :) Töissä pitää nimittäin ennen lomaa saada kaikki kuntoon ja lomalla taas ei välttämättä tule juuri verkossa notkuttua, ainakaan jos olo ja ilma ovat yhtä hienoja kuin nyt. Jos en tänne eksy, niin mukavaa keskiraskautta ja aurinkoista kesää teille kaikille!

Aurinkoista tiistaita kaikille!

Tänään on ollut kyllä ihanan lämmin. Töiden jälkeen menin pihalle bikineissä tekemään vähän puutarha hommia, saas nähdä tarttuuko tuo aurinko. Tuskin, tällanen kalkkilaivan kapteeni kun olen. Oishan se kiva jos vähän sais väriä.. =)

Meillä jännäillään jo huomista perhavalmennusta. Eka kerralla ois aiheena normaali synnytys. Mielenkiintoista.. Paljon on tullut netistä tietoa haettua, mutta aina se vaan yhtäpaljon kiinnostaa. Ja tuskin sitä tietoa liikaa voi olla. Toisaalta, tieto lisää tuskaa. No iloisein mielin menossa ollaan kuitenkin!

Onnea helunalle, on varmasti vapauttava tieto kun tietää että kaikki onkin hyvin! Onnea loppuun asti! =)

Pitää varmaan lähteä kohtapuolin iltakävelylle, ilma kun on mitä parhain! Palataan taas! t.jenny ja tiitiäinen rv 25+2

Vastailen ihan pikaisesti tähän kun huomenna jo lähdetään jussin viettoon, Ihanaa!
Np ultrassa ei löytynyt meillä mitään, vaan vasta rakenneultrassa löydettiin sydämestä papilaarikalkkia ja aivoista kysta. Nämä sinänsä eivät ole vaarallisia ja niitä on aina muutamalla prosentilla lapsista, mutta kun meillä sattui olemaan molemmat niin lääkäri ehdotti lapsivesitutkimusta. Näiden ""markkereiden"" on huomattu lisäävän Downin todennäköisyyttä. Meillä tosin kystakin oli niin pieni että se oli ihan siinä rajalla että huomioidaanko sitä vai ei. Hirveän pienistä tuntuvat lähettävän tutkimuksiin, jos vain haluaa, koska siksihän näitä seulontoja tehdään että saavat tilastoja ja viitteitä mahdollisiin sairauksiin.
Meillä ei lapsessa muuten mitään ""vikaa"" ollut eli oli kasvanut normaalisti ja muutkin kromosomipoikkeavuustekijä(olipas pitkä sana) kuten nenäluun pituus, suorat sormet ym olivat ihan normaaleja. Nyt ollaan kuitenkin tyytyväisiä että vastaus oli normaali ja että saatiin se nopeasti, kiitos vain naistenklinikalle!

Nyt täytyy ruveta pakkaamaan hellehepeniä juhannukseksi koska juhannuksenahan ON hyvä ilma!!

Rauhallista ja rentouttavaa juhannusta
T:Heluna

Heissan taas lokamamit ja terveisiä neuvolasta :). Paino ei ole noussut yhtään lähtöpainosta, mutta hb onkin pudonnut vietävästi. Ihmettelinkin miten väsyttää niin paljon töissä. Sain rautatabut mukaan, joten jospa tuo auttaisi asiaan. Sf oli tänään 21,5. Harmi vaan, että ensimmäisen kerran pikkuisen sydänääniä sai hakemalla hakea...löytyivät ne sieltä, mutta ehdin jo pahemman kerran huolestua..

nipsu rv 22+2

heipparallaa!!

Mulle tulee mammapakkaus kahden viikon kuluessa!! Jihii!! =) Viime viikolla vein vasta anomuksen vanhempain rahasta ja pakkauksesta ja vastaukset tuli jo nyt! Jotain hyvää siitäkin että asuu pienellä paikkakunnalla ja on oma kelan toimisto.. jiuh. Kohta pääsee penkomaan.. =) Mukava kun tulee just kesäloman kynnyksellä.

Meillä tosiaan alko tänään se perhevalmennus. Aika vähän oli osallistujia, me ja kaks muuta naista. Mies tunsi itsensä kuulemma hieman ulkopuoliseksi. Toivottavasti uskaltautuu maanantaina tulla uudelleen.. Onhan siellä hyödyllistä tietoa, mutta ei mulle ainakaan mitään totaalisen uutta. Näiltä palstoilta on kyllä irronnut jo aika paljon tietoa. Ja internetistä yleensäkkin.

Pitäs varmaan lähteä vähän ulkoilemaan, nyt vaan jotenkin kehtuuttaa.. Ilmakin ois niin nätti vielä. Mutta kohta ois Juhannus! Oikein mukavaa juhannusta lokamammoille jos en enää piipahda täällä ennen jussia! =)

t.jenny ja tiitiäinen rv 25+3

LOKAKUU 9
aino 17.6. 16:55

4.10 bonnie, esikoinen

8.10 minttu

10.10 leonie, esikoinen

12.10 Äippä, esikoinen

13.10 tipsu, esikoinen

14.10 Nanu

15.10 Heluna, esikoinen

15.10 Tupuna, toinen

17.10 Kate, esikoinen

17.10 Kissa, esikoinen

20.10 manna, esikoinen

21.10 Jessica, esikoinen

21.10 Ruska, esikoinen

28.10 Hannele, esikoinen

29.10 Meikku, esikoinen

31.10 Marja, esikoinen

31.10 Pipsa79, esikoinen, HYKS

Mut olit unohtanu listalta, mutta oonkin kyllä ollut pimennossa.. Palaíltiin vasta kesälomilta Turkista. IHana 2viikon loma oli, kovasti sain extrakohtelua mahalleni ja monet kyselivät ""boy or girl"", sillä siellä kerrotaan sukupuoli heti alussa. Masu kasvaa ja pikku-Emppu potkii jo kovasti. Varattiin 4d ultra heinäkuun puoleen väliin, jotta päästään tutustumaan pikkuiseen lähemmin! JÄnnää..
Ultrassa ja neuvolassa kaikki ollut hienosti! Nyt kun pahaolokin on takana, niin voi täysin siemauksin nauttia olosta!

Aurinkoista Jussia kaikille teille kanssasisarille! Voikaa hyvin!
Ensimmäinen täysin selvä jussi muuten tulossa muutamaan vuoteen... ;)

-Pipsa79 + Emppu 21+3

Laitan tän listan nyt tähän uudella nimellä jotta kaikki joiden tiedot puuttuvat, tietävät päivittää suoraan tähän alle jotta Pipsankin tiedot pysyy mukana.

Toivottavasti lista alkaa olla jo suht kohdillaan!

4.10 bonnie, esikoinen

8.10 minttu

10.10 leonie, esikoinen

12.10 Äippä, esikoinen

13.10 tipsu, esikoinen

14.10 Nanu

15.10 Heluna, esikoinen

15.10 Tupuna, toinen

17.10 Kate, esikoinen

17.10 Kissa, esikoinen

20.10 manna, esikoinen

21.10 Jessica, esikoinen

21.10 Ruska, esikoinen

28.10 Hannele, esikoinen

29.10 Meikku, esikoinen

31.10 Marja, esikoinen

Mut olit unohtanu listalta, mutta oonkin kyllä ollut pimennossa.. Palaíltiin vasta kesälomilta Turkista. IHana 2viikon loma oli, kovasti sain extrakohtelua mahalleni ja monet kyselivät ""boy or girl"", sillä siellä kerrotaan sukupuoli heti alussa. Masu kasvaa ja pikku-Emppu potkii jo kovasti. Varattiin 4d ultra heinäkuun puoleen väliin, jotta päästään tutustumaan pikkuiseen lähemmin! JÄnnää..
Ultrassa ja neuvolassa kaikki ollut hienosti! Nyt kun pahaolokin on takana, niin voi täysin siemauksin nauttia olosta!

Aurinkoista Jussia kaikille teille kanssasisarille! Voikaa hyvin!
Ensimmäinen täysin selvä jussi muuten tulossa muutamaan vuoteen... ;)

-Pipsa79 + Emppu 21+3

Sitten vähän kuulumisia.

No, mitään uutta ei sinänsä ole tapahtunut.. Massu kasvaa edelleen vauhdilla.
Sf oli tiistaina neuvolassa 22 rv 22+2, ""yläkäyrillä mennään"" sanoi neuvolantäti mutta en jaksa enää otta paineita hänen sanomisistaan. Lääkäri kuitenkin sanoi että lapsi on ihan normaalikokoinen, kohtu on vaan niin paljon eteen kallellaan ja toiseksi, multa löytyy myös muutama ylikilo jotka lisäävät sitä mittaa tietenkin.

Tuleva iskä sai potkun korvaansa kun yhtenä iltana kuunteli masuasukin menoa:)

Liikkeet on muutenkin jo tosi vahvat ja näkyvät jo selvästi vatsan päältäkin.. jännää on.

Olo on ollut muuten hyvä, mutta hemoglobiini oli mullakin laskenut ""pelottavan alas"" sinänsä, että mun kroppa on tottunut sen olevan aina yli 140 ja nyt yhtäkkiä 122.
Kävin sitten Sinun Kaupoilta hakemassa sellaista rautalitkua, jonka totesin niin älyttömän kalliiksi (sen jo ostettuani) että jatkossa ostan tabletteja vaikkeivat imeydykkään ihan niin nopeasti.
Ostin myös kalkkitabletteja koska en käytä hirveästi maitoa.. Nyt siis kolmea ravintolisää muistettavana kun MultiVita 2+ :kin on käytössä:)

Aurinko on tarttunut hurjasti ja kesäinen on olokin!

Enää 4 kokonaista viikkoa ja sitten kesäloma!!

Musta on hassua katsoa kun jotkut ""pienempimahaisemmat"" raskaana olevat vaappuvat eteenpäin ja näyttävät tuskastuneilta ja mulla on niin hyvä ja helppo olla. Lenkillä käy välillä nivusiin mutta ei mitään sen kummempaa.

Meillä ei kummempia jussisuunnitelmia kun lauantaina pitää mun mennä töihin mutta tänään mennään kavereille grillailemaan ja huomenna kattomaan kummityttöä joten menee se juhannus näinkin:)

Mukavaa juhannusta kaikille!

aino + masuvauva 22+4.

ainiin, Nuppu??? Onko selvinnyt mitään? Ilmoittele kuulumisiasi kun jaksat.

Nostellaan vähän kun tiputtiin jo kolmos sivulle!

Meillä juhannus meni oikein mukavasti mökkeillessä ja maakunta matkailua ajellessa. Oltiin ystäväpariskunnan kanssa liikenteessä, heillä 2kk vanha tyttö niin ei tuo menokaan päässyt onneksi liian kovaksi! =)

Nyt pitäsisi orjentoitua viimeiseen työviikkoon ennen kuukauden lomaa. Heinäkuu siis menisi lomaillessa ja elokuun 26. päivä alkaisi jo mamma loma. Saa nyt nähdä jaksaako sitä enää töihin mennä loman jälkeen.. Voi olla että jatkan lomaa vähän sairaslomalla. No saa nyt nähdä miten se työn teko maistuisi kesäloman jälkeen.

Palaamisiin! Pitäkää huolta beibeistänne =) t.jenny ja tiitiäinen rv 25+6

4.10 bonnie, esikoinen

8.10 minttu

10.10 leonie, esikoinen

12.10 Äippä, esikoinen

13.10 tipsu, esikoinen

14.10 Nanu

15.10 Tupuna, toinen

17.10 Kate, esikoinen

17.10 Kissa, esikoinen

20.10 manna, esikoinen

21.10 Jessica, esikoinen

21.10 Ruska, esikoinen

22.10. Heluna, esikoinen, Jorvi

28.10 Hannele, esikoinen

29.10 Meikku, esikoinen

31.10 Marja, esikoinen

heippa lokamamit...juhannus sitten taas vierähti ja syksyyn kohti mennään, jipii kerrankin odotan syksyä innolla :)
sain jo torstaina kelalta äitiyspaketin ja voi sitä onnea ja riemua ja jännitystä kun miehen kanssa sitä availtiin ja tutkittiin niitä kaikkia pieniä vaatteita..yms. vauvatarviketta..pitäisi vielä tarkistaa kuhan arki tulee että kaikki on varmasti paketissa..mullakin muuten on alkanut tuntumaan uudelleen väsymystä josko ottais myös rautatabletit jo käyttöön olen vielä pärjännyt multitabs 2plussalla...meillä saa purkillisen rautatabuja neuvolasta ilmaiseksi, en tiedä onko joka paikassa näin...
ostin miehelle tulevaan isyyspakkaukseen tavaroita ja löysin juri sinne sopivan vauvabodyn siinä luki i love dad...otin vähän isomman ettei jää heti pieneksi...
terkuin matu rv 24+4 tai uusi la rv(25+3)

huomenia lokakuiset :)
Eilen tulin kahen viikon lomareissulta etelästä ja tänään oli juuri neuvola, kaikki ok. pikkuinen ei enää ole niin kovin pieni :)
Sf-mitaksi sai terveydenhoitaja 20 ja muutenki kaikki ok. Massu kasvaa niin kovaa vauhtia että tuntuu et ite ei mukana mahda pysyäkkään :) mutta kuulemisiin taas ja erittäin aurinkoista päivää teille kaikille :)

Äippä Rv 24+5

Jenny heips!! asutkos missä paikkakunnalla?? tuli vain mieleeni kun tossa neuvolassa kävin ja sain perhevalmennus ajat niin sanoi terveydenhoitaja että viime kerralla oli ollut vain kolme ""pariskuntaa"" heillä valmennuksessa, ajattelin vain asutko samalla paikkakunnalla kun minä :)